CDO² van BBB-tranches van een CDO van een RMBS met een subprime mortgage pool?quote:
Die CRAs liepen zelf geen enkel risico, dus in dat opzicht was het een prima beslissing.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 16:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
CDO² van BBB-tranches van een CDO van CMBS'en?
Aha, daar kunnen we best triple-A paper van maken. Veilig voor pensioenfondsen, investment-grade!
Dit begrijp ik.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 16:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
CDO² van BBB-tranches van een CDO van een RMBS met een subprime mortgage pool?
Aha, daar kunnen we best triple-A paper van maken. Veilig voor pensioenfondsen, investment-grade!
Sterker nog, ze behielden marktaandeel door sneller een hoge rating uit te schrijven.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 16:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Die CRAs liepen zelf geen enkel risico, dus in dat opzicht was het een prima beslissing.
Dan ben je al slimmer dan 90% van mijn vakgenoten.quote:
Vier waterstofatomen toch?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 16:50 schreef GSbrder het volgende:
Strikvraag: weten jullie het verschil tussen govies en t-bills?
Hoop dat de Atlantische oceaan wat meer waterstof bevat.quote:
Haha, natuurlijk. Jij niet dan?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 16:50 schreef GSbrder het volgende:
Strikvraag: weten jullie het verschil tussen govies en t-bills?
Het ene is US, het andere is alle andere landen.quote:
quote:The first general government bonds were issued in the Netherlands in 1517. Because the Netherlands did not exist at that time, the bonds issued by the city of Amsterdam are considered their predecessor which later merged into Netherlands government bonds. The average interest rate at that time fluctuated around 20%.
Ja, precies. Dat wist ik dus.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 16:53 schreef GSbrder het volgende:
Het ene is US, het andere is alle andere landen.
Terecht. Ze willen in de EU 10,5 miljoen per jaar uitgeven aan limo's en chauffeurs.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 16:55 schreef xpompompomx het volgende:
Volgens mij gaan ze Reya oppakken:
Molenbeek live!!
EP. Indien EU was het verwaarloosbaar.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 16:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Terecht. Ze willen in de EU 10,5 miljoen per jaar uitgeven aan limo's en chauffeurs.
Uiteraard EP. Maar ik weet niet of die auto's buiten de EU mogen komen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:04 schreef Kaas- het volgende:
[..]
EP. Indien EU was het verwaarloosbaar.
Dat zou jij wel willen hè, boefje.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 16:55 schreef xpompompomx het volgende:
Volgens mij gaan ze Reya oppakken:
Molenbeek live!!
Zou me ook niet verbazen, inderdaad.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:22 schreef Kaas- het volgende:
Knoops heeft die dingen natuurlijk gewoon zelf gelekt aan het AD. Hoort allemaal bij zijn strategie:
Wel weer gratis aandacht voor Geert, dat is uiteindelijk toch een stuk belangrijker.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:26 schreef Tchock het volgende:
Dat lijkt me zéér onaannemelijk. Het is ten eerste strafbaar en ten tweede op geen enkele manier voordelig voor je processtrategie.
Dat kun je ook op allerlei manieren doen die niet je reputatie als advocaat kunnen verwoesten. Als uitkomt dat Knoops het zelf heeft gelekt kan hij met pensioen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:27 schreef Reya het volgende:
[..]
Wel weer gratis aandacht voor Geert, dat is uiteindelijk toch een stuk belangrijker.
Welke van de twee?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:27 schreef Reya het volgende:
[..]
Wel weer gratis aandacht voor Geert, dat is uiteindelijk toch een stuk belangrijker.
Als je zeker bent dat je gaat winnen..quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:26 schreef Tchock het volgende:
Dat lijkt me zéér onaannemelijk. Het is ten eerste strafbaar en ten tweede op geen enkele manier voordelig voor je processtrategie.
Als je zeker bent dat je gaat winnen is er nóg minder belang om zoiets doms te doen. Plus, nogmaals, het is strafbaar.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:29 schreef Euribob het volgende:
[..]
Als je zeker bent dat je gaat winnen..
Klopt, dat heb ik ook gelezen. Dat schofferende hoorde ook wel bij Brams stijl. Knoops is zakelijker.quote:Stond laatst nog een interview met een van de D66-rechters die het vorige proces hadden behandeld. Die meneer zei dat hij toch wel hoopte/dacht dat Knoops met iets meer respect voor de rechtsstaat te werk zou gaan in vergelijking met Mosko.
Ach, hij kan altijd nog aan de slag aan het schnabbelcircuit.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat kun je ook op allerlei manieren doen die niet je reputatie als advocaat kunnen verwoesten. Als uitkomt dat Knoops het zelf heeft gelekt kan hij met pensioen.
Nee, ik weiger dat te geloven.
Er is zoveel strafbaar, lekker boeiend.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je zeker bent dat je gaat winnen is er nóg minder belang om zoiets doms te doen. Plus, nogmaals, het is strafbaar.
Het AD zou niet zo angstig zijn als het document van Knoops of Wilders kwam. Blijkbaar is er reden te vermoeden dat het geen zuivere koffie is.quote:Adjunct-hoofdredacteur Frank Poorthuis wil niet zeggen of de bron van de krant inderdaad een hacker is. Maar op de vraag of hij voor zijn bron de hand in het vuur durft te steken, zegt hij in het NOS Radio 1 Journaal. "Dat durf ik niet zeker te zeggen. Ik weet alleen dat wij niets illegaals hebben gedaan".
Volgens Poorthuis is er tot publicatie overgegaan na overleg met de advocaat van de krant. Ook heeft een redacteur van het AD gisteravond contact gehad met Knoops. "Hij heeft ons toen niet gevraagd om van publicatie af te zien".
Voor politici geldt het zelfde en die lekken om de haverklap om persoonlijk gewin te boeken.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat kun je ook op allerlei manieren doen die niet je reputatie als advocaat kunnen verwoesten. Als uitkomt dat Knoops het zelf heeft gelekt kan hij met pensioen.
Nee, ik weiger dat te geloven.
Nee, dat is niet waar. Een lekkende politicus krijgt een standje en dan gaan we weer verder. Een lekkere advocaat zet echt zijn hele carrière op het spel. Je betrouwbaarheid is alles. De Orde zal zoiets ook niet zo makkelijk laten passeren als dat bij politici gebeurt.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:38 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Voor politici geldt het zelfde en die lekken om de haverklap om persoonlijk gewin te boeken.
Allemaal maffiamaatjes en hun enige doel is criminelen onterecht op vrije voeten krijgen. Schorem.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:40 schreef Kaas- het volgende:
Als ik een beroepsgroep niet vertrouw, dan zijn het wel advocaten.
Is wel gewoon echt zo natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Allemaal maffiamaatjes en hun enige doel is criminelen onterecht op vrije voeten krijgen. Schorem.
Ze zouden ze allemaal moeten opsluiten, ware het niet dat ze dan elkaar of zichzelf weer onterecht op vrije voeten krijgen.quote:
Juristen in het algemeen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:40 schreef Kaas- het volgende:
Veelal tuig inderdaad.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:40 schreef Kaas- het volgende:
Shit, ik dacht dat ik je met een tweede poging wel op de kast zou krijgen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ze zouden ze allemaal moeten opsluiten, ware het niet dat ze dan elkaar of zichzelf weer onterecht op vrije voeten krijgen.
Ik vermoed zelf dat het uit de PVV Kamerfractie komt. In het verleden is zowat het hele PVV-partijarchief gelekt naar de NRC, die publiceren een keer in de zoveel tijd over de haat en nijd binnen de fractie.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:22 schreef Kaas- het volgende:
Knoops heeft die dingen natuurlijk gewoon zelf gelekt aan het AD. Hoort allemaal bij zijn strategie:
Ja. Dat zijn ook buitengewoon boeiende artikelen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:48 schreef freako het volgende:
[..]
Ik vermoed zelf dat het uit de PVV Kamerfractie komt. In het verleden is zowat het hele PVV-partijarchief gelekt naar de NRC, die publiceren een keer in de zoveel tijd over de haat en nijd binnen de fractie.
Zou Wilders dit hele verhaal met zijn fractie delen? Zo ja, dan is het inderdaad slechts wachten oo doorlekken.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:48 schreef freako het volgende:
[..]
Ik vermoed zelf dat het uit de PVV Kamerfractie komt. In het verleden is zowat het hele PVV-partijarchief gelekt naar de NRC, die publiceren een keer in de zoveel tijd over de haat en nijd binnen de fractie.
Het zou wel kunnen, maar het is niet heel gebruikelijk dat een advocaat zijn pleitnota naar een cliënt stuurt. Laat staan dat die cliënt dat dan gaat verspreiden.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:48 schreef freako het volgende:
[..]
Op de integriteit van Knoops zou ik toch ook niet al te hard gokken hoor. Het blijft een advocaat.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het zou wel kunnen, maar het is niet heel gebruikelijk dat een advocaat zijn pleitnota naar een cliënt stuurt. Laat staan dat die cliënt dat dan gaat verspreiden.
In elk geval is het logischer dan dat Knoops zelf zou lekken.
Een nieuwe start zonder corruptie. Goed bezig hoor FIFA.quote:Projectontwikkelaar Wanda Group is de nieuwe hoofdsponsor van de FIFA. Het conglomeraat verbindt zijn naam aan de komende vier wereldkampioenschappen voetbal. Het is voor het eerst dat een Chinees bedrijf deze rol als belangrijkste partner van de bond zal vervullen, meldt persbureau AP. Frappant is dat de holding waarvan Wanda Group onderdeel uitmaakt, wordt geleid door Philippe Blatter, de neef van de omstreden voormalig FIFA-topman Sepp Blatter.
Door dit soort berichten krijgt men het idee dat er binnen het voetbal sprake is van vriendjespolitiek en kan ik geen topic in VBL meer lezen zonder dat er gekankerd wordt over het feit dat het allemaal "door en door verrot" is.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een nieuwe start zonder corruptie. Goed bezig hoor FIFA.
Erg verrassend allemaal.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voetbal is gewoon een corrupt zooitje, wen er maar aan.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:31 schreef Euribob het volgende:
[..]
Door dit soort berichten krijgt men het idee dat er binnen het voetbal sprake is van vriendjespolitiek en kan ik geen topic in VBL meer lezen zonder dat er gekankerd wordt over het feit dat het allemaal "door en door verrot" is.
Kan de FIFA het niet gewoon wat slimmer aanpakken? Op dat gezeik zit ik namelijk niet te wachten.
Niet de holding, overigens. Een Chinees bedrijf dat gerund wordt door "Philippe Blatter", dat zou wel al te gortig zijn.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik en dat boeit me ook geen reet. Het gaat erom dat de corrupte leiding wat slimmer met de pers om moet gaan zodat het niet ter beschikking komt voor jan en alleman. Simpele figuren zouden zich niet met zulke vraagstukken moeten bezig houden.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voetbal is gewoon een corrupt zooitje, wen er maar aan.
quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:31 schreef Euribob het volgende:
[..]
Door dit soort berichten krijgt men het idee dat er binnen het voetbal sprake is van vriendjespolitiek en kan ik geen topic in VBL meer lezen zonder dat er gekankerd wordt over het feit dat het allemaal "door en door verrot" is.
Kan de FIFA het niet gewoon wat slimmer aanpakken? Op dat gezeik zit ik namelijk niet te wachten.
Wat een curieuze redenatie. In plaats van alle vriendjespolitiek en corruptie uitbannen moeten ze zorgen dat de pers niet ter beschikking komt aan het grote publiek.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:39 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik en dat boeit me ook geen reet. Het gaat erom dat de corrupte leiding wat slimmer met de pers om moet gaan zodat het niet ter beschikking komt voor jan en alleman. Simpele figuren zouden zich niet met zulke vraagstukken moeten bezig houden.
Dat zouden bankiers ook moeten nastreven.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:39 schreef Euribob het volgende:
is gewoon een corrupt zooitje, wen er maar aan.
Ja, dat weet ik en dat boeit me ook geen reet. Het gaat erom dat de corrupte leiding wat slimmer met de pers om moet gaan zodat het niet ter beschikking komt voor jan en alleman. Simpele figuren zouden zich niet met zulke vraagstukken moeten bezig houden.
Zo lang het maar vermaak biedt.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Sport is een corrupt zooitje. Maar dat maakt het des te leuker om te volgen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Haha hoe ze het daar ontkennen is helemaal lachwekkendquote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:45 schreef Kowloon het volgende:
Tennis is echter geheel vrij van doping:
[ afbeelding ]
Lelijke kerel trouwens.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:45 schreef Kowloon het volgende:
Tennis is echter geheel vrij van doping:
[ afbeelding ]
Dat lijkt me voor mij de beste oplossing ja. Geen gezeik iedereen rijk. Verder gaat corruptie en vriendjespolitiek uitbannen niet gebeuren voordat het geld uit het voetbal wordt gehaald. En een herstructurerings- en democratiseringsslag zodat het in de toekomst in betere banen kan worden geleid zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren (vanwege het gebrek aan controle en de politieke wil om er iets aan te doen).quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Wat een curieuze redenatie. In plaats van alle vriendjespolitiek en corruptie uitbannen moeten ze zorgen dat de pers niet ter beschikking komt aan het grote publiek.
Je solliciteert naar een functie begrijp ik?
Tijdens het spijkerpoepen lijken je spieren kleiner inderdaad.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:47 schreef Tchock het volgende:
Die foto van Nadal is een tikkeltje oneerlijk.
quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:49 schreef Euribob het volgende:
[..]
Tijdens het spijkerpoepen lijken je spieren kleiner inderdaad.
80% van alle FIFA-leden bestaat uit apenlanden, het valt nog best mee met de corruptie als je het zo bekijkt.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:47 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat lijkt me voor mij de beste oplossing ja. Geen gezeik iedereen rijk. Verder gaat corruptie en vriendjespolitiek uitbannen niet gebeuren voordat het geld uit het voetbal wordt gehaald. En een herstructurerings- en democratiseringsslag zodat het in de toekomst in betere banen kan worden geleid zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren (vanwege het gebrek aan controle en de politieke wil om er iets aan te doen).
Verder was ik sarcastisch, zoals je misschien al wel begrepen had.
quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:49 schreef Kaas- het volgende:
[..]
80% van alle FIFA-leden bestaat uit apenlanden, het valt nog best mee met de corruptie als je het zo bekijkt.
Blatter is Afrikaan heur. Net als iedereen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:56 schreef Kosmoproleet het volgende:
Grappig dat de corrupte lieden dan weer komen uit schoolvoorbeeld Europese landen als Zwitserland.
Tachtig kilo schoon aan de haak.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:57 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik zag vandaag een vrachtwagentje van dit bedrijf en moest aan Euribob denken. http://www.dunyong.com/fs/nl/
Reya kan weer rustig slapen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ah, goed dat die dude is opgepakt in Molenbeek. Scheelt weer een hoop angst ook.
Afrikaans is overigens een leuk taaltje. Kwam in China een keer een Zuid-Afrikaan tegen, fascinerend dat je elkaar kan verstaan.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:57 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Blatter is Afrikaan heur. Net als iedereen.
Zuid-Afrikanen kunnen best aardig Engels inderdaad.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:02 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Afrikaans is overigens een leuk taaltje. Kwam in China een keer een Zuid-Afrikaan tegen, fascinerend dat je elkaar kan verstaan.
Hihi. Ik heb een Zuid Afrikaanse werken. Spreekt goed engels inderdaad.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:04 schreef Euribob het volgende:
[..]
Zuid-Afrikanen kunnen best aardig Engels inderdaad.
Tssk, in het Nederlands natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:04 schreef Euribob het volgende:
[..]
Zuid-Afrikanen kunnen best aardig Engels inderdaad.
Mooi is dat inderdaad. De klanken zijn herkenbaar genoeg.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:02 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Afrikaans is overigens een leuk taaltje. Kwam in China een keer een Zuid-Afrikaan tegen, fascinerend dat je elkaar kan verstaan.
Gewoon flink in elkaar hoeken, die mafkees.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ah, goed dat die dude is opgepakt in Molenbeek. Scheelt weer een hoop angst ook.
Tegen een gewonde durf je wel.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:12 schreef Reya het volgende:
[..]
Gewoon flink in elkaar hoeken, die mafkees.
Nee.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah. Zou je kunnen zeggen dat het meer een mannenfilm is?
Die heb ik laatst gekeken maar ik was werkelijk te stoned om er veel van mee te krijgenquote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:53 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Eigenlijk een beetje hetzelfde als bij The Big Lebowski. Die film vond Mevr. Pokkelmans dan ook verschrikkelijk (en ik geweldig).
Hebben we het nog steeds over Pulp Fiction?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:53 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nee.
Het is een soort mozaïekvertelling. Het zijn verhalen die in elkaar geweven zijn waardoor je aanvankelijk niet meteen door hebt hoe dingen met elkaar in verband hangen. Mevr. Pokkelmans heeft daar het geduld niet voor.
Ook moet je het vermaak niet zozeer halen uit een uitzonderlijk verhaal (want los van elkaar zijn de verhalen gewoon vrij standaard) of fantastische actie halen, maar vooral uit hoe de karakters worden neergezet en hoe de dialogen tussen die verschillende karakters verlopen.
Eigenlijk een beetje hetzelfde als bij The Big Lebowski. Die film vond Mevr. Pokkelmans dan ook verschrikkelijk (en ik geweldig).
Zonde. Een lichte "buzz" is wel aan te bevelen, maar superstoned een film kijken is mij nooit echt bevallen (of in ieder geval dat me is bijgebleven dat het beviel).quote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die heb ik laatst gekeken maar ik was werkelijk te stoned om er veel van mee te krijgen
Ik wel. Jullie alweer.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hebben we het nog steeds over Pulp Fiction?
Okquote:
Oké dat klinkt niet als een mannenfilm, maar ik begrijp dat er nogal wat geweld in voorkomt. Of klopt dat ook niet.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:53 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nee.
Het is een soort mozaïekvertelling. Het zijn verhalen die in elkaar geweven zijn waardoor je aanvankelijk niet meteen door hebt hoe dingen met elkaar in verband hangen. Mevr. Pokkelmans heeft daar het geduld niet voor.
Ook moet je het vermaak niet zozeer halen uit een uitzonderlijk verhaal (want los van elkaar zijn de verhalen gewoon vrij standaard) of fantastische actie halen, maar vooral uit hoe de karakters worden neergezet en hoe de dialogen tussen die verschillende karakters verlopen.
Ik weet ook eentje. Love actually.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ok
In het kader van mozaïekvertellingen weet ik nog wel een leuke waar mevrouw xpompompomx helemaal niks van snapt, namelijk Mulholland Drive. (tevens ook 1 van mijn favorietste films)
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaayquote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:01 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik weet ook eentje. Love actually.
Niet gezien, staat wel op het lijste.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ok
In het kader van mozaïekvertellingen weet ik nog wel een leuke waar mevrouw xpompompomx helemaal niks van snapt, namelijk Mulholland Drive. (tevens ook 1 van mijn favorietste films)
Joah. Valt op zich nog wel mee.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Oké dat klinkt niet als een mannenfilm, maar ik begrijp dat er nogal wat geweld in voorkomt. Of klopt dat ook niet.
Ik ook, maar in films t liefst zoveel mogelijk explosies en afgehakte benen.quote:
Niet echt. Zie alle islamitische kosmopolitische dichters en wetenschappers in Bagdad die werden overlopen door Mongoolse horden.quote:
Die vind ik ook erg tof, maar daar zijn de meningen flink over verdeeld.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ok
Taqqiya.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Niet echt. Zie alle islamitische kosmopolitische dichters en wetenschappers in Bagdad die werden overlopen door Mongoolse horden.
Is bij vrijwel alles van Lynch, toch?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die vind ik ook erg tof, maar daar zijn de meningen flink over verdeeld.
Klopt, zijn ook meestal niet de meest toegankelijke wegkijkfilms.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:05 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Is bij vrijwel alles van Lynch, toch?
Ik ken alleen Eraserhead, fascinerende film. Is de rest ook zo?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, zijn ook meestal niet de meest toegankelijke wegkijkfilms.
Daarom moet je mensen eerst Twin Peaks laten zien en dan willen ze vanzelf meerquote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, zijn ook meestal niet de meest toegankelijke wegkijkfilms.
Allemaal lijp spul ja.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ken alleen Eraserhead, fascinerende film. Is de rest ook zo?
Nou nee. Dat was destijds al niet mijn ding.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarom moet je mensen eerst Twin Peaks laten zien en dan willen ze vanzelf meer
Niet? Da's jammerquote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou nee. Dat was destijds al niet mijn ding.
Iedereen liep er destijds mee weg, dat alleen al was reden om er kritisch naar te kijken. En dan zie je een hoop suggestie en interessantdoenerij. Maar ik weet het, ik reageer erop als een cultuurbarbaarquote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niet? Da's jammerIk vind het echt een toffe serie. Helaas dat het aan einde van seizoen 2 wat minder werd. Maar toen deed David Lynch ook al niet meer mee geloof ik.
Gelukkig zijn de Chinezen daar ook schuldig.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:56 schreef robin007bond het volgende:
"De tijden van kolonialisme zijn voorbij", zei een naïeveling.
https://wikileaks.org/car-mining/
Gedeelde schuld is halve schuld.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:02 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Gelukkig zijn de Chinezen daar ook schuldig.
Africa heeft op dit moment anders ook niets aan die uranium.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:56 schreef robin007bond het volgende:
"De tijden van kolonialisme zijn voorbij", zei een naïeveling.
https://wikileaks.org/car-mining/
Nee, oké. Maar dat de winst vooral ten goede komt van een Frans bedrijf is niet helemaal eerlijk, vind je niet?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:54 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Africa heeft op dit moment anders ook niets aan die uranium.
Ik zie het liever als eerlijk delen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee, oké. Maar dat de winst vooral ten goede komt van een Frans bedrijf is niet helemaal eerlijk, vind je niet?
God bless the free market.
Daarom zal er dus ook Fair-trade Uranium moeten komen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee, oké. Maar dat de winst vooral ten goede komt van een Frans bedrijf is niet helemaal eerlijk, vind je niet?
God bless the free market.
Neukt Geert ook minderjarige Marokkaantjes?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:54 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Alles eraan doen om Geert Wildertje een Pim Fortuyn-probleem te bezorgen.
Geldt dat ook voor leegstaande huizen?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zie het liever als eerlijk delen.
Als jij iets hebt waar je niets mee doet, wie geeft jou dan het recht daar het eigendom van te claimen?!
Ik heb over politieke moord.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:18 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Neukt Geert ook minderjarige Marokkaantjes?
Letterlijk dan
Ik heb niet.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:20 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ik heb over politieke moord.
Onzin, stel je niet zo aan.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:20 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ik heb over politieke moord.
Voor iemand die he-le-maal niets met sport heeft zoals jij zal dat vast zo voelenquote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:58 schreef robin007bond het volgende:
Studio Sport is echt ongelofelijk plat zeg.
Uiteraard. Eerlijk de OZB op leegstaande woningen delen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor leegstaande huizen?
Is dat raar?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:30 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Voor iemand die he-le-maal niets met sport heeft zoals jij zal dat vast zo voelen
Verkapte huur dus. Huurrecht komt om de hoek kijken.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Uiteraard. Eerlijk de OZB op leegstaande woningen delen.
Belasting is huur?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 00:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Verkapte huur dus. Huurrecht komt om de hoek kijken.
En huur door wiequote:
Als hij betaalt.quote:
Ik vind dat je wel erg snel je oordeel klaar hebt, zonder in beschouwing te nemen dat andere mensen er wel eens heel anders in kunnen staan.quote:
"Maar jij bent de volgende, hoor!"quote:
Onnavolgbaar.quote:
Leuk.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 00:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Onnavolgbaar.
Geeft niet, genieën worden niet altijd begrepen.
Utrecht - Excelsior was wel aardig.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 01:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voetbal. Net zo leuk en je krijgt er niet zo'n lamme arm van.
Beste komedie ooit. Sowieso de chillstte.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die heb ik laatst gekeken maar ik was werkelijk te stoned om er veel van mee te krijgen
Life of Brian is wel beter.quote:
Allebei gedateerd. Leuk misschien in de jaren zeventig maar meer ook niet.quote:
Dan kan jij je lol zeker ook op met All the President's men?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:25 schreef Ryon het volgende:
[..]
Allebei gedateerd. Leuk misschien in de jaren zeventig maar meer ook niet.
Toch niet al te fit.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:30 schreef Kaas- het volgende:
Dacht op te staan met een katertje, maar het bleek niets dat een glas water en een appel niet op konden lossen. Maar wellicht waren er ook interactie-effecten met de nachtelijke kapsalon.
Ik heb me ook wel eens fitter gevoeld.quote:
Die kapsalon was wel oke, iets teveel sambalsaus.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:28 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Daarom Guinness. Gewoon lekker licht.
Je wordt ouder papaquote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:38 schreef Tem het volgende:
[..]
Die kapsalon was wel oke, iets teveel sambalsaus.
Toch twee asperines nodig gehad vanmorgen.
Gewoon met je rug naar de muur toe staan.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:40 schreef Heilwasser het volgende:
Gevaarlijk hoor Tem, zo met die boys.
Whehe.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:38 schreef Tem het volgende:
[..]
Die kapsalon was wel oke, iets teveel sambalsaus.
Toch twee asperines nodig gehad vanmorgen.
Ziet er goed uit maar welke homo zat er aan de sprite?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:43 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Whehe.En kan gebeuren, we hebben er ook wel een paar weg getikt.
[ afbeelding ]
Haha nice, vroeg me nog af wie de bon nou had.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:43 schreef Kaas- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bob.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ziet er goed uit maar welke homo zat er aan de sprite?
Goeie bar, met Erdinger, Paulaner én Weihenstephaner.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:43 schreef Kaas- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De Locus Publicus is zo ongeveer mijn favoriete bar in Nederland.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:59 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Goeie bar, met Erdinger, Paulaner én Weihenstephaner.
Zal het eens checken als ik ooit weer eens in Rotterdam kom.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:01 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De Locus Publicus is zo ongeveer mijn favoriete bar in Nederland.
In dat geval reken ik op een berichtje. Paar minuten lopen voor mij.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:02 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Zal het eens checken als ik ooit weer eens in Rotterdam kom.
Volgende keer de Skuumkoppe nemen van hen, die is ook erg lekker.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:03 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik vond dat Texelse biertje best oke trouwens.
Vertel nou over die poes.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:02 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Zal het eens checken als ik ooit weer eens in Rotterdam kom.
Die is prima inderdaad.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:04 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Volgende keer de Skuumkoppe nemen van hen, die is ook erg lekker.
Is goed, maar ik kom gemiddeld maar twee ker per decennium in Rotterdam.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
In dat geval reken ik op een berichtje. Paar minuten lopen voor mij.
Dat is mijn Italiaanse die er een paar dagen is.quote:
Oh wat leuk, ik hoop dat ze je huis mooi inricht. Veel plezier!quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:08 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat is mijn Italiaanse die er een paar dage is.
Nu onderweg met haar naar Amsterdam.
Wat seksistisch van je Disana.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh wat leuk, ik hoop dat ze je huis mooi inricht. Veel plezier!
Halbequote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:01 schreef Gutmensch het volgende:
Flink interview met Halve Zoolstra in NRC: http://www.nrc.nl/handels(...)iet-zitten-w-1600506
Teveel opties. Wiebes denk ik. Of Mark.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:16 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die gaat vast je voorkeurstem krijgen.
Asscher.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:26 schreef eriksd het volgende:
Wie zou de volgende premier worden? Kan geen alternatief voor Rutte bedenken, maar volgen mij heeft hij er niet meer zoveel zin in.
Zal wel een CDA'er worden dan.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:26 schreef eriksd het volgende:
Wie zou de volgende premier worden? Kan geen alternatief voor Rutte bedenken, maar volgen mij heeft hij er niet meer zoveel zin in.
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
Halbe Zijlstra, de nieuwe populist van de VVD. Gewoon dingen herhalen waarvan hij weet dat ze niet waar zijn, maar het scoort wel goed.
Ja, wat een gejammer daar aan de andere kant. Mooi dat het weer beter gaat.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:42 schreef 99.999 het volgende:
De werklozen raken steeds meer excuses kwijt http://www.volkskrant.nl/(...)og-geweest~a4266509/
En kunnen die de vacatures ook daadwerkelijk vullen? Volgens mij is het niet zo simplistisch.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:42 schreef 99.999 het volgende:
De werklozen raken steeds meer excuses kwijt http://www.volkskrant.nl/(...)og-geweest~a4266509/
Ik zie ook echt super veel vacatures voorbij komen overal.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, wat een gejammer daar aan de andere kant. Mooi dat het weer beter gaat.
Als een bedrijf niet verwacht een vacature in te kunnen vullen, dan schrijven ze die ook niet uit.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En kunnen die de vacatures ook daadwerkelijk vullen? Volgens mij is het niet zo simplistisch.
Iedereen is slachtoffer en de overheid moet mensen beschermen. Oja, meer dan 2x modaal moet afgestraft worden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En kunnen die de vacatures ook daadwerkelijk vullen? Volgens mij is het niet zo simplistisch.
En de rest van het jaar mag hij weer twijfelen tussen ASN en Triodos.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Iedereen is slachtoffer en de overheid moet mensen beschermen. Oja, meer dan 2x modaal moet afgestraft worden.
Kan je weer even op teren Robin.
Krijg je zelf ook zin om te gaan solliciteren?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik zie ook echt super veel vacatures voorbij komen overal.
Mwa, een 6.7 geef ik ervoor. Veel verantwoording over politieke keuzes maar weinig vermakelijke anekdotes.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:59 schreef Monolith het volgende:
Was die biografie van Halsema nog een beetje de moeite? Moet nog wat leesvoer hebben voor een weekje strand.
Andere tips zijn ook welkom natuurlijk.
Deze leek me ook wel aardig:
http://www.amazon.com/The(...)conomy/dp/0393341283
https://en.wikipedia.org/wiki/What%27s_the_Matter_with_Kansas%3Fquote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:59 schreef Monolith het volgende:
Was die biografie van Halsema nog een beetje de moeite? Moet nog wat leesvoer hebben voor een weekje strand.
Andere tips zijn ook welkom natuurlijk.
Deze leek me ook wel aardig:
http://www.amazon.com/The(...)conomy/dp/0393341283
Kwestie van tijd dus voordat de PVV'ers weer te druk zijn met hun baan om te zeiken op buitenlanders.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:42 schreef 99.999 het volgende:
Hele filmpje is ronduit kut, maar dat ventje op 2:40 maakt het goed.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:05 schreef GSbrder het volgende:
Hilarisch filmpje was dit toch.
Vooral die Stefan aan het einde.
Je ziet dat die maniertjes aangeleerd zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hele filmpje is ronduit kut, maar dat ventje op 2:40 maakt het goed.
Whehe, kleine boef.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:05 schreef GSbrder het volgende:
Wauw.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:05 schreef GSbrder het volgende:
Ik houd oren en ogen open.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Krijg je zelf ook zin om te gaan solliciteren?
Lekker bij een andere afdeling van de gemeente gaan werken.quote:
Wat is er mis met de ambtenarij?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:29 schreef Euribob het volgende:
[..]
Lekker bij een andere afdeling van de gemeente gaan werken.
Ze staan niet bekend om hun prestatiebeloningen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:31 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Wat is er mis met de ambtenarij?
Voor het grote geld moet je dit werk niet doen inderdaadquote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ze staan niet bekend om hun prestatiebeloningen.![]()
Enige werkgever in het hoge noorden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:29 schreef Euribob het volgende:
[..]
Lekker bij een andere afdeling van de gemeente gaan werken.
Samen met KPN, en Breman Breman Breman Breman en Breman.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Enige werkgever in het hoge noorden.
Nederlandse Gasunie.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:56 schreef Euribob het volgende:
[..]
Samen met KPN, en Breman Breman Breman Breman en Breman.
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 04-06-2014 om 15:59:55I hope we never find life on other planets because there's no doubt that the U.S. Government will start sending them money! reageer retweet
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 15:40 schreef Rezania het volgende:
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 04-06-2014 om 15:59:55I hope we never find life on other planets because there's no doubt that the U.S. Government will start sending them money! reageer retweet
Simpsons zeiden in 2000 al dat Trump president zou worden (op 2:20)quote:Op zaterdag 19 maart 2016 15:40 schreef Rezania het volgende:
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 16:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Simpsons zeiden in 2000 al dat Trump president zou worden (op 2:20)
Pls no.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 16:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Simpsons zeiden in 2000 al dat Trump president zou worden (op 2:20)
Beetje raar om het dekbed in je mond te proppen als vrouw zijnde.quote:
Ja, dat vind ik ook ietwat apartquote:Op zaterdag 19 maart 2016 16:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Beetje raar om het dekbed in je mond te proppen als vrouw zijnde.
Je krijgt van zo'n beurt uiteindelijk een droge eikel. Geef mij plaatje een maar.quote:
We kunnen in elk geval stellen dat Trump dus weinig opheeft met kolonialisme, Star Wars en dure speeltjes zoals NASA en de War on Terror. Liever richt hij zich op binnenlandse problemen. Is te prijzen, toch?quote:
NASA is haar populariteit onder Republikeinen natuurlijk sowieso wel kwijt vanwege hun rol in de Global warming hoax.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 16:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
We kunnen in elk geval stellen dat Trump dus weinig opheeft met kolonialisme, Star Wars en dure speeltjes zoals NASA en de War on Terror. Liever richt hij zich op binnenlandse problemen. Is te prijzen, toch?
En de Democraten hebben altijd al andere prioriteiten gehad. Ik voorspel weinig vooruitgang op het gebied van ruimtevaart in de komende decennia.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 16:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
NASA is haar populariteit onder Republikeinen natuurlijk sowieso wel kwijt vanwege hun rol in de Global warming hoax.
Wellicht kan hij een ruimteprogramma opzetten en een ander land laten betalen, net als hij de muur door Mexico gaat laten betalen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 16:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
We kunnen in elk geval stellen dat Trump dus weinig opheeft met kolonialisme, Star Wars en dure speeltjes zoals NASA en de War on Terror. Liever richt hij zich op binnenlandse problemen. Is te prijzen, toch?
Hij heeft in elk geval het beste voor met de belastingbetalers van de VS.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 16:59 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wellicht kan hij een ruimteprogramma opzetten en een ander land laten betalen, net als hij de muur door Mexico gaat laten betalen.
Mooi toch, mensen met een ferme overtuiging.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 18:06 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Hehe, de TS van dat gesloten POL topic is zich nu aan het uitleven in mijn PM box
Helaas ging het vooral over de spelling van het woord "verassing".quote:Op zaterdag 19 maart 2016 18:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Mooi toch, mensen met een ferme overtuiging.
Vind jij dat niet belangrijk dan.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 18:24 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Helaas ging het vooral over de spelling van het woord "verassing".
En toen heb je hem een linkje naar www.crematorium.nl gestuurd?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 18:24 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Helaas ging het vooral over de spelling van het woord "verassing".
Je hebt lelijknap teleurgesteld. FB / Klacht over een mod, waar kan ik die kwijt?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 18:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
En toen heb je hem een linkje naar www.crematorium.nl gestuurd?
Vervelend voor hem, ik voel met hem meequote:Op zaterdag 19 maart 2016 18:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je hebt lelijknap teleurgesteld. FB / Klacht over een mod, waar kan ik die kwijt?
Natuurlijk wordt de mate waarin men voor een referendum is beïnvloed door het op handen zijnde referendum en de mate waarin men dat wil gebruiken om zich uit te spreken tegen iets waar de politiek duidelijk een andere mening heeft dan zijzelf. Het omgekeerde zie je dan weer in deze SC bij bepaalde users uit Arnhem.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 18:41 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik denk dat ze door de Telegraaf en Maurice denken dat iedereen zoals hen denkt en daarom voorstander zijn.
Ik lees iedere keer "voor te liegen"quote:Op zaterdag 19 maart 2016 18:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
Slechts iets meer dan een op de tien Nederlanders (11,8 procent) vindt dat een referendum geen middel is om een besluit te nemen over belangrijke beslissingen. Die tegenstanders van referenda zijn relatief vaker mensen die een studie volgden aan een hogeschool of universiteit.
De meeste steun voor het gebruik van referenda om kiezers beslissingen voor te leggen is te vinden onder stemmers van 50Plus (92 procent), zwevende kiezers (72,7 procent), de Partij voor de Dieren (68,2 procent) en de PVV (85,5 procent).
Echte democraten die PVV'ers.
Het zal een heleboel gedoe in achterkamertjes opleveren die er uiteindelijk toe leiden dat Nederland toch akkoord gaat. En dat 'we' een of andere belangrijke toezegging krijgen in ruil daarvoor, waar we uiteindelijk niets aan hebben.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 18:45 schreef Leandra het volgende:
Maar even over dat referendum....
Wat voor impact heeft een eventueel NL "Nee" op die overeenkomst tussen de EU en Oekraïne?
Ja okay, dus het maakt in feite geen bal uit allemaal, het kost gewoon een hoop geld dat ook aan zielige bejaarden besteed had kunnen worden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 18:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zal een heleboel gedoe in achterkamertjes opleveren die er uiteindelijk toe leiden dat Nederland toch akkoord gaat. En dat 'we' een of andere belangrijke toezegging krijgen in ruil daarvoor, waar we uiteindelijk niets aan hebben.
Je doet wel je best nog wat van dat topic te maken hèquote:Op zaterdag 19 maart 2016 18:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je hebt lelijknap teleurgesteld. FB / Klacht over een mod, waar kan ik die kwijt?
Het is een cynische houding dat ik het nutteloos vind een referendum te houden over iets waarvan de uitslag daardoor toch geen verandering gaat brengen?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 18:50 schreef robin007bond het volgende:
Ik vind dit zo'n stomme cynische houding Leandra. Dat het niets zou uitmaken is al een probleem op zich, niet een probleem van het referendum zelf.
Het referendum is zinloos. Die constatering is eerder realistisch dan cynisch.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 18:50 schreef robin007bond het volgende:
Ik vind dit zo'n stomme cynische houding Leandra. Dat het niets zou uitmaken is al een probleem op zich, niet een probleem van het referendum zelf.
Hij heeft zich wel uitgeleefd. Nu moet je nog aan de bak ook, sorryquote:Op zaterdag 19 maart 2016 18:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je doet wel je best nog wat van dat topic te maken hè![]()
Het leek al zo'n vreselijke backfire te worden, fijn dat je hem tenminste nog een kans geeft
Natuurlijk is het ook een landelijke aangelegenheid. Het is niet dat het "door de EU" is besloten. Lidstaten moesten eerst akkoord gaan.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 18:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is een cynische houding dat ik het nutteloos vind een referendum te houden over iets waarvan de uitslag daardoor toch geen verandering gaat brengen?
Het is niet eens een landelijke aangelegenheid, het is een EU ding, een "nee" stem gaat gewoon niets uitmaken, het kost dus werkelijk alleen maar geld.
Ik kan helemaal niets met dat soort verspilling.
Het referendum is een PVV/GS feestje, niet gek dat mensen daar cynisch over zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 18:50 schreef robin007bond het volgende:
Nee hoor, hij wil het welles-nietes spelletje alleen maar voortzetten en daar doe ik niet aan.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 18:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij heeft zich wel uitgeleefd. Nu moet je nog aan de bak ook, sorry
Als je de mening van het volk wilt horen, dan moet dat wat mij betreft vooraf om de kaders uit te zetten. Niet achteraf als dertig partijen eindelijk een akkoord hebben weten te sluiten.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 18:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Natuurlijk is het ook een landelijke aangelegenheid. Het is niet dat het "door de EU" is besloten. Lidstaten moesten eerst akkoord gaan.
Het bestuur van een land zou ongeveer moeten zijn wat het volk vindt. Als mensen dus niet zo'n verdrag willen, dan zou het netjes zijn om daarnaar te luisteren. Dat het in de praktijk niet gaat gebeuren is een aparte klacht waard, tegen de kloof die tussen burger en politiek heerst en de minachting van het "gewone volk".
U maakt een grapje, toch?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 18:57 schreef robin007bond het volgende:
Het bestuur van een land zou ongeveer moeten zijn wat het volk vindt.
Dat scheelt weer. Mag tem het opknappen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 18:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee hoor, hij wil het welles-nietes spelletje alleen maar voortzetten en daar doe ik niet aan.
Daarbij kan ik een klacht over mezelf niet echt gaan behandelen lijkt me.
Je bedoelt die politiek die op democratische wijze gekozen is?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 18:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Natuurlijk is het ook een landelijke aangelegenheid. Het is niet dat het "door de EU" is besloten. Lidstaten moesten eerst akkoord gaan.
Het bestuur van een land zou ongeveer moeten zijn wat het volk vindt. Als mensen dus niet zo'n verdrag willen, dan zou het netjes zijn om daarnaar te luisteren. Dat het in de praktijk niet gaat gebeuren is een aparte klacht waard, tegen de kloof die tussen burger en politiek heerst en de minachting van het "gewone volk".
Hij heeft SP gestemd, ik snap da hij die minacht, dat doe ik ook.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bedoelt die politiek die op democratische wijze gekozen is?
Ik heb al gestemd, de volksvertegenwoordigers die in Den Haag zitten die zitten daar op basis van de stemmen die ze van "het gewone volk" gekregen hebben.
Maar je stelt dus in feite dat degene op wie je gestemd hebt je minacht?
Je kunt het nooit 100% met een partijprogramma eens zijn natuurlijk. Als er dan punten zijn waarop een serieuze discrepantie tussen de opvatting van de bevolking en die van het gros van de politieke partijen zit, dan is een referendum een prima middel.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bedoelt die politiek die op democratische wijze gekozen is?
Ik heb al gestemd, de volksvertegenwoordigers die in Den Haag zitten die zitten daar op basis van de stemmen die ze van "het gewone volk" gekregen hebben.
Maar je stelt dus in feite dat degene op wie je gestemd hebt je minacht?
Laten we dan maar snel een referendum houden over een algehele belastingverlaging van 10%.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:01 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee. Ik sta ook open voor vormen van directe democratie.
Hulde voor dit plan. Afschaffing eerste schijf, ook prima.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Laten we dan maar snel een referendum houden over een algehele belastingverlaging van 10%.
Nee klopt, daarom moet je heel goed bedenken op wie je als volksvertegenwoordiger stemt.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt het nooit 100% met een partijprogramma eens zijn natuurlijk. Als er dan punten zijn waarop een serieuze discrepantie tussen de opvatting van de bevolking en die van het gros van de politieke partijen zit, dan is een referendum een prima middel.
Mensen zouden daar echt niet voor stemmen hoor. Jij projecteert een of ander imago dat je hebt van "het domme volk" op iedereen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Laten we dan maar snel een referendum houden over een algehele belastingverlaging van 10%.
Nee? Het volk zou niet vallen voor "No new Taxes"?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mensen zouden daar echt niet voor stemmen hoor. Jij projecteert een of ander imago dat je hebt van "het domme volk" op iedereen.
Hoe kun je van tevoren weten of een volksvertegenwoordiger hiermee akkoord gaat of niet? Het staat in geen enkel verkiezingsprogramma.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee klopt, daarom moet je heel goed bedenken op wie je als volksvertegenwoordiger stemt.
Je moet inschatten of je stemt op iemand die jouw belangen behartigt.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hoe kun je van tevoren weten of een volksvertegenwoordiger hiermee akkoord gaat of niet? Het staat in geen enkel verkiezingsprogramma.
En dat kun je niet altijd van tevoren weten. Daarom is een referendum een prima middel om dat te corrigeren.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je moet inschatten of je stemt op iemand die jouw belangen behartigt.
Ik denk niet dat er veel te corrigeren valt.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:08 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En dat kun je niet altijd van tevoren weten. Daarom is een referendum een prima middel om dat te corrigeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |