Pa Tokkie gespot.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oh die wel he nou is goed hoor!!!111!!!
KOMT WEL DICHTBIJ ZO!quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:48 schreef KoosVogels het volgende:
Collega gisteren tegen mij: vind jij het niet een beetje eng dan? Jij landde vorige week dinsdag nog in Eindhoven?
Wat de neuk lul je nou, bitch?
Ik was in maart 2004 nog in Brussel, stel je voor dat ik 12 jaar later was gegaanquote:
Laat je toch twijfelen over wie nu de gevaarlijkste mensen zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:50 schreef Disana het volgende:
Ik zat vandaag met iemand in het ziekenhuis te wachten die het maar eng vindt dat er wel zo'n 500 Syrische vluchtelingen in de stad zijn opgevangen. 'Want daar kunnen ze tussen zitten.'
quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:48 schreef Disana het volgende:
Met zo'n TT moet ik wel even uit lurkstand komen.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:50 schreef Disana het volgende:
Ik zat vandaag met iemand in het ziekenhuis te wachten die het maar eng vindt dat er wel zo'n 500 Syrische vluchtelingen in de stad zijn opgevangen. 'Want daar kunnen ze tussen zitten.'
Omg, ik in 2014 nog! Trauma!quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:50 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik was in maart 2004 nog in Brussel, stel je voor dat ik 12 jaar later was gegaan
Angst is het gevaarlijkst. Na haat.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Laat je toch twijfelen over wie nu de gevaarlijkste mensen zijn.
Het doet je wel twijfelen aan het gezonde verstand van de Hollander.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Laat je toch twijfelen over wie nu de gevaarlijkste mensen zijn.
Pax en kast, snappie. Hihihaho.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:52 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oke, geen idee, maar ook bij nader inzien lijkt het dus op geen enkele wijze grappig te zijn.
Ach man, dat is toch gewoon een beetje babbelen over niets. Of bedoelde die knakker het serieus?quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:48 schreef KoosVogels het volgende:
Collega gisteren tegen mij: vind jij het niet een beetje eng dan? Jij landde vorige week dinsdag nog in Eindhoven?
Wat de neuk lul je nou, bitch?
Wat deed je daar helemaal? Groningen heeft toch ook genoeg goede ziekenhuizen?quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Het doet je wel twijfelen aan het gezonde verstand van de Hollander.
Ik antwoordde dat de mensen die worden opgevangen goed gescreend worden en papieren moeten hebben, en dat ik erop vertrouw dat onze overheid goed de vinger aan de pols houdt. Want dat las ik vandaag ergens, dat onze inlichtingendiensten en wijkagenten voor ons oppassen. Maar niet iedereen is daar dus gerust op.quote:
Ik dacht altijd dat het deel van de provincie Groningen buiten de stad Groningen Ommeland genoemd werd.quote:
Nederlander, bedoel ik. Ik was trouwens in het Martini, en eens niet in het UMCG. Was even wennen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:53 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat deed je daar helemaal? Groningen heeft toch ook genoeg goede ziekenhuizen?
Het is een vrouw. Natuurlijk bedoelt die het serieus.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:53 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ach man, dat is toch gewoon een beetje babbelen over niets. Of bedoelde die knakker het serieus?
Wel een mooi antwoord van je.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik antwoordde dat de mensen die worden opgevangen goed gescreend worden en papieren moeten hebben, en dat ik erop vertrouw dat onze overheid goed de vinger aan de pols houdt. Want dat las ik vandaag ergens, dat onze inlichtingendiensten en wijkagenten voor ons oppassen. Maar niet iedereen is daar dus gerust op.
Zuurpruim.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:54 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Echt zoooo niet grappig, gevat of wat dan ook.
Is ook zo. Hogeland is weer een streek daarin.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:54 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat het deel van de provincie Groningen buiten de stad Groningen Ommeland genoemd werd.
In dat geval wel ernstig ja.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is een vrouw. Natuurlijk bedoelt die het serieus.
Oh, nu wel te zien.quote:
Vooral dat laatste "Deel indien u..".quote:
Ja.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Je moet dat vertrouwen toch gewoon hebben? Anders word je gek van angst.
Van de 'Ik doe GEEN aangifte tegen Wilders!!!' FB-groep.quote:
Welterusten.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:57 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En met deze laatste ga ik pitten, ajuus.
De overheid waakt over u vind ik wel een ouderwetse gedachte eigenlijk. Met name de politie en inlichtingendiensten zijn naar mijn idee steeds meer de vijand van de vrije burger geworden met hun pleiten voor geheimhouding, afluisteren en steeds verdere uitbreiding van hun bevoegdheden zonder daarvoor met écht een gedegen onderbouwing te komen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik antwoordde dat de mensen die worden opgevangen goed gescreend worden en papieren moeten hebben, en dat ik erop vertrouw dat onze overheid goed de vinger aan de pols houdt. Want dat las ik vandaag ergens, dat onze inlichtingendiensten en wijkagenten voor ons oppassen. Maar niet iedereen is daar dus gerust op.
Oeh, daar durf ik niet eens te kijken.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:58 schreef Rezania het volgende:
[..]
Van de 'Ik doe GEEN aangifte tegen Wilders!!!' FB-groep.
Zeg, wil je hier ook een terroristische aanslag ofzo?quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:58 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De overheid waakt over u vind ik wel een ouderwetse gedachte eigenlijk. Met name de politie en inlichtingendiensten zijn naar mijn idee steeds meer de vijand van de vrije burger geworden met hun pleiten voor geheimhouding, afluisteren en steeds verdere uitbreiding van hun bevoegdheden zonder daarvoor met écht een gedegen onderbouwing te komen.
Ja, dat is de keerzijde waar ik ook niet blij mee ben. En dat het een beetje ouderwets is kan wel, maar ik las vandaag een artikel dat uitlegde dat wij onze bewaking goed op orde hebben. Ik vertrouw daar wel op.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:58 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De overheid waakt over u vind ik wel een ouderwetse gedachte eigenlijk. Met name de politie en inlichtingendiensten zijn naar mijn idee steeds meer de vijand van de vrije burger geworden met hun pleiten voor geheimhouding, afluisteren en steeds verdere uitbreiding van hun bevoegdheden zonder daarvoor met écht een gedegen onderbouwing te komen.
Maak je liever druk over het aantal verkeersdoden ofzo, dat zet meer zoden aan de dijk.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zeg, wil je hier ook een terroristische aanslag ofzo?
Mwah, het helpt wel. Massaal aftappen en volgen a la NSA is dubieus, maar gericht onderzoek werpt z'n vruchten af.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:58 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het is allemaal niet zo zwart wit. Niet lijdzaam wachten op de volgende aanslag. Niet keihard geweld gebruiken. Niet alleen blind rechten inperken.quote:
Je lult weer eens over iets waar je helemaal niets over weet.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:02 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Mwah, het helpt wel. Massaal aftappen en volgen a la NSA is dubieus, maar gericht onderzoek werpt z'n vruchten af.
Wellicht, maar ik ben niet van de verkeerde kant.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je lult weer eens over iets waar je helemaal niets over weet.
Idd, massaal aftappen werpt wel degelijk vruchten af, metadata en trafic analyse zijn heel interessante bronnenquote:Op woensdag 23 maart 2016 22:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jij kennelijk wel dus. Verlicht ons.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Mja, maar jij hebt alleen betaalde sexquote:Op woensdag 23 maart 2016 22:05 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Wellicht, maar ik ben niet van de verkeerde kant.
Bewaking door op drukke punten wat politie of marechaussee neer zetten of grenscontroles tijdelijk invoeren, goed idee. En opsporingswerk door infiltratie, gericht afluisteren en schaduwen, ook prima. Maar politie en inlichtingendiensten vinden dat maar ouderwets lijkt het en halen liever het sleepnet door het internet terwijl niet bewezen is dat dat effectiever is. Als extra bewaking en controle inhoudt dat onschuldige burgers daarmee beknot worden in hun privacy en vrijheden, dan heb ik eigenlijk liever terroristen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, dat is de keerzijde waar ik ook niet blij mee ben. En dat het een beetje ouderwets is kan wel, maar ik las vandaag een artikel dat uitlegde dat wij onze bewaking goed op orde hebben. Ik vertrouw daar wel op.
Gericht onderzoek wordt juist steeds minder gedaan heb ik wel eens begrepen. Infiltreren en schaduwen wordt als arbeidsintensief en riskant gezien.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:02 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Mwah, het helpt wel. Massaal aftappen en volgen a la NSA is dubieus, maar gericht onderzoek werpt z'n vruchten af.
Dit is geen logische gevolgtrekking.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij kennelijk wel dus. Verlicht ons.
Diep Infiltreren in de groeperingen is duur en lastig.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:06 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Bewaking door op drukke punten wat politie of marechaussee neer zetten of grenscontroles tijdelijk invoeren, goed idee. En opsporingswerk door infiltratie, gericht afluisteren en schaduwen, ook prima. Maar politie en inlichtingendiensten vind dat maar ouderwets lijkt het en halen liever het sleepnet door het internet terwijl niet bewezen is dat dat effectiever is. Als extra bewaking en controle inhoudt dat onschuldige burgers daarmee beknot worden in hun privacy en vrijheden, dan heb ik eigenlijk liever terroristen.
Ik weet niet welke methoden er allemaal ingezet worden om eventuele terroristen en jihadisten tijdig op te sporen. Het internet gericht in de gaten houden lijkt mij niet zo gek, aangezien zulke groepen dat gebruiken om met elkaar te communiceren. Maar ik las ook dat onze wijkagenten veel effect sorteren. Daar lijkt me zeker niets mis mee.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:06 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Bewaking door op drukke punten wat politie of marechaussee neer zetten of grenscontroles tijdelijk invoeren, goed idee. En opsporingswerk door infiltratie, gericht afluisteren en schaduwen, ook prima. Maar politie en inlichtingendiensten vind dat maar ouderwets lijkt het en halen liever het sleepnet door het internet terwijl niet bewezen is dat dat effectiever is. Als extra bewaking en controle inhoudt dat onschuldige burgers daarmee beknot worden in hun privacy en vrijheden, dan heb ik eigenlijk liever terroristen.
Nou en, dan stellen we daarvoor budget beschikbaar.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Diep Infiltreren in de groeperingen is duur en lastig.
Waar het om gaat is dat er geen ongerichte opsporingsmethoden ingezet moeten worden. Methoden waarbij Disana in beginsel net zo verdacht is als Abdeslam. Zo'n wijkagent is dan weer een vorm van gericht een vinger aan de pols houden, dat vind ik dan weer wel een goed idee.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik weet niet welke methoden er allemaal ingezet worden om eventuele terroristen en jihadisten tijdig op te sporen. Het internet gericht in de gaten houden lijkt mij niet zo gek, aangezien zulke groepen dat gebruiken om met elkaar te communiceren. Maar ik las ook dat onze wijkagenten veel effect sorteren. Daar lijkt me zeker niets mis mee.
Ik vraag me daarbij ook wel af wat de opbrengst is. Een prettige gedachte is het zeker niet.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:12 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat er geen ongerichte opsporingsmethoden ingezet moeten worden. Methoden waarbij Disana in beginsel net zo verdacht is als Abdeslam. Zo'n wijkagent is dan weer een vorm van gericht een vinger aan de pols houden, dat vind ik dan weer wel een goed idee.
De staat kan niet groot genoeg zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:10 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nou en, dan stellen we daarvoor budget beschikbaar.
Met geld smijten is geen oplossing, in D bijvoorbeeld had het infiltreren van de neonazi scene voornamelijk het effect dat de neonazi's de V mannen runde. Twintig jaar aanslagen en moorden voordat men er achter kwam dat men bij de neus genomen was.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:10 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nou en, dan stellen we daarvoor budget beschikbaar.
Dat komt doordat technologie additionele manieren biedt en de budgetten niet evenredig meestijgen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:07 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Gericht onderzoek wordt juist steeds minder gedaan heb ik wel eens begrepen. Infiltreren en schaduwen wordt als arbeidsintensief en riskant gezien.
De mate waarin dat het geval is, zal ongetwijfeld wel in enige mate bekend zijn. Stellig claimen dat iemand anders daar niets vanaf weet verondersteld dat jij of exact weet wat die persoon weet of niet weet, of dat jij informatie hebt die het tegendeel impliceert.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dit is geen logische gevolgtrekking.
De mate waarin gericht zoeken bij het aftappen van alle communicatie precies effectief is, is onbekend, dus is het zinloos om er met zoveel zekerheid uitspraken over te doen.
Het eerste is het geval. Waht heeft geen toegang tot die geheime info. Dat weet ik omdat ik weet dat hij gewoon een dikke joodse langstudeerder is.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
De mate waarin dat het geval is, zal ongetwijfeld wel in enige mate bekend zijn. Stellig claimen dat iemand anders daar niets vanaf weet verondersteld dat jij of exact weet wat die persoon weet of niet weet, of dat jij informatie hebt die het tegendeel impliceert.
Zijn we het dan dus in feite wel eens?quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:15 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Dat komt doordat technologie additionele manieren biedt en de budgetten niet evenredig meestijgen.
Laatst werd er zelfs bezuinigd op Nederlandse inlichtingendiensten waarvan het budget al niet hoog is.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar ik trek een biertje open.
Vaak wel ja. Nu ook.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zijn we het dan dus in feite wel eens?
Het kan altijd een extrapolatie van bekende technische middelen zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:18 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het eerste is het geval. Waht heeft geen toegang tot die geheime info. Dat weet ik omdat ik weet dat hij gewoon een dikke joodse langstudeerder is.
Welterust.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:19 schreef Kaas- het volgende:
Ik ga vandaag eens op tijd slapen. Moet morgen een uur of 30 achtereen wakker blijven.
Dat is niet mis. Welterusten.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:19 schreef Kaas- het volgende:
Ik ga vandaag eens op tijd slapen. Moet morgen een uur of 30 achtereen wakker blijven.
Belgisch?quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar ik trek een biertje open.
D66 Alv?quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:19 schreef Kaas- het volgende:
Wel buitenlands, Gulpener.quote:
Trus uwe Kazigheidquote:Op woensdag 23 maart 2016 22:19 schreef Kaas- het volgende:
Lekker de Maassilo verbouwen. Veel plezier.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:19 schreef Kaas- het volgende:
Jaja.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:19 schreef Kaas- het volgende:
De aanslag was ook in het buitenland.quote:
Onderdeel van de ontgroening zullen wel allerhande onbetaalde kluswerkzaamheden aan het huis van Pechtold zijn.quote:
De argumenten waarom België slecht voorbereid is/was kun je ook omdraaien. Wij hebben een veel minder gefragmenteerde overheid, wij voeren wel hervormingen door bij veiligheidsdiensten, wij laten geen wetteloze wijken ontstaan, etc.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:19 schreef Disana het volgende:
Dit is het artikel waar ik op doelde, dat zegt dat we beter voorbereid zijn dan de Belgen
http://www.volkskrant.nl/(...)4330c20353fca5f9a5a8
Ik kan gelukkig veilig slapen, omdat jij niet lijdzaam de volgende aanslag afwacht maar in actie komt door de discussie aan te gaan. Bedankt en slaap lekker.quote:
Kortom, we kunnen wel een beetje op onze overheid vertrouwen. Toch? De kunst is die jihadist bijtijds te onderscheppen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:23 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
De argumenten waarom België slecht voorbereid is/was kun je ook omdraaien. Wij hebben een veel minder gefragmenteerde overheid, wij voeren wel hervormingen door bij veiligheidsdiensten, wij laten geen wetteloze wijken ontstaan, etc.
Maar goed, zul je zien dat zo'n jihadist al die mooie praat over Nederland eens wil testen. Hij heeft maar één kans nodig.
Wellicht kan Nautilus nog even een stukje proza voor je schrijven.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:24 schreef Kaas- het volgende:
Jammer dat Reya niet nog een stukje heeft gepost over hoe hij op z'n werk aan het 'managen' is, dan zou ik gemakkelijker slaap vatten.
Nice. Daarna nachtelijk zwemmen in de Maas?quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:22 schreef Kaas- het volgende:
[..]
https://m.facebook.com/ev(...)22null%22%7D&aref=98
Vind je het gek, als jullie kringspieren daar nog verder ontspannen wordt het één grote smeerboel.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:25 schreef Kaas- het volgende:
Wat worden poppers vaak genoemd, ik ken niemand die daar op zou gaan feesten.
Lijkt me wel ja. En een beetje waakzaam blijven natuurlijk, zoals de premier zegt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Kortom, we kunnen wel een beetje op onze overheid vertrouwen. Toch? De kunst is die jihadist bijtijds te onderscheppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |