Meer bij de NOS en nog veel meer bij Trouw.quote:Nederland is geen christelijke natie meer. Dat is de belangrijkste conclusie uit het onderzoek God in Nederland dat iedere tien jaar door de KRO wordt gehouden onder ruim 2100 Nederlanders. Een overgrote meerderheid, 82 procent, komt nooit of bijna nooit in een kerk. En een ruime meerderheid vindt dat religie geen bepalende rol meer hoort te spelen in de politiek en het onderwijs.
ChristenUnie en SGP misschien wel (al zit er in de extremiteiten van de religies geen echte krimp volgens mij, enkel bij de al wat lossere variant). CDA is tegenwoordig gewoon een politieke partij met een christelijke oorsprong, die beweegt netjes mee met hun doelgroep (de semi/niet kerkelijken)quote:Op maandag 14 maart 2016 14:03 schreef polderturk het volgende:
Wat zijn de gevolgen op de lange termijn voor partijen als CDA, ChristenUnie en SGP? Gaan ze nog verder krimpen?
Dat lijkt me sterk. Ik vind dat ook altijd een raar argument, alsof het verdwijnen van religie de oplossing voor alle problemen moet zijn. Het feit dat het verdwijnen van religie voor een hoop minder conflicten, geweld en ellende zal zorgen is al argumentatie genoeg.quote:
Religie's verdwijnen niet omdat religie gemaakt is door de mens en voor de mens is. Mensen veranderen en religie veranderen daarin mee. Komen en gaan van religies. Daar komt echt geen eind aan.quote:Op maandag 14 maart 2016 17:05 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Ik vind dat ook altijd een raar argument, alsof het verdwijnen van religie de oplossing voor alle problemen moet zijn. Het feit dat het verdwijnen van religie voor een hoop minder conflicten, geweld en ellende zal zorgen is al argumentatie genoeg.
CU en SGP zullen naar alle schijn wel samen verder gaan. Zolang ze in de bibble belt nog genoeg kinderen uitpoepen, en er geen pokken-epidemie uitbreekt, zullen die constant richting rond de 3/4 zetels hangen.quote:Op maandag 14 maart 2016 14:07 schreef polderturk het volgende:
Wat zijn de gevolgen op de lange termijn voor partijen als CDA, ChristenUnie en SGP? Gaan ze nog verder krimpen?
Dat komt wel goed zo te zien: NWS / Acht juffen op een school zwangerquote:Op maandag 14 maart 2016 21:42 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
CU en SGP zullen naar alle schijn wel samen verder gaan. Zolang ze in de bibble belt nog genoeg kinderen uitpoepen, en er geen pokken-epidemie uitbreekt, zullen die constant richting rond de 3/4 zetels hangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |