Ja, die categorie kun je mij onder rekenen. Ik wist hier al meer van voordat Bea haar carriere begon.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
In de categorie 'Fok!kers die het beter weten dan de experts'.
Het is allemaal leuk om te leren hoor, maar dan moet je ook nog maar mensen bereid vinden om zichzelf op te blazen. De mensen die dat doen hebben door de bank genomen niets te verliezen, want anders blaas je jezelf namelijk niet zo snel op, ongeacht in welk sprookjesboek je gelooft.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:37 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Nee dat komt daar niet door.
Jihad komt er omdat de islam jihad leert. In Europese moskeeen en islamitische scholen.
Kansloosheid komt er omdat de islam leert niet te integreren en assimileren.
De regering mag je gerust op resultaten afrekenen. Laten we dat dus op een eerlijke manier doen. Blijkbaar doet Nederland veel dingen goed die in Frankrijk en België fout gaan.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook dat, inderdaad. Ik vind het wat gek om allerlei verstrekkende maatregelen te nemen terwijl Nederland aanslagen tot dusver bespaard is gebleven.
Bovendien hebben onze inlichtingendiensten de laatste jaren al veel meer bevoegdheden gekregen en worden potentiële terroristen uitgebreid gevolgd.
Het gaat er juist om in hoeverre je als persoon open staat voor dit soort denkbeelden. Er zijn miljoenen moslims die er niet bevattelijk voor zijn, enkel degenen die aan de onderkant van de maatschappij bungelen zijn makkelijker te beïnvloeden omdat ze hun toekomstperspectief niet zien.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:37 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Nee dat komt daar niet door.
Jihad komt er omdat de islam jihad leert. In Europese moskeeen en islamitische scholen.
Kansloosheid komt er omdat de islam leert niet te integreren en assimileren.
Misschien zijn ze wel blij dat ze ervan bevrijd worden.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nederlandse agenten gaan dan in Irak en Saudi Arabie thuis bij mensen controleren of ze niet stiekem de islam aanhangen?
Of hoe zie je zo'n verbod voor je?
Met een verbod pak je juist alleen normale mensen terwijl de harde kern juist meer ondergronds gaat (en ook meer steun krijgt).
Ja, want voor de opkomst van de Islam hadden we geen terrorisme... RAF, ETA, IRA, en dat is alleen al Europa, in de VS hebben ze hun eigen groepjes die iedere paar jaar dood en verderf zaaien.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:33 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Als je dat over de hele wereld zou doen, zou je daarmee terrorisme voor het grootste deel uitbannen.
Met een staaltje brainwashing over een paradijs met een shitload aan maagden kom je een eind, zoals blijkt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het is allemaal leuk om te leren hoor, maar dan moet je ook nog maar mensen bereid vinden om zichzelf op te blazen. De mensen die dat doen hebben door de bank genomen niets te verliezen, want anders blaas je jezelf namelijk niet zo snel op, ongeacht in welk sprookjesboek je gelooft.
Gaan we dan ook de kerken slopen?quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:39 schreef Gia het volgende:
Maak het leven in Nederland onaantrekkelijk voor geloofsfanaten. En ja, dan bedoel ik alle geloven.
Pas wmb de grondwet zodanig aan dat religie in het openbaar verboden is. Je mag geloven wat je wil, maar thuis of in je gebedshuis.
Geen scholen meer gestoeld op religie of levensovertuiging.
Geen uitzondering meer op basis van geloof. Dus, geen boerka's of niqaabs meer. Ieders gezicht moet zichtbaar zijn.
Verder, geen dubbele nationaliteiten meer. Dat maakt het makkelijker om criminele geloofsfanaten het land uit te zetten. Met één uitzondering, een gemengd huwelijk. Maar dat dan ook maar voor één generatie.
Tot slot geen uitkeringen meer naar het buitenland voor mensen met een niet (ook) Nederlandse nationaliteit. Geen kinderbijslag, geen weduwe en wezengeld, geen AOW/WAO/WW.
Dan is zij gewoon een stuk handiger dan jij, je had dus veel meer uit je carriére kunnen halenquote:Op woensdag 23 maart 2016 10:38 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Ja, die categorie kun je mij onder rekenen. Ik wist hier al meer van voordat Bea haar carriere begon.
Bea is een terrorisme expert, geen Arabist.
Zou ook niet weten hoe je zo'n verbod denkt te kunnen handhaven.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:36 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Overal de islam verbieden is nu juist het perfecte recept voor extra aanslagen als reactie op die onderdrukking, grapjas.
Gaat nooit gebeuren. Nederland zal nog een eerder een kalifaat worden dan dat hier godsdienstvrijheid ter discussie gesteld wordt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:39 schreef Gia het volgende:
Maak het leven in Nederland onaantrekkelijk voor geloofsfanaten. En ja, dan bedoel ik alle geloven.
Pas wmb de grondwet zodanig aan dat religie in het openbaar verboden is. Je mag geloven wat je wil, maar thuis of in je gebedshuis.
Geen uitzondering meer op basis van geloof. Dus, geen boerka's of niqaabs meer. Ieders gezicht moet zichtbaar zijn.
Verder, geen dubbele nationaliteiten meer. Dat maakt het makkelijker om criminele geloofsfanaten het land uit te zetten. Met één uitzondering, een gemengd huwelijk. Maar dat dan ook maar voor één generatie.
Tot slot geen uitkeringen meer naar het buitenland voor mensen met een niet (ook) Nederlandse nationaliteit. Geen kinderbijslag, geen weduwe en wezengeld, geen AOW/WAO/WW.
Helaas, daar klopt niks van. Vrijwel alle jihadisten die in het Westen aanslagen gepleegd hebben waar hoogopgeleid, welgesteld en vaak zelfs ronduit rijk. Zoons van rijke bankiers, artsen, ingenieurs, enz.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het is allemaal leuk om te leren hoor, maar dan moet je ook nog maar mensen bereid vinden om zichzelf op te blazen. De mensen die dat doen hebben door de bank genomen niets te verliezen, want anders blaas je jezelf namelijk niet zo snel op, ongeacht in welk sprookjesboek je gelooft.
Ik vind het eigenlijk wel meevallen. Je krijgt hier gewoon de kans om wat van je leven te maken. Deze gasten waren zwaar crimineel. Daar kies je voor. Ja echt daar kies je in een hele hoop gevallen zelf voor. Daarnaast zijn deze jongens zo dom als .... Noem het maar wat je wil.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben echt geen knuffelaar, maar het feit dat dit soort gasten uiteindelijk zichzelf opblazen en dood en verderf zaaien komt natuurlijk wel doordat ze langzaam aan afglijden naar een positie dat ze letterlijk niks meer te verliezen hebben. Vaak geen (goede) opleiding, geen baan, crimineel milieu, weinig toekomstperspectief Juist dit soort gasten worden dan geronseld en geindoctrineerd met de denkbeelden dat iedereen tegen ze is en het kwaad is geschied.
Je zult in dit soort mannen en vrouwen moeten investeren zodat ze niet makkelijk in die hoek terecht komen. Dan nog kun je het nooit helemaal voorkomen maar het feit dat het nu in Brussel en Parijs een broeinest is heeft denk ik wel met het gedeeltelijk mislukken van de integratie aldaar te maken. Die lui voelen een onvrede die ze tot dit soort terreur doet besluiten.
In Nederland zijn dat soort wijken er ook in de grote steden, met de Schilderswijk als misschien wel beste voorbeeld. Daar moet je als lokale en centrale overheid op inzetten. Ik heb wel het idee dat het in Nederland beter geregeld is dan in Frankrijk en Belgie.
Nee, en ook geen moskees.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:40 schreef malleable het volgende:
[..]
Gaan we dan ook de kerken slopen?
Alcoholgebruik ookquote:Op woensdag 23 maart 2016 10:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zou ook niet weten hoe je zo'n verbod denkt te kunnen handhaven.
Overigens kwam het christendom juist tot in de bloei toen het werd onderdrukt, om maar eens een zijsprong te nemen.
Ik begrijp de knee-jerk naar een doorgedreven Laïcité wel, maar juist Frankrijk en Turkije laten zien dat je problemen alleen maar groter worden... Misschien is juist de wazige scheiding tussen Kerk en staat in NL een reden dat wij tot nu toe gespaard zijn gebleven, omdat het ons mede daardoor lukt om in de haarvaten te komen...quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:39 schreef Gia het volgende:
Een ex syrieganger js iemand naar Syrië is gegaan om daar met IS te strijden toch?quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:22 schreef NoXia het volgende:
[..]
En dan? Hoelang wil je ze vasthouden?
Klopt, alleen IRA ETA en RAF is geen bedreiging van 1 miljard waarvan minimaal 4% radicaal... en nee, die bronnen ga ik niet weer zoeken, ik ben hele dagen nergens anders mee bezig geweest tijdens die parijs aanslagenquote:Op woensdag 23 maart 2016 10:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, want voor de opkomst van de Islam hadden we geen terrorisme... RAF, ETA, IRA, en dat is alleen al Europa, in de VS hebben ze hun eigen groepjes die iedere paar jaar dood en verderf zaaien.
Volgens IS: Zelfmoord. Volgens onderzoek een bom.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:29 schreef NoXia het volgende:
Maar wat is er nou precies in de metro gebeurt? Een bom geplaatst of heeft iemand zich daar ook opgeblazen?
Nee, daar voel ik niets voor. De overgrote meerderheid van de gelovigen in ons land zijn prima mensen, heel vriendelijk ook. Collega's en vrienden van mij zijn religieus. Waarom zou ik hen willen straffen voor dingen waar zij niets mee te maken hebben?quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:39 schreef Gia het volgende:
Jij kunt in de hoofden van miljoenen moslims kijken?quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het gaat er juist om in hoeverre je als persoon open staat voor dit soort denkbeelden. Er zijn miljoenen moslims die er niet bevattelijk voor zijn, enkel degenen die aan de onderkant van de maatschappij bungelen zijn makkelijker te beïnvloeden omdat ze hun toekomstperspectief niet zien.
Het zijn helaas geen simpele zielen. Die Abdeslam en die nu ontsnapt is, zijn pientere gasten. Beatrice met haar 'klunzen' is iets om ons en haarzelf misschien, gerust te stellen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:41 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Helaas, daar klopt niks van. Vrijwel alle jihadisten die in het Westen aanslagen gepleegd hebben waar hoogopgeleid, welgesteld en vaak zelfs ronduit rijk. Zoons van rijke bankiers, artsen, ingenieurs, enz.
Jihadisme is een politieke activiteit. Hoe hoger opgeleid, hoe meer men zich politiek gaat inspannen. Ergo, hoe hoger men moslims opleidt en hoe meer kansen zij krijgen, hoe meer zij zich kunnen inspannen voor hun geloof: de islam.
Ja, net als ISIS.... oude kunstschatten? Niets mee te maken, past niet in het straatje, dus slopen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:40 schreef malleable het volgende:
[..]
Gaan we dan ook de kerken slopen?
Hiermee sla je de spijker op zn kop, radicaliseren bestaat niet, islam is al radicaal zat.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:43 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Jij kunt in de hoofden van miljoenen moslims kijken?
Moslims zijn ontvankelijk voor jihad omdat de islam hen dit leert en hun gemeenschap jihadisme als het hoogst haalbare zien. Radicaliseren heeft er niks mee te maken.
Zolang mensen niks van de islam weten gaan ze hun blinde vlekken met onzin vullen. Wie de islam kent, weet wat dit veroorzaakt. Stop met zoeken naar de oorzaken en ga je nou eindelijk eens verdiepen in de islam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |