abonnement Unibet Coolblue
  zondag 27 maart 2016 @ 22:12:25 #1
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160987402
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.

Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

De multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_160987528
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 22:12 schreef Moppert het volgende:

[..]

Wat smeer je op de kloven?
lanolin.... op aanraden van een lactatiekundige waar ik bij een draag/borstvoedingscafe al info had ingewonnen
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  zondag 27 maart 2016 @ 22:16:50 #3
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160987568
Dan heb ik daar ook geen tips over, ik hou zo van lanoline ik smeer het overal op nu
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_160988326
fijn spul idd!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161044533
Snelle vraag... Ik voed nu op verzoek. Maar tijdens de kraamweek iig overdag max 3.5u ertussen gehad overdag. Dus regelmatig wakker moeten maken voor een voeding. E gaat in de avond vaak naar 2 of 2.5u ertussen en de nachten nu ongeveer 4u ertussen.

Nu zit hij alweer op ruim 3 uur en lijkt nog geen aanstalten te willen maken om wakker te worden ;)
Ik was dus op zoek naar een overzichtje bij hoeveel weken hoeveel uur er max tussen mag zitten. Heeft iemand zoiets voor mij?

Oh toevallig wordt hij net wakker ;) dit keer dan ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  woensdag 30 maart 2016 @ 10:41:46 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161044582
Lamb, hoe oud is hij? Als hij zijn geboortegewicht weer voorbij is, de bv lekker loopt, hij aankomt, goede luiers heeft en jij hem niet belemmert om hongersignalen af te geven, hoef je niet meer op de klok te kijken of hem wakker te makem.

Zie: https://www.borstvoeding.(...)raamtijd/aantal.html
KuikenGuppy
pi_161047085
Ah kijk duidelijk verhaal!
Hij is nu 9 dagen oud. En bij dag 7 zat hij nog 70g onder geboorte gewicht. Dinsdag weer wegen dus even nog kijken dat hij aan de 8 a 9x blijft komen...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161047836
Ik heb zelf de eerste vier of zes weken nog wel gezorgd dat ze zeker elke drie uur dronk. Daarna heb ik dat pas los gelaten. Voelde prettiger.
pi_161049069
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:23 schreef WupWup het volgende:
Ik heb zelf de eerste vier of zes weken nog wel gezorgd dat ze zeker elke drie uur dronk. Daarna heb ik dat pas los gelaten. Voelde prettiger.
Ik ga idd niet te lang ertussen laten nog. Ik heb gigantisch veel voeding nu al dus hij verslikt zich regelmatig. (Klein maatbekerje eronder gehad gisteren, puur eronder houden gaf al 20cc.) Ga ik er langer tussen laten dan wordt het helemaal feest. Nachten 4 uur en overdag 3 hou ik nu ongeveer aan.

Ondertussen een lk aan de telefoon gehad. Ben begonnen met extra magnesium en calsium slikken op haar aanraden. En heb een medicijn naam achter de hand om evt via de huisarts te regelen. Kloofje was bijna genezen -nu toch weer beetje terug- en de pijn gelukkig niet altijd zo heftig. Ik heb er zowaar vertrouwen in dat het pak Kv voorlopig dicht kan blijven.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161051182
Goed bezig joh! Wat een compleet ander kraambed heb je zo, he? Waarom moet je calcium/magnesium bijslikken?
pi_161068077
Fijn dat het deze keer zo goed gaat, Lamb!

Hier zit het er na ruim 16 maanden op. De afgelopen maanden al dronk I alleen 's ochtends nog. Vorige week gaf hij een aantal keer aan dat hij niet wilde en de afgelopen dagen heb ik ook niet meer aangeboden. Hij vraagt er ook niet meer om.
Hij heeft zelf de keuze gemaakt om te stoppen, ik ben ontzettend trots en blij dat ik al die tijd heb mogen voeden, het is helemaal goed zo. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_161069116
Wat een fijne einde DAD!
pi_161069171
Top, DAD!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161069626
DaD O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 31 maart 2016 @ 11:56:48 #15
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161070288
Dat gaat soepel DaD! O+ Heerlijk als t inderdaad zo zijn eigen keus is!

En puur een overpeinzing; als je zoals Lamb zo'n flinke productie hebt, is het dan niet slim om wel mee te gaan in het ritme van de baby? Ik zou denken dat om de 3u aanbieden dan juist nog meer productie in de hand werkt... :?
pi_161070412
Aan de ene kant wil je geen productie voor drie, aan de andere kant heb je nog een mini die heel regelmatig een slok nodig heeft voor z'n bloedsuiker. Ik had zelf al ervaring met overproductie bij de oudste, maar dat weerhield me er niet van om toch vaker dan op verzoek te voeden. Dan maar een vriezer volstouwen. Maar idd, dat moet je wel afwegen.

Toevoeging: niet elk half uur de andere borst geven helpt dan wel :P
pi_161078905
Zouden jullie vandaag gekolfde melk in de koelkast laten staan totdat het maandag (op kdv) gebruikt gaat worden of tussentijds invriezen? Ik heb voor nu in elk geval het laatste gedaan.

En, ik snap iets niet, ik lees overal dat men de avond ervoor vriezerflesjes voor de dag erna in de koelkast zetten. Maar het ontdooien duurt toch veel langer? Hier duurt het zo'n 20 uur (achterin de koelkast, en uit een vriezer van -18) :?
  donderdag 31 maart 2016 @ 19:02:45 #18
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161079043
Ik zou flesjes van vandaag voor maandag zeker in de koelkast bewaren. Verse melk blijft in de koelkast ongeveer 7 dagen houdbaar.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161079216
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 18:57 schreef JantinaGr het volgende:
Zouden jullie vandaag gekolfde melk in de koelkast laten staan totdat het maandag (op kdv) gebruikt gaat worden of tussentijds invriezen? Ik heb voor nu in elk geval het laatste gedaan.

En, ik snap iets niet, ik lees overal dat men de avond ervoor vriezerflesjes voor de dag erna in de koelkast zetten. Maar het ontdooien duurt toch veel langer? Hier duurt het zo'n 20 uur (achterin de koelkast, en uit een vriezer van -18) :?
Jantina, ik kolf op vrijdag wat op dinsdag mee gaat. Dat laat ik hier ook in de koelkast staan, gaat altijd prima!
pi_161079876
Je kan het wel zo lang bewaren, maar meestal vries ik het mijn laatste werkdag in en maak ik de oudste melk op. Dat haal ik overigens rond elf uur op zondag ochtend uit de vriezer, dan is het maandag ochtend net ontdooid
pi_161079996
Ik doe wat Cassandra doet :Y Gezien mijn vriezervoorraad is zo'n systeem wel praktisch, maar het hoeft dus niet per se in de vriezer.
pi_161081668
Ah, dank!

Cassandra & Kazy, sinds ik aan het werk ben, gebruikt mijn vriend ook steeds de oudste melk uit de vriezer, terwijl ik verse melk weer invries, maar er gaat ook best wel wat melk verloren.

Ik ga binnenkort beginnen met afbouwen, dus dan zal de vriezervoorraad wel in een rap tempo slinken en wil ik natuurlijk niet meer melk weggooien dan nodig is.

Ik heb ruim 4 liter vriezervoorraad. Maar elk flesje is minstens 170ml, en ze drinkt 120 - 150 - 150 (waar ze ook altijd wel wat van laat staan), dus ik wil niet 3 flesjes van 170ml meegeven aan de kdv (waar ze maandag voor het eerst heen gaat). Ik wil dit gaan afmeten van tevoren, hebben zij er ook geen werk aan. Moet nog even uitkienen wat daarin handig is.

Oh, en mijn flesjes zijn op. Dus kleinere hoeveelheden over meerdere flesjes is niet echt optie :') Ben nu wel ijsblokzakjes aan het vullen :P
  donderdag 31 maart 2016 @ 20:49:08 #23
409579 LuDann
All the way
pi_161081678
Fijn dat het goed gaat, Lamb. En ik lees een mooi afgesloten borstvoedingsperiode voor DaD, super. O+

Ik ga uit van 5 dagen houdbaar in de koelkast en ik geef de melk altijd ingevroren mee.
  donderdag 31 maart 2016 @ 21:08:11 #24
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161082208
Ik maak ook altijd flesjes van 1 voeding. 'Restjes' giet ik altijd de volgende ochtend bij elkaar tot ik weer een voeding heb.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161082561
Ik vries in wat ik niet morgen ga gebruiken, maar heb veel diepvriesruimte. En ik doe ook wat Cassandra en Kazy doen, de oudste melk geef ik mee. Ik hou zelf meestal max 48u in de koelkast aan maar blijkbaar kan het langer? Niet dat ik het daarna weggooi, maar ik kom er zelden aan omdat ik dus al snel invries. Vrijdag gekolfde melk zou ik niet tot dinsdag in de koelkast laten staan dus.

En ik gooi ook restjes bij elkaar, wel pas nadat ze een nacht of zo koud hebben gestaan en alles dezelfde temperatuur heeft.

flesjes per voeding doe/deed ik wel (3x150), maar hij drinkt zulke wisselende hoeveelheden dat ze zelf toch overgieten. Hij krijgt nooit meer 150 ml ineens. Dus ik had deze week voor t eerst twee grote bakjes ipv drie kleinere gedaan. Makkelijker meenemen.
pi_161083053
Maar wat doe je met restjes uit de vriezer als je de dag erna zelf vrij bent; flesje geven in plaats van de borst en zelf kolven of het kolven overslaan?
pi_161083221
Als ik vrij ben kolf ik sowieso niet, het is niet echt m'n hobby.

Ik plan het zo dat ik, voor zover mogelijk, alleen diepvriesmelk gebruik op mijn eerste werkdag. De andere drie dagen is er melk wat de dag ervoor gekolfd is. Waarbij ik altijd vraag om evt overgebleven melk van de dag ervoor als eerste te geven. Dus ik heb zelden restjes uit de diepvries als ik vrij ben :) Maar als wel, dan gaat het weg na twee dagen. Het is nooit meer dan 50 cc dus daar kan ik prima mee leven.
pi_161083277
Als ik restjes heb die ik moet geven, geeft mijn man de fles en kolf ik vers, om in te vriezen, maar vaak doe ik dat op zaterdag, en zeg ik op het kdv dat ze dat specifieke flesje als laatste moeten geven. Als hij dan nog over houdt, is dat het flesje wat de dag erna als eerste opgaat.
pi_161083544
Slimme oplossingen. :)

Kolven als hobby :D :P
  donderdag 31 maart 2016 @ 21:50:42 #30
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161083600
Ik gooi echt liever een voeding weg dan dat ik thuis moet gaan kolven. :X kolven is echt noodzakelijk kwaad voor mij, om stuwing te voorkomen en productie in stand te houden.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161083607
Het kolfen vind ik niet erg, ik heb een fijne kolf. Het schoonmaken echter :') (kolf van siliconen)
pi_161088389
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 11:56 schreef LadyBlack het volgende:
Dat gaat soepel DaD! O+ Heerlijk als t inderdaad zo zijn eigen keus is!

En puur een overpeinzing; als je zoals Lamb zo'n flinke productie hebt, is het dan niet slim om wel mee te gaan in het ritme van de baby? Ik zou denken dat om de 3u aanbieden dan juist nog meer productie in de hand werkt... :?
Ik doe nu de middenweg voor mijn gevoel. Overdag begin ik hem na 3u langzaam wakker te maken wanneer nodig. Dan kom ik vaak op 3.5u uit. Maar zelf komt hij ook wel eens na 2u oid
Nachten Max 4u maar dit doet hij zelf meestal ook.

En paar x blokvoeden ingezet nu. Maar merk dat hij nu steeds meer ritme krijgt. Bijna elke voeding duurt nu 10-15 min.

Pijn blijft wisselend maar steeds vaker ook voedingen waarbij alleen het aanhappen pijn doet en niet de hele voeding. De magnesium/calcium werd aangeraden ivm de raynaulds. Dus even kijken wat dat nog gaat doen.

Nu ook eens inlezen in de tips en tricks onderweg. Binnenkort moet ik weer O naar school brengen enzo. En eens uitzoeken wat ik nodig heb voor vriezer voorraad ed
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161102919
Is er iets dat je mag nemen tegen keelpijn als je voedt of is het net zo strikt als tijdens je zwangerschap? Paracetamol durf ik niet, want daar slaap ik meestal heel diep van en mini ligt nog bij me s nachts, maar ik kan amper slikken :X
pi_161103053
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:05 schreef Dot. het volgende:
Is er iets dat je mag nemen tegen keelpijn als je voedt of is het net zo strikt als tijdens je zwangerschap? Paracetamol durf ik niet, want daar slaap ik meestal heel diep van en mini ligt nog bij me s nachts, maar ik kan amper slikken :X
Ibuprofen mag gewoon :).
pi_161103142
Daar slaap ik nog dieper van ;) Ik slik bijna nooit iets, dus pijnstillers werken altijd erg goed bij me. Normaal erg prettig, maar niet met een baby die nog niet in haar eigen wiegje wil :)
  vrijdag 1 april 2016 @ 20:21:09 #36
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161103282
En als je met coffeïne neemt?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161103350
Oh dat is wel het proberen waard! Morgen even halen :)
pi_161113500
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 00:37 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Ik doe nu de middenweg voor mijn gevoel. Overdag begin ik hem na 3u langzaam wakker te maken wanneer nodig. Dan kom ik vaak op 3.5u uit. Maar zelf komt hij ook wel eens na 2u oid
Nachten Max 4u maar dit doet hij zelf meestal ook.

En paar x blokvoeden ingezet nu. Maar merk dat hij nu steeds meer ritme krijgt. Bijna elke voeding duurt nu 10-15 min.

Pijn blijft wisselend maar steeds vaker ook voedingen waarbij alleen het aanhappen pijn doet en niet de hele voeding. De magnesium/calcium werd aangeraden ivm de raynaulds. Dus even kijken wat dat nog gaat doen.

Nu ook eens inlezen in de tips en tricks onderweg. Binnenkort moet ik weer O naar school brengen enzo. En eens uitzoeken wat ik nodig heb voor vriezer voorraad ed
Je moet hem dan toch wakker maken waarschijnlijk, kun je niet voeden voor je weg moet? Hoe lang ben je onderweg? En hoe breng je haar naar school? Lopend/fietsend/auto?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_161113525
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:05 schreef Dot. het volgende:
Is er iets dat je mag nemen tegen keelpijn als je voedt of is het net zo strikt als tijdens je zwangerschap? Paracetamol durf ik niet, want daar slaap ik meestal heel diep van en mini ligt nog bij me s nachts, maar ik kan amper slikken :X
Volgens mij is het zeker niet zo strikt als tijdens de zwangerschap. Maar welke er wel mogen weet ik zo even niet, sorry, heb je weinig aan :X
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zaterdag 2 april 2016 @ 12:38:36 #40
409579 LuDann
All the way
pi_161115215
Hier een lijst van medicijnen en hoe veilig ze zijn tijdens de borstvoeding:

https://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/2015NL.html
pi_161117288
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 10:05 schreef Morretje het volgende:

[..]

Je moet hem dan toch wakker maken waarschijnlijk, kun je niet voeden voor je weg moet? Hoe lang ben je onderweg? En hoe breng je haar naar school? Lopend/fietsend/auto?
Ik ga hem meteen in de wagen bak leggen na de voeding s morgens zolang ik nog niet goed genoeg kan knopen met de doek. Scheelt iig een keer overleggen.

We fietsten eerst altijd, nu wordt het lopen. Ongeveer 15/18 min. Ik ben ws dus ongeveer een uur van huis. Met geluk om de voeding heen dus ;) en ivm pijn overweeg ik een fv mee te nemen voor nood onderweg omdat ik het dus nog niet zie zitten met pijn in t openbaar
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161117449
Doet kolfen ook pijn Lamb? Ik heb de eerste weken af en toe kv gegeven en dan zelf gekolfd. Wat ik kolfde gaf ik dan vervolgens, of vroor ik in als voorraad. Maar weet niet of dat een optie is voor je
pi_161135133
Voeden vlak voor je weggaat een optie?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_161135861
Kolven doet helaas ook pijn maar minder dan live. Heb zelf meer controle over het ritme ed. Kloofjes zijn nu weer genezen maar nu de eigenaar van blauwe plekken op m'n tepels. Staat beeldig in Combi met het soms wit weg trekken :')

Zolang ik pijn heb denk ik dat ik inderdaad zoiets ga doen. KV als reserve mee onderweg en thuis kolven wanneer ik een KV heb gegeven.

Ik geef nu op verzoek morretje, dus hopelijk gaat hij een beetje in school ritme mee :) we gaan t ervaren. Deze week is M nog thuis om haar naar school te brengen dus eens kijken hoe het uitkomt.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161143000
Het klinkt als een goed plan Lamb! Op verzoek kan ook op jouw verzoek zijn toch? Dat je voor het wegbrengen nog aanlegt zodat hij dan al wat drinkt? Doe ik wel met C, meestal heeft hij dan niet zo heel snel weer honger.

Vraagje aan de experts hier: Kan één borst veel meer produceren dan de andere? C lijkt echt moeite te hebben met mijn rechterborst. Altijd verslikken, loslaten, etc. Het spuit er dan ook uit. Linkerborst geen probleem. Als ik begin met rechts wil hij links ook niet meer drinken, terwijl dat andersom wel zo is.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2016 14:00:39 ]
pi_161143426
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 14:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Het klinkt als een goed plan Lamb! Op verzoek kan ook op jouw verzoek zijn toch? Dat je voor het wegbrengen nog aanlegt zodat hij dan al wat drinkt? Doe ik wel met C, meestal heeft hij dan niet zo heel snel weer honger.

Vraagje aan de experts hier: Kan één borst veel meer produceren dan de andere? C lijkt echt moeite te hebben met mijn rechterborst. Altijd verslikken, loslaten, etc. Het spuit er dan ook uit. Linkerborst geen probleem. Als ik begin met rechts wil hij links ook niet meer drinken, terwijl dat andersom wel zo is.
Ja, dat heb ik nog steeds. Links produceert veel meer dan rechts.
Leuk gezicht na een lange werkdag. Links is formaat Lolo Ferrari, rechts is nog een schattig B/C-tje :')
  zondag 3 april 2016 @ 15:06:41 #47
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161144559
Hier ook, links is veel sneller gestuwd dan rechts en bracht met kolven ook steeds het meeste op.

Rechts is veel minder zindelijk daarentegen :')
  zondag 3 april 2016 @ 15:23:20 #48
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161144920
Ja heb ik ook hoor. Heeft geloof ik met de hoeveelheid borstklieren te maken. Als ik ga kolven heb ik met mijn mindere borst altijd een derde minder van wat ikmet de ander heb. Sowieso scheelde ze altijd al wat qua formaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mariposas op 03-04-2016 18:14:16 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 3 april 2016 @ 17:05:46 #49
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161147466
Hmmm ik weet wel dat t de vorige keer ook wel eens wisselde na een tijdje. Dus of dat waar is...?
  zondag 3 april 2016 @ 18:05:49 #50
409579 LuDann
All the way
pi_161149162
Links is ook mijn supertiet. :P Ik kolf daar vaak 2 keer zoveel uit. Wolk drinkt aan die kant ook beter.
pi_161149286
Ik had ook een supertiet en een kneustiet. :Y Scheelde qua kolfopbrengst enorm en N. dronk altijd veel langer aan de ene dan aan de andere.
  zondag 3 april 2016 @ 20:59:32 #52
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_161153705
Auwauwauw, tepelbijten hier is begonnen... Iemand de gouden tip?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_161154226
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 20:59 schreef SaskiaR het volgende:
Auwauwauw, tepelbijten hier is begonnen... Iemand de gouden tip?
Ik lees graag mee... ;(
  zondag 3 april 2016 @ 21:37:47 #54
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161155555
Ja, opletten wanneer ze gaan bijten, en daarop anticiperen.

Vaak is het als de melkstroom afneemt. Dus dan zou je van kant kunnen wisselen.
  zondag 3 april 2016 @ 21:39:56 #55
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_161155681
Ik voed haar vaak in slaap, dan gaat het dus niet echt om het drinken, meer om het sabbelen. Ze doet het nu ineens de hele tijd. Nu weet ik dus niet hoe ik haar in slaap ga krijgen....
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_161156228
Hoe oud is ze nu Saskia?

Hier was dat steeds bij het krijgem van tandjes }:|
Vanaf maandje of 8/9 geloof ik begon dat.

Dentinox smeren vooraf op mijn tepel, dentinox in het snaveltje van m'n jochie. Signalen proberen te herkennen wanneer het mogelijk tot bijten komt.
Vinger/pink in de buurt om gauw loa te koppelen.
Neusje in borst drukken als het bijten start dan laten ze gauw los.

En ik heb echt tot huilen aantoe gezeten want ik vond het vreselijk en hoe kon dat toch en mijn kind bijt en 'die anderen' die lang voeden konden het ook en waarom ik niet.
Dramatisch :')
Het was af en toe op mijn eigen tanden bijten en het hield op nadat de tanden goed door zijn gekomen.

Nu bijt hij alleen als hij heel enthousiast wat vertellen wil terwijl hij drinkt of een liedje zingen gaat (21 maanden oud)
  zondag 3 april 2016 @ 21:58:31 #57
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_161156630
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 21:50 schreef BlueEyes het volgende:
Hoe oud is ze nu Saskia?

Hier was dat steeds bij het krijgem van tandjes }:|
Vanaf maandje of 8/9 geloof ik begon dat.

Dentinox smeren vooraf op mijn tepel, dentinox in het snaveltje van m'n jochie. Signalen proberen te herkennen wanneer het mogelijk tot bijten komt.
Vinger/pink in de buurt om gauw loa te koppelen.
Neusje in borst drukken als het bijten start dan laten ze gauw los.

En ik heb echt tot huilen aantoe gezeten want ik vond het vreselijk en hoe kon dat toch en mijn kind bijt en 'die anderen' die lang voeden konden het ook en waarom ik niet.
Dramatisch :')
Het was af en toe op mijn eigen tanden bijten en het hield op nadat de tanden goed door zijn gekomen.

Nu bijt hij alleen als hij heel enthousiast wat vertellen wil terwijl hij drinkt of een liedje zingen gaat (21 maanden oud)
8 maanden ja, ze heeft net de eerste twee tandjes. Maar was het dan bij elke nieuwe tand weer ellende?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 3 april 2016 @ 22:04:44 #58
147316 crew  DJMO
#trut
pi_161156895
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 20:59 schreef SaskiaR het volgende:
Auwauwauw, tepelbijten hier is begonnen... Iemand de gouden tip?
wat BE ook al zegt: het kan goed van tandjes komen. Tien minuten voor het voeden smeren met dentinox zorgt dat ze geen pijn heeft tijdens het drinken waardoor het bijten af zal nemen indien dat de oorzaak is. Verder consequent afkoppelen en nee zeggen/uitleggen dat bijten pijn doet.

Eventueel borstcompressie toepassen zodat de melk blijft stromen en ze 'gedwongen' wordt om te drinken, zolang ze drinkt kan ze niet bijten.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_161157119
Het was wel als er weer een tand kwam in zijn mondje waar voorheen niks zat. Eerst beneden, dus bijten. Dit ging over en toen kwam boven, dus weer wennen aan iets geks in zijn mondje, hoe er mee om te gaan.
En toch ook wel de pijn die het hem gaf leek hem te doen bijten.

Ik heb een tijdje met vinger in de buurt van zijn mond gevoed zodra hij bijten zou loskoppelen.
Dik drama want hij raakte daarvan overstuur en wilde prompt niet meer drinken. Daar ben ik mee opgehouden.
Hard auw zeggen maakte weinig indruk en loskoppelen en borst wegstoppen was groots verdriet met pruillip en dikke tranen.
Watje als ik ben :') heb het uitgezeten en geluisterd naar wijze woorden van andere moeders die het hadden meegemaakt: het gaat over.
Maar of je daar nu echt wat mee kan?
  zondag 3 april 2016 @ 22:34:55 #60
409579 LuDann
All the way
pi_161158281
Sterkte met de tandjes, Saskia! Lijkt me erg rot. Wolk heeft 2 keer gebeten maar niet erg hard, maar ze heeft pas net een week tandjes dus misschien komt dat nog.

Pff, beetje drama hier. Ik hoest al een week of 2 heel erg, denk categorie zeehond met kinkhoest. Vooral in de avond en nacht. Ik heb de huisarts al een keer gebeld en die stelde codeine voor. Codeine is echter een categorie L4 medicijn, dus dat wil ik echt niet nemen in combinatie met borstvoeding. Maar mijn man zegt dat het echt niet meer gaat zo, dat er iets moet gebeuren aan die hoest. Wat nu...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 3 april 2016 @ 22:44:42 #61
147316 crew  DJMO
#trut
pi_161158589
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 22:34 schreef LuDann het volgende:
Sterkte met de tandjes, Saskia! Lijkt me erg rot. Wolk heeft 2 keer gebeten maar niet erg hard, maar ze heeft pas net een week tandjes dus misschien komt dat nog.

Pff, beetje drama hier. Ik hoest al een week of 2 heel erg, denk categorie zeehond met kinkhoest. Vooral in de avond en nacht. Ik heb de huisarts al een keer gebeld en die stelde codeine voor. Codeine is echter een categorie L4 medicijn, dus dat wil ik echt niet nemen in combinatie met borstvoeding. Maar mijn man zegt dat het echt niet meer gaat zo, dat er iets moet gebeuren aan die hoest. Wat nu...
als alternatief vind ik Dextromethorfan Bij hoest op de lijst op bv.com. Wat ik je voorstel ga je ws al raden: ik denk dat je stefan even moet mailen, want volgens mij moet codeine gewoon kunnen op de leeftijd die Wolk nu is.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 3 april 2016 @ 23:20:33 #62
409579 LuDann
All the way
pi_161159470
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 22:44 schreef DJMO het volgende:

[..]

als alternatief vind ik Dextromethorfan Bij hoest op de lijst op bv.com. Wat ik je voorstel ga je ws al raden: ik denk dat je stefan even moet mailen, want volgens mij moet codeine gewoon kunnen op de leeftijd die Wolk nu is.
Thanks. Mijn man heeft na overleg met de HAP Noscapine en Dextromethorfan gehaald. Ik hoop dat een van beide werkt. Ik wil Stefan mailen nog even uitstellen, ik weet niet hoeveel mijn verzekering dekt van zijn consulten.
pi_161165953
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 23:20 schreef LuDann het volgende:

[..]

Thanks. Mijn man heeft na overleg met de HAP Noscapine en Dextromethorfan gehaald. Ik hoop dat een van beide werkt. Ik wil Stefan mailen nog even uitstellen, ik weet niet hoeveel mijn verzekering dekt van zijn consulten.
Je apotheker weet dit ook gewoon en geeft gratis advies.
Professioneel gifmenger.
pi_161166039
Je zou het ook bij La Leche League na kunnen vragen als de apotheker of huisarts er niet uitkomen (die zouden het ook uit moeten kunnen zoeken voor je!)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 april 2016 @ 12:44:18 #65
147316 crew  DJMO
#trut
pi_161166505
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 12:16 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Je apotheker weet dit ook gewoon en geeft gratis advies.
mijn apotheker weigert zo'n beetje alles te geven tenzij ik met een schriftelijk advies van stefan kleintjes aan kom zetten dat het echt echt echt wel veilig is :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_161166711
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 12:44 schreef DJMO het volgende:

[..]

mijn apotheker weigert zo'n beetje alles te geven tenzij ik met een schriftelijk advies van stefan kleintjes aan kom zetten dat het echt echt echt wel veilig is :')
Jeetje, wat een knurft.
Dat doet gewoon pijn aan mijn beroepseer. -O-
Professioneel gifmenger.
pi_161167628
Waar kan ik beter advies vragen dan hier.
Ik ben nu 22 weken zwanger van baby 2.0 en wil heel graag dat de bv deze keer wel zal lukken.
Bij Mats leek het de eerste 3 dagen super te gaan. Direct na de geboorte aan kunnen leggen en hij dronk gelijk al heel goed. Lactatiekundige heeft in het ziekenhuis meegekeken en was heel tevreden.
Op dag 4 bleek Mats bijna 10% te zijn afgevallen dus kreeg hij tijdens het voeden via een slangetje bijvoeding (wat een gepruts was dat }:| ) en ik moest gaan kolven. Kolven leverde echt niks op, er kwam geen druppel bv uit. Ik had ook geen stuwing of het gevoel dat mijn borsten groter/zwaarder werden.

Achteraf heb ik misschien niet lang genoeg doorgezet maar na een week was ik kapot en er kwam nog steeds geen druppel voeding met het kolven en Mats kwam nog steeds niet aan. Dus ik ben er snachts in een opwelling (en onder invloed van een heleboel hormonen en vermoeidheid) mee gestopt en ben de fles gaan geven. Op dat moment echt een verademing maar nu wil ik het heel graag weer proberen en hoop ik dat het gaat lukken.
Wat zijn nou de beginners tips waardoor bv wel zal lukken?
Ik denk sws langer doorzetten/blijven proberen maar wat had ik nog meer kunnen doen om de bv op gang te brengen?
pi_161168967
Jij hebt je best gedaan, wat je kraamverzorgster had moeten doen is een laktatiekundige IBCLC inschakelen. Afvallen en niet aankomen zijn tekenen dat er of bij je zoon of bij jou toch iets niet goed ging (aanhappen, lip- of tongriempje te strak, voedingsbeleid etc).

Lamb, bij voeden op verzoek kun je ook best op een moment dat het jou beter past nog een keertje aanleggen, om te voorkomen dat hij later komt op het moment dat het je niet past. Dan drinkt hij misschien niet een hele voeding, maar net genoeg om tevreden te zijn tot thuis.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_161194996
Geef nu 14 weken bv, maar ben de afgelopen twee weken de voedingen overdag gaan vervangen door flessen (kv). Ochtend dus twee x bv, dan overdag 2x fles en voor het slapen weer bv. Verder zonder rooster of iets, en dat ging eigenlijk de hele tijd goed en het leek me wel fijn om het zo te houden. Overdag m'n handen vrij, ook zonder te hoeven kolven, en straks als ik weer naar school ga toch nog avond en ochtend bv geven. Maargoed, gisteravond besloten mn borsten dus leeg te blijven ondanks al vanaf de ochtend niet gevoed te hebben. Er kwam wel iets uit, maar volgens mij maar een piesstraaltje.

Heb hem meteen maar drie keer per kant aangelegd en vanochtend kam er wel wat meer uit (denk voldoende want heb hem erna nog een fles gegeven voor de zekerheid maar daar heeft hij maar 15 ml uit gedronken).

Tips? Dat ik gewoon in de avond wel voldoende melk heb zonder overdag aan te leggen of te kolven of bestaat zoiets niet? ;( Anders ga ik denk ik nog een paar maanden volledig voeden (dan maar kolven overdag als ik een dag weg ben) en tot september afbouwen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2016 14:05:27 ]
  dinsdag 5 april 2016 @ 14:30:57 #70
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_161195558
He Myrr! Hoe is het verder?
Dat zou wel moeten kunnen, volgens mij deed Selvaria dat ook zo.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 5 april 2016 @ 14:33:49 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161195602
14 weken is daar bijna altijd te vroeg voor, Myrr... elke voeding die je vervangt, is in principe qua productie een voeding er af. Ik zou lekker blijven voeden/kolven, en in september kijken hoe het dan gaat. Dan is je baby ook met vast voedsel bezig, is je productie veel minder gevoelig voor een (paar) keer overslaan, en zou je nog best lang (zo lang je wilt) bijv. 2x op een dag kunnen voeden.
KuikenGuppy
pi_161197370
Morgen komt hier een lactatie kundige langs. De pijn is erg wisselend nog dus hoop op goede houding tips en meer anti pijn advies.

Vandaag intake van t Cb gehad. Hij ging van 3500gr naar 3980gr in een week dus ondanks de pijn drinkt hij er in ieder geval niet minder om. Fijn om te weten! Ondanks nu vaak maar voedingen van 8-10 min.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lamb29 op 05-04-2016 16:17:21 ]
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161197713
Wat fijn lamb!
pi_161198940
Mini gaat na een tijdje aan de borst echt hannesen, kaken dicht klemmen en d'r hoofd naar achter gooien, maar als ik dan even in m'n borst knijpt komt er best makkelijk nog een dikke druppel. Geen straaltje zoals in het begin komt. Kan ik haar dan beter aan de andere kant aanleggen of krijgt ze dan niet genoeg achtermelk? Ze is echt nog ontevreden als ik haar loskoppel dus ze wil wel nog meer, maar ze doet me met dat gehannes wel pijn.
  dinsdag 5 april 2016 @ 17:12:15 #75
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161199264
Helpt borstcompressie Dot? Ik moet dat eigenlijk bijna altijd doen, ook met kolven.
  dinsdag 5 april 2016 @ 17:12:47 #76
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161199279
En wat groeit E goed, Lamb! ^O^

Goeie beloning voor alle pijn.
pi_161216842
Fijn Lamb, klinkt goed die groei!

Dot, dat verhaal van voor- en achtermelk is achterhaalt he? Desalniettemin kan het helpen om borstcompressie toe te passen. Helpt dat niet voldoende, zou ik haar gewoon aan de andere borst leggen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_161217087
Ik twijfelde daar idd over, maar ik heb me de vorige keer echt suf gegoogled en werd daar heel onzeker van, dus dat probeer ik nu achterwege te laten :) Ik krijg nogal snel blauwe plekken en moet best hard drukken om melk eruit te duwen dus dan heb ik het idee dat ik hele beurse borsten krijg. Als de andere borst ook voldoende is doe ik dat gewoon ^O^
pi_161217121
De eerste melk is wat suikerrijker, en de melk daarna wel vetter, maar je kunt niet zeggen "na x-minuten komt de vette melk", dat verschilt per vrouw, per dag, per voeding. Dus, als zij aangeeft dat de stroom haar niet hard genoeg meer gaat, kun je nog proberen de melkkanaaltjes leeg te strijken, en daarna lekker aan de andere borst.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 6 april 2016 @ 12:39:00 #80
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161219290
Het idee van een beurse borst ken ik wel ja :')
pi_161226707
Nou idd :( rechts is hier nu ook helemaal beurs door teveel stuwing nu... Auw!

Lactatiekundige op bezoek gehad vandaag. Fijn gesprek! Eigenlijk vooral bevestiging dat ik eigenlijk bijna al het mogelijke er al aan doe. Geen kant en klare oplossingen, wel nog dingen om te proberen ed.

Zogenaamde sigaret greep (mehe die naam) voor beter aanhappen.
Alleen doorgeschoven Madonna of evt rugby ivm meeste controle.
Hij mag zeker niet meer sabbelen. Omdat mijn voeding goed op gang is dan maar met speentje (deden we al voor krampjes, nu evt wat meer)
Magnesium, calcium en B6 ophogen in de hoop dat de vaatkrampen minder worden.
Teunisbloem olie smeren (vriend kwam al heel lief met capsules thuis :D)
En warmte warmte warmte!

Helaas dikke kans dat ik nooit pijn vrij ga voeden. Knoop dus doorgehakt dat ik nu niet verkrampt in t openbaar ga voeden. Dan fles mee en thuis kolven. Mooi voorraad aanleggen voor kdv ed.

Laatste 'Strohalm' nog een medicijn 'nefi nog wat' maar dat ik officieel een hart medicijn dus daar moet mijn huisarts aan te pas komen. Eerst even bovenstaande proberen en anders waag ik dat een telefoontje aan
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161227650
Goed dat je met een lk hebt gesproken, Lamb! Wel balen dat je waarschijnlijk nooit pijnvrij zal voeden, maar je bent echt onwijs goed bezig.

Even een vraagje tussendoor: iemand die pijnlijke borsten herkent ná al gestopt te zijn met voeden? I drinkt nu sinds een paar weken niet meer, maar mijn borsten doen echt zeer als er iets tegenaan komt. Het voelt als groeipijn, maar ze krimpen alleen maar. :') .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_161228382
Ik niet DaD, maar een vriendin van mij had dat ook, heeft toen nog een keer gekolfd en toen die melk er uit was had ze er geen last meer van. Geen idee of dat toeval was verder hoor maar wellicht heb je er iets aan. :+

Respect voor wat je allemaal probeert trouwens Lamb. _O_ Hopelijk gaat het toch nog lukken op een manier die voor jou ook te doen blijft.
pi_161246806
Lamb wat ben je goed bezig ^O^ ! En de oplossing met de fles klinkt prima toch? Kan me heel goed voorstellen dat je met pijn niet in het openbaar wil voeden.

Dat klinkt niet prettig DAD! Geen ervaring mee, hopelijk is het snel over.

Vraagje: C wil al een paar dagen nog maar één borst per keer. Als ik de tweede aanbied is hij al helemaal verzadigd. Is dat erg? Ik merk wel dat ik zo meer stuwing heb omdat er per borst dan dus vrij lang tussen de voedingen zit.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2016 07:56:25 ]
  donderdag 7 april 2016 @ 09:08:28 #85
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161247467
Lekker met hem meegaan Razz! Die stuwing zal de volgende keer al wel minder zijn lijkt me, ivm vraag&aanbod.

Lamb, klinkt prima inderdaad! Hoop dat t zo werkt voor je, zonder hartmedicatie :X
  donderdag 7 april 2016 @ 09:10:26 #86
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161247494
Hier is het nu echt afgelopen; vanmorgen vroeg kuiken wat te drinken, en ik had geen zin om het bed uit te gaan, dus bood hem de borst aan. Hij gaf er een kusje op :') O+.
KuikenGuppy
  donderdag 7 april 2016 @ 10:11:26 #87
409579 LuDann
All the way
pi_161248392
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 12:16 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Je apotheker weet dit ook gewoon en geeft gratis advies.
Mijn eigen apotheek is nogal conservatief, die raden vrijwel alles af bij de borstvoeding. De ziekenhuisapotheek denkt wel wat verder mee. Die hadden opgezocht dat de codeine als gevaarlijk te boek staat omdat er 1 sterfgeval geweest is bij een baby en dat was in combinatie met morfine. Ze gaven dus aan dat het wel kon, maar omdat codeine nogal wat bijwerkingen heeft qua suf zijn etc. en het hoesten nu ietsje beter gaat heb ik besloten om het nog even aan te kijken.
  donderdag 7 april 2016 @ 10:11:52 #88
409579 LuDann
All the way
pi_161248396
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 12:44 schreef DJMO het volgende:

[..]

mijn apotheker weigert zo'n beetje alles te geven tenzij ik met een schriftelijk advies van stefan kleintjes aan kom zetten dat het echt echt echt wel veilig is :')
Ja, dit doet mijn eigen apotheek ook. Ik ga voortaan maar naar de ziekenhuisapotheek denk ik. :P
  donderdag 7 april 2016 @ 10:23:42 #89
409579 LuDann
All the way
pi_161248624
Ikke-84, wat goed dat je je nu al voorbereidt op wat er gaat komen. Misschien is het een idee om vast op te zoeken waar je een (professionele) kolf kunt huren zodat je die snel in huis hebt mocht het nodig zijn. Als je nu weer hetzelfde probleem hebt dan kun je daar in ieder geval snel mee aan de slag. Maar ik denk dat het al een hoop scheelt dat je ongeveer weet wat je kunt verwachten. Ik hoop dat het je lukt! Misschien ook vast contact opnemen met een LK voor tips?

Myrr: met 14 weken is je productie nog te instabiel, het is te vroeg om dan 'parttime' te kunnen voeden. Door het vervangen van voedingen met kunstvoeding heb je je productie afgebouwd. Vanaf een maand of 9 lukt het sommige moeders, maar ook niet altijd.

Lamb, ik heb wel respect voor je doorzettingsvermogen zeg. Je doet het echt supergoed, wat rot dat je die pijn waarschijnlijk nooit helemaal kwijt zult raken.

Razz, hier heb ik soms ook periodes dat er maar 1 borst per keer gedronken wordt. Het wisselt een beetje, misschien is er straks grote honger en worden er wel weer 2 borsten gedronken.

Dat klinkt wel lief Burdie, raar idee dat het nu over is?

Mijn baby en ik waren naar Artis dinsdag, om 7 uur in de ochtend dronk ze voor het laatst. En heel de dag wilde ze pertinent NIET drinken. Ik heb het een keer of 7 geprobeerd maar ze weigerde en maakte er een heel drama van. Ze heeft toen we 18 uur thuis waren pas weer gedronken en viel toen in coma. :') Ik ging echt dood van de pijn van de stuwing en ben nu een beetje bang voor een volgende lange dag buiten de deur. Iemand hier ervaring mee?
  donderdag 7 april 2016 @ 10:26:17 #90
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_161248666
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:23 schreef LuDann het volgende:
Ikke-84, wat goed dat je je nu al voorbereidt op wat er gaat komen. Misschien is het een idee om vast op te zoeken waar je een (professionele) kolf kunt huren zodat je die snel in huis hebt mocht het nodig zijn. Als je nu weer hetzelfde probleem hebt dan kun je daar in ieder geval snel mee aan de slag. Maar ik denk dat het al een hoop scheelt dat je ongeveer weet wat je kunt verwachten. Ik hoop dat het je lukt! Misschien ook vast contact opnemen met een LK voor tips?

Myrr: met 14 weken is je productie nog te instabiel, het is te vroeg om dan 'parttime' te kunnen voeden. Door het vervangen van voedingen met kunstvoeding heb je je productie afgebouwd. Vanaf een maand of 9 lukt het sommige moeders, maar ook niet altijd.

Lamb, ik heb wel respect voor je doorzettingsvermogen zeg. Je doet het echt supergoed, wat rot dat je die pijn waarschijnlijk nooit helemaal kwijt zult raken.

Razz, hier heb ik soms ook periodes dat er maar 1 borst per keer gedronken wordt. Het wisselt een beetje, misschien is er straks grote honger en worden er wel weer 2 borsten gedronken.

Dat klinkt wel lief Burdie, raar idee dat het nu over is?

Mijn baby en ik waren naar Artis dinsdag, om 7 uur in de ochtend dronk ze voor het laatst. En heel de dag wilde ze pertinent NIET drinken. Ik heb het een keer of 7 geprobeerd maar ze weigerde en maakte er een heel drama van. Ze heeft toen we 18 uur thuis waren pas weer gedronken en viel toen in coma. :') Ik ging echt dood van de pijn van de stuwing en ben nu een beetje bang voor een volgende lange dag buiten de deur. Iemand hier ervaring mee?
Ja :Y. Mijn jongste was 7 maanden toen ze dat ineens deed. We waren toen een weekje weg en gingen er elke dag op uit. Ze weigerde gewoon pertinent de borst en wilde wel een fles. Ik was toen al van plan om langzaam af te gaan bouwen maar mevrouw besloot even dat het wel genoeg was toen. Ik heb daarna nog een week of 2 alleen 's nachts, 's avonds en 's ochtends gevoed maar het was snel klaar.

Geen beste ervaring dus :')
  donderdag 7 april 2016 @ 10:33:29 #91
409579 LuDann
All the way
pi_161248796
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:26 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ja :Y. Mijn jongste was 7 maanden toen ze dat ineens deed. We waren toen een weekje weg en gingen er elke dag op uit. Ze weigerde gewoon pertinent de borst en wilde wel een fles. Ik was toen al van plan om langzaam af te gaan bouwen maar mevrouw besloot even dat het wel genoeg was toen. Ik heb daarna nog een week of 2 alleen 's nachts, 's avonds en 's ochtends gevoed maar het was snel klaar.

Geen beste ervaring dus :')
Oh. Das niet heel erg bemoedigend. :') Gelukkig was ik geen week weg met haar (au!).

Ze wil thuis ook alleen drinken als we op bed zitten dus dat doen we al maanden zo, maar tot nu toe wilde ze wel drinken als ze echt honger kreeg en we ergens anders waren. Ze heeft wel een halve banaan gegeten, wat bizar veel is voor haar doen.
pi_161259751
Het gaat hier vandaag even niet zo lekker :{ Ik lig in bed met koorts en mevrouw weigert ineens m'n rechterborst. De eerste tsr drinkt ze weg en daarna laat ze los met huiltjes erbij, ook als ik compressie toepas. Ik leg haar nu telkens eerst rechts aan, maar het is gewoon een half gevecht om haar wat te laten drinken aan die kant. Ze drinkt de borst dus ook echt niet leeg, al is hij wel soepel nu.

Ik maak me ook een beetje druk dat ze hetzelfde doet als Stip, want ze lijkt m'n borsten niet helemaal leeg te drinken, ook niet met compressie. Bij Stip hebben we uiteindelijk laten klieven zonder resultaat, maar ik heb niet het idee dat dit bij haar een punt is. Als ze goed aangehapt is doet ze me ook geen pijn, maar ze verslapt snel.
  donderdag 7 april 2016 @ 18:34:50 #93
409579 LuDann
All the way
pi_161259821
Wat vervelend Dot. Heb je al verschillende houdingen geprobeerd, de rugby bijvoorbeeld?
pi_161259852
Ja en dan drinkt ze idd nog een paar slokjes en dan laat ze weer los. Ook liggend gooit ze haar hoofd weer naar achter alsof ze krampjes heeft ofzo, maar links drinkt ze wel gewoon rustig.
  donderdag 7 april 2016 @ 18:42:20 #95
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161259988
En als je rechts even laat zitten Dot, en die kant even kolft?

Pas je op met koorts? :*
KuikenGuppy
  donderdag 7 april 2016 @ 19:26:53 #96
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161261155
Kan het zijn dat ze niet lekker ligt? Als je verschillende houdingen hebt geprobeerd, zal dat wel niet he... lastig!

En idd, ik zou misschien die kant dan maar even kolven.
pi_161261485
Otje dronk een hele tijd slecht op haar ene zij en goed op haar andere, maar daar zit het hem bij Stippel dus niet in Dot? (ik heb de namen van verschillende houdingen echt niet meer paraat)
pi_161262181
E gooit ook zijn hoofd naar achter wanneer ik hem 'verzuip'. Dan kolf ik soms even 20cc af zodat het toeschieten niet te heftig is.

En thanks All, wat lief al die reacties!

Ik ga dus starten met kolven wanneer ik een KV gegeven heb (ws dit weekend uit proberen)
Welke bakjes/zakjes ed gebruiken jullie? Moet invriezen meteen of mag dat ook na (paar) dag(en) koelkast nog?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161262254
Maar als ik kolf moet ik het denk ik ook meteen geven met de fles. Ze drinkt meestal nog beide borsten iig. Ik bedenk me wel dat ik vandaag niet zo veel heb gedronken als normaal, maar dat heeft dan toch invloed op beide borsten?

En die koorts is echt vreemd vind ik. M'n borsten zijn gewoon soepel, dus het is denk ik echt geen borstontsteking. Ik heb verder ook niet echt ergens last van behalve een klein beetje hoofdpijn, geen eetlust en afwisselend warm/koud.
  donderdag 7 april 2016 @ 20:24:43 #100
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161262931
Met een heftige straal kun je ook nog proberen om tegen de zwaartekracht in te voeden, dus jij halfliggend, en baby met buik op jouw buik. Heette dat biological nurturing?
pi_161263959
Net nog even de rugby houding geprobeerd en nu ging het beter!
pi_161266219
Fijn Dot!hier had hij hetzelfde en ik bleek verstoppingen te hebben. Vond het uiteindelijk erg fijn dat er (eindelijk :')) een goede lk mee keek.

Ik heb/had even een mentale dip. G komt al een hele tijd om de 2 a 3 uur, ik kolf niet voldoende, en ik ben er altijd mee bezig. Ik heb een vrij drukke baan en meer werk dan ik in mijn werkbare uren kwijt kan.
Maar vandaag besloten dat ik heel langzaam het kolfen ga afbouwen. Deze maand twee keer ipv drie keer, volgende maand terug naar 1 x. Dat betekent dat G zolang hij nog geen hele maaltijden krijgt op den duur meer kv krijgt. Maar ik heb goede hoop dat mijn productie stabiel genoeg blijft om een paar voedingen en bijv de troost slokjes live te kunnen geven.

En bijna zes maanden bijna volledig bv *O*
pi_161276906
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 14:30 schreef SaskiaR het volgende:
He Myrr! Hoe is het verder?
Dat zou wel moeten kunnen, volgens mij deed Selvaria dat ook zo.
Ja, het lukt ook wel weer (heel goed). Was alleen die avond even wat minder maar inmiddels draaien ze weer op volle gang en hebben ze overdag pauze.

Met de kleine gaat het ook goed! Was iets langzaam maar heeft net een (hele lange ;() sprong gehad dus het grabbelen is begonnen en de rust wedergekeerd.

Zes kilo inmiddels en het is echt een knapperd geworden. *;

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 14:33 schreef Burdie het volgende:
14 weken is daar bijna altijd te vroeg voor, Myrr... elke voeding die je vervangt, is in principe qua productie een voeding er af. Ik zou lekker blijven voeden/kolven, en in september kijken hoe het dan gaat. Dan is je baby ook met vast voedsel bezig, is je productie veel minder gevoelig voor een (paar) keer overslaan, en zou je nog best lang (zo lang je wilt) bijv. 2x op een dag kunnen voeden.
Het gaat weer goed, was 1 avond dat het minder ging maar daarna weer gewoon genoeg voeding (inclusief wakker worden in melkplekken :+) dus het komt wel goed. ^O^
pi_161288367
Kan je productie al teruglopen van twee dagen buikgriep? Kleine pluis wil al de hele dag elk uur drinken. Heel fijn als je zelf kotsmisselijk bent -O- . En m'n borsten voelen leeg. Of is er met 5 weken ook een regeldag?
  vrijdag 8 april 2016 @ 20:43:20 #105
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_161288443
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 20:41 schreef Razztwizzle het volgende:
Kan je productie al teruglopen van twee dagen buikgriep? Kleine pluis wil al de hele dag elk uur drinken. Heel fijn als je zelf kotsmisselijk bent -O- . En m'n borsten voelen leeg. Of is er met 5 weken ook een regeldag?
Ja, dat kan wel hoor. Krijg je zelf wel genoeg vocht binnen?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_161288584
Eh :@ goed punt. Ik ben niet zo goed in voor mezelf zorgen als ziek.
pi_161305729
wel doen, Razz! Beterschap! :*

Ik heb tijdens een gezellige voeding op de bank vastgelegd wat er in 5 minuten gebeurde:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161307714
Haha heerlijk! Ik vind het al een uitdaging dat E steeds in mijn borst probeert te klauwen... Bij voorkeur met het scherpste nageltje in mijn tepel :s
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161318487
Hallo,

Even een vraag omdat ik een beetje onzeker ben over of mijn dochter van 10 maanden wel genoeg binnen krijgt. Ze krijgt borstvoeding op verzoek. Meestal drinkt ze kort, maar nog wel een keer of 4-5 overdag en 's nachts 2 keer. Voor de rest eet ze er heel weinig bij. Een paar stukjes brood, een paar hapjes fruit. Af en toe eens een paar lepels warm eten. Een half koekje. Dat is het wel zo'n beetje. De eerste maanden groeide ze heel hard en zat ze boven het gemiddelde. Maar sinds ze geacht wordt ook naast de borstvoeding zelf te eten (dus vanaf 6 maanden) vlakt de curve steeds verder af en zit ze onder het gemiddelde. Op het CB deden ze er verder niet moeilijk over. Ze is gewoon vrolijk en nooit ziek, loopt al zowat los dus dat is allemaal prima.
Maar ik vind het soms lastig om me geen zorgen te maken. Als ik zie wat een joekels kinderen van haar leeftijd soms al zijn, terwijl zij net aan 7,5 kg weegt nu... En ook hoef ik haar maar 2-3 keer per dag te verschonen. En dan nog heeft ze soms de luier niet vol.
Komt het vaker voor dat als je voedt op verzoek je kindje niet zo veel trek in ander eten heeft?
pi_161320937
Ja, dat komt zelfs vaker wel dan niet voor. Die overgang naar vast voedsel gaat geleidelijk, hoe wel het consternatiebureau graag anders doet geloven. Belangrijk om te weten is dat melkvoeding de hoofdvoeding is waar je baby van groeit en bloeit, tot in elk geval de eerste verjaardag. En voor sommige kinderen dus nog langer. Daarom is het zo belangrijk om op verzoek te voeden, want als je voedingen beperkt op jouw initiatief, kan je kind op die manier tekort komen. Tegelijkertijd wordt de wereld steeds interessanter en is het voor oudere baby's vaak lastig om de aandacht bij de borst te houden. Soms helpt het dan om te zorgen voor rust tijdens het voeden, qua geluid en qua beelden. Ik heb zelf bij mijn oudste dochter een korte periode liggend op bed gevoed om deze reden.
pi_161322407
Jojo, het heeft bij J ook lang geduurd voor hij meer ging eten van de bijvoeding. En nog haalt hij niet de hoeveelheden die het CB voorschrijft. Voor de niet zo natte luiers zou ik misschien wel vaker op eigen verzoek aanleggen, of slokjes water aanbieden.

Een jaar (gedeeltelijk) bv *O* Het had nogal wat voeten in de aarde: in het begin kwam mijn productie niet op gang, J groeide niet goed, op dieet i.v.m. KMA en een maand terug een borstontsteking. De diepvriesvoorraad is bijna op en mijn productie is inmiddels niet meer zo veel. J drinkt 's ochtends en 's avonds nog wat (en als hij 's nachts wakker wordt). Dit bouwt zich rustig af, het is goed zo.
pi_161341632
Ok, bedankt voor jullie reacties. Dat stelt me wel weer wat meer gerust!
pi_161341706
Hoi hopelijk kan ik nog een vraag stellen op dit topic aangezien deze oud is. Ben nieuw hier dus misschien werkt het niet zo;) Ben sinds 22/2 moeder geworden van een meisje. Geef borstvoeding en dit is altijd heel goed gegaan tot zo'n 2 weken geleden. Begon ermee dat het ineens niet meer lukte om voldoende te kolven. Wat ik ook probeer er komt amper wat uit. Heel frustrerend! Maar borstvoeding ging verder nog wel goed. Alleen sinds een aantal dagen gaat dat ook niet meer zo goed. Ze duwt dan mijn borst/tepel gefrustreerd weg en gaat huilen. Ze zuigt daarna wel weer op haar vuistjes alsnog ze nog honger heeft. Leg ik haar daarna weer aan dan pakt ze weer mij mijn tepel niet en sabbelt weer op haar vuistje. Hierdoor wordt zij maar ik ook zelf gefrustreerd. Probeer wel rustig te blijven maar wordt er wel onzeker van. Wat is er nou denk ik steeds..Het ging zo lang goed. Wat is er veranderd? Dit weekend leek het ook steeds meer alsof ik te weinig melk had dus we hebben een paar keer een flesje gegeven van ingevroren moedermelk en toen was ze meteen tevreden. Alleen de melk begint op te raken ook omdat het nu niet lukt om te kolven. Ga morgen maar het consultatiebureau bellen en vragen of ik maar aan de flesvoeding moet gaan. Dit kan niet langer en het kan niet zo zijn dat ik zometeen geen voeding meer heb (borstvoeding en borstvoeding in de vriezer). Iemand ervaring hier ervaring mee? En vooral waarom ineens de tepel wegduwt maar dus wel honger bliijkt te hebben gezien het sabbelen op de vuistjes en omdat ze wel een flesje leeg drinkt?
  zondag 10 april 2016 @ 23:25:49 #114
409579 LuDann
All the way
pi_161342015
@jojo: mijn baby is 8 maanden en die eet ook nog heel weinig vast voedsel. Ze heeft er gewoon geen interesse in. Het zal vanzelf komen maar ik kan me voorstellen dat je je wat zorgen maakt, ik krab mezelf ook weleens op mijn hoofd als ik lees hoeveel andere kindjes eten.

Hupje: een jaar borstvoeding! *O* Fijn dat het zo geleidelijk minder wordt, dat dat goed zo is.

@Syl: dit is geen oud topic hoor, het is vrij actief juist.

Het klinkt alsof je productie gedaald is om de een of andere reden. Ik vraag me af waarom, kun je vertellen hoe vaak je kolft en voedt? Ben je ziek geweest? Werk je weer of ben je nog thuis? Geef jij of je man weleens een flesje in plaats van een borstvoeding? Ben je met anticonceptie begonnen, de pil of een spiraal ofzo?

Je productie moet je weer opbouwen als je door wilt gaan met de borstvoeding. Dit je het beste door je kindje veel aan te leggen. Ook veel huid op huid contact helpt. Een dag met je kindje lekker op bed gaan liggen, ontkleed en dan heel vaak aanleggen zal helpen. Als veel aanleggen niet lukt dan moet je gaan kolven. Clusterkolven is een goede manier om je productie weer op te bouwen (Iemand een linkje? Ik zit mobiel). Opbouwen van productie duurt een aantal dagen dus je moet even geduld hebben maar het is zeker mogelijk.

Je baby reageert nu zo omdat ze gefrustreerd is dat er te weinig uitkomt, je kunt dan eventueel na een voeding (en tijdens zo'n voeding moet je meerdere borsten geven, vaak afwisselen zodat je borsten veel gestimuleerd worden) een flesje bijgeven. Niet te veel want ze moet wel vaak bij je willen drinken.

Als je een flesje melk blijft geven in plaats van een voeding dan bouw je je productie verder af. Als je haar dus een flesje geeft dan zul jij in plaats van die voeding te geven, moeten kolven. Ook nachtvoedingen zijn erg goed voor je productie.

[ Bericht 2% gewijzigd door LuDann op 11-04-2016 01:22:59 ]
  zondag 10 april 2016 @ 23:31:32 #115
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161342098
Regeldagen misschien? Ik zou stoppen met kolven en flesjes geven en lekker vaak aanleggen.
KuikenGuppy
  zondag 10 april 2016 @ 23:36:59 #116
409579 LuDann
All the way
pi_161342181
2 weken lijkt me wat lang voor regeldagen? Maar veel en vaak aanleggen is wel de eerste stap.
pi_161343886
Ik zie dat het topic inderdaad actueel is! Er is niets in mijn situatie veranderd eigenlijk. Heb nog verlof, niet ziek en geef zelf expres niet d'r fles zodat ze mij blijft associeren met de borst. Ze kwam altijd om de 3/4 uur maar sliep afgelopen week ineens 2 nachten door van 01.00-05.30. Dat was wel even heel lekker! Maar eergister nacht kwam ze toch weer om 4,6,8 uur s' nachts. Gisteren avond heeft ze een fles gehad om 18/19 uur en voed haar nu aan de borst 03.00 uur). Totaal voed ik haar zo'n 6-8 keer dan. Kan de combinatie fles/borst per keer wel eens proberen. Hopelijk pikt ze dat ( ze is erg ongeduldig sowieso). Ook even kijken of dat kv kan blijven aangezien mijn vooraf nu erg snel verminderd uit de vriezer. Benieuwd wat het consultatiebureau gaat zeggen. Moeilijk om bv niet op te geven nu namelijk...

[ Bericht 91% gewijzigd door Syl84 op 11-04-2016 03:31:52 (Verkeerde tekst) ]
pi_161343938
Kan het ook zijn dat ze een beetje lui is geworden van de fles? Dat stroomt natuurlijk makkelijker en voor een borst moet je hard werken. Wij hebben voor de fles straks een Breastflow fles klaar liggen. Daar moeten ze ook echt een grote hap van nemen om er echt iets uit te krijgen bijv.
pi_161344195
Het kan inderdaad wel raadzaam zijn om de fles op zgn therapeutische wijze aan te bieden. Verder wat de dames boven mij zeggen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 11 april 2016 @ 08:45:25 #120
409579 LuDann
All the way
pi_161344474
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 03:20 schreef Syl84 het volgende:
Ik zie dat het topic inderdaad actueel is! Er is niets in mijn situatie veranderd eigenlijk. Heb nog verlof, niet ziek en geef zelf expres niet d'r fles zodat ze mij blijft associeren met de borst. Ze kwam altijd om de 3/4 uur maar sliep afgelopen week ineens 2 nachten door van 01.00-05.30. Dat was wel even heel lekker! Maar eergister nacht kwam ze toch weer om 4,6,8 uur s' nachts. Gisteren avond heeft ze een fles gehad om 18/19 uur en voed haar nu aan de borst 03.00 uur). Totaal voed ik haar zo'n 6-8 keer dan. Kan de combinatie fles/borst per keer wel eens proberen. Hopelijk pikt ze dat ( ze is erg ongeduldig sowieso). Ook even kijken of dat kv kan blijven aangezien mijn vooraf nu erg snel verminderd uit de vriezer. Benieuwd wat het consultatiebureau gaat zeggen. Moeilijk om bv niet op te geven nu namelijk...
Dat ze nu zo vaak komt in de nacht is heel zwaar, maar ze doet dat om je productie op te krikken. Als je haar een flesje geeft zal ze dat niet doen en wordt je productie ook niet gestimuleerd.

Als er verder niets veranderd is, zou je zwanger kunnen zijn?
  maandag 11 april 2016 @ 08:49:15 #121
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161344489
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 23:36 schreef LuDann het volgende:
2 weken lijkt me wat lang voor regeldagen? Maar veel en vaak aanleggen is wel de eerste stap.
Klopt, maar ik bedoel dat het misschien de aanleiding is geweest voor het gevoel niet genoeg te hebben, flesje bijgeven, daardoor niet genoeg hebben, etc. want effectief bouw je dan wel af en ga je niet mee in de vraag.
Plus wat Dot zegt, een flesje is makkelijker drinken.
KuikenGuppy
  maandag 11 april 2016 @ 08:50:06 #122
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161344494
Kuiken vroeg gisteren ineens weer om de borst, maar wist niet meer hoe het moest! Bizar dat hij dat zo snel is vergeten...
KuikenGuppy
pi_161344639
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 08:45 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dat ze nu zo vaak komt in de nacht is heel zwaar, maar ze doet dat om je productie op te krikken. Als je haar een flesje geeft zal ze dat niet doen en wordt je productie ook niet gestimuleerd.

Als er verder niets veranderd is, zou je zwanger kunnen zijn?
Kind is 6/7 weken oud toch? :o
  maandag 11 april 2016 @ 11:04:16 #124
409579 LuDann
All the way
pi_161346203
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 08:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

Klopt, maar ik bedoel dat het misschien de aanleiding is geweest voor het gevoel niet genoeg te hebben, flesje bijgeven, daardoor niet genoeg hebben, etc. want effectief bouw je dan wel af en ga je niet mee in de vraag.
Plus wat Dot zegt, een flesje is makkelijker drinken.
Oh zo, ja dat kan goed, dat dat de start was van een vicieuze cirkel.

@Wup: alles kan toch. :+ Ik had me niet gerealiseerd dat februari nog maar zo kort geleden is. :')
pi_161350940
quote:
11s.gif Op maandag 11 april 2016 08:50 schreef Burdie het volgende:
Kuiken vroeg gisteren ineens weer om de borst, maar wist niet meer hoe het moest! Bizar dat hij dat zo snel is vergeten...
Ohja? Zoiets verleer je toch niet zo snel, zou je denken? :D .
I was afgelopen week ziek. En dit weekend ook nog heel sneu en zielig. Het was de hele tijd ineens weer 'borstje'. En omdat ze sneu en zielig was, kreeg ze dat ook. Vandaag is ze weer zo goed als beter, maar als iets even niet lukt of als ze haar zin niet krijgt, en dus heel zielig is, wil ze ook ineens perse bv. :') .

Vanochtend een mooie scene: ze wilde een koekje, maar dat mocht niet. Vervolgens hing ze huilend aan mijn been 'mama bo-ho-orstje!!' _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 11 april 2016 @ 16:03:21 #126
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_161351616
quote:
11s.gif Op maandag 11 april 2016 08:50 schreef Burdie het volgende:
Kuiken vroeg gisteren ineens weer om de borst, maar wist niet meer hoe het moest! Bizar dat hij dat zo snel is vergeten...
Hoe lang heeft hij niet gedronken dan?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 11 april 2016 @ 16:43:47 #127
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161352341
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 16:03 schreef Chanty het volgende:

[..]

Hoe lang heeft hij niet gedronken dan?
3 weken. Ik vind het ook wel snel hoor, maar hij pakte mijn tepel in zijn mond alsof het een rietjesbeker was :').
KuikenGuppy
pi_161353013
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 16:43 schreef Burdie het volgende:

[..]

3 weken. Ik vind het ook wel snel hoor, maar hij pakte mijn tepel in zijn mond alsof het een rietjesbeker was :').
Hier ging dat ook zo snel bij de oudste :Y. Ik vond dat ook bizar!
Venus in pocketformaat
© loveli
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 april 2016 @ 18:56:27 #129
147316 crew  DJMO
#trut
pi_161354490
13 maanden bv vandaag !!

<crosspost fb groep over bv>
Ben er na vandaag eigenlijk wel van overtuigd dat ik een (boom)pollenallergie heb (berkenpollen all over the place vlgs pollennieuws..nl)
Nu heb ik twee vragen: is het mogelijk dat zoonlief er ook allergisch voor is? (ook snot all over the place en rode ogen) aangezien hij, ondanks twee grote broers, werkelijk nog nooit ziek is geweest, maar dinds z'n verjaardag en dus de wat warmere dagen ineens wel snottert.
Vraag 2: wat mag/kan ik veilig nemen tegen allergie?
</crosspost>
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 11 april 2016 @ 19:25:00 #130
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_161355256
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 16:43 schreef Burdie het volgende:

[..]

3 weken. Ik vind het ook wel snel hoor, maar hij pakte mijn tepel in zijn mond alsof het een rietjesbeker was :').
Dat is wel snel ja. Kan me nu niet voorstellen dat mijn borstvoedingsjunkie zo snel niet meer weet hoe hij moet drinken
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 11 april 2016 @ 19:36:46 #131
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_161355559
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:56 schreef DJMO het volgende:
13 maanden bv vandaag !!

<crosspost fb groep over bv>
Ben er na vandaag eigenlijk wel van overtuigd dat ik een (boom)pollenallergie heb (berkenpollen all over the place vlgs pollennieuws..nl)
Nu heb ik twee vragen: is het mogelijk dat zoonlief er ook allergisch voor is? (ook snot all over the place en rode ogen) aangezien hij, ondanks twee grote broers, werkelijk nog nooit ziek is geweest, maar dinds z'n verjaardag en dus de wat warmere dagen ineens wel snottert.
Vraag 2: wat mag/kan ik veilig nemen tegen allergie?
</crosspost>
*Breekt in*
In principe kan hij inderdaad hooikoorts hebben. Alleen, vind maar een huisarts die dit wil aannemen, daar ik regelmatig aangehoord heb dat hooikoorts zich pas vanaf 7 jaar echt tot uiting komt.
Ik zou niet gaan stunten met zelfzorgmedicatie, maar naar de huisarts gaan. Er is namelijk een hoop troep met placebo-effect op de markt.
Voor jou zullen denk ik oogdruppels en neusspray voorschrijven, omdat dit lokaal werkt en dus minder snel in je melk word opgenomen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 april 2016 @ 19:38:26 #132
147316 crew  DJMO
#trut
pi_161355613
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 19:36 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

*Breekt in*
In principe kan hij inderdaad hooikoorts hebben. Alleen, vind maar een huisarts die dit wil aannemen, daar ik regelmatig aangehoord heb dat hooikoorts zich pas vanaf 7 jaar echt tot uiting komt.
Ik zou niet gaan stunten met zelfszorgmedicatie, maar naar de huisarts gaan.
Voor jou zullen denk ik oogdruppels en neusspray voorschrijven, omdat dit lokaal werkt en dus minder snel in je melk word opgenomen.
ik was ook al van plan om naar de HA te gaan :Y mijn vraag was ook eigenlijk meer geënt op: wat kan er qua middelen op recept veilig met bv. zodat ik dan mee kan nemen naar de HA zeg maar ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_161355784
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:38 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik was ook al van plan om naar de HA te gaan :Y mijn vraag was ook eigenlijk meer geënt op: wat kan er qua middelen op recept veilig met bv. zodat ik dan mee kan nemen naar de HA zeg maar ;)
Of je vraagt de huisarts iets voor te schrijven dat kan in combinatie met borstvoeding? Dat kunnen ze zelf ook prima opzoeken
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 april 2016 @ 19:45:48 #134
147316 crew  DJMO
#trut
pi_161355832
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 19:44 schreef Skittles het volgende:

[..]

Of je vraagt de huisarts iets voor te schrijven dat kan in combinatie met borstvoeding? Dat kunnen ze zelf ook prima opzoeken
kan het iets minder kattig? mijn huisarts schrijft het liefst niets voor zolang ik nog bv geef, en mijn apotheek is al helemaal een fucking drama, daar moet ik bij wijze van spreken met een verklaring in drievoud van kleintjes aankomen willen ze me iets meegeven :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_161355945
Djmo, je kunt bij de drogist Loratadine of cetirizine halen. Bron: https://www.lareb.nl/getm(...)ica-bij-allergie.pdf
pi_161356032
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:45 schreef DJMO het volgende:

[..]

kan het iets minder kattig? mijn huisarts schrijft het liefst niets voor zolang ik nog bv geef, en mijn apotheek is al helemaal een fucking drama, daar moet ik bij wijze van spreken met een verklaring in drievoud van kleintjes aankomen willen ze me iets meegeven :')
Het was niet kattig bedoeld. Ik vind het gewoon niet de taak van de patiënt die research te moeten doen maar van de huisarts. (Die research willen doen is een heel ander verhaal natuurlijk)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 april 2016 @ 19:55:56 #137
147316 crew  DJMO
#trut
pi_161356133
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 19:52 schreef Skittles het volgende:

[..]

Het was niet kattig bedoeld. Ik vind het gewoon niet de taak van de patiënt die research te moeten doen maar van de huisarts. (Die research willen doen is een heel ander verhaal natuurlijk)
sorry voor mijn kattige reactie dan ;) voel me niet bepaald topfit atm :X :')
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:50 schreef WupWup het volgende:
Djmo, je kunt bij de drogist Loratadine of cetirizine halen. Bron: https://www.lareb.nl/getm(...)ica-bij-allergie.pdf
thanks! morgen ochtend gelijk maar even om gaan
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_161356416
De Lidl heeft ook cetrizine voor weinig :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 11 april 2016 @ 20:10:48 #139
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_161356682
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:38 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik was ook al van plan om naar de HA te gaan :Y mijn vraag was ook eigenlijk meer geënt op: wat kan er qua middelen op recept veilig met bv. zodat ik dan mee kan nemen naar de HA zeg maar ;)
https://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/hooikoorts.html

Hier staan ook medicijnen op die veilig zijn.
Loratadine heb ik ook gebruikt, omdat enkel neusspray en oogdruppels niet afdoende werkte. Ik kreeg het op recept maar moest ,omdat ik het niet chronisch gebruikte, toch zelf betalen :').
Pas op dat ze je geen Budesonide neusspray voorschrijven! Dit staat wel als 'veilig' aangemerkt, maar op de lijst van Hale staat het als L3 dus ik heb het toen om die reden geweigerd.

Cetrizine zou ook ik voorzichtig mee zijn, staat inderdaad aangemeld als veilig maar Piranha reageerde er wel op (slecht slapen, krampen, borstweigeren).

Lekker onsamenhangend verhaal geloof ik, maar ik denk dat je er wel uit komt ;).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 april 2016 @ 20:16:48 #140
147316 crew  DJMO
#trut
pi_161356895
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:10 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

https://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/hooikoorts.html

Hier staan ook medicijnen op die veilig zijn.
Loratadine heb ik ook gebruikt, omdat enkel neusspray en oogdruppels niet afdoende werkte. Ik kreeg het op recept maar moest ,omdat ik het niet chronisch gebruikte, toch zelf betalen :').
Pas op dat ze je geen Budesonide neusspray voorschrijven! Dit staat wel als 'veilig' aangemerkt, maar op de lijst van Hale staat het als L3 dus ik heb het toen om die reden geweigerd.

Cetrizine zou ook ik voorzichtig mee zijn, staat inderdaad aangemeld als veilig maar Piranha reageerde er wel op (slecht slapen, krampen, borstweigeren).

Lekker onsamenhangend verhaal geloof ik, maar ik denk dat je er wel uit komt ;).
thanks voor de waarschuwing ;) ja, voor zover lezen nog gaat (tranende ogen etc) kan ik prima wijs uit je verhaal hoor :P

quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 20:03 schreef Marjolijntje het volgende:
De Lidl heeft ook cetrizine voor weinig :)
dan moet ik de halve stad door .. wellicht even kijken of de Aldi het ook heeft, hadden het vroeger wel altijd volgens mij
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_161367156
Denk dat het inderdaad regeldagen waren? Ben sowieso niet zwanger haha. Vandaag kwam ze gewoon netjes om de 4 uur zo'n beetje en de borstvoeding lukte! Merkte ook dat m'n borsten voller aanvoelden. Hopelijk is dit nu voorlopig haar nieuwe ritme. Met aanhappen aan het flesje moeten we er inderdaad meer op letten dat ze misschien zelf aanhapt in plaats van het aanbieden. Ben al blij met vandaag.
pi_161384605
Vandaag voor het eerst een volledige voeding via fles gegeven (lansinoh momma, fijne fles!)
Bij elkaar gesprokkeld met paar keer de eerste druk eraf halen.

En erna dus voor t eerst 1 borst volledig leeg gekolft. Dat ga ik invriezen om te testen of hij ontdooit ook lust.

Hebben jullie tips welke bakjes het handigste zijn?

En voeding bh's? Nog tips welke fijn en niet de hoofdprijs zijn? Nu heb ik er 2 van HEMA, maar mis mijn beugels en tshirt bh's
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161408615
@Lamb29: ik heb zelf speciale zakjes gekocht om in te vriezen. Bijvoorbeeld de pump&save bewaarzakjes van Medela. Heel handig en neemt weinig ruimte in in de vriezer. Wat betreft bh's heb ik ze zelf van de H&M. Zitten super en heb ze met en zonder beugel. Die met beugel lijkt echt helemaal niet op een voedingsbeha:)
  woensdag 13 april 2016 @ 20:53:25 #144
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161409040
Ik heb juist in hun 3 voor 2 actie een lading voedingsbh's besteld bij Hunkemöller. Zitten prettig, ziet er ook nog wel aardig uit, en hebben een stukje stof dat de bovenkant van je borst bedekt. Vind ik zelf een groot voordeel.

Heb ook beugelloze bh's van H&M maar ik vind t geen gezicht en draag die dus alleen 's nachts of als ik de deur niet uit hoef.
  woensdag 13 april 2016 @ 21:26:55 #145
409579 LuDann
All the way
pi_161410220
Ik heb een tijd lang mijn melk ingevroren in zakjes maar na een aantal lekkages ben ik daarmee gestopt en op flesjes overgegaan. Deze, 5 voor 3,50. Handig, want vaak opnieuw te gebruiken. En ze lekker in ieder geval niet, want schroefdop! Nemen wel meer ruimte in in de vriezer.

http://www.moedermelknetw(...)et-beldico-130-5-st/

Ik heb nog steeds alleen een paar Hema (of H&M, weet ik niet meer) beha's maar ik heb geen grote cup dus geen beugel nodig. Toch zou ik ook wel een echt goede mooie voedingsbeha willen maar ik wil eerst even passen en ze zijn hier nergens in de buurt te koop. Via internet op de gok kopen is iets wat ik liever niet doe. Geen idee welke maat ik nu heb.
  woensdag 13 april 2016 @ 21:28:23 #146
409579 LuDann
All the way
pi_161410275
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 02:55 schreef Syl84 het volgende:
Denk dat het inderdaad regeldagen waren? Ben sowieso niet zwanger haha. Vandaag kwam ze gewoon netjes om de 4 uur zo'n beetje en de borstvoeding lukte! Merkte ook dat m'n borsten voller aanvoelden. Hopelijk is dit nu voorlopig haar nieuwe ritme. Met aanhappen aan het flesje moeten we er inderdaad meer op letten dat ze misschien zelf aanhapt in plaats van het aanbieden. Ben al blij met vandaag.
Fijn dat het weer beter gaat! Let je wel op dat je afkolft als je een flesje geeft? Anders bouw je je productie af.
  woensdag 13 april 2016 @ 21:51:49 #147
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_161411014
Bijna 1 jaar borstvoeding O+


♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 13 april 2016 @ 22:21:37 #148
409579 LuDann
All the way
pi_161412112
Lief! Die bovenste foto, serieus kijken. O+
pi_161425261
Ohh mooie plaatjes Vlindur O+ O+ En wat gaat dat vlug, alweer bijna een heel jaar!
pi_161436271
:D Die blik van H op de bovenste O+ Daar lijkt hij heel erg op J trouwens vind ik.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_161437679
O+ vlinder!

Oh en thanks! Ik ga eens naar die met beugel van de h&m kijken dan.

En die potjes zijn die her te gebruiken ludann?

Oh en jubel jubel! De ophoging van b6, magnesium en calcium lijkt de pijn te minderen!

Wel loopt E nu soms te tietenballen rechts. Gooit steeds zijn hoofd naar achteren terwijl hij een soort ontevreden geluiden produceert. Dat voelt verre van fijn :/

[ Bericht 37% gewijzigd door Lamb29 op 15-04-2016 00:18:09 ]
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161439173
Lief vlindur O+

Lamb wat fijndat het helpt tegen de pijn *O* ! Ik vind je heel stoer dat je ondanks die pijn toch blijft voeden.

Crosspost uit babytopic:
Zelf heb ik besloten om de BV af te gaan bouwen. Heb net als bij A destijds enorm last van een heel zwaar en donker gevoel rondom het voeden. Alle verantwoordelijkheid bij mij, ik trek dat slecht. Veel tranen en hyperventilatie. Kolven deze weken gedaan en man flesjes laten geven, maar het helpt niet. Ik kolf ook heel weinig helaas, weer net als bij A. Knoop doorgehakt en meteen enorm opgelucht gevoel. Het is goed zo. Maar toch ook een beetje verdrietig dat dit blijkbaar niet past bij mij.
pi_161439249
Kan me voorstellen Razz. Je hebt het twee keer geprobeerd, opvallend beide keren hetzelfde gevoel erbij. Super dat je toch weer een poging hebt gedaan toch! En fijn dat het goed voelt! Dan is het ook goed zo! :*

Ik had gister een lange dag en kwam pas om 23.00 uur thuis. R. (1,5 jaar nou precies) lag op bed allang te slapen natuurlijk. Ik had verwacht met die twee voedingen per dag ('s ochtends op mijn verzoek en 's avonds wil hij vaak zelf een slokje en als hij het niet vraagt, gaan we gewoon zitten en vraag ik wil je melk en dan weet hij niet hoe snel hij bij me moet komen) dat mijn borsten wel slap zouden zijn. De ene kant wel maar de supertiet :P stond op ontploffen. Echt bijna keihard, liep er meteen al wat uit en kon er niet op liggen. Dat werd dus wakker maken en voeden aan die kant en weer terugleggen. Wat een productie nog steeds. Had altijd wel een indrukwekkende productie en zoveel lekkage maar dit had ik niet verwacht. Uit logeren gaan doen we nog niet maar dan had ik dus moeten kolven :r En daar eenmaal mee gestopt een half jaar geleden ofzo, wil ik daar niet meer mee beginnen als het niet hoeft.
pi_161439725
Oh razz wat goed dat je het weer geprobeerd hebt en wat goed dat je nu voor jullie beide kiest om te stoppen!

Hupje wauw wat een productie!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161439747
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 21:26 schreef LuDann het volgende:
Ik heb een tijd lang mijn melk ingevroren in zakjes maar na een aantal lekkages ben ik daarmee gestopt en op flesjes overgegaan. Deze, 5 voor 3,50. Handig, want vaak opnieuw te gebruiken. En ze lekker in ieder geval niet, want schroefdop! Nemen wel meer ruimte in in de vriezer.

http://www.moedermelknetw(...)et-beldico-130-5-st/

Ik heb nog steeds alleen een paar Hema (of H&M, weet ik niet meer) beha's maar ik heb geen grote cup dus geen beugel nodig. Toch zou ik ook wel een echt goede mooie voedingsbeha willen maar ik wil eerst even passen en ze zijn hier nergens in de buurt te koop. Via internet op de gok kopen is iets wat ik liever niet doe. Geen idee welke maat ik nu heb.
Ik lurk even mee. Maar de beldicoflesjes zijn ideaal, maar eigenlijk niet geschikt voor de vaatwasser of althans niet de doppen, die barstte hier allemaal vanuit het midden. Ik had er heel veel, dus het was niet eens dat ze dagelijks in de vaatwasser gingen.

Voor invriezen vond ik de Lansinoh zakjes ook ideaal.
  vrijdag 15 april 2016 @ 09:40:49 #156
409579 LuDann
All the way
pi_161440349
Wow na 1,5 jaar nog stuwing Hilmo!

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 00:08 schreef Lamb29 het volgende:
O+ vlinder!

Oh en thanks! Ik ga eens naar die met beugel van de h&m kijken dan.

En die potjes zijn die her te gebruiken ludann?

Oh en jubel jubel! De ophoging van b6, magnesium en calcium lijkt de pijn te minderen!

Wel loopt E nu soms te tietenballen rechts. Gooit steeds zijn hoofd naar achteren terwijl hij een soort ontevreden geluiden produceert. Dat voelt verre van fijn :/

Die potjes zijn vaak te herbruiken ja. Ze bevallen me tot nu toe beter dan de zakjes. Je kunt er alleen lastig met een pen de datum opschrijven maar daar heb ik een oplossing voor gevonden: een oogpotlood! :D Vet handig, kun je ook mee schrijven als het potje nat of koud is en je kunt het relatief makkelijk wegwassen en een nieuwe datum erop zetten.
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 08:45 schreef Sull het volgende:

[..]

Ik lurk even mee. Maar de beldicoflesjes zijn ideaal, maar eigenlijk niet geschikt voor de vaatwasser of althans niet de doppen, die barstte hier allemaal vanuit het midden. Ik had er heel veel, dus het was niet eens dat ze dagelijks in de vaatwasser gingen.

Voor invriezen vond ik de Lansinoh zakjes ook ideaal.
Oh echt? Ik heb ze ook al een paar keer in de vaatwasser gedaan en ook in de magnetron om te steriliseren maar ze zijn nog heel. Ik zal ze voor de zekerheid dan maar met de hand afwassen denk ik, dat vind ik sowieso een prettiger idee.

Mijn man heeft laatst een berg flesjes en kolfspullen in de vaatwasser gedaan en we hadden chili con carne gegeten dus die borden en pannen zaten er ook in. En nu is alles rood verkleurd. Ik weet dat het geen kwaad kan verder maar ik vind het toch niet leuk. -O-
pi_161442882
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:40 schreef LuDann het volgende:

[..]

Die potjes zijn vaak te herbruiken ja. Ze bevallen me tot nu toe beter dan de zakjes. Je kunt er alleen lastig met een pen de datum opschrijven maar daar heb ik een oplossing voor gevonden: een oogpotlood! :D Vet handig, kun je ook mee schrijven als het potje nat of koud is en je kunt het relatief makkelijk wegwassen en een nieuwe datum erop zetten.

[..]

Oh echt? Ik heb ze ook al een paar keer in de vaatwasser gedaan en ook in de magnetron om te steriliseren maar ze zijn nog heel. Ik zal ze voor de zekerheid dan maar met de hand afwassen denk ik, dat vind ik sowieso een prettiger idee.

Mijn man heeft laatst een berg flesjes en kolfspullen in de vaatwasser gedaan en we hadden chili con carne gegeten dus die borden en pannen zaten er ook in. En nu is alles rood verkleurd. Ik weet dat het geen kwaad kan verder maar ik vind het toch niet leuk. -O-
Heel herkenbaar, maar dan pastasaus... Dat oogpotlood ga ik onthouden!
Ik had een deel van de flesjes gekregen, dus het kan zijn dat die ze al met al veel vaatwasserbeurten hebben gehad. Wel goed om in de gaten te houden in elk geval, ik kwam er meermaals op mijn werk pas achter (toen ze dus nog gevuld moesten worden :{) Er ontstaat dan een ster in het midden van de dop (rondom dat puntje)
pi_161442990
Iemand advies om een bijna-peuter op een vriendelijke manier te leren geen borstvoeding op te eisen in gezelschap? -O-

Bij logopedie van oudste begint ze altijd direct aan m'n shirt te trekken zodra we in de kamer zijn. Enige manier om de 'rust' niet te verstoren is aanleggen. Net bij een voorstelling op school met massa's (groot)ouders was ze het ineens zat en moest er gedronken worden. Denk niet dat iemand het gemerkt heeft eigenlijk buiten m'n vader die naast me zat, maar ik voel me er wel ongemakkelijk bij.
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:19:06 #159
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161443076
En pikt ze geen enkel alternatief? Ik zorgde toen ik buitenshuis niet meer wilde voeden altijd voor een ruime voorraad rozijntjes en een favoriete beker met desnoods appelsap erin.
pi_161443166
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:19 schreef LadyBlack het volgende:
En pikt ze geen enkel alternatief? Ik zorgde toen ik buitenshuis niet meer wilde voeden altijd voor een ruime voorraad rozijntjes en een favoriete beker met desnoods appelsap erin.
Dit ja!
Vooral ze 'zijnuh' zijn magisch.
pi_161443428
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 07:18 schreef Hilmo het volgende:
Kan me voorstellen Razz. Je hebt het twee keer geprobeerd, opvallend beide keren hetzelfde gevoel erbij. Super dat je toch weer een poging hebt gedaan toch! En fijn dat het goed voelt! Dan is het ook goed zo! :*

Ik had gister een lange dag en kwam pas om 23.00 uur thuis. R. (1,5 jaar nou precies) lag op bed allang te slapen natuurlijk. Ik had verwacht met die twee voedingen per dag ('s ochtends op mijn verzoek en 's avonds wil hij vaak zelf een slokje en als hij het niet vraagt, gaan we gewoon zitten en vraag ik wil je melk en dan weet hij niet hoe snel hij bij me moet komen) dat mijn borsten wel slap zouden zijn. De ene kant wel maar de supertiet :P stond op ontploffen. Echt bijna keihard, liep er meteen al wat uit en kon er niet op liggen. Dat werd dus wakker maken en voeden aan die kant en weer terugleggen. Wat een productie nog steeds. Had altijd wel een indrukwekkende productie en zoveel lekkage maar dit had ik niet verwacht. Uit logeren gaan doen we nog niet maar dan had ik dus moeten kolven :r En daar eenmaal mee gestopt een half jaar geleden ofzo, wil ik daar niet meer mee beginnen als het niet hoeft.
Dat was hier gisteren precies hetzelfde! :')
Loutje had vanaf 10:00 niet meer gedronken en pas om 21:00 kon ik haar aanleggen. Ze viel in slaap en ik heb de nacht op een handdoek moeten doorbrengen omdat ik zoveel lekte. Sowieso lek ik elke nacht nog wel en is links ook zo hard als steen als ze 's middags niet wil drinken.

Razz :* Ik snap helemaal dat je met zulke gevoelens wil stoppen. Als dit voor jou de opluchting biedt, is dit voor jullie de juiste oplossing. Pluis is zo'n enorme leukerd, met Tas zal het niets anders zijn O+
pi_161444735
Wanneer begin je met het introduceren van een flesje? Ik ben zo bang dat ze slordig gaat drinken na een fles :@ Dat was bij Stip namelijk heel erg. Ik heb wel een Breastflow klaar liggen dus een echt grote speen waarbij ze goed moet happen. En dan moet ik nog een moment bedenken om te kolven, want dadelijk wil ze drinken precies als ik heb gekolfd en als ze dan geen flesje pakt zitten we met lege borsten en een ontevreden kind.
pi_161444851
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:42 schreef Dot. het volgende:
Wanneer begin je met het introduceren van een flesje? Ik ben zo bang dat ze slordig gaat drinken na een fles :@ Dat was bij Stip namelijk heel erg. Ik heb wel een Breastflow klaar liggen dus een echt grote speen waarbij ze goed moet happen. En dan moet ik nog een moment bedenken om te kolven, want dadelijk wil ze drinken precies als ik heb gekolfd en als ze dan geen flesje pakt zitten we met lege borsten en een ontevreden kind.
Ik ben bij beide kinderen al in de eerste week begonnen en dat ging eigenlijk prima, ze zijn er niet slordiger of anders van gaan drinken. Dat was met de Avent natural speen.

De eerste keer deed ik door steeds wat restjes na een voeding te kolven en dat op te sparen totdat het een hele voeding was. Dan die laten geven als het uitkomt en op dat moment (of net iets eerder of later) zelf kolven om weer een voeding klaar te hebben voor een volgende keer.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2016 13:48:09 ]
pi_161446079
Hoi. Ik heb spruw -O- (baby vooralsnog niet)
Van de huisarts heb ik Nystatine voorgeschreven gekregen voor baby, 4x per dag 1 ml, en dan ook meteen mezelf meenemen, en dan kon ik verder 's avonds miconazol smeren. Wel afwassen voor een voeding.

Ik ben benieuwd of die spruw hiermee verdwijnt... Baby heeft nergens last van, hooguit drinkt hij onrustig (en hij laat niet los als hij in slaap valt aan de borst, auw auw auw auw) maar hij is ook 7 maanden en vindt andere dingen boeiend.

Mijn plan was om het zelf bij de miconazol te houden en dat na elke voeding te smeren, want die Nystatine is nogal plakspul, dat werkt niet echt met kleding. En Nystatine niet 4 keer per dag 1 ml te geven aan baby, maar na elke voeding zijn mond in te smeren. Dat, plus dagelijks uitkoken van flessen, spenen, kolfspullen en spuugdoekjes/beddengoed/etc op 60 graden wassen.

Is mijn plan ok of kan ik beter de huisarts volgen? Of moet ik nog iets anders doen? Van wat ik overal lees lijkt het advies van de huisarts nogal halfzacht, maar ik wil het niet meteen afschrijven, ik heb ook geen aanleiding om meteen met zwaar geschut die spruw te lijf te gaan. Dus als ik er op een relatief makkelijke wijze vanaf kan komen, graag.

En hoe snel zou ik verbetering kunnen merken?
  vrijdag 15 april 2016 @ 14:59:57 #165
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161446393
Jouw plan is wat ik ook deed en dat werkte goed :Y

De witte puntjes die ik bij E had gespot waren iig binnen 2 dagen weg geloof ik. Andere verbetering vind ik moeilijk te zeggen want ze was pas 2 weken oud en ik was nog eelt aan het kweken en kloofjes aan het bestrijden.
pi_161449719
Ik val hier weer binnen met een vraag.

Ik ben momenteel aan het afbouwen, mijn dochter is volgende week 6 maanden. Vooralsnog krijgt F. alle flessen die ze nu krijgt met borstvoeding. Echter kom ik binnenkort wel bij het punt aanbeland dat ik ook kunstvoeding moet gaan aanbieden.

Ik heb net een flesje nutrilon 150/5 (165ml) aangeboden om te proberen. Ze dronk deze moeiteloos weg. :o
Met borstvoeding laat ze bij 150ml vaak een bodempje staan.

Op het pak nutrilon staat dat ze met 6-8 maanden 3 of 4 voedingen van 200ml moeten krijgen. Ik vind 200ml per voeding teveel, dus ik zou dan denk ik naar 4/5 voedingen gaan van 165ml.

Echter, nu met bv drinkt ze 6/7 keer en vaak 's nachts nog eens een paar slokken hier en daar. Dus ergens moeten er dus voedingen gaan vervallen en tijden worden verschoven.

Voor de moeders die al (gedeeltelijk) over zijn op flesvoeding. Hoe hebben jullie dit aangepakt?
pi_161450200
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 17:52 schreef JantinaGr het volgende:
Ik val hier weer binnen met een vraag.

Ik ben momenteel aan het afbouwen, mijn dochter is volgende week 6 maanden. Vooralsnog krijgt F. alle flessen die ze nu krijgt met borstvoeding. Echter kom ik binnenkort wel bij het punt aanbeland dat ik ook kunstvoeding moet gaan aanbieden.

Ik heb net een flesje nutrilon 150/5 (165ml) aangeboden om te proberen. Ze dronk deze moeiteloos weg. :o
Met borstvoeding laat ze bij 150ml vaak een bodempje staan.

Op het pak nutrilon staat dat ze met 6-8 maanden 3 of 4 voedingen van 200ml moeten krijgen. Ik vind 200ml per voeding teveel, dus ik zou dan denk ik naar 4/5 voedingen gaan van 165ml.

Echter, nu met bv drinkt ze 6/7 keer en vaak 's nachts nog eens een paar slokken hier en daar. Dus ergens moeten er dus voedingen gaan vervallen en tijden worden verschoven.

Voor de moeders die al (gedeeltelijk) over zijn op flesvoeding. Hoe hebben jullie dit aangepakt?
:W
Hier met 7 maanden deels en met 10 maanden volledig op de fles over.

N. was ook meer van het drinken van kleine hoeveelheden en ik bood haar regelmatig flesjes van 90 of 120 en bij hoge uitzondering 150 cc aan. Ze bleek nog een echte bv baby met haar vaker kleine beetjes drinken.

Als je het maximaal aantal schepjes per dag uitrekent kan je bekijken welke verdeling het best bij je baby past. Je hoeft er echt geen 3x200 cc in te proppen.
pi_161453379
Ik heb geen flesjes gegeven, maar ik zou altijd op verzoek blijven voeden. Dus dan gewoon vaker kleinere flesjes. En idd de max aantal schepjes per dag in de gaten houden.
pi_161455945
Ik heb ook een vraagje :)

Mijn dochtertje is net 6 maanden. Ik geef nu elke ochtend en avond bv. Voor de rest drinkt ze overdag 2 flessen afgekolfde melk (180ml). En ze krijgt nu 's ochtends een fruithapje en 's avonds gepureerde groenten.

Nu is het de bedoeling dat ze steeds meer "gewoon" gaat eten en dat ze overdag dus steeds minder afgekolfde melk gaat drinken. Maar hoe? Ik wil nog heel lang 's ochtends en 's avonds bv kunnen geven (vind die momentjes zo fijn O+), maar als ik stop met kolven, keldert mijn productie dan niet helemaal? Nu kolf ik nog 450ml per dag (naast die 2 a 3 live voedingsmomentjes). En wanneer kan ik beginnen minder moedermelk te geven? Zoveel eet ze nu nog niet, dus vind het moeilijk nu al te gaan klooien met de flesjes :{

Nou dat is wel meer dan 1 vraagje.... maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.

[ Bericht 81% gewijzigd door Aerenia op 15-04-2016 21:42:41 (Per ongeluk te snel op verzenden gedrukt :p) ]
pi_161456491
Volgens mij is het pas vanaf 8 maanden de bedoeling dat je melk gaat minderen / vervangen voor vaste voeding. Alles wat ze nu krijgt aan vaste voeding is extra en om te oefenen.
pi_161456654
Geen tips hier, maar ik vraag me eigenlijk ook wel af hoe je met voeden op verzoek op 4-5 voedingsmomenten per dag komt als je bv wil gaan afbouwen, eigenlijk. W. drinkt nog een keer of 7 a 8 op een dag en die is ook alweer 5,5 maanden. -O-
  vrijdag 15 april 2016 @ 22:41:20 #172
409579 LuDann
All the way
pi_161458252
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:08 schreef Sull het volgende:

[..]

Heel herkenbaar, maar dan pastasaus... Dat oogpotlood ga ik onthouden!
Ik had een deel van de flesjes gekregen, dus het kan zijn dat die ze al met al veel vaatwasserbeurten hebben gehad. Wel goed om in de gaten te houden in elk geval, ik kwam er meermaals op mijn werk pas achter (toen ze dus nog gevuld moesten worden :{) Er ontstaat dan een ster in het midden van de dop (rondom dat puntje)
Ik zal erop letten, bedankt voor de tip.

Dot, ik zou niet te snel beginnen met een flesje als het niet nodig is. Maar ik weet niet hoe anderen daar over denken.

Mineola, goed dat je miconazol smeert voor jezelf want Nystatine werkt volgens mij amper op je tepels. Vies plakspul is daar niet geschikt voor. En ik smeerde de Nystatine ook na iedere voeding. 1 ml in 1 keer is sowieso vrij veel. Verbetering zou je met een paar dagen moeten merken. Sterkte!

Jantina: ik sluit me aan bij op verzoek voeden. Borstgevoedde baby's zijn dat ook gewend over het algemeen, het is denk ik fijn voor haar als je daar mee doorgaat. Ik zou zeker niet te grote flesjes geven inderdaad.

Aerenia, wat Jantina zegt klopt. Tot 8 maanden is het eten gewoon om te oefenen en moet je zeker niet gaan minderen met de melk. Ook na 8 maanden kun je haar gewoon geven wat ze wil, als ze meer uit de vaste voeding gaat halen dan zal ze vanzelf minder gaan drinken. Voor veruit de meeste vrouwen geldt dat je moet kolven om je productie in stand te houden inderdaad, wat is de reden dat je wilt stoppen?

Sillie, je hoeft niet aan 4 tot 5 voedingsmoment te komen he. Je kunt flesvoeding ook op verzoek doen.
pi_161459168
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:41 schreef LuDann het volgende:


Aerenia, wat Jantina zegt klopt. Tot 8 maanden is het eten gewoon om te oefenen en moet je zeker niet gaan minderen met de melk. Ook na 8 maanden kun je haar gewoon geven wat ze wil, als ze meer uit de vaste voeding gaat halen dan zal ze vanzelf minder gaan drinken. Voor veruit de meeste vrouwen geldt dat je moet kolven om je productie in stand te houden inderdaad, wat is de reden dat je wilt stoppen?
Ik wil helemaal niet stoppen met kolven hoor, zolang het goed gaat blijf ik lekker door gaan! :) Maar het lijkt mij straks gewoon fijn als ik nog zo lang mogelijk bv kan geven als A erom vraagt. Je leest veel over de WHO-norm van 2 jaar, maar het lijkt mij sterk dat je 2 jaar lang meerdere bv-momentjes op de dag hebt (ook als je een fulltime baan hebt). Dus ik vroeg me gewoon af op welk moment A minder behoefte heeft aan bv en hoe ik dan het kolven kan afbouwen en er tegelijkertijd toch voor kan zorgen dat ik 's avonds toch nog genoeg heb als zij daaraan behoefte heeft.
  zaterdag 16 april 2016 @ 06:51:13 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161462787
Aerenia, ik heb heel lang 3x per dag gevoed (ochtend, middag, avond). Na die eerste verjaardag verandert het doel van voeden ook: is het nu nog echt een hele maaltijd, dan wordt het een lekker slokje tussendoor.
Qua kolven: als je blijft kolven op de momenten dat ze een fles krijgt, bouwt je productie in principe niet (echt) af. Als zij minder gaat drinken kan jij minder kolven (en op een gegeven moment heb je zelf ook wel door wanneer kolven niet meer nodig is).

En dames, het lijkt nu soms echt zo van: hoe dan :?, maar gaat zich echt vanzelf wijzen :Y.
KuikenGuppy
pi_161463009
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:41 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik zal erop letten, bedankt voor de tip.

Dot, ik zou niet te snel beginnen met een flesje als het niet nodig is. Maar ik weet niet hoe anderen daar over denken.

Mineola, goed dat je miconazol smeert voor jezelf want Nystatine werkt volgens mij amper op je tepels. Vies plakspul is daar niet geschikt voor. En ik smeerde de Nystatine ook na iedere voeding. 1 ml in 1 keer is sowieso vrij veel. Verbetering zou je met een paar dagen moeten merken. Sterkte!

Jantina: ik sluit me aan bij op verzoek voeden. Borstgevoedde baby's zijn dat ook gewend over het algemeen, het is denk ik fijn voor haar als je daar mee doorgaat. Ik zou zeker niet te grote flesjes geven inderdaad.

Aerenia, wat Jantina zegt klopt. Tot 8 maanden is het eten gewoon om te oefenen en moet je zeker niet gaan minderen met de melk. Ook na 8 maanden kun je haar gewoon geven wat ze wil, als ze meer uit de vaste voeding gaat halen dan zal ze vanzelf minder gaan drinken. Voor veruit de meeste vrouwen geldt dat je moet kolven om je productie in stand te houden inderdaad, wat is de reden dat je wilt stoppen?

Sillie, je hoeft niet aan 4 tot 5 voedingsmoment te komen he. Je kunt flesvoeding ook op verzoek doen.
M'n grote begint zich te realiseren dat de baby niet meer weggaat, dus die heeft wat mama tijd nodig. Dan is het wel handig als ze even wat kan drinken ;)

Ze heeft ook al een paar weken een speentje, dus echte tepel speen verwarring zal ze niet meer zo hebben bedacht ik me.
pi_161463166
Bedankt Burdie! Heel veel wijst zichzelf idd. Aan het eind van mijn verlof dacht ik ook: hoe ga ik dit ooit redden..ze wil de hele dag door drinken en straks ben ik weer aan het werk en is ze afhankelijk van 4 flesjes... Maar het komt vanzelf goed ja :) Van 4x150 zitten we nu op 2x180 + fruit/groentehapjes (buiten 2 a 3 live voedingen op de dag dan). Ik kolf nog steeds meer dan zij op een dag vraagt, maar het gaat goed zo! :Y

Nu nog even ook daadwerkelijk het vertrouwen krijgen dat ze echt nog wel heel lang bij mij wil (en kan) blijven drinken. Die momentjes he O+
pi_161464313
Mineola, ik heb ook gedaan wat jij zegt toen J spruw had.

Jantina, J heeft nooit meer dan 150/5 gekregen in de fles, maar kreeg wel regelmatig kleinere flessen. En voor een slokje tussendoor lustte hij ook best water.

Aerenia, het lijkt nu heel lastig, maar uiteindelijk wijst het zich vanzelf. Tot 10 mnd heb ik eerst borst/fles gegeven en daarna bijvoeding. Daarna ben ik het rustig gaan omdraaien en ging J vanzelf minder drinken en meer eten.

Silliegirl, ik ben begonnen om 'de voeding aan het eind van de middag' te vervangen door een fles. Die kon om 15u zijn, maar ook om 18u. En daarna hetzelfde met 'de eerste voeding na de ochtendvoeding'. Zolang je een combinatie van bv en fv geeft, krijgt je kind niet gauw te veel schepjes binnen.
pi_161464647
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 08:42 schreef Aerenia het volgende:
Bedankt Burdie! Heel veel wijst zichzelf idd. Aan het eind van mijn verlof dacht ik ook: hoe ga ik dit ooit redden..ze wil de hele dag door drinken en straks ben ik weer aan het werk en is ze afhankelijk van 4 flesjes... Maar het komt vanzelf goed ja :) Van 4x150 zitten we nu op 2x180 + fruit/groentehapjes (buiten 2 a 3 live voedingen op de dag dan). Ik kolf nog steeds meer dan zij op een dag vraagt, maar het gaat goed zo! :Y

Nu nog even ook daadwerkelijk het vertrouwen krijgen dat ze echt nog wel heel lang bij mij wil (en kan) blijven drinken. Die momentjes he O+
Hier een beetje hetzelfde verhaal (7,5 maand), en het gaat vanzelf ja. Langzaam laten ze een voeding vallen, en vaak als eerste de ochtendvoeding, die vervangen wordt door fruit. Hier ook op mijn werkdagen van vier kleine flesjes naar twee grote flessen van 150-180 en daarnaast fruit. Dus nu opeens drie voedingsmomenten overdag. En ik kolf daardoor ook ruim teveel nu, ik moet daar iets gaan aanpassen dus. Twijfel tussen naar 1x per dag en evt aanvullen uit de diepvries of toch twee keer blijven kolven maar dan korter. 1x zou het meest praktisch zijn maar ik trek dat zelf nog niet zo goed, zeker met spruw niet. Denk dat het een combinatie wordt, in principe 2x maar als het zo uitkomt is 1x ook prima.

Dank verder voor de spruwtips/ervaringen! Ik ga m'n eigen plan volgen. Is het herkenbaar trouwens dat drinken pijnlijker/gevoeliger is dan voor ik smeerde met zalf? De pijnsteken na het voeden zijn weg gelukkig maar mijn tepels zijn veeeeel gevoeliger nu. En constant ook. Niet fijn.
pi_161464748
Ja, herkenbaar. En na het stoppen met smeren trok dat pas na een aantal dagen weer weg bij mij.
  zaterdag 16 april 2016 @ 12:35:08 #180
409579 LuDann
All the way
pi_161466204
Aerenia: ah op die fiets. :) In Nederland heb je kolfrecht tot de 9e maand dus dan mag je wettelijk gezien kolven. Daarna kiezen sommige vrouwen ervoor om in hun pauze te kolven of om wat vrije uren op te nemen, verspreid over je werkdagen. Op die manier zou je langer door kunnen gaan met kolven. En verder wat Burdie zegt. :Y

Dot: Ok, maar dan is het dus nodig. Ik dacht dat het ging om oefenen met de fles. :)

Mineloa: ja das het nadeel van die zalf, je tepels worden er nogal gevoelig van helaas.
pi_161514085
ik weet het even niet. Na W's verkoudheid, waarbij 'ie moeilijk dronk, is mijn productie nogal teruggelopen. Ik kolf op een werkdag niet meer genoeg voor wat W. drinkt.
Als ik thuis ben leg ik veel aan, maar W. lijkt niet te willen regelen; in die zin, overdag is de wereld veel te interessant, hij drinkt 3 slokken en vindt 't wel weer even prima.
'S avonds en 's nachts ist drama. Meneer heeft dan honger en meldt zich élk uur. Dat ansich is al vervelend, maar ik heb gewoon niet genoeg melk. De tsr komt (voel ik duidelijk) dan heeft W. 3 grote slokken en dan stopt het weer. Na 10 minuten raakt W. boos, wisselvoeden helpt ook niet. Dan ben ik 20 minuten bezig met W. kalmeren, dan doet 'ie een hazeslaapje en begint het hele feest opnieuw.
Ik trek dit niet meer, dus vannacht heb ik een fles kv gegeven. W viel direct in slaap en sliep 5 uur aaneen..

Iemand tips?
  maandag 18 april 2016 @ 10:17:34 #182
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161515694
Tijdelijk nog een keer in de avond (cluster)kolven? Hoe lang zijn de nachten al zo? Klinkt idd vermoeiend :X
pi_161516925
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 10:17 schreef LadyBlack het volgende:
Tijdelijk nog een keer in de avond (cluster)kolven? Hoe lang zijn de nachten al zo? Klinkt idd vermoeiend :X
Het wisselt wat, want er wil wel is een nacht met 1 a 2 voedingen bij zitten, maar grofweg al een week of 6 nu. Toen werd W. verkouden en sindsdien is het drama.
Kolven in de avond doe ik ook al even, omdat ik moet aanvullen voor een werkdag, maar de opbrengst is om te huilen (50 ml dubbelzijdig ofzo).
pi_161517039
Oh Sillie herkenbaar. Ik heb sowieso besloten om het kolfen af te bouwen (werk maar drie dagen) en zo nodig aan te vullen met kv. Geeft ook wat meer rust. Live krijgt hij voldoende binnen gelukkig
pi_161517150
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 11:24 schreef Cassandra87 het volgende:
Oh Sillie herkenbaar. Ik heb sowieso besloten om het kolfen af te bouwen (werk maar drie dagen) en zo nodig aan te vullen met kv. Geeft ook wat meer rust. Live krijgt hij voldoende binnen gelukkig
Dat wil ik ook gaan doen als W. 6 maanden is, kolven afbouwen. Gaat dat als je thuis dan nog 4 dagen volledig voedt? Ik werk ook 3 dagen..

En ik dacht steeds dat W. genoeg binnenkreeg
Live, maar daar twijfel ik steeds meer aan. Vanochtend heb ik na de voeding een flesje aangeboden om te kijken wat ie doet, dronk ie nog zo 100 ml weg :o . Dus nu weet ik even niet waar ik goed aan doe. BV heeft mijn voorkeur, maar niet als W. dan tekort komt. En die nachten met een super boze baby ben ik echt zo zat.
pi_161517319
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 11:28 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat wil ik ook gaan doen als W. 6 maanden is, kolven afbouwen. Gaat dat als je thuis dan nog 4 dagen volledig voedt? Ik werk ook 3 dagen..

En ik dacht steeds dat W. genoeg binnenkreeg
Live, maar daar twijfel ik steeds meer aan. Vanochtend heb ik na de voeding een flesje aangeboden om te kijken wat ie doet, dronk ie nog zo 100 ml weg :o . Dus nu weet ik even niet waar ik goed aan doe. BV heeft mijn voorkeur, maar niet als W. dan tekort komt. En die nachten met een super boze baby ben ik echt zo zat.
Ja G is nu zes maanden inderdaad, hij trekt het wel bij op die vier dagen, zeker als hij straks meer vv eet.
Mijn man wil hem savonds kv geven maar dat wil ik nog niet, ik ga extreem vroeg naar bed om te compenseren. G drinkt ook wel als ik aanbied maar als ik alleen de borst aanbiedt laat hij er overdag ook drie uur tussen zonder problemen. Alleen de nachten komt hij vaker helaas

En qua aanvulling kv, ik ben super trots op zes maanden volledig en kan gek genoeg nu loslaten, elke druppel is mooi meegenomen. Wel eerst de borst en dan een klein flesje kv als aanvulling, mocht t nodig zijn in de toekomst
  maandag 18 april 2016 @ 16:43:24 #187
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161524973
Wat drinken/dronken jullie baby's van rond de 9 maanden?

Sinds L een week of 14 is drinkt hij op een dag opvang (ik voed rond 07:00 en 19:00, daartussenin) 3 x 150 ml. Daar zit hij nu met 9 maanden nog op, terwijl hij al vrij goed vast voedsel eet. Ik vraag me af of hij die flessen niet uit gewoonte drinkt. Het is een gezonde eter/drinker, laat ik het zo zeggen. Hij krijgt ze meestal een uur na het eten en het gaat vrijwel altijd op. Zelf voed ik'm meestal voor het slapen gaan, en dan kom ik op 2 korte voedingen uit (naast ochtend- en avondvoeding).
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161525882
L. drinkt op opvangdagen 2x180 en een ochtend en avondvoeding bij mij. Afhankelijk van de nacht komt ze 1-2-3-4 keer 's nachts extra drinken. Ze eet daarnaast 2 boterhammen met beleg, groente en fruit en eet de avondmaaltijd met ons mee.

Op dagen dat ik er de hele dag bij ben worden er de hele dag door kleine slokjes gedronken.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_161558028
Nu ik toch nog een tijdje doorga met de BV vroeg ik me af: voegen jullie nog iets toe aan je eten, qua vitamines of supplementen?

Ik merk dat ik een weerstand van niks heb, pikte al een buikgriep mee van dreumes en nu een fikse verkoudheid -O- .

Dat icm slaapgebrek is niet heel fijn voor m'n dagelijkse functioneren.. Ik weet dat het voor de BV goed is om veel te drinken, dus dat doe ik. Maar is er nog meer dat verstandig is om te doen/eten/slikken?
pi_161558222
Razz, het eerste jaar dat ik bv gaf, nam ik dit:



Omdat ik inderdaad ook wel merkte dat de bv en het herstel na de zwangerschap in combinatie met wat slaapgebrek bij elkaar een behoorlijke aanslag op mijn lijf waren.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161558297
Ik heb de eerste paar maanden davitamon mama geslikt die geschikt is voor de periode van borstvoeding. Toen t pakje op was niet meer nieuw gehaald, dus nu niets meer, maar voed ook nog maar 2a3 keer per dag..
Ok, ja die dus...
pi_161558311
Razz ik heb de eerste maanden heel braaf van Vibofit de vitamines geslikt. Geloof een soort van bv/nieuwbakken mama vitamine. Voor mij met af en toe slechte eetgewoonten wel even goed om te doen.
Of ik er minder ziek van ben geweest en me er energieker van heb gevoeld durf ik niet te zeggen omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb.
pi_161559263
Ik gebruikte vitamine D.
pi_161559344
Ik slik de zwanger-vitamines die ik nog had liggen en extra vitamine D :)
pi_161559385
Ah thanks! Ja die Davitamon zag ik al. Toch maar eens in huis halen. En extra Vitamine D?Of zit dat daar al in? Ik las ook iets over meer Jodium, zou dat nodig zijn?

Mijn eetgewoontes zijn ook niet al te gezond :@ al eet ik sinds A fruit eet nu dus wel minstens 1x per dag fruit. En we proberen in elk geval 5x per week vers te koken inclusief groente.. (Ja dat deden we dus voor A er was niet, kuch.) En dan twee keer 'makkelijk', dus een gebakken eitje of soep of patat. Eén keer als A op het KDV 's middags warm eet en meestal op vrijdag.

Nouja kortom, ik moet wel opletten dat ik goed voor mezelf zorg. Niet mijn sterkste punt.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 20:59:57 ]
pi_161597845
Zet ik de handkolf klaar om even na te kolven, gaat peuter ermee vandoor om bij papa te kolven en vervolgens zn neus te doen :')

Ik heb nu twee keer gekolfd, kan ik die beetjes gewoon in hetzelfde zakje gooien in de vriezer? Dat er dus een beetje al bevroren is als ik het tweede erbij gooi?
pi_161597927
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 11:29 schreef Dot. het volgende:
Zet ik de handkolf klaar om even na te kolven, gaat peuter ermee vandoor om bij papa te kolven en vervolgens zn neus te doen :')

Ik heb nu twee keer gekolfd, kan ik die beetjes gewoon in hetzelfde zakje gooien in de vriezer? Dat er dus een beetje al bevroren is als ik het tweede erbij gooi?
Melk van verschillende temperaturen mengen wordt afgeraden geloof ik. Wat je (een volgende keer) wel kan doen is het resultaat van alle kolfbeurten van een dag in de koelkast bewaren en aan het einde van de dag samen invriezen. Wel in afzonderlijke flesjes in de koelkast dus, ook daar liever geen verse warme melk bij al afgekoelde melk doen. Maar dan zijn ze aan het eind van de dag allemaal afgekoeld en kan je het wel mengen.

/warrig verhaal
pi_161598047
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 11:33 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Melk van verschillende temperaturen mengen wordt afgeraden geloof ik. Wat je (een volgende keer) wel kan doen is het resultaat van alle kolfbeurten van een dag in de koelkast bewaren en aan het einde van de dag samen invriezen. Wel in afzonderlijke flesjes in de koelkast dus, ook daar liever geen verse warme melk bij al afgekoelde melk doen. Maar dan zijn ze aan het eind van de dag allemaal afgekoeld en kan je het wel mengen.

/warrig verhaal
Hm, ik kolf maar 1x per dag. Vind het een gedoe voor zulke kleine beetjes.. Maar dan gaat er gewoon even een zakje per keer de vriezer in :)
  donderdag 21 april 2016 @ 11:52:10 #199
409579 LuDann
All the way
pi_161598292
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 11:40 schreef Dot. het volgende:

[..]

Hm, ik kolf maar 1x per dag. Vind het een gedoe voor zulke kleine beetjes.. Maar dan gaat er gewoon even een zakje per keer de vriezer in :)
Kan wel, mits:

De hoeveelheid nieuwe melk niet meer is dan de hoeveelheid bevroren melk en je de houdbaarheidsdatum van de oudste melk aanhoudt.

Dat is wat ik een keer vond, althans. :P
  donderdag 21 april 2016 @ 12:24:08 #200
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_161599003
Hoe lang is ingevroren melk eigenlijk houdbaar? Nu N. straks naar het kdv gaat, wou ik mijn vriezervoorraad gaan gebruiken. Maar dat is allemaal in oktober-november gekolfd, zou dat nog goed zijn?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_161599032
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 12:24 schreef SaskiaR het volgende:
Hoe lang is ingevroren melk eigenlijk houdbaar? Nu N. straks naar het kdv gaat, wou ik mijn vriezervoorraad gaan gebruiken. Maar dat is allemaal in oktober-november gekolfd, zou dat nog goed zijn?
https://www.borstvoeding.com/artikelen/kolven/bewaren.html
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_161599153
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 11:52 schreef LuDann het volgende:

[..]

Kan wel, mits:

De hoeveelheid nieuwe melk niet meer is dan de hoeveelheid bevroren melk en je de houdbaarheidsdatum van de oudste melk aanhoudt.

Dat is wat ik een keer vond, althans. :P
Oh ja, het ontdooit natuurlijk een beetje als je die warmere melk erbij gooit.
  donderdag 21 april 2016 @ 12:35:23 #203
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_161599284
quote:
Ja, dat zag ik... maar dan zou het nu al bedorven kunnen zijn... misschien moet ik effe zelf een zakje proeven. Het zou wel heel jammer zijn als ik die hele voorraad moet wegdoen, ik heb er echt veel moeite voor gedaan :'(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 21 april 2016 @ 13:14:13 #204
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161600087
Hoe koud is je vriezer, Saskia? Ik heb nog melk liggen van januari 2015 en zou dat rustig nog geven, maar onze vriezer is onmenselijk koud van binnen :P.
KuikenGuppy
pi_161600113
Bij -18 of kouder is je melk minimaal zes maanden houdbaar, maar waarschijnlijk zelfs wel een jaar of langer.
pi_161600209
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 11:40 schreef Dot. het volgende:

[..]

Hm, ik kolf maar 1x per dag. Vind het een gedoe voor zulke kleine beetjes.. Maar dan gaat er gewoon even een zakje per keer de vriezer in :)
Ik heb een milktray. Daarmee kun je in kleine porties invriezen en het daarna evt samen in een zakje/bakje/flesje doen.
pi_161600898
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 12:35 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ja, dat zag ik... maar dan zou het nu al bedorven kunnen zijn... misschien moet ik effe zelf een zakje proeven. Het zou wel heel jammer zijn als ik die hele voorraad moet wegdoen, ik heb er echt veel moeite voor gedaan :'(
Gewoon proberen hoor! je kunt (als t eenmaal ontdooit is) heel prima ruiken of het nog goed is (dan ruik je dus weinig)..
Bij mij was t ook heel lang houdbaar. t laatste restje heb ik denk ik ca 1 jaar na invriezen gegeven (door de pap, want n fles is t nooit geworden)..
pi_161601009
Niet ruiken aan ontdooide melk, want dat ruikt zepig of juist een beetje ranzig, maar betekent niet dat het niet meer goed is ;)
pi_161601145
oh, haha, mijn vriend zegt dat hij kan ruiken of t nog goed is, maar zelf eigenlijk niet geprobeerd.. ik heb t alleen gekolfd en ingevroren...
  donderdag 21 april 2016 @ 14:13:52 #210
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161601348
Ontdooide melk is zo vies om te ruiken :X maar dan is het dus wel goed
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_161601915
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 13:19 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik heb een milktray. Daarmee kun je in kleine porties invriezen en het daarna evt samen in een zakje/bakje/flesje doen.
Die zag ik idd ook, maar ik krijg een ijsblokjestray al niet zonder te morsen de vriezer in :P Ik heb nu gewoon een Ikea zakje gebruikt, die zijn geschikt voor de vriezer en BPA vrij.
pi_161605365
Wij zijn in Italië, en daar aan het strand voeden we ook :). Ruim 14 maanden!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_161605905
Saskia, mijn kdv wilde geen melk ouder dan 3 maanden geven, volgens hun naar GGD richtlijn.
  donderdag 21 april 2016 @ 18:13:54 #214
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161605988
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 18:10 schreef Hupje het volgende:
Saskia, mijn kdv wilde geen melk ouder dan 3 maanden geven, volgens hun naar GGD richtlijn.
Serieus? Bij ons checken ze ook alles in de GGD richtlijnen maar nog nooit iets over gehoord. Geef regelmatig melk mee van +3 dagen, dat zijn dan bij elkaar gesprokkelde restjes.
Geen idee of het echt in een richtlijn staat of onwetendheid bij mijn opvang, ik zou geen slapende honden wakker maken...
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161606164
Ik heb wel ooit gehercodeerd voor het ontdooien :@
  donderdag 21 april 2016 @ 18:56:08 #216
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_161606828
Ze zeiden er hier niks van... Maargoed, ze gaat voorlopig 1 middag per week, als ze dan kv krijgt is dat ook niet erg. Alleen jammer van de moeite van het kolven!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 21 april 2016 @ 19:26:28 #217
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161607879
Ik gaf verse melk mee en dat gaf ik ook andere data dan het echt was..
Ze waren zo absurd streng wat nergens op sloeg. dat ik maar slim deed met de data.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_161608036
Phaidra O+
pi_161608272
Leuk, phaidra!

Mijn 't vond het vanavond erg grappig als ik pas zei. Ook nog toen hij aan de borst lag :
  donderdag 21 april 2016 @ 19:41:14 #220
409579 LuDann
All the way
pi_161608413
Toffe foto Phaidra. O+ Lekker hoor, Italië!

Wat schattig Jagar, heel lief. :D
pi_161609871
Oh jager wat lief, wat een herkenbaar lachje O+

En A al veertien maanden :o lekker zeg, geniet ervan in Italie!
pi_161610219
Phaidra dubbelop genieten O+

Jäger wat zoet O+
pi_161610703
Oh Jagar, wat ontzettend schattig en herkenbaar. O+. Ik ga er keihard van rammelen. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_161619043
Oh wat heerlijk phaidra! En jager <3!

Hier tot nu toe 3x een gekolfd flesje gegeven. Dit keer de nieuwe opbrengst ingevroren (80cc) om te testen of E ingevroren melk ook blieft.

Hoe & hoe lang laten jullie ingevroren vmelk ontdooien?

Oh en spruw... Haat aan spruw!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  vrijdag 22 april 2016 @ 07:10:37 #225
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161619058
Jagär wat lief O+.
Ik wil ook weer :P :D.
KuikenGuppy
pi_161619065
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 07:07 schreef Lamb29 het volgende:
Oh wat heerlijk phaidra! En jager <3!

Hier tot nu toe 3x een gekolfd flesje gegeven. Dit keer de nieuwe opbrengst ingevroren (80cc) om te testen of E ingevroren melk ook blieft.

Hoe & hoe lang laten jullie ingevroren vmelk ontdooien?

Oh en spruw... Haat aan spruw!
Ik zet de ingevroren melk de avond van tevoren in de koelkast. Dan is het 's ochtends nog niet helemaal ontdooit, maar wel goed genoeg om te schenken en dan zet ik het als ik het ga gebruiken in de flessenwarmer!
pi_161619673
Wat lief jagar! O+

Wat ingevroren melk betreft, doe ik idd wat sillie zegt: een nachtje in de koelkast laten ontdooien. Had gelezen dat ontdooide melk 12u bewaard mag worden en in de koelkast ontdooit het erg langzaam, wat ook wel weer handig is als je laat op de middag een flesje wil geven ;)
pi_161620330
Ontdooide melk is zelfs 24u goed :)
pi_161621196
Wat heerlijk zo op vakantie Phaidra!
En Jagar wat een lief filmpje O+
pi_161621219
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 07:07 schreef Lamb29 het volgende:
Oh wat heerlijk phaidra! En jager <3!

Hier tot nu toe 3x een gekolfd flesje gegeven. Dit keer de nieuwe opbrengst ingevroren (80cc) om te testen of E ingevroren melk ook blieft.

Hoe & hoe lang laten jullie ingevroren vmelk ontdooien?

Oh en spruw... Haat aan spruw!
Heb je al kokosolie geprobeerd? Vriendin van me zweert erbij met spruw. Voor elke voeding tepels mee insmeren, het was bij haar heel snel weg!
pi_161623020
Wat superlief jagär! O+ Kijk echt uit naar dat soort momentjes weer straks!
pi_161623681
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:27 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Heb je al kokosolie geprobeerd? Vriendin van me zweert erbij met spruw. Voor elke voeding tepels mee insmeren, het was bij haar heel snel weg!
Voor elke voeding? Maar dan komt die zoete spruwmelk er toch overheen? Ik kreeg spruw ook maar niet weg met nystatine, maar de huisarts had ook niet gezegd dat ik het na het drinken moest smeren :') Ik ben echt bang voor spruw, het deed zo'n pijn de vorige keer :X

En Lamb, echt restecpt voor jou hoor! Met pijn en spruw doorvoeden, ik vind je een held _O_
pi_161624262
Welke kokosolie? Zit daar nog verschil in?

Smeer nu nystantine idd. Bij E na elke voeding zoveel hij toe laat zonder te spugen ;) en bij mijzelf 2/3x per dag.

Dot wat lief! <3

Gelukkig is de pijn echt beter aan t worden! Slik op aanraden van de lk hoog gedoseerd vit D, magnesium en calcium. Dat lijkt veel te doen! Tegen alle verwachtingen in nu nog geen KV gegeven & dus begonnen met poging tot voorraad.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161624515
Lamb, als je voorraad aan het opbouwen bent, let je er op dat spruw ook in je melk zit? Dus eerst pasteuriseren voor je dat invriest. En alles wat met melk in contact komt heet en vaak wassen ter voorkoming van herbesmetting.

De combi nystatine voor baby (die geen klachten heeft) en miconazol voor mij heeft hier helaas geen effect, nog steeds pijn bij aanleggen en pijnsteken tot lang na een voeding. Blijk ook een kloof te hebben (wist ik veel) dus die eerst laten helen en hopelijk is dan de pijn voor een groot deel weg.
pi_161625070
Nog even nagevraagd bij vriendin. Zij gebruikt deze: http://www.detuinen.nl/holland-barrett-pure-kokosolie.html .

Smeren voor elke voeding zodat het in de mond van de baby komt en na elke voeding zodat het op de tepel werkt.

Ze gebruikt het ook bij de luieruitslag die haar baby van spruw krijgt.

Overigens deed ze dit op aanraden van haar LK, dus het is blijkbaar niet zomaar een probeersel.
pi_161626183
Ow crap idd! Vanavond maar uit de vriezer weer :') spruw is nog niet weg dus morgen maar geven.
Hoe pasteuriseer ik de boel? Voor wat ik morgen dan kolf?

Uitkoken deed ik idd al extra.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161626433
Ook je kleding, beddengoed, handdoeken en spuugdoekjes etc. Niet alleen je kolfspullen en spenen en flesjes.

Ik pasteuriseer volgens deze methode: http://moedermelknetwerk.nl/donormelk/protocol-donormelk
En dan flash heating.

Ik ga eens kijken naar die kokosolie. Hopelijk is dat gewoon dezelfde samenstelling als die van AH O-) De tuinen kom ik voorlopig niet.
pi_161658624
Hopelijk gauw beter, Lamb. Geen extra tips.

Jagar, wat een enorm lief filmpje O+

Phaidra, wat fijn zo!
pi_161658770
Ik kan ook pasteuriseren na t ontdooien denk ik? Dan is die voeding niet verloren...

Ik was mij idd t rotje nu. Gebruik het liefst hydrofielen tijdens voeden/spugen. Dus die gaan er nu 8/9 per dag doorheen. Eerst konden die een paar voedingen mee ;)

Hoe herken ik spruw bij mijzelf trouwens?

[ Bericht 15% gewijzigd door Lamb29 op 23-04-2016 23:54:04 ]
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161667177
Bij mij deed spruw gewoon heel veel pijn tijdens het voeden en tussen de voedingen had ik steken in m'n borst. En toen ik stopte met voeden werden m'n tepels wit, maar dat duurde wel een dag of 2. En die huisarts maar volhouden dan ik geen spruw had he :{

Ik heb nu ineens een wondje rechts. Het was de laatste dagen ook gevoeliger en ze liet vaak los, maar ik zag niks geks en nu zit er een klein korstje. Ze drinkt nu nog onrustiger met smekken en loslaten. Ik leg ook al de hele tijd eerst rechts aan omdat ze rechts veel korter wil drinken dan links. Kan dat een melkblaar zijn die geknapt is? Er zat gisteren namelijk wel een soort blaasje, maar daar zat geen melk in.
  zondag 24 april 2016 @ 09:31:04 #241
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161667278
Ik moet ook denken aan vaatkrampen/vasospasme, Dot. Door die witte tepel. Dat is een teken dat de doorbloeding naar de tepel slecht is.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161668499
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 09:31 schreef Mariposas het volgende:
Ik moet ook denken aan vaatkrampen/vasospasme, Dot. Door die witte tepel. Dat is een teken dat de doorbloeding naar de tepel slecht is.
Oh nee, dat was nog bij Stip :) En dat ging voorbij toen ik Daktarin smeerde.

Nu is mijn rechtertepel wel iets lichter aan het uiteinde als ze net heeft gedronken, maar niet zo dat ik denk dat al het bloed eruit is.
  zondag 24 april 2016 @ 11:05:03 #243
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161668533
Ik lurk hier al een paar weken mee maar kom nu even binnenvallen met een vraag. Ik wil straks borstvoeding gaan geven en uiteindelijk kolven ivm werk. Nu kan ik via via een medela freestyle swing overnemen, na vanalles gelezen te hebben lijkt me dit een fijne keuze. ) en dit ook voor een (wat mij lijkt) hele redelijke prijs.
Maar is het verstandig om meteen een kolf te kopen? Ik lees ook veel over huren namelijk en begin dan weer te twijfelen.

Dit wordt ons eerste kindje dus geen ervaring met bv geven.
  zondag 24 april 2016 @ 11:11:12 #244
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161668654
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 11:01 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh nee, dat was nog bij Stip :) En dat ging voorbij toen ik Daktarin smeerde.

Nu is mijn rechtertepel wel iets lichter aan het uiteinde als ze net heeft gedronken, maar niet zo dat ik denk dat al het bloed eruit is.
Oh ja, ik bedoelde ook je bovenste situatie. :) Het verdween bij mij na een tijdje, het komt bij vlagen terug. Een witte tepel past dacht ik niet bij spruw? Echt een witte tepel bedoek ik dan, geen vlekjes of stipjes.

Sproetjes, als je die kolf voor een hele leuke prijs kan kopen, zou ik het doen. Kan je 'm altijd nog doorverkopen. Een huurkolf is in de meeste gevallen niet nodig.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mariposas op 24-04-2016 11:18:50 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161668776
Ik voel die vaatkrampen vooral met aanhappen en loslaten. Wanneer de kou erop komt zogauw hij z'n mondje open doet. Eerste weken ook tijdens het drinken...
Overigens heb ik maar minimaal die klassieke witte tepels. Is maar heel licht te zien.

Ik twijfel dus of ik zelf spruw heb of alleen E. Zijn tong blijft een dik plakkaat wit houden.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161668791
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 11:05 schreef sproetjes het volgende:
Ik lurk hier al een paar weken mee maar kom nu even binnenvallen met een vraag. Ik wil straks borstvoeding gaan geven en uiteindelijk kolven ivm werk. Nu kan ik via via een medela freestyle swing overnemen, na vanalles gelezen te hebben lijkt me dit een fijne keuze. ) en dit ook voor een (wat mij lijkt) hele redelijke prijs.
Maar is het verstandig om meteen een kolf te kopen? Ik lees ook veel over huren namelijk en begin dan weer te twijfelen.

Dit wordt ons eerste kindje dus geen ervaring met bv geven.
Is het een aanbieding die nu geldt? (Of via MP?). Als hij goed functioneert, zou ik het gewoon doen. Huren kan uiteraard (kan ook nog als het echt nodig is om de bv op gang te brengen), maar dat zijn doorgaans van die grote lompe kolfapparaten (die ze in het ziekenhuis ook hebben...de Symphony van Medela bijvoorbeeld). Ik heb zelf de Symphony gehuurd (omdat na de ks de bv moeilijk op gang kwam en ik na iedere voeding moest kolven), maar vond het een onding. Toen ik een week later de Freestyle had aangeschaft was dat zo'n verademing. Een veel fijner apparaat om mee op de bank te zitten.

Nu is het natuurlijk nog niet te zeggen of de bv bij jou ook goed op gang komt (we gaan er van uit van wel, maar stel....) dan kan je de Swing altijd nog doorverkopen. Een goede aanbieding moet je nu niet laten liggen (vind ik :P )
  zondag 24 april 2016 @ 11:20:06 #247
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161668854
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 11:17 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Is het een aanbieding die nu geldt? (Of via MP?). Als hij goed functioneert, zou ik het gewoon doen. Huren kan uiteraard (kan ook nog als het echt nodig is om de bv op gang te brengen), maar dat zijn doorgaans van die grote lompe kolfapparaten (die ze in het ziekenhuis ook hebben...de Symphony van Medela bijvoorbeeld). Ik heb zelf de Symphony gehuurd (omdat na de ks de bv moeilijk op gang kwam en ik na iedere voeding moest kolven), maar vond het een onding. Toen ik een week later de Freestyle had aangeschaft was dat zo'n verademing. Een veel fijner apparaat om mee op de bank te zitten.

Nu is het natuurlijk nog niet te zeggen of de bv bij jou ook goed op gang komt (we gaan er van uit van wel, maar stel....) dan kan je de Swing altijd nog doorverkopen. Een goede aanbieding moet je nu niet laten liggen (vind ik :P )
Via een kennis van een vriendin, dus wel tweedehands maar las dat er veel onderdelen te vervangen zijn ivm hygiëne. En doorverkopen kan inderdaad weer
  zondag 24 april 2016 @ 11:37:51 #248
409579 LuDann
All the way
pi_161669297
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 11:20 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Via een kennis van een vriendin, dus wel tweedehands maar las dat er veel onderdelen te vervangen zijn ivm hygiëne. En doorverkopen kan inderdaad weer
Vraag wel even na hoe vaak hij gebruikt is. Als dat een paar maanden is kun je het erop gokken maar na een jaar intensief gebruik bijvoorbeeld moet je echt gaan oppassen. Als de kolf minder gaat functioneren en je hebt dat niet zo door dan kan je dat de borstvoeding kosten (zoals iemand hier redelijk recent nog overkwam).

Het veiligst is een nieuwe kolf en die hoeft niet heel duur te zijn. Ik ben zelf heel tevreden met de Spectra 9, die heb je voor iets meer dan 100 euro.
pi_161669578
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 11:11 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Oh ja, ik bedoelde ook je bovenste situatie. :) Het verdween bij mij na een tijdje, het komt bij vlagen terug. Een witte tepel past dacht ik niet bij spruw? Echt een witte tepel bedoek ik dan, geen vlekjes of stipjes.

Sproetjes, als je die kolf voor een hele leuke prijs kan kopen, zou ik het doen. Kan je 'm altijd nog doorverkopen. Een huurkolf is in de meeste gevallen niet nodig.
Hm, maar het leek echt op een schimmelplek toen, alsof er iets op zat zeg maar. Nja, nu geen last van iig :)

Aanhappen is bij mij nog steeds gevoelig en toeschieten vaak ook, maar dat kan toch nog wel na 5 weken? Het trekt ook weg en is goed te doen qua pijn. Alleen als ze rechts drinkt verslapt ze snel en dan gaat het pijn doen dus dan kan ze niet heel lang drinken daar. Opnieuw aanleggen helpt dan niet zo, want dan stroomt het niet meer zo makkelijk en dan gaan ze hannesen en dat doet dan ook weer snel pijn. Rechts is dus bij mij nu een kort slokje totdat ze niet meer goed hapt en dan links nadrinken.

Sprotje, heb je bv ondersteuning in je verzekeringspakket? Ik mag een kolf bestellen op 'recept' van een lk bijvoorbeeld, dus misschien is dat handig om af te wachten. Dan kun je een nieuwe kopen. Of je koopt deze en als je een lk nodig hebt alsnog een nieuwe :)
  zondag 24 april 2016 @ 11:55:34 #250
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161669653
Sproetjes, is het een Swing of en Swing Maxi? Hoeveel ga je straks werken en hoe lang is de Swing al gebruikt? Een kolf gaat een bepaald aantal uur mee, dus als hij al eens intensief gebruikt is, is hij misschien snel kapot. Ik geloof ook dat de Swing niet geschikt is om bijv bij een fulltime baan te kolven. Maar er zitten hier dames met meer ervaring :).
KuikenGuppy
  zondag 24 april 2016 @ 12:02:04 #251
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161669771
Ik heb een Medela Swing maxi. De 'gewone' Swing is enkelzijdig, maxi is dubbelzijdig. Ik heb met de maxi 6 maanden 2x per dag, 4 x per week gekolfd.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 24 april 2016 @ 12:05:11 #252
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161669827
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 11:55 schreef Burdie het volgende:
Sproetjes, is het een Swing of en Swing Maxi? Hoeveel ga je straks werken en hoe lang is de Swing al gebruikt? Een kolf gaat een bepaald aantal uur mee, dus als hij al eens intensief gebruikt is, is hij misschien snel kapot. Ik geloof ook dat de Swing niet geschikt is om bijv bij een fulltime baan te kolven. Maar er zitten hier dames met meer ervaring :).
Een swing. En ik ga in het begin 3 dagen werken, daarna weer gemiddeld 4(fulltime) Hoelang hij gebruikt is heb ik gevraagd, ik wacht nog op het antwoord.

quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 11:52 schreef Dot. het volgende:

[..]


Sprotje, heb je bv ondersteuning in je verzekeringspakket? Ik mag een kolf bestellen op 'recept' van een lk bijvoorbeeld, dus misschien is dat handig om af te wachten. Dan kun je een nieuwe kopen. Of je koopt deze en als je een lk nodig hebt alsnog een nieuwe :)
Hmm ik kan alleen dit vinden:
Lactatiekundige zorg maximaal ¤ 200,- per jaar D.21.1. aanvullende verzekering Top
  zondag 24 april 2016 @ 12:10:58 #253
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161669928
Een enkelzijdige kolf is niet zo efficiënt als je minimaal 3 dagen per week gaat kolven. Dan moet je eerst de ene kant kolven, daarna de andere kant. Ik zou zeker voor dubbelzijdig gaan.

Delta Lloyd vergoed geen aanschaf van een kolf, ook geen huur.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 24 april 2016 @ 12:13:12 #254
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161669960
Ik had er misschien bij moeten zetten dat het om een dubbele kolf gaat, leek mij inderdaad ook efficiënter
Ik zie nu ook dat ik een freestyle bedoel en geen swing... Sorry :@
  zondag 24 april 2016 @ 12:16:44 #255
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161670025
Ah, dacht al, want de Swing is enkelzijdig. De Freestyle is een prima kolf dan, mits hij niet te veel is gebruikt. ^O^
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 24 april 2016 @ 14:03:44 #256
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161672525
over het gebruik kreeg ik net dit:
"Heb hem bij allebei mijn kinderen gebruikt, bij de eerste 3 maanden en bij de tweede 2 maanden. Bij beide kinderen voor erbij, dus niet alleen gekolfd. In principe heb ik gewoon gevoed en de kolf aangeschaft voor als ik wegging. De laatste voeding deed ik wel altijd kolven. Ik heb de accu altijd eerst helemaal leeg laten gaan en dan pas weer opgeladen"
  zondag 24 april 2016 @ 14:43:15 #257
409579 LuDann
All the way
pi_161673305
Beetje wazig antwoord. :P De laatste voeding kolfde ze wel altijd? Dat zou betekenen 5 maanden lang minimaal 1 keer per dag gebruikt? Ik vind dat persoonlijk wel een risico ook omdat de kolf dus waarschijnlijk minimaal een jaar of 3 oud is. Maar ik ben wat aan de voorzichtige kant, misschien dat een ander er anders over denkt. Wat is de vraagprijs?
pi_161673368
De kolf is dus al meer dan een jaar oud? Ik weet niet hoe lang de motor/accu meegaat en/of hij na al die tijd nog naar behoren werkt. Als je ziet wat een vervangende motor voor de Freestyle kost en de kolfset (doel m.n. die dingetjes voor op de flesjes, met membranen enz...ben kwijt hoe ze heten...maar ga ervan uit dat je uit hygiënische redenen toch nieuwe wil), dan zit je al bijna op 70% van de nieuwprijs. Ik zou dan - vooral nu het een oudere Freestyle betreft - toch kiezen voor de aanschaf van een nieuwe. :)

Als je hem net zo vaak gaat gebruiken als ik mijn Freestyle nu gebruik, dan is hij het geld dubbel en dwars waard. Bovendien heb je met een nieuwe nog garantie, mocht er iets mee gebeuren.
  zondag 24 april 2016 @ 14:46:23 #259
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161673371
Na dit antwoord denk ik er ook eigenlijk zo over LuDann... Ze vraagt 150 euro met wat accessoires erbij.

Klinkt steeds aantrekkelijker met alle terechte argumenten over levensduur etc om maar gewoon even te wachten op een goede aanbieding voor een echte nieuwe


Aerenia je hebt gelijk, dan kijk ik tzt liever voor een nieuwe

Bedankt voor jullie raad!
pi_161675203
Ik vind 150 euro wel flink voor een tweedehandse die al 2 rondes is meegegaan. Je zult zelf ook het e.a. moeten vervangen, volgens mij kosten die kolfset onderdelen voor een dubbele nieuw zo'n 33 euro.

Ik heb een tweedehandse Medela Swing (enkelzijdig) gekocht voor 20 euro. En de kolfset nieuw gekocht voor 23 euro. In eerste instantie bedoelt voor erbij en om te kijken of kolven uberhaupt wel wat was voor mij, maar uiteindelijk zelfs besloten om ook te kolven op het werk.
Ik gebruikte het 2x per dag op werkdagen (ene week 3 dagen andere week 4 dagen), maar daarnaast dus ook een heel aantal keren thuis gebruikt tijdens verlof naast de live voedingen om vriezervoorraad op te bouwen. Al met al kolf ik nu al 5 maanden, waarvan 3 maanden de werkdagen.
Werkt(e) voor mij prima. ^O^
  zondag 24 april 2016 @ 17:41:54 #261
409579 LuDann
All the way
pi_161677745
Ik ben samen met Wolk op dieet dat vrij is van melk, soja, ei en pinda omdat ze vrij extreem allergisch blijkt te zijn. De melk die ik voorheen gekolfd heb kan ik dus niet meer geven. Het doet me echt pijn aan het hart om het gewoon door de gootsteen te gieten. :@ Het is meer dan 2,5 liter.

Ik kan hier verder niks meer mee zeker he? Ik slik lamotrigine (anti-epileptica) dus het kan niet zomaar naar een ander kindje (tenzij die moeder ook lamotrigine slikt maar hoe groot is die kans :') ).
  zondag 24 april 2016 @ 17:44:34 #262
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_161677861
Dit is ook een zielig verhaal voor de kolvende moeders: http://www.bbc.com/news/uk-36120247
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 24 april 2016 @ 17:47:51 #263
409579 LuDann
All the way
pi_161677973
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 17:44 schreef SaskiaR het volgende:
Dit is ook een zielig verhaal voor de kolvende moeders: http://www.bbc.com/news/uk-36120247
Ja bizar man, wat een hoeveelheid. ;(
pi_161678453
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 17:41 schreef LuDann het volgende:
Ik ben samen met Wolk op dieet dat vrij is van melk, soja, ei en pinda omdat ze vrij extreem allergisch blijkt te zijn. De melk die ik voorheen gekolfd heb kan ik dus niet meer geven. Het doet me echt pijn aan het hart om het gewoon door de gootsteen te gieten. :@ Het is meer dan 2,5 liter.

Ik kan hier verder niks meer mee zeker he? Ik slik lamotrigine (anti-epileptica) dus het kan niet zomaar naar een ander kindje (tenzij die moeder ook lamotrigine slikt maar hoe groot is die kans :') ).
Ik zou het gewoon op fb in een groep gooien. Je weet nooit :)

150 euro voor een tweedehands kolf zou ik ook niet doen nee. Ik zag er laatst op een groep een te koop voor 10 euro (Ardo Calypso). Veel schappelijker :)
  zondag 24 april 2016 @ 18:08:40 #265
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_161678614
Mwah ik zou toch wel meer dan 10 euro voor mijn ardo calypso willen hebben :X

Dat ding heeft garantie obv gebruiksuren en hij is nauwelijks gebruikt dus letterlijk als nieuw.

Verkoop hem niet want hoop op een succesvollere bv periode bij een hypothetische nummer twee :+
Kwak
pi_161678975
Ik vind de Horigen erg fijn. Uiteindelijk naar Dongen gegaan voor een kolfconsult ^O^
Had eerst de Ameda maar met de Horigen kolf ik aanzienlijk meer.
pi_161679964
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 18:08 schreef kwakz0r het volgende:
Mwah ik zou toch wel meer dan 10 euro voor mijn ardo calypso willen hebben :X

Dat ding heeft garantie obv gebruiksuren en hij is nauwelijks gebruikt dus letterlijk als nieuw.

Verkoop hem niet want hoop op een succesvollere bv periode bij een hypothetische nummer twee :+
Ik ook, maar wilde ermee zeggen dat je voor een kleiner prijsje ook een fatsoenlijke kolf kunt krijgen.
pi_161680042
LuDann, dat voelt naar, he. Ik heb voor mijn moeizaam bij elkaar gekolfde niet-dieet-melk geen andere bestemming kunnen vinden en dus inderdaad alles weggespoeld. -O-

Een kolf zou ik pas kopen als je weet dat je inderdaad door wilt gaan met bv. Ik heb de eerste weken een kolf gehuurd en daarna de Swing Maxi gekocht.
  zondag 24 april 2016 @ 19:13:09 #269
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_161680545
Aan je man geven? Mijne zou er zo pannekoeken van bakken ;)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_161684523
Oke..

Ik kan bijna een piercing.....
Wurm heeft dus 6 tanden en die gebruikt hij onbedoeld als hij net net net in slaap valt aan de borst. Dan knaagt hij maar klemt ook flink.... en dan kan je dus niet gillen, want dan is hij weer wakker. :')

nieuwe fase? :D
Schudden voor gebruik
pi_161684968
Ik heb een litertje bij elkaar in de vriezer van niet dieet melk.
Als wurm in een badje gaat met Havermout (ivm jeuk en eczeem) gooi ik er 100-150 ml bij in het badje. Het gevoel van ik doe er nog wat (voor mij nuttigs) mee is daarmee ok.

Maar E. gaat meer onder de douche dan in bad he? Je kunt er een beetje van bewaren voor een moedermelksierraad om je heftige, maar mooie periode mee vast te leggen?
Ik ben dat in ieder geval van plan. Heb al wat mooie sieraden gezien (als in kettinghanger of ring)
Schudden voor gebruik
pi_161684992
Oei herkenbaar. Hier duurde die fase best heel lang :'( Het enige wat "hielp" was mijn pink in de buurt houden, maar dan ging hij ook wel eens over de zeik }:|
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 24 april 2016 @ 21:06:32 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161685227
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 20:50 schreef Stippelrientje het volgende:
Oke..

Ik kan bijna een piercing.....
Wurm heeft dus 6 tanden en die gebruikt hij onbedoeld als hij net net net in slaap valt aan de borst. Dan knaagt hij maar klemt ook flink.... en dan kan je dus niet gillen, want dan is hij weer wakker. :')

nieuwe fase? :D
Vervelende fase inderdaad, gewoon even de tanden op elkaar en flink doorbijten, gaat vanzelf over :P

(Als het goed is, ga je het herkennen en kan je dan net op tijd je vinger er tussen doen of afkoppelen. Sterkte :P)


KuikenGuppy
pi_161685358
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 21:06 schreef Burdie het volgende:

[..]

Vervelende fase inderdaad, gewoon even de tanden op elkaar en flink doorbijten, gaat vanzelf over :P

(Als het goed is, ga je het herkennen en kan je dan net op tijd je vinger er tussen doen of afkoppelen. Sterkte :P)


[ afbeelding ]
hahah dat plaatje! :D

Ja.... ik ben er nu erg bedacht op alleen als ik in slaap sukkel met hem is het verdomde ruk zo wakker gemaakt te worden :P

quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 21:00 schreef Morretje het volgende:
Oei herkenbaar. Hier duurde die fase best heel lang :'( Het enige wat "hielp" was mijn pink in de buurt houden, maar dan ging hij ook wel eens over de zeik }:|
Oh de pink gebruik ik enkel om de kaakklem los te wrikken en mijn tepel eruit te trekken....
Schudden voor gebruik
pi_161686211
Goed plaatje :D hier was het ook een fase. Pink ertussen zorgde meestal alleen voor heel boos. :P Hopelijk is de fase gauw weer over!

En LuDann, wat moeilijk ja.. In badje enzo zou ik ook een goed idee vinden.

Hoop kolf-tips! Ik weet niet of het al gezegd was, maar je kunt via je kraambureau ook vaak wel huren, als blijkt dat het voeden inderdaad goed loopt. Ook 'gewone', niet alleen van die enorme.
pi_161686857
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 14:46 schreef sproetjes het volgende:
Na dit antwoord denk ik er ook eigenlijk zo over LuDann... Ze vraagt 150 euro met wat accessoires erbij.

Klinkt steeds aantrekkelijker met alle terechte argumenten over levensduur etc om maar gewoon even te wachten op een goede aanbieding voor een echte nieuwe


Aerenia je hebt gelijk, dan kijk ik tzt liever voor een nieuwe

Bedankt voor jullie raad!
Ik heb een zoveelstehands Freestyle (alleen de motor, niet de onderdelen ;) ) en die doet het zelfs na mijn gebruik (7 maanden 4 dagen per week, 2x per dag) nog prima. Ter info...
  zondag 24 april 2016 @ 21:42:52 #277
409579 LuDann
All the way
pi_161686913
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 18:02 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon op fb in een groep gooien. Je weet nooit :)

150 euro voor een tweedehands kolf zou ik ook niet doen nee. Ik zag er laatst op een groep een te koop voor 10 euro (Ardo Calypso). Veel schappelijker :)
Ik heb even gekeken, maar op het moedermelknetwerk mag je je alleen aanmelden als je geen langdurige medicatie gebruikt. Logisch ook.

Ik bewaar het nog een tijdje, denk ik. Misschien een sieraad van laten maken ja, hoewel ik eigenlijk nooit sieraden draag. 2,5 liter is een beetje veel om pannekoeken van te maken. :P Badje doen we nooit, dat is krijsen voor Wolk en is te zwaar voor mijn rug.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 april 2016 @ 21:58:51 #278
147316 crew  DJMO
#trut
pi_161687686
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 17:41 schreef LuDann het volgende:
Ik ben samen met Wolk op dieet dat vrij is van melk, soja, ei en pinda omdat ze vrij extreem allergisch blijkt te zijn. De melk die ik voorheen gekolfd heb kan ik dus niet meer geven. Het doet me echt pijn aan het hart om het gewoon door de gootsteen te gieten. :@ Het is meer dan 2,5 liter.

Ik kan hier verder niks meer mee zeker he? Ik slik lamotrigine (anti-epileptica) dus het kan niet zomaar naar een ander kindje (tenzij die moeder ook lamotrigine slikt maar hoe groot is die kans :') ).
je zelf eens lekker mee insmeren voor je gaat douchen of in bad gooien als je zelf in bad gaat?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 24 april 2016 @ 22:07:08 #279
409579 LuDann
All the way
pi_161688128
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 21:58 schreef DJMO het volgende:

[..]

je zelf eens lekker mee insmeren voor je gaat douchen of in bad gooien als je zelf in bad gaat?
Ik vind ontdooide melk nogal stinken, dus ermee insmeren zie ik niet zo zitten. En we hebben geen bad. :P

Het komt wel goed. Tis niet leuk maar ook weer niet het einde van de wereld dat het door de gootsteen moet.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 april 2016 @ 22:10:58 #280
147316 crew  DJMO
#trut
pi_161688290
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 22:07 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik vind ontdooide melk nogal stinken, dus ermee insmeren zie ik niet zo zitten. En we hebben geen bad. :P

Het komt wel goed. Tis niet leuk maar ook weer niet het einde van de wereld dat het door de gootsteen moet.
voetenbad!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 24 april 2016 @ 22:24:28 #281
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_161688873
Ik heb ook best wat melk in de vriezer wat H.ielke niet opmaakt. Kan ik dat ergens doneren? Weet iemand daar wat van?

En: *O* *O* *O* 1 jaar borstvoeding hier! *O* *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 april 2016 @ 22:26:36 #282
147316 crew  DJMO
#trut
pi_161688969
quote:
14s.gif Op zondag 24 april 2016 22:24 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb ook best wat melk in de vriezer wat H.ielke niet opmaakt. Kan ik dat ergens doneren? Weet iemand daar wat van?

En: *O* *O* *O* 1 jaar borstvoeding hier! *O* *O*
https://www.facebook.com/MoedermelkNetwerk/?fref=ts
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 24 april 2016 @ 22:34:59 #283
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_161689300
quote:
Ja. Ik besefte mij dat ik daar inderdaad ook inzat en ik heb een oproep gedaan ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_161694305
quote:
14s.gif Op zondag 24 april 2016 22:24 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb ook best wat melk in de vriezer wat H.ielke niet opmaakt. Kan ik dat ergens doneren? Weet iemand daar wat van?

En: *O* *O* *O* 1 jaar borstvoeding hier! *O* *O*
mooie mijlpaal O+

*O* is in de tuitbeker wat geven ook geen optie bij bijvoorbeeld lunch ofzo ipv wat anders drinken? :D
Schudden voor gebruik
pi_161694331
Gefeliciteerd Vlindur!

Hm, hier gaat iets niet helemaal zoals het hoort. Rechts gaat steeds meer pijn doen en ze plat m'n tepel ook af bij het drinken. Ik heb haar gisteren in rugby houding gevoed en dat ging iets beter maar het blijft gevoelig. Links is alleen het aanhappen gevoelig en daarna is het pijnloos. Toch wel irritant, want ik vind rugby helemaal geen fijne houding :{ En qua hap zie ik links en rechts geen verschil eigenlijk, dus het lijkt echt haar voorkeur te zijn dat ze links netter drinkt.
pi_161694424
Zeep maken Lu? Dan kun je er een geurtje aan toevoegen :)

Gefeliciteerd Vlindur *O*
  maandag 25 april 2016 @ 08:49:48 #287
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161694844
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 21:41 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ik heb een tweedehands Freestyle (alleen de motor, niet de onderdelen ;) ) en die doet het zelfs na mijn gebruik (13 maanden 5 dagen per week, 4x per dag, en nog kortdurig uitgeleend aan 2 schoonzussen) nog prima. Ter info...
Ik heb de cijfertjes aangepast 8-) Dus hier ook een tevreden Freestyle gebruiker. En ik had ook ervaring met de Symphony. Het enige irritante is het geluid.
  maandag 25 april 2016 @ 08:51:30 #288
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161694860
Ai wat naar Dot :{ Zie je verder niks aan de tepel?
pi_161694931
Er zit nu een wondje, dus ze doet echt iets fout daar. Ik heb d'r net weer in rugby gevoed en dan komt hij er gewoon rond uit. Aanhappen doet wel even pijn, maar dat is logisch met dat wondje. Ik vrees een beetje voor voorkeurshouding, want als ze dus op haar linkerzij ligt gaat het drinken goed. Ik denk dat ik de lk van het cb even mail voor tips. Sowieso denk ik de komende tijd even alleen rugby rechts zodat het kan genezen.
  maandag 25 april 2016 @ 09:41:06 #290
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161695503
Klinkt verstandig. Merk je verder ook iets van een voorkeurshouding?

Ik heb bij S wel die indruk; als ik m op zn buik leg, draait ie altijd zn hoofd naar links, en in de doek eigenlijk ook. Maar met drinken merk ik er niets van...?
pi_161695757
Lijkt me een goed idee Dot, even contact opnemen. Niet fijn!

Ik heb een beetje een vergelijkbaar probleem en heb net ook maar even gebeld. Voeden (aanleggen) is sinds een paar weken pijnlijk links. Er zat een klein melkblaartje zag ik, maar die leek steeds terug te komen (?). Toen kreeg ik pijnlijke steken na de voeding dus dacht ik aan spruw. Hele was en uitkookcircus incl medicatie voor ons allebei via de huisarts. Steken verdwenen even maar kwamen weer terug. En een kloof. Dus ik smeer enthousiast met purelan maar het lijkt niet echt te helpen. Vanmorgen weeeeeer superpijnlijke steken dus nu gebeld naar lk. Hopelijk heeft zij een idee, want ik wil inmifdels erg graag weer pijnloos voeden.

Echt zo stom, oudste meer dan een jaar probleemloos gevoed en nu steeds gedoe. Ik pak geloof ik de hele bingokaart mee, op het te korte tongriempje na :D Hij drinkt niet slordig of zo, daar heb ik naar laten kijken, maar blijkbaar gaat het ook niet helemaal lekker.

Iemand hier toevallig nog ideeën wat ik kan doen?
pi_161696460
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 09:41 schreef LadyBlack het volgende:
Klinkt verstandig. Merk je verder ook iets van een voorkeurshouding?

Ik heb bij S wel die indruk; als ik m op zn buik leg, draait ie altijd zn hoofd naar links, en in de doek eigenlijk ook. Maar met drinken merk ik er niets van...?
Een beetje. Ze kijkt meestal naar links, maar ze kan ook nog wel naar rechts draaien dus het zit nog niet echt vast. Ze ligt bij ons veel op onze benen recht vooruit en ik verschoon en was haar al andersom, maar als ze slaapt s nachts weet ik niet hoe ze ligt eigenlijk.

Balen zeg Mineola :{ Hoe oud is je mini nu? Het klinkt een beetje zoals mijn verhaal bij Stip en ik trok het niet meer na 6 weken pijn... Misschien kun je nog een tepelhoedje proberen? Of van die verkoelende pads? Mothermates heten ze volgens mij. Ik heb soms trouwens het idee dat Purelan m'n tepels een beetje te zacht maakt en het daardoor nog gevoeliger wordt. Ik smeer het nu dus ook echt alleen op het wondje en niet op m'n hele tepel.
pi_161696598
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 08:49 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik heb de cijfertjes aangepast 8-) Dus hier ook een tevreden Freestyle gebruiker. En ik had ook ervaring met de Symphony. Het enige irritante is het geluid.
mijn freestyle is ook nog prima! Na bij W (bijna) fulltime kolven voor 13 mnd en bij L 10 maanden 4 dagen, 3 x per dag kolven..L (19 mnd) drinkt nog steeds 2 a 3 x per dag trouwens, maar blieft de fles niet en drinkt dus alleen nog live. Kolven doe ik dus ook niet meer. Als ik een avond weg ben drinkt hij gewoon niet..
pi_161706916
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 10:04 schreef Mineola het volgende:
Lijkt me een goed idee Dot, even contact opnemen. Niet fijn!

Ik heb een beetje een vergelijkbaar probleem en heb net ook maar even gebeld. Voeden (aanleggen) is sinds een paar weken pijnlijk links. Er zat een klein melkblaartje zag ik, maar die leek steeds terug te komen (?). Toen kreeg ik pijnlijke steken na de voeding dus dacht ik aan spruw. Hele was en uitkookcircus incl medicatie voor ons allebei via de huisarts. Steken verdwenen even maar kwamen weer terug. En een kloof. Dus ik smeer enthousiast met purelan maar het lijkt niet echt te helpen. Vanmorgen weeeeeer superpijnlijke steken dus nu gebeld naar lk. Hopelijk heeft zij een idee, want ik wil inmifdels erg graag weer pijnloos voeden.

Echt zo stom, oudste meer dan een jaar probleemloos gevoed en nu steeds gedoe. Ik pak geloof ik de hele bingokaart mee, op het te korte tongriempje na :D Hij drinkt niet slordig of zo, daar heb ik naar laten kijken, maar blijkbaar gaat het ook niet helemaal lekker.

Iemand hier toevallig nog ideeën wat ik kan doen?
Hoe voelt het als je kolft?
Schudden voor gebruik
pi_161709733
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 18:22 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Hoe voelt het als je kolft?
Nergens last van dan.

Overigens de rest van de dag geen steken meer, alleen het aanhappen wat pijnlijk is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mineola op 25-04-2016 20:11:35 ]
pi_161720325
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 19:47 schreef Mineola het volgende:

[..]

Nergens last van dan.

Overigens de rest van de dag geen steken meer, alleen het aanhappen wat pijnlijk is.
heb je een soort lipstick vorm van je tepel?
Schudden voor gebruik
  dinsdag 26 april 2016 @ 11:12:11 #297
73386 Fazz
onderweg
pi_161722534
:W Ik wilde vandaag beginnen met het afbouwen van de ochtendvoeding. Meestal maak ik F wakker voor ik naar werk ga om hem te voeden. Normaal viel hij daarna weer in slaap om later samen met papa op te staan. De laatste weken slaapt hij echter niet meer na het voeden waardoor nu iedereen vroeg wakker is :+

De 1e poging is alleen mislukt, 5 min voor mijn wekker kwam er zo'n hagelbui langs dat F wakker werd en er dus gewoon gedronken werd :') Morgen poging 2 :s)
pi_161722721
Hier krijgt L altijd een ochtendvoeding als hij wakker is voor ik wegga., zoniet, dan haalt papa hem dus uit bed en dan krijgt hij m niet. Hij krijgt dus in ieder geval op za/zo/wo een ochtendvoeding en op de andere dagen soms, maar vaak ook niet.
Ik voed m ook altijd voor zijn middagslaapje en voor het naar bed gaan als ik thuis ben (en als we ook thuis zijn). Als ik er niet ben dan brengt papa, oma of de leidster KDV hem naar bed en hij weet zelf al dat hij dan geen melk krijgt. De fles pakt hij niet, dus als ik er niet ben is er geen melk. Simpel en dat accepteert hij prima.

Wat ik wil zeggen met dit warrige verhaal is dat je dus niet heel rigide af hoeft te bouwen als je dat niet wilt. Je kunt ook prima overgaan op geen bv als jij eerder weg bent en wel bv op een weekenddag
pi_161722738
De lk had fijne tips ^O^ Haar eerste tip was om goed op te letten dat ze echt recht voor de tepel ligt en ik heb idd de neiging haar verder door te schuiven rechts zag ik net. Ik heb haar dus goed voor de tepel gelegd en dat ging echt veel beter *O*
pi_161722774
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 11:25 schreef Dot. het volgende:
De lk had fijne tips ^O^ Haar eerste tip was om goed op te letten dat ze echt recht voor de tepel ligt en ik heb idd de neiging haar verder door te schuiven rechts zag ik net. Ik heb haar dus goed voor de tepel gelegd en dat ging echt veel beter *O*
Ha fijn dat het meteen effect heeft!
  dinsdag 26 april 2016 @ 12:16:15 #301
73386 Fazz
onderweg
pi_161723505
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 11:24 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier krijgt L altijd een ochtendvoeding als hij wakker is voor ik wegga., zoniet, dan haalt papa hem dus uit bed en dan krijgt hij m niet. Hij krijgt dus in ieder geval op za/zo/wo een ochtendvoeding en op de andere dagen soms, maar vaak ook niet.
Ik voed m ook altijd voor zijn middagslaapje en voor het naar bed gaan als ik thuis ben (en als we ook thuis zijn). Als ik er niet ben dan brengt papa, oma of de leidster KDV hem naar bed en hij weet zelf al dat hij dan geen melk krijgt. De fles pakt hij niet, dus als ik er niet ben is er geen melk. Simpel en dat accepteert hij prima.

Wat ik wil zeggen met dit warrige verhaal is dat je dus niet heel rigide af hoeft te bouwen als je dat niet wilt. Je kunt ook prima overgaan op geen bv als jij eerder weg bent en wel bv op een weekenddag
Hier krijgt hij bij geen bv wel altijd een fles, al denk ik wel dat die ochtendfles dan geen must is.
Ik weet nog niet of ik al helemaal wil afbouwen, eerst dit maar. F wordt volgende maand 2 en ergens vind ik het wel goed zo.

Ik probeer al een hele tijd om zwanger te worden en ergens in mn hoofd zit de gedachte dat het voeden het misschien wel tegenhoudt, ondanks dat ik wel menstrueer. Kan dat wel of is dat een kromme kronkel?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')