nee maar jij blijkbaar welquote:Op woensdag 23 maart 2016 10:43 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Jij kunt in de hoofden van miljoenen moslims kijken?
Uhhhh omgedraaide wereld.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:36 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Overal de islam verbieden is nu juist het perfecte recept voor extra aanslagen als reactie op die onderdrukking, grapjas.
Goed idee! We maken er een soort Iran van! Dan worden we allemaal vast heel gelukkig!quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:39 schreef Gia het volgende:
Maak het leven in Nederland onaantrekkelijk voor geloofsfanaten. En ja, dan bedoel ik alle geloven.
Pas wmb de grondwet zodanig aan dat religie in het openbaar verboden is. Je mag geloven wat je wil, maar thuis of in je gebedshuis.
Geen scholen meer gestoeld op religie of levensovertuiging.
Geen uitzondering meer op basis van geloof. Dus, geen boerka's of niqaabs meer. Ieders gezicht moet zichtbaar zijn.
Verder, geen dubbele nationaliteiten meer. Dat maakt het makkelijker om criminele geloofsfanaten het land uit te zetten. Met één uitzondering, een gemengd huwelijk. Maar dat dan ook maar voor één generatie.
Tot slot geen uitkeringen meer naar het buitenland voor mensen met een niet (ook) Nederlandse nationaliteit. Geen kinderbijslag, geen weduwe en wezengeld, geen AOW/WAO/WW.
Klopt, maar de bijbel ansich (het oude testament) ook. Maar christenen zijn over het algemeen juist in de loop van de honderden jaren ge-deradicaliseerd.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:44 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Hiermee sla je de spijker op zn kop, radicaliseren bestaat niet, islam is al radicaal zat.
Is het zo'n straf om religie binnenshuis en binnen een gebedshuis te belijden, maar niet in het openbaar. Is het een straf als religie geen uitzondering mag vormen op wetten en regels die wel voor niet-gelovigen of andersgelovigen geldt?quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, daar voel ik niets voor. De overgrote meerderheid van de gelovigen in ons land zijn prima mensen, heel vriendelijk ook. Collega's en vrienden van mij zijn religieus. Waarom zou ik hen willen straffen voor dingen waar zij niets mee te maken hebben?
We gaan toch ook niet alle kroegen sluiten omdat er mensen zijn die zich niet kunnen gedragen in het uitgaansleven?
Ah fijn, een SA 2.0...quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:39 schreef Gia het volgende:
Maak het leven in Nederland onaantrekkelijk voor geloofsfanaten. En ja, dan bedoel ik alle geloven.
Pas wmb de grondwet zodanig aan dat religie in het openbaar verboden is. Je mag geloven wat je wil, maar thuis of in je gebedshuis.
Geen scholen meer gestoeld op religie of levensovertuiging.
Geen uitzondering meer op basis van geloof. Dus, geen boerka's of niqaabs meer. Ieders gezicht moet zichtbaar zijn.
Verder, geen dubbele nationaliteiten meer. Dat maakt het makkelijker om criminele geloofsfanaten het land uit te zetten. Met één uitzondering, een gemengd huwelijk. Maar dat dan ook maar voor één generatie.
Tot slot geen uitkeringen meer naar het buitenland voor mensen met een niet (ook) Nederlandse nationaliteit. Geen kinderbijslag, geen weduwe en wezengeld, geen AOW/WAO/WW.
quote:
Ja de Turken hebben deels gelijk. Ieder leven telt. Niet alleen het leven van een Belg of Fransoos. En op een andere manier is dit natuurlijk diep triest en droevig omdat er zoveel rancune over en weer is. .... Maar zelf uitgelokt.. ze hadden die Abdeslam niet moeten vangen..Inderdaad ze hadden hem iets meer in het midden en dichter bij zijn ogen moeten raken.quote:
Denk dat het wel mee zal vallen. Zodra je bij de bewaking komt zie je die mannen voor je met hun harige reet.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:38 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik zou de hele dag met een stijve lopen denk ik
Kwam ik niet door de scanner want dan bleef ik hangen.
Een verbod op een boerka of niqaab vind ik tot daaraan toe. Maar keppeltjes, kruisjes en hoofddoeken wil ik niet verbieden. Dat vind ik onnodige pesterijtjes. Ik heb bovendien ook helemaal geen last van religie in het openbare leven.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Is het zo'n straf om religie binnenshuis en binnen een gebedshuis te belijden, maar niet in het openbaar. Is het een straf als religie geen uitzondering mag vormen op wetten en regels die wel voor niet-gelovigen of andersgelovigen geldt?
Waarom is dat een straf?
Waarom mogen mensen niet met een bivakmuts over straat, maar wel met niqaab of boerka?
Ook die gekke voetbalsjaaltjes en mutsen/petten verbieden. Alles wat het gezicht enigszins zou kunnen bedekken.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Is het zo'n straf om religie binnenshuis en binnen een gebedshuis te belijden, maar niet in het openbaar. Is het een straf als religie geen uitzondering mag vormen op wetten en regels die wel voor niet-gelovigen of andersgelovigen geldt?
Waarom is dat een straf?
Waarom mogen mensen niet met een bivakmuts over straat, maar wel met niqaab of boerka?
Je weet het niet omdat het je het niet wil.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zou ook niet weten hoe je zo'n verbod denkt te kunnen handhaven.
Hoezo is het dan een soort Iran?quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:46 schreef MariMiep het volgende:
[..]
Goed idee! We maken er een soort Iran van! Dan worden we allemaal vast heel gelukkig!
Precies, de religie verdwijnt uit Nederland... Ik zie dat niet zo snel gebeuren bij ISLAM, zij zitten nog steeds in hun middeleeuwse tijdperk, juist omdat ze geen westerse invloeden willen, omdat ze geen modernisering willen, omdat ze alles blokkeren... puur om de macht te houden over de mensen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt, maar de bijbel ansich (het oude testament) ook. Maar christenen zijn over het algemeen juist in de loop van de honderden jaren ge-deradicaliseerd.
Hoe denk je dat te doen met meer dan een miljard moslims in de wereld?quote:
Toch is er wel een essentieel verschil. Deze terroristische organisaties hadden de staat tot vijand en vaak ging er voor een bom afging een waarschuwing aan vooraf zodat tijdig ontruimd kon worden.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, want voor de opkomst van de Islam hadden we geen terrorisme... RAF, ETA, IRA, en dat is alleen al Europa, in de VS hebben ze hun eigen groepjes die iedere paar jaar dood en verderf zaaien.
Nog policors gearresteerd de laatste tijd?quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:48 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Je weet het niet omdat het je het niet wil.
Misschien, heel misschien, na tienduizenden doden door islamitische aanslagen in Europa, zijn de policors dusdanig verzwakt dat we eindelijk eens mogen gaan kijken naar de lectuur en wat er nou eigenlijk geleerd wordt in Europese islamitische scholen en moskeeën.
En weg met Sinterklaas, Kerst, Pasen en Pinksteren.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:40 schreef malleable het volgende:
[..]
Gaan we dan ook de kerken slopen?
lol, want rechters weten niet dat veroordeelden haast nooit hun volledige straf uitzitten? Als de rechter had geoordeeld dat ie effectief 9 jaar moest zitten dan had ie 15 jaar gegeven.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:47 schreef malleable het volgende:
Maar ipv van over de islam praten, kunnen we terug naar de mensen die het echt hebben gedaan.
Die Ibrahim El Bakraoui was in 2010 tot 9 jaar cel veroordeeld, als hij gewoon zoals door de rechter opgedragen in de cel had gezeten was dit niet gebeurd.
Bologna vergeten? Breivik?quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:49 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Toch is er wel een essentieel verschil. Deze terroristische organisaties hadden de staat tot vijand en vaak ging er voor een bom afging een waarschuwing aan vooraf zodat tijdig ontruimd kon worden.
Bij de IS aanslagen is iedereen de vijand en lijkt het doel juist zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken.
Hij heeft gewoon zijn tijd uitgezeten...quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:47 schreef malleable het volgende:
Maar ipv van over de islam praten, kunnen we terug naar de mensen die het echt hebben gedaan.
Die Ibrahim El Bakraoui was in 2010 tot 9 jaar cel veroordeeld, als hij gewoon zoals door de rechter opgedragen in de cel had gezeten was dit niet gebeurd.
Die Laarchaoui is de bommenmaker van cel, de Vlugge Japie zeg maar...quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:43 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Volgens IS: Zelfmoord. Volgens onderzoek een bom.
En de IRA, ETA en dat soort clubs wilden niet delen van de wereld veroveren.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:49 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Toch is er wel een essentieel verschil. Deze terroristische organisaties hadden de staat tot vijand en vaak ging er voor een bom afging een waarschuwing aan vooraf zodat tijdig ontruimd kon worden.
Bij de IS aanslagen is iedereen de vijand en lijkt het doel juist zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |