abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160926932
Waarom zetten ze een Belg uit naar NL?
Ik vind het al raar dat Turkije vakantiereisjes voor tuig regelt. Als ik op vakantie naar Kaapstad wil maar ik vind de vlucht te duur kan ik dus goedkoop naar Turkije vliegen, mij laten arresteren en volgens vragen of ze mij uitzetten naar Zuid-Afrika?
pi_160927028
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 08:18 schreef Fides het volgende:
Waarom zetten ze een Belg uit naar NL?
Ik vind het al raar dat Turkije vakantiereisjes voor tuig regelt. Als ik op vakantie naar Kaapstad wil maar ik vind de vlucht te duur kan ik dus goedkoop naar Turkije vliegen, mij laten arresteren en volgens vragen of ze mij uitzetten naar Zuid-Afrika?
Nee, dat werkt zo niet. Maar dat weet je zelf hopelijk ook wel.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_160927066
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 08:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, dat werkt zo niet. Maar dat weet je zelf hopelijk ook wel.
Het was natuurlijk gechargeerd, maar het is wel eigenaardig.
pi_160927476
quote:
11s.gif Op donderdag 24 maart 2016 09:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ze hoeven ook niet op te stappen he, ik verwacht dat Geert wel weer een nieuwe motie van wantrouwen tegen het kabinet zal indienen.
Gisteren liet Geert Wilders zich van zijn presidentiële kant zien. Mooi hoe alle partijen als één man achter Wilders schaarde.

Dit kabinet moet opstappen. Fout na fout, leugen na leugen wordt hier blootgelegd en toch blijven ze zitten. Het laten gaan van een terrorist die daardoor zulke verschrikkelijke aanslagen kan plegen is onvergeeflijk. Ik vind dat Rutte en van der Steur hier strafrechtelijk voor moeten worden vervolgd. Zeker nu ze opnieuw een doofpot aan het creëren zijn. Het is genoeg geweest. Dit kabinet moet naar huis. Het tijdperk Wilders is aangebroken. De juiste minister president voor de juiste tijd.
pi_160927498
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 09:17 schreef Elzies het volgende:

[..]

Gisteren liet Geert Wilders zich van zijn presidentiële kant zien. Mooi hoe alle partijen als één man achter Wilders schaarde.

Dit kabinet moet opstappen. Fout na fout, leugen na leugen wordt hier blootgelegd en toch blijven ze zitten. Het laten gaan van een terrorist die daardoor zulke verschrikkelijke aanslagen kan plegen is onvergeeflijk. Ik vind dat Rutte en van der Steur hier strafrechtelijk voor moeten worden vervolgd. Zeker nu ze opnieuw een doofpot aan het creëren zijn. Het is genoeg geweest. Dit kabinet moet naar huis. Het tijdperk Wilders is aangebroken. De juiste minister president voor de juiste tijd.
Op welke grond wil je Rutte precies strafrechtelijk vervolgen?
pi_160927536
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 09:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Op welke grond wil je Rutte precies strafrechtelijk vervolgen?
Dood door schuld.
pi_160927554
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 09:22 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dood door schuld.
En hoe is Rutte in dit geval precies schuldig?
pi_160927596
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 09:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

En hoe is Rutte in dit geval precies schuldig?
Jij bent niet een van de slimste, hé?

Rutte creëert een klimaat voor nieuwe aanslagen door terug gekeerde Jihadisten ongemoeid te laten of ze zelfs te laten lopen wanneer ze worden uitgeleverd door een land als Turkije.

Rutte heeft het bloed van die drie omgekomen Nederlanders aan zijn handen kleven en daarvoor dienen Rutte en van der Steur strafrechtelijk te worden vervolgd. Als ik nabestaande zou zijn geweest was ik een strafzaak begonnen.
pi_160927684

De Nederlandse politie is er maar druk mee.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_160927732
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 09:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Rutte creëert een klimaat voor nieuwe aanslagen door terug gekeerde Jihadisten ongemoeid te laten of ze zelfs te laten lopen wanneer ze worden uitgeleverd door een land als Turkije.
Die knul was niet aangemerkt als jihadist. Daardoor kon hij ongestoord uit het vliegtuig stappen en de trein naar Brussel pakken.

En denk je nou werkelijk dat teruggekeerde Syriegangers niet worden gevolgd?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_160927735
quote:

[..]

Rutte heeft het bloed van die drie omgekomen Nederlanders aan zijn handen kleven en daarvoor dienen Rutte en van der Steur strafrechtelijk te worden vervolgd. Als ik nabestaande zou zijn geweest was ik een strafzaak begonnen.
Ik zie niet in hoe Rutte deze mannen heeft laten lopen, aangezien dit volledig onder Van der Steur valt, maar ongetwijfeld kun jij mij dat beter uitleggen. Jij bent immers, in tegenstelling tot mij, duidelijk wel een van de slimsten.
pi_160927740
quote:

[..]

Daar hoef je geen nabestaande voor te zijn hoor. Dus hou ons op de hoogte van het verloop. Succes!
pi_160927783
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 09:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die knul was niet aangemerkt als jihadist. Daardoor kon hij ongestoord uit het vliegtuig stappen en de trein naar Brussel pakken.

En denk je nou werkelijk dat teruggekeerde Syriegangers niet worden gevolgd?
Onzin, Turkije heeft deze gast niet zonder reden uitgezet. Dan was een vervolgonderzoek wel het minste geweest. Dat is niet gebeurd met deze verschrikkelijke aanslagen tot gevolg. Als verantwoordelijken kun je dan onmogelijk nog blijven zitten. Bovendien is het een rits aan geblunder en doofpotaffaires. Dan kun je maar één conclusie trekken, dit kabinet treedt af.
pi_160927843
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 09:43 schreef Elzies het volgende:

[..]

Onzin, Turkije heeft deze gast niet zonder reden uitgezet. Dan was een vervolgonderzoek wel het minste geweest. Dat is niet gebeurd met deze verschrikkelijke aanslagen tot gevolg. Als verantwoordelijken kun je dan onmogelijk nog blijven zitten. Bovendien is het een rits aan geblunder en doofpotaffaires. Dan kun je maar één conclusie trekken, dit kabinet treedt af.
Nee sorry, ik vond de uitleg van Van der Steur redelijk plausibel. Die knul was niet aangemerkt als potentiële dreiging en kon daardoor ongestoord terugkeren naar Europa. Turkije heeft blijkbaar onvoldoende duidelijk gemaakt dat die gozer een gevaar vormde.

En zelfs als er fouten zijn gemaakt, dan is het Van der Steur die af moet treden, niet het complete kabinet.

Je wil te graag.
pi_160927854
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 09:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe Rutte deze mannen heeft laten lopen, aangezien dit volledig onder Van der Steur valt, maar ongetwijfeld kun jij mij dat beter uitleggen. Jij bent immers, in tegenstelling tot mij, duidelijk wel een van de slimsten.
Als minister president ben je ook verantwoordelijk voor de veiligheid van Nederland. Bovendien is dit niet het eerste incident met dezelfde bewindslieden waarbij er flink is geblunderd en gelogen. Nog maar een paar maanden geleden moest Rutte door het stof voor een andere doofpot. Al eerder moesten Opstelten en Teeven aftreden. De politieke carrière van van der Steur hing al aan een zijden draadje. Het is genoeg geweest. Dit kabinet moet opstappen, het tijdperk Wilders is aangebroken. Dat is de politieke werkelijkheid die men maar moet accepteren.
pi_160927871
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 09:47 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als minister president ben je ook verantwoordelijk voor de veiligheid van Nederland. Bovendien is dit niet het eerste incident met dezelfde bewindslieden waarbij er flink is geblunderd en gelogen. Nog maar een paar maanden geleden moest Rutte door het stof voor een andere doofpot. Al eerder moesten Opstelten en Teeven aftreden. De politieke carrière van van der Steur hing al aan een zijden draadje. Het is genoeg geweest. Dit kabinet moet opstappen, het tijdperk Wilders is aangebroken. Dat is de politieke werkelijkheid die men maar moet accepteren.
Uitstekende uitleg over de schuld van Rutte. Dankjewel, ik ben het nu met je eens.
pi_160927890
quote:
het tijdperk Wilders is aangebroken. Dat is de politieke werkelijkheid die men maar moet accepteren.
Of we daar zo blij mee moeten zijn.
pi_160927930
quote:

Dit kabinet moet opstappen, het tijdperk Wilders is aangebroken.
Een beetje zoals dit:
pi_160927933
Ik krijg bij termen als 'het tijdperk Wilders' wel echt zo'n Game of Thrones-gevoel trouwens.
pi_160927935
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 09:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee sorry, ik vond de uitleg van Van der Steur redelijk plausibel. Die knul was niet aangemerkt als potentiële dreiging en kon daardoor ongestoord terugkeren naar Europa. Turkije heeft blijkbaar onvoldoende duidelijk gemaakt dat die gozer een gevaar vormde.

En zelfs als er fouten zijn gemaakt, dan is het Van der Steur die af moet treden, niet het complete kabinet.

Je wil te graag.
Hoeveel bewindslieden van hetzelfde kabinet zijn intussen afgetreden? Nog nooit heeft zo'n incompetent kabinet zichzelf zolang de hand boven het hoofd gehouden. Vorige kabinetten stapte voor veel minder op. Rutte speelt wel degelijk een rol als minister president waar hij keer op keer faalt. Letterlijk dingen verdraait, er zijn hand niet voor omdraait om te liegen. Dan is het niet een kwestie van te graag willen maar een kwestie van de enige conclusie durven trekken.

De geloofwaardigheid van dit kabinet is volkomen verdwenen. In deze roerige tijden wil ik als Nederlander geen bestuurders van zo'n dergelijk amateuristisch corrupt niveau. Dit raakt de veiligheid van alle Nederlanders.
pi_160927937
Of Lord of the Rings inderdaad.
pi_160927946
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 09:53 schreef Elzies het volgende:

[..]
In deze roerige tijden wil ik als Nederlander geen bestuurders van zo'n dergelijk amateuristisch corrupt niveau.
Maar toch wil je wel dat Wilders de kamer gaat vullen met PVV'ers?
pi_160927964
quote:

[..]

Hoeveel bewindslieden van hetzelfde kabinet zijn intussen afgetreden? Nog nooit heeft zo'n incompetent kabinet zichzelf zolang de hand boven het hoofd gehouden. Vorige kabinetten stapte voor veel minder op. Rutte speelt wel degelijk een rol als minister president waar hij keer op keer faalt. Letterlijk dingen verdraait, er zijn hand niet voor omdraait om te liegen. Dan is het niet een kwestie van te graag willen maar een kwestie van de enige conclusie durven trekken.

De geloofwaardigheid van dit kabinet is volkomen verdwenen. In deze roerige tijden wil ik als Nederlander geen bestuurders van zo'n dergelijk amateuristisch corrupt niveau. Dit raakt de veiligheid van alle Nederlanders.
Jaja, je hoopt dat het kabinet Wilders I zich aan zal dienen. Gaat niet gebeuren, beste knul. Zelfs als de PVV de grootste wordt, zal Wilders geen premier worden. Sterker, de PVV gaat niet waarschijnlijk niet eens regeren.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 10:04:24 #264
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_160928062
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 09:52 schreef Ludachrist het volgende:
Ik krijg bij termen als 'het tijdperk Wilders' wel echt zo'n Game of Thrones-gevoel trouwens.
We leven in "Wilderiaanse Tijden" :P
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_160928094
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 09:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jaja, je hoopt dat het kabinet Wilders I zich aan zal dienen. Gaat niet gebeuren, beste knul. Zelfs als de PVV de grootste wordt, zal Wilders geen premier worden. Sterker, de PVV gaat niet waarschijnlijk niet eens regeren.
Door het walgelijke cordon sanitaire natuurlijk! Ondemocratisch verraad van de kiezer!

Dan is dat alvast gezegd voordat Elzies een heel betoog hierover hoeft te typen, scheelt hem weer werk. Graag gedaan Elzies.
pi_160928114
quote:

[..]

Je snapt geloof ik niet zo goed waarom kabinetten over het algemeen vallen. Dat is zelden omdat een los bewindspersoon opstapt omdat hij gefaald heeft. Over het algemeen valt een kabinet wanneer het de steun van de kamer is verloren. Daar is hier natuurlijk geen sprake van. Ja, de PVV zal het vertrouwen nog verder verloren zijn maar die dienen bijna elke maand een motie van wantrouwen in, dat telt niet zo.
pi_160928134
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 09:52 schreef Ludachrist het volgende:
Wilders is momenteel het beste alternatief om Nederland te leiden.

Er is onomstotelijk aangetoond dat terroristen die hier in Europa aanslagen hebben gepleegd zijn meegereisd met diezelfde stroom economische gelukzoekers van islamitische origine. Dat werd eerst nog volop ontkent of doodgezwegen.

Er is onomstotelijk aangetoond dat terug gekeerde Jihadisten aanslagen hebben gepleegd in Europa. Werd voorheen door diezelfde linkse kerk ook bespot en doodgezwegen.

De wegkijkcultuur wordt in België nu als grootste oorzaak beschouwd voor het klimaat waarin deze aanslagen kunnen plaats vinden. Dezelfde wegkijkcultuur die we ook nog in Nederland kennen. Dan is het juist goed dat er partijen aan de macht komen die deze wegkijkcultuur doorbreken, problemen durven benoemen en nieuwe aanpassingskaders presenteren.
pi_160928198
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 10:09 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik kan kort zijn: nee.

Wilders is een plaag. Oprotten met die malloot.
pi_160928207

[ Bericht 50% gewijzigd door Elzies op 25-03-2016 10:17:41 ]
pi_160928230
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 10:15 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nogmaals, dit is niet het eerste incident rondom Rutte en zijn veiligheidsminister. Het is een vervolg aan een rits van incidenten. In deze tijd zulke fouten blijven maken is onacceptabel. Dan verlies je iedere geloofwaardigheid. Dan rest slechts een keuze, het kabinet stapt op en nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven.

Natuurlijk zullen alle Wilders-haters nu hysterisch op hun linkse koppies gaan stuiteren want Wilders maakt in deze tijd (vol aanslagen) de meeste kans op de functie van minister-president. Net als bij het bespotten van Trump in de VS komt het nu toch akelig dichterbij. Ik hoor ze denken. Het zal toch niet? :)
pi_160928235
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 10:15 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nogmaals, dit is niet het eerste incident rondom Rutte en zijn veiligheidsminister. Het is een vervolg aan een rits van incidenten. In deze tijd zulke fouten blijven maken is onacceptabel. Dan verlies je iedere geloofwaardigheid. Dan rest slechts een keuze, het kabinet stapt op en nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven.

Natuurlijk zullen alle Wilders-haters nu hysterisch op hun linkse koppies gaan stuiteren want Wilders maakt in deze tijd vol aanslagen de meeste kans op de functie van minister-president. Net als bij het bespotten van Trump in de VS komt het nu toch wel akelig dichterbij. Ik hoor ze denken. Het zal toch niet? :)
Het kabinet valt pas als een meerderheid in de Tweede Kamer het vertrouwen in Rutte opzegt. Dat betekent dat ofwel de VVD of de PvdA de stekker eruit moet trekken. Zie jij dat snel gebeuren?
pi_160928289
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 10:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het kabinet valt pas als een meerderheid in de Tweede Kamer het vertrouwen in Rutte opzegt. Dat betekent dat ofwel de VVD of de PvdA de stekker eruit moet trekken. Zie jij dat snel gebeuren?
Ik denk dat ze uiteindelijk zelf die keuze gaan maken. Want blijven zitten betekent straks zo'n electoraal verlies. Dat risico zullen ze niet nemen. Bovendien zijn beide partijen op elkaar uitgekeken. Asscher zal Samson opvolgen en ik denk dat Rutte ook niet meer als lijsttrekker terug komt.

Feit blijft overeind staan dat Wilders de beste kaarten in handen heeft. Wilders geniet de meeste steun vanuit de bevolking.
pi_160928361
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 10:21 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik denk dat ze uiteindelijk zelf die keuze gaan maken. Want blijven zitten betekent straks zo'n electoraal verlies. Dat risico zullen ze niet nemen. Bovendien zijn beide partijen op elkaar uitgekeken. Asscher zal Samson opvolgen en ik denk dat Rutte ook niet meer als lijsttrekker terug komt.

Feit blijft overeind staan dat Wilders de beste kaarten in handen heeft. Wilders geniet de meeste steun vanuit de bevolking.
Wederom een flink staaltje wensdenken.

Beide coalitiepartijen hebben niets te winnen bij een voortijdig einde van het kabinet. Rutte gokt erop dat de Turkije-deal effect gaat sorteren met als gevolg dat de vluchtelingenstroom minder zal worden. Als dat gebeurt, dan is dat natuurlijk in het voordeel van de huidige coalitie. De VVD en PvdA gaan dan met meer vertrouwen de verkiezingen in.

Tel daarbij dat er geen echte aanleiding is om het kabinet te laten klappen, en ik kan niet anders dan concluderen dat je nog even geduld moeten hebben. In maart 2017 mag je weer stemmen op je grote held.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 10:46:37 #274
262 Re
Kiss & Swallow
pi_160928648
Dus de Turken vergeten op te volgen en dat is de schuld van Nederland?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 25 maart 2016 @ 10:48:17 #275
8369 speknek
Another day another slay
pi_160928671
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 10:17 schreef Elzies het volgende:

[..]

Denken dat je links moet zijn om Wilders abject en ingaan te vinden :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_160929784
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 10:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wederom een flink staaltje wensdenken.

Beide coalitiepartijen hebben niets te winnen bij een voortijdig einde van het kabinet. Rutte gokt erop dat de Turkije-deal effect gaat sorteren met als gevolg dat de vluchtelingenstroom minder zal worden. Als dat gebeurt, dan is dat natuurlijk in het voordeel van de huidige coalitie. De VVD en PvdA gaan dan met meer vertrouwen de verkiezingen in.

Tel daarbij dat er geen echte aanleiding is om het kabinet te laten klappen, en ik kan niet anders dan concluderen dat je nog even geduld moeten hebben. In maart 2017 mag je weer stemmen op je grote held.
Het is juist een staaltje wensdenken dat de immigrantenstroom uit islamitische landen zal gaan afnemen. Tot op heden is er nog geen enkele veerboot terug naar Turkije gevaren en andere routes liggen al op de loer via Libië en Italië. Uiteindelijk zal men niet om Wilders voorstel heen kunnen om de grenzen te sluiten in de lijn van enkele andere EU-lidstaten. Bovendien heeft Polen al aangegeven geen enkele immigrant te zullen opnemen.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 12:18:14 #277
21467 franske19
Hit the deck!
pi_160930073
quote:

[..]

Dat dit kabinet nog zit heeft puur te maken met de slechte peilingen, anders was of de VVD of de PVDA al lang ermee gestopt.

In deze zaak is echter door het kabinet niet geblunderd. Turkije heeft alleen een beetje vreemd gehandeld. Een Belg waarvan ze het vermoeden hadden dat hij een IS sympathisant is op eigen verzoek naar Nederland sturen. Wat dacht je van eerst de Belgen eens vragen of ze hem misschien wilde hebben? Nee weet je wat we zetten hem op het vliegtuig en sturen een half uur later een nietszeggend mailtje dat hij onderweg is naar Nederland. Misschien anders even er bij vermelden wat de reden is. Wel zo makkelijk.
pi_160930182
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 11:59 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is juist een staaltje wensdenken dat de immigrantenstroom uit islamitische landen zal gaan afnemen. Tot op heden is er nog geen enkele veerboot terug naar Turkije gevaren en andere routes liggen al op de loer via Libië en Italië. Uiteindelijk zal men niet om Wilders voorstel heen kunnen om de grenzen te sluiten in de lijn van enkele andere EU-lidstaten. Bovendien heeft Polen al aangegeven geen enkele immigrant te zullen opnemen.
Jaja, allemaal leuk en aardig, maar daar gaat het niet om. Het punt is dat het voor de VVD en PvdA niet opportuun is om de boel nu te laten klappen.
pi_160930434
Uit het FD:

quote:
Van der Steur ontkent waarschuwing van Turkije over komst jihadist

Door Turkse autoriteiten is bij de melding over uitzetting van de Belg El Bakraoui, die dinsdag een van de daders was van de aanslagen in Brussel, geen enkele aanwijzing gegeven over verdenkingen van welke aard ook. Ook de Belgische autoriteiten waren niet naar hem op zoek. Dat zegt minister van Veiligheid Ard van der Steur in een brief aan de Kamer, die hij donderdagavond toelichtte.

Berichtenbox

El Bakraoui werd samen met een Duitser door de Turkse autoriteiten op 14 juli 2015 op een vlucht van Istanboel naar Amsterdam gezet, nadat hun was verzocht het land te verlaten. De enige melding aan Nederlandse autoriteiten daarover liep via een elektronische berichtenbox van de ambassade.

Daarin wordt geen informatie gegeven over waarom de mannen op het vliegtuig waren gezet, dat een half uur daarna al vertrok. Duitsland was een dag eerder verwittigd over de betrokken Duitser, maar over hem mag Van der Steur van zijn Duitse collega geen mededelingen doen,

Politiediensten

De handelwijze van de Turkse autoriteiten wijkt af van de normale procedure, waarbij niet via de diplomatieke post maar tussen politiediensten onderling en rechtstreeks wordt gecommuniceerd bij een uitzetting. Melding via de berichtenbox gebeurde sinds 2013 maar zes keer en alleen in dit geval werd niet ook nog via de politie gecommuniceerd.

Het verwijt van de Turkse president Erdogan dat Nederland en België wisten dat El Bakraoui een 'gevaarlijke militant' was omdat zijn diensten dat hadden doorgegeven, lijkt daarmee in tegenspraak. De Turkse president baseerde zijn uitlatingen uitsluitend op de raadselachtige melding van 14 juli, blijkt uit de mededeling van Van der Steur.

'Tijdig' delen

De Nederlandse autoriteiten zullen er bij de Turken op aandringen om voortaan zulke berichten ook rechtstreeks 'en tijdig' met de Nederlandse politie te delen, zegt de minister.

Van der Steur, die een wankele reputatie heeft in de informatievoorziening van de Kamer, ging niet over een nacht ijs in de beantwoording. Zijn brief kwam zelfs zo laat dat de Tweede Kamer een voorgenomen debat over de aanslagen in Brussel heeft uitgesteld.

België

De Belgische minister van Justitie Koen Geens zei donderdag dat ook België pas naderhand en zonder verdere bijzonderheden door de Turkse autoriteiten is geïnformeerd over de uitzetting van El Bakraoui op 14 juli. ‘Dat gebeurde pas nadat hij op Schiphol was geland.’ Turkije had de Belgen in juni wel laten weten dat de man was gearresteerd in de buurt van de Syrische grens. Geens en zijn collega’s Jan Jambon (Binnenlandse Zaken) en Didier Reynders (Buitenlandse Zaken) geven vrijdag nadere uitleg in de Belgische Kamer van Volksvertegenwoordigers.
pi_160930482
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Uit het FD:

[..]

Politici bedrijven politiek.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 12:44:42 #281
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_160930599
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 10:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik kan kort zijn: nee.

Wilders is een plaag. Oprotten met die malloot.
Hij moet weg want hij is haatdragend :') Jij niet gelukkig.

Opvallend hoor dat er gesproken wordt over: de gek, de malloot, het kapsel (wel leuk), een tumor

Maar dat het aan argumenten volledig ontbreekt. Het is zo, en hij zet aan tot haat.

De hypocrisie is te groot, want al deze mensen doen aan het zaaien van haat richting Wilders.
pi_160930774
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:44 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Hij moet weg want hij is haatdragend :') Jij niet gelukkig.

Opvallend hoor dat er gesproken wordt over: de gek, de malloot, het kapsel (wel leuk), een tumor

Maar dat het aan argumenten volledig ontbreekt. Het is zo, en hij zet aan tot haat.

De hypocrisie is te groot, want al deze mensen doen aan het zaaien van haat richting Wilders.
Wat is er precies hypocriet aan Wilders een malloot of een plaag noemen?
  vrijdag 25 maart 2016 @ 12:58:47 #283
440653 BarryOSeven
pi_160930869
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is er precies hypocriet aan Wilders een malloot of een plaag noemen?
Dat er geen argumenten bij vermeld worden bijvoorbeeld? Dit is wellicht nog wel kanslozer dan hem beargumenteerd haatdragend noemen.
pi_160930897
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:58 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat er geen argumenten bij vermeld worden bijvoorbeeld? Dit is wellicht nog wel kanslozer dan hem beargumenteerd haatdragend noemen.
En wat is daar nou precies hypocriet aan dan?
  vrijdag 25 maart 2016 @ 13:02:45 #285
440653 BarryOSeven
pi_160930935
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 13:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En wat is daar nou precies hypocriet aan dan?
Kun je begrijpend lezen? Doel ik met het woord hypocrisie op jou of trek je het jezelf aan?
pi_160931172
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:18 schreef franske19 het volgende:

[..]

Dat dit kabinet nog zit heeft puur te maken met de slechte peilingen, anders was of de VVD of de PVDA al lang ermee gestopt.

In deze zaak is echter door het kabinet niet geblunderd. Turkije heeft alleen een beetje vreemd gehandeld. Een Belg waarvan ze het vermoeden hadden dat hij een IS sympathisant is op eigen verzoek naar Nederland sturen. Wat dacht je van eerst de Belgen eens vragen of ze hem misschien wilde hebben? Nee weet je wat we zetten hem op het vliegtuig en sturen een half uur later een nietszeggend mailtje dat hij onderweg is naar Nederland. Misschien anders even er bij vermelden wat de reden is. Wel zo makkelijk.
Deze man stond voor een eerder delict bekend dat hij met een automatisch geweer had geschoten op agenten. Bovendien was het geen kleine jongen met een flink strafblad. Als je dan ook nog eens uit Syrië komt dan is er wel terdege geblunderd.

Het is niet louter de mening van ondergetekende, veel politici stellen dezelfde vragen.
pi_160932052
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 13:02 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Kun je begrijpend lezen? Doel ik met het woord hypocrisie op jou of trek je het jezelf aan?
Waarom reageer je dan op mij?
pi_160932130
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 13:02 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Hoe moesten we die doodswens van jou voor een aantal users eigenlijk begrijpend lezen?
  vrijdag 25 maart 2016 @ 14:05:32 #290
440653 BarryOSeven
pi_160932134
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 14:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom reageer je dan op mij?
Omdat het een mooi voorbeeld was van hoe er met twee maten gemeten wordt. Aan de ene kant mag er nog niet iets van het probleem benoemd worden, maar dezelfde mensen nemen zich het recht om een ander te beschuldigen en in hokjes te proppen.

Dat is dan meteen weer hypocrisie trouwens.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 14:06:03 #291
440653 BarryOSeven
pi_160932147
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 14:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe moesten we die doodswens van jou voor een aantal users eigenlijk begrijpend lezen?
Nou met je bril op. Je usericon stond er nota bene naast.
pi_160932359
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 14:05 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Omdat het een mooi voorbeeld was van hoe er met twee maten gemeten wordt. Aan de ene kant mag er nog niet iets van het probleem benoemd worden, maar dezelfde mensen nemen zich het recht om een ander te beschuldigen en in hokjes te proppen.

Dat is dan meteen weer hypocrisie trouwens.
Wat mag door mij niet benoemd worden dan?
  vrijdag 25 maart 2016 @ 14:19:42 #293
440653 BarryOSeven
pi_160932388
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 14:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat mag door mij niet benoemd worden dan?
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 10:09 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dit bijvoorbeeld?
pi_160932428
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 14:19 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

[..]

Dit bijvoorbeeld?
Elzies mag dat van mij vinden. Ik ben het er alleen niet mee eens. Hoezo is dat precies hypocriet?
  vrijdag 25 maart 2016 @ 14:24:32 #295
440653 BarryOSeven
pi_160932467
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 14:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Elzies mag dat van mij vinden. Ik ben het er alleen niet mee eens. Hoezo is dat precies hypocriet?
Lees je post terug man.
pi_160932489
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 14:24 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Lees je post terug man.
Gedaan. Uit mijn post blijkt dat ik Wilders alles behalve 'het beste alternatief om Nederland te leiden' vind.

Hoe is dat precies hypocriet?
pi_160932501
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Turkije had de Belgen in juni wel laten weten dat de man was gearresteerd in de buurt van de Syrische grens.
Dus eigenlijk hadden de Belgen het moeten weten en hadden ze de andere EU landen ook op de hoogte moeten brengen.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 14:27:50 #298
440653 BarryOSeven
pi_160932533
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 14:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gedaan. Uit mijn post blijkt dat ik Wilders alles behalve 'het beste alternatief om Nederland te leiden' vind.

Hoe is dat precies hypocriet?
Nee dat blijkt niet uit jouw post. Uit jouw post blijkt dat het zo is dat Wilders een mongool is. Je zit dus nu gewoon te liegen. Ook al hypocriet.
pi_160932593
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 14:27 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nee dat blijkt niet uit jouw post. Uit jouw post blijkt dat het zo is dat Wilders een mongool is. Je zit dus nu gewoon te liegen. Ook al hypocriet.
Ja, ik vind Wilders een gigantische mongool. Dat is een van de redenen dat ik niet wil dat hij ons land gaat leiden.

Wat is daar precies hypocriet aan?
  vrijdag 25 maart 2016 @ 14:31:28 #300
440653 BarryOSeven
pi_160932605
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 14:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, ik vind Wilders een gigantische mongool. Dat is een van de redenen dat ik niet wil dat hij ons land gaat leiden.

Wat is daar precies hypocriet aan?
Dat is niet hypocriet. Dat is wat er had moeten staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')