Ach, vrouwen zijn wat dit soort zaken betreft altijd behoorlijk hypocriet. Het ene moment of van de ene man vinden ze het wel leuk of lekker, het andere moment of bij de andere man ineens weer niet. Daar valt geen peil op te trekken, dus niet zo raar dat sommige mannen daarbij in de fout gaan.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:26 schreef Polenbatser het volgende:
Wat bijval af en toe zou best fijn zijn. Uit eigen ervaring; als ik een tik op m'n kont krijg en ik geef aan dat ik daar niet van gediend ben probeert de man in kwestie me weg te zetten als een preuts wijf dat niks kan hebben, i.p.v. dat hij nadenkt over dat z'n gedrag ongewenst is. Ik denk dat het op zo'n moment best kan uitmaken als een kerel even zegt dat dat hij normaal moet doen en dat vrouwen op de kont slaan geen normaal gedrag is. Heeft dus niks te maken met dat vrouwen hun grenzen niet aangeven, maar met de perceptie van de man in kwestie. Disclaimer voor de dramakings, niet alle mannen zijn zo natuurlijk.
Beschermen is ook een veel te groot woord. Volgens mij is het echt alleen even benoemen dat dat gedrag abnormaal is. Tenzij de dader niet ophoudt, dan wordt het een ander verhaal, maar volgens mij was het uitgangspunt de kleine ongewenste gedragingen en geen aanrandingen en verkrachtingen. Het lijkt me namelijk vanzelfsprekend dat mensen in dat geval hulp bieden, zolang hun eigen veiligheid niet in het gedrang komt. Zo'n opmerking dat het gedrag niet door de beugel kan kan natuurlijk door elk geslacht gemaakt worden, maar ik heb wel de indruk dat de opmerking meer zoden aan de dijk zet als het wordt gedaan door hetzelfde geslacht als degene die het ongewenste gedrag vertoont, dus een man bij een man en een vrouw bij een vrouw.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:32 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Op zich wel een interessante vraag: wie moet wie dan beschermen als het vrouw / vrouw is of man / man. Geeft al aan dat de benadering van Bussemaker veel te seksistisch is en niet te generaliseren.
Dankjewel, meer hoeft niet en meer verwacht ik (als vrouw zijnde) ook niet. Je doet wat je kunt en vindt het vooral niet normaal. Dat is wmb genoeg.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:04 schreef FlyDutchMan het volgende:
Gelukkig maar, na de OP was ik al even bang dat dit geen asielzoeker-/moslimtopic zou worden.
Wat de uitspraak van Bussemaker betreft: bij het aanschouwen van misdrijven (zoals verkrachting) is het sowieso wel zo netjes om daar waar mogelijk in te grijpen, soms is dit door je er zelf mee te bemoeien en soms kun je enkel de politie inlichten. Punt is alleen dat het echte seksueel geweld meestal achter gesloten deuren plaatsvindt. Ik ben nog nooit tegen een verkrachting in een steegje opgelopen, dus het wordt nogal lastig voor mij om dat aan te pakken.
Een ongewenste tik op het achterwerk of een seksueel getinte opmerking wil ik best wat van zeggen, zoals ik er ook in andere gevallen best van wat wil zeggen als iemand zich asociaal gedraagt, maar ik ga het ook niet overdrijven.
Natuurlijk, alle vrouwen zijn altijd hypocriet. Zo'n opmerking slaat natuurlijk nergens op, maar als je jezelf dat wilt voorhouden dan ben je daar vrij in natuurlijk.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:35 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ach, vrouwen zijn wat dit soort zaken betreft altijd behoorlijk hypocriet. Het ene moment of van de ene man vinden ze het wel leuk of lekker, het andere moment of bij de andere man ineens weer niet. Daar valt geen peil op te trekken, dus niet zo raar dat sommige mannen daarbij in de fout gaan.
Iedereen moet daar aan meewerken, de gehele maatschappij! Ik woon in een maatschappij waar erg wordt neergekeken op dergelijk gedrag, door zowel mannen als vrouwen. En dat werkt!quote:Op zondag 13 maart 2016 12:32 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Op zich wel een interessante vraag: wie moet wie dan beschermen als het vrouw / vrouw is of man / man. Geeft al aan dat de benadering van Bussemaker veel te seksistisch is en niet te generaliseren.
Juist... de titel is vast ongelukkig gekozen?quote:Op zondag 13 maart 2016 12:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dan begrijp je het filmpje niet, het is niet man vs vrouw, en het man naast de vrouw. elkaar helpen, als maatschappij, dus ook vrouw naast de man., man naast de man en vrouw naast de vrouw.
Maar dat is een Utopia.
Vooral dat laatste. Bel de politie. Ik ben zelf niet iemand, zal ik eerlijk toegeven, die snel ertussen zal springen. Maar ik pak wel altijd direct de telefoon en bel de politie als ik iets zie gebeuren. Zoveel moeite is dat niet. Je kan alleen wel terug gebeld worden om als getuige te dienen. En probeer wat mensen te verzamelen. Zelfs al blijf je gewoon staan, dat is beter dan doorlopen. Omdat de dader dan al weet dat er getuigen zijn zal hij wellicht aarzelen.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dit bedoel ik, ik ben wel eens een jongen te hulp geschoten overigens, hij werd lastig gevallen wegens zijn seksualiteit.
