abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 maart 2016 @ 11:31:34 #181
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_160854377
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 11:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen publiekelijk nog even vernederen lijkt me niet echt een taak van de overheid.
Ze worden ter verantwoording geroepen, wat heel normaal is. Iets als vernederend ervaren is subjectief.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_160854409
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 11:31 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ze worden ter verantwoording geroepen, wat heel normaal is.
Dat is al gebeurd, vandaar de werkstraf. Dit is gewoon mensen nog even te kakken zetten. Zielig, echt.
pi_160854596
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Jongeren met Halt-straf moeten sorry zeggen tegen wethouder

Wethouder Joost Eerdmans van Rotterdam wil dat jongeren met een Halt-straf persoonlijk hun excuses aan hem komen aanbieden. Doen ze dat niet, dan krijgen ze alsnog een strafblad, zegt Eerdmans.
Het gaat om ongeveer twintig jongeren die het afgelopen jaar gemeentelijke eigendommen hebben vernield. Ze hebben hun straf er al op zitten, maar Eerdmans wil dat ze ter afsluiting van hun straf ook nog een keer sorry zeggen in de wethouderskamer. Vanmiddag verwacht hij de eerste twee jongeren op zijn kantoor.

[ afbeelding ]
Excuusbrief
"Het schrijven van een excuusbrief aan de slachtoffers hoort bij de straf die Halt hen heeft opgelegd", zegt Eerdmans. "In deze gevallen is de Rotterdamse gemeenschap het slachtoffer. Daarom wil ik dat de jongeren hun excuusbrief bij mij komen oplezen."

Eerdmans, wethouder van buitenruimte en handhaving, hoopt dat de jongeren zich zo meer bewust worden van wat ze hebben misdaan. "Alles bij elkaar kost het de stad miljoenen om alle schade door de vernielingen te herstellen. Door de daders te confronteren met het slachtoffer, in dit geval de stad Rotterdam, hoop ik dat ze inzien wat ze hebben aangericht."
http://nos.nl/artikel/209(...)tegen-wethouder.html
en dit plannetje kost de gemeenschap geen geld? :')
pi_160854841
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 11:38 schreef rival het volgende:

[..]

en dit plannetje kost de gemeenschap geen geld? :')
Het kost Eerdmans tijd. En ik weet niet hoe duur de thee is die hij erbij schenkt, maar daarmee houdt het verder wel op.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_160855647
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 11:31 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ze worden ter verantwoording geroepen, wat heel normaal is.
Door justitie ja, de egotrip van een wethouder heeft daar niks in te zoeken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 16:51:37 #186
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160862629
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 08:40 schreef EdvandeBerg het volgende:
Probleem is dat rechters in NL straffen uitdelen waar aso's niet warm of koud van worden.
Dat is onzin. Nederland straft juist relatief zwaar naar 'westerse' standaarden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 22 maart 2016 @ 16:53:27 #187
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160862680
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:44 schreef Kowloon het volgende:
Ik vind het wel een goede maatregel. Het opstellen, oplezen en bediscussiëren van een excuusbrief aan de wethouder kan de daders denk ik wel aan het denken zetten. Van een grotere 'fatsoen-moet-je-doen'-component in straffen ben ik wel voorstander. De weerstand tegen het plan in dit topic vind ik overigens nogal verbazend.
Die weerstand is er omdat afgedwongen excuses niets waard zijn. Wat heb je aan een excuses als het niet gemeend is? :')
Inderdaad, fatsoen moet je doen, je moet er niet over kletsen.
#NoDAPL
  dinsdag 22 maart 2016 @ 16:53:52 #188
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160862691
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Door justitie ja, de egotrip van een wethouder heeft daar niks in te zoeken.
Ook dat.
#NoDAPL
pi_160865242
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zijn tegenwoordig heel veel hoog opgeleidden zonder werk, en dan met name ouderen. Je geeft iemand eerst de kans om vrijwilligerswerk te doen in iets wat bij hun achtergrond past. Pas als iemand na maanden geen vrijwilligerswerk heeft gevonden/daar geen moeite voor doet, wordt zo iemand verplicht om via gemeentewerk een tegenprestatie te verrichten voor zijn/haar uitkering.
Zo zit het dus niet in elkaar. Mensen die een bijstandsuitkering ontvangen worden (voor een deel) verplicht te werk gesteld bij het papierprikken. Daarbij wordt niet gekeken naar eerdere ervaring of naar reeds uitgevoerd vrijwilligerswerk. Het is meer een straf, omdat je in het Rotterdam van Leefbaar om een uitkering durft te vragen. Een andere wethouder van dat clubje wenst het aantal sociale woningen te verminderen, daarmee verklein je dan ook meteen het aantal uitkeringen. Fijn bestuur hebben we hier.
Loop al jaren met molentjes
pi_160865410
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 18:47 schreef tjasker het volgende:

[..]

Zo zit het dus niet in elkaar. Mensen die een bijstandsuitkering ontvangen worden (voor een deel) verplicht te werk gesteld bij het papierprikken. Daarbij wordt niet gekeken naar eerdere ervaring of naar reeds uitgevoerd vrijwilligerswerk. Het is meer een straf, omdat je in het Rotterdam van Leefbaar om een uitkering durft te vragen. Een andere wethouder van dat clubje wenst het aantal sociale woningen te verminderen, daarmee verklein je dan ook meteen het aantal uitkeringen. Fijn bestuur hebben we hier.
Iedereen heeft de keus om ipv 'dat papierprikken' vrijwilligerswerk naar keuze te doen. Ik zie vaak werklozen bij mij in de buurt schoonmaken en dat is trouwens heel wat meer dan alleen papierprikken.
pi_160866129
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 18:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Iedereen heeft de keus om ipv 'dat papierprikken' vrijwilligerswerk naar keuze te doen. Ik zie vaak werklozen bij mij in de buurt schoonmaken en dat is trouwens heel wat meer dan alleen papierprikken.
Dat klopt dus niet. Ook vrijwilligerswerk dat al eerder werd uitgevoerd telt niet mee voor 'de tegenprestatie'. (bron: ondermeer naar aanleiding van Kamervragen in 2014:IHet eigen vrijwilligerswerk is geen tegenprestatie
Maar hoe wordt het vrijwilligerswerk beoordeeld dat iemand al deed voor de bijstandsuitkering en verplichte tegenprestatie? Hierover zijn in de Kamer vragen gesteld. Staatssecretaris De Krom antwoordde:

‘Vrijwilligerswerk vindt plaats op eigen initiatief. De tegenprestatie is niet vrijwillig. Het college draagt de tegenprestatie op. De tegenprestatie kan alleen worden verlangd bij uitoefening van het recht op een uitkering. Daarvan hoeft bij vrijwilligerswerk geen sprake te zijn.’
Met andere woorden: het eigen vrijwilligerswerk kan niet worden ingezet als tegenprestatie.

Daarmee kan de geëiste tegenprestatie gekwalificeerd worden als strafmaatregel
  dinsdag 22 maart 2016 @ 19:27:06 #192
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_160866634
...

[ Bericht 98% gewijzigd door Linkse_Boomknuffelaar op 22-03-2016 19:57:42 ]
pi_160866742
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:14 schreef tjasker het volgende:

[..]

Dat klopt dus niet. Ook vrijwilligerswerk dat al eerder werd uitgevoerd telt niet mee voor 'de tegenprestatie'. (bron: ondermeer naar aanleiding van Kamervragen in 2014:IHet eigen vrijwilligerswerk is geen tegenprestatie
Maar hoe wordt het vrijwilligerswerk beoordeeld dat iemand al deed voor de bijstandsuitkering en verplichte tegenprestatie? Hierover zijn in de Kamer vragen gesteld. Staatssecretaris De Krom antwoordde:

‘Vrijwilligerswerk vindt plaats op eigen initiatief. De tegenprestatie is niet vrijwillig. Het college draagt de tegenprestatie op. De tegenprestatie kan alleen worden verlangd bij uitoefening van het recht op een uitkering. Daarvan hoeft bij vrijwilligerswerk geen sprake te zijn.’
Met andere woorden: het eigen vrijwilligerswerk kan niet worden ingezet als tegenprestatie.

Daarmee kan de geëiste tegenprestatie gekwalificeerd worden als strafmaatregel
Nee, de geëiste tegenprestatie is niet vrijwillig. Maar vrijwilligerswerk geld wel als tegenprestatie.
Die kamervragen gingen over de vraag of die tegenprestatie vrijwillig moest zijn of niet. De uitkomst was dat dat niet vrijblijvend hoeft te zijn, maar dat het geëist mag worden.

Rotterdam heeft sindsdien, als 1 van de weinige gemeenten in NL, bijstandsgerechtigden verplicht om vrijwilligerswerk of een tegtenprestatie te verrichten op straffe van een korting.
pi_160867471
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 16:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die weerstand is er omdat afgedwongen excuses niets waard zijn. Wat heb je aan een excuses als het niet gemeend is? :')
Inderdaad, fatsoen moet je doen, je moet er niet over kletsen.
Waarom zouden die excuses niet gemeend zijn? Ze worden er toe verplicht, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat de excuses niet gemeend zijn.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 19:51:49 #195
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160867624
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:47 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Waarom zouden die excuses niet gemeend zijn? Ze worden er toe verplicht, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat de excuses niet gemeend zijn.
Als het gemeend zou zijn dan zou hij het uit zichzelf doen, niet omdat Joostje Eerdmans het eist.
#NoDAPL
pi_160867666
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als het gemeend zou zijn dan zou hij het uit zichzelf doen, niet omdat Joostje Eerdmans het eist.
Zo cynisch ben ik niet, soms moet men gewoon even over de drempel geholpen worden.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 19:56:07 #197
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160867783
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:52 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Zo cynisch ben ik niet, soms moet men gewoon even over de drempel geholpen worden.
Soms maar volgens mij zal het meestal zal geen verschil maken. Bovendien, dat doen ze soms toch al met alternatieve straffen, mensen laten zien wat de gevolgen (kunnen) zijn van wat ze doen. Als je het dan toch over die boeg wil gooien dan is dat heel wat logischer dan dat ze bij Eerdmans of all people excuses aanbieden. Eerdmans is nu ook niet bepaald een slachtoffer, los van het feit dat hij een nogal onsympathiek persoon en een matige bestuurder is en geen rechter of HALT-medewerker.
#NoDAPL
pi_160869551
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, de geëiste tegenprestatie is niet vrijwillig. Maar vrijwilligerswerk geld wel als tegenprestatie.
Die kamervragen gingen over de vraag of die tegenprestatie vrijwillig moest zijn of niet. De uitkomst was dat dat niet vrijblijvend hoeft te zijn, maar dat het geëist mag worden.

Rotterdam heeft sindsdien, als 1 van de weinige gemeenten in NL, bijstandsgerechtigden verplicht om vrijwilligerswerk of een tegtenprestatie te verrichten op straffe van een korting.
Las deze week nog gesprek met wethouders van Rotterdam waarin zij duidelijk aangaven dat het inderdaad gaat om verplicht vrijwilligerswerk, zoals groenonderhoud en papierprikken en dat zelf gezocht vrijwilligerswerk niet meetelt, want kan in de eigen tijd worden gedaan. Kan de bron nu helaas niet openen, want achter betaalmuur.
pi_160869677
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:44 schreef Kowloon het volgende:
Ik vind het wel een goede maatregel. Het opstellen, oplezen en bediscussiëren van een excuusbrief aan de wethouder kan de daders denk ik wel aan het denken zetten. Van een grotere 'fatsoen-moet-je-doen'-component in straffen ben ik wel voorstander. De weerstand tegen het plan in dit topic vind ik overigens nogal verbazend.
Als de rechter of de relevante bureau halt persoon dit had uitgesproken zou ik het helemaal mooi vinden, maar wethouders moeten niks te maken hebben met de strafmaat van mensen.
pi_160869823
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Met onder andere voormalige werkers in de plantsoendienst die na bezuinigingen ''vrijwillig'' aan de slag mochten met groenonderhoud. Blijkbaar stemmen er nog genoeg mensen op de huidige club enge bestuurders om ze daar te houden, maar als ik daar inwoner zou zijn dan zou ik me toch achter de oren krabben bij de volgende verkiezingen.
pi_160870052
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als de rechter of de relevante bureau halt persoon dit had uitgesproken zou ik het helemaal mooi vinden, maar wethouders moeten niks te maken hebben met de strafmaat van mensen.
Strikt juridisch gezien is het misschien wat voortvarend ja. Maar ik denk dat Eerdmans hiermee wel resultaat gaat boeken, laat die kinderen maar een juridische procedure starten, tot die tijd zou ik er lekker mee door gaan als ik Eerdmans was.
pi_160870115
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:52 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Strikt juridisch gezien is het misschien wat voortvarend ja. Maar ik denk dat Eerdmans hiermee wel resultaat gaat boeken, laat die kinderen maar een juridische procedure starten, tot die tijd zou ik er lekker mee door gaan als ik Eerdmans was.
Politici die hun plaats niet kennen zijn eng. Als je lekker buiten je baan om macht wil uitvoeren als politicus kun je beter naar Turkije verhuizen.
pi_161566536
Hier zie je waarom dit plannetje van Eerdmans volstrekt onnozel is.
Context: ze hadden hun hondjes (vraag niet naar de namen ;)) het land ingenomen zonder die aan te geven. Australiërs zijn als de dood voor micro-organismes van buiten hun door 'eilandcontinent' dus ze hebben een nogal streng beleid m.b.t. het aangeven van dieren en planten etc. die het land binnenkomen. In plaats van een gevangenisstraf en een forse boete kregen ze een 'voorwaardelijke' straf en een afgedwongen 'excuses'.
#NoDAPL
  woensdag 20 april 2016 @ 03:27:37 #204
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_161566786
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 01:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hier zie je waarom dit plannetje van Eerdmans volstrekt onnozel is.
Context: ze hadden hun hondjes (vraag niet naar de namen ;)) het land ingenomen zonder die aan te geven. Australiërs zijn als de dood voor micro-organismes van buiten hun door 'eilandcontinent' dus ze hebben een nogal streng beleid m.b.t. het aangeven van dieren en planten etc. die het land binnenkomen. In plaats van een gevangenisstraf en een forse boete kregen ze een 'voorwaardelijke' straf en een afgedwongen 'excuses'.
Komt een beetje Noord-Koreaans over op me. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')