Ik woon in een redelijk klein appartementje dus heb absoluut geen ruimte voor waslijnen ed.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:26 schreef Rezania het volgende:
Geen beddengoed meer in de droger gooien maar gewoon aan de lijn laten drogen. Tevens, koop meer dan één beddengoed, duh.
Dat lost nog steeds het probleem niet op want dan ben ik nog steeds 3x aan het drogen elke keer. Ik los liever gewoon het probleem op.quote:
Als je een extra overtrek koopt, hoef je niet alles bij elkaar te wassen. Doe je je overtek met overhemden bijv.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat lost nog steeds het probleem niet op want dan ben ik nog steeds 3x aan het drogen elke keer. Ik los liever gewoon het probleem op.
Verhuizen naar een groter appartement danquote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat lost nog steeds het probleem niet op want dan ben ik nog steeds 3x aan het drogen elke keer. Ik los liever gewoon het probleem op.
Hang je het over een deur. Echt man, dit is geen hogere wiskunde of zo.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik woon in een redelijk klein appartementje dus heb absoluut geen ruimte voor waslijnen ed.
Was het maar zo simpel, de deuren die ik heb hou ik altijd dicht, enkel glas enz. Jullie denken allemaal veel te makkelijk. Mijn vraag is heel simpel, het antwoord niet, mijn vraag is dus: hoe zorg ik dat alle was niet IN het dekbedovertrek gaat in de droger.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:31 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hang je het over een deur. Echt man, dit is geen hogere wiskunde of zo.
Jij doet gewoon veel te moeilijk.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:32 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Was het maar zo simpel, de deuren die ik heb hou ik altijd dicht, enkel glas enz. Jullie denken allemaal veel te makkelijk. Mijn vraag is heel simpel, het antwoord niet, mijn vraag is dus: hoe zorg ik dat alle was niet IN het dekbedovertrek gaat in de droger.
Ik doe niet moeilijk het is toch belachelijk dat ik elke keer als ik mijn bed was 3x de droger overnieuw moet doen?quote:
Maak hem dicht met een paar veiligheidsspelden.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:32 schreef delano.888 het volgende:
mijn vraag is dus: hoe zorg ik dat alle was niet IN het dekbedovertrek gaat in de droger.
van die haar elasiekjes werken ookquote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:34 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Maak hem dicht met een paar veiligheidsspelden.
Kijk dat is tenminste een nuttige tip. Maar gaan die dan niet los en verdwijnen ze in de droger? Knijpers blijven ook niet zitten..quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:34 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Maak hem dicht met een paar veiligheidsspelden.
Whaha dat klinkt wel leuk maar minder praktisch in een appartement in de avondquote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:36 schreef Fogel het volgende:
2 of 3 tennisballen erbij in de droger. OK, maakt herrie, maar het beukt gewoon al het spul steeds uit elkaar waardoor het wel droog wordt.
Voorkomt niet dat dingen in elkaar gaan zitten overigens.
Daar krijg je het niet droog mee.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:36 schreef Light het volgende:
Oma had een andere manier om was te drogen als het niet op een waslijn kon:
[ afbeelding ]
of slaap een nachtje op eenn kaal matrasquote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:26 schreef Rezania het volgende:
Geen beddengoed meer in de droger gooien maar gewoon aan de lijn laten drogen. Tevens, koop meer dan één beddengoed, duh.
Dat is misschien nog geen gek idee, ik dacht gelijk, ja maar dan ben ik alsnog 2 uur bezig. Maarja, nu ben ik 3 uur bezig, toch een uur besparing!quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:33 schreef Lienekien het volgende:
Ik doe het tweepesoons dekbed eerst en daarna de rest.
Jup, werkt prima. Er bestaan ook een soort van plastic ballen met noppen erop, die maken minder herrie. Maar mijn washok grenst niet aan slaapkamers, dus we hebben hier geen last van tennisbalherrie.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:37 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Whaha dat klinkt wel leuk maar minder praktisch in een appartement in de avond![]()
Maar dan is alles dus wel droog, ondanks dat het in elkaar zit zeg jij?
Weet ik niet, ik heb gewoon waslijnen en meerdere setjes beddengoed. Maar die spelden kan je ook borgen door ze dicht te knijpen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:36 schreef delano.888 het volgende:
Maar gaan die dan niet los en verdwijnen ze in de droger? Knijpers blijven ook niet zitten..
Dit idee?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:39 schreef Fogel het volgende:
[..]
Jup, werkt prima. Er bestaan ook een soort van plastic ballen met noppen erop, die maken minder herrie. Maar mijn washok grenst niet aan slaapkamers, dus we hebben hier geen last van tennisbalherrie.
