abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161004992
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Geen verrassing. Deze strategie had onze overheid ook met het EU-grondwet-referendum. Toen faalde ze, hopelijk faalt het nu weer. Het is blijkbaar de enige manier om onze overheid te leren om het zuiver te spelen.
Jij spamt toch een of ander filmpje van de PvdD, wat is daar dan anders aan?
Of is het weer vooral hypocriet gehuil?

quote:
Ik hoop althans dat de Nederlandse kiezer volwassen genoeg is dat ze zich niet laat pakken met propaganda en als de overheid ons met feiten zou kunnen overtuigen waarom kiest ze dan voor propaganda in plaats van voor een maatschappelijk debat?
Dit is geen filmpje van de Nederlandse overheid. Dat snap je toch zelf ook wel? Het is exact hetzelfde als het PvdD filmpje wat jij graag aanhaalt, een filmpje uit de campagne voor of tegen het verdrag.
pi_161005112
Juist en als ik mag kiezen voor welke propagande ik ga beslis ik zelf en beslis ik niet voor eentje wat er goed uitziet maar voor eentje welke ik de welvaart, als die zou kunnen komen, toekomt en komt die niet voorbij stem ik tegen!
pi_161005858
quote:
2s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:31 schreef 99.999 het volgende:
Dat heeft ze gedaan door middelen ter beschikking te stellen.
Vind jij dat zelf niet erg mager? Vind jij niet dat onze politici zelf het maatschappelijk debat hadden kunnen en moeten aanjagen in samenwerking met de media? Hadden onze politici niet een deel van die subsidie direct aan de media moeten geven voor het organiseren van een maatschappelijk debat als ze met goede plannen komen? Hadden onze politici niet zelf kunnen starten met het debat door voor te stellen aan de NPO om een reeks te maken waarin voor- en tegenstanders met elkaar discussiëren? Kom op, politici worden verondersteld om leiders van een volk te zijn, het zijn geen kleuters die niet zelf initiatief kunnen nemen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161005957
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Vind jij dat zelf niet erg mager? Vind jij niet dat onze politici zelf het maatschappelijk debat hadden kunnen en moeten aanjagen in samenwerking met de media? Hadden onze politici niet een deel van die subsidie direct aan de media moeten geven voor het organiseren van een maatschappelijk debat als ze met goede plannen komen? Hadden onze politici niet zelf kunnen starten met het debat door voor te stellen aan de NPO om een reeks te maken waarin voor- en tegenstanders met elkaar discussiëren? Kom op, politici worden verondersteld om leiders van een volk te zijn, het zijn geen kleuters die niet zelf initiatief kunnen nemen.
Nee, voor een referendumpje als dit vind ik het ruim voldoende. Er zijn allerlei politici over in debat gegaan en er is volop maatschappelijk debat bezig. Meer dan dat mag je voor zoiets niet verwachten.
Je zag dat de voor en vooral tegenstanders al niet wisten wat ze met het beschikbare geld aan moesten.
pi_161006013
quote:
2s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jij spamt toch een of ander filmpje van de PvdD, wat is daar dan anders aan?
Er zijn een aantal verschillen. De PvdD is slechts 1 politieke partij die opkomt voor de belangen waar die partij voor staat, van de staat (in haar totaliteit met alle kleuren en de ambtenarij (ideaal gesproken kleurloos)) mag je een NPOV verwachten bij een dergelijk iets. De PvdD kan niet in haar uppie een evenwichtig debat organiseren en zelfs als die partij dat zou kunnen dan zou het verdedigbaar zijn dat ze liever tegenwicht geeft aan de propaganda van de staat.
#NoDAPL
pi_161006102
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:09 schreef 99.999 het volgende:
Nee, voor een referendumpje als dit vind ik het ruim voldoende.
En daar zit het probleem: onze politici en ambtenaren denken er blijkbaar net zo over en dus doen ze niets. Prima, maar dan niet janken als burgers met te weinig kennis van zaken stemmen. ;)
Ik zou trouwens niet subsidie hebben gegeven aan Jan en alleman maar in plaats daarvan direct wat geld hebben gegeven aan de media om in opdracht van de overheid een debat te organiseren met een neutrale insteek.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bram_van_Loon op 28-03-2016 20:21:08 ]
#NoDAPL
pi_161006295
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er zijn een aantal verschillen. De PvdD is slechts 1 politieke partij die opkomt voor de belangen waar die partij voor staat, van de staat (in haar totaliteit met alle kleuren en de ambtenarij (ideaal gesproken kleurloos)) mag je een NPOV verwachten bij een dergelijk iets. De PvdD kan niet in haar uppie een evenwichtig debat organiseren en zelfs als die partij dat zou kunnen dan zou het verdedigbaar zijn dat ze liever tegenwicht geeft aan de propaganda van de staat.
Zo zijn ook partijen als PVV en SP tegen die ook elk hun sprotjes zullen hebben. De overheid verzorgt alleen neutrale spotjes om mensen naar de stembus te trekken. De pro verdragfilmpjes komen net zo mij van de overheid als de anti verdragfilmpjes.
pi_161006320
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:13 schreef J.B. het volgende:
De Oekraïeners klagen ook, en weet je waarom? Het heffingsvrije quotum voor kippenvlees wordt met het associatieverdrag vooralsnog slechts verhoogd naar 36000 ton, terwijl de totale productie van kippenvlees binnen de EU 12,4 miljoen ton bedraagt. Het gaat dus om nog geen 0,3% van de Europese productie van kippenvlees. Dat de poorten wagenwijd open zouden gaan is gewoon onzin.
Leuk en aardig maar hoe weet de Nederlandse klant of dat hij een stuk kippenvlees uit O of een stuk kippenvlees uit een ander land koopt?
#NoDAPL
pi_161006321
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En daar zit het probleem: onze politici en ambtenaren denken er blijkbaar net zo over en dus doen ze niets. Prima, maar dan niet janken als burgers met te weinig kennis van zaken stemmen. ;)
Ik zou trouwens niet subsidie hebben gegeven aan Jan en alleman maar in plaats daarvan direct wat geld hebben gegeven aan de media om in opdracht van de overheid een debat te organiseren met een neutrale insteek.
Ze doen niet niks, hoe vaak jij het ook herhaalt.
pi_161006341
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zo zijn ook partijen als PVV en SP tegen die ook elk hun sprotjes zullen hebben.
Nogmaals, dat zijn slechts individuele partijjes die bepaalde standpunten hebben, van de totale staat, concreet het kabinet, bepaalde ministeries en bepaalde hoge politieke ambtenaren (Binnenlandse Zaken en Buitenlandse Zaken?), mag je een NPOV verwachten.
#NoDAPL
pi_161006352
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Leuk en aardig maar hoe weet de Nederlandse klant of dat hij een stuk kippenvlees uit O of een stuk kippenvlees uit een ander land koopt?
Omdat consumentenorganisaties vrij succesvol de plofkip uit de Nederlandse supermarkten hebben weten te verdringen.
pi_161006379
quote:

[..]

Nogmaals, dat zijn slechts individuele partijjes die bepaalde standpunten hebben, van de totale staat mag je een NPOV verwachten.
Wat is een npov?
pi_161006384
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Omdat consumentenorganisaties vrij succesvol de plofkip uit de Nederlandse supermarkten hebben weten te verdringen.
Dat blijkt uit...?
#NoDAPL
pi_161006402
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat is een npov?
Waarom vraag jij dat nu pas terwijl jij al had gereageerd op een reactie waarin dat staat? :?
Neutral point of view.
#NoDAPL
pi_161006564
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat blijkt uit...?
Nooit spotjes van wakker dier gehoord ;)? http://www.wakkerdier.nl/plofkip/supermarkten Ze richten zich nu op de McDonalds omdat deze campagne geslaagd is.
pi_161006632
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarom vraag jij dat nu pas terwijl jij al had gereageerd op een reactie waarin dat staat? :?
Neutral point of view.
Daar was die niet zo relevant.
Maar gelukkig doet de staat dat ook. Politici vertolken standpunten, dat is logisch maar vanuit de Rijksoverheid komt er eigenlijk alleen neutrale informatie over dit referendum. En dikke subsidies pro en contra natuurlijk...
pi_161006923
quote:

[..]

Normaal staat dat op de verpakking, tenzij het onderweg verwerkt is. Maar het gaat om zo'n kleine hoeveelheden dat de kans dat het überhaupt onverwerkt in een Nederlandse supermarkt terecht komt nogal klein is.
pi_161007542
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:38 schreef J.B. het volgende:

[..]

Normaal staat dat op de verpakking, tenzij het onderweg verwerkt is. Maar het gaat om zo'n kleine hoeveelheden dat de kans dat het überhaupt onverwerkt in een Nederlandse supermarkt terecht komt nogal klein is.
Zal wel voornamelijk eindigen in diervoeding en C-merk kippensoep.
pi_161019614
Laatste nieuws, vervanger Jatsenjoek in beeld :

KIEV, March 29. /TASS/. Ukraine’s three major parliamentary parties, Petro Poroshenko Bloc, People’s Front and Batkivshchyna (Fatherland), have agreed to form a new coalition on Tuesday and nominate the parliament speaker, Vladimir Groisman, as Ukraine’s new prime minister, leader of the Radical Party Oleh Lyashko told journalists on Monday.
More:
http://tass.ru/en/world/865696

Het akkoord kan een einde maken aan de politieke onzekerheid in Oekraïne. Door de impasse werden belangrijke hervormingen en financiële hulp van het Internationaal Monetair Fonds maandenlang opgehouden.

http://nos.nl/artikel/209(...)alitie-oekraine.html

IMF zet dus wel de handel op pauze maar Nederland springt er liever blind in :?

Nou ja, die VG is tenminste een figuur waar niet meteen het drek je om de oren vliegt als je z'n naam intikt. Maar misschien ligt daar een steviger deksel overheen.

[ Bericht 2% gewijzigd door TomLuny op 29-03-2016 11:57:59 ]
shift-knop defekt
pi_161020018
Wat een ontzettend domme vergelijking tussen IMF en Nederland. Het heeft werkelijk 0 raakvlak. Mijn hemel.
pi_161020166
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 15:21 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat heb je juist gezien.
Maar waarom wil je dan zo graag dat anderen niet gaan stemmen? Wat is jouw baat daarbij?
  dinsdag 29 maart 2016 @ 13:32:33 #97
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_161021339
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 12:27 schreef Fokkeropdewerkvloer het volgende:

Maar waarom wil je dan zo graag dat anderen niet gaan stemmen? Wat is jouw baat daarbij?
Waarom wil jij zo graag dat anderen wél gaan stemmen?
Wat een rare vraag.

Er wordt hier een complex debat over de toekomst van Europa gereduceerd tot een wellesnietes-discussie over één bepaald verdrag. En daar zou ik, op grond van mijn 'democratisch recht', nog aan mee moeten doen ook. Dat weiger ik. Wat mij betreft zouden veel meer mensen dat moeten weigeren. We zijn geen trekpop in dienst van het gelijk van de ene of de andere.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_161022333
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 13:32 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat een rare vraag.

Er wordt hier een complex debat over de toekomst van Europa gereduceerd tot een wellesnietes-discussie over één bepaald verdrag. En daar zou ik, op grond van mijn 'democratisch recht', nog aan mee moeten doen ook. Dat weiger ik. Wat mij betreft zouden veel meer mensen dat moeten weigeren. We zijn geen trekpop in dienst van het gelijk van de ene of de andere.
Waar is de kamer dan de trekpop van, als het zo zou zijn?
pi_161022975
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 13:32 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat een rare vraag.
Ten eerste is dit niet complex. Nederland wordt gewoon voorgelogen. Gezien de geheimzinnigheid en ondemocratische en schimmige handelswijzen van onze bestuurders en EU Brussel die allemaal vóór het verdrag zijn. Zogenaamd liberaal of links groen of christen, werken hier blijkbaar aan mee.

Ten tweede is deze referendum niet bindend, met dank aan onze democratieliefhebbende d66. Jesse klaver van groenlinks gaat zijn reet vegen met een Nee-stem en dit op de openbare weg poneren.

Punt is, ondanks dat democratie hier wordt gefrustreerd. Krijgt dit zoveel aandacht. Gáán stemmen, en t liefste tégen dit verdrag, al is de uitkomst niet bindend. Is een van de weinige echt democratische gebeurtenissen in ons land van de afgelopen 4 jaar of langer..
  dinsdag 29 maart 2016 @ 15:03:28 #100
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_161023544
Wel, dan stem jij lekker tegen.
Ik stem niet.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')