abonnement Unibet Coolblue
pi_160961766
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.
Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

De deelnemers van WOHTS

SPOILER: Deadly_Kiss
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hilzillah
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: SilverSjoiis
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: MaJo
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fuchsia_roze
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: gridjuh
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: mamiemoe
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: AcaBella
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wolken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Peacefull
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Evilaurian
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Theeleuter
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.

Afgelopen topic hebben wij deze user(s) uitgezwaaid op weg naar Z&G O+
Sproetjes en Radyhyn *O*

Handige links:
Foliumzuur
ZwangerWijzer
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
SPOILER: Zwangerschapsmultivitaminen:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

[ Bericht 1% gewijzigd door Theeleuter op 26-03-2016 19:04:29 ]
pi_160961835
Ik lees niet dagelijks mee, maar ga mijn best doen wijzigingen bij te houden.

Hadden we iemand uitgezwaaid? Mijn geheugen laat me in de steek momenteel :@
  Moderator zaterdag 26 maart 2016 @ 18:42:57 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160962138
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 18:27 schreef Theeleuter het volgende:
Ik lees niet dagelijks mee, maar ga mijn best doen wijzigingen bij te houden.

Hadden we iemand uitgezwaaid? Mijn geheugen laat me in de steek momenteel :@
Rady in ieder geval :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_160962268
Aww, mag ze hier niet meer posten dan ;)
  Moderator zaterdag 26 maart 2016 @ 20:26:05 #5
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160964099
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 18:50 schreef Theeleuter het volgende:
Aww, mag ze hier niet meer posten dan ;)
Dat wel maar de aankondiging was vorig topic, en daar gaat het om ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_160964142
*O* gefeliciteerd Rady!
Wat tof al die data! O+
  zaterdag 26 maart 2016 @ 21:43:51 #7
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_160966206
Ik ga nu gewoon illegaal posten hier muhahaha :D
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_160967136
ik ben vandaag bevallen. poeh dat was echt zwaar zeg, nog nooit zo'n zware bevaling meegemaakt! :')
pi_160967180
Matthias komt altijd even ergens in oud baggeren als ie moet poepen/net gepoept heeft. Ik begin het een gezellig ritueeltje te vinden.
Kwak
pi_160967293
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 22:15 schreef kwakz0r het volgende:
Matthias komt altijd even ergens in oud baggeren als ie moet poepen/net gepoept heeft. Ik begin het een gezellig ritueeltje te vinden.
bedankt! lief van je dat je me ff komt feliciteren. :')
pi_160967328
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 22:15 schreef kwakz0r het volgende:
Matthias komt altijd even ergens in oud baggeren als ie moet poepen/net gepoept heeft. Ik begin het een gezellig ritueeltje te vinden.
Wel standaard in het verkeerde topic! In baby post 'ie dat 'ie zwanger is en nu is 'ie in wachten op het tweede streepje ineens bevallen.. Wel een beetje bijblijven, matthias.. o|O
pi_160967353
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 22:20 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Wel standaard in het verkeerde topic! In baby post 'ie dat 'ie zwanger is en nu is 'ie in zwanger ineens bevallen.. Wel een beetje bijblijven, matthias.. o|O
Mja maar met een totaalruptuur kun je ook niet zo goed meer denken.

Had je een epiduraal mattias?
Kwak
pi_160972713
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 22:20 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Wel standaard in het verkeerde topic! In baby post 'ie dat 'ie zwanger is en nu is 'ie in wachten op het tweede streepje ineens bevallen.. Wel een beetje bijblijven, matthias.. o|O
bedankt dat jij mij ook heb gefeliciteerd! heel aardig van je. mijn bevaling was echt zwaar. het hele ziekenhuis heeft me horen gillen.
pi_160972724
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 22:21 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Mja maar met een totaalruptuur kun je ook niet zo goed meer denken.

Had je een epiduraal mattias?
ja klopt ik heb het dan ook gewoon uit gegilt van de pijn. gelukig heb ik een epiduraal gekregen en nu is alles weer in orde. poeh hebben we dat ik weer gehad. ik ben opgelucht. :Y
  zondag 27 maart 2016 @ 12:52:46 #15
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_160974794
Ik zou heel graag op een bijzondere dag naar de sauna willen. Nu valt deze datum een paar dagen voor mijn NOD. Aangezien ik weinig geluk lijk te hebben acht ik de kans op een zwangerschap sowieso klein, maar ik vraag me toch af, zou het überhaupt kwaad kunnen? Online kom ik erachter dat het in de eerste drie maanden afgeraden wordt, maar geldt dat vanaf een positieve test of.... Ik twijfel echt enorm! Zijn er hier ervaringen?
Warempel, een drempel.
pi_160976750
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:52 schreef Ronderotonde het volgende:
Ik zou heel graag op een bijzondere dag naar de sauna willen. Nu valt deze datum een paar dagen voor mijn NOD. Aangezien ik weinig geluk lijk te hebben acht ik de kans op een zwangerschap sowieso klein, maar ik vraag me toch af, zou het überhaupt kwaad kunnen? Online kom ik erachter dat het in de eerste drie maanden afgeraden wordt, maar geldt dat vanaf een positieve test of.... Ik twijfel echt enorm! Zijn er hier ervaringen?
Ik had hetzelfde dilemma een paar maanden terug. Ook een paar dagen voor NOD. Ik ben wel gewoon gegaan en heb er van genoten. Ik ga sowieso niet in sauna's boven de 80 graden. Net zoals rauw vlees en al die andere beter-niet-doen-als-je-zwanger-bent, houd ik het moment van positieve test maar aan.
pi_160977392
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:52 schreef Ronderotonde het volgende:
Ik zou heel graag op een bijzondere dag naar de sauna willen. Nu valt deze datum een paar dagen voor mijn NOD. Aangezien ik weinig geluk lijk te hebben acht ik de kans op een zwangerschap sowieso klein, maar ik vraag me toch af, zou het überhaupt kwaad kunnen? Online kom ik erachter dat het in de eerste drie maanden afgeraden wordt, maar geldt dat vanaf een positieve test of.... Ik twijfel echt enorm! Zijn er hier ervaringen?
Volgens mijn gyn is het slecht voor de innesteling. Ik heb het nooit gedaan.

En gefeliciteerd Rady!
Was het deze keer zonder iui?

[ Bericht 3% gewijzigd door Arja op 27-03-2016 15:15:52 ]
  zondag 27 maart 2016 @ 16:34:47 #18
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160979149
Mij is ook door vk verteld dat het niet slim is. Idd vanwege innesteling. :)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 27 maart 2016 @ 16:46:06 #19
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_160979340
Een hoge lichaamstemperatuur wordt ook gelinkt aan afwijkingen bij het kind:


http://www.m.webmd.com/ba(...)a-use-topic-overview


Ik zou zelf denk ik niet gaan. Of wel gaan en de sauna's vermijden en lekker zwemmen.
  zondag 27 maart 2016 @ 17:14:57 #20
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_160979939
Mja, lekker zwemmen is wel aardig, maar als ik sauna's vermijd zit ik liever te borrelen in een hot tub :+ Dus dat is net zo waardeloos en ook zonde van het geld dan. Dan moeten we onze trouwdag toch maar twee weekjes later (of eerder) vieren, hoe klein de kans ook is, ik wil geen dingen doen waar je later spijt van zou krijgen...
Warempel, een drempel.
pi_160982080
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 17:14 schreef Ronderotonde het volgende:
Mja, lekker zwemmen is wel aardig, maar als ik sauna's vermijd zit ik liever te borrelen in een hot tub :+ Dus dat is net zo waardeloos en ook zonde van het geld dan. Dan moeten we onze trouwdag toch maar twee weekjes later (of eerder) vieren, hoe klein de kans ook is, ik wil geen dingen doen waar je later spijt van zou krijgen...
Gezien de andere reacties hierboven een wijs besluit :)
pi_160982651
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 17:14 schreef Ronderotonde het volgende:
Mja, lekker zwemmen is wel aardig, maar als ik sauna's vermijd zit ik liever te borrelen in een hot tub :+ Dus dat is net zo waardeloos en ook zonde van het geld dan. Dan moeten we onze trouwdag toch maar twee weekjes later (of eerder) vieren, hoe klein de kans ook is, ik wil geen dingen doen waar je later spijt van zou krijgen...
Ik weet overigens niet of en hoe schadelijk het is voor de man..
pi_160983413
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 19:26 schreef Arja het volgende:

[..]

Ik weet overigens niet of en hoe schadelijk het is voor de man..
Voor het sperma is het niet zo goed. Los ballos hangen niet voor niks buiten het lichaam, 37 graden is al te warm.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_160985026
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 20:04 schreef McLaura het volgende:

[..]

Voor het sperma is het niet zo goed. Los ballos hangen niet voor niks buiten het lichaam, 37 graden is al te warm.
Ja dat vermoedde ik al. Mijn man en ik zijn daarom het hele traject niet naar de sauna geweest (3 jaar)
  zondag 27 maart 2016 @ 21:27:05 #25
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_160985795
We bedenken wel wat anders, iemand nog suggesties? ;)

Ik heb er nog 1 NOD voor zitten, over een weekje, wie weet wat er nog gebeurt... Laten we toch maar weer een beetje hoop houden!
Warempel, een drempel.
pi_160986113
Goed en slecht nieuws...
Het goede nieuws is dat ik mijn eerste ongesteldheid heb van 2016
Het slechte nieuws, 10min na een toiletbezoek waar nog niks te zien was compleet doorgelekt ;(
cyclokakutzooi dubbele dosis maar weer :'(
pi_160994890
Ai Deadly, wat beroerd. Fijn dat je ongesteld bent, maar niet tof dat het zo heftig moet zijn. Ik heb ook al meerdere malen zo'n bloedbad gehad. Vervelend ook voor je ondergoed en broeken. Gelukkig heb ik het meeste er nog uit gekregen. Na een aantal van dit soort ervaringen heb ik de eerste dagen van mijn menstruatie een dubble-dutch (tampon en maandverband/inlegkruisje) om in ieder geval mijn kleding te beschermen.
pi_160995599
He gets deadly, dat is ook niet fijn :(
In koud water weken, dan komen bloedvlekken er het beste uit.
  maandag 28 maart 2016 @ 16:11:39 #29
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_161000462
Wat een bende deadly, klote is dat!

Wat peacefull zegt ook, rondom verwachte bloeding doe ik mn lunette (cupje) in. Heb je geen last van, maar vangt het wel op zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Dan kom ik er einde van de dag achter dat ik ongesteld geworden ben :P
Warempel, een drempel.
pi_161000571
Volgens mij loopt dat cupje bij deadly zo over... als ze binnen 10 min van niets naar doorlekken gaat...

Voelt zo'n cupje niet heel vervelend?
S. 2014
J. 2016
  maandag 28 maart 2016 @ 16:32:34 #31
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161000826
Je voelt een cup helemaal niet zitten
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 28 maart 2016 @ 18:03:49 #32
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_161002665
Zelfs met een zware menstruatie doe je op de heftigste momenten een aantal uur met een cupje. Het gaat dan echt met gemak 5x langer mee dan een tampon! En als ie goed zit voel je niks. Ik draag op zware dagen wel een maandverbandje, als de cup vol zit voelt het hetzelfde als je tampon vol zit en moet je wel snel naar de wc ;) kwestie van wennen!
Warempel, een drempel.
pi_161003434
Ik heb al wel eerder over zo'n cupje hier gelezen, maar ik kan nog niet aan de gedachten of het idee wennen. Vis je het cupje er met de vingers weer uit? Of zit er een touwtje aan?
  maandag 28 maart 2016 @ 18:41:31 #34
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161003595
Een steeltje of een ring
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 28 maart 2016 @ 19:59:15 #35
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_161005615
Eerlijk is eerlijk, het inbrengen en uithalen is niet mijn favoriete onderdeel van het cupje. Het steeltje knip je meestal korter af, omdat je dat blijft voelen. Ik haal hem tussen duim en wijsvinger, vasthoudend aan het cupje, eruit. Als je zachtjes knijpt verbreek je het vacuum en glijdt hij er zo uit als je hem rustig naar beneden trekt. Door het vacuum blijft hij tijdens het dragen echter goed op zijn plaats zetten en lekt het niet.
Warempel, een drempel.
  maandag 28 maart 2016 @ 20:46:57 #36
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_161007175
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 15:03 schreef Arja het volgende:

[..]
En gefeliciteerd Rady!
Was het deze keer zonder iui?
Zonder iui/mmm inderdaad :Y

Voor ons eerste kindje hebben we 4 jaar in de mmm gezeten en toen is het toch nog spontaan als verrassing gelukt tussen 2 behandelingen in. Nu had ik dus wel in mijn achterhoofd dat zwanger worden deze keer weer heel lang zou kunnen duren. Dus extra blij/opgelucht nu :)

Gisteren liet de clear blue test 1-2 weken zien. Vandaag ging de test naar 2-3 weken :D
We hebben de tests aan onze moeders gegeven als paas-cadeautjes vandaag en gisteren.
Iedereen was zo blij O+

DK hoera voor de menstruatie! Wel balen van de heftigheid :*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_161007444
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:46 schreef Radyhyn het volgende:

[..]

Zonder iui/mmm inderdaad :Y

Voor ons eerste kindje hebben we 4 jaar in de mmm gezeten en toen is het toch nog spontaan als verrassing gelukt tussen 2 behandelingen in. Nu had ik dus wel in mijn achterhoofd dat zwanger worden deze keer weer heel lang zou kunnen duren. Dus extra blij/opgelucht nu :)

Gisteren liet de clear blue test 1-2 weken zien. Vandaag ging de test naar 2-3 weken :D
We hebben de tests aan onze moeders gegeven als paas-cadeautjes vandaag en gisteren.
Iedereen was zo blij O+

DK hoera voor de menstruatie! Wel balen van de heftigheid :*
Oh wat een leuke verrassingsbaby O+

Ik houd van dit soort verhalen. Ik hoop na deze zwangerschap ook een keer mee te maken spontaan zwanger te worden en dat het dan voor iedereen een verrassing is.
pi_161007457
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:46 schreef Radyhyn het volgende:

[..]

Zonder iui/mmm inderdaad :Y

Voor ons eerste kindje hebben we 4 jaar in de mmm gezeten en toen is het toch nog spontaan als verrassing gelukt tussen 2 behandelingen in. Nu had ik dus wel in mijn achterhoofd dat zwanger worden deze keer weer heel lang zou kunnen duren. Dus extra blij/opgelucht nu :)

Gisteren liet de clear blue test 1-2 weken zien. Vandaag ging de test naar 2-3 weken :D
We hebben de tests aan onze moeders gegeven als paas-cadeautjes vandaag en gisteren.
Iedereen was zo blij O+

DK hoera voor de menstruatie! Wel balen van de heftigheid :*
Haha lekker gevoel he als t dan naar 2-3 gaat.
S. 2014
J. 2016
pi_161007461
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:59 schreef Ronderotonde het volgende:
Eerlijk is eerlijk, het inbrengen en uithalen is niet mijn favoriete onderdeel van het cupje. Het steeltje knip je meestal korter af, omdat je dat blijft voelen. Ik haal hem tussen duim en wijsvinger, vasthoudend aan het cupje, eruit. Als je zachtjes knijpt verbreek je het vacuum en glijdt hij er zo uit als je hem rustig naar beneden trekt. Door het vacuum blijft hij tijdens het dragen echter goed op zijn plaats zetten en lekt het niet.
ik heb de MeLuna met een kogeltje. daar voel ik niets van en heeft wel genoeg grip bij het plaatsen en verwijderen.
inbrengen en verwijderen was in het begin zeker even wennen. maar dat was een tampon in het begin ook. verwijderen onder de douche vind ik, zeker in het begin, het makkelijkste.
pi_161016863
Die cups gaan bij mij niet werken nee...
En helaas ook standaard de grootste versie ob + maandverband is soms binnen een halfuur doorgelekt.
Het vreemde is dat ik sinds die ene "vloed" van eergisteren geen druppel meer heb gezien!
pi_161018958
Huh deadly_kiss, wat raar zeg :?

Verder kan ik gelukkig niet mee praten over zware menstruaties, het lijkt mij heel naar wel.

Hier zou ik rond mijn eisprong moeten zitten, maar heb nog geen (vruchtbaar) slijm gezien en dat heb ik normaal gesproken toch altijd wel in overvloed de dagen ervoor en erna :r
Had deze ronde weer ovulatietesten willen doen, maar kwam er zaterdag achter dat ik er nog maar 1 had (en die had ik toen natuurlijk ook al gebruikt :+ ) Dus baal nu wel dat ik niet snap waar mijn lichaam zit in de cyclus.
pi_161020414
Dat is raar deadly. Ik heb wel eens op het laatst dat ik denk dat het over is en er ineens een dag later nog wat komt. Maar een menstruatie van 1 dag is wel heel kort.

Fuchsia wat irritant. Hopelijk snel slijm zodat je weer weet waar je zit.

Ik heb een afspraak gemaakt bij de HA. Deze ronde weer een positieve ovulatietest op dag 19 en bloed op dag 27 :{
pi_161031656
Ik denk niet dat het een menstruatie was...
Het was gewoon 1 golfje en binnen 10min klaar :o

Wel vreselijk vervelend want nu denk ik elk kwartier wat te voelen dat ik doorlek maar dat zit tussen mn oren :{
  woensdag 30 maart 2016 @ 16:07:02 #44
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_161050956
Succes bij de HA Savvy!
DK wat gek van die 'golf' en dat het dan verder niet doorzet :{
FR misschien is het slijm niet zo duidelijk deze keer. Maar weer wat testen inslaan dan maar ;)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_161051761
Ik zit nu in mijn vruchtbare periode en uitgerekend nu ben ik ziek :( Kansloze ronde dus.

Wat ik me trouwens nog afvroeg. Als (as if) ik deze maand zwanger zou raken, dan is de uitgerekende datum in december. Ik weet nog dat er een paar maanden geleden users waren die daarom een maandje over zouden slaan met proberen, om december als verjaardagsmaand te vermijden. Ik vroeg me af of dat er users zijn die dat nu ook daadwerkelijk zo doen of dat ze toch doorgaan. Gewoon uit pure interesse, absoluut niet veroordelend.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 30 maart 2016 @ 17:25:59 #46
269689 crew  Viv
pi_161052512
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:46 schreef Peacefulll het volgende:
Ik zit nu in mijn vruchtbare periode en uitgerekend nu ben ik ziek :( Kansloze ronde dus.
Dat had ik ook, eind januari. ;) Geen seks gehad toen ik echt koortsig/rillerig was, maar wilde die ronde ook niet compleet mislopen. Ik verwachtte er dus weinig van, maar het was wél raak!
pi_161054908
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:07 schreef Radyhyn het volgende:
Succes bij de HA Savvy!
DK wat gek van die 'golf' en dat het dan verder niet doorzet :{
FR misschien is het slijm niet zo duidelijk deze keer. Maar weer wat testen inslaan dan maar ;)
:N die optie bestaat niet. Vruchtbaar slijm is inmiddels dan ook gesignaleerd in al z'n smerige glorie :')

quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:46 schreef Peacefulll het volgende:
Ik zit nu in mijn vruchtbare periode en uitgerekend nu ben ik ziek :( Kansloze ronde dus.

Wat ik me trouwens nog afvroeg. Als (as if) ik deze maand zwanger zou raken, dan is de uitgerekende datum in december. Ik weet nog dat er een paar maanden geleden users waren die daarom een maandje over zouden slaan met proberen, om december als verjaardagsmaand te vermijden. Ik vroeg me af of dat er users zijn die dat nu ook daadwerkelijk zo doen of dat ze toch doorgaan. Gewoon uit pure interesse, absoluut niet veroordelend.
Ik heb er toen volgens mij niet zo druk over mee gepraat. Vorig jaar heb ik het niet echt overgeslagen, maar ook niet echt heel hard m'n best gedaan om zwanger te worden. :+ Nu heb ik er wel schijt aan, want na anderhalf jaar wil ik gewoon een baby O+ Het zou niet mijn keus zijn om in december een kind te baren, maar ik heb inmiddels geleerd dat ik vrij weinig keus heb in dit proces ;)
  woensdag 30 maart 2016 @ 19:25:16 #48
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161055331
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:46 schreef Peacefulll het volgende:
Ik zit nu in mijn vruchtbare periode en uitgerekend nu ben ik ziek :( Kansloze ronde dus.

Wat ik me trouwens nog afvroeg. Als (as if) ik deze maand zwanger zou raken, dan is de uitgerekende datum in december. Ik weet nog dat er een paar maanden geleden users waren die daarom een maandje over zouden slaan met proberen, om december als verjaardagsmaand te vermijden. Ik vroeg me af of dat er users zijn die dat nu ook daadwerkelijk zo doen of dat ze toch doorgaan. Gewoon uit pure interesse, absoluut niet veroordelend.
hier heel wat jarigen in de familie in december, naast de feestdagen is het dus altijd al druk. Als we dan een jarig kind hebben is dat een mooi excuus om niet overal naartoe te moeten :) Ze komen maar naar ons :P
pi_161069461
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 17:25 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat had ik ook, eind januari. ;) Geen seks gehad toen ik echt koortsig/rillerig was, maar wilde die ronde ook niet compleet mislopen. Ik verwachtte er dus weinig van, maar het was wél raak!
Ah, dat biedt nog hoop ;) Ik heb alleen echt geen idee wanneer mijn eisprong is/was. Maar we hebben de rest van de week wel ons best gedaan :) behalve gisteren dus.
pi_161069571
Fuchsia_roze en Aventura: bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben zelf ook jarig in december, maar heb het nooit als nadelig ervaren. Mijn man is midden in de zomer jarig. De opkomst op zijn verjaardag is elk jaar veel minder dan op de mijne.
Ik ervaar nu wel dat december niet een maand is waar je om staat te springen om te bevallen/nog een verjaardag te vieren, maar de wens om een kindje is gewoon zo sterk aanwezig.
  donderdag 31 maart 2016 @ 11:55:10 #51
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161070247
Ik heb een eind november kind, en dan zijn alle intochten van sinterklaas.
De bedrijfsfeestjes met de sinterklaasvieringen en dan de week er na is sinterklaas.

Hetzelfde bij mijn januari kind, veel menen hebben bedrijfsfeestjes of hebben behoefte aan een weekend voor zichzelf zo na de feestdagen :D Dan zijn er nog alle inhaal kerst en oud & nieuw borrels. _O-

Ik vind het niet ideaal allemaal maar zo hangt dat allemaal vooral van je omgeving.

Niet dat ik aan het proberen ben hoor.. :N maar als je dan toch wil mikken zou ik me niet alleen richten op de december maand maar ook op de maanden erna.
Het kan altijd eerder of later komen dan je verwacht.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:02:18 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_161070422
Uiteindelijk is er voor elke datum wel een reden te bedenken waarom het onhandig kan zijn. Laat je daar gewoon niet door leiden. Op iedereens verjaardag komen wel eens mensen niet. Ik ken niemand die daardoor een minderwaardig bestaan heeft.
disclaimer
pi_161070761
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:46 schreef Peacefulll het volgende:
Ik zit nu in mijn vruchtbare periode en uitgerekend nu ben ik ziek :( Kansloze ronde dus.

Wat ik me trouwens nog afvroeg. Als (as if) ik deze maand zwanger zou raken, dan is de uitgerekende datum in december. Ik weet nog dat er een paar maanden geleden users waren die daarom een maandje over zouden slaan met proberen, om december als verjaardagsmaand te vermijden. Ik vroeg me af of dat er users zijn die dat nu ook daadwerkelijk zo doen of dat ze toch doorgaan. Gewoon uit pure interesse, absoluut niet veroordelend.
Ik realiseerde me van de week ook dat áls het deze keer raak is, ik dan eind december uitgerekend zal zijn. De wens voor een kind is inderdaad zo groot dat ik me door zoiets niet laat weerhouden. De datum waarop je jarig bent, daar moet je het nu eenmaal mee doen, net zoals met de naam die je ouders hebben gekozen voor je (nouja, behalve als je er echt graag vanaf wilt natuurlijk). De vorig keer was ik 15 januari uitgerekend, toen stond ik ook wel stil bij het idee dat het best eens een oud&nieuw kind zou kunnen worden, maar uiteindelijk kwam ze pas op de 27e.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:47:45 #54
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161071379
En wat ook is, het gaat nooit zoals je wilt of hoopt. Nog een voorbeeld, ik ben al jaren niet happy op mijn werk. Wat me tegenhield is dat een vast contract toch handig is als je nog een kind wilt (we waren daar toen nog niet uit hoor, maar het speelde wel mee in mijn achterhoofd). Maar ik kreeg recent zo'n mooi aanbod. En nu begin ik 1 juni met een nieuwe baan. Wat dat betreft moet je ook gewoon in het nu leven, vind ik.
pi_161071743
Helemaal met je eens aventura.

Ik was 16-8 uitgerekend, ze kwam op 31-7, de verjaardag van mijn oma, die vind het alleen maar prachtig en mijn ouders en zus komen overdag naar dochters verjaardag en gaan s'avonds naar oma.

Er is altijd wel iets... en daar vouw je je dan omheen.
S. 2014
J. 2016
pi_161073838
Ik ga gewoon voor een decemberkindje en doe dan deze maand even een VIVI (bevruchting ondanks ziekte) :D
En ik vind alle gedachten en argumenten leuk om te lezen. Voor mijzelf merk ik nu wel dat ik echt geen maand over zou willen slaan. Dus wat dat betreft zijn mijn inzichten t.o.v. een paar maanden geleden niet veranderd. Het kind je komt wanneer het komt :Y En december brengt erg leuke mensen voort ~:)
Wat leuk dat je een nieuwe baan hebt Aventura! *O* En wat je zegt klopt als een bus, je leeft nu. En ongelukkig zijn op je werk lijkt me erg veel (negatieve) energie te kosten.
pi_161074285
Wij verhuizen ergens tussen nov en feb, en krijgen nu (als alles verder goed gaat natuurlijk) een novemberkindje. Veel mensen kijken met opgetrokken wenkbrauwen als ik dit vertel, maar wij wilden niet wachten. Het heeft met O een jaar geduurd voor het raak was, en ach, dan is het even een paar maanden druk. Jammer dan.

Dit is natuurlijk eenmalig en een verjaardag is elk jaar, maar wat ik bedoel te zeggen is dat het leven nou eenmaal zijn eigen beloop gaat, en je soms kansen moet grijpen.
pi_161075962
Ik ben zelf met kerst jarig en vind het een prima dag. Familie komt die dag naar mij toe, heb je kerst en verjaardag in 1 keer gevierd. Ideaal!
Ga er zeer zeker geen maand voor overslaan.
pi_161075991
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:14 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij verhuizen ergens tussen nov en feb, en krijgen nu (als alles verder goed gaat natuurlijk) een novemberkindje. Veel mensen kijken met opgetrokken wenkbrauwen als ik dit vertel, maar wij wilden niet wachten. Het heeft met O een jaar geduurd voor het raak was, en ach, dan is het even een paar maanden druk. Jammer dan.

Dit is natuurlijk eenmalig en een verjaardag is elk jaar, maar wat ik bedoel te zeggen is dat het leven nou eenmaal zijn eigen beloop gaat, en je soms kansen moet grijpen.
En aan alles valt wel een mouw te passen. Je kunt niet alles precies plannen, kijk maar naar jou ;)
pi_161078136
Ja als je afkeer hebt tegen 3 maanden moet je toch minstens 4 maanden geen seks hebben.
pi_161078340
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 18:11 schreef Unihipili het volgende:
Ja als je afkeer hebt tegen 3 maanden moet je toch minstens 4 maanden geen seks hebben.
Joh...
  donderdag 31 maart 2016 @ 18:24:42 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_161078370
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 18:11 schreef Unihipili het volgende:
Ja als je afkeer hebt tegen 3 maanden moet je toch minstens 4 maanden geen seks hebben.
geen onbeschermde seks :+
disclaimer
  donderdag 31 maart 2016 @ 19:26:13 #63
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161079606
Whehe, ik moet hierbij meteen denken aan ProjSkippy, die destijds heel hard riep dat ze geen decemberkindje wilde, maar geen ronde over ging slaan omdat ze al zo lang bezig waren.
En raad eens wanneer haar dochter geboren is :+ O+.
KuikenGuppy
pi_161079970
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:26 schreef Burdie het volgende:
Whehe, ik moet hierbij meteen denken aan ProjSkippy, die destijds heel hard riep dat ze geen decemberkindje wilde, maar geen ronde over ging slaan omdat ze al zo lang bezig waren.
En raad eens wanneer haar dochter geboren is :+ O+.
Karma <3

Die zie ik hier trouwens nooit meer..?
pi_161081915
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:26 schreef Burdie het volgende:
Whehe, ik moet hierbij meteen denken aan ProjSkippy, die destijds heel hard riep dat ze geen decemberkindje wilde, maar geen ronde over ging slaan omdat ze al zo lang bezig waren.
En raad eens wanneer haar dochter geboren is :+ O+.
Ik hou van karma. Doe mij maar een bakkie karma dan deze ronde (hoewel een decemberkindje mij prima lijkt ;))
  donderdag 31 maart 2016 @ 21:31:58 #66
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161082965
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:26 schreef Burdie het volgende:
Whehe, ik moet hierbij meteen denken aan ProjSkippy, die destijds heel hard riep dat ze geen decemberkindje wilde, maar geen ronde over ging slaan omdat ze al zo lang bezig waren.
En raad eens wanneer haar dochter geboren is :+ O+.
'ik wil echt geen Decemberkind !!!! "
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 31 maart 2016 @ 21:34:40 #67
269689 crew  Viv
pi_161083059
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:56 schreef Peacefulll het volgende:
Ik ga gewoon voor een decemberkindje en doe dan deze maand even een VIVI (bevruchting ondanks ziekte) :D
O+ !!
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:34 schreef ViviRAWRS het volgende:
Hier gaan we de wachtweken in, maar de vruchtbare dagen waren vrij kansloos (eerst had man griep, daarna ik) maar wie weet. :')
  Moderator donderdag 31 maart 2016 @ 23:13:43 #68
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161086280
Het kan mij echt geen biet schelen wanneer ik uitgerekend zou zijn. Ik wil gewoon een kindje O+ Bovendien heb je met plannen ook geen garantie. Ben je in februari uitgerekend en komt het twee maanden te vroeg _O-

Vanavond erge last van steken in mijn zij, klapte echt dubbel van de pijn. Ik vermoed dat dit een zeer pijnlijke eisprong was dus man meteen nog even meegesleurd :9 ~O>
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_161090304
Ik check hier ook weer even in. Ik had op eerste paasdag een (paas)eisprong en ik begin toch wat dingentjes te voelen... Gevoelige borsten, prikkelig gevoel onderin mn buik, heel vroeg wakker. Verder voel ik me wel heel goed. Zou het misschien....? Ik durf niet te veel te hopen, maar wie weet....
pi_161091480
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 08:06 schreef Ooi86 het volgende:
Ik check hier ook weer even in. Ik had op eerste paasdag een (paas)eisprong en ik begin toch wat dingentjes te voelen... Gevoelige borsten, prikkelig gevoel onderin mn buik, heel vroeg wakker. Verder voel ik me wel heel goed. Zou het misschien....? Ik durf niet te veel te hopen, maar wie weet....
Oeh dat zou heel erg leuk zijn! Spannend Ooi!
  vrijdag 1 april 2016 @ 10:07:52 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_161091490
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 23:13 schreef MaJo het volgende:
Het kan mij echt geen biet schelen wanneer ik uitgerekend zou zijn. Ik wil gewoon een kindje O+ Bovendien heb je met plannen ook geen garantie. Ben je in februari uitgerekend en komt het twee maanden te vroeg _O-

Vanavond erge last van steken in mijn zij, klapte echt dubbel van de pijn. Ik vermoed dat dit een zeer pijnlijke eisprong was dus man meteen nog even meegesleurd :9 ~O>
echt in je zij? Daar zou je een eisprong toch niet moeten voelen?
Is het wel over inmiddels?
disclaimer
  Moderator vrijdag 1 april 2016 @ 11:20:53 #72
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161092873
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 10:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

echt in je zij? Daar zou je een eisprong toch niet moeten voelen?
Is het wel over inmiddels?
Niet helemaal in mijn zij, ik omschrijf het niet goed. Meer onderin mijn buik ter hoogte van de eierstokken. Ik heb nog wat zeurende pijn maar niet meer dat ik niet kan lopen (zoals gisteren).
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_161093640
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 11:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

Niet helemaal in mijn zij, ik omschrijf het niet goed. Meer onderin mijn buik ter hoogte van de eierstokken. Ik heb nog wat zeurende pijn maar niet meer dat ik niet kan lopen (zoals gisteren).
Voor de zekerheid nog een keer G. Meesleuren :P
S. 2014
J. 2016
  Moderator vrijdag 1 april 2016 @ 12:03:33 #74
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161093690
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Voor de zekerheid nog een keer G. Meesleuren :P
Dat staat wel op de planning ja :9
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 1 april 2016 @ 12:11:35 #75
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_161093842
MaJo veel plezier :Y) :P

Ooi dat zou wel super tof zijn! Ik zit in duimstand --> ^O^

Wij hebben eigenlijk ook nooit rekening gehouden met bepaalde data verder... deze is weer rond sinterklaas uitgerekend :P

En over ziek zijn tijdens de eisprong.. ik was ook een beetje verkouden.. maar heb dan een idee van dat het misschien wel eens kan helpen die mindere weerstand dan.. dus makkelijkere innesteling/minder snelle 'afstoting' door het lichaam? Slaat vast nergens op.. maar who knowssss.. ;)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_161144227
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:11 schreef Radyhyn het volgende:

En over ziek zijn tijdens de eisprong.. ik was ook een beetje verkouden.. maar heb dan een idee van dat het misschien wel eens kan helpen die mindere weerstand dan.. dus makkelijkere innesteling/minder snelle 'afstoting' door het lichaam? Slaat vast nergens op.. maar who knowssss.. ;)
Waar kan ik tekenen? ;)
  zondag 3 april 2016 @ 14:54:52 #77
73386 Fazz
onderweg
pi_161144299
Geen vakantie baby hier :{ door naar ronde 11 }:|
pi_161145180
quote:
13s.gif Op zondag 3 april 2016 14:54 schreef Fazzoletti het volgende:
Geen vakantie baby hier :{ door naar ronde 11 }:|
Aahw wat ruk Fazz. Een vakantiebaby was zo mooi geweest.
  zondag 3 april 2016 @ 17:29:02 #79
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_161148180
Klote fazzo! Hier idem, heb een overdosis pijnstillers op vandaag, ik trek t niet van de pijn.. Pffff... Ronde 21 alweer..
Warempel, een drempel.
pi_161148837
quote:
13s.gif Op zondag 3 april 2016 14:54 schreef Fazzoletti het volgende:
Geen vakantie baby hier :{ door naar ronde 11 }:|
}:| -O- :*

Had je al contact gezocht met je huisarts?
pi_161149083
Balen Fazz :{
Was de cuclus weer zo kort t.o.v je ei?
  Moderator zondag 3 april 2016 @ 19:02:20 #82
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161150561
Balen Fazz -O-

Hier vandaag weer zo'n ontzettende pijn in mijn buik. Als ik naar de wc ga voelt het alsof ik mijn baarmoeder eruit druk :X morgen toch maar even concact opnemen met de huisarts.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_161150930
Wat balen Fazzoletti en Ronderotonde ;( :* En Ronderotonde dan ook nog zo'n pijn erbij, sterkte!

Majo, dat klinkt niet echt goed nee. Hopelijk niks ernstigs :*

Donderdag eisprong gevoeld (stond op de planning voor dinsdag), maar misschien doet mijn lichaam dit keer niet zo'n korte cyclus, maar een gewone van 28 dagen. Ik vind het wel echt super handig dat ik nu mijn eisprong voel de laatste keren. Het is even op m'n tanden bijten, maar dan kunnen we daarna er nog even goed gebruik van maken :+
  zondag 3 april 2016 @ 19:23:45 #84
73386 Fazz
onderweg
pi_161151043
Ook balen Ronderotonde :*

Ik ga morgen bellen Room, hopelijk kan ik deze week even langs :)

Savvy, op zich viel het wel mee. Ei op 16 (er vanuitgaande dat positieve ovulatie test = ei), cyclus 26 deze maand. 10 dagen is zo slecht toch niet?

Vervelend Majo, stom dat je die klachten blijft houden :*
pi_161151259
O Rotonde ook bloed, en ook nog zoveel pijn :{

En Majo dat klinkt ook heftig zeg.

Fazz, 10 dagen is prima. Alleen springt je ei na een positieve ovulatietest na 24-36 uur, dus je ei was dan op dag 17 in het gunstigste geval. Maar 9 dagen is volgens mij ook nog oke.

Ik ga morgen naar de huisarts. Ik zag net alleen dat ik een arts in opleiding heb, hoop dat ze een beetje veel weet van het onderwerp :P
pi_161157319
Potver meiden }:|

Savvy sterkte morgen! Soms kan je beter een leergierige arts in opleiding hebben dan de HA zelf.
Ze willen namelijk m.i. wat vaker meedenken
pi_161162316
Dat is waar BlueEyes, daar maar op hopen.

Ik heb deze ronde trouwens ineens een hele gekke menstruatie. Tweede paasdag begonnen en (naar ik dacht) zaterdag afgelopen, vrijdag was het al weinig en zaterdag hele dag geen druppel meer. Breekt het zondag ineens weer vol los. Ik was vannacht zelfs doorgelekt. Ik heb normaal altijd maar maximaal 5 dagen en met een duidelijk verloop erin.
  maandag 4 april 2016 @ 10:15:55 #88
73386 Fazz
onderweg
pi_161163845
Gekke menstruatie-boks Savvy! Hier eerst 1,5 dag bruin voordat het losbarstte :?

Ik heb woensdag een afspraak, ik ben heel benieuwd wat de ha gaat zeggen. Ik wil ook een zaadonderzoek aanvragen voor vriend, kunnen ze daar 'lastig' over doen? Vriend slikt al jaren AD, kan dus best dat dat invloed heeft op de kwaliteit :{
pi_161164074
Succes bij de arts Savvy en Fazz. Ik hoop dat jullie je gehoord voelen en dat er verder gekeken wil worden.

Fazz, ik vind het geen rare vraag, en het lijkt me ook een redelijke vraag. Ook omdat jij een menstruatie hebt, al is ie wat raar. Het lijkt mij niet raar om de invloed van ad op zaad te onderzoeken.
pi_161174810
Fazz, wat balen. Veel succes bij je afspraak.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161175618
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 10:15 schreef Fazzoletti het volgende:
Gekke menstruatie-boks Savvy! Hier eerst 1,5 dag bruin voordat het losbarstte :?

Ik heb woensdag een afspraak, ik ben heel benieuwd wat de ha gaat zeggen. Ik wil ook een zaadonderzoek aanvragen voor vriend, kunnen ze daar 'lastig' over doen? Vriend slikt al jaren AD, kan dus best dat dat invloed heeft op de kwaliteit :{
Kreeg je vriend geen zaadonderzoek voor je kon beginnen met de clomid? Dat zat hier in het 'standaard onderzoekenpakketje' om bij de tweede afspraak een plan van aanpak te bespreken met de gyn/verpleegkundige
In ieder geval zeker geen gekke vraag hoor!
  maandag 4 april 2016 @ 20:09:01 #92
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_161175877
Fazz, Ronde, Mayo :*
Succes woensdag bij de ha Fazz!
Savvy ging het goed bij de ha vandaag?
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_161175991
Savvy en Fazz, succes bij de huisarts. Hopelijk komt er iets uit waar jullie mee verder kunnen :)
  maandag 4 april 2016 @ 20:58:15 #94
73386 Fazz
onderweg
pi_161177926
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 20:01 schreef Skittles het volgende:

[..]

Kreeg je vriend geen zaadonderzoek voor je kon beginnen met de clomid? Dat zat hier in het 'standaard onderzoekenpakketje' om bij de tweede afspraak een plan van aanpak te bespreken met de gyn/verpleegkundige
In ieder geval zeker geen gekke vraag hoor!
Nee, dat is nooit gebeurt. Vorige keer was het zo duidelijk bij mij (geen cyclus meer) en was ik na 1 ronde clomid meteen zwanger. Zaadonderzoek is ook helemaal niet ter sprake gekomen. Het blijft bijzonder hè, hoe die aanpak per zkh verschilt :{

en thx ladies O+
pi_161178017
Bedankt voor de succeswensen! O+

Het was een beetje een gek bezoek. Ze bleef herhalen dat een cyclus van 26 dagen netjes is en dat een kans op een zwangerschap best groot is en dat we al eens bewezen hebben dat we met deze cyclus wel kinderen kunnen krijgen. Ik droeg aan dat een cyclus natuurlijk kan veranderen, maar volgens de arts zie je dat eigenlijk nooit :?
Ik had ook het gevoel dat ik haar uit moest leggen waarom een luteale fase van gemiddeld 7 dagen niet handig is. Ze gaf aan dat als een eitje bevrucht is, het wel in zal nestelen. Toen ik aangaf dat ik begrepen had dat als het gele lichaam te snel het seintje krijgt dat het moet stoppen met het aanmaken van progesteron, dat het baarmoederslijmvlies dan loslaat en er weinig nog in te nestelen valt, zei ze dat ze dat nog nooit gehoord had.

Ze kwam met cijfers enkel gebasseerd op mijn leeftijd, dat met mijn leeftijd de kans op een zwangerschap 54% is bij een beweeglijkheid van 60% van de spermacellen (model van hunault), maar dat ging natuurlijk een beetje voorbij aan mijn hulpvraag.

Maar goed, wel een verwijsbrief gekregen voor een bezoek aan de gynaecoloog. Ze gaf aan dat ze normaal pas doorverwijzen vanaf een jaar, maar ze wilde wel nu al een verwijsbrief schrijven. Dat is dan wel weer fijn, misschien toch handiger om daar mijn vraag neer te leggen.


Ik ben benieuwd wat jouw huisarts gaat zeggen Fazz :)
pi_161178241
Savvy, mijn gyn gaf aan dat niet bewezen is dat medicatie om je luteale fase te verlengen echt bijdraagt aan een hogere vruchtbaarheid. Ik heb toen gevraagd of ze mijn cyclus eens wilde bekijken. Ik bleek inderdaad een luteale fase van 8 dagen te hebben (dat had ik de maanden ervoor volgens mijn eigen ovulatietests ook), maar 6 dagen na mijn eisprong was mijn slijmvlies wel dik genoeg om te nestelen. Er was dus wel een kans op zwangerschap. Ik heb toen afgesproken dat ik het nog even zou proberen. En een ronde later was ik zwanger O+ Misschien fijn om te weten, een klein succesverhaal zonder echt medisch ingrijpen. Ik vond het al heel fijn dat ze alles een ronde lang checkte, mijn hormoonlevels en alles, dat ik dan in elk geval wist dat het technisch gezien wel echt kon slagen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 4 april 2016 @ 21:08:24 #97
269689 crew  Viv
pi_161178392
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 21:00 schreef Savvy. het volgende:
Ik had ook het gevoel dat ik haar uit moest leggen waarom een luteale fase van gemiddeld 7 dagen niet handig is. Ze gaf aan dat als een eitje bevrucht is, het wel in zal nestelen. Toen ik aangaf dat ik begrepen had dat als het gele lichaam te snel het seintje krijgt dat het moet stoppen met het aanmaken van progesteron, dat het baarmoederslijmvlies dan loslaat en er weinig nog in te nestelen valt, zei ze dat ze dat nog nooit gehoord had.
Wut, volgens mij heb ik dat al tijdens mijn coschap gynaecologie geleerd.
quote:
Maar goed, wel een verwijsbrief gekregen voor een bezoek aan de gynaecoloog. Ze gaf aan dat ze normaal pas doorverwijzen vanaf een jaar, maar ze wilde wel nu al een verwijsbrief schrijven. Dat is dan wel weer fijn, misschien toch handiger om daar mijn vraag neer te leggen.
Dat is zeker fijn!
pi_161178681
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 21:04 schreef Suikertante het volgende:
(...) Ik vond het al heel fijn dat ze alles een ronde lang checkte, mijn hormoonlevels en alles, dat ik dan in elk geval wist dat het technisch gezien wel echt kon slagen.
:@ hoe checken ze dat dan allemaal?
Of stel ik nu een hele onnozele vraag?

Ik zit inmiddels op dag 90.
De lading ovulatietesten zijn op en ik werd er ook treurig van. Elke keer zo'n laf streepje wat misschien ook wel weer 'vruchtbaar' betekende, maar toch ook weer niet..
Eind april een afspraak bij de gyn.
pi_161178939
Savvy, fijn dat je je doorverwijzing voor de gyn binnen hebt. Die verhalen van de HA klinken niet echt betrouwbaar.

Fazzoletti, succes met je afspraak woensdag!

AN, wat ontzettend balen en frustrerend zeg :{
pi_161179156
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 21:04 schreef Suikertante het volgende:
Savvy, mijn gyn gaf aan dat niet bewezen is dat medicatie om je luteale fase te verlengen echt bijdraagt aan een hogere vruchtbaarheid. Ik heb toen gevraagd of ze mijn cyclus eens wilde bekijken. Ik bleek inderdaad een luteale fase van 8 dagen te hebben (dat had ik de maanden ervoor volgens mijn eigen ovulatietests ook), maar 6 dagen na mijn eisprong was mijn slijmvlies wel dik genoeg om te nestelen. Er was dus wel een kans op zwangerschap. Ik heb toen afgesproken dat ik het nog even zou proberen. En een ronde later was ik zwanger O+ Misschien fijn om te weten, een klein succesverhaal zonder echt medisch ingrijpen. Ik vond het al heel fijn dat ze alles een ronde lang checkte, mijn hormoonlevels en alles, dat ik dan in elk geval wist dat het technisch gezien wel echt kon slagen.
Aw, bedankt Suiker! Wat goed om te weten dat het in theorie wel mogelijk moet zijn O+
Wat fijn dat ze het een ronde lang in de gaten hielden, dat geeft wel een beetje een houvast.

Maar als ik het goed begrijp moet de innesteling wel lukken als het baarmoederslijmvlies al vroeg dik genoeg is en het een beetje een rap eitje is. Een ei dat pas na 8 dagen probeert in te nestelen gaat dan niet werken lijkt me? :)
pi_161179274
O AN wat frustrerend zeg. Gelukkig heb je 'binnenkort' (wachten duurt natuurlijk lang) een afspraak bij de gyn.
pi_161180240
Nee dat denk ik ook niet Savvy. Maar als het eitje bevrucht is en je slijmvlies is dik genoeg, dan houdt niks 'm tegen, dacht ik toen maar :)

Ik moet even nadenken hoe het ook alweer ging AN. Bij de eerste afspraak maakte ze een echo en zag alles er normaal uit. Ik moest ook bloed laten prikken voor de hormoonwaarden. Daarna moest ik twee weken later weer langskomen. Ze dacht dat mijn eisprong dan allang geweest zou zijn, maar mijn ei stond precies op springen. Ik moest weer bloed laten prikken voor de hormoonwaarden. En toen moest ik een week later weer langskomen. Toen zag ze dat het ei weg was en dat het slijmvlies goed was. Ik weet niet zeker of ik toen ook weer bloed heb laten prikken. Maar rond de eisprong waren de hormoonwaarden goed en dat was belangrijk voor de innesteling dacht ik. Na de laatste afspraak werd ik dus naar huis gestuurd met een opdracht ;) Maar die ronde was het nog niet raak, dat was pas een ronde later.
Wat betreft de ovulatietests, ik had die extra gevoelige van Sensitest en die werden iéts donkerder en dan na 20 dagen iéts lichter. Ik kwam daar pas achter toen ik enigszins wanhopig een hele cyclus ging testen. Ik gokte maar op het omslagpunt als eisprong maar dat leek me zo laat. toch werd het die ene cyclus bij de gyn bevestigd.
pi_161180418
Savvy hoop dat de gyn je meer kan vertellen.

Fijn zo'n ervaringsverhaal van Suiker te lezen ook, incl uitleg.

AN kan me indenken dat je daar moedeloos van wordt :*
  maandag 4 april 2016 @ 21:54:30 #104
73386 Fazz
onderweg
pi_161180540
Savvy, wat raar van je huisarts :{ Gelukkig wel een doorverwijzing! Hopelijk kun je snel terecht :*

AN. frustrerend zeg zo'n lange cyclus. Is het voor het eerst dat het zo lang is? Gelukkig is het zo eind april :*
pi_161181837
Ik vind dat ook altijd zo gek. Zelfs mijn vk keek alsof ze water zag branden toen ik over een korte luteale fase begon. Ik voelde me een Google-hypochonder :D
  maandag 4 april 2016 @ 22:51:27 #106
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_161183291
Savvy die huisartsen van tegenwoordig :')
Fijn dat je een doorverwijzing hebt gekregen.

AN wat ruk zo´n lange cyclus.. en die ovu-testen maken het er niet duidelijker op zo :{
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_161183769
Sowieso hoop ik dat dingen wat duidelijker worden zodat ik jullie allen gauw zie in Z&G O+
pi_161188112
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 22:20 schreef Suikertante het volgende:
Ik vind dat ook altijd zo gek. Zelfs mijn vk keek alsof ze water zag branden toen ik over een korte luteale fase begon. Ik voelde me een Google-hypochonder :D
Ja precies, dat!

En begrijp ik uit je andere post dat het streepje op je ovulatietest nooit zo donker werd als de controlestreep, Suiker?
Bij mij loopt hij wel op vanaf dag 16 of 17, maar hij wordt dus nooit zo donker als de controlestreep. Hij is dan gewoon ineens weg op dag 20 of 21, ik neem dan aan dat dat wel degelijk mijn piek was, maar twijfelde wel. Dat is wel hetzelfde bij 3 verschillende testen (Action, Ebay en Sensitest), maar de verpakking geeft aan dat de test pas positief is bij een streep zo donker of donkerder dan de controlestreep.
pi_161188316
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 06:54 schreef Savvy. het volgende:

[..]

Ja precies, dat!

En begrijp ik uit je andere post dat het streepje op je ovulatietest nooit zo donker werd als de controlestreep, Suiker?
Bij mij loopt hij wel op vanaf dag 16 of 17, maar hij wordt dus nooit zo donker als de controlestreep. Hij is dan gewoon ineens weg op dag 20 of 21, ik neem dan aan dat dat wel degelijk mijn piek was, maar twijfelde wel. Dat is wel hetzelfde bij 3 verschillende testen (Action, Ebay en Sensitest), maar de verpakking geeft aan dat de test pas positief is bij een streep zo donker of donkerder dan de controlestreep.
fijn dat dit onderwerp toevallig naar voren komt. ik was wat grieperig afgelopen week, dacht dat mn eisprong zondag zou zijn. voelde me zaterdag iets beter dus deed een test. toen had ik een vaag streepje.
zondag weer een test gedaan, toen was ie weer wit. en gister ook. dus ik dacht: whuuuuut. omdat vorige maand ik echt een KNALstreep had op mn ovu test. anyway, ik vermoed nu dat mn ei iets eerder langs is gekomen en ik dat dus heb gemist door niet eerder te testen. heb de hele week wel gewoon gesekst met mijn man, omdat ik wist dat mn ei er aan zat te komen.

dus wie weet. misschien raak, misschien niet. vond in ieder geval het een vage aangelegenheid.
  dinsdag 5 april 2016 @ 08:43:05 #110
73386 Fazz
onderweg
pi_161188676
St
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 06:54 schreef Savvy. het volgende:

[..]

Ja precies, dat!

En begrijp ik uit je andere post dat het streepje op je ovulatietest nooit zo donker werd als de controlestreep, Suiker?
Bij mij loopt hij wel op vanaf dag 16 of 17, maar hij wordt dus nooit zo donker als de controlestreep. Hij is dan gewoon ineens weg op dag 20 of 21, ik neem dan aan dat dat wel degelijk mijn piek was, maar twijfelde wel. Dat is wel hetzelfde bij 3 verschillende testen (Action, Ebay en Sensitest), maar de verpakking geeft aan dat de test pas positief is bij een streep zo donker of donkerder dan de controlestreep.
Echt? Staat dat er op? Mijn strepen worden nooit zo donker :N
pi_161188745
Bedankt Suiker, voor de uitgebreide uitleg.
Ik ga er niet van uit dat het bij mij hetzelfde zal gaan (gezien de grote verschillen die ik hier hoor tussen gyns), maar wel fijn om een idee te hebben wat 'kan'. :)
En jij had de dipstick sensitive van sensitest?

Fuchsia + Savvy + Blue + Rady thanks :*

Fazz, dit is wel de langste tot nu. Hier voor 38, 62, 70 en nu dus 91 inmiddels.

En ik hoop ook op snel veel duidelijkheid O+, allen naar Z&G
  dinsdag 5 april 2016 @ 09:16:54 #112
73386 Fazz
onderweg
pi_161189023
Suiker, dank voor je uitleg! Fijn om te horen dat het dus wel kan ondanks kortere luteale fase :)

AN, voor mijn 1e zwangerschap had ik ongeveer hetzelfde: 35-54-120. Die 120 is toen afgebroken door meds. Ik kreeg een echo om te kijken of ik toch niet zwanger was (nee), bloedonderzoek en medicijnen om de cyclus af te breken. Meteen daarna clomid in de laagste dosis om het weer op te starten. Hopelijk krijg jij ook meteen een goed plan van de gyn!
  dinsdag 5 april 2016 @ 11:56:13 #113
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161191965
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 07:47 schreef Evilaurian het volgende:

[..]

fijn dat dit onderwerp toevallig naar voren komt. ik was wat grieperig afgelopen week, dacht dat mn eisprong zondag zou zijn. voelde me zaterdag iets beter dus deed een test. toen had ik een vaag streepje.
zondag weer een test gedaan, toen was ie weer wit. en gister ook. dus ik dacht: whuuuuut. omdat vorige maand ik echt een KNALstreep had op mn ovu test. anyway, ik vermoed nu dat mn ei iets eerder langs is gekomen en ik dat dus heb gemist door niet eerder te testen. heb de hele week wel gewoon gesekst met mijn man, omdat ik wist dat mn ei er aan zat te komen.

dus wie weet. misschien raak, misschien niet. vond in ieder geval het een vage aangelegenheid.
lijkt wel mijn verhaal deze week. Zit op cyclusdag 15. Maar de tests blijven wit of heel licht (za, zo, ma en net getest). Meestal heb ik op dag 14 een teststreep even donker of donkerder (die heb ik dus wél altijd). Eergister en gister voelde ik me grieperig en had ik koorts. Misschien heeft dat ermee te maken?
  dinsdag 5 april 2016 @ 12:16:11 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_161192405
Die ovutest onzekerheid komt hier vaak terug. Niet iedereen heeft een zwarte streep op een ovulatietest. Dat is dus géén graadmeter. Als de streep niet donkerder wordt dan de teststreep wil dat dus niet zeggen dat je geen ovulatie hebt. Of een matige ovulatie :') ik vind het ook echt stom dat ze dat nog steeds op de bijsluiter zetten terwijl het volgens mij voor de helft van de vrouwen niet op gaat...
(Ik heb ook nooit een donkere controlestreep gezien en heb toch wel degelijk springende eieren :D)
disclaimer
  dinsdag 5 april 2016 @ 12:23:35 #115
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161192576
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:16 schreef Stormqueen het volgende:
Die ovutest onzekerheid komt hier vaak terug. Niet iedereen heeft een zwarte streep op een ovulatietest. Dat is dus géén graadmeter. Als de streep niet donkerder wordt dan de teststreep wil dat dus niet zeggen dat je geen ovulatie hebt. Of een matige ovulatie :') ik vind het ook echt stom dat ze dat nog steeds op de bijsluiter zetten terwijl het volgens mij voor de helft van de vrouwen niet op gaat...
(Ik heb ook nooit een donkere controlestreep gezien en heb toch wel degelijk springende eieren :D)
ik gebruik deze keer wel andere dan ik gewend ben. Ze zijn minder gevoelig: ze reageren op 25 IU/ml. De sticks die ik eerder had waren gevoeliger. Misschien dat als iedereen massaal die gevoeligere neemt, er dan wel meer donkere strepen worden gezien.

Overigens, als je zeker wil weten of er een ei is heengegaan, kun je nog het beste erbij temperaturen. Maar daar moet je zin in hebben. Ben ermee gestopt, geen puf meer voor.
  dinsdag 5 april 2016 @ 12:26:30 #116
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161192659
Majo, hoe is het nu? Ooi, al getest?
pi_161192760
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 08:52 schreef AN. het volgende:
Bedankt Suiker, voor de uitgebreide uitleg.
Ik ga er niet van uit dat het bij mij hetzelfde zal gaan (gezien de grote verschillen die ik hier hoor tussen gyns), maar wel fijn om een idee te hebben wat 'kan'. :)
Ik heb ook laatst mijn eerste afspraak bij de gynaecoloog gehad, ik had dezelfde klachten als jij. Ik heb een inwendige echo gehad, ook keek ze even met de eendebek of alles er normaal uit zag (viel me reuze mee overigens!). Ze zag al snel dat de echobeelden overeenstemden met PCOS. Vervolgens moest ik bloed prikken, en een paar weken later hoorde ik telefonisch hoe het er voor stond met mijn hormoonwaarden.
Ik heb in dit gesprek aangekaard dat het mij wel logisch leek als ze het zaad van mijn man ook even zouden analyseren. De gynaecoloog zei dat het niet gebruikelijk was aangezien er geen aanleiding was om te denken dat er iets mis zou zijn met het zaad, maar ze wilde het op ons verzoek wel regelen. Bij ons was de zaaduitslag toen heel slecht. Misschien iets om in overweging te nemen; mocht je de pech hebben dat er met jullie allebei het een en ander mis is, dan is het misschien fijn om te weten zodat je niet maandenlang clomid hoeft te slikken voor 'niets'.
pi_161192908
Ik had inderdaad de dipsticks van Sensitest. En mijn streepje was echt heel licht. Je kunt op de site van Sensitest ook foto's zien van anderen waarbij dat het geval is, misschien is dat geruststellend.

[ Bericht 26% gewijzigd door Suikertante op 05-04-2016 12:42:02 ]
pi_161192968
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:36 schreef Suikertante het volgende:
Ik had inderdaad de dipsticks van Sensitest. En mijn streepje was echt heel licht. Je kunt op de site van Sensitest ook foto's zien van anderen waarbij dat het geval is, misschien is dat geruststellend.
dat is het zeker. geeft mij in ieder geval genoeg rust om af te wachten tot mn NOD. ik gebruik de testen van de action overigens.

ik ga gewoon voor 2 streepjes, samen met jullie allemaal!
  dinsdag 5 april 2016 @ 13:25:16 #120
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161194139
Als je een normale cycluslengte hebt hoef je je doorgaans ook geen zorgen te maken dat je geen eisprong hebt.
pi_161194289
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 13:25 schreef Aventura het volgende:
Als je een normale cycluslengte hebt hoef je je doorgaans ook geen zorgen te maken dat je geen eisprong hebt.
Toch vond ik het wel fijn om te weten dat die eisprong soms tien dagen later was dan ik dacht :)
pi_161195622
O wat fijn om te horen dat een lichter streepje helemaal niet raar is! Wat stom dat ze dat dan nog steeds in de bijsluiter zetten.

Ik wil deze ronde zeker wel weer gaan testen, want mijn menstruatie is zo lang deze ronde. Dag 8 nu en nog vol bezig. Nu twijfel ik of het tweede paasdag al wel was begonnen. Ik weet niet meer of het alleen bruinverlies was of ook al echt helderrood :')
  dinsdag 5 april 2016 @ 14:37:28 #123
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161195676
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 13:32 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Toch vond ik het wel fijn om te weten dat die eisprong soms tien dagen later was dan ik dacht :)
nee da's absoluut waar. Het kan zeker varieren. Bij mij zit er soms een uitschieter in, allebei de kanten op! Het kan op dag 9 zijn (zwanger + kind opgeleverd), het kan op dag 17 zijn (heeft 1 keer een zwangerschap, mk opgeleverd).
pi_161195884
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 14:37 schreef Aventura het volgende:

[..]

nee da's absoluut waar. Het kan zeker varieren. Bij mij zit er soms een uitschieter in, allebei de kanten op! Het kan op dag 9 zijn (zwanger + kind opgeleverd), het kan op dag 17 zijn (heeft 1 keer een zwangerschap, mk opgeleverd).
Ja, wie net zo'n neuroot is als ik koopt dus 2930523 ovulatietests tegelijk en neemt het zekere voor het onzekere :+ Maar het wordt er niet spontaner en ontspannener op, moet ik dan ook meteen toegeven.
  dinsdag 5 april 2016 @ 14:55:41 #125
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161196063
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 14:47 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ja, wie net zo'n neuroot is als ik koopt dus 2930523 ovulatietests tegelijk en neemt het zekere voor het onzekere :+ Maar het wordt er niet spontaner en ontspannener op, moet ik dan ook meteen toegeven.
ja, daarom ben ik ook gestopt met temperaturen, dat is nog een stap verder. Ik merkte dat ik er teveel mee bezig was. Toch vind ik het goed dat ik het allemaal enigzins heb bijgehouden: ik weet nu wel beter hoe mijn lichaam werkt. En dat ik het onverwachte kan verwachten, dat ook :P En wat het ook is - het benvloedt ons leven nu ook weer niet in die mate dat we dingen geforceerd anders doen, als je begrijpt wat ik bedoel. We doen het toch wel. Het kan zijn dat het een maand een keer echt helemaal niet goed getimed is, maar als je in de range van dag 10-20 regelmatig seks hebt dan is het op een gegeven moment wel een keer raak. Mits geen andere problemen natuurlijk.
pi_161196139
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:26 schreef Aventura het volgende:
Majo, hoe is het nu? Ooi, al getest?
Lief dat je t vraagt! Nee nog niet getest. Dat ga ik ook niet doen voor mijn NOD. Ik heb het idee dat het hem niet wordt deze cyclus. Vorige week dacht ik even dat ik wat begon te merken, maar het is gebleven bij een klein beetje gevoelige borsten en beetje slecht slapen.
pi_161196777
In het kader van onzekerheid over ovulatietestjes :W

Ik dacht dus deze ronde maar eens doen om eens te kijken nav die veranderde cyclus naar 26 dagen.
Gisteren dag 11 een mwah mwah streepje.
Vandaag dag 12 niks :?
Wat moet ik daar nu weer van denken?

Zal vanavond es proberen een fotootje ervan te maken.
pi_161197209
Gewoon doortesten en dan heb je als het goed gemiddeld wel één periode een stijging en daarna daling.. en bij twijfel weet je wat je te doen staat :+
11 dagen zou niet heel gek zijn bij een cyclus van 26 dagen toch? Dan heb je een mooie luteale fase van 14 dagen.
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 23:22:05 #129
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161242373
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:26 schreef Aventura het volgende:
Majo, hoe is het nu? Ooi, al getest?
Lief dat je het vraagt :* De buikpijn is gelukkig verdwenen. Eergisteren had ik weer vruchtbaar slijm en daarna was de pijn ook weg. Denk dat het toch een soort voorbode was, alleen duurde het wat lang.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 7 april 2016 @ 08:59:16 #130
73386 Fazz
onderweg
pi_161247352
Op zich klinkt een streep op dag 11 dan niet raar toch Blue?

Fijn dat de pijn weer weg is Majo :)

Het gesprek met de dokter was wel goed gisteren. Vriend kan een afspraak maken zodat hij gecheckt kan worden. Verder vooral doorgaan met proberen :Y) Ik denk ook wel dat we daar sommige maanden wat te kort geschoten zijn door verkeerde inschatting van eisprong (=later dan verwacht) en rondes waarbij vriend niet in't land was rond de vruchtbare dagen. Er is nu een cyclus en een eisprong dus in dat opzicht is de situatie veeel beter dan voor zwangerschap 1 :)
  donderdag 7 april 2016 @ 10:30:01 #131
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_161248726
Dat klinkt positief Fazz!
Hopelijk snel een goede uitslag van je man! :)

Majo, zo klote van die buikpijn.. maar wel weer handig om een op springen staand ei te herkennen.. dat zou het heel goed geweest kunnen zijn :Y

Blue misschien wel ei op dag 11 inderdaad! Zijn de testen erna blanco gebleven?
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_161282520
Fijn dat de pijn weer weg getrokken was Majo! Heftig hoor die pijn bij de menstruatie.

Klinkt goed Fazz, fijn dat er actie ondernomen wordt. Hopelijk geeft het jullie wat duidelijkheid.

Ik zit rustig op het wachtbankje. Een stuk rustiger dan de vorige rondes valt me op. Komt vooral omdat we niet heel gericht bezig zijn geweest, ik mijn eisprong niet gevoeld heb (geen idee wanneer hij was) en ik ziek ben geweest. Ik 'voel' me ook helemaal normaal (op een zeehondhoest en loopneus na dan ;)).
pi_161282877
Dag 11 zo'n streep waarvan je denkt is het wat
Dag 12 blanco
Dag 13 knalde hij er af
Dag 14 voelde ik geloof ik een ei springen
Of ie goed benut is vraag ik me af gezien de nachtdienst en algehele toestand van brakheid mijnerzijds :')

In elk geval wel zoals ik dacht dat mijn cyclus loopt. Bevestiging daarin en dus de volgende keer geen tests meer voor mij nodig.
pi_161286594
Ik heb sinds pasen heel licht bloedverlies :{ schijtirritant want al die tijd al lage rugpijn en krampen :(
pi_161297808
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 19:52 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik heb sinds pasen heel licht bloedverlies :{ schijtirritant want al die tijd al lage rugpijn en krampen :(
Ahw dat is niet fijn :( is dit dan jouw menstruatie of weet je niet waar het bloeden vandaan komt?
  zaterdag 9 april 2016 @ 12:36:46 #136
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_161300987
Blue fijn dat de testen uiteindelijk toch goed je eisprong aangaven :Y
DK dat is al aardig lang, wat vervelend :(
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_161301274
Hallo allemaal! Ik check weer even in met goed nieuws....



B-) B-) B-)
  zaterdag 9 april 2016 @ 12:57:49 #138
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_161301325
Jaaaahhh Ooi wat goed!!! Gefeliciteerd met je 2e streepje!!!! *O*
Een paasei-kindje O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_161301402
Ja Ooi wat goed *O* Gefeliciteerd, ik duim voor een plakker :*
Zat je gevoel er toch goed naast :+

En deadly_kiss wat raar van je lichte bloedverlies.

Ik begin hier toch ook nerveus te worden voor NOD, maar 9 dagen na eisprong is echt te vroeg om te testen. Ik wil alleen zooooooo graaahaaag! :')
pi_161301692
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 12:57 schreef Radyhyn het volgende:
Jaaaahhh Ooi wat goed!!! Gefeliciteerd met je 2e streepje!!!! *O*
Een paasei-kindje O+
Haha, dank je!

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 13:01 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Ja Ooi wat goed *O* Gefeliciteerd, ik duim voor een plakker :*
Zat je gevoel er toch goed naast :+

En deadly_kiss wat raar van je lichte bloedverlies.

Ik begin hier toch ook nerveus te worden voor NOD, maar 9 dagen na eisprong is echt te vroeg om te testen. Ik wil alleen zooooooo graaahaaag! :')
Ja gek he? Al had ik de laatste drie dagen wel sterke vermoedens dat het toch raak was. Dank voor de plakkerwens, daar ga ik voor!!
pi_161302026
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 12:55 schreef Ooi86 het volgende:
Hallo allemaal! Ik check weer even in met goed nieuws....

[ link | afbeelding ]

B-) B-) B-)
Jaaa *O* Gefeliciteerd.
S. 2014
J. 2016
pi_161302904
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 12:55 schreef Ooi86 het volgende:
Hallo allemaal! Ik check weer even in met goed nieuws....

[ link | afbeelding ]

B-) B-) B-)
Jaaaa! Ooi! Wat goed. Gefeliciteerd. Op naar een prachtige baby in december ;)
pi_161303702
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:22 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Jaaaa! Ooi! Wat goed. Gefeliciteerd. Op naar een prachtige baby in december ;)
Paasei, kerstkind; het zou wel passend zijn _O-
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 9 april 2016 @ 15:08:53 #144
269689 crew  Viv
pi_161303912
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 12:55 schreef Ooi86 het volgende:
Hallo allemaal! Ik check weer even in met goed nieuws....

[ link | afbeelding ]

B-) B-) B-)
Jaa plak lammetje plak!! *O*
  zaterdag 9 april 2016 @ 15:15:03 #145
73386 Fazz
onderweg
pi_161304063
Gefeliciteerd Ooi! *O*
  zaterdag 9 april 2016 @ 15:15:52 #146
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_161304082
Gefeliciteerd ooi! *O*
pi_161305025
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:59 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

Paasei, kerstkind; het zou wel passend zijn _O-
Ik zeg doen! Bedenk me net dat ik het zelf ook had kunnen zijn (mijn ud was tweede kerstdag). Ik weet alleen niet of Pasen in dat jaar ook eind maart was ;)
pi_161305158
Gefeliciteerd ooi *O*
pi_161305708
Wat fijn Ooi! Gefeliciteerd! *O*

Hier nod op 11 april, nog ff spannend :P
pi_161307114
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 16:42 schreef Theeleuter het volgende:
Wat fijn Ooi! Gefeliciteerd! *O*

Hier nod op 11 april, nog ff spannend :P
Dat is maandag al! Ik heb mijn nod ook eigenlijk morgen, maar ik moet studeren ivm tentamen volgende week en afwachten in spanning doet weinig goeds voor mijn concentratie... :')

niet dat dat nu beter is....
pi_161308053
Ooi gefeliciteerd! *O*
pi_161308179
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 17:36 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

Dat is maandag al! Ik heb mijn nod ook eigenlijk morgen, maar ik moet studeren ivm tentamen volgende week en afwachten in spanning doet weinig goeds voor mijn concentratie... :')

niet dat dat nu beter is....
Haha, nee dat zal, maar wel een goede reden om ongeconcentreerd te zijn.

Ja, is inderdaad maandag, maar ik ga een paar dagen weg, dus weet het op zijn vroegst woensdag. Of eerder als de sluizen open gaan ;)
pi_161308644
Ooi *O*
pi_161308809
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:26 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

Haha, nee dat zal, maar wel een goede reden om ongeconcentreerd te zijn.

Ja, is inderdaad maandag, maar ik ga een paar dagen weg, dus weet het op zijn vroegst woensdag. Of eerder als de sluizen open gaan ;)
Spannend thee! Gaat er geen testje mee?

Mijn NOD in de OP klopt niet meer ;) ik gok op donderdag (14 april).
pi_161311447
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 08:07 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Ahw dat is niet fijn :( is dit dan jouw menstruatie of weet je niet waar het bloeden vandaan komt?
In januari heeft de gyn gezien dat ik een boel (oude?) Eiblaasjes heb ofzoiets...
Dit is het gevolg of juist de oorzaak van mijn onregelmatige en hevig bloedverlies.
nu ben ik doorgeschoven naar ern andere afdeling omdat ze mijn schildklierwaarden niet goed vonden en daar hoop ik maandag wat over te horen.
pi_161315631
Yaaaay ooi! Gefeliciteerd!
pi_161319200
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 20:22 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

In januari heeft de gyn gezien dat ik een boel (oude?) Eiblaasjes heb ofzoiets...
Dit is het gevolg of juist de oorzaak van mijn onregelmatige en hevig bloedverlies.
nu ben ik doorgeschoven naar ern andere afdeling omdat ze mijn schildklierwaarden niet goed vonden en daar hoop ik maandag wat over te horen.
Ohw ja! Er begint een belletje te rinkelen. Sorry, ik onthoud niet altijd even goed welk verhaal bij welke user hoort. Gaan ze dan eerst de schildklierwaarden weer op orde brengen voordat ze bij jou verder gaan kijken? Dus eigenlijk zit je al een beetje in de MMM. Heftig hoor. Succes maandag. Ik hoop dat er hoe dan ook goed nieuws uit komt.
pi_161321985
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:49 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Spannend thee! Gaat er geen testje mee?

Mijn NOD in de OP klopt niet meer ;) ik gok op donderdag (14 april).
Kan de OP niet meer wijzigen helaas. Maar 14 april is het ook al bijna :)

Test gaat niet mee, vind niet leuk om te testen als man er niet is. Zoiets over de app vertellen is me iets te klinisch :P
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 10 april 2016 @ 10:41:35 #159
269689 crew  Viv
pi_161323500
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 08:03 schreef Theeleuter het volgende:
Test gaat niet mee, vind niet leuk om te testen als man er niet is. Zoiets over de app vertellen is me iets te klinisch :P
Ik heb ook alleen getest als mijn man erbij was. O+
pi_161323566
Ooi! *O* Wat leuk!
pi_161323775
Dank voor alle felicitaties! Please, help me hopen dat deze goed blijft plakken.

Ik heb alweer de bibbers want ik heb vannacht geen oog dicht gedaan door iets van een buikgriep ofzo inclusief kotsen en bijna flauwvallen. Nou is erge buikpijn incl flauwvallen wel iets wat ik eerder heb gehad (ik heb iets van een prikkelbare darm), maar de symptomen van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb ik ook al gelezen.

Maar ik weiger te geloven dat het nu weer mis gaat :)

Edit: dit klinkt misschien beetje dramatisch, maar ik hoop gewoon dat t echt buikgriep is en niet wat anders. Ik voel me nu iig al beter dan vanmorgen.
pi_161323847
Ooi! Gefeliciteerd O+
♥ J & S
pi_161323868
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 10:58 schreef Ooi86 het volgende:
Dank voor alle felicitaties! Please, help me hopen dat deze goed blijft plakken.

Ik heb alweer de bibbers want ik heb vannacht geen oog dicht gedaan door iets van een buikgriep ofzo inclusief kotsen en bijna flauwvallen. Nou is erge buikpijn incl flauwvallen wel iets wat ik eerder heb gehad (ik heb iets van een prikkelbare darm), maar de symptomen van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb ik ook al gelezen.

Maar ik weiger te geloven dat het nu weer mis gaat :)

Edit: dit klinkt misschien beetje dramatisch, maar ik hoop gewoon dat t echt buikgriep is en niet wat anders. Ik voel me nu iig al beter dan vanmorgen.
Ik heb ook onwijze last van mn darm en maag atm. Zal wel een virus zijn. :*
S. 2014
J. 2016
  zondag 10 april 2016 @ 11:13:38 #164
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161324048
Gefeliciteerd Ooi, dus toch!
Hier een hele week ziekig geweest. Begon zondag met spierpijn en rillingen, de dagen erna een gevoel van algehele malaise en het staartje brengt koppijn en misselijkheid.
Er heerst denk ik wel wat.
Heel leuk net in de week van mijn eisprong. Denk dat-ie wo of do was. Wel benut trouwens. Ga een Vivitje doen gewoon.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 10 april 2016 @ 11:34:19 #165
269689 crew  Viv
pi_161324358
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 11:13 schreef Aventura het volgende:
Hier een hele week ziekig geweest. Begon zondag met spierpijn en rillingen, de dagen erna een gevoel van algehele malaise en het staartje brengt koppijn en misselijkheid.
Er heerst denk ik wel wat.
Heel leuk net in de week van mijn eisprong. Denk dat-ie wo of do was. Wel benut trouwens. Ga een Vivitje doen gewoon.
O+ !! Ik ga voor je duimen!
pi_161325360
Gefeliciteerd Ooi! *O*
  zondag 10 april 2016 @ 16:41:52 #167
426379 elamanilo
elämänilo
pi_161330041
*O* Streepjes voor Ooi! Ik duim mee voor een plakkertje op de goede plek :*
pi_161331115
Gefeliciteerd Ooi! *O*
pi_161352529
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 10:41 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik heb ook alleen getest als mijn man erbij was. O+
Nou ik test niet in bijzijn van man, maar vind het wel fijn om dan naar hem toe te kunnen lopen met de uitslag :)

Geen bloed vandaag :s)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 11 april 2016 @ 20:17:51 #170
269689 crew  Viv
pi_161356940
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 16:56 schreef Theeleuter het volgende:
Nou ik test niet in bijzijn van man, maar vind het wel fijn om dan naar hem toe te kunnen lopen met de uitslag :)

Geen bloed vandaag :s)
Oh wij stonden samen te turen naar streepjes. O+

Ga zo door, nog 2 nachtjes slapen!
pi_161357196
Oi Ooi, een lammetje in de maak <3


Ik heb ook niet samen getest. Hij wist van mijn nod enzo, maar ik wilde graag eerst 2 minuten zelf met de uitslag dealen, voor ik het er over had. Maar ik ben dan ook erg moeilijk om te troosten, ik zoek het liever zelf uit. En we hebben voor O heel wat negatieve testen gehad, dus dat deed ik liever alleen.
Bij deze zwangerschap testte ik om 4 uur 's morgens, want ik moest zo nodig plassen. Toen wilde ik m niet wakker maken, want we hadden al zo'n poos zo beroerd geslapen allebei. Was wel leuk om hem wakker te maken en de test onder zijn neus te duwen.
pi_161360556
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 08:03 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

Kan de OP niet meer wijzigen helaas. Maar 14 april is het ook al bijna :)

Test gaat niet mee, vind niet leuk om te testen als man er niet is. Zoiets over de app vertellen is me iets te klinisch :P
Is prima, dan pas ik hem de volgende ronde wel aan :)

Nee dat snap ik. Ik dacht dat je een paar daagjes 'lekker weg' ging (eventueel met je man). Vandaar ;) Maar wel fijn dat er nog geen bloed is. Laat dat de komende 8 maanden maar mooi achterwege!
pi_161361103
Hij bemoeit zich er niet te veel mee. Houd globaal bij wanneer we het eventueel zouden kunnen weten en laat aan mij over wanneer ik test.

Ik begin er stiekem nu wel wat op te hopen, dus ik ben voor die 8 maand niet ongesteld ;)
  Moderator dinsdag 12 april 2016 @ 09:07:43 #174
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161368284
Gefeliciteerd Ooi! Lammer op komst O+

Ik vraag mijn man wel eens voor de grap op welke dag van mijn cyclus ik zit. Hij heeft het vaak tot op de dag precies goed :o onbewust is ie er dus best wel mee bezig O+

Deze ronde ben ik er totaal niet mee bezig eigenlijk. Ik weet dat mijn NOD waarschijnlijk dit weekend is maar geen idee precies op welke cd ik zit :D zal het zo eens aan man vragen :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_161374798
Meh, bloed.

Was wel verwacht, omdat we niet heel gericht bezig zijn geweest en al het vermoeden hadden dat we mijn eisprong gemist hadden. Hij was erg vroeg dit keer en ik had nu ook een ronde van 26 dagen. Op naar ronde 5 :) eisprong is precies tijdens de oplevering van ons huis....
  Moderator dinsdag 12 april 2016 @ 15:12:54 #176
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161374952
Balen peace! Op naar de volgende ronde.

Ik had vandaag een hele plas in mijn ondergoed, niet echt afscheiding maar echt waterdun :? Verder helemaal nergens last van.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_161377665
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:12 schreef MaJo het volgende:
Balen peace! Op naar de volgende ronde.

Ik had vandaag een hele plas in mijn ondergoed, niet echt afscheiding maar echt waterdun :? Verder helemaal nergens last van.
Aargh dat heb ik ook wel eens. Zo naar. Alsof je in je broek piest, terwijl je toch zeker weet dat je niet aan het plassen bent.
pi_161377823
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:03 schreef Peacefulll het volgende:
Meh, bloed.

Was wel verwacht, omdat we niet heel gericht bezig zijn geweest en al het vermoeden hadden dat we mijn eisprong gemist hadden. Hij was erg vroeg dit keer en ik had nu ook een ronde van 26 dagen. Op naar ronde 5 :) eisprong is precies tijdens de oplevering van ons huis....
Balen Peace! Toch weer een teleurstelling...
pi_161377845
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:07 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd Ooi! Lammer op komst O+

Ik vraag mijn man wel eens voor de grap op welke dag van mijn cyclus ik zit. Hij heeft het vaak tot op de dag precies goed :o onbewust is ie er dus best wel mee bezig O+

Deze ronde ben ik er totaal niet mee bezig eigenlijk. Ik weet dat mijn NOD waarschijnlijk dit weekend is maar geen idee precies op welke cd ik zit :D zal het zo eens aan man vragen :')
Haha, ja mij vriend komt ook af en toe met een zwangerschapsfeitje dat ik denk, hoe kom jij daar nou weer aan?! :D

Heeft ie dan weer van een collega gehoord of opgezocht op internet _O-
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 12 april 2016 @ 20:16:39 #180
269689 crew  Viv
pi_161381472
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:03 schreef Peacefulll het volgende:
Meh, bloed.
Jammer, geen griepbaby dus! -O-
pi_161382763
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:16 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Jammer, geen griepbaby dus! -O-
Nee, helaas ik heb geen vivi kunnen doen ;) Maar goed, nieuwe ronde nieuwe kansen! Ik ga gewoon voor de eerste 2017 baby ;)
pi_161383185
Ooi wat goed! Gefeliciteerd! *O*

Aw, geen Vivitje gedaan Peace.
Maar nieuwe huis inwijden en de eerste 2017 baby produceren klinkt wel goed!
pi_161385060
Jammer Peacefull! -O-

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:20 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Aargh dat heb ik ook wel eens. Zo naar. Alsof je in je broek piest, terwijl je toch zeker weet dat je niet aan het plassen bent.
+1. Zo goor :X
pi_161385712
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:05 schreef Savvy. het volgende:
Ooi wat goed! Gefeliciteerd! *O*

Aw, geen Vivitje gedaan Peace.
Maar nieuwe huis inwijden en de eerste 2017 baby produceren klinkt wel goed!
~O>
  Moderator woensdag 13 april 2016 @ 08:45:47 #185
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161393721
Ik bedacht gisteren dat het ook 2017 gaat worden, dat is wel symbolisch:
2014 verloofd
2015 huis gekocht
2016 getrouwd
2017 baby O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_161395242
nou, ronde 2 was voor mij een no-go. ik bloed. op naar ronde 3!
pi_161395383
Hier ook door naar de volgende ronde. Helaas pindakaas :P
pi_161395771
We gaan gewoon allemaal übercute 2017 baby's bakken *O*
pi_161397081
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:09 schreef BlueEyes het volgende:
We gaan gewoon allemaal übercute 2017 baby's bakken *O*
Helemaal mee eens!
pi_161397135
Hier is het momenteel ook weer even spannend. Na mijn ultrakorte cyclus van vorige maand zit ik nu op dag 29.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161397628
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:09 schreef BlueEyes het volgende:
We gaan gewoon allemaal übercute 2017 baby's bakken *O*
Ik doe mee! *O*
pi_161398668
Spannend Franny!
Nog (hypochonder :') )klachten erbij of niks nada noppes?
Hoe heb je het destijds bij I ontdekt, bij hoeveel weken en had je toen ergens last van?
pi_161398886
Ik leek gisteren een heel klein ienimieni beetje bloed te hebben, maar zo weinig dat ik het niet zeker weet. Dus eigenlijk reken ik wel op een menstruatie vandaag of morgen (ook om teleurstelling te voorkomen). Maar verder voel ik niets.
Bij I ontdekte ik dat ik zwanger was toen ik zes weken was. Aanleiding was: uitblijven menstruatie (duh) in stopweek van de pil en aanhoudende duizeligheid na 2 glazen wijn ( :+ ). Pas vanaf week 8 kreeg ik veel last van misselijkheid.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 13 april 2016 @ 14:58:30 #194
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161400181
Spannend Franny!
pi_161405725
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:09 schreef BlueEyes het volgende:
We gaan gewoon allemaal übercute 2017 baby's bakken *O*
Ik hoop het zo *O*

Deze ronde is niet geslaagd, dus geen decemberbaby voor mij en geen mama worden in 2016 ;( Dat doet toch wel weer even flink pijn.
En ik had er zo veel vertrouwen in dat ik vanochtend zelfs getest had, maar die was dus negatief en nu net het eerste bloed. Dag 29, na de vorige 3 cyclussen van 25/26 dagen. (Dus heel herkenbaar Franny, ik hoop dat het voor jou beter uit pakt!)
Eisprong was op dag 16 dus klopt verder wel. Dit lijkt weer op het oude ritme wat ik had.
pi_161408527
In 2017 komen er dus heel veel awesome baby's bij. O+
S. 2014
J. 2016
pi_161408660
Ja, dat kan ik me voorstellen, F-r, dat je het beeld van mama worden in 2016 moet loslaten en dat het verdrietig is. :* .

Hier zet het nu ook echt door, jammer maar helaas..
Juist de laatste paar weken heb ik een paar keer bedacht dat één kind toch ook wel veel voordelen heeft. :@ . Als ik wel zwanger was geweest, was ik superblij geweest, maar het is ook goed dat ik voel dat als het niet lukt het voor mij ook goed is zoals het is. :) . Dat maakt het ook allemaal wat luchtiger.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161409867
Jammer Franny! Maar fijn dat je er zo in kan staan. Hoef je je echt niet voor te schamen, er zitten genoeg voordelen aan 1 kind. Je hebt natuurlijk ook al wel een super leuk kind ;) en ja ik lurk :@

En dat ik in 2016 geen mama wordt, realiseerde ik mij vandaag pas. Het jaar waarin ik eigenlijk mama had moeten worden. ;(
Hier is die relaxtheid echt heel ver te zoeken na ruim1,5 jaar er actief mee bezig zijn en al jaren daarvoor passief. Het is echt mijn ultieme levensdoel wat vervult moet worden, hoe dan ook.
pi_161410191
Aahw wat veel bloed! Klote.

Ik kan het voor mijzelf nog prima relativeren en de teleurstelling is weliswaar een klein beetje aanwezig, maar ik denk nog langer niet zo groot als bij vrouwen (en mannen) die al veel langer wachten. Dus even een dikke kus en knuffel voor Majo, Fuchsia en Franny (en aan alle andere dames) die al zo lang wachten op hun (ultieme) levensdroom.
pi_161426744
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 21:26 schreef Peacefulll het volgende:
Aahw wat veel bloed! Klote.

Ik kan het voor mijzelf nog prima relativeren en de teleurstelling is weliswaar een klein beetje aanwezig, maar ik denk nog langer niet zo groot als bij vrouwen (en mannen) die al veel langer wachten. Dus even een dikke kus en knuffel voor Majo, Fuchsia en Franny (en aan alle andere dames) die al zo lang wachten op hun (ultieme) levensdroom.
Dat is lief, maar dat geldt voor mij niet, ;) . Ik leef wel erg mee met iedereen hier die al lang aan het wachten is inderdaad. Ik hoop ook erg op veel 2017 baby's. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161428078
Hier ook geen 2016 baby. In juli tikken we alweer de drie jaar aan. -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 14 april 2016 @ 18:18:52 #202
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161428501
Hier denk ik ook geen 2016 baby. Ik vind de jaartallen confronterend omdat zoonlief al uit 2011 is. Maar goed. Leeftijdsverschil is toch al enorm. Dus dat maakt dan niet meer zoveel uit. Dit is alweer ronde 4 na miskraam 2. Een collega van mijn zus is toevallig van mijn leeftijd met ook een kind van vier. Na verschillende miskramen loopt zij nu in het ziekenhuis. Die gedachte is nog niet in me opgekomen. Wanneer neem je zo'n stap? Misschien vind ik het ook wel goed zo dan, 1 kind. Ik wil geen medisch gedoe. Maar dat zeg ik nu.

Op 7 dpo overigens dus als het raak is, is het op de valreep. Voel echter helemaal niets. Dat is bij mij geen goed teken denk ik. De vorige zwangerschap voelde ik rond deze tijd steken en krampen. Nog even en we weten het.
pi_161430682
Lijkt me zwaar om een wens zo lang onvervuld te zien gaan. Sterkte dames :*

Hier was het de 2e ongesteldheid na de currettage en dus de 1e ronde dat we er weer voor mochten gaan. Wat dat betreft valt het mee. Maar ook direct zo leeg, omdat we in november al dachten er te zijn.
pi_161431612
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:18 schreef Aventura het volgende:
Ik vind de jaartallen confronterend omdat zoonlief al uit 2011 is. Maar goed. Leeftijdsverschil is toch al enorm.
Ik heb een 2009 en een 2015. Het leeftijdsverschil is groot, maar het is echt heel leuk O+
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  donderdag 14 april 2016 @ 22:08:45 #205
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161434265
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 20:46 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik heb een 2009 en een 2015. Het leeftijdsverschil is groot, maar het is echt heel leuk O+
geloof ik meteen, ik loop ook maar wat te zeuren :) Ik mag in mijn handjes knijpen als het lukt.

Ik wens iedereen een gezonde 2017-baby :)
pi_161443766
Cygne :*

Aventura ik zeg ook nee tegen het medische, en dat is eigenlijk vanwege mijn leeftijd.
Ik weet dat ik (snel) zwanger kan worden en ga er maar vanuit dat mijn lichaam het zelf bepaald of het nog eens kan.
Klinkt zweveriger dan het is maar ik heb de berusting dankzij het feit dat ik al een erg leuk gelukt exemplaar hier door het huis heb stuiteren.
pi_161443915
Ik snap je wel BluyEyes.

Wij hebben de keuze gemaakt omdat ik het vertrouwen in mijn lichaam echt kwijt ben. Dat ik niet meer *O* doe bij een positieve test maar -O-. En ik wil gewoon heel heel heel graag een kindje. Een levend gezond kindje. En daar heb ik best wat voor over. Ook al zie ik er vreselijk tegenop.
  Moderator vrijdag 15 april 2016 @ 13:13:21 #208
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161444194
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 21:26 schreef Peacefulll het volgende:
Aahw wat veel bloed! Klote.

Ik kan het voor mijzelf nog prima relativeren en de teleurstelling is weliswaar een klein beetje aanwezig, maar ik denk nog langer niet zo groot als bij vrouwen (en mannen) die al veel langer wachten. Dus even een dikke kus en knuffel voor Majo, Fuchsia en Franny (en aan alle andere dames) die al zo lang wachten op hun (ultieme) levensdroom.
Aw lief O+ Al begin ik ook een beetje murw te worden soms :@

Cygne :*

Hier zijn de sluizen ook weer open dus op naar ronde 10.000 -O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_161444228
Maar dat snap ik ook helemaal Cygne dat voor jullie die keus zo is.
En ben ook 'blij' dat voor jullie een gepast traject is. Het is je zo gegund :*

Ik denk dat als ik 5 jaar jonger zou zijn dat ook zou doen. Maar ik word eind van het jaar 40 en vind het prima zo als het bij 1 blijft.
Wat Franny ook al eerder aanhaalde dat het met z'n 3 goed hebben zo.
Maar vraag me in december als ik 40 ben nog maar eens mocht het niet gelukt zijn, reken maar dat er ook een stukje verdriet zal zijn.
pi_161444443
BlueEyes, begrijp ik. :* Mijn zus heeft zich als eiceldonor aangeboden na de uitslag van de translocatie. Dat was een serieuze optie geweest maar zij is ook al 40 geweest en buiten dat heeft ze een historie van hormonale depressies én twee tienermeiden die haar nodig hebben.

Ik ben zelf nog maar 27. Ik ben echt heel blij dat ik zo jong met de pil ben gestopt. Nu hebben we de tijd nog.
  vrijdag 15 april 2016 @ 14:00:24 #211
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161445120
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:51 schreef BlueEyes het volgende:
Cygne :*

Aventura ik zeg ook nee tegen het medische, en dat is eigenlijk vanwege mijn leeftijd.
Ik weet dat ik (snel) zwanger kan worden en ga er maar vanuit dat mijn lichaam het zelf bepaald of het nog eens kan.
Klinkt zweveriger dan het is maar ik heb de berusting dankzij het feit dat ik al een erg leuk gelukt exemplaar hier door het huis heb stuiteren.
dat dus. Ik zie niet in wat een ziekenhuis ons kan bieden dat ons meer kansen geeft dan in bed. Onze 'frequentie' is optimaal, mijn cyclus is mooi regelmatig, we zijn bewezen vruchtbaar. Twee keer raak in ronde 1 en een x in ronde 4. Dus hoe is bijvoorbeeld IVF dan beter? Als ik geen eitjes meer heb ofzo dan werkt geen enkele behandeling natuurlijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Aventura op 15-04-2016 14:10:33 ]
  vrijdag 15 april 2016 @ 14:02:15 #212
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161445153
Knuffels voor fuchsia, cygne en majo en iedereen die het nodig heeft :)
  vrijdag 15 april 2016 @ 14:10:17 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161445302
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 14:00 schreef Aventura het volgende:

[..]

dat dus. Ik zie niet in wat een ziekenhuis ons kan bieden dat ons meer kansen geeft dan in bed. Onze 'frequentie' is optimaal, mijn cyclus is mooi regelmatig, we zijn bewezen vruchtbaar. Twee keer raak in ronde 1 en een x in ronde 4. Dus hoe is bijvoorbeeld IVF dan beter?
"Gebruikelijk" is dat je na 2 of 3 miskramen verder onderzoek aangeboden krijgt; soms is er bijvoorbeeld een translocatie of een ander genetisch 'defect' (excuus, dat klinkt heel naar, maar ik weet even geen beter woord) wat ervoor zorgt dat je een verhoogde kans hebt op miskramen. Soms is niet het 'zwanger worden' het probleem, maar wel het 'zwanger blijven'. Daar zou de MMM wel een handje bij kunnen helpen.
KuikenGuppy
  vrijdag 15 april 2016 @ 14:11:23 #214
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161445328
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 14:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

"Gebruikelijk" is dat je na 2 of 3 miskramen verder onderzoek aangeboden krijgt; soms is er bijvoorbeeld een translocatie of een ander genetisch 'defect' (excuus, dat klinkt heel naar, maar ik weet even geen beter woord) wat ervoor zorgt dat je een verhoogde kans hebt op miskramen. Soms is niet het 'zwanger worden' het probleem, maar wel het 'zwanger blijven'. Daar zou de MMM wel een handje bij kunnen helpen.
ja dat snap ik. Ik heb er 2 acjter de rug maar wijt dit toch aan leeftijd. Dit omdat we al een gezond kind hebben.
pi_161445514
Ik heb onderzoeken aangeboden gekregen na de tweede miskraam, gezien mijn leeftijd van toen 25 en de herhaalde miskramen van mijn moeder en oma hebben we dat meteen gedaan.

Het heeft ons daarna wel een hele poos gekost om de beslissing te maken om voor pgd te gaan.
pi_161462983
Majo :{ :*

Vriend vroeg laatst ook of ik er over na heb gedacht over hoe ver we willen gaan.
Maar ik weet het nog niet. Aan de ene kant denk ik misschien moet ik mijn zegeningen tellen met het fantastische kind dat we al hebben. Maar aan de andere kant wil ik wel echt graag een tweede ...

Als ik nog geen kind zou hebben zou ik denk ik wel sneller overwegen om het medische pad te bewandelen als die mogelijkheid er was.

Ik ken een klein beetje jouw verhaal Cygne en mijn hemel wat lijkt me dat zwaar.
Ik vind het wel fijn dat we in een wereld leven waar er mogelijkheden als pgd bestaan en ik hoop dan ook dat jullie lang gekoesterde wens snel in vervulling mag gaan :*


Ik kan deze ronde mijn ei niet vinden. Ik zit nu op dag 20, maar nog geen positieve ovulatietest gezien.
Ik had ook al zo'n gekke menstruatie van 10 dagen, nu twijfel ik of de menstruatie wel echt 20 dagen geleden begonnen was.
Als ik puur af zou gaan op mijn lichaam zou ik denken dat ik eergisteren of gisteren mijn eisprong had, maar de ovulatietesten zeggen van niet. Nog maar even doortesten dus.
pi_161474369
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:30 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Ik heb ook laatst mijn eerste afspraak bij de gynaecoloog gehad, ik had dezelfde klachten als jij. Ik heb een inwendige echo gehad, ook keek ze even met de eendebek of alles er normaal uit zag (viel me reuze mee overigens!). Ze zag al snel dat de echobeelden overeenstemden met PCOS. Vervolgens moest ik bloed prikken, en een paar weken later hoorde ik telefonisch hoe het er voor stond met mijn hormoonwaarden.
Ik heb in dit gesprek aangekaard dat het mij wel logisch leek als ze het zaad van mijn man ook even zouden analyseren. De gynaecoloog zei dat het niet gebruikelijk was aangezien er geen aanleiding was om te denken dat er iets mis zou zijn met het zaad, maar ze wilde het op ons verzoek wel regelen. Bij ons was de zaaduitslag toen heel slecht. Misschien iets om in overweging te nemen; mocht je de pech hebben dat er met jullie allebei het een en ander mis is, dan is het misschien fijn om te weten zodat je niet maandenlang clomid hoeft te slikken voor 'niets'.
Laaaate reactie terug, maar bedankt nog!
Ik ga het allemaal meenemen en kijken hoe het voelt. Vrijdag heb ik mijn afspraak..

Nu last van 'pijnlijke' borsten en donderdag/vrijdag wat bruin/rood bloed verslies - echt minimaal.
Ik bedenk me natuurlijk van álles, want het zou precies een innesteling kunnen zijn qua dagen..
Verder natuurlijk nergens op gebaseerd met een cyclus van momenteel 102 dagen.
Maar mijn hoofd draait toch op volle toeren met "wat als! O+ " Mezelf beschermen hierin blijf ik lastig vinden..
Hoe dan ook, vrijdag afspraak en daarvoor even testen. Áls het een innesteling is (en dat gaat goed), dan zou ik dan ook positief moeten kunnen testen denk ik zo. Dus hoedanook 'iets' meer duidelijkheid vrijdag. Hoop ik!


Ooi! Fantastisch! *O* Gefeliciteerd!

Peace, Evilaurian en Thee :* Op naar 2017 baby's!
Fuchsia :* Wat verdrietig toch..
Franny :* Fijn dat het ook zo kan voelen!

Cygne en Majo :* :* Wat rot toch voor jullie..
pi_161478514
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 20:09 schreef AN. het volgende:

[..]

Laaaate reactie terug, maar bedankt nog!
Ik ga het allemaal meenemen en kijken hoe het voelt. Vrijdag heb ik mijn afspraak..

Nu last van 'pijnlijke' borsten en donderdag/vrijdag wat bruin/rood bloed verslies - echt minimaal.
Ik bedenk me natuurlijk van álles, want het zou precies een innesteling kunnen zijn qua dagen..
Verder natuurlijk nergens op gebaseerd met een cyclus van momenteel 102 dagen.
Maar mijn hoofd draait toch op volle toeren met "wat als! O+ " Mezelf beschermen hierin blijf ik lastig vinden..
Hoe dan ook, vrijdag afspraak en daarvoor even testen. Áls het een innesteling is (en dat gaat goed), dan zou ik dan ook positief moeten kunnen testen denk ik zo. Dus hoedanook 'iets' meer duidelijkheid vrijdag. Hoop ik!


Herkenbaar hoor. Ik maakte mijzelf ook weer gek afgelopen cyclus terwijl bij mij de kans op een zwangerschap echt héél erg minimaal is. Ik hoop dat dat wel steeds wat minder wordt, want het is eigenlijk geen doen zo. Je kunt ook nergens van op aan, want ik lijk nu ongesteld te worden na 32 dagen al, terwijl de vorige cyclus meer dan 120 dagen duurde :? Heel veel succes vrijdag! :*
pi_161487354
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 20:09 schreef AN. het volgende:

[..]

Laaaate reactie terug, maar bedankt nog!
Ik ga het allemaal meenemen en kijken hoe het voelt. Vrijdag heb ik mijn afspraak..

Nu last van 'pijnlijke' borsten en donderdag/vrijdag wat bruin/rood bloed verslies - echt minimaal.
Ik bedenk me natuurlijk van álles, want het zou precies een innesteling kunnen zijn qua dagen..
Verder natuurlijk nergens op gebaseerd met een cyclus van momenteel 102 dagen.
Maar mijn hoofd draait toch op volle toeren met "wat als! O+ " Mezelf beschermen hierin blijf ik lastig vinden..
Hoe dan ook, vrijdag afspraak en daarvoor even testen. Áls het een innesteling is (en dat gaat goed), dan zou ik dan ook positief moeten kunnen testen denk ik zo. Dus hoedanook 'iets' meer duidelijkheid vrijdag. Hoop ik!


Ooi! Fantastisch! *O* Gefeliciteerd!

Peace, Evilaurian en Thee :* Op naar 2017 baby's!
Fuchsia :* Wat verdrietig toch..
Franny :* Fijn dat het ook zo kan voelen!

Cygne en Majo :* :* Wat rot toch voor jullie..
Jeetje wat spannend... Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt. Voor mij is pijnlijke borsten wel een aanwijzing, maar dat is natuurlijk helemaal per persoon wisselend. Ik duim voor je.

Bij mij gaat het nog steeds goed. Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik in dit stadium al bloedverlies en zou ik as vrijdag de complete miskraam hebben, maar hier zit alles er nog lekker in. Vandaag 5 weken O+ En de dag na koningsdag heb ik een echo om te kijken of er een hartje klopt O+ O+
pi_161488554
wat fijn dat het er op lijkt dat dit baby'tje wel blijft zitten, Ooi O+
pi_161489241
Wat fijn Ooi! Je klinkt verliefd.
pi_161556947
Stil hier... ;) Niemand wat leuks te vertellen? Veel meiden zijn ongesteld (of net klaar) of niet?
pi_161560113
Ik ben er ook nog! Ik heb vandaag mijn ei gevonden .. Of in ieder geval bijna. Mogelijk dat de ovulatietest morgen nog iets duidelijker is, maar we hebben het in elk geval vandaag maar even gezellig gemaakt :Y)
  Moderator dinsdag 19 april 2016 @ 21:22:04 #224
382129 crew  Donna
pi_161560164
Ik zit nog bij de rammelaars, maar lees hier wel sinds kort mee. Hoop in de zomer aan te schuiven. :)
  dinsdag 19 april 2016 @ 21:24:02 #225
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161560245
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:30 schreef Peacefulll het volgende:
Stil hier... ;) Niemand wat leuks te vertellen? Veel meiden zijn ongesteld (of net klaar) of niet?
vandaag ongesteld geworden, dus niks leuks nee :s
pi_161563256
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 21:24 schreef Aventura het volgende:

[..]

vandaag ongesteld geworden, dus niks leuks nee :s
Ohw.. Nee dat is heel erg klote zelfs :( Dikke knuffel

Gezellig dat je mee komt spieken Donna! Wie weet gaat het bij jou net zo voortvarend als bij Goudreinette. ;)
pi_161569033
Verdorie Aventura -O- :*

Hier net klaar, maar nu nog 2 weken op ei wachten. Gelukkig genoeg leuks in het vooruitzicht. Vakantie!
pi_161579615
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 10:16 schreef Theeleuter het volgende:
Verdorie Aventura -O- :*

Hier net klaar, maar nu nog 2 weken op ei wachten. Gelukkig genoeg leuks in het vooruitzicht. Vakantie!
Lekker thee! Geniet er van. Mijn ei komt waarschijnlijk komend weekend. Dus ga zo zachtjes aan weer testen.
pi_161586410
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:30 schreef Peacefulll het volgende:
Stil hier... ;) Niemand wat leuks te vertellen? Veel meiden zijn ongesteld (of net klaar) of niet?
Nou zei ik vorige week iets over 2017 baby's en dat we daar allemaal voor gaan.
Wist ik veel dat ik geen buikgriep had :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161586513
Blueeeeeeeeeeeeeeee! *O*. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_161586614
jaa! Blue!! *O* O+
pi_161586695
Jaaa Blue *O* gefeliciteerd.
S. 2014
J. 2016
pi_161586707
Blueeeee, gefeliciteerd! O+ O+ *O*
pi_161586785
Blue :D *O* *O* *O*
pi_161586814
Gefeliciteerd!! *O*
pi_161586819
Oooh een nieuwjaarsbeeb ❤❤❤
Van harte blue!
pi_161586902
Blue!! *O* *O*
pi_161587713
Wat geweldig, Blue!!!! Ben super blij voor je en ik hoop dat het allemaal goed mag gaan. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 20 april 2016 @ 22:00:25 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_161587796
Nieuwjaarsdagbaby voor blue *O* gefeliciteerd lieverd O+!
disclaimer
  woensdag 20 april 2016 @ 22:02:09 #240
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161587898
jaaaaaaaaaa *O* *O* *O* *O*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 20 april 2016 @ 22:02:51 #241
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161587932
BlueBabe O+. Ik duim zo hard voor je!!! :* .
Je zei nog dat je drie maanden achter me aan zou komen, maar dat worden er dus twee :7.
KuikenGuppy
pi_161587968
Blue O+ :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_161587976
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:31 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Nou zei ik vorige week iets over 2017 baby's en dat we daar allemaal voor gaan.
Wist ik veel dat ik geen buikgriep had :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooooh O+ Supertof! Gefeliciteerd!!!!!!!
pi_161588034
Blue gefeliciteerd O+ O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
  Moderator woensdag 20 april 2016 @ 22:06:15 #245
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161588093
Jaaaaa het werd wel weer tijd voor een tweede streepje!! Gefeliciteerd O+ *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_161588222
Gefeliciteerd Blue!
  woensdag 20 april 2016 @ 22:10:13 #247
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_161588326
Jaaasas gefeliciteerd O+ *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 20 april 2016 @ 22:10:51 #248
269689 crew  Viv
pi_161588425
Wat fantastisch! *O* Gefeliciteerd! O+
pi_161588458
Jaaaaaaaa BE wat geweldig *O* O+ nog zo'n leukerd!! Kan F al z'n sloopkogeltalenten doorgeven aan je nieuwe mini! Tof :* !
  woensdag 20 april 2016 @ 22:13:05 #251
409579 LuDann
All the way
pi_161588497
Van harte gefeliciteerd BE! :D *O*
pi_161588517
Tof BE! Gefeliciteerd!
  woensdag 20 april 2016 @ 22:14:40 #253
73386 Fazz
onderweg
pi_161588578
Jaaaaa *O* gefeliciteerd Blue O+ *O*
pi_161588924
BE, gefeliciteerd!! *O*
  Moderator woensdag 20 april 2016 @ 22:22:51 #255
382129 crew  Donna
pi_161589040
Super gefeliciteerd! *O*
  woensdag 20 april 2016 @ 22:24:25 #256
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_161589114
Jeej, Blue! O+
Kwak
pi_161589479
Wauw! Jeej Blue! Van harte gefeliciteerd
pi_161589857
Halloooooooo

Ikhebnikstemeldenmaarhoordeik...


STREEEEPENNNNN *O*

Gefeliciteerd Blue O+
pi_161590073
BE wat een geweldig mooi nieuws!!! *O*
  woensdag 20 april 2016 @ 22:50:51 #260
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_161590276
Gefeliciteerd BE! *O* *G*
pi_161590736
Gefeliciteerd Blue *O*
pi_161591366
Blue, wat leuk!!! Gefeliciteerd!
pi_161591679
Ik kom even uit de lurk voor Blue! O+ *O* *O* *O*
pi_161591850
Daarvoor kom ik van onder mijn steen vandaan. Wat gaaf *O* Gefeliciteerd BlueEyes *O*
Ik duim keihard voor een plakker voor je net-nog-2016-of-toch-2017-baby :*
  woensdag 20 april 2016 @ 23:44:50 #265
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_161592036
*; *O* *O* *O* *O*
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_161592385
Wat leuk, gefeliciteerd Blue! *O*
pi_161594172
Tof! *O*
pi_161594369
Jaaa Blue! Dit is veel leuker dan buikgriep! *O*
pi_161594548
Gefeliciteerd Blue *O*
  donderdag 21 april 2016 @ 07:31:08 #270
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161594587
Wauw Blue! Van harte dame :)
  donderdag 21 april 2016 @ 07:48:16 #271
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161594673
Blue! Gefeliciteerd!! *O*
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161594704
Thanks allemaal O+
Hoop dat er gauw nog veel strepen gaan volgen!
pi_161594763
Jaaaa! Blue wat vet spannend! Aaah, ben echt blij voor je! Ik duim voor een prachtige plakker!
pi_161595309
hieperdepiep Blue! dat zijn mooie strepen! ^O^
  donderdag 21 april 2016 @ 09:22:20 #275
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_161595865
OJOS_AZUROS APPROVES!

BLUE! Wat een fantastisch nieuws! Eindejaarskindekes zijn de tofsten! En samen in Z&G jee! O+
  donderdag 21 april 2016 @ 10:57:03 #277
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161597219
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 22:02 schreef Burdie het volgende:
BlueBabe O+. Ik duim zo hard voor je!!! :* .
Je zei nog dat je drie maanden achter me aan zou komen, maar dat worden er dus twee :7.
heb ik dat nu helemaal gemist van jou? Of ben ik het vergeten? Maar wat leuk ook voor jou!
  donderdag 21 april 2016 @ 11:29:09 #278
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161597847
Ik kom even uit de ontlurk voor blue *O* O+
pi_161597891
*O* Streepjes voor BlueEyes <3 Gefeliciteerd!
  donderdag 21 april 2016 @ 11:32:47 #280
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_161597916
Ohhh Blue wat vind ik dat supertofff!!!! *O*
Van harte gefeliciteeeeerdddd!!!! *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  Moderator donderdag 21 april 2016 @ 11:42:57 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161598105
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 10:57 schreef Aventura het volgende:

[..]

heb ik dat nu helemaal gemist van jou? Of ben ik het vergeten? Maar wat leuk ook voor jou!
Dat heeft ze heel sneaky in het buikentopic gemeld ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_161599501
Gefeliciteerd BE!! *O*
  donderdag 21 april 2016 @ 12:48:07 #283
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_161599563
Woeiiii Blue *O*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_161605959
Gefeli Blue! *O*

Vraagje aan degenen met PCO onder ons. Onze kleine man is bijna tien maanden en ik overweeg om weer te stoppen met de pil (desogestrel ivm borstvoeding). Niet om direct te proberen om weer zwanger te worden want dat is tot aan het einde van de zomer echt niet handig, maar wel om te zien wat mijn cyclus doet zonder pil en nog met wat borstvoeding.

Voor de pil (15 jaar geleden...) had ik een volstrekt normale cyclus. Ergens tijdens pilgebruik is PCO ontstaan, ik had heel lange cycli na het stoppen. Uiteindelijk na tien maanden spontaan zwanger geworden, op cyclusdag 90 had ik een positieve test.

Oke lang verhaal dat niet per se relevant is, maar ik lees weleens dat PCO weer over kan gaan door zwangerschap en bevalling. Dat hoop ik natuurlijk :+ Ik had verder geen verschijnselen (BMI van 20, geen acne of overbeharing) dus daaraan kan ik het niet merken. Vandaar dat ik dus wil stoppen met de pil om te zien wat mijn cyclus doet en dan waarschijnlijk vanaf het einde van de zomer voor the real thing gaan :7

Heeft iemand hier ervaring mee, PCO na zwangerschap? Ik twijfelde tussen hier posten en het 'niet zo makkelijk'-topic, maar zo ver is het nu nog niet.
  donderdag 21 april 2016 @ 18:15:27 #285
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_161606022
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 18:12 schreef Minarosa het volgende:
Gefeli Blue! *O*

Vraagje aan degenen met PCO onder ons. Onze kleine man is bijna tien maanden en ik overweeg om weer te stoppen met de pil (desogestrel ivm borstvoeding). Niet om direct te proberen om weer zwanger te worden want dat is tot aan het einde van de zomer echt niet handig, maar wel om te zien wat mijn cyclus doet zonder pil en nog met wat borstvoeding.

Voor de pil (15 jaar geleden...) had ik een volstrekt normale cyclus. Ergens tijdens pilgebruik is PCO ontstaan, ik had heel lange cycli na het stoppen. Uiteindelijk na tien maanden spontaan zwanger geworden, op cyclusdag 90 had ik een positieve test.

Oke lang verhaal dat niet per se relevant is, maar ik lees weleens dat PCO weer over kan gaan door zwangerschap en bevalling. Dat hoop ik natuurlijk :+ Ik had verder geen verschijnselen (BMI van 20, geen acne of overbeharing) dus daaraan kan ik het niet merken. Vandaar dat ik dus wil stoppen met de pil om te zien wat mijn cyclus doet en dan waarschijnlijk vanaf het einde van de zomer voor the real thing gaan :7

Heeft iemand hier ervaring mee, PCO na zwangerschap? Ik twijfelde tussen hier posten en het 'niet zo makkelijk'-topic, maar zo ver is het nu nog niet.
Ik :Y. Bij mij was de PCOS weg na m'n 1e bevalling dus de 2e X was ik na 3 cycli zwanger :)
pi_161609591
BlueEyes way gaaf!!! Ik duim voor een plakker! :Y O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_161609646
Minarosa, hier ook spontaan zwanger in ronde 4 na het eerste kindje! En de rondes waren normale lengte, wat ik ook voor mijn eerste nooit had. Dus ik zeg: voorzichtig aan als je niet zwanger wilt worden :D het kan best namelijk!
pi_161614753
Wow goede verhalen :D dat biedt hoop!

En tweede is uiteraard zeer welkom, maar qua timing (voor zover ik daar iets aan kan doen) is deze zomer niet zo handig; huis net verkocht en op zoek naar nieuw, dus ik heb één à twee (evt. tijdelijke woonruimte) verhuizingen voor de boeg. Ik denk dat dit weer mijn laatste pildagen zijn en dan maar voorzichtig, gezien jullie verhalen. Ik hoop zo op een regelmatige cyclus! *O* :+
pi_161615453
Hier geen PCO, maar wel een situatie wat net als PCO gereset kan worden na een zwangerschap. Tot nu toe lijkt hier niks gereset te zijn helaas.
Ik ben wel met dezelfde insteek gestopt met anticonceptie, om te zien wat mijn cyclus doet voor we er weer voorgaan.
pi_161623791
Gefeliciteerd BlueEyes!!

Ik kom hier ook zo langzamerhand meelezen O+.

Na jarenlang (prik)pilgebruik wacht ik nu op m'n eerste menstruatie.. Zijn er hier meer dames die de prikpil gebruikt hebben? Hoe lang duurde het voor alles weer op gang kwam? Prikpil is hier sinds eind februari uitgewerkt maar tot op heden nog niks.
Geen haast verder dus ik wacht (soort van :P) rustig af.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_161623949
}:|

3x een bloedtest gehad voor de schildklier en 3x verschillend :o
Nu is mijn schildklier gezond verklaard dus ik ben afgevinkt bij de interne geneeskunde...
Wil ik mijn gyn bellen voor een snelle afspraak gezien de situatie
(Hevig bloedverlies sinds pasen) is ze op vakantie en pas over 2 weken kan ze me bellen ;(
pi_161627243
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 12:50 schreef deadly_kiss het volgende:
}:|

3x een bloedtest gehad voor de schildklier en 3x verschillend :o
Nu is mijn schildklier gezond verklaard dus ik ben afgevinkt bij de interne geneeskunde...
Wil ik mijn gyn bellen voor een snelle afspraak gezien de situatie
(Hevig bloedverlies sinds pasen) is ze op vakantie en pas over 2 weken kan ze me bellen ;(
Aahw dat duurt nog heel erg lang! Is er geen vervanger beschikbaar die haar taken waarneemt? Als je al zo lang bloed, lijkt me niet goed.
pi_161634216
:) welkom Kirb!
En ik hoop dat voor Minarosa ook deze goede verhalen op gaan! ^O^
En wat rot deadly, dat je zo lang moet wachten..

Voor mij was het de vrijdag van duidelijkheid!
Hopend op een positieve zwangerschapstest óf duidelijkheid bij de gyn.
De zwangerschapstest was witter dan wit (toch jammer..), dus naar de gyn.
Na wat vragen de inwendige echo en toen zei hij uiteindelijk PCOS.
Meh. :{
Daarna heb ik niet meer zoveel gehoord. Onverwacht toch een klap. :@

Ik ga maar even niet te veel googlen en laat het even voor wat het is, volgende week weer een nieuwe week.
Dan ook medicatie slikken om menstruatie op te wekken en daarna weer medicatie. (Ik weet even uit m'n hoofd niet meer wat voor soort.)
Ben nu vooral gewoon even murw. -O-
  Moderator vrijdag 22 april 2016 @ 22:31:23 #294
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161638270
An, ik snap heel goed dat je baalt van de diagnose maar juist aan pcos valt heel veel te doen! Met medicatie komt daar waarschijnlijk een mooie eisprong uit ^O^

Kijken ze ook al bij je man of alleen bij jou?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_161639074
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:31 schreef MaJo het volgende:
An, ik snap heel goed dat je baalt van de diagnose maar juist aan pcos valt heel veel te doen! Met medicatie komt daar waarschijnlijk een mooie eisprong uit ^O^

Kijken ze ook al bij je man of alleen bij jou?
:* dankje, fijn om te horen!

Bij m'n vriend word ook gelijk gekeken ja! (Vind hij minder prettig..!)
pi_161639927
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 15:30 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Aahw dat duurt nog heel erg lang! Is er geen vervanger beschikbaar die haar taken waarneemt? Als je al zo lang bloed, lijkt me niet goed.
Ik wacht liever die 2 weken op mijn vertrouwde gyn dan weer mijn levensverhaal te moeten uitleggen aan een "vreemde"
Mijn huisarts bellen heeft ook geen zin omdat hij het juist uit handen heeft gegeven :)
pi_161639982
Hoe kan de gyn aan een echo zien of je pcos hebt?
pi_161640384
Als ze veel grote eiblaasjes zien op de echo dan past dat bij PCOS.
pi_161642352
Ok dan snap ik het.
Dat was bij mij dus ook het geval en de schildklier arts zei ineens dat mijn gyn een aantekening had gemaakt van verdenking pcos!
pi_161646197
Deadly kiss, dan zien ze een kralenkrans rond je eierstokken. Ik heb t ook gehad n het jaar nadat ik gestopt was met de pil en dat is vanzelf weg gegaan.

An, wat balen van je doktersbezoek. Je blijft toch altijd beetje hopen.

Mag ik even een klein juichje doen hier? Gister was de dag dat ik de vorige zwangerschap een miskraam kreeg, maar het gaat nog steeds supergoed. Gister voor de grap nog een keer test gedaan en de teststreep was nog eerder zichtbaar dan de controlestreep *O*

Ik durf nog niet helemaal een topic door te schuiven. Dat voelt toch een beetje als de goden verzoeken...
pi_161667520
Ja Blue!! Gefeliciteerd meid! *O* *O* *O*

Las even wat minder, drukke weken gehad, maar! vakantie nu :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')