Kijk eens goed om je heen, op straat en in het uitgaansleven, en je ziet gewoon dat ik gelijk heb. Vrouwen gedragen zich extreem hypocriet m.b.t. "seksuele intimidatie". Van de ene man accepteren ze het wel, van de andere niet, het ene moment wel en het andere niet, en als de rollen omgedraaid zijn vindt de vrouw het sowieso allemaal geen probleem.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:39 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Natuurlijk, alle vrouwen zijn altijd hypocriet. Zo'n opmerking slaat natuurlijk nergens op, maar als je jezelf dat wilt voorhouden dan ben je daar vrij in natuurlijk.
Ik heb de titel niet uitgekozen natuurlijk, maar ik plaatste dat filmpje in alle eerlijkheid alleen wegens de OP, maar misschien fout van mij, ik vond het OT en bij de OP passen en bij het punt wat er in gemaakt werd.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:41 schreef IndigoCrystal het volgende:
[..]
Juist... de titel is vast ongelukkig gekozen?
Voor zover dit bij mij in de omgeving voorkomt worden lastige mannen ook aangesproken. Dat wordt geregeld in de vriendengroep. Tot zo ver hoeft Bussemaker zich hier niet mee te bemoeien. Door zo'n uitspraak te doen spreek je wellicht het morele gevoel aan van mannen die als vreemden zich met de situatie gaan bemoeien. Ik weet niet of dat zo direct allemaal wenselijk en mogelijk is. Er zijn vrouwen die het ook wel interessant vinden om zo benaderd te worden. Als een derde dat ziet en geroepen voelt om mensen tot de orde te roepen krijg je vervelende situaties.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:37 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Beschermen is ook een veel te groot woord. Volgens mij is het echt alleen even benoemen dat dat gedrag abnormaal is. Tenzij de dader niet ophoudt, dan wordt het een ander verhaal, maar volgens mij was het uitgangspunt de kleine ongewenste gedragingen en geen aanrandingen en verkrachtingen. Het lijkt me namelijk vanzelfsprekend dat mensen in dat geval hulp bieden, zolang hun eigen veiligheid niet in het gedrang komt. Zo'n opmerking dat het gedrag niet door de beugel kan kan natuurlijk door elk geslacht gemaakt worden, maar ik heb wel de indruk dat de opmerking meer zoden aan de dijk zet als het wordt gedaan door hetzelfde geslacht als degene die het ongewenste gedrag vertoont, dus een man bij een man en een vrouw bij een vrouw.
Over welke maatschappij heb jij het dan?quote:Op zondag 13 maart 2016 12:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Iedereen moet daar aan meewerken, de gehele maatschappij! Ik woon in een maatschappij waar erg wordt neergekeken op dergelijk gedrag, door zowel mannen als vrouwen. En dat werkt!
Die vrouwen zijn er vast, maar ik herken dat totaal niet uit m'n eigen omgeving. Vind het een vreemde generalisatie.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:44 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Kijk eens goed om he heen, op straat en in het uitgaansleven, en je ziet gewoon dat ik gelijk heb. Vrouwen gedragen zich extreem hypocriet m.b.t. "seksuele intimidatie". Van de ene man accepteren ze het wel, van de andere niet, het ene moment wel en het andere niet, en als de rollen omgedraaid zijn vindt de vrouw het sowieso allemaal geen probleem.
Omdat het in dit geval om seksueel geweld gaat, en hoe erg je het misschien ook vind, dat gebeurd meer mannen jegens vrouwen dan vrouwen jegens mannen of vrouwen jegens vrouwen of mannen jegens mannen.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus dat eeuwige geframe van geweld als geslachtelijk issue moeten we dus maar eens mee gaan kappen. Vrouwen zijn gewelddadig richting zowel mannen als vrouwen, mannen zijn gewelddadig richting zowel mannen als vrouwen en mensen dienen gewoon voor elkaar op te komen op straat ongeacht geslacht.
Wat is hier zo moeilijk aan, snakelady?
Dus wanneer een vrouw aandacht van een bepaalde man prettig vind moet ze het maar accepteren van iedere man?quote:Op zondag 13 maart 2016 12:44 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Kijk eens goed om he heen, op straat en in het uitgaansleven, en je ziet gewoon dat ik gelijk heb. Vrouwen gedragen zich extreem hypocriet m.b.t. "seksuele intimidatie". Van de ene man accepteren ze het wel, van de andere niet, het ene moment wel en het andere niet, en als de rollen omgedraaid zijn vindt de vrouw het sowieso allemaal geen probleem.
Deense maatschappij.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:45 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Voor zover dit bij mij in de omgeving voorkomt worden lastige mannen ook aangesproken. Dat wordt geregeld in de vriendengroep. Tot zo ver hoeft Bussemaker zich hier niet mee te bemoeien. Door zo'n uitspraak te doen spreek je wellicht het morele gevoel aan van mannen die als vreemden zich met de situatie gaan bemoeien. Ik weet niet of dat zo direct allemaal wenselijk en mogelijk is. Er zijn vrouwen die het ook wel interessant vinden om zo benaderd te worden. Als een derde dat ziet en geroepen voelt om mensen tot de orde te roepen krijg je vervelende situaties.
Derhalve vind ik het geen slimme uitspraak van Bussemaker.
[..]
Over welke maatschappij heb jij het dan?
quote:Op zondag 13 maart 2016 12:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb de titel niet uitgekozen natuurlijk, maar ik plaatste dat filmpje in alle eerlijkheid alleen wegens de OP, maar misschien fout van mij, ik vond het OT en bij de OP passen en bij het punt wat er in gemaakt werd.
Wat is er zo bijzonder aan seksueel geweld dan? Geweld is geweld. En mannen hebben op straat te maken met 10x het geweld dat vrouwen kunnen verwachten.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat het in dit geval om seksueel geweld gaat, en hoe erg je het misschien ook vind, dat gebeurd meer mannen jegens vrouwen dan vrouwen jegens mannen of vrouwen jegens vrouwen of mannen jegens mannen.
Naar mijn ervaring zijn de enige mensen die mannen beschamen over het tonen van emoties, vrouwen.quote:Heb je het over de druk die op jonge mannen zit om vooral hun moties niet te tonen dan is dat gewoon een feit, dat gebeurd meer jegens mannen en dat is bijvoorbeeld ook een maatschappelijk iets wat we allemaal zouden kunnen veranderen.
Volgens die logica: Als je echt tegen geweld op straat bent dan ga je vooral mannen beschermen.quote:Is het dat vooral jongen meer mannelijke voorbeelden op school zouden moeten krijgen is dat ook gewoon een feit, gezien de vrouwen in de verre meerderheid zijn in scholen.
Stel ik daarmee vrouwen naar achteren? Nee, natuurlijk niet! Vind jij van wel dan?
quote:Op zondag 13 maart 2016 12:45 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Voor zover dit bij mij in de omgeving voorkomt worden lastige mannen ook aangesproken. Dat wordt geregeld in de vriendengroep. Tot zo ver hoeft Bussemaker zich hier niet mee te bemoeien. Door zo'n uitspraak te doen spreek je wellicht het morele gevoel aan van mannen die als vreemden zich met de situatie gaan bemoeien. Ik weet niet of dat zo direct allemaal wenselijk en mogelijk is. Er zijn vrouwen die het ook wel interessant vinden om zo benaderd te worden. Als een derde dat ziet en geroepen voelt om mensen tot de orde te roepen krijg je vervelende situaties.
Derhalve vind ik het geen slimme uitspraak van Bussemaker.