Iets in die geest, maar dan met langere/grotere noppen. Vraag me niet naar het exacte nut ervan, maar mijn ma zweert erbij. Wij houden het hier gewoon lekker bij tennisballen (vrijstaand huis, zelf geen last, buren geen last dus schijt).quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:40 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dit idee?
[ afbeelding ]
De herrie zal mij persoonlijk een worst wezen maar ik heb ook onder/boven/zij buren..
Zijn die ballen dan ook echt speciaal hiervoor bedoelt?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:41 schreef Fogel het volgende:
[..]
Iets in die geest, maar dan met langere/grotere noppen. Vraag me niet naar het exacte nut ervan, maar mijn ma zweert erbij. Wij houden het hier gewoon lekker bij tennisballen (vrijstaand huis, zelf geen last, buren geen last dus schijt).
Ook een idee, maar dan heb ik meer met die ballen. Want nu voelt het bed altijd zo lekker schoon, en dat heb je niet als je het in 2 delen doet.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:46 schreef frietenstamp het volgende:
De ene week het dekbed wassen en drogen, de andere week de kussenslopen en matrashoes.
quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik woon in een redelijk klein appartementje dus heb absoluut geen ruimte voor waslijnen ed.
Ja ballen die je eens moet groeien!quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:43 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Zijn die ballen dan ook echt speciaal hiervoor bedoelt?en waar vind je zo iets? Klinkt nuttig!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5 Ferrari's op videoband!
Op een kaal matras steeds slapen? Wordt niet echt fris toch?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
of slaap een nachtje op eenn kaal matraswat rukt het man, ik gebruik al jaren geen dekbedovertrek meer. Binnen drie dagen trap je het eraf. Als het niet WIL blijven zitten, prima. HET HOEFT NIET HOOR. Weg maar dan
Ik denk dat ik maar gewoon voortaan wel alles samen was, maar dan eerst de dekbedhoes droog, en daarna de rest.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:58 schreef Lienekien het volgende:
Dat je ook gewoon iedere keer weer met die halfdroge boel in de dekbedhoes blijft klungelen. Er zijn zoveel voor de hand liggende oplossingen.
Als je de hoes er niet op een prop in doet, dan gaat het niet mis.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:01 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik maar gewoon voortaan wel alles samen was, maar dan eerst de dekbedhoes droog, en daarna de rest.
Het enige nadeel wat je dan nog kan hebben is dat de dekbedhoes in zichzelf krult, dat kan ook nog, waardoor 1 hoek een natte bal blijft. Maar goed, dat gebeurt al veel minder vaak.
Misschien dat het er aan ligt dat ik alles van katoensatijn heb, maar hangend drogen duurt echt kei lang sowieso bij dit beddengoed. Echt niet een paar uur.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je de hoes er niet op een prop in doet, dan gaat het niet mis.
En als hij nog net niet droog is: over een deur hangen, dan is hij wel droog tegen de tijd dat de rest van je beddengoed uit de droger komt.
daar kan meneer niet tegenquote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:23 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt ook drukknoopjes maken aan de onderkant. Dan blijft je hoes wel dicht.
[ afbeelding ]
quote:1 ding kan ik al uitsluiten: knopen, klitteband, of iets anders hards aan het voeteneind. Mijn deken gaat 's nachts alle kanten op en met iets hards bij mijn voeten kan ik echt niet slapen.
weet ik. ik heb ze ook met die drukknoopjes, ik voel helemaal niksquote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die zijn zo klein, daar merk je niks van.
Wacht even, wat???quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
of slaap een nachtje op eenn kaal matraswat rukt het man, ik gebruik al jaren geen dekbedovertrek meer. Binnen drie dagen trap je het eraf. Als het niet WIL blijven zitten, prima. HET HOEFT NIET HOOR. Weg maar dan
Droger is vrij nieuw en van AEG. Alles alles in elkaar krult word het in geen enkele droger droog.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 07:39 schreef usernaamvergeten het volgende:
Misschien die half defecte droger vervangen voor een goede?
Kennelijk is het een waardeloos ding want ik hoef echt geen drie keer te drogen voor het droog is hoorquote:Op zaterdag 19 maart 2016 07:42 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Droger is vrij nieuw en van AEG. Alles alles in elkaar krult word het in geen enkele droger droog.
Als je de droger de lengte van het programma met een sensor aanpast op de vochtigheidsgraad van je was in plaats van een vaste tijd te draaien, duurt het even lang om je was in twee etappes te drogenquote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:39 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat is misschien nog geen gek idee, ik dacht gelijk, ja maar dan ben ik alsnog 2 uur bezig. Maarja, nu ben ik 3 uur bezig, toch een uur besparing!
Dus door wat ik zei. ..hoes dicht maken met veiligheidsspelden en dan in de wasmachine en door naar de droger. Er kan niet meer in en de investering in 10 veiligheidsspelden is te verwaarlozenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 07:42 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Droger is vrij nieuw en van AEG. Alles alles in elkaar krult word het in geen enkele droger droog.
Waarom moet het 's avonds na het werk? Waarom niet in het weekend?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 08:20 schreef delano.888 het volgende:
Ik ga de volgende keer met de tips aan de slag, bedankt
Je bent geen 3 uur bezig. Het is een keertje meer of minder maar dat ding lopen. Of heb je iets handmatige milieuvriendelijks bedacht?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:39 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat is misschien nog geen gek idee, ik dacht gelijk, ja maar dan ben ik alsnog 2 uur bezig. Maarja, nu ben ik 3 uur bezig, toch een uur besparing!
Dan werk ik ook (ik ga zo vertrekken). En de ene dag per week dat ik niet werk, zijn we vaak weg van huis.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 08:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Waarom moet het 's avonds na het werk? Waarom niet in het weekend?
Dan moet hij het er voor hij weggaat nat instoppen? Wanneer moet hij het dan wassen?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 07:46 schreef Barrah het volgende:
[..]
Als je de droger de lengte van het programma met een sensor aanpast op de vochtigheidsgraad van je was in plaats van een vaste tijd te draaien, duurt het even lang om je was in twee etappes te drogen
Dekbedden met zo weinig mogelijk andere was draaien. Ik zou in totaal vier sets beddengoed nemen, dan kun je ze twee aan twee wassen. Als je beddengoed niet gelijk dezelfde dag er weer op kan is dat ook niet erg. Is even een investering maar dan gaan ze langer mee.
Heeft je wasdroger een timer? Stel deze dan zo in dat de was droog is vlak voordat jij thuiskomt. Als er dan nog iets vochtig is kun je het er gelijk uithalen in plaats van dat het een hele dag muf ligt te worden in je droger.
Excuus, je hebt gelijk. Die tactiek is juist handig voor je wasmachine. Je kunt wel zien wie hier in huis hoofd witgoed isquote:Op zaterdag 19 maart 2016 09:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan moet hij het er voor hij weggaat nat instoppen? Wanneer moet hij het dan wassen?
En als je wasgoed na het drogen muf wordt in een gesloten droger, dan doet je droger het niet goed.
Oh, dan snap ik het.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:01 schreef Barrah het volgende:
[..]
Excuus, je hebt gelijk. Die tactiek is juist handig voor je wasmachine. Je kunt wel zien wie hier in huis hoofd witgoed is
Ik heb die ballen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:40 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dit idee?
[ afbeelding ]
De herrie zal mij persoonlijk een worst wezen maar ik heb ook onder/boven/zij buren..
Is dit grappig bedoeld?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:21 schreef Fer het volgende:
En als je nou nu je was doet en overmorgen je beddegoed?
Dit dus, Ik ben helemaal niet van het huishouden en huishoudtips, maar dit was voor mij een no-brainer hoor.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:56 schreef FANN het volgende:
1 dekbedovertrek en 1 laken hebben is sowieso niet handig, stel dat je ziek wordt en een keer je
bed onderkotst?
Dit dus.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 09:14 schreef blomke het volgende:
Dekbedovertrekken opvuwen voordat je ze in de wasmachine stopt. 2 x in de lengte en 1 x in de breedte zodat je een zo goed als vierkant pakket hebt. Het is verbazingwekkend hoe mooi dat in de wasmachine gevouwen blijft. Dan in die gevouwen vorm in de droger, komt er bijna opgevouwen weer uit.
Niet als je echte goed hebt met een extra kapjequote:Op zondag 20 maart 2016 09:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik gebruik zelf de haar-elastiek-methode. Voor de wasmachine dan, wij hebben geen droger. En toch maar één set beddengoed. Gewoon om 07:00 uur opstaan, wassen, ophangen en om half 10 weer op bed leggen. Opgelost!
Wat je ook nog kunt doen is lintjes naaien aan de onderkant van je dekbedhoes en die dan dichtknopen als je gaat wassen. Heb je ook geen last van met slapen. Veiligheidsspelden zou ik niet doen, die kunnen losraken en gaan zwerven in je machine.
Ik durf het alsnog niet goed aanquote:Op maandag 28 maart 2016 07:35 schreef Adnap het volgende:
[..]
Niet als je echte goed hebt met een extra kapje
Doe het hier 20-25 jaar. Enige wat ik kwijt ben geraakt in de was is een sok...die zat in de afvoer verstopt. Veiligheidsspelden ben ik nog niet kwijt geraakt.quote:Op maandag 28 maart 2016 09:05 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik durf het alsnog niet goed aan
In oma's tijd had men geen drogers, alleen waslijnen en molens.quote:
en die ja,met zo'n hoedjequote:Op maandag 28 maart 2016 07:35 schreef Adnap het volgende:
[..]
Niet als je echte goed hebt met een extra kapje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |