Welneequote:Op woensdag 30 maart 2016 16:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
Evt wel ja, hoop het echter van niet?
Nobel. Ze zullen wel verbaasd zijn wanneer ze per post een blanco stem krijgen, dat zal ze niet overdreven vaak gebeurenquote:Op woensdag 30 maart 2016 18:29 schreef Igen het volgende:
Zo, mijn stem is met de post onderweg.
Toch maar mooi in totaal 5 euro uitgegeven voor een referendum-steun-handtekening en het opsturen van een blanco stembiljet (want ik vind geen van beide standpunten echt overtuigend), maar democratie mag wat kosten.
Als het niemand gevraagd heeft zal de opkomst ook wel ernaar zijn toch!quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:44 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ach, het is ook een treurige bedoeling. Niemand heeft om dit referendum gevraagd. Enkel dankzij het misbruik van Geenpeil-achtigen wordt belastinggeld verspild.
Niemand, behalve ruim 400.000 Nederlanders. Hoezo misbruik? Het staat je vrij ook een dergelijk referendum te organiseren. Ik ben voor meer inspraak in beslissingen en vind dit belastinggeld prima besteed.quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:44 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ach, het is ook een treurige bedoeling. Niemand heeft om dit referendum gevraagd. Enkel dankzij het misbruik van Geenpeil-achtigen wordt belastinggeld verspild.
Ja, die zijn best zeldzaam. Bij de Europese verkiezingen in 2014 stemden 18 briefstemmers blanco, op ongeveer 17.000, bij de Kamerverkiezingen van 2012 38 op ongeveer 36.000 stemmen. Ongeveer 0,1% dus, wat minder dan in de rest van Nederland. Daar was 0,2-0,3% van de stemmen blanco.quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nobel. Ze zullen wel verbaasd zijn wanneer ze per post een blanco stem krijgen, dat zal ze niet overdreven vaak gebeuren
Ondermijning van de democratie met dit ongelooflijk slecht in de wet vastgelegde referendum kennelijk ook.quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:29 schreef Igen het volgende:
Toch maar mooi in totaal 5 euro uitgegeven voor een referendum-steun-handtekening en het opsturen van een blanco stembiljet (want ik vind geen van beide standpunten echt overtuigend), maar democratie mag wat kosten.
Net toen ik dacht dat de stem-tegen-propaganda niet slechter konquote:
Uit voorzorg tegenstemmen was ook niet voldoende?quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:29 schreef Igen het volgende:
Nice!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ach, het is heel wat beter dan de stem voor propaganda van Rutje.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:14 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Net toen ik dacht dat de stem-tegen-propaganda niet slechter kon
[ Bericht 26% gewijzigd door Bram_van_Loon op 31-03-2016 00:38:30 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Respect, kerel! Al vind ik het jammer dat jij niet tegen stemde. Immers, aangezien het kabinet een voor-stem promoot en hierbij zelfs zo ver gaat dat het elke minister en staatssecretaris verplicht om via sociale media uit te leggen waarom mensen voor moeten stemmen en propaganda opstuurt naar de gemeentes is het m.i. toch echt aan het kabinet om met goede argumenten voor een voorstem te komen. Aangezien dat niet is gebeurd kan ik enkel concluderen dat het aan goede argumenten ontbreekt.quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:29 schreef Igen het volgende:
Ik heb om het referendum gevraagd, met mij ongeveer 450 000 andere mensen. Niets te danken.quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:44 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Indien er een tegen-stem uit het referendum komt dan wil ik inderdaad niemand horen zeuren dat hij voor zou hebben gestemd maar dat hij niet stemde omdat...quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:21 schreef Albert_Hofmann het volgende:
[..]
Niemand, behalve ruim 400.000 Nederlanders. Hoezo misbruik? Het staat je vrij ook een dergelijk referendum te organiseren. Ik ben voor meer inspraak in beslissingen en vind dit belastinggeld prima besteed.
Er zijn maatregelen getroffen om te voorkomen dat er voor iedere scheet een referendum kan worden aangevraagd. Ik snap dan ook niet zo goed waarom mensen er zo op tegen zijn. Interesseert het je niet, prima, maar dan ook niet achteraf klagen mocht het allemaal minder positief uitpakken. Als je van mening bent dat de bevolking hier geen juiste beslissing over kan nemen, vraag ik me af of een democratie wel de juiste bestuursvorm is voor jou.
Schaam je je om de Nederlandse op te hangen?quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:58 schreef Gutmensch het volgende:
Ik ga woensdag de EU-vlag uithangen en als 's avonds blijkt dat de opkomst toch de 30% dreigt te overstijgen zal ik alsnog 'voor' stemmen in dit belachelijke onderbuikreferendum.
Hmm afgezien van die vlag zou ik dat ook wel eens kunnen gaan doen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:58 schreef Gutmensch het volgende:
Ik ga woensdag de EU-vlag uithangen en als 's avonds blijkt dat de opkomst toch de 30% dreigt te overstijgen zal ik alsnog 'voor' stemmen in dit belachelijke onderbuikreferendum.
De Nederlandse hang ik op 4 mei halfstok en op 5 mei in top uit.quote:Op donderdag 31 maart 2016 01:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Schaam je je om de Nederlandse op te hangen?
Voor dat de haan drie keer gekraaid heeft zult U mij drie keer verloochenen..
http://nos.nl/artikel/209(...)d-voor-oekraine.htmlquote:Oekraïense onderzoekers: verdrag niet goed voor Oekraïne
VANDAAG, 07:00BUITENLAND
Het associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne is niet goed voor de Oekraïense economie. Slechts een handvol grote bedrijven zal ervan profiteren en dat gaat ten koste van de grote meerderheid, zeggen Oekraïense onderzoekers.
De internationale denktank Transnational Institute, die is gevestigd in Amsterdam, liet een Oekraïens kenniscentrum in Kiev de mogelijke gevolgen van het akkoord voor de Oekraïense economie onderzoeken. De resultaten zijn vandaag gepubliceerd (.pdf).
Europese standaarden
Het Europese associatieverdrag heeft als doel de handel tussen tussen Europa en Oekraïne te vergemakkelijken, maar de onderzoekers zeggen dat de Oekraïense industrie veel te weinig geld en middelen heeft om te produceren volgens de Europese standaarden. Veel Oekraïense bedrijven zullen daardoor failliet gaan, is de voorspelling.
Door het akkoord zal de Oekraïense economie vooral afhankelijk worden van de export van onbewerkte grondstoffen en goedkope landbouwproducten naar de EU. Dat levert veel minder op dan de handel met Rusland, die door de politieke spanningen tussen de landen drastisch is gekrompen.
Goedkoop productieplatform
De onderzoekers verwachten dat het akkoord zal leiden tot een stijging van de werkgelegenheid in Oekraïne, maar dit zullen vooral slecht betaalde banen zijn. Hoogopgeleid personeel zal nog meer naar de EU trekken dan nu al het geval is. Momenteel werkt ongeveer een kwart van de Oekraïners in het buitenland.
Het associatieverdrag leidt ertoe dat de Oekraïense economie wordt overgenomen door het buitenland, zegt het kenniscentrum. Het land zal op termijn alleen nog een goedkoop productieplatform voor Europese bedrijven zijn.
Deze las ik net ook, nog een extra reden om nee te stemmen. Het is gewoon te onzeker/onduidelijk of dit verdrag voordelen oplevert voor Oekraïne.quote:Op donderdag 31 maart 2016 07:40 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/209(...)d-voor-oekraine.html
Gezien de kwaliteit van de lokale post hier, en aangezien je niet bij de ambassade kunt stemmen, heb ik iemand in NL voor me gemachtigd. Een half jaar geleden oid....quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:29 schreef Igen het volgende:
Ja, dat gebeurt, maar ik denk niet dat dit topic veel leuker wordt om met zulke gruwelijke feiten te gaan posten.quote:Op woensdag 30 maart 2016 09:14 schreef J.B. het volgende:
De bevolking van de Donbass wordt uitgeroeid? Zozo, doen die Oekraïense beesten dan zelfs aan kruisigingen en vergelijkbare barbaarse methoden?
Een referendum over Oekraïne terwijl de initiatiefnemers het hele verdrag geen reet interesseert, wat een farcequote:Het gaat de drijvende krachten achter het referendum van woensdag helemaal niet om Oekraïne of het associatieverdrag met de EU, de initiatiefnemers willen Nederland uit de EU hebben. Arjan van Dixhoorn en Pepijn van Houwelingen van het Burgercomité EU zeggen in een donderdag gepubliceerd interview met NRC Handelsblad dat ze vooral tegen Europa zijn.
"Oekraïne kan ons natuurlijk niets schelen, dat moet u begrijpen", aldus voorzitter Van Dixhoorn.
Nou nou. Ik dacht dat jij je er wel een beetje in had verdiept. Zo moeilijk is het toch allemaal niet?quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:29 schreef Igen het volgende:
quote:
quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:58 schreef Gutmensch het volgende:
Eén uurtje Nederland Kiest na het 8 uur Journaal met een exitpoll om 9 uur.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:28 schreef SeLang het volgende:
Komt er trouwens een verkiezingsavond bij de NOS met uitslagen die binnenkomen, bier, chips etc?
http://nos.nl/artikel/209(...)d-voor-oekraine.htmlquote:Oekraïense onderzoekers: verdrag niet goed voor Oekraïne
VANDAAG, 07:00BUITENLAND
Zonnebloemenoogst in het oosten van Oekraïne AFP
Het associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne is niet goed voor de Oekraïense economie. Slechts een handvol grote bedrijven zal ervan profiteren en dat gaat ten koste van de grote meerderheid, zeggen Oekraïense onderzoekers.
De linkse denktank Transnational Institute, die subsidie krijgt voor een 'nee'-campagne, liet een Oekraïens kenniscentrum in Kiev de mogelijke gevolgen van het akkoord voor de Oekraïense economie onderzoeken. De resultaten zijn vandaag gepubliceerd (.pdf).
Europese standaarden
Het Europese associatieverdrag heeft als doel de handel tussen tussen Europa en Oekraïne te vergemakkelijken, maar de onderzoekers zeggen dat de Oekraïense industrie veel te weinig geld en middelen heeft om te produceren volgens de Europese standaarden. Veel Oekraïense bedrijven zullen daardoor failliet gaan, is de voorspelling.
Door het akkoord zal de Oekraïense economie vooral afhankelijk worden van de export van onbewerkte grondstoffen en goedkope landbouwproducten naar de EU. Dat levert veel minder op dan de handel met Rusland, die door de politieke spanningen tussen de landen drastisch is gekrompen.
Goedkoop productieplatform
De onderzoekers verwachten dat het akkoord zal leiden tot een stijging van de werkgelegenheid in Oekraïne, maar dit zullen vooral slecht betaalde banen zijn. Hoogopgeleid personeel zal nog meer naar de EU trekken dan nu al het geval is. Momenteel werkt ongeveer een kwart van de Oekraïners in het buitenland.
Het associatieverdrag leidt ertoe dat de Oekraïense economie wordt overgenomen door het buitenland, zegt het kenniscentrum. Het land zal op termijn alleen nog een goedkoop productieplatform voor Europese bedrijven zijn.
Er staat duidelijk in het artikel dat dit onderzoek uitgevoerd is door een organisatie die subsidie ontvangt van de nee-campagne. Hoe betrouwbaar is zo'n rapport dan, denk je?quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:51 schreef BarryOSeven het volgende:
Zo, dat waren de laatste argumenten om voor te stemmen. Het verdrag is voor niemand goed dus. Sterker nog, als je voor stemt ben je dus voor onderbetaald werk in Oekraine, voor moderne slavernij.
Kom maar door met de morele verhevenheid.
Misschien eens moeite doen om te lezen wat anderen schrijven, dan had je andere argumenten gezien en dan was je wellicht ook opgevallen dat iemand anders vandaag om 7.40 precies hetzelfde artikel heeft gepostquote:Op donderdag 31 maart 2016 10:51 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Zo, dat waren de laatste argumenten om voor te stemmen. Het verdrag is voor niemand goed dus. Sterker nog, als je voor stemt ben je dus voor onderbetaald werk in Oekraine, voor moderne slavernij.
Het blijft een wetenschappelijk onderzoek. Hoe betrouwbaar zijn al die EU onderzoeken dan?quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:56 schreef Belabor het volgende:
[..]
Er staat duidelijk in het artikel dat dit onderzoek uitgevoerd is door een organisatie die subsidie ontvangt van de nee-campagne. Hoe betrouwbaar is zo'n rapport dan, denk je?
Het kan niet vaak genoeg gepost worden.quote:Op donderdag 31 maart 2016 11:00 schreef J.B. het volgende:
[..]
Misschien eens moeite doen om te lezen wat anderen schrijven, dan had je andere argumenten gezien en dan was je wellicht ook opgevallen dat iemand anders vandaag om 7.40 precies hetzelfde artikel heeft gepost
Er staat op NU.nl nu een artikel over de verdeeldheid onder exporteurs. Dat is een onafhankelijke enquete. Dat heb je wat aan.quote:Op donderdag 31 maart 2016 11:01 schreef BarryOSeven het volgende:
Het blijft een wetenschappelijk onderzoek. Hoe betrouwbaar zijn al die EU onderzoeken dan?
Dit zijn wel een paar hele leuke dooddoeners. Als je zo makkelijk als argumenten van de voorstanders aan de kant schuift, dan ben je dus niet kritisch.quote:Logica zegt ons dat het een verdrag van niets is. Dit onderzoek onderstreept dat. EU onderzoeken zeggen het tegendeel.
Dan nu de vraag: Wie zijn er betrouwbaar? In mijn optiek de EU al helemaal niet, gezien de EU elite een geschiedenis van raming heeft en het Nee kamp niet.
Klopt, ik was kritisch. Tegenwoordig ga ik er standaard van uit dat de politiek liegt. Dat werkt bijna altijd.quote:Op donderdag 31 maart 2016 11:04 schreef Belabor het volgende:
[..]
Er staat op NU.nl nu een artikel over de verdeeldheid onder exporteurs. Dat is een onafhankelijke enquete. Dat heb je wat aan.
Onderzoeken die gesubsidieerd worden die een van beide kampen moeten altijd kritisch benaderd worden. Zo ook dit onderzoek.
[..]
Dit zijn wel een paar hele leuke dooddoeners. Als je zo makkelijk als argumenten van de voorstanders aan de kant schuift, dan ben je dus niet kritisch.
dit onderzoek is wel betaald door het tegen kamp. Ik neem het dus niet al te serieusquote:Op donderdag 31 maart 2016 10:51 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
twitter:HuubBellemakers twitterde op donderdag 31-03-2016 om 10:26:03Transnational Institute kreeg sowieso subsidie voor TEGEN-campagne. https://t.co/vxcqKP1ha9 reageer retweet
Dat is wel een hele makke. Ze komen ook met slechte (of zelfs niet-kloppende) argumenten, terwijl bijvoorbeeld de Partij van de Dieren hun standpunt wel aardig goed hebben opgebouwd.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:26 schreef J.B. het volgende:
Het gaat niet om Oekraïne bij referendum
Het gaat niet om Oekraïne bij referendum
[..]
Een referendum over Oekraïne terwijl de initiatiefnemers het hele verdrag geen reet interesseert, wat een farce
En alleen grote bedrijven profiteren, dat komt een linkse denktank ook niet slecht uitquote:Op donderdag 31 maart 2016 11:17 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
dit onderzoek is wel betaald door het tegen kamp. Ik neem het dus niet al te serieustwitter:HuubBellemakers twitterde op donderdag 31-03-2016 om 10:26:03Transnational Institute kreeg sowieso subsidie voor TEGEN-campagne. https://t.co/vxcqKP1ha9 reageer retweet
Zijn er wel onafhankelijke onderzoeken?quote:Op donderdag 31 maart 2016 11:17 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
dit onderzoek is wel betaald door het tegen kamp. Ik neem het dus niet al te serieustwitter:HuubBellemakers twitterde op donderdag 31-03-2016 om 10:26:03Transnational Institute kreeg sowieso subsidie voor TEGEN-campagne. https://t.co/vxcqKP1ha9 reageer retweet
Is dit een grap? Er staan in het verdrag twee artikels (56 en 57) waarin staat dat dat dus net niet mag...quote:Op donderdag 31 maart 2016 11:18 schreef R-K het volgende:
[..]
-Vrije handel zorgt ervoor dat Oekraïnse bedrijven hun producten die niet voldoen aan Europese Standaarden vrij mogen exporteren naar de EU, dat zorgt voor oneerlijke handelsconcurrentie.
Ik heb me er zeker wel in verdiept maar het is toch best wel ingewikkeld.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nou nou. Ik dacht dat jij je er wel een beetje in had verdiept. Zo moeilijk is het toch allemaal niet?
Btw: telt een blanco stem mee voor het opkomst percentage?
Ik denk dat de auteur van dit stuk de spijker op de kop slaat.quote:De waarheid? Dit referendum gaat niet over Oekraïne. Het gaat zelfs niet over Europa of de EU. Het is simpelweg één grote PR-stunt om de marktwaarde van GeenStijl op te krikken. Red de democratie? Nee, red GeenStijl. En het is ze gelukt. TMG heeft het weblog weer in de armen gesloten. Knap gedaan. Het kost dan wel 40 miljoen euro gemeenschapsgeld, maar hé, een kniesoor die daarop let. Democratie mag wat kosten. Het is immers een feestje.
Ik ben voorstander van meer directe democratie. Ik heb meer vertrouwen in de bevolking dan in dat clubje vertegenwoordigers. Je hoeft van mij niet per se te gaan stemmen, maar ik zou het wel zonde vinden van de kans die je wordt gebodenquote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:32 schreef Ringo het volgende:
[..]
Waarom wil jij zo graag dat anderen wél gaan stemmen?
Wat een rare vraag.
Er wordt hier een complex debat over de toekomst van Europa gereduceerd tot een wellesnietes-discussie over één bepaald verdrag. En daar zou ik, op grond van mijn 'democratisch recht', nog aan mee moeten doen ook. Dat weiger ik. Wat mij betreft zouden veel meer mensen dat moeten weigeren. We zijn geen trekpop in dienst van het gelijk van de ene of de andere.
En om 8.32 werd er ook al naar verwezen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 11:00 schreef J.B. het volgende:
[..]
Misschien eens moeite doen om te lezen wat anderen schrijven, dan had je andere argumenten gezien en dan was je wellicht ook opgevallen dat iemand anders vandaag om 7.40 precies hetzelfde artikel heeft gepost
Heb je met dat pragmatisme van jou politiek wanbeleid weten te voorspellen. Of was je altijd vóór datzelfde wanbeleid van onze landsbestuurders?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:32 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ik doe niet aan complot-denken. Daar ben ik te pragmatisch voor.
Het akkoord kan nooit door alle lidstaten goedgekeurd worden als er ook maar enige indicatie was dat het grote nadelen zou hebben voor de Euro-regio. Als je denkt dat daar dus een complot in zit, dan weet ik niet met wat voor argumenten ik je ooit nog van je ongelijk zou kunnen overtuigen.
Maakt niet uit wel of niet. Ik denk dat een Democratie geen moer heeft aan mensen zoals die scrhrijver.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
Red de democratie? Nee, red Geenstijl!
[..]
Ik denk dat de auteur van dit stuk de spijker op de kop slaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |