abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160929784
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 10:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wederom een flink staaltje wensdenken.

Beide coalitiepartijen hebben niets te winnen bij een voortijdig einde van het kabinet. Rutte gokt erop dat de Turkije-deal effect gaat sorteren met als gevolg dat de vluchtelingenstroom minder zal worden. Als dat gebeurt, dan is dat natuurlijk in het voordeel van de huidige coalitie. De VVD en PvdA gaan dan met meer vertrouwen de verkiezingen in.

Tel daarbij dat er geen echte aanleiding is om het kabinet te laten klappen, en ik kan niet anders dan concluderen dat je nog even geduld moeten hebben. In maart 2017 mag je weer stemmen op je grote held.
Het is juist een staaltje wensdenken dat de immigrantenstroom uit islamitische landen zal gaan afnemen. Tot op heden is er nog geen enkele veerboot terug naar Turkije gevaren en andere routes liggen al op de loer via Libië en Italië. Uiteindelijk zal men niet om Wilders voorstel heen kunnen om de grenzen te sluiten in de lijn van enkele andere EU-lidstaten. Bovendien heeft Polen al aangegeven geen enkele immigrant te zullen opnemen.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 12:18:14 #277
21467 franske19
Hit the deck!
pi_160930073
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 09:47 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als minister president ben je ook verantwoordelijk voor de veiligheid van Nederland. Bovendien is dit niet het eerste incident met dezelfde bewindslieden waarbij er flink is geblunderd en gelogen. Nog maar een paar maanden geleden moest Rutte door het stof voor een andere doofpot. Al eerder moesten Opstelten en Teeven aftreden. De politieke carrière van van der Steur hing al aan een zijden draadje. Het is genoeg geweest. Dit kabinet moet opstappen, het tijdperk Wilders is aangebroken. Dat is de politieke werkelijkheid die men maar moet accepteren.
Dat dit kabinet nog zit heeft puur te maken met de slechte peilingen, anders was of de VVD of de PVDA al lang ermee gestopt.

In deze zaak is echter door het kabinet niet geblunderd. Turkije heeft alleen een beetje vreemd gehandeld. Een Belg waarvan ze het vermoeden hadden dat hij een IS sympathisant is op eigen verzoek naar Nederland sturen. Wat dacht je van eerst de Belgen eens vragen of ze hem misschien wilde hebben? Nee weet je wat we zetten hem op het vliegtuig en sturen een half uur later een nietszeggend mailtje dat hij onderweg is naar Nederland. Misschien anders even er bij vermelden wat de reden is. Wel zo makkelijk.
pi_160930182
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 11:59 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is juist een staaltje wensdenken dat de immigrantenstroom uit islamitische landen zal gaan afnemen. Tot op heden is er nog geen enkele veerboot terug naar Turkije gevaren en andere routes liggen al op de loer via Libië en Italië. Uiteindelijk zal men niet om Wilders voorstel heen kunnen om de grenzen te sluiten in de lijn van enkele andere EU-lidstaten. Bovendien heeft Polen al aangegeven geen enkele immigrant te zullen opnemen.
Jaja, allemaal leuk en aardig, maar daar gaat het niet om. Het punt is dat het voor de VVD en PvdA niet opportuun is om de boel nu te laten klappen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_160930434
Uit het FD:

quote:
Van der Steur ontkent waarschuwing van Turkije over komst jihadist

Door Turkse autoriteiten is bij de melding over uitzetting van de Belg El Bakraoui, die dinsdag een van de daders was van de aanslagen in Brussel, geen enkele aanwijzing gegeven over verdenkingen van welke aard ook. Ook de Belgische autoriteiten waren niet naar hem op zoek. Dat zegt minister van Veiligheid Ard van der Steur in een brief aan de Kamer, die hij donderdagavond toelichtte.

Berichtenbox

El Bakraoui werd samen met een Duitser door de Turkse autoriteiten op 14 juli 2015 op een vlucht van Istanboel naar Amsterdam gezet, nadat hun was verzocht het land te verlaten. De enige melding aan Nederlandse autoriteiten daarover liep via een elektronische berichtenbox van de ambassade.

Daarin wordt geen informatie gegeven over waarom de mannen op het vliegtuig waren gezet, dat een half uur daarna al vertrok. Duitsland was een dag eerder verwittigd over de betrokken Duitser, maar over hem mag Van der Steur van zijn Duitse collega geen mededelingen doen,

Politiediensten

De handelwijze van de Turkse autoriteiten wijkt af van de normale procedure, waarbij niet via de diplomatieke post maar tussen politiediensten onderling en rechtstreeks wordt gecommuniceerd bij een uitzetting. Melding via de berichtenbox gebeurde sinds 2013 maar zes keer en alleen in dit geval werd niet ook nog via de politie gecommuniceerd.

Het verwijt van de Turkse president Erdogan dat Nederland en België wisten dat El Bakraoui een 'gevaarlijke militant' was omdat zijn diensten dat hadden doorgegeven, lijkt daarmee in tegenspraak. De Turkse president baseerde zijn uitlatingen uitsluitend op de raadselachtige melding van 14 juli, blijkt uit de mededeling van Van der Steur.

'Tijdig' delen

De Nederlandse autoriteiten zullen er bij de Turken op aandringen om voortaan zulke berichten ook rechtstreeks 'en tijdig' met de Nederlandse politie te delen, zegt de minister.

Van der Steur, die een wankele reputatie heeft in de informatievoorziening van de Kamer, ging niet over een nacht ijs in de beantwoording. Zijn brief kwam zelfs zo laat dat de Tweede Kamer een voorgenomen debat over de aanslagen in Brussel heeft uitgesteld.

België

De Belgische minister van Justitie Koen Geens zei donderdag dat ook België pas naderhand en zonder verdere bijzonderheden door de Turkse autoriteiten is geïnformeerd over de uitzetting van El Bakraoui op 14 juli. ‘Dat gebeurde pas nadat hij op Schiphol was geland.’ Turkije had de Belgen in juni wel laten weten dat de man was gearresteerd in de buurt van de Syrische grens. Geens en zijn collega’s Jan Jambon (Binnenlandse Zaken) en Didier Reynders (Buitenlandse Zaken) geven vrijdag nadere uitleg in de Belgische Kamer van Volksvertegenwoordigers.
pi_160930482
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Uit het FD:

[..]

Politici bedrijven politiek.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 12:44:42 #281
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_160930599
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 10:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik kan kort zijn: nee.

Wilders is een plaag. Oprotten met die malloot.
Hij moet weg want hij is haatdragend :') Jij niet gelukkig.

Opvallend hoor dat er gesproken wordt over: de gek, de malloot, het kapsel (wel leuk), een tumor

Maar dat het aan argumenten volledig ontbreekt. Het is zo, en hij zet aan tot haat.

De hypocrisie is te groot, want al deze mensen doen aan het zaaien van haat richting Wilders.
pi_160930774
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:44 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Hij moet weg want hij is haatdragend :') Jij niet gelukkig.

Opvallend hoor dat er gesproken wordt over: de gek, de malloot, het kapsel (wel leuk), een tumor

Maar dat het aan argumenten volledig ontbreekt. Het is zo, en hij zet aan tot haat.

De hypocrisie is te groot, want al deze mensen doen aan het zaaien van haat richting Wilders.
Wat is er precies hypocriet aan Wilders een malloot of een plaag noemen?
  vrijdag 25 maart 2016 @ 12:58:47 #283
440653 BarryOSeven
pi_160930869
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is er precies hypocriet aan Wilders een malloot of een plaag noemen?
Dat er geen argumenten bij vermeld worden bijvoorbeeld? Dit is wellicht nog wel kanslozer dan hem beargumenteerd haatdragend noemen.
pi_160930897
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:58 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat er geen argumenten bij vermeld worden bijvoorbeeld? Dit is wellicht nog wel kanslozer dan hem beargumenteerd haatdragend noemen.
En wat is daar nou precies hypocriet aan dan?
  vrijdag 25 maart 2016 @ 13:02:45 #285
440653 BarryOSeven
pi_160930935
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 13:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En wat is daar nou precies hypocriet aan dan?
Kun je begrijpend lezen? Doel ik met het woord hypocrisie op jou of trek je het jezelf aan?
pi_160931172
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:18 schreef franske19 het volgende:

[..]

Dat dit kabinet nog zit heeft puur te maken met de slechte peilingen, anders was of de VVD of de PVDA al lang ermee gestopt.

In deze zaak is echter door het kabinet niet geblunderd. Turkije heeft alleen een beetje vreemd gehandeld. Een Belg waarvan ze het vermoeden hadden dat hij een IS sympathisant is op eigen verzoek naar Nederland sturen. Wat dacht je van eerst de Belgen eens vragen of ze hem misschien wilde hebben? Nee weet je wat we zetten hem op het vliegtuig en sturen een half uur later een nietszeggend mailtje dat hij onderweg is naar Nederland. Misschien anders even er bij vermelden wat de reden is. Wel zo makkelijk.
Deze man stond voor een eerder delict bekend dat hij met een automatisch geweer had geschoten op agenten. Bovendien was het geen kleine jongen met een flink strafblad. Als je dan ook nog eens uit Syrië komt dan is er wel terdege geblunderd.

Het is niet louter de mening van ondergetekende, veel politici stellen dezelfde vragen.
pi_160932052
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 13:02 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Kun je begrijpend lezen? Doel ik met het woord hypocrisie op jou of trek je het jezelf aan?
Waarom reageer je dan op mij?
pi_160932130
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 13:02 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Hoe moesten we die doodswens van jou voor een aantal users eigenlijk begrijpend lezen?
  vrijdag 25 maart 2016 @ 14:05:32 #290
440653 BarryOSeven
pi_160932134
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 14:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom reageer je dan op mij?
Omdat het een mooi voorbeeld was van hoe er met twee maten gemeten wordt. Aan de ene kant mag er nog niet iets van het probleem benoemd worden, maar dezelfde mensen nemen zich het recht om een ander te beschuldigen en in hokjes te proppen.

Dat is dan meteen weer hypocrisie trouwens.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 14:06:03 #291
440653 BarryOSeven
pi_160932147
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 14:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe moesten we die doodswens van jou voor een aantal users eigenlijk begrijpend lezen?
Nou met je bril op. Je usericon stond er nota bene naast.
pi_160932359
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 14:05 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Omdat het een mooi voorbeeld was van hoe er met twee maten gemeten wordt. Aan de ene kant mag er nog niet iets van het probleem benoemd worden, maar dezelfde mensen nemen zich het recht om een ander te beschuldigen en in hokjes te proppen.

Dat is dan meteen weer hypocrisie trouwens.
Wat mag door mij niet benoemd worden dan?
  vrijdag 25 maart 2016 @ 14:19:42 #293
440653 BarryOSeven
pi_160932388
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 14:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat mag door mij niet benoemd worden dan?
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 10:09 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wilders is momenteel het beste alternatief om Nederland te leiden.

Dit bijvoorbeeld?
pi_160932428
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 14:19 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

[..]

Dit bijvoorbeeld?
Elzies mag dat van mij vinden. Ik ben het er alleen niet mee eens. Hoezo is dat precies hypocriet?
  vrijdag 25 maart 2016 @ 14:24:32 #295
440653 BarryOSeven
pi_160932467
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 14:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Elzies mag dat van mij vinden. Ik ben het er alleen niet mee eens. Hoezo is dat precies hypocriet?
Lees je post terug man.
pi_160932489
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 14:24 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Lees je post terug man.
Gedaan. Uit mijn post blijkt dat ik Wilders alles behalve 'het beste alternatief om Nederland te leiden' vind.

Hoe is dat precies hypocriet?
pi_160932501
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Turkije had de Belgen in juni wel laten weten dat de man was gearresteerd in de buurt van de Syrische grens.
Dus eigenlijk hadden de Belgen het moeten weten en hadden ze de andere EU landen ook op de hoogte moeten brengen.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 14:27:50 #298
440653 BarryOSeven
pi_160932533
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 14:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gedaan. Uit mijn post blijkt dat ik Wilders alles behalve 'het beste alternatief om Nederland te leiden' vind.

Hoe is dat precies hypocriet?
Nee dat blijkt niet uit jouw post. Uit jouw post blijkt dat het zo is dat Wilders een mongool is. Je zit dus nu gewoon te liegen. Ook al hypocriet.
pi_160932593
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 14:27 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nee dat blijkt niet uit jouw post. Uit jouw post blijkt dat het zo is dat Wilders een mongool is. Je zit dus nu gewoon te liegen. Ook al hypocriet.
Ja, ik vind Wilders een gigantische mongool. Dat is een van de redenen dat ik niet wil dat hij ons land gaat leiden.

Wat is daar precies hypocriet aan?
  vrijdag 25 maart 2016 @ 14:31:28 #300
440653 BarryOSeven
pi_160932605
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 14:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, ik vind Wilders een gigantische mongool. Dat is een van de redenen dat ik niet wil dat hij ons land gaat leiden.

Wat is daar precies hypocriet aan?
Dat is niet hypocriet. Dat is wat er had moeten staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')