In dit geval de mens die de sorteersleutels in Excel heeft bedacht.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:22 schreef Paper_Tiger het volgende:
Excel doet natuurlijk gewoon wat het moet doen. Falen ligt in 100% van de gevallen aan het aspect mens.
Vanzelfsprekend.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In dit geval de mens die de sorteersleutels in Excel heeft bedacht.
Maak je geen zorgen. Dat soort zaken vergeet je allemaal vrij snel weer.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:32 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Ik kan het TCP protocol en de bijhorende headers nu wel dromen denk ik
Verplichte becijferde werkcolleges, en dan ook nog informatica computerles malloten die niks werkends kunnen aanleveren, hopeloos.
Werd om 5 uur dus ook maar afgekapt. Zal dus wel een 7 voor de moeite worden. Manmanman.
Gelukkig heb ik er ook een tentamen over morgen, dus helemaal nutteloze informatie was het niet. Maar ik vind het wel ergerlijk dat week op week niets op orde is.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen. Dat soort zaken vergeet je allemaal vrij snel weer.
Vond ik wel interessant, als 13-jarige.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:32 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Ik kan het TCP protocol en de bijhorende headers
Daarna was iedere ambitie voorgoed verdwenen?quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:42 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Vond ik wel interessant, als 13-jarige.
Dat is zeker wel het niveau van de stof, jaquote:Op donderdag 17 maart 2016 17:42 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Vond ik wel interessant, als 13-jarige.
Zoals het heurt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarna was iedere ambitie voorgoed verdwenen?
Had het meer op basisschool geschat maar Havo 2 kan ook.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:45 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Dat is zeker wel het niveau van de stof, ja
Jaquote:
Niks mis met creatief selecteren.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja
Als ik de lettercoder DB, CF, AA, MA, PR, ZA en BE alfabetisch laat sorteren, dan verwacht ik de uitkomst
AA-BE-CF-DB-MA-PR-ZA, en dus niet
MA-ZA-AA-BE-CF-DB-PR.
Of ligt dat nu aan mij?
En desnoods aan de media.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:53 schreef Heilwasser het volgende:
Het uitgangspunt is dat het nooit aan jezelf ligt maar altijd aan de computer/het gereedschap.
Nee het ligt altijd aan iemand anders.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:53 schreef Heilwasser het volgende:
Het uitgangspunt is dat het nooit aan jezelf ligt maar altijd aan de computer/het gereedschap.
De verwachting is goed.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja
Als ik de lettercoder DB, CF, AA, MA, PR, ZA en BE alfabetisch laat sorteren, dan verwacht ik de uitkomst
MA-ZA-AA-BE-CF-DB-PR.
Of ligt dat nu aan mij?
De media zijn sowieso fout want links.quote:
Toevallig upper- en lowercase letters door elkaar?quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja
MA-ZA-AA-BE-CF-DB-PR.
Of ligt dat nu aan mij?
Aangezien voor jou alles links is, is dat niet zo lastig.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:57 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De media zijn sowieso fout want links.
Maar de uitkomst dus niet.quote:
Nee, het ligt ergens anders aan. Ik weet inmiddels ook waaraan, maar ik krijg het niet opgelost.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:57 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Toevallig upper- en lowercase letters door elkaar?
Spatie voor de tekst?quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar de uitkomst dus niet.
[..]
Nee, het ligt ergens anders aan. Ik weet inmiddels ook waaraan, maar ik krijg het niet opgelost.
Nee, want dat kan ik oplossen.quote:
Whahaha.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, want dat kan ik oplossen.
Excel ziet MA en ZA als dagen van de week, en sorteert ze daarom apart. Maar dat wil ik dus niet.
Ja, ik heb er al Tekst van gemaakt in de Celeigenschappen. Maar de gegevens komen in een draaitabel. En dan gaat het dus mis.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:19 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Whahaha.
Je kan per cel, kolom of rij toch aangeven wat de inhoud is?
Excel doet niet anders.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik heb er al Tekst van gemaakt in de Celeigenschappen. Maar de gegevens komen in een draaitabel. En dan gaat het dus mis.
Het mooie aan Excel vond ik altijd dat het niet voor je nadacht. Weer een droom aan duigen.
Nou, vergeleken bij MS Word...quote:
Tja, vergeleken bij Ton Elias is bijna iedereen slank.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, vergeleken bij MS Word...
Ik ben Word en ik vind dat jij vanaf hier dit lettertype wil. En dat Nieuwerkerk aan den IJssel toch lekker Nieuwerkerk aan den Ijssel heet. Rot op.
Word is prima, maar de meeste mensen weten niet hoe ze met opmaakprofielen moeten werken. Een harde enter ziet Word bijvoorbeeld als een nieuwe alinea in plaats van als witruimte. Dan raakt Word in de war ja.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:37 schreef Tchock het volgende:
Word is echt een dramatisch programma inderdaad. Hoe kan je iets simpels een tekstverwerker nou zulke rare dingen laten doen.
Excel heb ik gelukkig geen enkele vaardigheid in.
Je kan natuurlijk ook nog Shift+enter gebruiken om naar de volgende regel te smurfen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:58 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Word is prima, maar de meeste mensen weten niet hoe ze met opmaakprofielen moeten werken. Een harde enter ziet Word bijvoorbeeld als een nieuwe alinea in plaats van als witruimte. Dan raakt Word in de war ja.
Dat zal vast voor een deel de onhandigheid verklaren maar Word doet ook echt de meest onhandige dingen. Bijvoorbeeld als je tekst van lettertype verandert maar vergeet om de laatste spatie mee te selecteren, dat je dan verder typt in het oude lettertype.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:58 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Word is prima, maar de meeste mensen weten niet hoe ze met opmaakprofielen moeten werken. Een harde enter ziet Word bijvoorbeeld als een nieuwe alinea in plaats van als witruimte. Dan raakt Word in de war ja.
Hoe kun je hele stukken tekst kwijt raken?quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:01 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Belangrijke documenten gewoon in LaTeX, kun je de boel ook nog een beetje met version control beheren, zodat je niet per ongeluk hele delen kwijt bent.
Ik heb laatst een document verwijderd terwijl ik het aan het schrijven was. Erg dom was dat.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hoe kun je hele stukken tekst kwijt raken?
quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:01 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Belangrijke documenten gewoon in LaTeX, kun je de boel ook nog een beetje met version control beheren, zodat je niet per ongeluk hele delen kwijt bent.
Je kunt je beter afvragen waarom hij dingen bewaart in condooms.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Lettertype moet je ook eigenlijk in het opmaakprofiel wijzigen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zal vast voor een deel de onhandigheid verklaren maar Word doet ook echt de meest onhandige dingen. Bijvoorbeeld als je tekst van lettertype verandert maar vergeet om de laatste spatie mee te selecteren, dat je dan verder typt in het oude lettertype.
Gewoon met Tab en Shift-Tab?quote:Of een inspringende lijst maken met deelcategorieën, ook hels.
Stel dat je een lijst hebt:quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:04 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Lettertype moet je ook eigenlijk in het opmaakprofiel wijzigen.
[..]
Gewoon met Tab en Shift-Tab?
Correct, dat is een drama. Word haalt vaak hele malle capriolen uit.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Stel dat je een lijst hebt:
Hoofdstukken.
1. bla
2. bla
3. a bla
b bla
4. bla
Dan gaat Word echt de raarste capriolen uithalen met automatisch inspringen.
Geen idee, maar dit is voor vele mensen een probleem. 'Vergeten op te slaan' enzo. En zeker als je met meerdere personen aan iets werkt is het helemaal fantastisch. Er zit namelijk altijd iemand in je team die het verprutst of lak heeft aan nette documenten.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Sure, Markdown is wel chill als het alleen om tekst met misschien een plaatje en een kleine tabel gaat.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]![]()
Desalniettemin is het makkelijker om Markdown te converteren naar LaTeX d.m.v. pandoc.
Ah man, das wel een hel altijd. Helemaal als je dan nog een keertje op tab durft te drukken.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoofdstukken.
1. bla
2. bla
3. a) bla
... b) bla
4. bla
Ja, dan ben je ineens aan het hoofd van de volgende pagina of zo?quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ah man, das wel een hel altijd. Helemaal als je dan nog een keertje op tab durft te drukken.
Ik zal je een geheimpje verklappen: iemand die beweert een document kwijt te zijn, vergeten is op te slaan of dat soort gein, heeft het gewoon nooit gemaakt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:06 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Geen idee, maar dit is voor vele mensen een probleem. 'Vergeten op te slaan' enzo. En zeker als je met meerdere personen aan iets werkt is het helemaal fantastisch. Er zit namelijk altijd iemand in je team die het verprutst of lak heeft aan nette documenten.
Ah. En als je de functie van de cel veranderd?quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, want dat kan ik oplossen.
Excel ziet MA en ZA als dagen van de week, en sorteert ze daarom apart. Maar dat wil ik dus niet.
Nee, je kan het zelfs voor veel meer gebruiken. Dankzij pandoc kun je ook LaTeX-commando's binnen je markdown gebruiken en kun je ook BibTeX-referenties aanhalen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:06 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Sure, Markdown is wel chill als het alleen om tekst met misschien een plaatje en een kleine tabel gaat.
Automatische nummering/inspringen is irritant ja, maar dat kun je in de autocorrectie opties weer uit zetten. Toegegeven, waarom het standaard aan staat is mij een raadsel.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoofdstukken.
1. bla
2. bla
3. a) bla
... b) bla
4. bla
Dat zou je niet doorvertellen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zal je een geheimpje verklappen: iemand die beweert een document kwijt te zijn, vergeten is op te slaan of dat soort gein, heeft het gewoon nooit gemaakt.
Net zoiets als "oh, de mail zal dan niet aangekomen zijn". Dat klopt wel, maar dat is omdat die nooit verstuurd is.
Of omdat de server werd verhuisd en een ander ip adres kreeg. Had ik afgelopen week.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zal je een geheimpje verklappen: iemand die beweert een document kwijt te zijn, vergeten is op te slaan of dat soort gein, heeft het gewoon nooit gemaakt.
Net zoiets als "oh, de mail zal dan niet aangekomen zijn". Dat klopt wel, maar dat is omdat die nooit verstuurd is.
Daarom ook mijn truc op de middelbare: je pakt een leeg Word-bestand, opent het in kladblok, wist een paar regels code en slaat dan weer op als word-bestand. Dan lijkt het net alsof het iets is maar de ontvanger kan het niet meer openen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Rechtermuisknop > plakken als tekst zonder opmaak. Al werkt dat ook niet altijd helemaal lekker.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:09 schreef Monolith het volgende:
Teksten knippen en plakken is de grootste ramp. Ik plak het altijd eerst als tussenstap in kladblok om alle opmaak te strippen en vanuit daar weer naar Word.
Tegenwoordig kan je ook plakken zonder opmaak in word.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:09 schreef Monolith het volgende:
Teksten knippen en plakken is de grootste ramp. Ik plak het altijd eerst als tussenstap in kladblok om alle opmaak te strippen en vanuit daar weer naar Word.
Daarom.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Rechtermuisknop > plakken als tekst zonder opmaak. Al werkt dat ook niet altijd helemaal lekker.
Je kunt ook zonder opmaak plakken. In de plakopties.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:09 schreef Monolith het volgende:
"Vroeger" kon dat met ctrl+shit+v, meen ik.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Rechtermuisknop > plakken als tekst zonder opmaak. Al werkt dat ook niet altijd helemaal lekker.
Lekker boeiend. Zo'n autosave heeft Vim ook.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:11 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik vind Word wel prima werken. Het is niet zo eenvoudig als het aanvankelijk lijkt, maar zelfs die automatisch inspring functie werkt logisch als je weet wanneer je het verschil weet tussen enter of shit+enter moeten gebruiken.
En als je dan eens de boel verneukt kun je gewoon die autosaves herstellen. Zo was ik laatst ook eens een boel kwijt. Recoverybestandje uit een map gevist en verder gegaan waar ik was gebleven.
Was meer aan Tchock gericht, de prutsertquote:Op donderdag 17 maart 2016 19:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Lekker boeiend. Zo'n autosave heeft Vim ook.
Klopt zelf ook wel eens gebruikt, maar met version control zie je dat dan ook. Of bijvoorbeeld Google Drive houdt bij wanneer iemand voor het laatst het document heeft geopend en bewerkt. Kun je de volgende dag diegene tijdens de project vergadering in elkaar rammen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je met "de kroeg" literatuur over handelen met voorkennis en marktmanipulatie bedoelt wel ja.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:12 schreef Kaas- het volgende:
Genoeg over Word en Excel. Lekker boeiend.
Iemand nog de kroeg in vanavond?
Oké. Ja, op zich zijn de meeste office suites wel prima als je weet hoe je met bepaalde dingen om moet gaan.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:12 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Was meer aan Tchock gericht, de prutsert.
Die ziekte heeft Microsoft inderdaad wel bij meer producten.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:12 schreef Monolith het volgende:
Maar nog veruit het meest irritante aspect aan Word is dat ze het bij elke nieuwe versie weer presteren om alle menu's te herorganiseren, zodat je je de eerste drie maanden weer een ongeluk zoekt naar allerhande functies.
Ah, zit er wel handig uit, heb het een GitHub sterretje gegeven. Zal wanneer nodig er wel naar kijken, bedanktquote:Op donderdag 17 maart 2016 19:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee, je kan het zelfs voor veel meer gebruiken. Dankzij pandoc kun je ook LaTeX-commando's binnen je markdown gebruiken en kun je ook BibTeX-referenties aanhalen.
Het is echt zo poeping ideaal. Met pandoc kun je zelfs Markdown converteren naar fancy html5 slideshows.
Zie bijv:
http://www.surefoss.org/p(...)pandoc-for-academia/
quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:14 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Ah, zit er wel handig uit, heb het een GitHub sterretje gegeven. Zal wanneer nodig er wel naar kijken, bedankt
Wel leuk onderwerp. Post gerust een samenvatting wanneer je klaar bent. Kan je direct testen of je het al goed uitleggen kunt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je met "de kroeg" literatuur over handelen met voorkennis en marktmanipulatie bedoelt wel ja.
Geen dank! Ik heb het ook op GitHub gestarred. Zou chill zijn als het eens goed voor je uitkomt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:14 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Ah, zit er wel handig uit, heb het een GitHub sterretje gegeven. Zal wanneer nodig er wel naar kijken, bedankt
Misschien. Wel zin in een borrel, maar eigenlijk kan het natuurlijk niet.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:12 schreef Kaas- het volgende:
Genoeg over Word en Excel. Lekker boeiend.
Iemand nog de kroeg in vanavond?
Waarom zou het niet kunnen dan?quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien. Wel zin in een borrel, maar eigenlijk kan het natuurlijk niet.
Beter een sterretje in je GitHub, dan een GitHub in je sterretje.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:15 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Wil jij ook een GitHub sterretje
Ja.... nee...quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:16 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Beter een sterretje in je GitHub, dan een GitHub in je sterretje.
2/10.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:16 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Beter een sterretje in je GitHub, dan een GitHub in je sterretje.
Gewoon fokken wanneer ze er zijn.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:16 schreef Pokkelmans het volgende:
Vanavond weer een feestje in huis. Word er niet goed van. Moet ik weer sociaal doen en zo.
Omdat ik morgen gewoon les moet geven.quote:
Doe een rollenspel en bedenk dat je in een POL SC-meet zit.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:16 schreef Pokkelmans het volgende:
Vanavond weer een feestje in huis. Word er niet goed van. Moet ik weer sociaal doen en zo.
Aan POL-meets heb ik ook een grafhekel. Veel te veel homo's.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Doe een rollenspel en bedenk dat je in een POL SC-meet zit.
Vanavond niet toch? Nee, maar echt, dat zou me nou nooit tegenhouden. Zolang je maar niet zo dronken wordt dat je morgen misselijk bent.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat ik morgen gewoon les moet geven.
Gewoon een willekeurig PvdA-plan.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:19 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Wacht, welk plan is het eigenlijk?
Even de klas excuseren om een mooie pannekoek te leggen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:20 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Vanavond niet toch? Nee, maar echt, dat zou me nou nooit tegenhouden. Zolang je maar niet zo dronken wordt dat je morgen misselijk bent.
Vind het al best aardig dat politici weer proberen wat visie te tonen. Beter dan de gebruikelijke waan van de dag.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:21 schreef Tchock het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje sneu dat de PvdA er zo om wordt afgezeken. Als ze een of ander ver doel stellen is het niet goed en nu is hun doelstelling te scherp en worden ze daar keihard om afgebrand.
Het is natuurlijk een uitstekend plan. Hoe sneller we van fossiele brandstoffen af zijn, hoe beter. We doen het dramatisch op dat vlak vergeleken met de rest van Europa.
Paar kerncentraletjes uit de grond stampen dan.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:21 schreef Tchock het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje sneu dat de PvdA er zo om wordt afgezeken. Als ze een of ander ver doel stellen is het niet goed en nu is hun doelstelling te scherp en worden ze daar keihard om afgebrand.
Het is natuurlijk een uitstekend plan. Hoe sneller we van fossiele brandstoffen af zijn, hoe beter. We doen het dramatisch op dat vlak vergeleken met de rest van Europa.
Internet jij eigenlijk met VPN-verbinding Robin?quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Geen dank! Ik heb het ook op GitHub gestarred. Zou chill zijn als het eens goed voor je uitkomt.LaTeX schrijven kost toch wat meer werk is mijn ervaring.
quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:21 schreef Tchock het volgende:
Hoezo?quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:22 schreef Euribob het volgende:
[..]
Internet jij eigenlijk met VPN-verbinding Robin?
Even gegoogeld, maar ik ben voor, zeker binnen die 10 jaar termijn moet dit te halen zijn.quote:
Precies. En dan kom zo'n bolle VVD'er met "de aanval op de automobilist is geopend". Nog nooit een elektrische auto gezien, of zo?quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vind het al best aardig dat politici weer proberen wat visie te tonen. Beter dan de gebruikelijke waan van de dag.
Moeten we over 10 jaar speakertjes in de auto monteren om ons een beetje mannelijk te voelen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies. En dan kom zo'n bolle VVD'er met "de aanval op de automobilist is geopend". Nog nooit een elektrische auto gezien, of zo?
Ik heb er laatst een aangeschaft om weer fatsoenlijk te kunnen Netflixen. Vroeg me af of jij, puur voor je "anonimiteit", er ook een had.quote:
Ben ik ook wel voor. De nieuwste generatie is extreem veilig en kan de periode overbruggen tot we echt op duurzaam over kunnen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:22 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Paar kerncentraletjes uit de grond stampen dan.
De vraag is of verbieden de juiste weg is.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:21 schreef Tchock het volgende:
Het tienpuntenplan als geheel is ook gewoon een uitstekende onderhandelingsinzet. Ik vind het dikke prima.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:21 schreef Tchock het volgende:
Met de huidige stand der techniek een vrij waardeloos idee.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:22 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
We zijn wel het beste Europese land wat betreft dieselgebruik, had ik dat al gezegd?quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:21 schreef Tchock het volgende:
quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:24 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik heb er laatst een aangeschaft om weer fatsoenlijk te kunnen Netflixen. Vroeg me af of jij, puur voor je "anonimiteit", er ook een had.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast tegenwoordig ook een must voor openbare WiFi-netwerken.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2016 19:25:43 ]
Daarnaast kunnen elektrische auto's lekker snel accelereren, en als die dingen nog eens computer gestuurd worden kun je de snelheid ook wel naar de 180km/u ophogen. Win/win voor de VVD lijkt me.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies. En dan kom zo'n bolle VVD'er met "de aanval op de automobilist is geopend". Nog nooit een elektrische auto gezien, of zo?
Er is nog steeds geen bevredigende oplossing voor kernafval, trouwens. Dat blijft tienduizenden jaren gevaarlijk. Maar goed, we hebben de complete fossiele voorraad er ook al doorheengejaagd in een paar generaties. Bergen kernafval achterlaten kan er ook nog wel bij.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ben ik ook wel voor. De nieuwste generatie is extreem veilig en kan de periode overbruggen tot we echt op duurzaam over kunnen.
Het antwoord op die vraag is tamelijk eenvoudig.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:24 schreef Perrin het volgende:
De vraag is of verbieden de juiste weg is.
Ach ja, dat is de primaire reactie van de VVD als het over auto's gaatquote:Op donderdag 17 maart 2016 19:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maximaal zes keer.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:25 schreef Euribob het volgende:
[..]
We zijn wel het beste Europese land wat betreft dieselgebruik, had ik dat al gezegd?
Klopt. Daarom ben ik ook geen voorstander van kernenergie op de lange termijn.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er is nog steeds geen bevredigende oplossing voor kernafval, trouwens. Dat blijft tienduizenden jaren gevaarlijk.
Hoezo 'weer'?quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:25 schreef Tem het volgende:
DWDDWeer Connie Palmen
Connie is weer dronken
Energiezuiniger leven.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klopt. Daarom ben ik ook geen voorstander van kernenergie op de lange termijn.
Maar we moeten toch íets. Kolen en olie veroorzaken meer doden, meer milieuschade en meer overlast dan kerncentrales en hun afval, dus die laatste is dan een beter alternatief.
In haar oude interviews lijkt ze ook al bezopen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:25 schreef Tem het volgende:
DWDDWeer Connie Palmen
Connie is weer dronken
Meer windmolens en zonnepanelen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klopt. Daarom ben ik ook geen voorstander van kernenergie op de lange termijn.
Maar we moeten toch íets. Kolen en olie veroorzaken meer doden, meer milieuschade en meer overlast dan kerncentrales en hun afval, dus die laatste is dan een beter alternatief.
En paar weken terug is nog besloten dat de Europese autoindustrie met fluwelen handschoentjes aangepakt wordt wat betreft de emissie-eisen en de nieuwe meetmethode. En dan nu wel allerlei draconische plannen rond bazuinen...quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:21 schreef Tchock het volgende:
Merkwaardige redenering.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er is nog steeds geen bevredigende oplossing voor kernafval, trouwens. Dat blijft tienduizenden jaren gevaarlijk. Maar goed, we hebben de complete fossiele voorraad er ook al doorheengejaagd in een paar generaties. Bergen kernafval achterlaten kan er ook nog wel bij.
Die show wordt iedere week kutter.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
In haar oude interviews lijkt ze ook al bezopen.
Op milieugebied blijken normen (en als je niet voldoet dus verbieden) vaak best wel goed te werken eigenlijk.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
De vraag is of verbieden de juiste weg is.
Tegen die tijd kan waarschijnlijk toch niemand meer een auto betalen, behalve de allerrijksten.
quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:25 schreef robin007bond het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast tegenwoordig ook een must voor openbare WiFi-netwerken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Choking on those tossed salads and scrambled eggs
Maar d'r kapsel zit goed.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:25 schreef Tem het volgende:
DWDDWeer Connie Palmen
Connie is weer dronken
Normen en financiële prikkels.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Op milieugebied blijken normen (en als je niet voldoet dus verbieden) vaak best wel goed te werken eigenlijk.
Ze heeft gewoon constant grote dorstquote:Op donderdag 17 maart 2016 19:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
In haar oude interviews lijkt ze ook al bezopen.
Een proefballon van de PvdA kun je moeilijk een besluit van de EU aanrekenen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:27 schreef Kowloon het volgende:
[..]
En paar weken terug is nog besloten dat de Europese autoindustrie met fluwelen handschoentjes aangepakt wordt wat betreft de emissie-eisen en de nieuwe meetmethode. En dan nu wel allerlei draconische plannen rond bazuinen...
Dat besluit kwam uit de koker van de PvdA?quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:27 schreef Kowloon het volgende:
[..]
En paar weken terug is nog besloten dat de Europese autoindustrie met fluwelen handschoentjes aangepakt wordt wat betreft de emissie-eisen en de nieuwe meetmethode. En dan nu wel allerlei draconische plannen rond bazuinen...
Ik bedoelde het sarcastischquote:Op donderdag 17 maart 2016 19:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Merkwaardige redenering.
Was gisteren ook een rechtszaak over een klein meisje die al lang door haar ouders mishandeld is. Kan je dat meisje net zo goed nog een paar extra klappen verkopen.
Had je Pauw gezien? Waarom ga je als advocaat daar aan tafel zitten vraag ik me af.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Merkwaardige redenering.
Was gisteren ook een rechtszaak over een klein meisje die al lang door haar ouders mishandeld is. Kan je dat meisje net zo goed nog een paar extra klappen verkopen.
Daar zorgt moedertje natuur wel voor, met harde hand desnoods.quote:
quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:27 schreef Euribob het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2016 19:30:13 ]
Oh, dat kunnen we zeker wel. Kijk alleen al naar hoeveel beter huizen geïsoleerd zijn en hoeveel efficiënter we verwarmen.quote:
quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:30 schreef robin007bond het volgende:
[..]Waarom praten jullie in codetaal en spoilers? VPN's zijn toch de normaalste zaak van de wereld, of mis ik iets?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:30 schreef robin007bond het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Choking on those tossed salads and scrambled eggs
Ik kijk niet zo vaak meerquote:Op donderdag 17 maart 2016 19:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het wisselt vooral nogal van kwaliteit. Maar Connie trek ik ook niet.
Een gezonde energiemix zal in diverse delen van de wereld denk ik inderdaad kernsplitsingsenergie omvatten. Als je er netjes mee omspringt is daar niet zoveel bezwaar tegen naar mijn idee.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:22 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Oh, ik vond het wel bij je passen, sinds ik m'n perceptie van je niveau een beetje naar beneden heb bijgesteld als gevolg van het topic over de PSV-fans.quote:
Ja, ik weet het ook niet. Maar als Robin in spoilers wil posten voor welke reden dan ook doe ik gewoon mee.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom praten jullie in codetaal en spoilers? VPN's zijn toch de normaalste zaak van de wereld, of mis ik iets?
quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:30 schreef Euribob het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zorgt er alleen maar voor dat de prijs daalt en er dus meer energie wordt afgenomen. Straks hebben we supergeïsoleerde huizen met een wifi-verbinding in elke muur.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, dat kunnen we zeker wel. Kijk alleen al naar hoeveel beter huizen geïsoleerd zijn en hoeveel efficiënter we verwarmen.
Ik kijk ook maar zo nu en dan maar het valt wel teveel in herhaling allemaal.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:30 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik kijk niet zo vaak meerMaar iedere keer als ik kijk zit er weer zo een stamgast die niets te vertellen heeft.
/inb4 Lijkt POLSC wel.
Dat jij je zo identificeert met criminele bedelvrouwtjes verbaasde mij dan weer.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:30 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oh, ik vond het wel bij je passen, sinds ik m'n perceptie van je niveau een beetje naar beneden heb bijgesteld als gevolg van het topic over de PSV-fans.
Op jezelf wonen. Elke avond quality time op zolder.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:16 schreef Pokkelmans het volgende:
Die proefballon moet echter wel door dezelfde overheid uitgevoerd worden. Dat zou nogal merkwaardig zijn nu duidelijk besloten is om de Europese auto-industrie lekker de ruimte te geven.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een proefballon van de PvdA kun je moeilijk een besluit van de EU aanrekenen.
Volgens mij is in Nederland het totale energieverbruik per huishouden nu lager dan een paar decennia terug.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zorgt er alleen maar voor dat de prijs daalt en er dus meer energie wordt afgenomen. Straks hebben we supergeïsoleerde huizen met een wifi-verbinding in elke muur.
quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:24 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het tienpuntenplan als geheel is ook gewoon een uitstekende onderhandelingsinzet. Ik vind het dikke prima.
Wat is deze.quote:Opdonderdag 17 maart 2016 11:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Die nuance kwam hybridcars.com natuurlijk niet zo goed uit om er duidelijk bij te vermelden.
Maar de PvdA lult dus. Heeft Euribob er al publiekelijk afstand van genomen?
Lidstaten kunnen op energiegebied best nog wat zelf beslissen. En waarom moeten partijen alles steunen wat elders besloten wordt? En waarom mogen ze zelf geen plannen lanceren die ze beter achten?quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:33 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Die proefballon moet echter wel door dezelfde overheid uitgevoerd worden. Dat zou nogal merkwaardig zijn nu duidelijk besloten is om de Europese auto-industrie lekker de ruimte te geven.
Zeker. Naast huizen zijn ook apparaten efficiënter geworden.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij is in Nederland het totale energieverbruik per huishouden nu lager dan een paar decennia terug.
Dat mens doet niet eens meer de moeite om als normaal functionerend mens over te komen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:25 schreef Tem het volgende:
DWDDWeer Connie Palmen
Connie is weer dronken
Dat zou heel goed kunnen want efficiëntie verhoogt gigantisch. Maar hogere efficiëntie zorgt alleen maar voor een hogere vraag. De mens kán niet terugschakelen in energiegebruik en dat zullen we ook niet doen, tenzij het gedwongen wordt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij is in Nederland het totale energieverbruik per huishouden nu lager dan een paar decennia terug.
Echter hebben we wel meer apparaten, zoals iPads voor de kids en een slow juicer voor moeders.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zeker. Naast huizen zijn ook apparaten efficiënter geworden.
Een deel van dit café anders ook niet hoorquote:Op donderdag 17 maart 2016 19:37 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Dat mens doet niet eens meer de moeite om als normaal functionerend mens over te komen.
Een wat?quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:37 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Echter hebben we wel meer apparaten, zoals iPads voor de kids en een slow juicer voor moeders.
Als dezelfde energiebehoefte efficienter wordt ingericht heb je al winst. Zie HR-ketels versus oude geisers.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen want efficiëntie verhoogt gigantisch. Maar hogere efficiëntie zorgt alleen maar voor een hogere vraag. De mens kán niet terugschakelen in energiegebruik en dat zullen we ook niet doen, tenzij het gedwongen wordt.
Ter illustratie:
[ afbeelding ]
Precies, en dat wordt alleen maar erger. De volgende stap is het elektrificeren van producten die dat nu niet zijn omdat accu's steeds kleiner worden. Kijk maar naar fietsen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:37 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Echter hebben we wel meer apparaten, zoals iPads voor de kids en een slow juicer voor moeders.
En ledlampjes in plaats van Philips peertjes.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:37 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ledlampjes met bluetooth en wifi.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En ledlampjes in plaats van Philips peertjes.
Een elektrische fiets opladen is allicht efficiënter dan een extra biefstuk produceren omdat opa hard heeft gefietst.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies, en dat wordt alleen maar erger. De volgende stap is het elektrificeren van producten die dat nu niet zijn omdat accu's steeds kleiner worden. Kijk maar naar fietsen.
Gezien de stevige groei in het aantal huishoudens is het verbruik per huishouden dus gewoon gedaald.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen want efficiëntie verhoogt gigantisch. Maar hogere efficiëntie zorgt alleen maar voor een hogere vraag. De mens kán niet terugschakelen in energiegebruik en dat zullen we ook niet doen, tenzij het gedwongen wordt.
Huishoudens nemen inderdaad niet of niet veel meer toe.
[ afbeelding ]
The "Internet of Things" is op dit moment nog aardig een buzzword hoorquote:Op donderdag 17 maart 2016 19:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies, en dat wordt alleen maar erger. De volgende stap is het elektrificeren van producten die dat nu niet zijn omdat accu's steeds kleiner worden. Kijk maar naar fietsen.
Die iPads gebruiken dan weer minder energie dan die desktop van een paar jaar terugquote:Op donderdag 17 maart 2016 19:37 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Klopt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gezien de stevige groei in het aantal huishoudens is het verbruik per huishouden dus gewoon gedaald.
Wtf is een 'slowjuicer'.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:39 schreef Heilwasser het volgende:
Deze bijvoorbeeld: http://www.slowjuice.nl/angel-juicer-ag-8500.html
Al het goede van fruit en groente, maar dan zonder fruit en groente.
Ik ben de moeder in dit huis.quote:
Ik hoorde vanochtend over zelfstrikkende schoenenquote:Op donderdag 17 maart 2016 19:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een persmachine die fruit en groente door een zeef drukt om zo meer vezels in het sap te krijgen. Zijn erg hip tegenwoordig.quote:
Die waren ons beloofd maar de techniek laat het afweten.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik hoorde vanochtend over zelfstrikkende schoenen
Ik erger me echt dood aan al die food-hypes.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een persmachine die fruit en groente door een zeef drukt om zo meer vezels in het sap te krijgen. Zijn erg hip tegenwoordig.
ah zo. Ik doe niet aan hipquote:Op donderdag 17 maart 2016 19:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een persmachine die fruit en groente door een zeef drukt om zo meer vezels in het sap te krijgen. Zijn erg hip tegenwoordig.
+1quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik erger me echt dood aan al die food-hypes.
Zoals vegetarisme.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ongelofelijk vervelend. Wat ik ook zo stom vind is dat al het advies van bijvoorbeeld het Voedingscentrum wordt gewantrouwd.quote:
Och. Mensen vervelen zich.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat stoort mij altijd aan de plannen met betrekking tot energie van linkerzijde. Dikwijls zijn de plannen gericht op het doen afnemen van het energiegebruik, maar dat is een naïeve koers. Probeer liever de ontwikkeling van nieuwe technologie te versnellen, dat is een stuk nuttiger. Zelfde geldt overigens voor al die subsidieplannen waar vaak vooral bestaande technologie gesubsidieerd wordt (zoals windmolens en elektrische auto's), ik twijfel sterk over het nut daarvan. Als een technologie competitief genoeg is zal deze ook zonder uitgebreid subsidieplan vanuit de overheid de markt veroveren. Het bespaarde geld met het schrappen van subsidieplannen kan dan in de ontwikkeling van nieuwe technologie gestoken worden.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Meer om geen energie aan het sap toe te voegen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als hype in vlagen sinds de jaren '70 denk ik. Korter dan homeopathie.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hoe lang bestaat vegetarisme al?
Shit, die dingen zijn nogal duur ja.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:46 schreef Leandra het volgende:
Darn, ik drink 1 glas grapefruitsap per dag, dat kost ¤ 1,15 per liter, dus per dag kost me dat ¤ 0,29
Hoe oud moet ik wel niet worden om zo'n apparaat van ¤ 1.345 terug te verdienen?
Als bewuste keuze, in plaats van uit nood geboren? Ik zou zeggen: een jaar of 30-50.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hoe lang bestaat vegetarisme al?
Einstein had het er al over.. Dus ik gok dat het al langer bestaat.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als hype in vlagen sinds de jaren '70 denk ik. Korter dan homeopathie.
quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ach, de groep mensen die helemaal fan is van zo'n ding verschilt volgens mij niet veel van de groep die altijd zich zo hard mogelijk moet afzetten tegen zulke trends.quote:
Dit is ook nogal naïef natuurlijk.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat stoort mij altijd aan de plannen met betrekking tot energie van linkerzijde. Dikwijls zijn de plannen gericht op het doen afnemen van het energiegebruik, maar dat is een naïeve koers. Probeer liever de ontwikkeling van nieuwe technologie te versnellen, dat is een stuk nuttiger. Zelfde geldt overigens voor al die subsidieplannen waar vaak vooral bestaande technologie gesubsidieerd wordt (zoals windmolens en elektrische auto's), ik twijfel sterk over het nut daarvan. Als een nieuwe technologie competitief genoeg is zal deze ook zonder uitgebreid subsidieplan vanuit de overheid de markt veroveren. Het bespaarde geld met het schrappen van subsidieplannen kan dan in de ontwikkeling van nieuwe technologie gestoken worden.
Zoals vegetarisme? Eens.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
grapefruitsap maak je met een citruspers.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:46 schreef Leandra het volgende:
Darn, ik drink 1 glas grapefruitsap per dag, dat kost ¤ 1,15 per liter, dus per dag kost me dat ¤ 0,29
Hoe oud moet ik wel niet worden om zo'n apparaat van ¤ 1.345 terug te verdienen?
Hitler niet te vergeten.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:48 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Einstein had het er al over.. Dus ik gok dat het al langer bestaat.
Mijn collega heeft een koffieapparaat van ¤2k gekocht, terwijl koffie uitgifte op kantoor gratis is. Een terugverdientijd van oneindig.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:46 schreef Leandra het volgende:
Ik dacht met een 'slowjuicer'quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
grapefruitsap maak je met een citruspers.
Ik lees net dat ik een slow juicer hoor te willen hebben.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
grapefruitsap maak je met een citruspers.
Daar mik je alles in behalve citrusvruchten.quote:
Einstein had het ook over zwarte gaten. Hoelang geleden zijn die ontdekt?quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:48 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Einstein had het er al over.. Dus ik gok dat het al langer bestaat.
Nee.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Met een slowjuicer wordt t lekkerder. Daar staat tegenover dat een citruspers betaalbaar is.
Maar het werd volgens mij ook al daarvoor in de praktijk gebracht.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Einstein had het ook over zwarte gaten. Hoelang geleden zijn die ontdekt?
Vegetarisme, het is een sympathiek idee, maar weinig mensen proberen het zelf uit.
Gras? Ik dacht altijd dat dat een grap was.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:50 schreef Tchock het volgende:
Mijn moeder is helemaal fan van haar slowjuicer. Die kweekt in mijn oude kamer in het ouderlijk huis gras om vervolgens in dat apparaat te stoppen. En elke ochtend maakt ze haar eigen bietensap.
Als zij er blij van wordt moet ze lekker haar ding doen.
Toch zit er een kern van waarheid in.quote:
Beter dat dan een wietplantage.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:50 schreef Tchock het volgende:
Mijn moeder is helemaal fan van haar slowjuicer. Die kweekt in mijn oude kamer in het ouderlijk huis gras om vervolgens in dat apparaat te stoppen. En elke ochtend maakt ze haar eigen bietensap.
Als zij er blij van wordt moet ze lekker haar ding doen.
Eigenlijk heeft de moeder van TShock gewoon een wietplantage in zijn oude kamer.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Gras? Ik dacht altijd dat dat een grap was.
Dat vermoed ik ook. Ruik nog eens goed, Tchock.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:52 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Eigenlijk heeft de moeder van TShock gewoon een wietplantage in zijn oude kamer.
Je bent vergeten je aluminiumhoedje af te doen. Er zijn geen voedingsstoffen die je tekort komt als je vleesvervangers eet.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:53 schreef Heilwasser het volgende:
Ja mensen kunnen op enkel planten overleven. En met overleven is alles gezegd.
Tarwegras.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Voedingscentrum is overgenomen door hippies en verspreiden propaganda.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je bent vergeten je aluminiumhoedje af te doen. Er zijn geen voedingsstoffen die je tekort komt als je vleesvervangers eet.
Bron: VoedingsCentrum *(http://www.voedingscentru(...)isme-veganisme.aspx)
Maar aan de andere kant werkt het opleggen van een steeds lagere epc blijkbaar gewoon. Maar afwachten tot de problematiek spontaan oplost is schattig maar toch echt naïef.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Toch zit er een kern van waarheid in.
Empirisch bewijs is te vinden in de lagere bijtelling voor "zuinige" auto's in Nederland.
Mogelijk.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar het werd volgens mij ook al daarvoor in de praktijk gebracht.
Het rode gevaar zit ook overal.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:54 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Voedingscentrum is overgenomen door hippies en verspreiden propaganda.
Nice.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mogelijk.
Er bestonden vroeger ook al mensen met anorexia. Toch kennen mensen de Westerse media een rol toe bij de groei van anorexiapatiënten. Tevens:
[ afbeelding ]
Je kan er ook een bleek bekkie van krijgen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:53 schreef Heilwasser het volgende:
Ja mensen kunnen op enkel planten overleven. En met overleven is alles gezegd.
Waaruit blijkt dat het werkt?quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant werkt het opleggen van een steeds lagere epc blijkbaar gewoon. Maar afwachten tot de problematiek spontaan oplost is schattig maar toch echt naïef.
In die grafiek zie ik geen causaal verband. Andere onderzoeken tonen ook aan dat vegetariërs gemiddeld intelligenter zijn.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mogelijk.
Er bestonden vroeger ook al mensen met anorexia. Toch kennen mensen de Westerse media een rol toe bij de groei van anorexiapatiënten. Tevens:
[ afbeelding ]
Ook zit je met het effect dat je eigenlijk mobiliteit aan het subsidiëren bent terwijl het vanuit milieuoogpunt juist beter is om dat niet te doen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Toch zit er een kern van waarheid in.
Empirisch bewijs is te vinden in de lagere bijtelling voor "zuinige" auto's in Nederland.
Mensen die geen vlees etenquote:Op donderdag 17 maart 2016 19:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je kan er ook een bleek bekkie van krijgen.
Ai, dat belooft niet veel goeds voor vegetariërs.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mogelijk.
[ afbeelding ]
[citation needed]quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:58 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ai, dat belooft niet veel goeds voor vegetariërs.
Weet je wel hoe vervuilend jij zelf bent?quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:56 schreef robin007bond het volgende:
Mensen die zo trots zijn op hun persoonlijke rijdende vervuiler.
Minder dan vele anderen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Weet je wel hoe vervuilend jij zelf bent?
Dat men daaraan kan voldoen komt echter doordat bestaande technieken verbeterd worden en nieuwe technieken uitgevonden worden. Sterker nog, kon men er niet aan voldoen, dan zou de norm als zodanig niet opgelegd worden immers anders zou er bijvoorbeeld geen nieuwe huizen meer gebouwd kunnen worden.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant werkt het opleggen van een steeds lagere epc blijkbaar gewoon. Maar afwachten tot de problematiek spontaan oplost is schattig maar toch echt naïef.
quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat men daaraan kan voldoen komt echter doordat bestaande technieken verbeterd worden en nieuwe technieken uitgevonden worden. Sterker nog, kon men er niet aan voldoen, dan zou de norm als zodanig niet opgelegd worden immers anders zou er bijvoorbeeld geen nieuwe huizen meer gebouwd kunnen worden.
Nou zeg, het is toch zo? Als de technologie niet in staat is de normen te volgen zullen de normen niet zo gesteld worden, immers het scenario waarin er geen huizen meer gebouwd kunnen worden of auto's verkocht kunnen worden is onacceptabel.quote:
De relevante vraag is natuurlijk in welke mate de voorschriften de technologische ontwikkeling en de adoptie van die technologie drijven.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:04 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nou zeg, het is toch zo? Als de technologie niet in staat is de normen te volgen zullen de normen niet zo gesteld worden, immers het scenario waarin er geen huizen meer gebouwd kunnen worden of auto's verkocht kunnen worden is onacceptabel.
Nee, tarwegras bestaat echt en het wordt echt gegeten danwel gedronken.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Hmm. Ik vind dat net zo'n bak kattengras voor de binnenkat. Dus ja, ik geloof wel dat het vies is.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, tarwegras bestaat echt en het wordt echt gegeten danwel gedronken.
[ afbeelding ]
Het is ook zeer gezond - vergelijkbaar met spinazie. Het is wel héél erg vies.
Hulde. Ik zal je niet lastigvallen met mijn verbruik.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:59 schreef Leandra het volgende:
Ik heb trouwens even oude rekeningen bekeken, maar 2-persoonshuishouden in tussenwoning in 2004: 3225 kWh.
Zelfde huis(houden) in 2010: 2987 kWh.
Nu: 3-persoonshuishouden in ruimere 2-kapper (zelfde bouwperiode): 2600 kWh per jaar.
Als ik het zo bekijk dat daalt mijn verbruik zo'n 10% per 6 jaar.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hulde. Ik zal je niet lastigvallen met mijn verbruik.
Ik denk dus dat dat behoorlijk overschat wordt, en dat de reden is dat we nu vooral spaar en LED-lampen in huis hebben te danken is aan het lagere energieverbruik (= minder energiekosten) en dat deze lampen nu geen koel licht meer produceren. Het gloeilampenverbod heeft daar niet zoveel aan veranderd schat ik zo in.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
De relevante vraag is natuurlijk in welke mate de voorschriften de technologische ontwikkeling en de adoptie van die technologie drijven.
Haha, als je dat eet ga je loeien en krijg je horens.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, tarwegras bestaat echt en het wordt echt gegeten danwel gedronken.
[ afbeelding ]
Het is ook zeer gezond - vergelijkbaar met spinazie. Het is wel héél erg vies.
Ik meende dat jij zonnepanelen had laten installeren.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik het zo bekijk dat daalt mijn verbruik zo'n 10% per 6 jaar.
En dan is het ook nog eens een verbruik dat nu sowieso al flink onder het gemiddelde voor een 3-persoonshuishouden ligt (dat is 3500 kWh).
En dan te bedenken dat er altijd iemand thuis is.
Ja klopt, afgelopen november, dus wat m'n werkelijke afname elektriciteit van de stroomleverancier gaat zijn weet ik niet, maar m'n hoog tarief meter stond vanmiddag alweer op dezelfde stand als 23 februariquote:Op donderdag 17 maart 2016 20:13 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik meende dat jij zonnepanelen had laten installeren.
Groente is sowieso voor konijnen natuurlijk. Ik eet alleen maar dingen waar een dier voor gestorven is. Wat lastig is met melk want moet elke keer de koe afmaken... Daar moet ik nog even iets op vinden.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:12 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Haha, als je dat eet ga je loeien en krijg je horens.
Alles zat ze mee en t dan zo verknoeienquote:
Haha. Ik houd ook steeds het verbruik bij. 258 kw sinds 01-04-2015. Nog een paar zonnige dagen en ik kom onder de 200.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja klopt, afgelopen november, dus wat m'n werkelijke afname elektriciteit van de stroomleverancier gaat zijn weet ik niet, maar m'n hoog tarief meter stond vanmiddag alweer op dezelfde stand als 23 februari
Neemt niet weg dat we natuurlijk wel gewoon stroom blijven verbruiken, en dat is uiteraard wat ik reken.
Dat ik een (groot) deel van die stroom ook zelf opwek doet daar niet aan af.
Wat is dat, een soort ontbijt op bed?quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
Bijna Perzisch nieuwjaar trouwens.
Dat wordt een Haft-seen maken.
[ afbeelding ]
https://en.wikipedia.org/wiki/Haft-Seenquote:Op donderdag 17 maart 2016 20:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat is dat, een soort ontbijt op bed?
Marktmisbruik valt uiteen in twee strafbare gedragingen: marktmanipulatie en handel met voorwetenschap.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:15 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wel leuk onderwerp. Post gerust een samenvatting wanneer je klaar bent. Kan je direct testen of je het al goed uitleggen kunt.
Gaaf. Soort van popup-altaar.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:49 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Haft-Seen
Ja het is meer een soort altaar. Ik vind het ook heel leuk. Vooral die linzen. Je koopt ze een twee weken van te voren gewoon in de supermarkt, doet er wat water bij en je hebt leuke groene plantjes. Maar ben zelf niet Iraans hoor dus weet er niet veel over.quote:
Ik ben heel benieuwd wat het over een heel jaar gaat doen idd, en vooral omdat mijn panelen zo plat liggen, dus ik moet het niet van de wintermaanden hebben qua opbrengst zeg maar.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Haha. Ik houd ook steeds het verbruik bij. 258 kw sinds 01-04-2015. Nog een paar zonnige dagen en ik kom onder de 200.
Een paastak komt nog een beetje in de buurt hierzo.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja het is meer een soort altaar. Ik vind het ook heel leuk. Vooral die linzen. Je koopt ze een twee weken van te voren gewoon in de supermarkt, doet er wat water bij en je hebt leuke groene plantjes.
Op zich lijken alle lentefeesten in de wereld op elkaar. Pasen is ook gewoon een gekerstende versie van een of ander lentefeest hier.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een paastak komt nog een beetje in de buurt hierzo.
Nee.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:58 schreef robin007bond het volgende:
Wat vinden jullie: was de moord op Caesar rechtvaardig?
Nee. Jij?quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:58 schreef robin007bond het volgende:
Ik mis een schilderij van een zigeunerkindje met een traan.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
Bijna Perzisch nieuwjaar trouwens.
Dat wordt een Haft-seen maken.
[ afbeelding ]
Mystiek en symboliek is aan jou ook niet besteed hèquote:Op donderdag 17 maart 2016 21:00 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik mis een schilderij van een zigeunerkindje met een traan.
Moord is nooit rechtvaardig.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:58 schreef robin007bond het volgende:
Dat ik jou nog eens moord zou zien propageren.quote:Op donderdag 17 maart 2016 21:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het was beter als hij gewoon humaan gevangen werd genomen inderdaad.
Jij vindt het complot dat tegen Hitler werd ondernomen ook immoreel?quote:Op donderdag 17 maart 2016 21:13 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat ik jou nog eens moord zou zien propageren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |