Dit dus.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:15 schreef Jigzoz het volgende:
Goh. De zoveelste partij waar ik niet op ga stemmen en 98% van de rest van de Nederlandse bevolking ook niet.
Ik snap de reden voor dit boze verdriet niet. We hebben ook al de SGP, CU, 50PLUS en PVV. Allemaal clubjes die je heel ver uit de buurt van kabinetsdeelname wilt houden. Daar kan er rustig nog eentje bij.
Maar Wilders is haatdragend. #nowildersquote:Op zondag 20 maart 2016 10:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
"Moge Allah je vervloeken", riep Öztürk nog bij z'n vertrek....
PvdA en GroenLinks denk ik. D66 wordt ook weleens genoemd, maar dat is flauwekul natuurlijk. Waarom zou een moslim in godsnaam (sorry) stemmen op een partij die religie volledig achter de voordeur wil hebben?quote:Op zondag 20 maart 2016 10:34 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Welke partijen zijn interessant voor Islamieten? En hoeveel hebben we er onderhand niet?
Ach bijna alle partijen hebben zo'n twintig jaar lang om opportunistische redenen willekeurige allochtone bobo's op hun lijsten gezet voor extra stemmen. Daarbij werd nooit zo kritisch gedaan over hoezeer iemand erbij paste omdat het toch meestal geacht warden backbenchers te worden. PvdA en Groenlinks spanden de kroon maar ook bij SP, D66, VVD en CDA zijn er genoeg voorbeelden geweest.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:32 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Zelfs voor de PvdA missen ze niveau. Dan is het wel echt bedroevend gesteld. Is dit nou de crème de la crème van onze Turkse immigranten?
Precies, wellicht dat Denk ook wel dicht bij hun culturele visie past.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
PvdA en GroenLinks denk ik. D66 wordt ook weleens genoemd, maar dat is flauwekul natuurlijk. Waarom zou een moslim in godsnaam (sorry) stemmen op een partij die religie volledig achter de voordeur wil hebben?
D66 en PvdA, gevolgd door GroenLinks en SP. De SP wil nog wel eens een beetje kritisch zijn over zaken als integratie. Daar houden de betreffende kiezers niet zo van.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:34 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Welke partijen zijn interessant voor Islamieten? En hoeveel hebben we er onderhand niet?
Als men een onderdeel van de Nederlandse samenleving wenst te zijn, waarom heeft men een partij nodig welke specifiek gebaseerd is op de eigen allochtone groep met (in)directe connecties met het thuisland welke een heel ander politiek spectrum hanteert dan wij hier? Dat geeft juist aan dat men geen onderdeel van de Nederlandse samenleving wil zijn buiten dat men hier wil wonen, zichzelf niet wenst te integreren noch te assimileren en daar vervolgens een eigen partij voor nodig heeft omdat andere politieke groepen hier geen heil in zien.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:33 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Ik ben me niet bewust van een onderlinge culturele strijd. Ze leven langs elkaar heen wellicht, maar dat is wat anders dan een strijd als zodanig.
[..]
Dat vind ik altijd een beetje een flauw argument. Hoezo willen ze geen onderdeel van de Nederlandse samenleving zijn? Dat willen ze wil, maar dan op hun aard en wijze. Wat de gemiddelde Nederlander onder integratie verstaat houdt vaak in dat men hun eigen cultuur voor een aanzienlijk deel af moet zweren. Dat dat weerstand oproept vind ik goed.
Het CDA heeft er ook wel de nodigequote:Op zondag 20 maart 2016 10:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
PvdA en GroenLinks denk ik. D66 wordt ook weleens genoemd, maar dat is flauwekul natuurlijk. Waarom zou een moslim in godsnaam (sorry) stemmen op een partij die religie volledig achter de voordeur wil hebben?
Ik denk dat een zetel of twee wel haalbaar is. Kunnen ze naast de SGP zitten. Goed voor de abrahamistisch-oecumenische dialoog.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:36 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Precies, wellicht dat Denk ook wel dicht bij hun culturele visie past.
Denk dat het nog wel eens kan gaan tegenvallen met die -geen stemmen-
Tot zover de NLse inspanningen om ze te laten integreren.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:35 schreef Hexagon het volgende:
Ach bijna alle partijen hebben zo'n twintig jaar lang om opportunistische redenen willekeurige allochtone bobo's op hun lijsten gezet voor extra stemmen. Daarbij werd nooit zo kritisch gedaan over hoezeer iemand erbij paste omdat het toch meestal geacht warden backbenchers te worden.
quote:Op zondag 20 maart 2016 10:05 schreef Abed het volgende:
[..]
Nederlanders laten je niet integreren. Hooguit met een vraag hoelang de afsluitdijk is.
Als dat echt niet door de beugel kan kan men aangifte doen en de uitspraak laten bekijken door een rechter. Dat moet een ieder toch wel bekend zijn inmiddels lijkt me.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
"Moge Allah je vervloeken", riep Öztürk nog bij z'n vertrek....
Is dat niet de definitie van een politieke partij, belangenggroepen en lobbygroepen?quote:Op zondag 20 maart 2016 10:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Opkomen voor de belangen van één bepaalde groep in ruil voor hun steun.
Precies wat ze nu hebben dusquote:Op zondag 20 maart 2016 10:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk dat een zetel of twee wel haalbaar is. Kunnen ze naast de SGP zitten. Goed voor de abrahamistisch-oecumenische dialoog.
representanten?quote:Op zondag 20 maart 2016 10:40 schreef Re het volgende:
als deze twee zich als representatieven opstellen dan is het idd best droevig gesteld, maar ze doen maar
Backbenchers? In 2006 stond Fatma Koşer Kaya bij D66 zesde op de kandidatenlijst. Ze werd met voorkeursstemmen gekozen voor één van de drie zetels omdat D66 zich op de vlakte hield over de Armeense genocide.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach bijna alle partijen hebben zo'n twintig jaar lang om opportunistische redenen willekeurige allochtone bobo's op hun lijsten gezet voor extra stemmen. Daarbij werd nooit zo kritisch gedaan over hoezeer iemand erbij paste omdat het toch meestal geacht warden backbenchers te worden. PvdA en Groenlinks spanden de kroon maar ook bij SP, D66, VVD en CDA zijn er genoeg voorbeelden geweest.
De laatste tien jaar is men er een beetje op teruggekomen omdat het tot meer gelazer leidt dan dat die extra stemmen waard zijn.
Met een beetje pech worden er na de volgende verkiezingen nóg eens dik 30 zetels bezet door minkukels, dus erg opvallen gaan ze niet.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:40 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Precies wat ze nu hebben dus
Nouja als het daar bij blijft, wel duur pluche voor deze minkukels maar goed het moet dan ook doorgaan voor een democratie hier. Als je niets kunt veranderen mag je in de kamer.
Ja maar, ja maar, dit zijn hele enge Turken! Dan moet je extra boos en bang zijn!!!!quote:Op zondag 20 maart 2016 10:15 schreef Jigzoz het volgende:
Goh. De zoveelste partij waar ik niet op ga stemmen en 98% van de rest van de Nederlandse bevolking ook niet.
Ik snap de reden voor dit boze verdriet niet. We hebben ook al de SGP, CU, 50PLUS en PVV. Allemaal clubjes die je heel ver uit de buurt van kabinetsdeelname wilt houden. Daar kan er rustig nog eentje bij.
Als je een extreemrechtse angststoornis hebt wel ja.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar, dit zijn hele enge Turken! Dan moet je extra boos en bang zijn!!!!
Ja hoor, dat mechanisme is bekend. Maar je mag ook iets over zo'n uitspraak vinden zonder dat een rechter er z'n plasje over heeft gedaan. Ik vind het persoonlijk een nogal bedenkelijke uitspraak, waar op z'n minst uit blijkt dat die Öztürk z'n religie nogal nadrukkelijk bij z'n werk betrekt. En dat is dan weer vreemd om te zien bij een partij die seculier pretendeert te zijn.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:39 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als dat echt niet door de beugel kan kan men aangifte doen en de uitspraak laten bekijken door een rechter. Dat moet een ieder toch wel bekend zijn inmiddels lijkt me.
Ik ga voor de zekerheid maar tempo maken met mijn bucketlist, voor het geval DENK straks 3 zetels behaalt. Einde oefening dan.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar, dit zijn hele enge Turken! Dan moet je extra boos en bang zijn!!!!
Dat helpt nogal inderdaad. Die zijn gewoon niet zo dol op democratie.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als je een extreemrechtse angststoornis hebt wel ja.
Mooi toch, een land waar je mag zeggen wat je denkt?quote:Op zondag 20 maart 2016 10:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja hoor, dat mechanisme is bekend. Maar je mag ook iets over zo'n uitspraak vinden zonder dat een rechter er z'n plasje over heeft gedaan. Ik vind het persoonlijk een nogal bedenkelijke uitspraak, waar op z'n minst uit blijkt dat die Öztürk z'n religie nogal nadrukkelijk bij z'n werk betrekt. En dat is dan weer vreemd om te zien bij een partij die seculier pretendeert te zijn.
Een grote PVV maakt de kans van regeringsdeelname van Denk wel groter. Er is met deze peilingen al een zoveelpartijenkabinet nodig. Best grappig.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ga voor de zekerheid maar tempo maken met mijn bucketlist, voor het geval DENK straks 3 zetels behaalt. Einde oefening dan.
Dat denk ik ook. En met de huidige versplintering van het politieke landschap wordt het ook eens tijd om serieus te kijken naar een kiesdrempel van enkele procenten én betere regels over het meenemen van zetels na een afsplitsing.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:46 schreef Loekie1 het volgende:
In Duitsland hebben ze een systeem waarbij gewaarborgd is dat de democratie niet omvergeworpen kan worden. Hier hebben we dat nog niet en zo'n vaart zal het niet lopen maar op den duur kunnen wij ook beter zo'n systeem hebben.
Denk eens na joh, het niet omver kunnen werpen van een democratie op een democratische manier is niet democratisch.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:46 schreef Loekie1 het volgende:
In Duitsland hebben ze een systeem waarbij gewaarborgd is dat de democratie niet omvergeworpen kan worden. Hier hebben we dat nog niet en zo'n vaart zal het niet lopen maar op den duur kunnen wij ook beter zo'n systeem hebben.
Onze democratie is sterk zat inderdaad. Die overleeft dwaze clubjes als Denk en PVV met gemak.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:48 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Denk eens na joh, het niet omver kunnen werpen van een democratie op een democratische manier is niet democratisch.
Geef niet alles op omdat het je beangstigt aub.
Logisch dat er een tegenbeweging ontstaat uit mensen waar de PVV het op voorzien heeft.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een grote PVV maakt de kans van regeringsdeelname van Denk wel groter. Er is met deze peilingen al een zoveelpartijenkabinet nodig. Best grappig.
Ik vind het inderdaad weinig zorgwekkend dat ingezetenen gebruik maken van de mogelijkheden die onze democratie hen biedt. En zolang Denk geen 50+ zetels haalt, maak ik mij geen zorgen.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Valt wel mee, maar ik vind bepaalde ontwikkelingen in dit land zorgwekkend. Jij niet, dat is zo onderhand wel duidelijk. Laten we het houden op deze constatering, anders komt er weer zo'n vermoeiende welles-nietes-discussie.
Christenen ook hoor.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Leve de democratie, alleen niet voor moslims. Die moeten gewoon braaf tweederangs burgers blijven.
Totale off-topic rant over je stokpaardje.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:54 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:
De EU heeft een rampzalige overeenkomst met Turkije gesloten waarmee de Europese waarden zijn verkwanseld en alternatieve sluizen zijn geopend. Het associatieverdrag met Oekraïne is al in werking. Een nee-stem, waar het op uit lijkt te gaan draaien, zal met anti-democratisch gekonkel wel terzijde worden geschoven. De vijfde colonne organiseert zich middels deze Turkse, Erdogan-gelieerde politieke belangenclub. Dat de partij DENK, maar ook NIDA gevuld is met incompetente afvalligen van bestaande linkse partijen wil nog niet zeggen dat ze geen zetels krijgen.
Niets aan de hand mensen. Snurkt u lekker door.
Ik denk dat de partij die voor de dieren opkomt groter blijft dan denk.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad weinig zorgwekkend dat ingezetenen gebruik maken van de mogelijkheden die onze democratie hen biedt. En zolang Denk geen 50+ zetels haalt, maak ik mij geen zorgen.
Niet happen op nazi's. Hoogstens wijzen en uitlachen.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Totale off-topic rant over je stokpaardje.
Nee hoorquote:Op zondag 20 maart 2016 10:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Goh, toch gek.... Ik zou me persoonlijk totaal geen zorgen maken als de VVD, de PvdA, D66 of het CDA bij de verkiezingen meer dan 50 zetels haalt. Bij de PVV wel. En bij Denk ook. Zegt misschien toch iets over die partijen?quote:Op zondag 20 maart 2016 10:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad weinig zorgwekkend dat ingezetenen gebruik maken van de mogelijkheden die onze democratie hen biedt. En zolang Denk geen 50+ zetels haalt, maak ik mij geen zorgen.
ik corrigeerde een incorrecte autocorrect verkeerdquote:Op zondag 20 maart 2016 10:42 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
de autocorrect auto incorrect het?
heftigquote:Op zondag 20 maart 2016 10:59 schreef Re het volgende:
[..]
ik corrigeerde een incorrecte autocorrect verkeerd
Jouw verontwaardiging over off-topic rants is ook nogal selectief of niet?quote:Op zondag 20 maart 2016 10:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jazeker. So what?quote:Op zondag 20 maart 2016 11:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Jouw verontwaardiging over off-topic rants is ook nogal selectief of niet?
Zeg je hier nu dat Erdogan zijn eigen ras is?quote:Op zondag 20 maart 2016 11:03 schreef Ceberut het volgende:
Waar maak je je druk om zeg. De kans dat deze partij weer terugkeert in de tweede kamer is minimaal. En door te schermen met zaken als "Erdogan in woord en daad", toon je alleen maar je innerlijke racist.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |