abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161599284
quote:
Ja, dat zag ik... maar dan zou het nu al bedorven kunnen zijn... misschien moet ik effe zelf een zakje proeven. Het zou wel heel jammer zijn als ik die hele voorraad moet wegdoen, ik heb er echt veel moeite voor gedaan :'(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 21 april 2016 @ 13:14:13 #204
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161600087
Hoe koud is je vriezer, Saskia? Ik heb nog melk liggen van januari 2015 en zou dat rustig nog geven, maar onze vriezer is onmenselijk koud van binnen :P.
KuikenGuppy
pi_161600113
Bij -18 of kouder is je melk minimaal zes maanden houdbaar, maar waarschijnlijk zelfs wel een jaar of langer.
pi_161600209
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 11:40 schreef Dot. het volgende:

[..]

Hm, ik kolf maar 1x per dag. Vind het een gedoe voor zulke kleine beetjes.. Maar dan gaat er gewoon even een zakje per keer de vriezer in :)
Ik heb een milktray. Daarmee kun je in kleine porties invriezen en het daarna evt samen in een zakje/bakje/flesje doen.
pi_161600898
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 12:35 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ja, dat zag ik... maar dan zou het nu al bedorven kunnen zijn... misschien moet ik effe zelf een zakje proeven. Het zou wel heel jammer zijn als ik die hele voorraad moet wegdoen, ik heb er echt veel moeite voor gedaan :'(
Gewoon proberen hoor! je kunt (als t eenmaal ontdooit is) heel prima ruiken of het nog goed is (dan ruik je dus weinig)..
Bij mij was t ook heel lang houdbaar. t laatste restje heb ik denk ik ca 1 jaar na invriezen gegeven (door de pap, want n fles is t nooit geworden)..
pi_161601009
Niet ruiken aan ontdooide melk, want dat ruikt zepig of juist een beetje ranzig, maar betekent niet dat het niet meer goed is ;)
pi_161601145
oh, haha, mijn vriend zegt dat hij kan ruiken of t nog goed is, maar zelf eigenlijk niet geprobeerd.. ik heb t alleen gekolfd en ingevroren...
  donderdag 21 april 2016 @ 14:13:52 #210
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161601348
Ontdooide melk is zo vies om te ruiken :X maar dan is het dus wel goed
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_161601915
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 13:19 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik heb een milktray. Daarmee kun je in kleine porties invriezen en het daarna evt samen in een zakje/bakje/flesje doen.
Die zag ik idd ook, maar ik krijg een ijsblokjestray al niet zonder te morsen de vriezer in :P Ik heb nu gewoon een Ikea zakje gebruikt, die zijn geschikt voor de vriezer en BPA vrij.
pi_161605365
Wij zijn in Italië, en daar aan het strand voeden we ook :). Ruim 14 maanden!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_161605905
Saskia, mijn kdv wilde geen melk ouder dan 3 maanden geven, volgens hun naar GGD richtlijn.
  donderdag 21 april 2016 @ 18:13:54 #214
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161605988
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 18:10 schreef Hupje het volgende:
Saskia, mijn kdv wilde geen melk ouder dan 3 maanden geven, volgens hun naar GGD richtlijn.
Serieus? Bij ons checken ze ook alles in de GGD richtlijnen maar nog nooit iets over gehoord. Geef regelmatig melk mee van +3 dagen, dat zijn dan bij elkaar gesprokkelde restjes.
Geen idee of het echt in een richtlijn staat of onwetendheid bij mijn opvang, ik zou geen slapende honden wakker maken...
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161606164
Ik heb wel ooit gehercodeerd voor het ontdooien :@
pi_161606828
Ze zeiden er hier niks van... Maargoed, ze gaat voorlopig 1 middag per week, als ze dan kv krijgt is dat ook niet erg. Alleen jammer van de moeite van het kolven!
  donderdag 21 april 2016 @ 19:26:28 #217
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161607879
Ik gaf verse melk mee en dat gaf ik ook andere data dan het echt was..
Ze waren zo absurd streng wat nergens op sloeg. dat ik maar slim deed met de data.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_161608036
Phaidra O+
pi_161608272
Leuk, phaidra!

Mijn 't vond het vanavond erg grappig als ik pas zei. Ook nog toen hij aan de borst lag :
  donderdag 21 april 2016 @ 19:41:14 #220
409579 LuDann
All the way
pi_161608413
Toffe foto Phaidra. O+ Lekker hoor, Italië!

Wat schattig Jagar, heel lief. :D
pi_161609871
Oh jager wat lief, wat een herkenbaar lachje O+

En A al veertien maanden :o lekker zeg, geniet ervan in Italie!
pi_161610219
Phaidra dubbelop genieten O+

Jäger wat zoet O+
pi_161610703
Oh Jagar, wat ontzettend schattig en herkenbaar. O+. Ik ga er keihard van rammelen. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_161619043
Oh wat heerlijk phaidra! En jager <3!

Hier tot nu toe 3x een gekolfd flesje gegeven. Dit keer de nieuwe opbrengst ingevroren (80cc) om te testen of E ingevroren melk ook blieft.

Hoe & hoe lang laten jullie ingevroren vmelk ontdooien?

Oh en spruw... Haat aan spruw!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  vrijdag 22 april 2016 @ 07:10:37 #225
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161619058
Jagär wat lief O+.
Ik wil ook weer :P :D.
KuikenGuppy
pi_161619065
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 07:07 schreef Lamb29 het volgende:

Hier tot nu toe 3x een gekolfd flesje gegeven. Dit keer de nieuwe opbrengst ingevroren (80cc) om te testen of E ingevroren melk ook blieft.

Ik zet de ingevroren melk de avond van tevoren in de koelkast. Dan is het 's ochtends nog niet helemaal ontdooit, maar wel goed genoeg om te schenken en dan zet ik het als ik het ga gebruiken in de flessenwarmer!
pi_161619673
Wat lief jagar! O+

Wat ingevroren melk betreft, doe ik idd wat sillie zegt: een nachtje in de koelkast laten ontdooien. Had gelezen dat ontdooide melk 12u bewaard mag worden en in de koelkast ontdooit het erg langzaam, wat ook wel weer handig is als je laat op de middag een flesje wil geven ;)
pi_161620330
Ontdooide melk is zelfs 24u goed :)
pi_161621196
Wat heerlijk zo op vakantie Phaidra!
En Jagar wat een lief filmpje O+
pi_161621219
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 07:07 schreef Lamb29 het volgende:

Heb je al kokosolie geprobeerd? Vriendin van me zweert erbij met spruw. Voor elke voeding tepels mee insmeren, het was bij haar heel snel weg!
pi_161623020
Wat superlief jagär! O+ Kijk echt uit naar dat soort momentjes weer straks!
pi_161623681
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:27 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Heb je al kokosolie geprobeerd? Vriendin van me zweert erbij met spruw. Voor elke voeding tepels mee insmeren, het was bij haar heel snel weg!
Voor elke voeding? Maar dan komt die zoete spruwmelk er toch overheen? Ik kreeg spruw ook maar niet weg met nystatine, maar de huisarts had ook niet gezegd dat ik het na het drinken moest smeren :') Ik ben echt bang voor spruw, het deed zo'n pijn de vorige keer :X

En Lamb, echt restecpt voor jou hoor! Met pijn en spruw doorvoeden, ik vind je een held _O_
pi_161624262
Welke kokosolie? Zit daar nog verschil in?

Smeer nu nystantine idd. Bij E na elke voeding zoveel hij toe laat zonder te spugen ;) en bij mijzelf 2/3x per dag.

Dot wat lief! <3

Gelukkig is de pijn echt beter aan t worden! Slik op aanraden van de lk hoog gedoseerd vit D, magnesium en calcium. Dat lijkt veel te doen! Tegen alle verwachtingen in nu nog geen KV gegeven & dus begonnen met poging tot voorraad.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161624515
Lamb, als je voorraad aan het opbouwen bent, let je er op dat spruw ook in je melk zit? Dus eerst pasteuriseren voor je dat invriest. En alles wat met melk in contact komt heet en vaak wassen ter voorkoming van herbesmetting.

De combi nystatine voor baby (die geen klachten heeft) en miconazol voor mij heeft hier helaas geen effect, nog steeds pijn bij aanleggen en pijnsteken tot lang na een voeding. Blijk ook een kloof te hebben (wist ik veel) dus die eerst laten helen en hopelijk is dan de pijn voor een groot deel weg.
pi_161625070
Nog even nagevraagd bij vriendin. Zij gebruikt deze: http://www.detuinen.nl/holland-barrett-pure-kokosolie.html .

Smeren voor elke voeding zodat het in de mond van de baby komt en na elke voeding zodat het op de tepel werkt.

Ze gebruikt het ook bij de luieruitslag die haar baby van spruw krijgt.

Overigens deed ze dit op aanraden van haar LK, dus het is blijkbaar niet zomaar een probeersel.
pi_161626183
Ow crap idd! Vanavond maar uit de vriezer weer :') spruw is nog niet weg dus morgen maar geven.
Hoe pasteuriseer ik de boel? Voor wat ik morgen dan kolf?

Uitkoken deed ik idd al extra.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161626433
Ook je kleding, beddengoed, handdoeken en spuugdoekjes etc. Niet alleen je kolfspullen en spenen en flesjes.

Ik pasteuriseer volgens deze methode: http://moedermelknetwerk.nl/donormelk/protocol-donormelk
En dan flash heating.

Ik ga eens kijken naar die kokosolie. Hopelijk is dat gewoon dezelfde samenstelling als die van AH O-) De tuinen kom ik voorlopig niet.
pi_161658624
Hopelijk gauw beter, Lamb. Geen extra tips.

Jagar, wat een enorm lief filmpje O+

Phaidra, wat fijn zo!
pi_161658770
Ik kan ook pasteuriseren na t ontdooien denk ik? Dan is die voeding niet verloren...

Ik was mij idd t rotje nu. Gebruik het liefst hydrofielen tijdens voeden/spugen. Dus die gaan er nu 8/9 per dag doorheen. Eerst konden die een paar voedingen mee ;)

Hoe herken ik spruw bij mijzelf trouwens?

[ Bericht 15% gewijzigd door Lamb29 op 23-04-2016 23:54:04 ]
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161667177
Bij mij deed spruw gewoon heel veel pijn tijdens het voeden en tussen de voedingen had ik steken in m'n borst. En toen ik stopte met voeden werden m'n tepels wit, maar dat duurde wel een dag of 2. En die huisarts maar volhouden dan ik geen spruw had he :{

Ik heb nu ineens een wondje rechts. Het was de laatste dagen ook gevoeliger en ze liet vaak los, maar ik zag niks geks en nu zit er een klein korstje. Ze drinkt nu nog onrustiger met smekken en loslaten. Ik leg ook al de hele tijd eerst rechts aan omdat ze rechts veel korter wil drinken dan links. Kan dat een melkblaar zijn die geknapt is? Er zat gisteren namelijk wel een soort blaasje, maar daar zat geen melk in.
  zondag 24 april 2016 @ 09:31:04 #241
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161667278
Ik moet ook denken aan vaatkrampen/vasospasme, Dot. Door die witte tepel. Dat is een teken dat de doorbloeding naar de tepel slecht is.
pi_161668499
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 09:31 schreef Mariposas het volgende:
Ik moet ook denken aan vaatkrampen/vasospasme, Dot. Door die witte tepel. Dat is een teken dat de doorbloeding naar de tepel slecht is.
Oh nee, dat was nog bij Stip :) En dat ging voorbij toen ik Daktarin smeerde.

Nu is mijn rechtertepel wel iets lichter aan het uiteinde als ze net heeft gedronken, maar niet zo dat ik denk dat al het bloed eruit is.
  zondag 24 april 2016 @ 11:05:03 #243
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161668533
Ik lurk hier al een paar weken mee maar kom nu even binnenvallen met een vraag. Ik wil straks borstvoeding gaan geven en uiteindelijk kolven ivm werk. Nu kan ik via via een medela freestyle swing overnemen, na vanalles gelezen te hebben lijkt me dit een fijne keuze. ) en dit ook voor een (wat mij lijkt) hele redelijke prijs.
Maar is het verstandig om meteen een kolf te kopen? Ik lees ook veel over huren namelijk en begin dan weer te twijfelen.

Dit wordt ons eerste kindje dus geen ervaring met bv geven.
  zondag 24 april 2016 @ 11:11:12 #244
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161668654
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 11:01 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh nee, dat was nog bij Stip :) En dat ging voorbij toen ik Daktarin smeerde.

Nu is mijn rechtertepel wel iets lichter aan het uiteinde als ze net heeft gedronken, maar niet zo dat ik denk dat al het bloed eruit is.
Oh ja, ik bedoelde ook je bovenste situatie. :) Het verdween bij mij na een tijdje, het komt bij vlagen terug. Een witte tepel past dacht ik niet bij spruw? Echt een witte tepel bedoek ik dan, geen vlekjes of stipjes.

Sproetjes, als je die kolf voor een hele leuke prijs kan kopen, zou ik het doen. Kan je 'm altijd nog doorverkopen. Een huurkolf is in de meeste gevallen niet nodig.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mariposas op 24-04-2016 11:18:50 ]
pi_161668776
Ik voel die vaatkrampen vooral met aanhappen en loslaten. Wanneer de kou erop komt zogauw hij z'n mondje open doet. Eerste weken ook tijdens het drinken...
Overigens heb ik maar minimaal die klassieke witte tepels. Is maar heel licht te zien.

Ik twijfel dus of ik zelf spruw heb of alleen E. Zijn tong blijft een dik plakkaat wit houden.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161668791
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 11:05 schreef sproetjes het volgende:
Ik lurk hier al een paar weken mee maar kom nu even binnenvallen met een vraag. Ik wil straks borstvoeding gaan geven en uiteindelijk kolven ivm werk. Nu kan ik via via een medela freestyle swing overnemen, na vanalles gelezen te hebben lijkt me dit een fijne keuze. ) en dit ook voor een (wat mij lijkt) hele redelijke prijs.
Maar is het verstandig om meteen een kolf te kopen? Ik lees ook veel over huren namelijk en begin dan weer te twijfelen.

Dit wordt ons eerste kindje dus geen ervaring met bv geven.
Is het een aanbieding die nu geldt? (Of via MP?). Als hij goed functioneert, zou ik het gewoon doen. Huren kan uiteraard (kan ook nog als het echt nodig is om de bv op gang te brengen), maar dat zijn doorgaans van die grote lompe kolfapparaten (die ze in het ziekenhuis ook hebben...de Symphony van Medela bijvoorbeeld). Ik heb zelf de Symphony gehuurd (omdat na de ks de bv moeilijk op gang kwam en ik na iedere voeding moest kolven), maar vond het een onding. Toen ik een week later de Freestyle had aangeschaft was dat zo'n verademing. Een veel fijner apparaat om mee op de bank te zitten.

Nu is het natuurlijk nog niet te zeggen of de bv bij jou ook goed op gang komt (we gaan er van uit van wel, maar stel....) dan kan je de Swing altijd nog doorverkopen. Een goede aanbieding moet je nu niet laten liggen (vind ik :P )
  zondag 24 april 2016 @ 11:20:06 #247
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161668854
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 11:17 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Is het een aanbieding die nu geldt? (Of via MP?). Als hij goed functioneert, zou ik het gewoon doen. Huren kan uiteraard (kan ook nog als het echt nodig is om de bv op gang te brengen), maar dat zijn doorgaans van die grote lompe kolfapparaten (die ze in het ziekenhuis ook hebben...de Symphony van Medela bijvoorbeeld). Ik heb zelf de Symphony gehuurd (omdat na de ks de bv moeilijk op gang kwam en ik na iedere voeding moest kolven), maar vond het een onding. Toen ik een week later de Freestyle had aangeschaft was dat zo'n verademing. Een veel fijner apparaat om mee op de bank te zitten.

Nu is het natuurlijk nog niet te zeggen of de bv bij jou ook goed op gang komt (we gaan er van uit van wel, maar stel....) dan kan je de Swing altijd nog doorverkopen. Een goede aanbieding moet je nu niet laten liggen (vind ik :P )
Via een kennis van een vriendin, dus wel tweedehands maar las dat er veel onderdelen te vervangen zijn ivm hygiëne. En doorverkopen kan inderdaad weer
  zondag 24 april 2016 @ 11:37:51 #248
409579 LuDann
All the way
pi_161669297
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 11:20 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Via een kennis van een vriendin, dus wel tweedehands maar las dat er veel onderdelen te vervangen zijn ivm hygiëne. En doorverkopen kan inderdaad weer
Vraag wel even na hoe vaak hij gebruikt is. Als dat een paar maanden is kun je het erop gokken maar na een jaar intensief gebruik bijvoorbeeld moet je echt gaan oppassen. Als de kolf minder gaat functioneren en je hebt dat niet zo door dan kan je dat de borstvoeding kosten (zoals iemand hier redelijk recent nog overkwam).

Het veiligst is een nieuwe kolf en die hoeft niet heel duur te zijn. Ik ben zelf heel tevreden met de Spectra 9, die heb je voor iets meer dan 100 euro.
pi_161669578
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 11:11 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Oh ja, ik bedoelde ook je bovenste situatie. :) Het verdween bij mij na een tijdje, het komt bij vlagen terug. Een witte tepel past dacht ik niet bij spruw? Echt een witte tepel bedoek ik dan, geen vlekjes of stipjes.

Sproetjes, als je die kolf voor een hele leuke prijs kan kopen, zou ik het doen. Kan je 'm altijd nog doorverkopen. Een huurkolf is in de meeste gevallen niet nodig.
Hm, maar het leek echt op een schimmelplek toen, alsof er iets op zat zeg maar. Nja, nu geen last van iig :)

Aanhappen is bij mij nog steeds gevoelig en toeschieten vaak ook, maar dat kan toch nog wel na 5 weken? Het trekt ook weg en is goed te doen qua pijn. Alleen als ze rechts drinkt verslapt ze snel en dan gaat het pijn doen dus dan kan ze niet heel lang drinken daar. Opnieuw aanleggen helpt dan niet zo, want dan stroomt het niet meer zo makkelijk en dan gaan ze hannesen en dat doet dan ook weer snel pijn. Rechts is dus bij mij nu een kort slokje totdat ze niet meer goed hapt en dan links nadrinken.

Sprotje, heb je bv ondersteuning in je verzekeringspakket? Ik mag een kolf bestellen op 'recept' van een lk bijvoorbeeld, dus misschien is dat handig om af te wachten. Dan kun je een nieuwe kopen. Of je koopt deze en als je een lk nodig hebt alsnog een nieuwe :)
  zondag 24 april 2016 @ 11:55:34 #250
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161669653
Sproetjes, is het een Swing of en Swing Maxi? Hoeveel ga je straks werken en hoe lang is de Swing al gebruikt? Een kolf gaat een bepaald aantal uur mee, dus als hij al eens intensief gebruikt is, is hij misschien snel kapot. Ik geloof ook dat de Swing niet geschikt is om bijv bij een fulltime baan te kolven. Maar er zitten hier dames met meer ervaring :).
KuikenGuppy
  zondag 24 april 2016 @ 12:02:04 #251
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161669771
Ik heb een Medela Swing maxi. De 'gewone' Swing is enkelzijdig, maxi is dubbelzijdig. Ik heb met de maxi 6 maanden 2x per dag, 4 x per week gekolfd.
  zondag 24 april 2016 @ 12:05:11 #252
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161669827
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 11:55 schreef Burdie het volgende:
Sproetjes, is het een Swing of en Swing Maxi? Hoeveel ga je straks werken en hoe lang is de Swing al gebruikt? Een kolf gaat een bepaald aantal uur mee, dus als hij al eens intensief gebruikt is, is hij misschien snel kapot. Ik geloof ook dat de Swing niet geschikt is om bijv bij een fulltime baan te kolven. Maar er zitten hier dames met meer ervaring :).
Een swing. En ik ga in het begin 3 dagen werken, daarna weer gemiddeld 4(fulltime) Hoelang hij gebruikt is heb ik gevraagd, ik wacht nog op het antwoord.

quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 11:52 schreef Dot. het volgende:

[..]

Sprotje, heb je bv ondersteuning in je verzekeringspakket? Ik mag een kolf bestellen op 'recept' van een lk bijvoorbeeld, dus misschien is dat handig om af te wachten. Dan kun je een nieuwe kopen. Of je koopt deze en als je een lk nodig hebt alsnog een nieuwe :)
Hmm ik kan alleen dit vinden:
Lactatiekundige zorg maximaal ¤ 200,- per jaar D.21.1. aanvullende verzekering Top
  zondag 24 april 2016 @ 12:10:58 #253
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161669928
Een enkelzijdige kolf is niet zo efficiënt als je minimaal 3 dagen per week gaat kolven. Dan moet je eerst de ene kant kolven, daarna de andere kant. Ik zou zeker voor dubbelzijdig gaan.

Delta Lloyd vergoed geen aanschaf van een kolf, ook geen huur.
  zondag 24 april 2016 @ 12:13:12 #254
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161669960
Ik had er misschien bij moeten zetten dat het om een dubbele kolf gaat, leek mij inderdaad ook efficiënter
Ik zie nu ook dat ik een freestyle bedoel en geen swing... Sorry :@
  zondag 24 april 2016 @ 12:16:44 #255
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161670025
Ah, dacht al, want de Swing is enkelzijdig. De Freestyle is een prima kolf dan, mits hij niet te veel is gebruikt. ^O^
  zondag 24 april 2016 @ 14:03:44 #256
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161672525
over het gebruik kreeg ik net dit:
"Heb hem bij allebei mijn kinderen gebruikt, bij de eerste 3 maanden en bij de tweede 2 maanden. Bij beide kinderen voor erbij, dus niet alleen gekolfd. In principe heb ik gewoon gevoed en de kolf aangeschaft voor als ik wegging. De laatste voeding deed ik wel altijd kolven. Ik heb de accu altijd eerst helemaal leeg laten gaan en dan pas weer opgeladen"
  zondag 24 april 2016 @ 14:43:15 #257
409579 LuDann
All the way
pi_161673305
Beetje wazig antwoord. :P De laatste voeding kolfde ze wel altijd? Dat zou betekenen 5 maanden lang minimaal 1 keer per dag gebruikt? Ik vind dat persoonlijk wel een risico ook omdat de kolf dus waarschijnlijk minimaal een jaar of 3 oud is. Maar ik ben wat aan de voorzichtige kant, misschien dat een ander er anders over denkt. Wat is de vraagprijs?
pi_161673368
De kolf is dus al meer dan een jaar oud? Ik weet niet hoe lang de motor/accu meegaat en/of hij na al die tijd nog naar behoren werkt. Als je ziet wat een vervangende motor voor de Freestyle kost en de kolfset (doel m.n. die dingetjes voor op de flesjes, met membranen enz...ben kwijt hoe ze heten...maar ga ervan uit dat je uit hygiënische redenen toch nieuwe wil), dan zit je al bijna op 70% van de nieuwprijs. Ik zou dan - vooral nu het een oudere Freestyle betreft - toch kiezen voor de aanschaf van een nieuwe. :)

Als je hem net zo vaak gaat gebruiken als ik mijn Freestyle nu gebruik, dan is hij het geld dubbel en dwars waard. Bovendien heb je met een nieuwe nog garantie, mocht er iets mee gebeuren.
  zondag 24 april 2016 @ 14:46:23 #259
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161673371
Na dit antwoord denk ik er ook eigenlijk zo over LuDann... Ze vraagt 150 euro met wat accessoires erbij.

Klinkt steeds aantrekkelijker met alle terechte argumenten over levensduur etc om maar gewoon even te wachten op een goede aanbieding voor een echte nieuwe

Aerenia je hebt gelijk, dan kijk ik tzt liever voor een nieuwe

Bedankt voor jullie raad!
pi_161675203
Ik vind 150 euro wel flink voor een tweedehandse die al 2 rondes is meegegaan. Je zult zelf ook het e.a. moeten vervangen, volgens mij kosten die kolfset onderdelen voor een dubbele nieuw zo'n 33 euro.

Ik heb een tweedehandse Medela Swing (enkelzijdig) gekocht voor 20 euro. En de kolfset nieuw gekocht voor 23 euro. In eerste instantie bedoelt voor erbij en om te kijken of kolven uberhaupt wel wat was voor mij, maar uiteindelijk zelfs besloten om ook te kolven op het werk.
Ik gebruikte het 2x per dag op werkdagen (ene week 3 dagen andere week 4 dagen), maar daarnaast dus ook een heel aantal keren thuis gebruikt tijdens verlof naast de live voedingen om vriezervoorraad op te bouwen. Al met al kolf ik nu al 5 maanden, waarvan 3 maanden de werkdagen.
Werkt(e) voor mij prima. ^O^
  zondag 24 april 2016 @ 17:41:54 #261
409579 LuDann
All the way
pi_161677745
Ik ben samen met Wolk op dieet dat vrij is van melk, soja, ei en pinda omdat ze vrij extreem allergisch blijkt te zijn. De melk die ik voorheen gekolfd heb kan ik dus niet meer geven. Het doet me echt pijn aan het hart om het gewoon door de gootsteen te gieten. :@ Het is meer dan 2,5 liter.

Ik kan hier verder niks meer mee zeker he? Ik slik lamotrigine (anti-epileptica) dus het kan niet zomaar naar een ander kindje (tenzij die moeder ook lamotrigine slikt maar hoe groot is die kans :') ).
pi_161677861
Dit is ook een zielig verhaal voor de kolvende moeders: http://www.bbc.com/news/uk-36120247
  zondag 24 april 2016 @ 17:47:51 #263
409579 LuDann
All the way
pi_161677973
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 17:44 schreef SaskiaR het volgende:
Dit is ook een zielig verhaal voor de kolvende moeders: http://www.bbc.com/news/uk-36120247
Ja bizar man, wat een hoeveelheid. ;(
pi_161678453
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 17:41 schreef LuDann het volgende:
Ik ben samen met Wolk op dieet dat vrij is van melk, soja, ei en pinda omdat ze vrij extreem allergisch blijkt te zijn. De melk die ik voorheen gekolfd heb kan ik dus niet meer geven. Het doet me echt pijn aan het hart om het gewoon door de gootsteen te gieten. :@ Het is meer dan 2,5 liter.

Ik kan hier verder niks meer mee zeker he? Ik slik lamotrigine (anti-epileptica) dus het kan niet zomaar naar een ander kindje (tenzij die moeder ook lamotrigine slikt maar hoe groot is die kans :') ).
Ik zou het gewoon op fb in een groep gooien. Je weet nooit :)

150 euro voor een tweedehands kolf zou ik ook niet doen nee. Ik zag er laatst op een groep een te koop voor 10 euro (Ardo Calypso). Veel schappelijker :)
  zondag 24 april 2016 @ 18:08:40 #265
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_161678614
Mwah ik zou toch wel meer dan 10 euro voor mijn ardo calypso willen hebben :X

Dat ding heeft garantie obv gebruiksuren en hij is nauwelijks gebruikt dus letterlijk als nieuw.

Verkoop hem niet want hoop op een succesvollere bv periode bij een hypothetische nummer twee :+
Kwak
pi_161678975
Ik vind de Horigen erg fijn. Uiteindelijk naar Dongen gegaan voor een kolfconsult ^O^
Had eerst de Ameda maar met de Horigen kolf ik aanzienlijk meer.
pi_161679964
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 18:08 schreef kwakz0r het volgende:
Mwah ik zou toch wel meer dan 10 euro voor mijn ardo calypso willen hebben :X

Dat ding heeft garantie obv gebruiksuren en hij is nauwelijks gebruikt dus letterlijk als nieuw.

Verkoop hem niet want hoop op een succesvollere bv periode bij een hypothetische nummer twee :+
Ik ook, maar wilde ermee zeggen dat je voor een kleiner prijsje ook een fatsoenlijke kolf kunt krijgen.
pi_161680042
LuDann, dat voelt naar, he. Ik heb voor mijn moeizaam bij elkaar gekolfde niet-dieet-melk geen andere bestemming kunnen vinden en dus inderdaad alles weggespoeld. -O-

Een kolf zou ik pas kopen als je weet dat je inderdaad door wilt gaan met bv. Ik heb de eerste weken een kolf gehuurd en daarna de Swing Maxi gekocht.
pi_161680545
Aan je man geven? Mijne zou er zo pannekoeken van bakken ;)
pi_161684523
Oke..

Ik kan bijna een piercing.....
Wurm heeft dus 6 tanden en die gebruikt hij onbedoeld als hij net net net in slaap valt aan de borst. Dan knaagt hij maar klemt ook flink.... en dan kan je dus niet gillen, want dan is hij weer wakker. :')

nieuwe fase? :D
Schudden voor gebruik
pi_161684968
Ik heb een litertje bij elkaar in de vriezer van niet dieet melk.
Als wurm in een badje gaat met Havermout (ivm jeuk en eczeem) gooi ik er 100-150 ml bij in het badje. Het gevoel van ik doe er nog wat (voor mij nuttigs) mee is daarmee ok.

Maar E. gaat meer onder de douche dan in bad he? Je kunt er een beetje van bewaren voor een moedermelksierraad om je heftige, maar mooie periode mee vast te leggen?
Ik ben dat in ieder geval van plan. Heb al wat mooie sieraden gezien (als in kettinghanger of ring)
Schudden voor gebruik
pi_161684992
Oei herkenbaar. Hier duurde die fase best heel lang :'( Het enige wat "hielp" was mijn pink in de buurt houden, maar dan ging hij ook wel eens over de zeik }:|
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 24 april 2016 @ 21:06:32 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161685227
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 20:50 schreef Stippelrientje het volgende:
Oke..

Ik kan bijna een piercing.....
Wurm heeft dus 6 tanden en die gebruikt hij onbedoeld als hij net net net in slaap valt aan de borst. Dan knaagt hij maar klemt ook flink.... en dan kan je dus niet gillen, want dan is hij weer wakker. :')

nieuwe fase? :D
Vervelende fase inderdaad, gewoon even de tanden op elkaar en flink doorbijten, gaat vanzelf over :P

(Als het goed is, ga je het herkennen en kan je dan net op tijd je vinger er tussen doen of afkoppelen. Sterkte :P)

KuikenGuppy
pi_161685358
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 21:06 schreef Burdie het volgende:

[..]

Vervelende fase inderdaad, gewoon even de tanden op elkaar en flink doorbijten, gaat vanzelf over :P

(Als het goed is, ga je het herkennen en kan je dan net op tijd je vinger er tussen doen of afkoppelen. Sterkte :P)

[ afbeelding ]
hahah dat plaatje! :D

Ja.... ik ben er nu erg bedacht op alleen als ik in slaap sukkel met hem is het verdomde ruk zo wakker gemaakt te worden :P

quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 21:00 schreef Morretje het volgende:
Oei herkenbaar. Hier duurde die fase best heel lang :'( Het enige wat "hielp" was mijn pink in de buurt houden, maar dan ging hij ook wel eens over de zeik }:|
Oh de pink gebruik ik enkel om de kaakklem los te wrikken en mijn tepel eruit te trekken....
Schudden voor gebruik
pi_161686211
Goed plaatje :D hier was het ook een fase. Pink ertussen zorgde meestal alleen voor heel boos. :P Hopelijk is de fase gauw weer over!

En LuDann, wat moeilijk ja.. In badje enzo zou ik ook een goed idee vinden.

Hoop kolf-tips! Ik weet niet of het al gezegd was, maar je kunt via je kraambureau ook vaak wel huren, als blijkt dat het voeden inderdaad goed loopt. Ook 'gewone', niet alleen van die enorme.
pi_161686857
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 14:46 schreef sproetjes het volgende:
Na dit antwoord denk ik er ook eigenlijk zo over LuDann... Ze vraagt 150 euro met wat accessoires erbij.

Klinkt steeds aantrekkelijker met alle terechte argumenten over levensduur etc om maar gewoon even te wachten op een goede aanbieding voor een echte nieuwe

Aerenia je hebt gelijk, dan kijk ik tzt liever voor een nieuwe

Bedankt voor jullie raad!
Ik heb een zoveelstehands Freestyle (alleen de motor, niet de onderdelen ;) ) en die doet het zelfs na mijn gebruik (7 maanden 4 dagen per week, 2x per dag) nog prima. Ter info...
  zondag 24 april 2016 @ 21:42:52 #277
409579 LuDann
All the way
pi_161686913
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 18:02 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon op fb in een groep gooien. Je weet nooit :)

150 euro voor een tweedehands kolf zou ik ook niet doen nee. Ik zag er laatst op een groep een te koop voor 10 euro (Ardo Calypso). Veel schappelijker :)
Ik heb even gekeken, maar op het moedermelknetwerk mag je je alleen aanmelden als je geen langdurige medicatie gebruikt. Logisch ook.

Ik bewaar het nog een tijdje, denk ik. Misschien een sieraad van laten maken ja, hoewel ik eigenlijk nooit sieraden draag. 2,5 liter is een beetje veel om pannekoeken van te maken. :P Badje doen we nooit, dat is krijsen voor Wolk en is te zwaar voor mijn rug.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 april 2016 @ 21:58:51 #278
147316 crew  DJMO
#trut
pi_161687686
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 17:41 schreef LuDann het volgende:

je zelf eens lekker mee insmeren voor je gaat douchen of in bad gooien als je zelf in bad gaat?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 24 april 2016 @ 22:07:08 #279
409579 LuDann
All the way
pi_161688128
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 21:58 schreef DJMO het volgende:

[..]

je zelf eens lekker mee insmeren voor je gaat douchen of in bad gooien als je zelf in bad gaat?
Ik vind ontdooide melk nogal stinken, dus ermee insmeren zie ik niet zo zitten. En we hebben geen bad. :P

Het komt wel goed. Tis niet leuk maar ook weer niet het einde van de wereld dat het door de gootsteen moet.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 april 2016 @ 22:10:58 #280
147316 crew  DJMO
#trut
pi_161688290
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 22:07 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik vind ontdooide melk nogal stinken, dus ermee insmeren zie ik niet zo zitten. En we hebben geen bad. :P

Het komt wel goed. Tis niet leuk maar ook weer niet het einde van de wereld dat het door de gootsteen moet.
voetenbad!
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_161688873
Ik heb ook best wat melk in de vriezer wat H.ielke niet opmaakt. Kan ik dat ergens doneren? Weet iemand daar wat van?

En: *O* *O* *O* 1 jaar borstvoeding hier! *O* *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 april 2016 @ 22:26:36 #282
147316 crew  DJMO
#trut
pi_161688969
quote:
14s.gif Op zondag 24 april 2016 22:24 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb ook best wat melk in de vriezer wat H.ielke niet opmaakt. Kan ik dat ergens doneren? Weet iemand daar wat van?

https://www.facebook.com/MoedermelkNetwerk/?fref=ts

pi_161689300
quote:
Ja. Ik besefte mij dat ik daar inderdaad ook inzat en ik heb een oproep gedaan ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_161694305
quote:
14s.gif Op zondag 24 april 2016 22:24 schreef Vlindur het volgende:

mooie mijlpaal O+

*O* is in de tuitbeker wat geven ook geen optie bij bijvoorbeeld lunch ofzo ipv wat anders drinken? :D
Schudden voor gebruik
pi_161694331
Gefeliciteerd Vlindur!

Hm, hier gaat iets niet helemaal zoals het hoort. Rechts gaat steeds meer pijn doen en ze plat m'n tepel ook af bij het drinken. Ik heb haar gisteren in rugby houding gevoed en dat ging iets beter maar het blijft gevoelig. Links is alleen het aanhappen gevoelig en daarna is het pijnloos. Toch wel irritant, want ik vind rugby helemaal geen fijne houding :{ En qua hap zie ik links en rechts geen verschil eigenlijk, dus het lijkt echt haar voorkeur te zijn dat ze links netter drinkt.
pi_161694424
Zeep maken Lu? Dan kun je er een geurtje aan toevoegen :)

Gefeliciteerd Vlindur *O*
  maandag 25 april 2016 @ 08:49:48 #287
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161694844
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 21:41 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ik heb een tweedehands Freestyle (alleen de motor, niet de onderdelen ;) ) en die doet het zelfs na mijn gebruik (13 maanden 5 dagen per week, 4x per dag, en nog kortdurig uitgeleend aan 2 schoonzussen) nog prima. Ter info...
Ik heb de cijfertjes aangepast 8-) Dus hier ook een tevreden Freestyle gebruiker. En ik had ook ervaring met de Symphony. Het enige irritante is het geluid.
  maandag 25 april 2016 @ 08:51:30 #288
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161694860
Ai wat naar Dot :{ Zie je verder niks aan de tepel?
pi_161694931
Er zit nu een wondje, dus ze doet echt iets fout daar. Ik heb d'r net weer in rugby gevoed en dan komt hij er gewoon rond uit. Aanhappen doet wel even pijn, maar dat is logisch met dat wondje. Ik vrees een beetje voor voorkeurshouding, want als ze dus op haar linkerzij ligt gaat het drinken goed. Ik denk dat ik de lk van het cb even mail voor tips. Sowieso denk ik de komende tijd even alleen rugby rechts zodat het kan genezen.
  maandag 25 april 2016 @ 09:41:06 #290
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161695503
Klinkt verstandig. Merk je verder ook iets van een voorkeurshouding?

Ik heb bij S wel die indruk; als ik m op zn buik leg, draait ie altijd zn hoofd naar links, en in de doek eigenlijk ook. Maar met drinken merk ik er niets van...?
pi_161695757
Lijkt me een goed idee Dot, even contact opnemen. Niet fijn!

Ik heb een beetje een vergelijkbaar probleem en heb net ook maar even gebeld. Voeden (aanleggen) is sinds een paar weken pijnlijk links. Er zat een klein melkblaartje zag ik, maar die leek steeds terug te komen (?). Toen kreeg ik pijnlijke steken na de voeding dus dacht ik aan spruw. Hele was en uitkookcircus incl medicatie voor ons allebei via de huisarts. Steken verdwenen even maar kwamen weer terug. En een kloof. Dus ik smeer enthousiast met purelan maar het lijkt niet echt te helpen. Vanmorgen weeeeeer superpijnlijke steken dus nu gebeld naar lk. Hopelijk heeft zij een idee, want ik wil inmifdels erg graag weer pijnloos voeden.

Echt zo stom, oudste meer dan een jaar probleemloos gevoed en nu steeds gedoe. Ik pak geloof ik de hele bingokaart mee, op het te korte tongriempje na :D Hij drinkt niet slordig of zo, daar heb ik naar laten kijken, maar blijkbaar gaat het ook niet helemaal lekker.

Iemand hier toevallig nog ideeën wat ik kan doen?
pi_161696460
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 09:41 schreef LadyBlack het volgende:
Klinkt verstandig. Merk je verder ook iets van een voorkeurshouding?

Ik heb bij S wel die indruk; als ik m op zn buik leg, draait ie altijd zn hoofd naar links, en in de doek eigenlijk ook. Maar met drinken merk ik er niets van...?
Een beetje. Ze kijkt meestal naar links, maar ze kan ook nog wel naar rechts draaien dus het zit nog niet echt vast. Ze ligt bij ons veel op onze benen recht vooruit en ik verschoon en was haar al andersom, maar als ze slaapt s nachts weet ik niet hoe ze ligt eigenlijk.

Balen zeg Mineola :{ Hoe oud is je mini nu? Het klinkt een beetje zoals mijn verhaal bij Stip en ik trok het niet meer na 6 weken pijn... Misschien kun je nog een tepelhoedje proberen? Of van die verkoelende pads? Mothermates heten ze volgens mij. Ik heb soms trouwens het idee dat Purelan m'n tepels een beetje te zacht maakt en het daardoor nog gevoeliger wordt. Ik smeer het nu dus ook echt alleen op het wondje en niet op m'n hele tepel.
pi_161696598
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 08:49 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik heb de cijfertjes aangepast 8-) Dus hier ook een tevreden Freestyle gebruiker. En ik had ook ervaring met de Symphony. Het enige irritante is het geluid.
mijn freestyle is ook nog prima! Na bij W (bijna) fulltime kolven voor 13 mnd en bij L 10 maanden 4 dagen, 3 x per dag kolven..L (19 mnd) drinkt nog steeds 2 a 3 x per dag trouwens, maar blieft de fles niet en drinkt dus alleen nog live. Kolven doe ik dus ook niet meer. Als ik een avond weg ben drinkt hij gewoon niet..
pi_161706916
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 10:04 schreef Mineola het volgende:
Lijkt me een goed idee Dot, even contact opnemen. Niet fijn!

Ik heb een beetje een vergelijkbaar probleem en heb net ook maar even gebeld. Voeden (aanleggen) is sinds een paar weken pijnlijk links. Er zat een klein melkblaartje zag ik, maar die leek steeds terug te komen (?). Toen kreeg ik pijnlijke steken na de voeding dus dacht ik aan spruw. Hele was en uitkookcircus incl medicatie voor ons allebei via de huisarts. Steken verdwenen even maar kwamen weer terug. En een kloof. Dus ik smeer enthousiast met purelan maar het lijkt niet echt te helpen. Vanmorgen weeeeeer superpijnlijke steken dus nu gebeld naar lk. Hopelijk heeft zij een idee, want ik wil inmifdels erg graag weer pijnloos voeden.

Echt zo stom, oudste meer dan een jaar probleemloos gevoed en nu steeds gedoe. Ik pak geloof ik de hele bingokaart mee, op het te korte tongriempje na :D Hij drinkt niet slordig of zo, daar heb ik naar laten kijken, maar blijkbaar gaat het ook niet helemaal lekker.

Iemand hier toevallig nog ideeën wat ik kan doen?
Hoe voelt het als je kolft?
Schudden voor gebruik
pi_161709733
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 18:22 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Hoe voelt het als je kolft?
Nergens last van dan.

Overigens de rest van de dag geen steken meer, alleen het aanhappen wat pijnlijk is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mineola op 25-04-2016 20:11:35 ]
pi_161720325
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 19:47 schreef Mineola het volgende:

[..]

Nergens last van dan.

Overigens de rest van de dag geen steken meer, alleen het aanhappen wat pijnlijk is.
heb je een soort lipstick vorm van je tepel?
Schudden voor gebruik
  dinsdag 26 april 2016 @ 11:12:11 #297
73386 Fazz
onderweg
pi_161722534
:W Ik wilde vandaag beginnen met het afbouwen van de ochtendvoeding. Meestal maak ik F wakker voor ik naar werk ga om hem te voeden. Normaal viel hij daarna weer in slaap om later samen met papa op te staan. De laatste weken slaapt hij echter niet meer na het voeden waardoor nu iedereen vroeg wakker is :+

De 1e poging is alleen mislukt, 5 min voor mijn wekker kwam er zo'n hagelbui langs dat F wakker werd en er dus gewoon gedronken werd :') Morgen poging 2 :s)
pi_161722721
Hier krijgt L altijd een ochtendvoeding als hij wakker is voor ik wegga., zoniet, dan haalt papa hem dus uit bed en dan krijgt hij m niet. Hij krijgt dus in ieder geval op za/zo/wo een ochtendvoeding en op de andere dagen soms, maar vaak ook niet.
Ik voed m ook altijd voor zijn middagslaapje en voor het naar bed gaan als ik thuis ben (en als we ook thuis zijn). Als ik er niet ben dan brengt papa, oma of de leidster KDV hem naar bed en hij weet zelf al dat hij dan geen melk krijgt. De fles pakt hij niet, dus als ik er niet ben is er geen melk. Simpel en dat accepteert hij prima.

Wat ik wil zeggen met dit warrige verhaal is dat je dus niet heel rigide af hoeft te bouwen als je dat niet wilt. Je kunt ook prima overgaan op geen bv als jij eerder weg bent en wel bv op een weekenddag
pi_161722738
De lk had fijne tips ^O^ Haar eerste tip was om goed op te letten dat ze echt recht voor de tepel ligt en ik heb idd de neiging haar verder door te schuiven rechts zag ik net. Ik heb haar dus goed voor de tepel gelegd en dat ging echt veel beter *O*
pi_161722774
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 11:25 schreef Dot. het volgende:
De lk had fijne tips ^O^ Haar eerste tip was om goed op te letten dat ze echt recht voor de tepel ligt en ik heb idd de neiging haar verder door te schuiven rechts zag ik net. Ik heb haar dus goed voor de tepel gelegd en dat ging echt veel beter *O*
Ha fijn dat het meteen effect heeft!
  dinsdag 26 april 2016 @ 12:16:15 #301
73386 Fazz
onderweg
pi_161723505
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 11:24 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier krijgt L altijd een ochtendvoeding als hij wakker is voor ik wegga., zoniet, dan haalt papa hem dus uit bed en dan krijgt hij m niet. Hij krijgt dus in ieder geval op za/zo/wo een ochtendvoeding en op de andere dagen soms, maar vaak ook niet.
Ik voed m ook altijd voor zijn middagslaapje en voor het naar bed gaan als ik thuis ben (en als we ook thuis zijn). Als ik er niet ben dan brengt papa, oma of de leidster KDV hem naar bed en hij weet zelf al dat hij dan geen melk krijgt. De fles pakt hij niet, dus als ik er niet ben is er geen melk. Simpel en dat accepteert hij prima.

Wat ik wil zeggen met dit warrige verhaal is dat je dus niet heel rigide af hoeft te bouwen als je dat niet wilt. Je kunt ook prima overgaan op geen bv als jij eerder weg bent en wel bv op een weekenddag
Hier krijgt hij bij geen bv wel altijd een fles, al denk ik wel dat die ochtendfles dan geen must is.
Ik weet nog niet of ik al helemaal wil afbouwen, eerst dit maar. F wordt volgende maand 2 en ergens vind ik het wel goed zo.

Ik probeer al een hele tijd om zwanger te worden en ergens in mn hoofd zit de gedachte dat het voeden het misschien wel tegenhoudt, ondanks dat ik wel menstrueer. Kan dat wel of is dat een kromme kronkel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')