Kunnen we alsjeblieft een discussie doorkomen zonder persoonlijk te worden?quote:Op zondag 13 maart 2016 12:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat is er zo bijzonder aan seksueel geweld dan? Geweld is geweld. En mannen hebben op straat te maken met 10x het geweld dat vrouwen kunnen verwachten.
Met andere woorden. Je bent een seksist. Alleen maar het specifieke soort geweld waar vrouwen vooral mee te maken krijgen is voor jou belangrijk. Mannen kunnen in de dampende stront zakken.
[..]
Ik zeg ook niet wiens zijn schuld het is, ik zeg dat het een maatschappelijk probleem is die aangepakt behoort te worden.quote:Naar mijn ervaring zijn de enige mensen die mannen beschamen over het tonen van emoties, vrouwen.
Kopje male-tears?
Ik ben tegen ieder soort geweld, alleen wordt er nu aandacht gevraagd voor een specifiek probleem, daarmee worden andere problemen niet aan de kant geschoven.quote:[..]
Volgens die logica: Als je echt tegen geweld op straat bent dan ga je vooral mannen beschermen.
Cultuur wordt in de eerste plaats door de mensen zélf vormgegeven, dus nee, Den Haag moet haar invloed niet overschatten. De eerste cultuur die mensen meekrijgen is die van het gezin en dus moet de verandering daar plaatsvinden, bij de opvoeding dus. Hoe meer gezinnen het machismo en patriarchaal denken in hun cultuur opnemen, hoe groter het risico op (seksueel) geweld jegens vrouwen (en kinderen etc).quote:Op zondag 13 maart 2016 11:07 schreef zeer het volgende:
[..]
Het idee is denk ik een beetje dat we stoppen met die macho man cultuur en het onderdanige meisje waarin het overschrijden van grenzen en het niet aan kunnen geven van grenzen omdat er vanuit onze cultuur enorme verwachtingen zijn m.b.t. seksualiteit omdat dat het aantal situaties waarin grensoverschrijdend gedrag zou kunnen plaatsvinden daarmee kleiner zou kunnen worden.
Weet alleen niet zeker of de beginselen van zo'n maatschappelijke veranderingen perse in Den Haag moeten liggen.
Dankjewel.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:22 schreef Drug het volgende:
Uit seksistische maar goedbedoelde overwegingen heb ik mijzelf de gewoonte aangeleerd om in te grijpen wanneer ik getuige ben van misogyne handelingen. Mijn reactie is afhankelijk van de gesignaleerde handeling.
Zie ik dat een vrouw niet de hoffelijke behandeling krijgt die zij op basis van haar geslacht verdient, dan neem ik genoegen met een kritische opmerking die de kansen van de mannelijke dader op seks met het slachtoffer verkleinen. Zie ik ongewenste handtastelijkheden, dan gebruik ik fysiek geweld om het vrouwelijke slachtoffer te beschermen tegen de mannelijke dader(s).
Oh oh nu heet het ineens "aandacht van een bepaalde man"!quote:Op zondag 13 maart 2016 12:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus wanneer een vrouw aandacht van een bepaalde man prettig vind moet ze het maar accepteren van iedere man?
Misschien is het een idee om dan ook je tegenstanders niet voor vrouwenhater uit te maken en heel zielig te gaan doen wanneer men je wijst op je hypocrisie.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Kunnen we alsjeblieft een discussie doorkomen zonder persoonlijk te worden?
Ik heb jou nog nooit eens wat zien zeggen over vrouwen en vrouwelijk gedrag wat negatief is.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Kunnen we alsjeblieft een discussie doorkomen zonder persoonlijk te worden?
En als je een specifiek probleem benoemd wil dat niet zeggen dat je niet betrokken bent bij andere specifieke problemen.
Dit is dermate sterk gedocumenteerd dat je het lekker zelf mag op zoeken. Per land ook nog eens. Dus kies maar waar je het van wil weten en je zal het vinden.quote:Jij roept overigens wel vaker dat mannen zoveel lastig worden gevallen op straat, heb je daar enigszins ondersteunend bewijs van gezien ik dat bij de mannen in mijn omgeving echt niet herken.
Geen een van de mannen die ik het heb gevraagd is spontaan op straat gewelddadig aangevallen (alleen wanneer dronken wil het wel eens misgaan met uitgaan), maar misschien heb ik dat mis natuurlijk, dat kan. Maar dan zal je vast wel iets van een bron hebben, toch?
Wacht... jij postte deze post toch?quote:[..]
Ik zeg ook niet wiens zijn schuld het is, ik zeg dat het een maatschappelijk probleem is die aangepakt behoort te worden.
Dus mannen zijn schuldig en dienen elkaar in gareel te houden.quote:
Luister. Dat jij specifiek alleen maar geeft om kankeronderzoek is jouw recht. Dat mag jij belangrijk vinden. Maar ga dan niet doen alsof je alle goede doelen even veel toewenst.quote:[..]
Ik ben tegen ieder soort geweld, alleen wordt er nu aandacht gevraagd voor een specifiek probleem, daarmee worden andere problemen niet aan de kant geschoven.
Ik heb vanochtend gedoneerd aan de kankerstichting, moet ik nu ook een boze nierstichting verwachten omdat ik niet aan hun heb gedoneerd?
geldt dat ook voor mannenquote:Op zondag 13 maart 2016 13:02 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Als je als vrouw niet in het openbaar als slet behandeld wilt worden, dan is verstandig om je in het openbaar niet als slet te gedragen. Dat lijkt me simpel zat.
Ik vraag me af of jij nu ook een seksist genoemd gaat worden door de mannelijke medeusers hier?quote:Op zondag 13 maart 2016 13:02 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Oh oh nu heet het ineens "aandacht van een bepaalde man"!![]()
Als je als vrouw niet in het openbaar als slet behandeld wilt worden, dan is verstandig om je in het openbaar niet als slet te gedragen. Dat lijkt me simpel zat.
Gedraag je je in het openbaar wel als slet (en nagenoeg alle blanke Nederlandse vrouwen doen dat), doordat je het accepteert dat "bepaalde mannen" in het openbaar op een seksuele manier aan je zitten, dan moet je ook niet zeiken dat er weleens iets gebeurt waar je minder trek in hebt.
eerst even kijken of je hem in zijn billen mag knijpen als zijn t-shirt lekker strak zitquote:Op zondag 13 maart 2016 13:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik vraag me af of jij nu ook een seksist genoemd gaat worden door de mannelijke medeusers hier?
Heeft ook met de uitgaanslokatie te maken, gewone bar, bar voor hippe mensen, rockcafe, R&B toko etc.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:46 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Die vrouwen zijn er vast, maar ik herken dat totaal niet uit m'n eigen omgeving. Vind het een vreemde generalisatie.
Dan lees je selectief.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:07 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik heb jou nog nooit eens wat zien zeggen over vrouwen en vrouwelijk gedrag wat negatief is.
[..]
Als het zo makkelijk te vinden is wil jij mij vast wel even een linkje geven, jij verwacht van mij immers dat ik het bewijs laat zien wanneer ik iets beweer, ik verwacht hetzelfde van jou nu.quote:Dit is dermate sterk gedocumenteerd dat je het lekker zelf mag op zoeken. Per land ook nog eens. Dus kies maar waar je het van wil weten en je zal het vinden.
dat zeg jij, ik denk dat het vooral gevaarlijk is voor iedereen.quote:De straat is veel veel onveiliger voor mannen dan voor vrouwen.
[..]
Ja, omdat het te maken heeft met wat in de op staat.quote:Wacht... jij postte deze post toch?
[..]
Nee, mensen moeten elkaar in het gereel houden,quote:Dus mannen zijn schuldig en dienen elkaar in gareel te houden.
quote:Vervang mannen eens met negers... en kijk dan nog eens dat filmpje.
Schaam je.
[..]
Nee, jij vind mij een seksist, ik weet dat ik geen seksist ben.quote:Luister. Dat jij specifiek alleen maar geeft om kankeronderzoek is jouw recht. Dat mag jij belangrijk vinden. Maar ga dan niet doen alsof je alle goede doelen even veel toewenst.
Je bent een seksist. Niks mis mee per se. Als je er maar niet over liegt. Own it.
Hij vond het wel lekker toen die andere dame het deed dus ik mag dat ook vast wel.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:10 schreef wipes66 het volgende:
[..]
eerst even kijken of je hem in zijn billen mag knijpen als zijn t-shirt lekker strak zit
Onzin!quote:Op zondag 13 maart 2016 13:02 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Gedraag je je in het openbaar wel als slet (en nagenoeg alle blanke Nederlandse vrouwen doen dat), doordat je het accepteert dat "bepaalde mannen" in het openbaar op een seksuele manier aan je zitten, dan moet je ook niet zeiken dat er weleens iets gebeurt waar je minder trek in hebt.
Sneuquote:Op zondag 13 maart 2016 13:16 schreef snakelady het volgende:
Wel grappig weer, ik ben een seksist omdat ik vind dat mannen en vrouwen samen sterk moeten staan maar iemand die haast alle Nederlandse vrouwen een slet noemt niet.![]()
Mooi om te zien hoe dit soort onderwerpen zichzelf bewijzen.
als je een seksist bent ben je dat omdat je collectief verantwoordelijkheid toeschuift aan de hand van iemands geslachtsdelen en te streng in de feministische leer zit om gynocentrisch seksisme te herkennen.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:16 schreef snakelady het volgende:
Wel grappig weer, ik ben een seksist omdat ik vind dat mannen en vrouwen samen sterk moeten staan maar iemand die haast alle Nederlandse vrouwen een slet noemt niet.![]()
Dit is gewoon zo'n man die denkt dat hij meer pussy kan krijgen met politiek-correcte praatjes. Ik zal hem maar uit de droom helpen: jongen, dat is niet zo.quote:
Daarom zeg ik ook dat het een maatschappelijk probleem is waar zowel mannen als vrouwen samen sterk in moeten staan.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:23 schreef wipes66 het volgende:
[..]
als je een seksist bent ben je dat omdat je collectief verantwoordelijkheid toeschuift aan de hand van iemands geslachtsdelen en te streng in de feministische leer zit om gynocentristisch seksisme te herkennen.
Bewijs maar eens met een quote.quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Sex_differences_in_crimequote:[..]
Als het zo makkelijk te vinden is wil jij mij vast wel even een linkje geven, jij verwacht van mij immers dat ik het bewijs laat zien wanneer ik iets beweer, ik verwacht hetzelfde van jou nu.
Vooral voor mannen. Zie bronnen.quote:[..]
dat zeg jij, ik denk dat het vooral gevaarlijk is voor iedereen.
Je post een filmpje neem ik aan omdat je het er mee eens bent. De strekking van dat filmpje is dat vrouwen slachtoffers zijn van geweld en mannen daders en dat mannen eens elkaar daar op moeten aanspreken. Dat is een seksistische frame van een menselijk probleem.quote:[..]
Ja, omdat het te maken heeft met wat in de op staat.
Gebeurt al. Sterker nog. Mannen beschermen vrouwen al veel vaker dan andersom. Met risico voor eigen leven. Een vreemde beschermen. Maar het is niet genoeg, he?quote:[..]
Nee, mensen moeten elkaar in het gereel houden,
kan je wel geitig gaan lachen.. maar doe dat eens voor de gein. Serieus. Kijk je eigen filmpje nog een keer en denk steeds "mannen" weg en vervang door "negers". Ik denk dat je dan ineens het probleem wel snapt.quote:[..]
Ik zie dat je er eentje bent. Iemand is toch ook een racist als elk issue steeds door een lens van raciale verschillen bekeken moet worden?quote:[..]
Nee, jij vind mij een seksist, ik weet dat ik geen seksist ben.
Ik bepaal helemaal voor niemand hoe zij zich moet gedragen. Serieus, hoe kom je daar nou bij?quote:Op zondag 13 maart 2016 13:20 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Onzin!
Sws praat een normaal fatsoenlijk mens niet over vrouwen als zijnde sletten. Net zomin als dat je mannen wegzet als pooiers of whatever.
Verder is het natuurlijk nogal bizar wat je zegt, want wie ben jij om te bepalen hoe een vrouw zich moet gedragen? Waarom is haar vrijheid ondergeschikt aan die van jou? Wat maakt jou nou zo fucking belangrijk?
Ik heb een hekel aan seksisten die doen alsof ze dat niet zijn. Of hpeopjes een seksist is .. kan best... lijkt er op maar ik zie hem niet verschuilen achter een schijnheilig frontje.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:16 schreef snakelady het volgende:
Stop me maar in je mond en geniet van de scheuten melk.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:32 schreef Polenbatser het volgende:
Offtopic: Is Special K trouwens niet een ontbijtgraan voor de doelgroep vrouwen?
Je framet het weer vanuit alleen het perspectief van vrouwen en als iets wat mannen vrouwen aandoen. Je bewijst zijn punt daarmee wel uitstekend.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat het een maatschappelijk probleem is waar zowel mannen als vrouwen samen sterk in moeten staan.
Ik heb namelijk ook van vrouwen gehoord wanneer een man ongevraagd aan mijn billen of borsten zat ''Ach, boys will be boys'' en ''hij was dronken, hij weet niet wat hij doet''
Het is dus echt niet zo dat ik alleen mannen aankijk dat dit gedrag in stand wordt gehouden, vrouwen doen er net zo goed aan mee.
Tja weet je...soms is hetvook gewoon boys will be boys. En drank maakt niet alleen de heren losser.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat het een maatschappelijk probleem is waar zowel mannen als vrouwen samen sterk in moeten staan.
Ik heb namelijk ook van vrouwen gehoord wanneer een man ongevraagd aan mijn billen of borsten zat ''Ach, boys will be boys'' en ''hij was dronken, hij weet niet wat hij doet''
Het is dus echt niet zo dat ik alleen mannen aankijk dat dit gedrag in stand wordt gehouden, vrouwen doen er net zo goed aan mee.
Wanneer ik tijd heb zal ik eens zoeken voor je.quote:
ik heb ook nergens ontkent dat er geen straatgeweld bestaat jegens mannen, ik vroeg mij alleen af waar dat '10x meer dan' vandaan kwam, en dit bewijst jouw standpunt niet ben ik bang.quote:https://en.wikipedia.org/wiki/Sex_differences_in_crime
En laat je niet gek maken door de divisie. Komt nog eens bij dat mannen veel minder snel aangifte zullen doen van mildere vormen van straatagressie dan vrouwen. De meest voorkomende .
Hier eentje over de VS
https://www.gov.uk/govern(...)2/hosb1210-chap3.pdf
[..]
Vooral mannen die slachtoffer zijn van dat specifiek geweld, en dat is ook heel erg inderdaad, en daar moet ook wat aan gedaan worden.quote:Vooral voor mannen. Zie bronnen.
[..]
Ik ben het er mee eens dat het niet alleen een vrouwenprobleem is maar dat het een maatschappelijk probleem is.quote:Je post een filmpje neem ik aan omdat je het er mee eens bent. De strekking van dat filmpje is dat vrouwen slachtoffers zijn van geweld en mannen daders en dat mannen eens elkaar daar op moeten aanspreken. Dat is een seksistische frame van een menselijk probleem.
[..]
En daar zijn vrouwen ook heel dankbaar voor, maar over het algemeen reageren mannen sterker op afwijzingen van mannen dan van vrouwen.quote:Gebeurt al. Sterker nog. Mannen beschermen vrouwen al veel vaker dan andersom. Met risico voor eigen leven. Een vreemde beschermen. Maar het is niet genoeg, he?
[..]
Nee, het is immers ook een feit dat moslims zich vaker schuldig maken aan seksueel geweld, is dat ook racistisch dan?quote:kan je wel geitig gaan lachen.. maar doe dat eens voor de gein. Serieus. Kijk je eigen filmpje nog een keer en denk steeds "mannen" weg en vervang door "negers". Ik denk dat je dan ineens het probleem wel snapt.
Maar toch als ik jou een vrouwenhater noem ontken jij dat, wat maakt jouw opinie meer waard dan de mijne?quote:[..]
Ik zie dat je er eentje bent. Iemand is toch ook een racist als elk issue steeds door een lens van raciale verschillen bekeken moet worden?
Nou mooi toch, dan denken we daar hetzelfde over.quote:Ik wil juist dat we daar mee kappen... dingen bekijken in de frame dat vrouwen slachtoffer zijn en mannen daders en in plaats daar van mensen als daders en mensen als slachtoffers zien. Maar jij lijkt dat niet voldoende te vinden omdat er niet genoeg rekening wordt gehouden met de speciale status van vrouwen die je zo graag in stand houdt.
Natuurlijk zeg ik er iets van, en dan krijg je reacties als bovenstaande...met andere woorden, als je als vrouw voor jezelf opkomt stel je je aan, zoals Polenbatser ook al aan gaf.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:36 schreef IndigoCrystal het volgende:
[..]
Tja weet je...soms is hetvook gewoon boys will be boys. En drank maakt niet alleen de heren losser.
Ik neem aan dat je in die situaties je mond open hebt getrokken? Of heb je op hulp gewacht/gevraagd en dat als reactie gehad, omdat het een incidentje was?
Gaat niet gebeuren. Negatieve dingen over vrouwen roepen gaat tegen je feministische indoctrinatie in.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:37 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wanneer ik tijd heb zal ik eens zoeken voor je.
De cijfers voor canada wijzen naar 2x zo hoog. In de VS gaat dat cijfer een stuk hoger. Niet voor specifieke soorten geweld maar voor meeste soorten geweld. Slechts stalking en seksueel geweld zijn vrouwen vooral slachtoffer maar als je naar de absolute cijfers lijkt liggen de aantallen veel lager dan geweld in het algemeen.quote:[..]
ik heb ook nergens ontkent dat er geen straatgeweld bestaat jegens mannen, ik vroeg mij alleen af waar dat '10x meer dan' vandaan kwam, en dit bewijst jouw standpunt niet ben ik bang.
Dus mannen moeten niet zo zeiken want het zijn andere mannen die hen dingen aan doen?quote:[..]
Vooral mannen die slachtoffer zijn van dat specifiek geweld, en dat is ook heel erg inderdaad, en daar moet ook wat aan gedaan worden.
Overigens wel typerend dat het vooral mannen zijn die elkaar dit geweld aandoen.
het is eigenlijk stiekem vooral een mannenprobleem wat jij probeert om te draaien naar een vrouwen probleem, waar ik bereid ben om te zeggen dat we naar algemene oplossingen moeten zoeken maar waar jij alleen maar seksueel geweld van wil oplossen omdat vrouwen bovenal NOG veiliger moeten zijn.quote:[..]
Ik ben het er mee eens dat het niet alleen een vrouwenprobleem is maar dat het een maatschappelijk probleem is.
Eh. Nee. Vrouwen afwijzen is misschien nog wel gevaarlijker. Alleen komt het minder voor. Ik heb ze wel vaak zat uit hun dak zien gaan.. "HOE DURF>>> JIJJKJJJJJJ AAARG MIJ!!!!! MIJ!! AF TE WIJZEN???" gevolgd door gemep en gekrab.quote:[..]
En daar zijn vrouwen ook heel dankbaar voor, maar over het algemeen reageren mannen sterker op afwijzingen van mannen dan van vrouwen.
Ik kan ook 10x nee zeggen als iemand mij probeert te beroven op straat of gewoon voor het lolletje (is me al vaak overkomen) aanvalt. Maar tenzij ik iemand bij me heb die me helpt zal dat weinig nut hebben.quote:als ik uitga en ik wordt lastig gevallen kan ik soms 10x nee zeggen maar er wordt geen gehoor aan gegeven, wanneer een mannelijke vriend er iets van zegt stopt het wel.
[..]
Moslims zijn geen ras maar aanhangers van een dekkende morele filosofie.quote:Nee, het is immers ook een feit dat moslims zich vaker schuldig maken aan seksueel geweld, is dat ook racistisch dan?
Alleen haat ik geen vrouwen, jij wel mannen. Want mannen zijn daders, vrouwen slachtoffers. toch?quote:[..]
Maar toch als ik jou een vrouwenhater noem ontken jij dat, wat maakt jouw opinie meer waard dan de mijne?
Goed. Dus jij stopt er mee dingen te framen als geslachtelijk issue? Dan heb je het nl ook niet meer met mij aan de stok.quote:[..]
Nou mooi toch, dan denken we daar hetzelfde over.![]()
Gezien ik al tig keer heb getypt dat het de gehele maatschappij is, of jij moet natuurlijk vinden dat vrouwen niet bij de gehele maatschappij passen, maar dat zou jou een seksist maken.
Niet mijn ervaring, maar ok. Vroeg het me gewoon af.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Natuurlijk zeg ik er iets van, en dan krijg je reacties als bovenstaande...met andere woorden, als je als vrouw voor jezelf opkomt stel je je aan, zoals Polenbatser ook al aan gaf.
quote:Op zondag 13 maart 2016 13:30 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik bepaal helemaal voor niemand hoe zij zich moet gedragen. Serieus, hoe kom je daar nou bij?
quote:Op zondag 13 maart 2016 13:02 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik heb nog geen 10 min geleden iets negatiefs getypt over vrouwen dus....quote:Op zondag 13 maart 2016 13:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. Negatieve dingen over vrouwen roepen gaat tegen je feministische indoctrinatie in.
[..]
Er wordt helemaal geen vergelijking gemaakt, en denk jij echt dat iedere keer wanneer ene vrouw lastig gevallen wordt ze naar de politie gaat? Mee natuurlijk niet, dus uiteindelijk zal het evenredig zijn en beide is gewoon heel erg en moet stoppen.quote:De cijfers voor canada wijzen naar 2x zo hoog. In de VS gaat dat cijfer een stuk hoger. Niet voor specifieke soorten geweld maar voor meeste soorten geweld. Slechts stalking en seksueel geweld zijn vrouwen vooral slachtoffer maar als je naar de absolute cijfers lijkt liggen de aantallen veel lager dan geweld in het algemeen.
[..]
Nee, maar wanneer mannen andere mannen er op aan spreken zal het meer indruk maken.quote:Dus mannen moeten niet zo zeiken want het zijn andere mannen die hen dingen aan doen?
ah, de dramaqueen is er weer.quote:Ik schrik echt van je statement.. Wat smerig zeg.
[..]
Nee, helemaal niet, jij probeert mij wel met alle macht in dat hokje te duwen maar dat gaat je niet lukken helaas.quote:het is eigenlijk stiekem vooral een mannenprobleem wat jij probeert om te draaien naar een vrouwen probleem, waar ik bereid ben om te zeggen dat we naar algemene oplossingen moeten zoeken maar waar jij alleen maar seksueel geweld van wil oplossen omdat vrouwen bovenal NOG veiliger moeten zijn.
wederom, zie bovenstaande.quote:Seksisme.
[..]
Oh wauw, met meppen en krabben nog wel.....quote:Eh. Nee. Vrouwen afwijzen is misschien nog wel gevaarlijker. Alleen komt het minder voor. Ik heb ze wel vaak zat uit hun dak zien gaan.. "HOE DURF>>> JIJJKJJJJJJ AAARG MIJ!!!!! MIJ!! AF TE WIJZEN???" gevolgd door gemep en gekrab.
[..]
klopt inderdaad, zou het niet fijn zijn dan wanneer vreemden je zouden helpen?quote:Ik kan ook 10x nee zeggen als iemand mij probeert te beroven op straat of gewoon voor het lolletje (is me al vaak overkomen) aanvalt. Maar tenzij ik iemand bij me heb die me helpt zal dat weinig nut hebben.
Om dezelfde reden als jij dus, gevaar voor eigen leven.quote:Oh en een groep vrouwen kijkt trouwens graag toe hoe je door 2 gasten in elkaar wordt gerost. Die steken geen poot uit.
[..]
Geloof valt daar ook onder.quote:Moslims zijn geen ras maar aanhangers van een dekkende morele filosofie.
[..]
Ik haat helemaal geen mannen, dat verzin jij nu, ik hou zelfs van een aantal mannen enorm veel, ik deel mijn even met een man en ik voed twee jonge mannen op, en ik hou zielsveel van ze.quote:Alleen haat ik geen vrouwen, jij wel mannen. Want mannen zijn daders, vrouwen slachtoffers. toch?
[..]
Pot verwijt de ketel....quote:Goed. Dus jij stopt er mee dingen te framen als geslachtelijk issue? Dan heb je het nl ook niet meer met mij aan de stok.
Huh? Is dat zo?quote:Op zondag 13 maart 2016 13:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb nog geen 10 min geleden iets negatiefs getypt over vrouwen dus....
quote:Op zondag 13 maart 2016 13:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Daar bepaal ik toch helemaal niets? Een vrouw moet helemaal zelf weten of ze zich als een sletje gedraagt of niet (ikzelf kan dat juist op zich wel waarderen).quote:
Dat probeer je wel. Jij categoriseert bijna alle Nederlandse vrouwen tot sletten. Op basis van welke kenmerken dan? En hoe legitimeren die kenmerken aanranding en verkrachting?quote:Op zondag 13 maart 2016 14:39 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Daar bepaal ik toch helemaal niets? Een vrouw moet helemaal zelf weten of ze zich als een sletje gedraagt of niet (ikzelf kan dat juist op zich wel waarderen).
Ik persoonlijk vind vrouwen die elkaar niet ondersteunen wanneer het aankomt op seksuele intimidatie aardig negatief .quote:Op zondag 13 maart 2016 14:02 schreef IndigoCrystal het volgende:
[..]
Huh? Is dat zo?
Of is dit iets negatief over vrouwen?
[..]
Meh vind dit niet een negatieve uitspraak over vrouwen.quote:Op zondag 13 maart 2016 15:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind vrouwen die elkaar niet ondersteunen wanneer het aankomt op seksuele intimidatie aardig negatief .
Maar ik begrijp uit je toon dat jij het er niet mee eens bent? Jij kan je ook niet vinden in dat mannen ook vrouwen meer zouden kunnen helpen als het aankomt op seksuele intimidatie, dat het niet een vrouwenprobleem maar een maatschappelijk probleem is?
Gewoon uit nieuwsgierigheid gezien ik jou de hele tijd negatief op mij zie reageren maar bijvoorbeeld niet reageert op de heer die haast alle Nederlandse vrouwen een slet noemt.
Vrouwen moeten het altijd voor elkaar opnemen, lang leve de sisterhood.quote:Op zondag 13 maart 2016 15:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind vrouwen die elkaar niet ondersteunen wanneer het aankomt op seksuele intimidatie aardig negatief .
Maar ik begrijp uit je toon dat jij het er niet mee eens bent? Jij kan je ook niet vinden in dat mannen ook vrouwen meer zouden kunnen helpen als het aankomt op seksuele intimidatie, dat het niet een vrouwenprobleem maar een maatschappelijk probleem is?
Gewoon uit nieuwsgierigheid gezien ik jou de hele tijd negatief op mij zie reageren maar bijvoorbeeld niet reageert op de heer die haast alle Nederlandse vrouwen een slet noemt.
Ik persoonlijk vind aangeraakt worden door een vreemde op een intieme plek gewoonweg heel erg onprettig, of het nu billenknijpen, de borsten aanraken of wat dan ook is, ik voel me daar niet prettig bij dus vanuit mijn oogpunt is dat niet opgeblazen.quote:Op zondag 13 maart 2016 15:37 schreef IndigoCrystal het volgende:
[..]
Meh vind dit niet een negatieve uitspraak over vrouwen.
Maar ik vind sexuele intimidatie een unisex probleem. En ik vind ook dat billenknijperij enzo compleet wordt opgeblazen. Iets met een mug en een olifant....
En wat er gezegd werd over je als slet kleden en gedragen, if it acts like a... Ik voelde mij er in elk geval niet door aangesproken of beledigd.
Ook daar mag best wat van gezegd worden.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:29 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Laten we nu niet net doen alsof het alleen mannen tegen vrouwen is. Vrouwen kunnen hier zelf ook wat van. Dat is alleen niet maatschappelijk geaccepteerd om aan te kaarten.
Gewoon algemeen, de omgeving. Maakt niet uit of het mannen of vrouwen zijn, zou gewoon normaal moeten zijn om er even wat van te zeggen.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:32 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Op zich wel een interessante vraag: wie moet wie dan beschermen als het vrouw / vrouw is of man / man. Geeft al aan dat de benadering van Bussemaker veel te seksistisch is en niet te generaliseren.
Dan is het opgelost want dat gebeurt ook.quote:Op zondag 13 maart 2016 15:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Gewoon algemeen, de omgeving. Maakt niet uit of het mannen of vrouwen zijn, zou gewoon normaal moeten zijn om er even wat van te zeggen.
Hoeft geen heel gedoe van gemaakt te worden, maar gewoon rustig wat afkeur laten blijken.
Ik ook niet en dat accepteer IK ook niet, door dat kenbaar te maken. Hoef ik niet elke keer een drama van te maken. Gaat het echt te ver dan naar de politie.quote:Op zondag 13 maart 2016 15:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind aangeraakt worden door een vreemde op een intieme plek gewoonweg heel erg onprettig, of het nu billenknijpen, de borsten aanraken of wat dan ook is, ik voel me daar niet prettig bij dus vanuit mijn oogpunt is dat niet opgeblazen.
Het is blijkbaar gedrag wat je maar zou moeten accepteren en ik weiger dat.
Maar hoe gedraagt een slet zich dan? Gezien blijkbaar haast alle Nederlandse vrouwen zich als een slet gedragen behalve jij kan jij mij vast uitleggen wat dit sletterige gedrag is.
Wat een onzin dit. Ik ken echt geen enkele vrouw die het geweldig leuk vindt om zo in het voorbij gaan gegraait of getikt te worden. Wel die er hun schouders bij ophalen en niet echt mee zitten, maar thuis komen om aan je vriendinnen te vertellen wat voor tofs je nou weer is overkomen, nee.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:02 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Is normaal in mijn omgeving...quote:Op zondag 13 maart 2016 15:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Gewoon algemeen, de omgeving. Maakt niet uit of het mannen of vrouwen zijn, zou gewoon normaal moeten zijn om er even wat van te zeggen.
Hoeft geen heel gedoe van gemaakt te worden, maar gewoon rustig wat afkeur laten blijken.
Klopt, dan ben een je zeikwijf, lolverpester, aansteller en ga zo maar door.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Natuurlijk zeg ik er iets van, en dan krijg je reacties als bovenstaande...met andere woorden, als je als vrouw voor jezelf opkomt stel je je aan, zoals Polenbatser ook al aan gaf.
Sorry, niet mijn ervaring. Wel als het ernstiger wordt, dat wel, maar wel dat een bepaalde mate van seksueel lastig vallen gewoon redelijk geaccepteerd is. Zo geaccepteerd dat ook vrouwen het verdedigen, het dus een maatschappelijk probleem is en geen m/v probleem.quote:Op zondag 13 maart 2016 15:47 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dan is het opgelost want dat gebeurt ook.
Bullshit. Die nonsens ga ik niet weer met je bespreken.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Sorry, niet mijn ervaring. Wel als het ernstiger wordt, dat wel, maar wel dat een bepaalde mate van seksueel lastig vallen gewoon redelijk geaccepteerd is. Zo geaccepteerd dat ook vrouwen het verdedigen, het dus een maatschappelijk probleem is en geen m/v probleem.
Vroeger met uitgaan was het gewoon normaal dat er aan je gezeten werd op verschillende manieren, de glijder, de knijper, de even snel die tiet aanraker en ga zo maar door. En de vrouwen die daar wat van zeiden waren zeikwijfen die zich niet zo aan moesten stellen.
Wat nou bullshit, ik en vele andere vrouwen ervaren dit zo. Ik word dus echt moe van mannen zoals jij die maar gewoon lekker zeggen ik heb het niet gezien dus het gebeurd niet.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:17 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Bullshit. Die nonsens ga ik niet weer met je bespreken.
En zo word ik moe van beschadigde vrouwen die net doen of hun subjectieve realiteit de objectieve realiteit is.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat nou bullshit, ik en vele andere vrouwen ervaren dit zo. Ik word dus echt moe van mannen zoals jij die maar gewoon lekker zeggen ik heb het niet gezien dus het gebeurd niet.
En hoepla, daar is meneer persoonlijke aanval weer, die vanalles projecteerd op iemand om iemand maar weg te kunnen zetten.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:23 schreef TerryStone het volgende:
[..]
En zo word ik moe van beschadigde vrouwen die net doen of hun subjectieve realiteit de objectieve realiteit is.
Echt compleet niet mijn ervaring dat dat gezegd werd. Of je moest er inderdaad over door blijven emmeren, terwijl het al afgehandeld/opgelost was.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Sorry, niet mijn ervaring. Wel als het ernstiger wordt, dat wel, maar wel dat een bepaalde mate van seksueel lastig vallen gewoon redelijk geaccepteerd is. Zo geaccepteerd dat ook vrouwen het verdedigen, het dus een maatschappelijk probleem is en geen m/v probleem.
Vroeger met uitgaan was het gewoon normaal dat er aan je gezeten werd op verschillende manieren, de glijder, de knijper, de even snel die tiet aanraker en ga zo maar door. En de vrouwen die daar wat van zeiden waren zeikwijfen die zich niet zo aan moesten stellen.
Als je niet kunt incasseren moet je ook niet uitdelen met je "mannen zoals jij".quote:Op zondag 13 maart 2016 16:25 schreef erodome het volgende:
[..]
En hoepla, daar is meneer persoonlijke aanval weer, die vanalles projecteerd op iemand om iemand maar weg te kunnen zetten.
Jij zegt dit dan ook echt iedere keer, dat ging direct over wat jij zelf zegt hier.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:27 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Als je niet kunt incasseren moet je ook niet uitdelen met je "mannen zoals jij".
quote:Op zondag 13 maart 2016 16:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Jij zegt dit dan ook echt iedere keer, dat ging direct over wat jij zelf zegt hier.
Een reactie op wat jij zei ipv een of andere sneue projectie die je doet om mensen weg te zetten.
Idd, je projectie's zijn erg vermoeiend te noemen, helemaal mee eens.quote:
Actually..jij begon nu zelf en ik geloof niet dat hij zegt dat jij zo'n vrouw bent..quote:Op zondag 13 maart 2016 16:25 schreef erodome het volgende:
[..]
En hoepla, daar is meneer persoonlijke aanval weer, die vanalles projecteerd op iemand om iemand maar weg te kunnen zetten.
quote:Op zondag 13 maart 2016 16:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat nou bullshit, ik en vele andere vrouwen ervaren dit zo. Ik word dus echt moe van mannen zoals jij die maar gewoon lekker zeggen ik heb het niet gezien dus het gebeurd niet.
Bedankt dat je me eraan herinnert waarom ik je niet serieus moet nemen... Kleuter.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Idd, je projectie's zijn erg vermoeiend te noemen, helemaal mee eens.
Omdat hij dit elke keer zegt, hier op fok, gewoon letterlijk.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:33 schreef IndigoCrystal het volgende:
[..]
Actually..jij begon nu zelf en ik geloof niet dat hij zegt dat jij zo'n vrouw bent..
[..]
Maar dat deed hij nu dus nietquote:Op zondag 13 maart 2016 16:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat hij dit elke keer zegt, hier op fok, gewoon letterlijk.
Ik heb het niet over zijn vermeende prive leven waarbij ik maar vanalles verzin om hem zwart te maken.
Dat deed hij dus nu wel, met zijnquote:
Heb wel vaker met hem in discussie gezeten en weet wat hij hiermee bedoeld, dat heeft hij in kleuren en geuren uitgelegd en gaat dus niet over wat er direct in de discussie wordt gezegd, maar over mijn prive leven waar hij een mening over heeft.quote:En zo word ik moe van beschadigde vrouwen
Dat hangt dus maar net van de situatie af. Een hand (of been oid) dat toevallig tegen je billen aandrukt is wmb niks om je druk over te maken. Maar een klootzak die gewoon op je afkomt en brutaalweg zijn grijpgrage poot in mijn decolleté stopt en vervolgens in mijn borst knijpt....quote:Op zondag 13 maart 2016 15:37 schreef IndigoCrystal het volgende:
[..]
Maar ik vind sexuele intimidatie een unisex probleem. En ik vind ook dat billenknijperij enzo compleet wordt opgeblazen. Iets met een mug en een olifant....
Ja, nadat jij dus begonquote:Op zondag 13 maart 2016 16:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat deed hij dus nu wel, met zijn
[..]
Heb wel vaker met hem in discussie gezeten en weet wat hij hiermee bedoeld, dat heeft hij in kleuren en geuren uitgelegd en gaat dus niet over wat er direct in de discussie wordt gezegd, maar over mijn prive leven waar hij een mening over heeft.
Nadat ik reageerde op wat hij letterlijk hier zei. En sorry, terry doet dit aan de lopende band, niet alleen met mij, maar met elke vrouw die het waagt het niet geheel met hem eens te zijn over dit onderwerp.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:57 schreef IndigoCrystal het volgende:
[..]
Ja, nadat jij dus begon![]()
Dan ga je daar toch ook niet meer op in lijkt mij? Zie nog steeds geen persoonlijke aanval in de post, maar zou kunnen.
quote:Op zondag 13 maart 2016 16:55 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dat hangt dus maar net van de situatie af. Een hand (of been oid) dat toevallig tegen je billen aandrukt is wmb niks om je druk over te maken. Maar een klootzak die gewoon op je afkomt en brutaalweg zijn grijpgrage poot in mijn decolleté stopt en vervolgens in mijn borst knijpt....
Of, om de vergelijking nog duidelijker te maken: gewoonweg pal tussen de benen gegrepen worden.... Tja, hoe je het ook went of keert, dat is gewoon seksueel geweld en absoluut geen mug - olifant situatie. En ja, ik heb ervaring met alle drie de situaties. En nee, ik was in de beide aanrandingen dusdanig verlamd van angst dat ik helemaal niets gedaan heb. Niet geschreeuwd, niet verweerd, niks. Ik was alleen maar doods- en doodsbang. Onder andere omdat omstanders heel hard lachten om de situatie. Ik kan je vertellen dat er maar heel weinig momenten zijn geweest, waarin ik me zó alleen en kwetsbaar en bang heb gevoeld als toen.
Zijn alle mannen verkrachters? Nee. Zijn alle verkrachters mannen? Nee.
Maar wat ik ook al eerder heb gezegd: seksueel geweld is een universeel probleem, waarbij mannen én vrouwen slachtoffer en dader zijn en waarbij mannen én vrouwen een probleem hebben, namelijk een vermindering van vrijheid en veiligheid. Ik zou denken dat elk weldenkend en goedwillend persoon dit een slechte zaak vinden en daarom hun best doen om (voor zover het in hun macht ligt) dit probleem aan te pakken.
Zie je seksueel geweld? Probeer het te stoppen door openlijk te gaan kijken, door commentaar te leveren, door te filmen, door de politie te bellen of door fysiek in te grijpen. Hopelijk helpt het.
Maar wat je in ieder geval kunt doen: blijf bij het slachtoffer, bied een luisterend oor en sla een arm om hem/haar heen. Waarom zou je dat niet doen?
Ik geef aan die discussie niet weer opnieuw te willen voeren waarna je mij persoonlijk aanvalt en ik je een koekje van eigen deeg geef maar op 1 of andere manier telt wat jij doet niet.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Nadat ik reageerde op wat hij letterlijk hier zei. En sorry, terry doet dit aan de lopende band, niet alleen met mij, maar met elke vrouw die het waagt het niet geheel met hem eens te zijn over dit onderwerp.
Je geeft geen koekje van eigen deeg, je verzint vanalles om iemand weg te kunnen zetten. Ik heb het over wat jij hier letterlijk zegt, dat jij het niet ziet en het dus gewoon niet zo is. Dat vrouwen die anders zeggen het fout hebben.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:03 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik geef aan die discussie niet weer opnieuw te willen voeren waarna je mij persoonlijk aanvalt en ik je een koekje van eigen deeg geef maar op 1 of andere manier telt wat jij doet niet.
Hoe oud ben je? 3?
Ga je moeder pesten joh.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Je geeft geen koekje van eigen deeg, je verzint vanalles om iemand weg te kunnen zetten. Ik heb het over wat jij hier letterlijk zegt, dat jij het niet ziet en het dus gewoon niet zo is. Dat vrouwen die anders zeggen het fout hebben.
Nou ja, dit is natuurlijk niet de eerste keer dat dit soort discussies gehouden worden met Terry, hij heeft eerder duidelijk aangegeven in een ander topic dat verkrachting een vrouwenprobleem is en niet zijn probleem.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:57 schreef IndigoCrystal het volgende:
[..]
Ja, nadat jij dus begon![]()
Dan ga je daar toch ook niet meer op in lijkt mij? Zie nog steeds geen persoonlijke aanval in de post, maar zou kunnen.
Hou eens op met je sneuneuzen gedrag. Hoe eens op met zeggen dat mensen die het niet met je eens zijn getraumatiseerd zijn, het vast komt omdat ze een dubieuze seksuele moraal hebben en dat soort onzin.quote:
Dat lijkt me eerder een persoonlijk probleem waar die slachtoffers dan aan moeten werken. Seksuele intimidatie is stout, maar zelfs met alle goodwill van de wereld zal je mogelijk in situaties terecht komen waarbij het gebeurt. Het lijkt me dan vooral zaak dat je weerbaar wordt en je mondje durft open te trekken in plaats van naar 'de maatschappij' te kijken en hun op de vingers te tikken dat ze het laten gebeuren en hadden moeten herkennen.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:04 schreef stopnaald het volgende:
Overigens, ik denk dat het een goede zaak zou zijn als er meer voorlichting komt over het verschijnsel "bevriezen". Ik kan me namelijk goed voorstellen dat seksueel geweld niet als zodanig wordt herkend door omstanders, omdat het slachtoffer ogenschijnlijk niet reageert (niet schreeuwt, verweerd, huilt, slaat etc). Zij kunnen dan (onterecht) de indruk krijgen dat de situatie niet ernstig is, terwijl dat juist wél het geval is.
Misschien iets voor iedereen om over na te denken....
Verschrikkelijk voor je. Ook ik ben niet onbekend met die situaties. Sterker nog ik heb wel een een gozer vol op zijn neus geslagen omdat hij mij bij een borst greep. Resultaat helaas dat ik een klap terug kreeg. Zijn vrienden hebben ingegrepen. Goed iedereen reageert anders. Je moet zelf ook zorgen dat je weerbaar bent.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:55 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dat hangt dus maar net van de situatie af. Een hand (of been oid) dat toevallig tegen je billen aandrukt is wmb niks om je druk over te maken. Maar een klootzak die gewoon op je afkomt en brutaalweg zijn grijpgrage poot in mijn decolleté stopt en vervolgens in mijn borst knijpt....
Of, om de vergelijking nog duidelijker te maken: gewoonweg pal tussen de benen gegrepen worden.... Tja, hoe je het ook went of keert, dat is gewoon seksueel geweld en absoluut geen mug - olifant situatie. En ja, ik heb ervaring met alle drie de situaties. En nee, ik was in de beide aanrandingen dusdanig verlamd van angst dat ik helemaal niets gedaan heb. Niet geschreeuwd, niet verweerd, niks. Ik was alleen maar doods- en doodsbang. Onder andere omdat omstanders heel hard lachten om de situatie. Ik kan je vertellen dat er maar heel weinig momenten zijn geweest, waarin ik me zó alleen en kwetsbaar en bang heb gevoeld als toen.
Mee eens en zoals gezegd is dat ook mijn ervaring in mijn omgeving.quote:Zijn alle mannen verkrachters? Nee. Zijn alle verkrachters mannen? Nee.
Maar wat ik ook al eerder heb gezegd: seksueel geweld is een universeel probleem, waarbij mannen én vrouwen slachtoffer en dader zijn en waarbij mannen én vrouwen een probleem hebben, namelijk een vermindering van vrijheid en veiligheid. Ik zou denken dat elk weldenkend en goedwillend persoon dit een slechte zaak vinden en daarom hun best doen om (voor zover het in hun macht ligt) dit probleem aan te pakken.
Zie je seksueel geweld? Probeer het te stoppen door openlijk te gaan kijken, door commentaar te leveren, door te filmen, door de politie te bellen of door fysiek in te grijpen. Hopelijk helpt het.
Maar wat je in ieder geval kunt doen: blijf bij het slachtoffer, bied een luisterend oor en sla een arm om hem/haar heen. Waarom zou je dat niet doen?
Ach het zal ook wel. Of moeten we er nog wat over doorjanken?quote:Op zondag 13 maart 2016 17:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Nadat ik reageerde op wat hij letterlijk hier zei. En sorry, terry doet dit aan de lopende band, niet alleen met mij, maar met elke vrouw die het waagt het niet geheel met hem eens te zijn over dit onderwerp.
Waarom niet beide? Als je ziet dat een kind slachtoffer is van seksueel geweld draai je toch ook niet om om te zeggen ''Ach, dat kind moet leren voor zichzelf op te komen''?quote:Op zondag 13 maart 2016 17:09 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerder een persoonlijk probleem waar die slachtoffers dan aan moeten werken. Seksuele intimidatie is stout, maar zelfs met alle goodwill van de wereld zal je mogelijk in situaties terecht komen waarbij het gebeurt. Het lijkt me dan vooral zaak dat je weerbaar wordt en je mondje durft open te trekken in plaats van naar 'de maatschappij' te kijken en hun op de vingers te tikken dat ze het laten gebeuren en hadden moeten herkennen.
Jij bent wel van de aannames he, wat vreselijk irritant. Wil jij mijn reacties anders schrijven?scheelt mij typenquote:Op zondag 13 maart 2016 17:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
En ja, dan zal jouw reactie wel vol met excuses komen, prima, maar alleen maar om even uit te leggen waarom er op een bepaalde manier op Terry wordt gereageerd.
Nee. Dit is gewoon blaming the victim. Maar het is ook gewoon onzin. Het is niet alsof seksuele intimidatie alleen mensen die minder weerbaar zijn overkomt en dat slaat gewoon nergens op.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:09 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerder een persoonlijk probleem waar die slachtoffers dan aan moeten werken. Seksuele intimidatie is stout, maar zelfs met alle goodwill van de wereld zal je mogelijk in situaties terecht komen waarbij het gebeurt. Het lijkt me dan vooral zaak dat je weerbaar wordt en je mondje durft open te trekken in plaats van naar 'de maatschappij' te kijken en hun op de vingers te tikken dat ze het laten gebeuren en hadden moeten herkennen.
Kom op, jij kan voor andere vrouwen beslissen dat ze zich niet aan moeten stellen, dat ze niet van een mug een olifant moeten maken.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:18 schreef IndigoCrystal het volgende:
[..]
Jij bent wel van de aannames he, wat vreselijk irritant. Wil jij mijn reacties anders schrijven?scheelt mij typen
Nee, weerbaarder worden door bijv een cursus zelfverdediging vermindert wel de kans tot erger dan intimidatiequote:Op zondag 13 maart 2016 17:20 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Nee. Dit is gewoon blaming the victim. Maar het is ook gewoon onzin. Het is niet alsof seksuele intimidatie alleen mensen die minder weerbaar zijn overkomt en dat slaat gewoon nergens op.
Zucht...if you say so it must be truequote:Op zondag 13 maart 2016 17:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Kom op, jij kan voor andere vrouwen beslissen dat ze zich niet aan moeten stellen, dat ze niet van een mug een olifant moeten maken.
En als je daar dan op gewezen wordt dan reageer je gepikeerd.
Ach....maakt niet uit. Tis alweer heel wat jaartjes geleden. Ik ben nu moeder van een volwassen dochter en toen een jonge vrouw. Ik bén ook weerbaarder geworden (hoewel ik ook moet toegeven dat ik als middelbare vrouw ook gewoon minder doelwit ben, waar ik overigens volkomen tevreden mee ben). Maar ik weet nog heel goed hoe het was en hoe ik me toen voelde. Als ik er achteraf op terugkijk, weet ik ook zeker dat de meeste omstanders (zeker mijn vrienden) helemaal niet in de gaten hadden wat er nou precies gebeurde. En dát moet wel veranderen denk ik. Goede voorlichting is geen luxe, maar noodzakelijk. En ja, dát is nou bij uitstek iets wat Jet Bussemaker nou net wél kan regelen (maar wat ze niet doet, omdat ze dat niet wil, omdat dat geld kost).quote:Op zondag 13 maart 2016 17:10 schreef IndigoCrystal het volgende:
[..]
Verschrikkelijk voor je. Ook ik ben niet onbekend met die situaties. Sterker nog ik heb wel een een gozer vol op zijn neus geslagen omdat hij mij bij een borst greep. Resultaat helaas dat ik een klap terug kreeg. Zijn vrienden hebben ingegrepen. Goed iedereen reageert anders. Je moet zelf ook zorgen dat je weerbaar bent.
Nee. Ik zeg alleen dat je niet kan verwachten dat iedereen in de kroeg hun psychologie op anderen loslaat in de hoop te ontdekken of iemand iets wel of niet apprecieert. Het is de verantwoordelijkheid van het slachtoffer om duidelijk te maken dat iets niet door de beugel kan.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom niet beide? Als je ziet dat een kind slachtoffer is van seksueel geweld draai je toch ook niet om om te zeggen ''Ach, dat kind moet leren voor zichzelf op te komen''?
Ja, en soms is het een idee om weerbaarheid te motiveren zodat je niet altijd van anderen hulp hoeft te verwachten. Natuurlijk is het goed om dit soort dingen te herkennen maar het lijkt me heel erg naďef om dan maar te verwachten dat dit ook consistent gedaan wordt.quote:Ja, soms zijn er vrouwen die even niet zo sterk in hun schoenen staan, net als dat ook mannen dat wel eens hebben, en in plaats van iemand daar slecht over te laten voelen, alsof een zwak moment iets is waarvoor je je moet schamen kan je ook naar die persoon toelopen en vragen, ''Hey, vind jij dit wel oké?''
Dat moet je zelf weten. Persoonlijk leer ik dat kinderen liever niet.quote:Wij leren kinderen namelijk dat het ongevraagd seksueel aanraken van een vrouw sociaal geaccepteerd gedrag is.
Maar je bent het wel met me eens dat het handig is om een kind weerbaarheid en zelfstandigheid te leren en niet uit te gaan van de 'goedheid' van de mens?quote:Laatst nog bij de Metro (is al niet mijn favoriete maar oké) stond er een filmpje met daarboven de titel ''Dit jochie is onze held'' en dan zie je een manneke van 5 jaar die door volwassenen wordt opgedragen om even lekker op de billen van een dansende dame te tikken, want dat is grappig.
Soms vraag ik mij dan echt af of ik dan zo raar ben dat ik dit onacceptabel gedrag vind en zeker niet iets wat je een kind moet aanleren.
Bizar gewoon.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom niet beide? Als je ziet dat een kind slachtoffer is van seksueel geweld draai je toch ook niet om om te zeggen ''Ach, dat kind moet leren voor zichzelf op te komen''?
Ja, soms zijn er vrouwen die even niet zo sterk in hun schoenen staan, net als dat ook mannen dat wel eens hebben, en in plaats van iemand daar slecht over te laten voelen, alsof een zwak moment iets is waarvoor je je moet schamen kan je ook naar die persoon toelopen en vragen, ''Hey, vind jij dit wel oké?''
Wij leren kinderen namelijk dat het ongevraagd seksueel aanraken van een vrouw sociaal geaccepteerd gedrag is.
Laatst nog bij de Metro (is al niet mijn favoriete maar oké) stond er een filmpje met daarboven de titel ''Dit jochie is onze held'' en dan zie je een manneke van 5 jaar die door volwassenen wordt opgedragen om even lekker op de billen van een dansende dame te tikken, want dat is grappig.
Soms vraag ik mij dan echt af of ik dan zo raar ben dat ik dit onacceptabel gedrag vind en zeker niet iets wat je een kind moet aanleren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |