abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160996421
quote:
Als rechtvaardig mens respecteer ik de grondwet en heb ik respect voor iedere godsdienst die wordt beleden in Nederland. Ik heb ook altijd respect gehad voor de Islam, ondanks al dat geweld, want ook christenen konden er wat van in de middeleeuwen toch?

Na de gebeurtenissen in Parijs gisteravond betrap ik mezelf er op dat ik de pest begin te krijgen aan deze godsdienst. Mijn verstand zegt: het is maar een minderheid die zulke rotzooi uithaalt. Maar de impact is enorm.

De verbinding tussen Islam en terrorisme is een feit. Niet alleen schreeuwden de daders Allah is groot, maar ook minpres Rutte noemde de Islam (ook al zei hij dat de Islam er niets mee te maken heeft) in zijn toespraak.

Ik heb er meerdere radiouren er nu opzitten (NPO 1). Ik heb veel mensen gehoord, maar er zat geen enkele moslim tussen. Geen enkele!!!

Ik begin nu sterk te twijfelen aan mijn oprechte respect voor deze godsdienst. Iets zegt me dat de hele godsdienst achter deze acties staan. Ik praatte ooit met een moslima over jihad-strijders en haar enige antwoord was; christenen zijn geen haar beter. Einde gesprek.

Ik heb de indruk dat moslims zich totaal niet druk maken van wat daar is gebeurd.

Ik verwijt mezelf dat ik weerzin heb gekregen tegen moskeeėn en mannen in jurken.

Wat moeten we toch aan met deze godsdienst? :'(
Niet mijn OP.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160996438
quote:
13s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:18 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dit is HET onderwerp van deze tijd.
Ga er dan ook eens over praten 'hoe nu verder met de Islam'... anders kan het ook wel in het centrale Islam topic en gaat deze dicht.

F&L / [Centraal] Vragen over de Islam #13
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  maandag 28 maart 2016 @ 13:22:10 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160996458
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het laat inderdaad veel vrijheid voor interpretatie. Maar dat betekent nog niet dat de interpretatie zelf uit het boekje komt. De interpretatie komt van gelovigen zelf.
Als de tekst er niet was geweest was de interpretatie er ook niet. Bovendien blazen ze zichzelf op over de verschillen in die interpretaties.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160996461
Ja, ik heb dat vele moslims gevraagd en het antwoord verschilde. Sommige waren eerlijk, sommige waren ontwijkend, sommige leken bijna beledigd.
pi_160996503
quote:
3s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is wel degelijk waar natuurlijk. Daar hebben we het hier ook over. Prima dat zij een andere interpretatie er op nahouden maar zoals jij zelf propageert is dat irrelevant. Het is allemaal onwaar.
Ik heb ook nergens iets anders betoogd: in mijn ogen zijn alle interpretaties even onjuist. ;)

Daarom lijkt het bespreken van de Koran me ook volstrekt zinloos, en is het nagenoeg onmogelijk om iets over "De Islam" in algemene termen te zeggen. Ik denk niet dat er veel elementen van dit geloof zijn die je zou kunnen noemen die echt absoluut algemeen zijn. En al zeker niet het element dat de westerse vrijheid slecht zou zijn.

quote:
3s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:20 schreef Fir3fly het volgende:

Dat zegt niets over de groeperingen die weldegelijk terrorisme uit naam van islam voeren en daarin net zo gelijk hebben als de mensen die dat niet doen.
Die groepen moeten dus onze aandacht hebben, niet zozeer "De Islam". Dat laatste bestaat nl niet. :P
pi_160996528
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als de tekst er niet was geweest was de interpretatie er ook niet. Bovendien blazen ze zichzelf op over de verschillen in die interpretaties.
Ik zou hier bijna een pleidooi in zien om maar alle boeken te verbranden. Je weet maar nooit hoe het geinterpreteerd wordt. :o

Want Alice in Wonderland is ook heel gevaarlijk... mensen zouden wel eens kunnen gaan denken dat ze hoofden moeten afhakken.
pi_160996545
Goed, hoe nu verder.

- Stop op migratie van moslims (hoe groter de groep, hoe moeilijker te integreren).
- Afschaffen vrijheid van godsdienst welke in de praktijk niets betekent dan; meer rechten voor gelovigen (van bepaalde, grote religieuze stromingen). Overige wetten (vrijheid van meningsuiting, van samenkomst, etc) bieden alle benodigde vrijheden voor iedereen.
- Afschaffen van confessioneel onderwijs; rem op islamitische indoctrinatie via scholing.
- Kritiek op de islam (zijnde een ideologie/religie) acceptabel laten zijn
- Stoppen met 'covent racisme'; moslims uit N-Afrika en Arabie behandelen alsof ze minderwaardig zijn; alsof ze niet in staat zijn westerse waarden te hanteren en alsof ze (om hun overtuigingen en daar uit volgende handelen) geen kritiek kunnen of mogen verduren.
- Links moet weer links worden; zich tegen de islam zijnde een ideologie keren en daarmee de voedingsbodem voor extreem-rechts wegnemen, met als oogmerk; minimaliseren van polarisatie

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 13:29:06 ]
pi_160996550

Geen spam maar wil dat mensen zijn boodschap horen
  maandag 28 maart 2016 @ 13:26:56 #9
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_160996552
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:21 schreef laforest het volgende:

[..]

Ga er dan ook eens over praten 'hoe nu verder met de Islam'... anders kan het ook wel in het centrale Islam topic en gaat deze dicht.

F&L / [Centraal] Vragen over de Islam #13
Je verwijst naar een centraal topic voor "vragen over de islam". Totaal irrelevant voor de discussies die hier spelen. Ons verdiepen in de islam zou een visie kunnen zijn op hoe nu verder maar dat is absoluut niet de enige en juiste visie.
  maandag 28 maart 2016 @ 13:27:45 #10
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160996571
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb ook nergens iets anders betoogt: in mijn ogen zijn alle interpretaties even onjuist. ;)
Het gaat er ook niet om wat jij vindt van de interpretaties. In de ogen van moslims is hun interpretatie juist. Dat geldt voor de terrorist en dat geldt voor de Turkse bakker om de hoek. Dus moeten we het over die interpretaties hebben.

quote:
Daarom lijkt het bespreken van de Koran me ook volstrekt zinloos, en is het nagenoeg onmogelijk om iets over "De Islam" in algemene termen te zeggen. Ik denk niet dat er veel elementen van dit geloof zijn die je zou kunnen noemen die echt absoluut algemeen zijn. En al zeker niet het element dat de westerse vrijheid slecht is.
Oh absoluut, er zijn een heleboel. Mohammed is de profeet en zijn leer is perfect. Onder andere. Dat mensen hypocriet zijn is verder irrelevant.
quote:
Die groepen moeten dus onze aandacht hebben, niet zozeer "De Islam". Dat laatste bestaat nl niet. :P
Dat probeer ik al de hele tijd, maar jij lijkt nog steeds een soort idee te hebben dat ik net als Wilders alle moslims wil veroordelen ofzo. Hoe is dat nu nog niet duidelijk?
  maandag 28 maart 2016 @ 13:28:53 #11
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160996591
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zou hier bijna een pleidooi in zien om maar alle boeken te verbranden. Je weet maar nooit hoe het geinterpreteerd wordt. :o
Ah, typisch weer. De hyperbool.

Het gaat erom dat we kritiek moeten kunnen hebben op de inhoud van het boek. Op de interpretaties van die inhoud.
  maandag 28 maart 2016 @ 13:32:00 #12
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160996653
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:26 schreef LelijKnap het volgende:
Goed, hoe nu verder.

- Stop op migratie van moslims (hoe groter de groep, hoe moeilijker te integreren).
Dit lijkt me zinloos en ineffectief. Ik kan me zelfs voorstellen dat het averechts werkt.

quote:

- Afschaffen vrijheid van godsdienst welke in de praktijk niets betekent dan; meer rechten voor gelovigen (van bepaalde, grote religieuze stromingen). Overige wetten (vrijheid van meningsuiting, van samenkomst, etc) bieden alle benodigde vrijheden voor iedereen.
Hier ben ik het volledig mee eens. De bij wet geregelde bescherming is niet anders dan de schijn van bescherming, en die is onwenselijk. (Niet dat ik denk dat het afschaffen ervan nu zo'n grote invloed zal hebben op terrorisme in Europa, maar goed.)

quote:

- Afschaffen van confessioneel onderwijs; rem op islamitische indoctrinatie via scholing.
Afschaffen van religieus onderwijs in het algemeen ben ik wel voor. Als dit uitsluitend zou gaan gelden voor islamitisch onderwijs dan zou ik dat wel verkeerd vinden.

quote:

Ik heb niet de indruk dat het onacceptabel is. Integendeel zelfs.

quote:

- Stoppen met 'covent racisme'; moslims uit N-Afrika en Arabie behandelen alsof ze minderwaardig zijn; alsof ze niet in staat zijn westerse waarden te hanteren en alsof ze (om hun overtuigingen) geen kritiek kunnen of mogen verduren.
Kortom, gelijke behandeling van iedereen. Ik ben voor. :)
  maandag 28 maart 2016 @ 13:33:37 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160996691
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:32 schreef Molurus het volgende:
Dat komt omdat je zelf er al aan hebt toegegeven.

Hoe vaak moet ik Theo van Gogh nog noemen? Ayaan Hirsi Ali? Salman Rusdie? Charlie Hebdo? Etcetera etcetera.
pi_160996697
Het zou verstandig zijn om religie te verbannen naar de huiskamer. Ophouden met bouwen van gebedshuizen, religie volledig loskoppelen van scholen etc.
Daarnaast zou een verbod op hoofddoekjes in het openbaar wenselijk zijn. Hoewel veel moslima's het niet willen toegeven, het is en blijft een middel van vrouwenonderdrukking. Niet wenselijk in Nederland. Religie moet minder vanzelfsprekend zijn.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 28 maart 2016 @ 13:33:58 #15
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160996700
quote:
- Links moet weer links worden; zich tegen de islam zijnde een ideologie keren en daarmee de voedingsbodem voor extreem-rechts wegnemen, met als oogmerk; minimaliseren van polarisatie
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat de term 'links' in een politieke context betekent. Maar dat lijkt een vrij algemeen probleem.

Traditioneel betekent 'links': een grote overheid, veel staatsbemoeienis, veel taken voor de overheid. En rechts het tegenovergestelde.

Merk op: dat zegt niets over opvattingen over religie en immigratie. Je kunt best anti-religieus zijn en tegelijk links of rechts.
  maandag 28 maart 2016 @ 13:35:28 #16
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160996738
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het gaat erom dat we kritiek moeten kunnen hebben op de inhoud van het boek. Op de interpretaties van die inhoud.
Kritiek op de inhoud van het boek en kritiek op de interpretaties daarvan lijken mij fundamenteel verschillende dingen.

Van mij mag je kritiek hebben op de inhoud van het boek zelf. Maar een ongelovige die dat doet maakt zich in mijn ogen vooral belachelijk.
pi_160996751
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit lijkt me zinloos en ineffectief. Ik kan me zelfs voorstellen dat het averechts werkt.

[..]

Hier ben ik het volledig mee eens. De bij wet geregelde bescherming is niet anders dan de schijn van bescherming, en die is onwenselijk. (Niet dat ik denk dat het afschaffen ervan nu zo'n grote invloed zal hebben op terrorisme in Europa, maar goed.)

[..]

Afschaffen van religieus onderwijs in het algemeen ben ik wel voor. Als dit uitsluitend zou gaan gelden voor islamitisch onderwijs dan zou ik dat wel verkeerd vinden.

[..]

[..]

Kortom, gelijke behandeling van iedereen. Ik ben voor. :)
Op veel vlakken dus toch nog eens.

Vanzelfsprekend geldt de afschaffing van confessioneel onderwijs voor alle vormen; niet alleen de islamitische.

Maar hoezo zou een rem op migratie van moslims averechts werken? Omdat moslims in Europa boos worden?
  maandag 28 maart 2016 @ 13:37:01 #18
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160996773
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het gaat er ook niet om wat jij vindt van de interpretaties. In de ogen van moslims is hun interpretatie juist. Dat geldt voor de terrorist en dat geldt voor de Turkse bakker om de hoek. Dus moeten we het over die interpretaties hebben.
Over specifieke interpretaties, jazeker. Die van de bakker op de hoek vind ik persoonlijk niet zo interessant voor dit onderwerp. Jij wel?

quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:27 schreef Fir3fly het volgende:

Dat probeer ik al de hele tijd, maar jij lijkt nog steeds een soort idee te hebben dat ik net als Wilders alle moslims wil veroordelen ofzo. Hoe is dat nu nog niet duidelijk?
Je blijft maar herhalen dat je het over "De Islam" wilt hebben. Daarmee wek je minimaal die indruk.
pi_160996802
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je niet helemaal wat de term 'links' in een politieke context betekent. Maar dat lijkt een vrij algemeen probleem.

Traditioneel betekent 'links': een grote overheid, veel staatsbemoeienis, veel taken voor de overheid. En rechts het tegenovergestelde.

Merk op: dat zegt niets over opvattingen over religie en immigratie. Je kunt best anti-religieus zijn en tegelijk links of rechts.
Naja, ik bezig liever helemaal geen termen als links of rechts, omdat 'oorspronkelijke betekenissen' ook vrij willekeurig lijken te zijn, tot hoever terug iemand kijkt. Het oorspronkelijke links waar ik het over had was het liberale links; dat de invloed van het christendom bevocht, opkwam voor de arbeidsklasse en minderheden, maar ook toen inderdaad voor een grote overheid en staatsbemoeienis was.
  maandag 28 maart 2016 @ 13:38:25 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160996810
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kritiek op de inhoud van het boek en kritiek op de interpretaties daarvan lijken mij fundamenteel verschillende dingen.
Ze zijn fundamenteel aan elkaar gekoppeld. Dus dit statement is belachelijk.
quote:
Van mij mag je kritiek hebben op de inhoud van het boek zelf. Maar een ongelovige die dat doet maakt zich in mijn ogen vooral belachelijk.
Zucht :'). Het gaat er niet om dat islam complete onzin is. Het gaat er om dat dat niet geldt voor de terrorist. Zijn boodschap ondermijnen is absoluut nodig.
pi_160996818
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar een ongelovige die dat doet maakt zich in mijn ogen vooral belachelijk.
Hoezo?
  maandag 28 maart 2016 @ 13:40:10 #22
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_160996853
quote:
Goed, hoe nu verder.

- Stoppen met 'covent racisme'; moslims uit N-Afrika en Arabie behandelen alsof ze minderwaardig zijn; alsof ze niet in staat zijn westerse waarden te hanteren en alsof ze (om hun overtuigingen en daar uit volgende handelen) geen kritiek kunnen of mogen verduren.

Waarom niet laissez aller, Darwin's survival of the fittest het lot van Europa laten bepalen? Moslims zijn fanatieker, agressiever, in betere gevechtsconditie, hebben groepsbinding, een gemeenschappelijke vijand, zijn beter georganiseerd, zijn het eens over hun doelen, hebben hun prioriteiten op orde, reproduceren beter etc etc. Laat de natuur z'n gang maar gaan.
  maandag 28 maart 2016 @ 13:40:18 #23
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160996858
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Over specifieke interpretaties, jazeker. Die van de bakker op de hoek vind ik persoonlijk niet zo interessant voor dit onderwerp. Jij wel?
Ik heb nooit anders gezegd.

quote:
Je blijft maar herhalen dat je het over "De Islam" wilt hebben. Daarmee wek je minimaal die indruk.
Dat is jouw reflex, niet mijn schuld. Ik heb het dan daadwerkelijk ook over islam. Want daarmee hebben we een probleem. Islamitisch terrorisme. Zowel met geweld als zonder.
  maandag 28 maart 2016 @ 13:42:03 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_160996901
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:40 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Waarom niet laissez aller, Darwin's survival of the fittest het lot van Europa laten bepalen? Moslims zijn fanatieker, agressiever, in betere gevechtsconditie, hebben groepsbinding, een gemeenschappelijke vijand, zijn beter georganiseerd, zijn het eens over hun doelen, hebben hun prioriteiten op orde, reproduceren beter etc etc. Laat de natuur z'n gang maar gaan.
Dan is Europa binnen 10 jaar net zo'n puinhoop als het MO. Als moslims namelijk 1 ding niet zijn dan is het wel georganiseerd. Ze vechten elkaar ook binnen elkaars religie volledig de tent uit.
pi_160996933
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:40 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Oh, maar dat is het pijnlijke aan de natuur; zelfs de zwakke, of zij die verdwijnen/verliezen zullen, zullen, hoe triest en hopeloos het ook is, proberen te overleven; terug te vechten. Deze oproep was dan mijn poging; de vrouwelijke en decadente westerling die zich nog dagelijks bezigt met het bespreken van nuances terwijl de 'andere'/vijand oprukt. Adieu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')