In dit geval de mens die de sorteersleutels in Excel heeft bedacht.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:22 schreef Paper_Tiger het volgende:
Excel doet natuurlijk gewoon wat het moet doen. Falen ligt in 100% van de gevallen aan het aspect mens.
Vanzelfsprekend.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In dit geval de mens die de sorteersleutels in Excel heeft bedacht.
Maak je geen zorgen. Dat soort zaken vergeet je allemaal vrij snel weer.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:32 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Ik kan het TCP protocol en de bijhorende headers nu wel dromen denk ik
Verplichte becijferde werkcolleges, en dan ook nog informatica computerles malloten die niks werkends kunnen aanleveren, hopeloos.
Werd om 5 uur dus ook maar afgekapt. Zal dus wel een 7 voor de moeite worden. Manmanman.
Gelukkig heb ik er ook een tentamen over morgen, dus helemaal nutteloze informatie was het niet. Maar ik vind het wel ergerlijk dat week op week niets op orde is.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen. Dat soort zaken vergeet je allemaal vrij snel weer.
Vond ik wel interessant, als 13-jarige.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:32 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Ik kan het TCP protocol en de bijhorende headers
Daarna was iedere ambitie voorgoed verdwenen?quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:42 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Vond ik wel interessant, als 13-jarige.
Dat is zeker wel het niveau van de stof, jaquote:Op donderdag 17 maart 2016 17:42 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Vond ik wel interessant, als 13-jarige.
Zoals het heurt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarna was iedere ambitie voorgoed verdwenen?
Had het meer op basisschool geschat maar Havo 2 kan ook.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:45 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Dat is zeker wel het niveau van de stof, ja
Jaquote:
Niks mis met creatief selecteren.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja
Als ik de lettercoder DB, CF, AA, MA, PR, ZA en BE alfabetisch laat sorteren, dan verwacht ik de uitkomst
AA-BE-CF-DB-MA-PR-ZA, en dus niet
MA-ZA-AA-BE-CF-DB-PR.
Of ligt dat nu aan mij?
En desnoods aan de media.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:53 schreef Heilwasser het volgende:
Het uitgangspunt is dat het nooit aan jezelf ligt maar altijd aan de computer/het gereedschap.
Nee het ligt altijd aan iemand anders.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:53 schreef Heilwasser het volgende:
Het uitgangspunt is dat het nooit aan jezelf ligt maar altijd aan de computer/het gereedschap.
De verwachting is goed.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja
Als ik de lettercoder DB, CF, AA, MA, PR, ZA en BE alfabetisch laat sorteren, dan verwacht ik de uitkomst
MA-ZA-AA-BE-CF-DB-PR.
Of ligt dat nu aan mij?
De media zijn sowieso fout want links.quote:
Toevallig upper- en lowercase letters door elkaar?quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja
MA-ZA-AA-BE-CF-DB-PR.
Of ligt dat nu aan mij?
Aangezien voor jou alles links is, is dat niet zo lastig.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:57 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De media zijn sowieso fout want links.
Maar de uitkomst dus niet.quote:
Nee, het ligt ergens anders aan. Ik weet inmiddels ook waaraan, maar ik krijg het niet opgelost.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:57 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Toevallig upper- en lowercase letters door elkaar?
Spatie voor de tekst?quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar de uitkomst dus niet.
[..]
Nee, het ligt ergens anders aan. Ik weet inmiddels ook waaraan, maar ik krijg het niet opgelost.
Nee, want dat kan ik oplossen.quote:
Whahaha.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, want dat kan ik oplossen.
Excel ziet MA en ZA als dagen van de week, en sorteert ze daarom apart. Maar dat wil ik dus niet.
Ja, ik heb er al Tekst van gemaakt in de Celeigenschappen. Maar de gegevens komen in een draaitabel. En dan gaat het dus mis.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:19 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Whahaha.
Je kan per cel, kolom of rij toch aangeven wat de inhoud is?
Excel doet niet anders.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik heb er al Tekst van gemaakt in de Celeigenschappen. Maar de gegevens komen in een draaitabel. En dan gaat het dus mis.
Het mooie aan Excel vond ik altijd dat het niet voor je nadacht. Weer een droom aan duigen.
Nou, vergeleken bij MS Word...quote:
Tja, vergeleken bij Ton Elias is bijna iedereen slank.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, vergeleken bij MS Word...
Ik ben Word en ik vind dat jij vanaf hier dit lettertype wil. En dat Nieuwerkerk aan den IJssel toch lekker Nieuwerkerk aan den Ijssel heet. Rot op.
Word is prima, maar de meeste mensen weten niet hoe ze met opmaakprofielen moeten werken. Een harde enter ziet Word bijvoorbeeld als een nieuwe alinea in plaats van als witruimte. Dan raakt Word in de war ja.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:37 schreef Tchock het volgende:
Word is echt een dramatisch programma inderdaad. Hoe kan je iets simpels een tekstverwerker nou zulke rare dingen laten doen.
Excel heb ik gelukkig geen enkele vaardigheid in.
Je kan natuurlijk ook nog Shift+enter gebruiken om naar de volgende regel te smurfen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:58 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Word is prima, maar de meeste mensen weten niet hoe ze met opmaakprofielen moeten werken. Een harde enter ziet Word bijvoorbeeld als een nieuwe alinea in plaats van als witruimte. Dan raakt Word in de war ja.
Dat zal vast voor een deel de onhandigheid verklaren maar Word doet ook echt de meest onhandige dingen. Bijvoorbeeld als je tekst van lettertype verandert maar vergeet om de laatste spatie mee te selecteren, dat je dan verder typt in het oude lettertype.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:58 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Word is prima, maar de meeste mensen weten niet hoe ze met opmaakprofielen moeten werken. Een harde enter ziet Word bijvoorbeeld als een nieuwe alinea in plaats van als witruimte. Dan raakt Word in de war ja.
Hoe kun je hele stukken tekst kwijt raken?quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:01 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Belangrijke documenten gewoon in LaTeX, kun je de boel ook nog een beetje met version control beheren, zodat je niet per ongeluk hele delen kwijt bent.
Ik heb laatst een document verwijderd terwijl ik het aan het schrijven was. Erg dom was dat.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hoe kun je hele stukken tekst kwijt raken?
quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:01 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Belangrijke documenten gewoon in LaTeX, kun je de boel ook nog een beetje met version control beheren, zodat je niet per ongeluk hele delen kwijt bent.
Je kunt je beter afvragen waarom hij dingen bewaart in condooms.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Lettertype moet je ook eigenlijk in het opmaakprofiel wijzigen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zal vast voor een deel de onhandigheid verklaren maar Word doet ook echt de meest onhandige dingen. Bijvoorbeeld als je tekst van lettertype verandert maar vergeet om de laatste spatie mee te selecteren, dat je dan verder typt in het oude lettertype.
Gewoon met Tab en Shift-Tab?quote:Of een inspringende lijst maken met deelcategorieën, ook hels.
Stel dat je een lijst hebt:quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:04 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Lettertype moet je ook eigenlijk in het opmaakprofiel wijzigen.
[..]
Gewoon met Tab en Shift-Tab?
Correct, dat is een drama. Word haalt vaak hele malle capriolen uit.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Stel dat je een lijst hebt:
Hoofdstukken.
1. bla
2. bla
3. a bla
b bla
4. bla
Dan gaat Word echt de raarste capriolen uithalen met automatisch inspringen.
Geen idee, maar dit is voor vele mensen een probleem. 'Vergeten op te slaan' enzo. En zeker als je met meerdere personen aan iets werkt is het helemaal fantastisch. Er zit namelijk altijd iemand in je team die het verprutst of lak heeft aan nette documenten.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Sure, Markdown is wel chill als het alleen om tekst met misschien een plaatje en een kleine tabel gaat.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]![]()
Desalniettemin is het makkelijker om Markdown te converteren naar LaTeX d.m.v. pandoc.
Ah man, das wel een hel altijd. Helemaal als je dan nog een keertje op tab durft te drukken.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Stel dat je een lijst hebt:
Hoofdstukken.
1. bla
2. bla
3. a) bla
... b) bla
4. bla
Dan gaat Word echt de raarste capriolen uithalen met automatisch inspringen.
Ja, dan ben je ineens aan het hoofd van de volgende pagina of zo?quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ah man, das wel een hel altijd. Helemaal als je dan nog een keertje op tab durft te drukken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |