Ik ben atheïst ondanks dat ik altijd op (licht)christelijke scholen gezeten heb. De meeste christenen zijn getemd en zolang het geen streng christelijke scholen zijn kunnen ze best nuttig zijn in onze maatschappij. Er heerst wat meer ouderwetse discipline dan in openbare scholen. Waarom moet dan weer iedereen lijden omdat een groep nieuwkomers zich niet aan kan passen?quote:Op zondag 13 maart 2016 16:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Gezien het onderwerp: religie kun je zeker verder inperken. Schaf bijvoorbeeld de vrijheid van religie af. Religieuze groepering hoeven geen extra bescherming ten opzichte van andere groepen, dus de vrijheden van meningsuiting en vergadering zijn voldoende.
Ten tweede: verbied besnijdenis om niet-medische redenen bij mensen onder de 18.
Ten derde: schaf bijzonder onderwijs af.
Ten vierde: richt openbaar onderwijs volledig atheïstisch in.
Eens.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ten vijfde: verplicht vak op alle scholen: de wetenschappelijke benadering van het ontstaan van alle religies.
In welk zwembad mag dat niet meer?quote:Op zondag 13 maart 2016 17:09 schreef Braindead2000 het volgende:
en opeens mogen alle mannen en vrouwen uit politiek correcte overwegingen niet bij elkaar zwemmen.
Omdat een 'nieuwe' religie best reden kan zijn om nog eens te bekijken of we onze zaken echt wel goed geregeld hebben.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:09 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik ben atheïst ondanks dat ik altijd op (licht)christelijke scholen gezeten heb. De meeste christenen zijn getemd en zolang het geen streng christelijke scholen kunnen ze best nuttig zijn in onze maatschappij. Er heerst wat meer ouderwetse discipline dan in openbare scholen. Waarom moet dan weer iedereen lijden omdat een groep nieuwkomers zich niet aan kan passen?
Net zoals zwembaden in sommige landen. 100 jaar zwemmen mannen en vrouwen bij elkaar, er komt een groep nieuwkomers die zich niet kunnen gedragen en opeens mogen alle mannen en vrouwen uit politiek correcte overwegingen niet bij elkaar zwemmen.
Daar was pas geleden een topic over.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
In welk zwembad mag dat niet meer?
Die zijn dan ook in een compleet andere context gedaan, maar ik nodig je uit tot een Artikel 12 procedure.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
De uitspraken van Oudkerk, Spekman en Samson over Marokkanen die inhoudelijk veel denigrerender zijn dan Wilders minder-uitspraak.
Onze cultuur is voornamelijk Germaans paganistisch gevormd.quote:Op zondag 13 maart 2016 15:23 schreef IPA35 het volgende:
De dwazen die dit toejuichen.
Lekker ontkennen dat onze cultuur gevormd is door het Christendom(en andere Romeinse invloeden).
Ik schrijf op dat de invloed van de islam steeds groter wordt, ongeacht je nu wel of niet gelovig bent. Dat zie je al in bepaalde wijken waar conservatieve moslims steeds vaker de kledingkeuze en het daarbij horende gedrag voor anderen bepalen. Intimidatie daarbij niet schuwt.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wacht even. Je gelooft echt dat Nederlanders nu massaal islamitisch zullen worden omdat het christendom verdwijnt?
Nou nee dat is meer de basis waar het op gebouwd is, overgoten met een sausje Roomse christelijkheid. De cultuur van vandaag is opgestaan uit die rotzooi in de Verlichting.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onze cultuur is voornamelijk Germaans paganistisch gevormd.
Onze cultuur is voornamelijk gebaseerd op verlichtingsidealen. Moet je er toch de naam van een levensbeschouwing aanhangen, dan is humanisme de meest treffende.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En toen kwam het fijne christendom alle andersdenkenden uitmoorden, de geschiedenis vervalsen en allerlei dingen verbieden.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waar gebeurt dat? Noem eens drie plaatsen? Liefst concreet en liefst ook enigszins verspreid door Nederland, want om helemaal naar die ene straat in de Schilderswijk te gaan om daar te constateren dat ik niet gecorrigeerd word gaat me wat ver.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:16 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik schrijf op dat de invloed van de islam steeds groter wordt, ongeacht je nu wel of niet gelovig bent. Dat zie je al in bepaalde wijken waar conservatieve moslims steeds vaker de kledingkeuze en het daarbij horende gedrag voor anderen bepalen. Intimidatie daarbij niet schuwt.
Er wordt niemand de mond gesnoerd. Binnen de kaders van de wet mag je zeggen wat je wil. Die kaders zijn de laatste jaren zelfs bijzonder ver verruimd.quote:Dat critici steeds vaker onder bedreiging de mond wordt gesnoerd.
Ik wacht het rustig af. Van een PVV met 40 zetels hebben we al niks te vrezen, dus van een islampartij met twee zeteltjes verwacht ik ook geen grote dreiging.quote:Als straks een succesvolle politieke moslimpartij voet aan politieke bodem krijgt dan zijn de rapen helemaal gaar.
Maar dat achtergelaten gat dat net nog de kern van je redenering was is nu weer buiten beeld?quote:Ik ben nooit een fan van de christelijke kerk geweest, maar dergelijke praktijken zag je sinds de jaren vijftig van de vorige eeuw niet meer. Laat staan dat geradicaliseerde christenen aanslagen pleegde tegen onze open vrije samenleving. Dus wat we ervoor in de plaats krijgen is zoveel erger te noemen. Het raakt onze vrije mening, het raakt onze vrije wil van samenleven, het raakt onze veiligheid. Christenen konden met woorden andersdenkenden veroordelen, moslims doen dit met daadkracht.
Vergis je niet hoor hoeveel voornamelijk linkse mensen de islam adoreren.quote:Op zondag 13 maart 2016 14:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Op een enkele dwaas na willen Nederlanders ook met die religie geen reet te maken hebben. We hebben niet de ene woestijnreligie gemarginaliseerd om het door de volgende over te laten nemen. Islam past ook helemaal niet bij Nederlanders, cultureel niet en geschiedkundig al helemaal niet.
Namen aub.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Vergis je niet hoor hoeveel voornamelijk linkse mensen de islam adoreren.
Niet elke christen is een suicidale humanist. Ik geloof in God, hou vast aan mijn christelijke waarden en normen en tegelijkertijd hou ik van Nederland, de Nederlandse cultuur en het Nederlandse volk.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:15 schreef Fir3fly het volgende:
Ik wist eigenlijk niet dat zoveel van de PVV-adepten de christelijke 'waarden' zo geweldig vonden. Interessant. En vrij hypocriet, uiteraard.
Lekker blijven doen. Als exotisch verschijnsel in de marge van de maatschappij is dat verder niet zo boeiend.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:23 schreef berko13 het volgende:
Ik geloof in God, hou vast aan mijn christelijke waarden en normen
Niet zozeer adoreren maar er is wel een beweging aan de linkerkant die de islam en moslims zien als een soort liefdadigheidsproject. Regressief links noem ik het ook wel. Dat zijn best gevaarlijke mensen.quote:
Een duidelijk voorbeeld wat ik dus als de achteruitgang beschouw van gelijke rechten, normen en waarden. Elkaar de hand niet mogen schudden is daar weer een ander voorbeeld van. Het moeten aanpassen aan halalvoeding, bedekte kleding en andersoortige flauwekul. Dat sommige moslims eisen dat ze moeten bidden onder werktijd. Geen alcohol willen schenken als hun functie dit vereist. Het toenemende antisemitisme, homohaat als de inperking van de rechten van de vrouw. Etc.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:09 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik ben atheïst ondanks dat ik altijd op (licht)christelijke scholen gezeten heb. De meeste christenen zijn getemd en zolang het geen streng christelijke scholen zijn kunnen ze best nuttig zijn in onze maatschappij. Er heerst wat meer ouderwetse discipline dan in openbare scholen. Waarom moet dan weer iedereen lijden omdat een groep nieuwkomers zich niet aan kan passen?
Net zoals zwembaden in sommige landen. 100 jaar zwemmen mannen en vrouwen bij elkaar, er komt een groep nieuwkomers die zich niet kunnen gedragen en opeens mogen alle mannen en vrouwen uit politiek correcte overwegingen niet bij elkaar zwemmen.
Iemand die termen als "PVV-adepten" bezigt is sowieso niet serieus te nemen. Dat scheelt al het e.e.a.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:15 schreef Fir3fly het volgende:
Ik wist eigenlijk niet dat zoveel van de PVV-adepten de christelijke 'waarden' zo geweldig vonden. Interessant. En vrij hypocriet, uiteraard.
Ik kan ze geen stemmers noemen want dat weet ik niet. Maar ik heb het hier specifiek over mensen die duidelijk de PVV aanhangen.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Iemand die termen als "PVV-adepten" bezigt is sowieso niet serieus te nemen. Dat scheelt al het e.e.a.
Veel verder dan een soort beschermingsdrang bij sommige linksen zie ik het echt niet gaan.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet zozeer adoreren maar er is wel een beweging aan de linkerkant die de islam en moslims zien als een soort liefdadigheidsproject. Regressief links noem ik het ook wel. Dat zijn best gevaarlijke mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |