quote:Doden en gewonden na aanslagen in Brussel
Bij aanslagen in Brussel op luchthaven Zaventem en bij metrostation Maalbeek zijn dinsdagochtend doden en gewonden gevallen.
Bij een vertrekhal op de Brusselse luchthaven waren rond 8.00 uur twee explosies. Volgens de brandweer zijn als gevolg van de ontploffingen zeker elf doden gevallen. Het gaat om een zelfmoordaanslag, bevestigt het Belgische federaal parket.
Ooggetuigen vertellen aan het Belgische persbureau Belga dat er voorafgaand aan de explosies is geschoten en dat er in het Arabisch is geschreeuwd. De autoriteiten kunnen dit niet bevestigen. Ook berichten van het Koerdische nieuwsorgaan Rudaw dat terreurbeweging IS de aanslagen heeft opgeëist, zijn niet bevestigd.
De explosies waren in de vertrekhal van Zaventem, bij SN Brussels Airlines en bij de balie van American Airlines.
Aanslagen Brussel
Metrostations
De explosie in het centrum van Brussel was in een metrostel tussen de stations Kust-West en Maalbeek. Ook hier ging het volgens het federaal parket om een zelfmoordaanslag. Berichten over meerdere dodelijke slachtoffers zijn vooralsnog niet door de Belgische autoriteiten bevestigd.
Het dreigingsniveau in België is opgeschaald naar het hoogste niveau, van 3 naar 4, en er is een rampenplan in werking getreden. Het openbaar vervoer in Brussel is stilgelegd. Metro's, bussen en treinen rijden niet.
De NS laat geen treinen rijden van en naar België. Station Hoofddorp is dinsdag rond 11.15 uur ontruimd en hermetisch afgesloten. Ook bussen rijden vanaf Schiphol niet naar Hoofddorp. Het arrestatieteam is ingezet. Een verband met de aanslagen in Brussel is niet door de autoriteiten bevestigd.
Dreigingsniveau
De Belgische premier Charles Michel roept zijn landgenoten op het huis niet te verlaten als dat niet nodig is. Eerder gold deze waarschuwing alleen voor de inwoners van Brussel. De grens tussen België en Frankrijk wordt gesloten. België zendt 225 militairen naar Brussel.
De omgeving van het kantoor van premier Michel en het parlement in Brussel worden ontruimd. Ook is het centraal station van de Vlaamse hoofdstad Antwerpen ontruimd.
Michel gaf rond 11.45 uur een persconferentie. "We vreesden een terroristische aanslag en dat is gebeurd", aldus Michel. Hij roept de Belgen op "solidair te blijven in deze moeilijke omstandigheden".
Frankrijk zet 1.600 extra agenten in bij de grenzen. Gare du Nord, een belangrijk treinstation in Parijs, is afgesloten.
Nederland
In Nederland worden extra veiligheidsmaatregelen getroffen, meldt de Nationale Coördinator Terreurbestrijding en Veiligheid (NCTV).
Aan de zuidgrens van Nederland en op de vliegvelden Schiphol, Eindhoven en Rotterdam komen extra controles. Ook komt er extra politie op de treinstations in de vier grote steden en op de stations van Roosendaal, Breda en Arnhem.
Het treinverkeer van en naar Brussels Airport is stilgelegd. Alle vluchten zijn geannuleerd. Het vliegverkeer dat onderweg was naar Brussel, wordt omgeleid naar Schiphol.
Patrouilles
De eerste vluchten die moesten uitwijken zijn inmiddels geland op Schiphol, zegt een woordvoerder tegen NU.nl. Zeker negen vliegtuigen die eigenlijk op Zaventem hadden moeten landen, konden terecht op Schiphol. Een ander vliegtuig landde op het vliegveld van Maastricht.
Live Blogsquote:Nieuwe huiszoekingen in Brussel na aanslagen
De politie in Brussel zoekt actief naar mensen, onder meer met patrouilles op straat, na de aanslagen vandaag in Brussel.
Gerechtelijke bronnen hebben aan de Franstalige omproep RTBF meegedeeld dat in de regio Brussel huiszoekingen aan de gang zijn. De veiligheidsdiensten zouden op zoek zijn naar verdachten van de aanslagen van vandaag. Ook politiepatrouilles op straat zoeken naar verdachten.
bron: http://nos.nl/artikel/209(...)entem-verspreid.htmlquote:Belgische media hebben een foto in handen van de drie vermoedelijke daders van de aanslagen op de luchthaven Zaventem. De mannen lopen achter een bagagekarretje. De foto zou door de politie zijn getwitterd, terwijl het beeld eigenlijk voor intern gebruik was.
Of zij allemaal zijn omgekomen, is niet duidelijk. Bij de aanslagen in de vertrekhal gingen kort na elkaar twee bommen af. De Belgische minister Reynders van Buitenlandse Zaken zei eerder vandaag dat er rekening mee wordt gehouden dat er nog een dader voortvluchtig is. Het gevaar is nog niet geweken, waarschuwde hij.
Waar baseer je dit nu weer op? Je gooit telkens met ideologieën die op weinig tot niks gebaseerd zijn en (mijn inziens) verdomd veel overeenkomen met die van al dan niet fascistische dictators.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik ook. Want die 500 per jaar verdienen we driedubbel terug doordat er geen niet-westerse immigranten meer komen.
In een arme wijk waar geen autoriteiten komen, waar je vrienden niets doen, waar internet beschikbaar is, waar ouders niet opvoeden, waar het sociale status biedt om terrorisme te steunen, etc.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:05 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Omstandigheden; opgroeien in een islamitisch gezin.
Zweeds is geen ideologie, islam is dat wel. Wat snap je daar niet aan?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hoe kan je dat anders doen dan hun daden scherp te veroordelen? Het is niet dat de islam hun eigen gestapo heeft die alles van hun leden controleert.
Is het ook aan Zweden zelf om rotte appels te verwijderen en moeten we Zweden verbieden als er toch een zweed tientallen kinderen vermoord? Zo werkt dat nou eenmaal niet. Je kan niks anders dan dat soort mensen voor gek verklaren, want niemand heeft dit aan zijn komen.
twitter:volkskrant twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 21:08:28Live - Spijker te zien op röntgenfoto slachtoffer #Brussel.https://t.co/UIjbE77IOH https://t.co/cnt44CvwpA reageer retweet
'Grenzen dicht' staat voor: minder moslims toelaten.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt echter totaal geen garanties. Dat is een aanname van jouw kant. 9/11 was ook niet bepaald de makkelijkste weg voor de toeristen, maar ze namen die wel. Of herinvoering van de grenscontroles zoden aan de dijk zet, is dus maar zeer de vraag. Zeker omdat de aanpak niet waterdicht is.
Nee, dan behoud ik liever onze welvaart en neem ik de mogelijke risico's voor lief. Dan moeten onze inlichtingendiensten maar wat extra middelen krijgen.
Misschien een tikkeltje zelfingenomen, maar een uitstekend journalist naar mijn mening.quote:
Prima. Dan moet je direct alle extremisten uit de samenleving verwijderen. Met het algoritme voor opsproingsdiensten: Moslim + extremist = boem + doden ga je genoeg vangen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En Mohammed B. kwam gewoon uit Nederland.
Het gaat mij niet eens om de welvaart. Ik vind het een schijnoplossing. Wie ongezien ons land binnen wil dringen, vindt wel een manier. Vooral als je een beetje professioneel bent.
De grap is dat het kerndoel van IS niets te maken heeft met religie, maar religie slechts als instrument gebruikt om een ander doel te bereiken. Het is juist in het belang van IS om de feitelijke aandacht af te leiden zodat ze niet door de mand vallen. Geert Wilders en adepten werken dat juist in de hand. Iedereen roeptoetert islam islam islam, en als het maar vaak genoeg herhaald wordt gaat met dat geloven. Geloven, bewust vetgedrukt geschreven. Wij geloven. En dat doen die sukkels die zich bij IS aansluiten net zo goed, zij geloven in de doelstellingen van IS zoals ze gepropageerd worden. Eenmaal daar in het slagveld komen de IS-strijders erachter dat ze voor het karretje zijn gespannen van een compleet ander doel. Ik hoop dat je intelligent genoeg bent om het feitelijke doel van IS te achterhalen. Maar ik vrees dat er nog veel onderwijs nodig is voordat jij zover bent.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, al die mensen die gemene dingen zeggen over de islam, die hadden dat natuurlijk niet moeten doen!![]()
Nee, laat moslims maar wat doen aan de excessen die voortvloeien uit hun geloof
Gewoon dat tuig ruimenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:14 schreef Zienswijze het volgende:
Je kan terrorisme niet voorkomen maar wel verminderen door de grenzen te sluiten.
En als jij nou middenstander bent en keer op keer kost het je je ruiten,quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:10 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, ik zie niemand oproepen PSV of Feyenoord te verbieden na misdragingen in Madrid en Rome. Daar neemt de club duidelijk afstand van en ik neem aan dat niemand het die club zelf kwalijk neemt
Leuk man, internet. Zelfs je binnenste is niet veilig meer.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:14 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]twitter:volkskrant twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 21:08:28Live - Spijker te zien op röntgenfoto slachtoffer #Brussel.https://t.co/UIjbE77IOH https://t.co/cnt44CvwpA reageer retweet
Dus als het een ideologie is, moet je als ideologie er zelf voor zorgen dat niemand binnen die ideologie mongolide dingen doet? Alleen afstand doen van die dingen is niet genoeg?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:14 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Zweeds is geen ideologie, islam is dat wel. Wat snap je daar niet aan?
Is al te laat man!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:14 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
'Grenzen dicht' staat voor: minder moslims toelaten.
Minder moslims toelaten staat voor; indammen groei van de groep waaruit terroristen groeien.
Dat je geen bloederige foto's hier post zonder hem in spoiler te zetten.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:15 schreef capuchon_jongen het volgende:
NSFW ? bij "voordat je reageert." Wat wil dat zeggen?
Nog minder dan nu? Terrorisme hoort al bij de minst voorkomende doodsoorzaken.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:14 schreef Zienswijze het volgende:
Je kan terrorisme niet voorkomen maar wel verminderen door de grenzen te sluiten.
Zijn grenscontroles fascistisch? Dan is zo'n beetje de hele wereld behalve een stukje van de EU fascistisch in jouw ogen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:14 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Waar baseer je dit nu weer op? Je gooit telkens met ideologieën die op weinig tot niks gebaseerd zijn en (mijn inziens) verdomd veel overeenkomen met die van al dan niet fascistische dictators.
Not Safe For Work.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:15 schreef capuchon_jongen het volgende:
Je mag die mensen dus aanspreken op dat ze lid zijn van die club.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hoe kan je dat anders doen dan hun daden scherp te veroordelen?
of tietenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:16 schreef STING het volgende:
[..]
Not Safe for Work.
Bijv. schokkende foto's.
Not suited for work. Ranzig.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:15 schreef capuchon_jongen het volgende:
Teach me, wat is volgens jou dan het werkelijke doel van is?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De grap is dat het kerndoel van IS niets te maken heeft met religie, maar religie slechts als instrument gebruikt om een ander doel te bereiken. Het is juist in het belang van IS om de feitelijke aandacht af te leiden zodat ze niet door de mand vallen. Geert Wilders en adepten werken dat juist in de hand. Iedereen roeptoetert islam islam islam, en als het maar vaak genoeg herhaald wordt gaat met dat geloven. Geloven, bewust vetgedrukt geschreven. Wij geloven. En dat doen die sukkels die zich bij IS aansluiten net zo goed, zij geloven in de doelstellingen van IS zoals ze gepropageerd worden. Eenmaal daar in het slagveld komen de IS-strijders erachter dat ze voor het karretje zijn gespannen van een compleet ander doel. Ik hoop dat je intelligent genoeg bent om het feitelijke doel van IS te achterhalen. Maar ik vrees dat er nog veel onderwijs nodig is voordat jij zover bent.
Tetten? waar dan?quote:
Gesloten grenzen fascistisch?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:14 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Waar baseer je dit nu weer op? Je gooit telkens met ideologieën die op weinig tot niks gebaseerd zijn en (mijn inziens) verdomd veel overeenkomen met die van al dan niet fascistische dictators.
Nee maar als je dat roept wordt je tot een racist bestempeld.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:16 schreef Zienswijze het volgende:
Overal op de wereld zaait de islam geweld. Dachten we nou echt dat West-Europa gespaard zou blijven als we maar genoeg lief zouden doen? Werkelijk?
Assad verdrijven.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:17 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Teach me, wat is volgens jou dan het werkelijke doel van is?
Dat dacht ik ook, maar die kutgrens kan je helemaal niet sluiten.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:14 schreef Zienswijze het volgende:
Dat is de wet der grote/kleine getallen.
Maar we hadden het over de hele ideologie verbieden, of men moet de ideologie afzweren. Dat is toch raar, enkel omdat mensen die door die ideologie, voor zover je kan spreken van één ideologie in de islam, afgezworen zijn debiele dingen doen?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je mag die mensen dus aanspreken op dat ze lid zijn van die club.
200 doden in West-Europa dit jaar door moslimterrorisme. Nog altijd 200 doden meer dan boeddhistisch terrorisme. Dus ja, moslimterrorisme is niet de allerminste doodsoorzaak.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:15 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Nog minder dan nu? Terrorisme hoort al bij de minst voorkomende doodsoorzaken.
Ik zou denken dat mensen niet alleen afstand van een dergelijke kwalijke ideologie nemen wanneer ze zien waar het voor staat maar deze ronduit verwerpen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus als het een ideologie is, moet je als ideologie er zelf voor zorgen dat niemand binnen die ideologie mongolide dingen doet? Alleen afstand doen van die dingen is niet genoeg?
Tsja, je kunt dat wel blijven roepen, maar dat maakt het natuurlijk niet meer waar.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:14 schreef Zienswijze het volgende:
Is geouwehoer, moslims zijn al binnen en kunnen van 1 op andere moment jihadi worden, als ze koran ineens volgen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:14 schreef Zienswijze het volgende:
IS kan de islam alleen als middel gebruiken wanneer ze zich er zoveel mogelijk naar identificeren - en dat lukt ze bijzonder goed. Daarnaast, als het genoeg moslims aantrekt die denken dat IS alles met de islam te maken heeft, dan wordt het op den duur vanzelf een organisatie met een islamitisch motief.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De grap is dat het kerndoel van IS niets te maken heeft met religie, maar religie slechts als instrument gebruikt om een ander doel te bereiken. Het is juist in het belang van IS om de feitelijke aandacht af te leiden zodat ze niet door de mand vallen. Geert Wilders en adepten werken dat juist in de hand. Iedereen roeptoetert islam islam islam, en als het maar vaak genoeg herhaald wordt gaat met dat geloven. Geloven, bewust vetgedrukt geschreven. Wij geloven. En dat doen die sukkels die zich bij IS aansluiten net zo goed, zij geloven in de doelstellingen van IS zoals ze gepropageerd worden. Eenmaal daar in het slagveld komen de IS-strijders erachter dat ze voor het karretje zijn gespannen van een compleet ander doel. Ik hoop dat je intelligent genoeg bent om het feitelijke doel van IS te achterhalen. Maar ik vrees dat er nog veel onderwijs nodig is voordat jij zover bent.
Wel controleren. Voorkomen doe je niet; verminderen wel. Op naar een veilig Europa.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:17 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar die kutgrens kan je helemaal niet sluiten.
Omdat er toen minder moslim waren, dus ook minder kans op moslimterrorisme.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zeer zeker was dat er wel. Maar niet zozeer in West-Europese steden.
Dat moslims elkaar onderling ook naar het leven staan, elkaar misbruiken interesseert me niet.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Maar de ideologie neemt afstand van deze daden. Hoe kan je ze er dan alsnog verantwoordelijk voor houden?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:18 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik zou denken dat mensen niet alleen afstand van een dergelijke kwalijke ideologie nemen wanneer ze zien waar het voor staat maar deze ronduit verwerpen.
Zoals de meeste van ons ook doen met het nazisme.
En wie of wat geeft "ons" westerlingen vandaag de dag nog het recht om te bepalen waar mensen wel of niet heen mogen? Als we allemaal zo graag een vrije wereld willen waarom zouden we mensen dan mogen verbieden ergens heen te reizen?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zijn grenscontroles fascistisch? Dan is zo'n beetje de hele wereld behalve een stukje van de EU fascistisch in jouw ogen.
Grenzen sluiten voor niet-westerse immigranten is fascistisch? Er willen miljarden Afrikanen naar Europa komen.
Misschien nog een leuke eye-opener: De ideologieën op basis waarop het open grenzen beleid is gebaseerd, zijn doorweekt van racisme. Leesvoer: https://archive.org/details/PraktischerIdealismus1925
Ow jou ga ik sws op je knietjes krijgen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:15 schreef nils7 het volgende:
[..]
Is al te laat man!
Ze zitten hier met genoeg om onze westerse levenswijze op de knietjes te krijgen.
Te laat.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, je kunt dat wel blijven roepen, maar dat maakt het natuurlijk niet meer waar.
Tenzij je het hebt over de Europese buitengrenzen.
Noem me naïef maar ik dacht werkelijk waar dat vroeger een grens daadwerkelijk een hek was maar na een goed gesprek met mijn ouders moest ik dat bijstellen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:17 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar die kutgrens kan je helemaal niet sluiten.
Ook niet realistisch, aangezien extremisten niet altijd even makkelijk zijn te herkennen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Prima. Dan moet je direct alle extremisten uit de samenleving verwijderen. Met het algoritme voor opsproingsdiensten: Moslim + extremist = boem + doden ga je genoeg vangen.
Er komen toch genoeg cellen leeg las ik gisteren.
Dat is bijzaak. De hoofdsponsor van IS heeft als doel nummer 1 het verdrijven van Assad.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:18 schreef STING het volgende:
[..]
Met als bonus om het oude Kalifaat rijk weer te stichten, net zoals vroeger.
Maar Franse en Belgische jihadhisten komen dan niet meer zo makkelijk Nederland in. Scheelt alweer zo'n paar 100/1000 jihadhisten.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is geouwehoer, moslims zijn al binnen en kunnen van 1 op andere moment jihadi worden, als ze koran ineens volgen.
Het is niet zo dat je ineens minder potentiëlen hebt als je de grens sluit.
Ach, IS speelt toch onder eén hoedje met Erdogan.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:18 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
IS kan de islam alleen als middel gebruiken wanneer ze zich er zoveel mogelijk naar identificeren - en dat lukt ze bijzonder goed.
Oh?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:19 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ow jou ga ik sws op je knietjes krijgen.
En dat word bewerkstelligt door aanslagen in west Europa?quote:
Dat doet het niet. Een ideologie doet immers niets, dat doen aanhangers.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar de ideologie neemt afstand van deze daden. Hoe kan je ze er dan alsnog verantwoordelijk voor houden?
Plus: Ze planten zich in razend tempo voort, sneller dan overige bevolkingsgroepen. Er zijn dus meer maatregelen nodig. Maar die zijn alleen zinvol als de grenzen dicht gaan, anders is het dweilen met de kraan open.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is geouwehoer, moslims zijn al binnen en kunnen van 1 op andere moment jihadi worden, als ze koran ineens volgen.
Het is niet zo dat je ineens minder potentiëlen hebt als je de grens sluit.
Hoofddoekpornoquote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:19 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ow jou ga ik sws op je knietjes krijgen.
Vanwaar denk je precies dat dat hun hoofddoel is?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:20 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is bijzaak. De hoofdsponsor van IS heeft als doel nummer 1 het verdrijven van Assad.
Heb je veel sympathie voor een neo-nazi, die in discussies al draaiend je probeert te vertellen dat 'het nazisme ook goede dingen heeft voortgebracht',quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus als het een ideologie is, moet je als ideologie er zelf voor zorgen dat niemand binnen die ideologie mongolide dingen doet? Alleen afstand doen van die dingen is niet genoeg?
De aanslagen laten natuurlijk wel zien dat de inlichtingsdiensten het werk niet geheel in de vingers hebben.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook niet realistisch, aangezien extremisten niet altijd even makkelijk zijn te herkennen.
Daarom zijn er inlichtingendiensten die verdachten volgen en ingrijpen wanneer zij dat nodig achten.
Nope. Wie beweerde dat dan?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:16 schreef Zienswijze het volgende:
Overal op de wereld zaait de islam geweld. Dachten we nou echt dat West-Europa gespaard zou blijven als we maar genoeg lief zouden doen? Werkelijk?
Dat zijn de sukkels die in de propaganda van IS geloven. En IS vindt het maar best, want het leidt de aandacht mooi af.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:20 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
En dat word bewerkstelligt door aanslagen in west Europa?
Al qaida was er btw ook al voor Assad.
Je moet weten wie de hoofdsponsor is van IS.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:21 schreef STING het volgende:
[..]
Vanwaar denk je precies dat dat hun hoofddoel is?
Maakt geen reet uit wrs. Gaan ze via Dld.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar Franse en Belgische jihadhisten komen dan niet meer zo makkelijk Nederland in. Scheelt alweer zo'n paar 100/1000 jihadhisten.
Ik vind dat jij en een aantal anderen nu moet stoppen om steeds de nazi's, het facisme of de holocaust er bij te halen. Ik wil de mods ook verzoeken om hier tegen op te treden, want het wordt vervelend.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heb je veel sympathie voor een neo-nazi, die in discussies al draaiend je probeert te vertellen dat 'het nazisme ook goede dingen heeft voortgebracht',
Of vind je die ideologie zo weerzinwekkend dat je die wholesale afwijst?
Dat zijn Erdogan en Putin.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:22 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je moet weten wie de hoofdsponsor is van IS.
Mwah... geloven in een onzichtbaar opperwezen vind ik vrij extreem.quote:
Bullshit.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:20 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
99% v.d. moslim is extremist. Ik kan ze zonder problemen aanwijzen.
Op Dumpert natuurlijk.quote:
Lijkt er inderdaad op dat deportatie de enige oplossing is. Of i.c.m. een zeer repressief beleid jegens de islam door het te kernmerken zijnde een *nog te verzinnen term*. De paradox van tolerantie...we ontsnappen er niet aan...tijd voor pragmatisme dringt...quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Plus: Ze planten zich in razend tempo voort, sneller dan overige bevolkingsgroepen. Er zijn dus meer maatregelen nodig. Maar die zijn alleen zinvol als de grenzen dicht gaan, anders is het dweilen met de kraan open.
Uiteraard had de niet-westerse immigratie na de Tweede Wereldoorlog nooit plaats moeten vinden. Dan hadden we het nu niet over aanslagen, maar over een paar kwajongens die een portemonnee aan een touwtje hebben neergelegd op een metrostation in Brussel. Maar dat is helaas niet terug te draaien. Oost-Europa heeft enorm veel geluk: In hun landen heeft die immigratie nooit plaatsgevonden. Niet voor niets sluiten ze eensgezind hun grenzen. Dat wordt na vandaag alleen maar sterker. We mogen nog vaak op de gelijkgeschakelde media horen dat Oost-Europa 'xenofoob' is.
Euro Card Master Card?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:22 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je moet weten wie de hoofdsponsor is van IS.
Jouw zwager is liev hoor.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nope. Wie beweerde dat dan?
Zo lief zijn we trouwens niet. Tenzij we die bommen uit liefde op onze vijanden gooien.
Voor zover je van één ideologie kan spreken, neemt men wel degelijk afstand van dit gebeuren. Zoals je kan zeggen dat de katholieke kerk afstand neemt van dingen als de Paus zich ergens tegen uitspreekt, kan je dat bij de islam natuurlijk ook doen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:20 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat doet het niet. Een ideologie doet immers niets, dat doen aanhangers.
Dat sommige aanhangers afstand neemt neemt niet weg dat de ideologie kwalijk is en er getalmatig een hele hoop idioten zijn die levensgevaarlijk zijn.
Welkom op het internet, waar iedereen mag zeggen wat 'ie vindt.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik vind dat jij en een aantal anderen nu moet stoppen om steeds de nazi's, het facisme of de holocaust er bij te halen. Ik wil de mods ook verzoeken om hier tegen op te treden, want het wordt vervelend.
En in Nederland slechts een misser in 15 jaar tijd. Er zijn dus ook best successen te melden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De aanslagen laten natuurlijk wel zien dat de inlichtingsdiensten het werk niet geheel in de vingers hebben.
3 missers in 16 maanden in West-Europa.
Ja, vind ik ook, religie maakt meer kapot dan je lief is.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Mwah... geloven in een onzichtbaar opperwezen vind ik vrij extreem.
Hoe kom jij toch aan die achterlijke cijfers?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt wrs een kleine minderheid, maar de rest keurt het niet per se af wrs.
Zeker niet Putin! Juist niet!!! Erdogan is mede-sponsor. De hoofdsponsor mensen, jullie kunnen het!quote:
Dat zij je moeder ook vannacht.quote:
Moslimlanden doen evengoed mee aan het bombarderen van IS.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nope. Wie beweerde dat dan?
Zo lief zijn we trouwens niet. Tenzij we die bommen uit liefde op onze vijanden gooien.
CBS.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:25 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hoe kom jij toch aan die achterlijke cijfers?
twitter:USArmyEurope twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 20:57:06All travel to #Belgium prohibited until 3/23, #Brussels until 3/29. More: https://t.co/BTHi7RHioW #StaySafe https://t.co/i4cy33eH80 reageer retweet
Gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik vind dat jij en een aantal anderen nu moet stoppen om steeds de nazi's, het facisme of de holocaust er bij te halen. Ik wil de mods ook verzoeken om hier tegen op te treden, want het wordt vervelend.
Lekkere godwin weer.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heb je veel sympathie voor een neo-nazi, die in discussies al draaiend je probeert te vertellen dat 'het nazisme ook goede dingen heeft voortgebracht',
Of vind je die ideologie zo weerzinwekkend dat je die wholesale afwijst?
Ik krijg geen reactie meer van d'rquote:
Bedankt voor het delen van deze interessante statistiek.quote:
Nee, want mensen die te grof zijn jegens moslims, of voortdurend offtopic gaan, krijgen ook gewoon een waarschuwing. Die Godwins zijn een irritante dooddoener aan het worden en het is niet goed voor de discussie als islam-critici steeds moeten uitleggen dat ze geen nazi zijn.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:24 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Welkom op het internet, waar iedereen mag zeggen wat 'ie vindt.
Flikker toch op man, Putin is een waardeloze dictator net zoals Erdogan en al zijn vriendjes.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zeker niet Putin! Juist niet!!! Erdogan is mede-sponsor. De hoofdsponsor mensen, jullie kunnen het!
Je streeft natuurlijk wel naar zo min mogelijk doden. Net zoals vliegtuigdoden ook weinig voorkomen maar de branche streeft continu naar meer veiligheid.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En in Nederland slechts een misser in 15 jaar tijd. Er zijn dus ook best successen te melden.
Niet zo somberen. Ik voel mij totaal niet onveilig in West-Europa.
De jouwe ookquote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:25 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat zij je moeder ook vannacht.![]()
Ik.
Dat is eng, zeg.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:24 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Welkom op het internet, waar iedereen mag zeggen wat 'ie vindt.
Als het gewoon een doctrine die te vinden is in de Bijbel zou je daar prima de katholieke kerk op af rekenen. Sterker nog, de katholieke kerk wordt ook afgerekend op de pedo schandalen die er geweest zijn omdat er binnen de kerk van alles plaats vond om die schandalen onder het tapijt te vegen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Voor zover je van één ideologie kan spreken, neemt men wel degelijk afstand van dit gebeuren. Zoals je kan zeggen dat de katholieke kerk afstand neemt van dingen als de Paus zich ergens tegen uitspreekt, kan je dat bij de islam natuurlijk ook doen.
Als zoveel mensen binnen de ideologie zeggen: 'dit is niet ons geloof, dit is walgelijk en barbaars', kan je stellen dat het niet bij de ideologie hoort.
Vergelijk het met FOK!. Als iedereen hier zegt, die TerryStone is een mongool, daar willen wij niks mee te maken hebben. Zelfs FOK!'s leiding geeft je een permban en wil je hier niet zien, kan je jezelf dan nog steeds FOK!kers noemen omdat je dat zelf vindt?
Klopt Allah weten zij zijn beste mensen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee, want mensen die te grof zijn jegens moslims, of voortdurend offtopic gaan, krijgen ook gewoon een waarschuwing. Die Godwins zijn een irritante dooddoener aan het worden en het is niet goed voor de discussie als islam-critici steeds moeten uitleggen dat ze geen nazi zijn.
Het goede antwoord is Saudi Arabië. Het land waar we onze brandstof vandaan halen. We zijn de indirecte sponsors van IS. Enig idee waarom SA Assad wil verdrijven?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:26 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Flikker toch op man, Putin is een waardeloze dictator net zoals Erdogan en al zijn vriendjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |