Chili zit dan ook niet in Europa idiootquote:Op zondag 20 maart 2016 15:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Chili heeft al ruim 10 jaar een vrijwel identiek verdrag met de EU. Die zullen dus binnenkort ook wel aankloppen voor lidmaatschap.
Veel tegenstanders van het verdrag roepen juist dat Oekraïne ook geen deel uitmaakt van Europa. Maar m.b.t. het "niet in Europa zitten" bestaan er dus blijkbaar allerlei gradaties?quote:Op zondag 20 maart 2016 15:28 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Chili zit dan ook niet in Europa idioot![]()
Wat een argument''Veel landen hebben een associatieverdrag maren horen toch ook niet bij de EU?'' nee logisch omdat alleen landen in het continent Europa tot de EU kunnen horen.
Oekraïne is geen westers land maar natuurlijk ligt het geografisch wel in Europa.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:31 schreef beantherio het volgende:
[..]
Veel tegenstanders van het verdrag roepen juist dat Oekraïne ook geen deel uitmaakt van Europa. Maar m.b.t. het "niet in Europa zitten" bestaan er dus blijkbaar allerlei gradaties?
Leg eens uit. Over welke dictators heb je het?quote:Op zondag 20 maart 2016 15:29 schreef Heilwasser het volgende:
Zwichten voor dictators, dat is Nee stemmen. Lamme schaapjes die netjes doen wat van hen gevraagd wordt.
Ok, da's dus de maatstaf: geografisch wel in Europa maar niet Westers. Helder. Maar ik haal nog steeds niet uit het verdrag dat er sprake is van (mogelijke) toetreding. Laat staan dat het bovenstaande daarbij het kader is. Turkije heeft al ruim 50 jaar een verdrag als dit en is nog steeds niet toegetreden. Sterker nog: er is volgens mij nog nooit een land geweest waarmee een associatie-overeenkomst is gesloten dat is toegetreden. Al die Oost Europese landen die de laatste 20 jaar zijn toegetreden hebben gewoon rechtstreeks het lidmaatschap aangevraagd.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Oekraïne is geen westers land maar natuurlijk ligt het geografisch wel in Europa.![]()
Men zet zich zo graag af tegen de "grote boze EU" maar men heeft er idd duidelijk minder moeite mee om allerlei tirannen te steunen. Ik vind het daarom heel erg dubbel. Als je voor vrijheid, democratie en de belangen van je eigen land bent dan moet je niets met dit referendum te maken willen hebben.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:29 schreef Heilwasser het volgende:
Zwichten voor dictators, dat is Nee stemmen. Lamme schaapjes die netjes doen wat van hen gevraagd wordt.
Heb je enig idee hoeveel dat geintje over toetreding met de Turken ons onderhand heeft gekost?quote:Op zondag 20 maart 2016 15:43 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Volgens mij hebben we met Turkije ook al sinds decennia een associatieverdrag en dat land komt ook niet in aanmerking om bij de EU te komen- verre van zelfs.
Komt doordat Cyprus eigenlijk Grieks isquote:Op zondag 20 maart 2016 15:35 schreef Igen het volgende:
Overigens ligt Cyprus in z'n geheel in Azië en is toch een EU-land.
Overigens zou ik ook niet weten wat er zo dramatisch aan zou zijn als Chili EU-lid zou worden.
Nou?quote:Op zondag 20 maart 2016 15:47 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel dat geintje over toetreding met de Turken ons onderhand heeft gekost?
Ik weet dat dit referendum ons 30 miljoen kost.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:47 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel dat geintje over toetreding met de Turken ons onderhand heeft gekost?
quote:
quote:De EU betaalt elk jaar meer dan 1,5 miljard euro aan landen die van plan zijn toe te treden tot de Unie. Het geld is bedoeld om de kwaliteit van de rechterlijke macht en van justitie en politie verbeteren. Turkije krijgt jaarlijks 900 miljoen euro op de rekening gestort.
Bron
Dat kan dus niet! Niet alleen omdat onze referendumwet daarin niet voorziet, maar ook omdat dit geregeld is in een associatieverdrag met Turkije en wij als Nederland hebben dus geen zeggenschap meer over dit geld. Nederland heeft een meerderheid van de EU-landen nodig om dit stop te zetten. Het heeft dit een aantal jaar terug ook geprobeerd, maar er was te weinig animo onder andere landen. Wij hebben dus geen zeggenschap meer over ons eigen geld. Nu is deze situatie niet één op één te vergelijken met Oekraïne, maar ik ben zeer huiverig voor we weer verdragen tekenen waarin geld wordt beloofd aan Oekraïne, waar we vervolgens niets meer over te zeggen hebben.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Was het dan niet beter geweest om over dit onderwerp een referendum te organiseren?
Waarom zou de Oekraïne per se niet ooit bij de EU komen? Bij Turkije kunnen we ons inmiddels allemaal wel voorstellen dat dit niet licht zal gebeuren, ondanks dat nu de besprekingen daarover in een versneld vaarwater komen. Maar Bulgarije is lid, Roemenië, Slowakije, Estland, Letland, Litouwen. Oekraïne past best in dat rijtje. Daarnaast is het nog een veel grotere markt ook, allemaal goed voor de handel. Toch?quote:Op zondag 20 maart 2016 15:09 schreef Karzai het volgende:
maar de Oekraine komt niet bij de EU net als Turkije
Als het dan allemaal zo weinig uitmaakt, is nee-stemmen kennelijk de methode om je persoonlijke wrevel of ontstemming met hoe de EU tegenwoordig functioneert over te brengen. Bij afwijzing is er nog geen man overboord, het stelt weinig voor zo'n verdrag en je geeft dus wel een signaal af. Andere methode is er kennelijk niet: of je moet PVV willen stemmen bij de parlementsverkiezingen, maar dat wil niet iedereen.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:45 schreef beantherio het volgende:
[..]
Men zet zich zo graag af tegen de "grote boze EU" maar men heeft er idd duidelijk minder moeite mee om allerlei tirannen te steunen. Ik vind het daarom heel erg dubbel. Als je voor vrijheid, democratie en de belangen van je eigen land bent dan moet je niets met dit referendum te maken willen hebben.
Bij een NEE-stem zal het verdrag mogelijk in stukken worden geknipt, het handelsdeel kan zonder dat de steun van de afzonderlijke parlementen nodig is worden doorgevoerd door de Raad van Ministers en het EU-parlement. Het overige deel zal ofwel enigszins worden afgezwakt, of wordt op multilaterale wijze geregeld tussen alle landen behalve Nederland. Er is zeker geen man overboord.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als het dan allemaal zo weinig uitmaakt, is nee-stemmen kennelijk de methode om je persoonlijke wrevel of ontstemming met hoe de EU tegenwoordig functioneert over te brengen. Bij afwijzing is er nog geen man overboord, het stelt weinig voor zo'n verdrag en je geeft dus wel een signaal af. Andere methode is er kennelijk niet: of je moet PVV willen stemmen bij de parlementsverkiezingen, maar dat wil niet iedereen.
Voor de handel maakt het verder ook geen reet uit; die bestaat voor dit verdrag en die zal ook doorgaan als het verdrag niet wordt aangenomen.
Maar je geeft dus wel een signaal af en als dat op eoa manier wordt genegeerd of op een andere manier toch uitgevoerd wordt dan zal dat zeker een gevolg hebben voor respectievelijke parlementsverkiezingen en dan zal de politieke klasse dit toch lastig vinden.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:16 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Bij een NEE-stem zal het verdrag mogelijk in stukken worden geknipt, het handelsdeel kan zonder dat de steun van de afzonderlijke parlementen nodig is worden doorgevoerd door de Raad van Ministers en het EU-parlement. Het overige deel zal ofwel enigszins worden afgezwakt, of wordt op multilaterale wijze geregeld tussen alle landen behalve Nederland. Er is zeker geen man overboord.
Ik ben wel benieuwd wat de overeenkomsten tussen het verdrag met Chili en Oekraïne zijn. Jij bent blijkbaar een expert op dit soort zaken.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:31 schreef beantherio het volgende:
[..]
Veel tegenstanders van het verdrag roepen juist dat Oekraïne ook geen deel uitmaakt van Europa. Maar m.b.t. het "niet in Europa zitten" bestaan er dus blijkbaar allerlei gradaties?
Nee want Chili ligt niet in Europa noch grenst het aan de EUquote:Op zondag 20 maart 2016 15:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Chili heeft al ruim 10 jaar een vrijwel identiek verdrag met de EU. Die zullen dus binnenkort ook wel aankloppen voor lidmaatschap.
Buiten dat. Een NEE! stem is gewoon goed onderbouwd. Vanmiddag Buitenhof gezien. Daar werd Asscher in debat in zijn hemd gezet met zijn claim over wederzijdse handelsbelangen. Een failliet en corrupt land in burgeroorlog biedt geen gunstig handelsklimaat. Dit is een geopolitiek steekspel tussen de EU en Rusland met als insteek Oekraïne. Daar werk ik als burger niet aan mee en daarom een overtuigd NEE!quote:Op zondag 20 maart 2016 16:16 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Bij een NEE-stem zal het verdrag mogelijk in stukken worden geknipt, het handelsdeel kan zonder dat de steun van de afzonderlijke parlementen nodig is worden doorgevoerd door de Raad van Ministers en het EU-parlement. Het overige deel zal ofwel enigszins worden afgezwakt, of wordt op multilaterale wijze geregeld tussen alle landen behalve Nederland. Er is zeker geen man overboord.
Zonder internet was het leven veel overzichtelijker.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:51 schreef ErwinRommel het volgende:
Hoe dan ook, we leven in een opmerkelijk tijdperk.
Wat voor de 'gemiddelde' Nederlander inhoudt dat hij 1 consumptie minder in een café drinkt voor 1 keer, voor de meeste Nederlnaders gaat het om aanzienlijk minder geld dan 2 euro. We overleven dat wel, er zijn veel grotere bronnen van geldverspilling bij onze overheid.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:56 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik weet dat dit referendum ons 30 miljoen kost.
Indien het waar is dat hij het niet heeft gelezen dan is er weinig aan de hand. Het is nooit het doel van GeenStijl geweest om een nee te forceren, het doel was om de burgers te laten kiezen. Dat gezegd hebbende, als ik zijn baan zou hebben dan zou ik wel de moeite nemen om het document te lezen, een uur of 10 en en je weet het naadje van de kous. Het lijkt me een nuttig bestede werkdag voor hem.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:23 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nouja gelukkig stem ik ook niet voor die vent maar dat is wel ontzettend droevig ja. Kom op het zijn 300 pagina's, als je dit initieert moet je op de hoogte zijn.
Heb je ergens een bron waar dat staat dat hij het niet heeft gelezen want dat zou ik echt niet begrijpen?
Je wist niet beter idd.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zonder internet was het leven veel overzichtelijker.
Weet je wat de rechtszaak van Wilders gaat kosten? Daar hoor ik ze niet over.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat voor de 'gemiddelde' Nederlander inhoudt dat hij 1 consumptie minder in een café drinkt voor 1 keer, voor de meeste Nederlnaders gaat het om aanzienlijk minder geld dan 2 euro. We overleven dat wel, er zijn veel grotere bronnen van geldverspilling bij onze overheid.
Wat een feest.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
Ja, vroeger had je nog wel respect voor dat soort ambtsdragers, dan ging je dat meteen lezen, dat is niet meer zo, remlof.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:55 schreef Gutmensch het volgende:
https://blendle.com/i/het(...)par-20160319-6091434
Koenders in het Parool over de mythes van het nee-kamp.
Blendle / ¤0,25
Inderdaad. Als het gratis zou zijn dan zou ik het even bekijken maar ik ga er geen 25 cent voor betalen.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, vroeger had je nog wel respect voor dat soort ambtsdragers, dan ging je dat meteen lezen, dat is niet meer zo, remlof.
quote:Op zondag 20 maart 2016 17:56 schreef Vasilevski het volgende:
http://www.theguardian.co(...)er-far-right-protest
Stem voor meer samenwerking met Oekraïne, dat is goed voor de homorechten!
Dat ook, maar daarnaast heb ik ook zoiets: waarom moet ik Koenders speciaal hierover lezen? Op echt veel verstandigs heb ik hem sws nooit kunnen betrappen en je weet toch wel waar het riedeltje op uitloopt. Wacht wel even of iemand anders er iets over publiceert, maar ik denk dat het sws niet wereldschokkend is.quote:
Het punt is niet zo zeer of dat Koenders al dan niet een verstandige jongen is maar dat hij niet (veel) meer deskundigheid heeft dan de goed ingelezen burger en dat hij net als andere mensen wordt beïnvloed door een flinke bias.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat ook, maar daarnaast heb ik ook zoiets: waarom moet ik Koenders speciaal hierover lezen? Op echt veel verstandigs heb ik hem sws nooit kunnen betrappen en je weet toch wel waar het riedeltje op uitloopt. Wacht wel even of iemand anders er iets over publiceert, maar ik denk dat het sws niet wereldschokkend is.
Even ter herinnering: er zijn ook nog zat niet-stemmers (zoals ik) die kritisch zijn over de EU maar nog veel kritischer over de achterliggende agenda van het nee-kamp.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is trouwens opvallend dat de meeste mensen die aangeven ja te gaan stemmen zich laten leiden door hun positieve EU-gevoel. Wij hadden dat hier al lang en breed opgemerkt maar dat blijkt nu dus ook bij enquêtes.
Als je vóór stemt duw je een verdeeld corrupt land in burgeroorlog in de handen van de EU waar het niet om handelsbelangen gaat, maar om de geopolitieke ruzie tussen Rusland en enkele vooraanstaande pro-Europeanen die zich eerder in hun hemd voelde gezet door Poetin. Daar laat ik me als burger niet voor lenen, dus een overtuigend NEE!quote:Op zondag 20 maart 2016 17:45 schreef polderturk het volgende:
Ik ben VOOR het verdrag met Oekraine. Als je tegen het verdrag stemt, duw je ze in de armen van Rusland. Rusland spint er garen bij. En zo een verdrag betekent nog helemaal niet dat Oekraine bij de EU gaat horen.
Nou de man loopt tegen de 60 en is volgens mij zijn hele leven al bezig op het raakvlak EU/buitenlandse zaken/ontwikkelingshulp, ik verwacht dan wel deskundigheid hoor. Of mag je dat dan niet verwachten?quote:Op zondag 20 maart 2016 18:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het punt is niet zo zeer of dat Koenders al dan niet een verstandige jongen is maar dat hij niet (veel) meer deskundigheid heeft dan de goed ingelezen burger en dat hij net als andere mensen wordt beïnvloed door een flinke bias.
Niemand van deze regering geeft een onpartijdige mening, Koenders niet uitgezonderd.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou de man loopt tegen de 60 en is volgens mij zijn hele leven al bezig op het raakvlak EU/buitenlandse zaken/ontwikkelingshulp, ik verwacht dan wel deskundigheid hoor. Of mag je dat dan niet verwachten?
Van een timmerman van tegen de 60, die zijn hele leven al timmerman is, verwacht je ook dat-ie het wat beter doet dan een krullenjongen die net van het vmbo komt of een historicus van midden 50 met twee linkse handen, toch?
Dat is het hele punt, zo nodig liegen en bedriegen ze de boel bij mekaar of framen ze net zo hard als alle extreemrechtsjes en multiculturisten op dit forum bij mekaarquote:Op zondag 20 maart 2016 18:27 schreef Elzies het volgende:
[..]
Niemand van deze regering geeft een onpartijdige mening, Koenders niet uitgezonderd.
Ik zie geen enkel verband met extreem rechts. Buiten wat anti-Poetin geroeptoeter en de handelsleugen zie ik nog nergens een goed tegenargument die mijn argumenten om NEE! te stemmen kunnen veranderen.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is het hele punt, zo nodig liegen en bedriegen ze de boel bij mekaar of framen ze net zo hard als alle extreemrechtsjes op dit forum.
Wie zwijgt stemt toe.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:26 schreef beantherio het volgende:
[..]
Even ter herinnering: er zijn ook nog zat niet-stemmers (zoals ik) die kritisch zijn over de EU maar nog veel kritischer over de achterliggende agenda van het nee-kamp.
Het gaat over het framen. Je bent tegen, ómdat je een laagopgeleide tokkie bent. Of je bent voor, ómdat je een cultureel marxist bent. Ik noem maar wat. Idem in vluchtelingencrisis.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:32 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik zie geen enkel verband met extreem rechts. Buiten wat anti-Poetin geroeptoeter en de handelsleugen zie ik nog nergens een goed tegenargument die mijn argumenten om NEE! te stemmen kunnen veranderen.
Kom op! Het land is in burgeroorlog. Grenzen zijn nog niet eens bepaald. Dat biedt toch geen enkel stabiel raamwerk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |