Als we in oorlog zijn, en er lopen vijandelijke strijders in de armen van de Nederlandse autoriteiten zijn daar vast wel strafmaten voor bepaald denk ik?quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:22 schreef NoXia het volgende:
[..]
En dan? Hoelang wil je ze vasthouden?
en je denkt dat je met het verbieden van de islam ook terrorisme uitbant?...quote:
Inderdaad, dacht ik ook al aanquote:Op woensdag 23 maart 2016 10:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Terrorisme is nog niet verboden?
Ik probeerde zijn statement 'verbied de islam' belachelijk te maken.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Terrorisme is nog niet verboden?
Nee, want je krijgt een religie niet uitgebannen, alleen als het collectieve bewustzijn zich ontwikkelt naar een hoger niveau. Niet door menselijke kracht gaat dat gebeuren, de natuur moet dat doen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:27 schreef Re het volgende:
[..]
en je denkt dat je met het verbieden van de islam ook terrorisme uitbant?...
Niet terrorisme, wel jihad. In de loop der generaties uiteraard.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:27 schreef Re het volgende:
[..]
ja ik denk als we devalueren naar een soort zonder bewustzijn dat het idd vanzelf wordt opgelostquote:Op woensdag 23 maart 2016 10:27 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Nee, want je krijgt een religie niet uitgebannen, alleen als het collectieve bewustzijn zich ontwikkelt naar een hoger niveau. Niet door menselijke kracht gaat dat gebeuren, de natuur moet dat doen.
Wat goed van je, dat je vlak na bloedige islam aanslagen probeert een statement tegen de islam belachelijk te maken. Wees maar trots op jezelf hoor.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:27 schreef malleable het volgende:
[..]
Ik probeerde zijn statement 'verbied de islam' belachelijk te maken.
Nee, ik heb het over een hoger bewustzijn... iets wat een stuk verder gaat dan ego, geld en macht.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:29 schreef Re het volgende:
[..]
ja ik denk als we devalueren naar een soort zonder bewustzijn dat het idd vanzelf wordt opgelost
Je overschat het normbesef bij Marokkaanse jongeren, ben je de feestende jongeren tijdens 9/11 vergeten?quote:Op woensdag 23 maart 2016 09:23 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Ik kan het idd niet serieus nemen als je zegt dat Marokkaanse jongeren dit soort acties goedkeuren. Dat is onzin. En verder ga ik hier niet meer op in, is zinloos.
Sorry kan dat dan niet selectief worden ingezet. De lekkere wijven uit de kleding de lelijke mokkels per schipquote:Op woensdag 23 maart 2016 10:26 schreef Re het volgende:
iedereen weer naakt en zonder baggage op pad... dat voorkomt een heleboel
En als je dat verbied is het weg? en hoe ga je dat handhaven?quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:28 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Het is geen terrorisme maar jihad.
Ergo het probleem is de islam.
hoe dan? dus in de loop van generaties, dan zijn we dus weer 60 jaar verder, minimaal... niet echt productiefquote:Op woensdag 23 maart 2016 10:29 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Niet terrorisme, wel jihad. In de loop der generaties uiteraard.
Op het nieuws zeiden ze iemand die zichzelf heeft opgeblazen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:29 schreef NoXia het volgende:
Maar wat is er nou precies in de metro gebeurt? Een bom geplaatst of heeft iemand zich daar ook opgeblazen?
Ik heb het over het sluiten van de landsgrenzen. Het economische motief om dit niet te doen is een kul-argument. Decennia lang hebben we prima handel kunnen voeren met gesloten landsgrenzen en daar een goede boterham mee verdiend. Maar bedrijven vinden het een lastige rompslomp om daartoe terug te keren. Maar in tijden van oorlog moet het belang van onze veiligheid hoger staan dan de gemakzucht van bedrijven en multinationals. Er is onomstotelijk aangetoond dat de open grenzen in het voordeel werken voor terroristen en ze daar ook gretig gebruik van maken. Maar voor een bedrijf telt een mensenleven niet. Alleen winst maken.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het loopt al stuk natuurlijk op het sluiten van de grenzen. De buitengrenzen van Europa zijn enorm en nooit water dicht te sluiten. Los van de economische gevolgen. Het salafisme kan niet verboden worden zolang godsdienstvrijheid een grondrecht is. Waar ik meer in zie is een strategie om de welvaart in het midden-oosten te vergroten. En IS en bondgenoten echt te verslaan. Maar daar is politiek geen draagvlak voor en zullen we gewoon met aanslagen moeten leren leven.
Na Parijs was iedereen even angstig als nu. Na een paar weken zijn we weer over tot de orde van de dag. Terwijl we vanaf dan weer in de gevarenzone komen. Het is aan een ieder of het terrorisme zijn of haar leven mag beïnvloeden. Ik persoonlijk ben het niet van plan. En anderen weer wel. Daar is moreel gezien geen onderscheid tussen goed en slecht te maken denk ik.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:25 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Geen probleem
We moeten inderdaad gewoon doorgaan met het leven. Uit angst op je zolderkamertje blijven heeft geen zin, integendeel, je geeft je over aan terreur. Precies wat ze willen.
Daarom ergerde ik me ook aan de totale lockdown in Brussel. Geen scholen open, geen OV meer, winkels dicht. Ja, op die manier krijgen terroristen op dat moment minder kans om 30 mensen te doden, maar er komt toch wel weer een moment waarop het wel kan.
mja dat conflicteert met zelf bewustzijn en de drang om voort te planten icm de angst dat er niets is na de doodquote:Op woensdag 23 maart 2016 10:29 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Nee, ik heb het over een hoger bewustzijn... iets wat een stuk verder gaat dan ego, geld en macht.
Ik ben niet angstig maar boos. Boos omdat de regering verzuimt effectieve maatregelingen te nemen vanuit dwaas politiek correct denken.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Na Parijs was iedereen even angstig als nu. Na een paar weken zijn we weer over tot de orde van de dag. Terwijl we vanaf dan weer in de gevarenzone komen. Het is aan een ieder of het terrorisme zijn of haar leven mag beïnvloeden. Ik persoonlijk ben het niet van plan. En anderen weer wel. Daar is moreel gezien geen onderscheid tussen goed en slecht te maken denk ik.
Je moet ze niet vasthouden maar terugsturen naar Syrie.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:22 schreef NoXia het volgende:
[..]
En dan? Hoelang wil je ze vasthouden?
Wat is er eigenlijk ooit gebeurt met het wetartikel dat men Nederlanders de voor een vreemde strijdkracht gaan vechten het Nederlandschap kan ontnemen. Lijkt me prima oo zijn plaats hier.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:21 schreef LionPopChoc het volgende:
Ik vind ook wel dat ze die syriegangers preventief vast moeten zetten, in combinatie met therapie zodat ze ook goed geëvalueerd kunnen worden.
Zelfs als je brood niet goed smaakt geef jij de islam de schuld.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:28 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Het is geen terrorisme maar jihad.
Ergo het probleem is de islam.
Als je dat over de hele wereld zou doen, zou je daarmee terrorisme voor het grootste deel uitbannen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:27 schreef Re het volgende:
[..]
Ga je dan ook de snelwegen sluiten? hebben we eeuwen zonder gedaan en worden vaak door terroristen gebruikt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik heb het over het sluiten van de landsgrenzen. Het economische motief om dit niet te doen is een kul-argument. Decennia lang hebben we prima handel kunnen voeren met gesloten landsgrenzen en daar een goede boterham mee verdiend. Maar bedrijven vinden het een lastige rompslomp om daartoe terug te keren. Maar in tijden van oorlog moet het belang van onze veiligheid hoger staan dan de gemakzucht van bedrijven en multinationals. Er is onomstotelijk aangetoond dat de open grenzen in het voordeel werken voor terroristen en ze daar ook gretig gebruik van maken. Maar voor een bedrijf telt een mensenleven niet. Alleen winst maken.
Hetzelfde geldt voor een stop van de immigrantenstroom uit islamitische landen. De aanslagen in Parijs hebben onomstotelijk aangetoond dat terroristen zijn meegereisd met deze stroom zodat ze hier ongemerkt aanslagen konden plegen.
Dus er is hier sprake van twee duidelijk bewezen handvaten waar je als regering iets aan kunt doen. Maar ze verzuimen het en zetten hiermee doelbewust de levens van onschuldige Nederlanders op het spel. Ons bloed kleeft straks aan hun handen.
Dat probleem hebben we zelf gecreeerd, geindoctrineerd in een maatschappij die alles met je voor heeft, behalve het beste.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:31 schreef Re het volgende:
[..]
mja dat conflicteert met zelf bewustzijn en de drang om voort te planten icm de angst dat er niets is na de dood
of zo
Dat is dan die derde gast toch? Die ene die nu gezocht wordt of is het een ander broertje uit dat criminele gezin?quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:30 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Op het nieuws zeiden ze iemand die zichzelf heeft opgeblazen.
Hoe effectiever wil je het hebben dan nu dan? Hoeveel aanslagen zijn er onder kabinet Rutte 1, 2 en 3 gepleegd in Nederland?quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:32 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik ben niet angstig maar boos. Boos omdat de regering verzuimt effectieve maatregelingen te nemen vanuit dwaas politiek correct denken.
De kans dat je het slachtoffer wordt, is nog altijd te verwaarlozen. Ik voel niets voor het opofferen van welvaart voor een stukje schijnveiligheid.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik heb het over het sluiten van de landsgrenzen. Het economische motief om dit niet te doen is een kul-argument. Decennia lang hebben we prima handel kunnen voeren met gesloten landsgrenzen en daar een goede boterham mee verdiend. Maar bedrijven vinden het een lastige rompslomp om daartoe terug te keren. Maar in tijden van oorlog moet het belang van onze veiligheid hoger staan dan de gemakzucht van bedrijven en multinationals. Er is onomstotelijk aangetoond dat de open grenzen in het voordeel werken voor terroristen en ze daar ook gretig gebruik van maken. Maar voor een bedrijf telt een mensenleven niet. Alleen winst maken.
Een collega van me zei het heel treffend. Deze gasten zouden als ze vrouw waren geweest nu achter het raam hebben gestaan voor een andere kluns.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:32 schreef byah het volgende:
Wat de aanslagen van gisteren weer aantonen is dat de gemiddelde terrorist echt een enorme kluns is.. Zoals beatrice de graaf mij geleerd heeft
Het is niet productief om het niet te verbieden. Het is niet productief om er miljoenen en miljoenen binnen te laten. Het is niet productief om je te keren tegen de tegenstanders van de islam.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:30 schreef Re het volgende:
[..]
hoe dan? dus in de loop van generaties, dan zijn we dus weer 60 jaar verder, minimaal... niet echt productief
Weer zo'n discussievermijding. Ga vooral niet in op mijn gegeven en onderbouwde argumenten. Snelwegcontroles vallen ook onder grenscontroles.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:33 schreef malleable het volgende:
[..]
Ga je dan ook de snelwegen sluiten? hebben we eeuwen zonder gedaan en worden vaak door terroristen gebruikt.
beatrice de leugenaresquote:Op woensdag 23 maart 2016 10:32 schreef byah het volgende:
Wat de aanslagen van gisteren weer aantonen is dat de gemiddelde terrorist echt een enorme kluns is.. Zoals beatrice de graaf mij geleerd heeft
Ja, maar dan kan je de hele wereld gaan helpen...quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben echt geen knuffelaar, maar het feit dat dit soort gasten uiteindelijk zichzelf opblazen en dood en verderf zaaien komt natuurlijk wel doordat ze langzaam aan afglijden naar een positie dat ze letterlijk niks meer te verliezen hebben. Vaak geen (goede) opleiding, geen baan, crimineel milieu, weinig toekomstperspectief Juist dit soort gasten worden dan geronseld en geindoctrineerd met de denkbeelden dat iedereen tegen ze is en het kwaad is geschied.
Je zult in dit soort mannen en vrouwen moeten investeren zodat ze niet makkelijk in die hoek terecht komen. Dan nog kun je het nooit helemaal voorkomen maar het feit dat het nu in Brussel en Parijs een broeinest is heeft denk ik wel met het gedeeltelijk mislukken van de integratie aldaar te maken. Die lui voelen een onvrede die ze tot dit soort terreur doet besluiten.
In Nederland zijn dat soort wijken er ook in de grote steden, met de Schilderswijk als misschien wel beste voorbeeld. Daar moet je als lokale en centrale overheid op inzetten. Ik heb wel het idee dat het in Nederland beter geregeld is dan in Frankrijk en Belgie.
Ook dat, inderdaad. Ik vind het wat gek om allerlei verstrekkende maatregelen te nemen terwijl Nederland aanslagen tot dusver bespaard is gebleven.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hoe effectiever wil je het hebben dan nu dan? Hoeveel aanslagen zijn er onder kabinet Rutte 1, 2 en 3 gepleegd in Nederland?
In de categorie 'Fok!kers die het beter weten dan de experts'.quote:
Overal de islam verbieden is nu juist het perfecte recept voor extra aanslagen als reactie op die onderdrukking, grapjas.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:33 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Als je dat over de hele wereld zou doen, zou je daarmee terrorisme voor het grootste deel uitbannen.
Nee dat komt daar niet door.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben echt geen knuffelaar, maar het feit dat dit soort gasten uiteindelijk zichzelf opblazen en dood en verderf zaaien komt natuurlijk wel doordat ze langzaam aan afglijden naar een positie dat ze letterlijk niks meer te verliezen hebben.
Dat is wel een goeie.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:36 schreef SureD1 het volgende:
Gokje, zoals hier ook al geopperd:
Die Laarchaoui heeft ook de aanslag op de metro gepleegd aangezien hij nog bommen over had die niet in de taxi pasten? Als het niet die Laarchaoui is dan is de cel dus groter dan gedacht?
Het is gewoon een schijnoplossing die belachelijk veel geld kost.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:35 schreef Elzies het volgende:
[..]
Weer zo'n discussievermijding. Ga vooral niet in op mijn gegeven en onderbouwde argumenten. Snelwegcontroles vallen ook onder grenscontroles.
Nederlandse agenten gaan dan in Irak en Saudi Arabie thuis bij mensen controleren of ze niet stiekem de islam aanhangen?quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:33 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Als je dat over de hele wereld zou doen, zou je daarmee terrorisme voor het grootste deel uitbannen.
Ik zou de hele dag met een stijve lopen denk ikquote:Op woensdag 23 maart 2016 10:26 schreef Re het volgende:
iedereen weer naakt en zonder baggage op pad... dat voorkomt een heleboel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |