Ik kom eigenlijk ook liever in de hel terecht met de mensen die nog een beetje leuk kunnen nadenken dan dat ik in de hemel terecht kom tussen al die vrome kneuzen.quote:
Sowieso, alles wijst erop dat de hel en Satan eigenlijk veel fijner zijn. Als je door de "god is goed" propaganda van de bijbel heen kijkt.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kom eigenlijk ook liever in de hel terecht met de mensen die nog een beetje leuk kunnen nadenken dan dat ik in de hemel terecht kom tussen al die vrome kneuzen.
Het moet ook vrij kut zijn. Zit je vroom en zedelijk te doen tot in de eeuwigheid terwijl je weet dat er allerlei geliefden eeuwig branden.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kom eigenlijk ook liever in de hel terecht met de mensen die nog een beetje leuk kunnen nadenken dan dat ik in de hemel terecht kom tussen al die vrome kneuzen.
Tja, de religieuze vervangers met haatbaard en jurk staan al klaar om die terug stand op te vangen. Ik zie juist een verergering van religieus fanatisme binnen onze samenleving. Op dat vlak zijn we weer decennia terug geworpen.quote:Op zondag 13 maart 2016 14:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Meer bij de NOS en nog veel meer bij Trouw.
Goed nieuws! Wie tien jaar geleden dacht dat het wel zo'n beetje klaar was met de ontkerkelijking had het bij het verkeerde eind. Het christendom is nóg verder gemarginaliseerd.
Ook de veronderstelde vervanger daarvan (spiritueel ietsisme) is aan een krimp begonnen. Als deze trend zich doorzet, dan wordt Nederland toch ooit nog een écht goddeloze staat. Mij kan het in ieder geval niet snel genoeg gaan.
Wie zegt dat mensen die het toejuichen dat ontkennen?quote:Op zondag 13 maart 2016 15:23 schreef IPA35 het volgende:
De dwazen die dit toejuichen.
Lekker ontkennen dat onze cultuur gevormd is door het Christendom(en andere Romeinse invloeden).
Zolang we dat wettelijk kunnen ondervangen is er niets aan de hand.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:33 schreef Elzies het volgende:
[..]
Tja, de religieuze vervangers met haatbaard en jurk staan al klaar om die terug stand op te vangen. Ik zie juist een verergering van religieus fanatisme binnen onze samenleving. Op dat vlak zijn we weer decennia terug geworpen.
De wet werkt alleen achteraf. De wet van de straat kan je niet ondervangen.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zolang we dat wettelijk kunnen ondervangen is er niets aan de hand.
Heb je het nou over straatcriminaliteit of over religie?quote:Op zondag 13 maart 2016 16:38 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De wet werkt alleen achteraf. De wet van de straat kan je niet ondervangen.
Hou jezelf niet voor de gek. Zij bepalen straks wat er gaat gebeuren. We zien de ver islamisering toenemen inclusief het radicale gedachtegoed. Zij hebben volkomen schijt aan de woorden en de meningen van ons ongelovigen. Onze Grondwet wordt niet erkent, slechts de wetten uit de Koran en de regels die door de Shariawetgeving worden gedicteerd. Onze laffe politieke leiders kijken erna maar doen niets. Alleen degene vervolgen die wel de moed heeft het probleem met man en paard te benoemen.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zolang we dat wettelijk kunnen ondervangen is er niets aan de hand.
Nou ja, als je dat wil geloven, dan moet je dat doen. Ik denk alleen dat het niets met de realiteit te maken heeft en dat je voornamelijk jezelf doodsbang aan het maken bent.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:43 schreef Elzies het volgende:
[..]
Hou jezelf niet voor de gek. Zij bepalen straks wat er gaat gebeuren. We zien de ver islamisering toenemen inclusief het radicale gedachtegoed. Zij hebben volkomen schijt aan de woorden en de meningen van ons ongelovigen. Onze Grondwet wordt niet erkent, slechts de wetten uit de Koran en de regels die door de Shariawetgeving worden gedicteerd. Onze laffe politieke leiders kijken erna maar doen niets. Alleen degene vervolgen die wel de moed heeft het probleem met man en paard te benoemen.
Beide. De problemen veroorzaakt door de criminaliteit en de haat van de haatbaarden tegen van alles en nog wat voorkom je niet door de (huidige) wetten.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Heb je het nou over straatcriminaliteit of over religie?
Welke aangifte is er niet door het OM in behandeling genomen?quote:Op zondag 13 maart 2016 16:43 schreef Elzies het volgende:
[..]
Hou jezelf niet voor de gek. Zij bepalen straks wat er gaat gebeuren. We zien de ver islamisering toenemen inclusief het radicale gedachtegoed. Zij hebben volkomen schijt aan de woorden en de meningen van ons ongelovigen. Onze Grondwet wordt niet erkent, slechts de wetten uit de Koran en de regels die door de Shariawetgeving worden gedicteerd. Onze laffe politieke leiders kijken erna maar doen niets. Alleen degene vervolgen die wel de moed heeft het probleem met man en paard te benoemen.
Die straatcriminaliteit wordt niet gepleegd door haatbaarden. Sterker nog: straattuig is doorgaans niet bepaald religieus.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:45 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Beide. De problemen veroorzaakt door de criminaliteit en de haat van de haatbaarden tegen van alles en nog wat voorkom je niet door de (huidige) wetten.
Zei ik ook niet.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die straatcriminaliteit wordt niet gepleegd door haatbaarden. Sterker nog: straattuig is doorgaans niet bepaald religieus.
Gezien het onderwerp: religie kun je zeker verder inperken. Schaf bijvoorbeeld de vrijheid van religie af. Religieuze groepering hoeven geen extra bescherming ten opzichte van andere groepen, dus de vrijheden van meningsuiting en vergadering zijn voldoende.quote:
Wie zegt dat? Het christendom heeft niets met de Nederlandse cultuur te maken.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:44 schreef IPA35 het volgende:
Het Christendom is het kwaad omdat het van onszelf is.
Ik ben niet bang maar gewoon realistisch. Het is naïef de ontkerkelijking toe te juichen terwijl een veel ergere religie (of beter vertaald totalitaire ideologie) in datzelfde gat springt en volkomen maling heeft aan onze open vrije samenleving. Het is veelzeggend dat hier geboren en getogen moslims van een veel latere generatie zo radicaliseert en aanslagen niet schuwt om daarmee de haat naar onze vrije wijze van leven duidelijk te maken. Dat is gewoon de realiteit, leuk of niet. De ene god is gewoon voor een andere god ingeruild.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, als je dat wil geloven, dan moet je dat doen. Ik denk alleen dat het niets met de realiteit te maken heeft en dat je voornamelijk jezelf doodsbang aan het maken bent.
De uitspraken van Oudkerk, Spekman en Samson over Marokkanen die inhoudelijk veel denigrerender zijn dan Wilders minder-uitspraak.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:47 schreef malleable het volgende:
[..]
Welke aangifte is er niet door het OM in behandeling genomen?
Wacht even. Je gelooft echt dat Nederlanders nu massaal islamitisch zullen worden omdat het christendom verdwijnt?quote:Op zondag 13 maart 2016 17:02 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik ben niet bang maar gewoon realistisch. Het is naïef de ontkerkelijking toe te juichen terwijl een veel ergere religie (of beter vertaald totalitaire ideologie) in datzelfde gat springt
quote:Op zondag 13 maart 2016 17:02 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik ben niet bang maar gewoon realistisch. Het is naïef de ontkerkelijking toe te juichen terwijl een veel ergere religie (of beter vertaald totalitaire ideologie) in datzelfde gat springt en volkomen maling heeft aan onze open vrije samenleving. Het is veelzeggend dat hier geboren en getogen moslims van een veel latere generatie zo radicaliseert en aanslagen niet schuwt om daarmee de haat naar onze vrije wijze van leven duidelijk te maken. Dat is gewoon de realiteit, leuk of niet. De ene god is gewoon voor een andere god ingeruild.
Je kan toch prima ontkerkelijking toejuichen en net zo min dol zijn op een 'nieuwe' ideologie? Ik zie niet zo goed in waarom je islam zou willen bestrijden met het christendom.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:02 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik ben niet bang maar gewoon realistisch. Het is naïef de ontkerkelijking toe te juichen terwijl een veel ergere religie (of beter vertaald totalitaire ideologie) in datzelfde gat springt en volkomen maling heeft aan onze open vrije samenleving.
Ten vijfde: verplicht vak op alle scholen: de wetenschappelijke benadering van het ontstaan van alle religies.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Gezien het onderwerp: religie kun je zeker verder inperken. Schaf bijvoorbeeld de vrijheid van religie af. Religieuze groepering hoeven geen extra bescherming ten opzichte van andere groepen, dus de vrijheden van meningsuiting en vergadering zijn voldoende.
Ten tweede: verbied besnijdenis om niet-medische redenen bij mensen onder de 18.
Ten derde: schaf bijzonder onderwijs af.
Ten vierde: richt openbaar onderwijs volledig atheïstisch in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |