abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161601915
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 13:19 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik heb een milktray. Daarmee kun je in kleine porties invriezen en het daarna evt samen in een zakje/bakje/flesje doen.
Die zag ik idd ook, maar ik krijg een ijsblokjestray al niet zonder te morsen de vriezer in :P Ik heb nu gewoon een Ikea zakje gebruikt, die zijn geschikt voor de vriezer en BPA vrij.
pi_161605365
Wij zijn in Italië, en daar aan het strand voeden we ook :). Ruim 14 maanden!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_161605905
Saskia, mijn kdv wilde geen melk ouder dan 3 maanden geven, volgens hun naar GGD richtlijn.
  donderdag 21 april 2016 @ 18:13:54 #214
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161605988
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 18:10 schreef Hupje het volgende:
Saskia, mijn kdv wilde geen melk ouder dan 3 maanden geven, volgens hun naar GGD richtlijn.
Serieus? Bij ons checken ze ook alles in de GGD richtlijnen maar nog nooit iets over gehoord. Geef regelmatig melk mee van +3 dagen, dat zijn dan bij elkaar gesprokkelde restjes.
Geen idee of het echt in een richtlijn staat of onwetendheid bij mijn opvang, ik zou geen slapende honden wakker maken...
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_161606164
Ik heb wel ooit gehercodeerd voor het ontdooien :@
pi_161606828
Ze zeiden er hier niks van... Maargoed, ze gaat voorlopig 1 middag per week, als ze dan kv krijgt is dat ook niet erg. Alleen jammer van de moeite van het kolven!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 21 april 2016 @ 19:26:28 #217
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161607879
Ik gaf verse melk mee en dat gaf ik ook andere data dan het echt was..
Ze waren zo absurd streng wat nergens op sloeg. dat ik maar slim deed met de data.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_161608036
Phaidra O+
pi_161608272
Leuk, phaidra!

Mijn 't vond het vanavond erg grappig als ik pas zei. Ook nog toen hij aan de borst lag :
  donderdag 21 april 2016 @ 19:41:14 #220
409579 LuDann
All the way
pi_161608413
Toffe foto Phaidra. O+ Lekker hoor, Italië!

Wat schattig Jagar, heel lief. :D
pi_161609871
Oh jager wat lief, wat een herkenbaar lachje O+

En A al veertien maanden :o lekker zeg, geniet ervan in Italie!
pi_161610219
Phaidra dubbelop genieten O+

Jäger wat zoet O+
pi_161610703
Oh Jagar, wat ontzettend schattig en herkenbaar. O+. Ik ga er keihard van rammelen. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_161619043
Oh wat heerlijk phaidra! En jager <3!

Hier tot nu toe 3x een gekolfd flesje gegeven. Dit keer de nieuwe opbrengst ingevroren (80cc) om te testen of E ingevroren melk ook blieft.

Hoe & hoe lang laten jullie ingevroren vmelk ontdooien?

Oh en spruw... Haat aan spruw!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  vrijdag 22 april 2016 @ 07:10:37 #225
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161619058
Jagär wat lief O+.
Ik wil ook weer :P :D.
KuikenGuppy
pi_161619065
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 07:07 schreef Lamb29 het volgende:

Hier tot nu toe 3x een gekolfd flesje gegeven. Dit keer de nieuwe opbrengst ingevroren (80cc) om te testen of E ingevroren melk ook blieft.

Ik zet de ingevroren melk de avond van tevoren in de koelkast. Dan is het 's ochtends nog niet helemaal ontdooit, maar wel goed genoeg om te schenken en dan zet ik het als ik het ga gebruiken in de flessenwarmer!
pi_161619673
Wat lief jagar! O+

Wat ingevroren melk betreft, doe ik idd wat sillie zegt: een nachtje in de koelkast laten ontdooien. Had gelezen dat ontdooide melk 12u bewaard mag worden en in de koelkast ontdooit het erg langzaam, wat ook wel weer handig is als je laat op de middag een flesje wil geven ;)
pi_161620330
Ontdooide melk is zelfs 24u goed :)
pi_161621196
Wat heerlijk zo op vakantie Phaidra!
En Jagar wat een lief filmpje O+
pi_161621219
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 07:07 schreef Lamb29 het volgende:

Heb je al kokosolie geprobeerd? Vriendin van me zweert erbij met spruw. Voor elke voeding tepels mee insmeren, het was bij haar heel snel weg!
pi_161623020
Wat superlief jagär! O+ Kijk echt uit naar dat soort momentjes weer straks!
pi_161623681
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:27 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Heb je al kokosolie geprobeerd? Vriendin van me zweert erbij met spruw. Voor elke voeding tepels mee insmeren, het was bij haar heel snel weg!
Voor elke voeding? Maar dan komt die zoete spruwmelk er toch overheen? Ik kreeg spruw ook maar niet weg met nystatine, maar de huisarts had ook niet gezegd dat ik het na het drinken moest smeren :') Ik ben echt bang voor spruw, het deed zo'n pijn de vorige keer :X

En Lamb, echt restecpt voor jou hoor! Met pijn en spruw doorvoeden, ik vind je een held _O_
pi_161624262
Welke kokosolie? Zit daar nog verschil in?

Smeer nu nystantine idd. Bij E na elke voeding zoveel hij toe laat zonder te spugen ;) en bij mijzelf 2/3x per dag.

Dot wat lief! <3

Gelukkig is de pijn echt beter aan t worden! Slik op aanraden van de lk hoog gedoseerd vit D, magnesium en calcium. Dat lijkt veel te doen! Tegen alle verwachtingen in nu nog geen KV gegeven & dus begonnen met poging tot voorraad.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161624515
Lamb, als je voorraad aan het opbouwen bent, let je er op dat spruw ook in je melk zit? Dus eerst pasteuriseren voor je dat invriest. En alles wat met melk in contact komt heet en vaak wassen ter voorkoming van herbesmetting.

De combi nystatine voor baby (die geen klachten heeft) en miconazol voor mij heeft hier helaas geen effect, nog steeds pijn bij aanleggen en pijnsteken tot lang na een voeding. Blijk ook een kloof te hebben (wist ik veel) dus die eerst laten helen en hopelijk is dan de pijn voor een groot deel weg.
pi_161625070
Nog even nagevraagd bij vriendin. Zij gebruikt deze: http://www.detuinen.nl/holland-barrett-pure-kokosolie.html .

Smeren voor elke voeding zodat het in de mond van de baby komt en na elke voeding zodat het op de tepel werkt.

Ze gebruikt het ook bij de luieruitslag die haar baby van spruw krijgt.

Overigens deed ze dit op aanraden van haar LK, dus het is blijkbaar niet zomaar een probeersel.
pi_161626183
Ow crap idd! Vanavond maar uit de vriezer weer :') spruw is nog niet weg dus morgen maar geven.
Hoe pasteuriseer ik de boel? Voor wat ik morgen dan kolf?

Uitkoken deed ik idd al extra.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161626433
Ook je kleding, beddengoed, handdoeken en spuugdoekjes etc. Niet alleen je kolfspullen en spenen en flesjes.

Ik pasteuriseer volgens deze methode: http://moedermelknetwerk.nl/donormelk/protocol-donormelk
En dan flash heating.

Ik ga eens kijken naar die kokosolie. Hopelijk is dat gewoon dezelfde samenstelling als die van AH O-) De tuinen kom ik voorlopig niet.
pi_161658624
Hopelijk gauw beter, Lamb. Geen extra tips.

Jagar, wat een enorm lief filmpje O+

Phaidra, wat fijn zo!
pi_161658770
Ik kan ook pasteuriseren na t ontdooien denk ik? Dan is die voeding niet verloren...

Ik was mij idd t rotje nu. Gebruik het liefst hydrofielen tijdens voeden/spugen. Dus die gaan er nu 8/9 per dag doorheen. Eerst konden die een paar voedingen mee ;)

Hoe herken ik spruw bij mijzelf trouwens?

[ Bericht 15% gewijzigd door Lamb29 op 23-04-2016 23:54:04 ]
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161667177
Bij mij deed spruw gewoon heel veel pijn tijdens het voeden en tussen de voedingen had ik steken in m'n borst. En toen ik stopte met voeden werden m'n tepels wit, maar dat duurde wel een dag of 2. En die huisarts maar volhouden dan ik geen spruw had he :{

Ik heb nu ineens een wondje rechts. Het was de laatste dagen ook gevoeliger en ze liet vaak los, maar ik zag niks geks en nu zit er een klein korstje. Ze drinkt nu nog onrustiger met smekken en loslaten. Ik leg ook al de hele tijd eerst rechts aan omdat ze rechts veel korter wil drinken dan links. Kan dat een melkblaar zijn die geknapt is? Er zat gisteren namelijk wel een soort blaasje, maar daar zat geen melk in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')