En niemand vraagt aan mannen om te sterven, ik ben eens geholpen door een aantal jongens, ik werd aangerand door een man, waarschijnlijk had hij mij verkracht zonder de hulp van die jongens, ik ben ze zo dankbaar dat ik nog altijd het krantenartikel over dit voorval in mijn portemonnee draag en dat is 20 jaar geleden gebeurd.
Die jongen zijn mijn helden, ik heb nooit de kans gekregen om ze te bedanken maar ik hoop dat ze zich beseffen wat ze voor mij betekenen.
Maar als je bang bent voor je eigen leven, bel de politie, verzamel mensen om te helpen, niet alleen als een vrouw lastig gevallen wordt maar ook wanneer een man lastig gevallen wordt.
Dus dat eeuwige geframe van geweld als geslachtelijk issue moeten we dus maar eens mee gaan kappen. Vrouwen zijn gewelddadig richting zowel mannen als vrouwen, mannen zijn gewelddadig richting zowel mannen als vrouwen en mensen dienen gewoon voor elkaar op te komen op straat ongeacht geslacht.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Iedereen moet daar aan meewerken, de gehele maatschappij! Ik woon in een maatschappij waar erg wordt neergekeken op dergelijk gedrag, door zowel mannen als vrouwen. En dat werkt!
Dat dus inderdaad, dat man vs vrouw zou gewoon moeten stoppen, niemand in de gehele wereld wordt daar beter van.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:34 schreef stopnaald het volgende:
[..]
[..]
[..]
Fijn dat er ook nog zulke fatsoenlijke prikkers zijn.
Verder kun je altijd kijken naar het gebeuren. Sommige daders voelen zich dan betrapt en houden op, maar sws kun je het slachtoffer achteraf steunen/opvangen/hulp aanbieden.
En nee, het maakt niet uit of het slachtoffer een man of een vrouw is. Ik vind het wel opvallend hoe asociaal sommige prikkers hier zijn. Hoe zielig en sneu ook in al hun bekrompen geneuzel.
Goed verwoord.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus dat eeuwige geframe van geweld als geslachtelijk issue moeten we dus maar eens mee gaan kappen. Vrouwen zijn gewelddadig richting zowel mannen als vrouwen, mannen zijn gewelddadig richting zowel mannen als vrouwen en mensen dienen gewoon voor elkaar op te komen op straat ongeacht geslacht.
Wat is hier zo moeilijk aan, snakelady?
Kijk eens goed om je heen, op straat en in het uitgaansleven, en je ziet gewoon dat ik gelijk heb. Vrouwen gedragen zich extreem hypocriet m.b.t. "seksuele intimidatie". Van de ene man accepteren ze het wel, van de andere niet, het ene moment wel en het andere niet, en als de rollen omgedraaid zijn vindt de vrouw het sowieso allemaal geen probleem.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:39 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Natuurlijk, alle vrouwen zijn altijd hypocriet. Zo'n opmerking slaat natuurlijk nergens op, maar als je jezelf dat wilt voorhouden dan ben je daar vrij in natuurlijk.
Ik heb de titel niet uitgekozen natuurlijk, maar ik plaatste dat filmpje in alle eerlijkheid alleen wegens de OP, maar misschien fout van mij, ik vond het OT en bij de OP passen en bij het punt wat er in gemaakt werd.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:41 schreef IndigoCrystal het volgende:
[..]
Juist... de titel is vast ongelukkig gekozen?
Voor zover dit bij mij in de omgeving voorkomt worden lastige mannen ook aangesproken. Dat wordt geregeld in de vriendengroep. Tot zo ver hoeft Bussemaker zich hier niet mee te bemoeien. Door zo'n uitspraak te doen spreek je wellicht het morele gevoel aan van mannen die als vreemden zich met de situatie gaan bemoeien. Ik weet niet of dat zo direct allemaal wenselijk en mogelijk is. Er zijn vrouwen die het ook wel interessant vinden om zo benaderd te worden. Als een derde dat ziet en geroepen voelt om mensen tot de orde te roepen krijg je vervelende situaties.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:37 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Beschermen is ook een veel te groot woord. Volgens mij is het echt alleen even benoemen dat dat gedrag abnormaal is. Tenzij de dader niet ophoudt, dan wordt het een ander verhaal, maar volgens mij was het uitgangspunt de kleine ongewenste gedragingen en geen aanrandingen en verkrachtingen. Het lijkt me namelijk vanzelfsprekend dat mensen in dat geval hulp bieden, zolang hun eigen veiligheid niet in het gedrang komt. Zo'n opmerking dat het gedrag niet door de beugel kan kan natuurlijk door elk geslacht gemaakt worden, maar ik heb wel de indruk dat de opmerking meer zoden aan de dijk zet als het wordt gedaan door hetzelfde geslacht als degene die het ongewenste gedrag vertoont, dus een man bij een man en een vrouw bij een vrouw.
Over welke maatschappij heb jij het dan?quote:Op zondag 13 maart 2016 12:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Iedereen moet daar aan meewerken, de gehele maatschappij! Ik woon in een maatschappij waar erg wordt neergekeken op dergelijk gedrag, door zowel mannen als vrouwen. En dat werkt!
Die vrouwen zijn er vast, maar ik herken dat totaal niet uit m'n eigen omgeving. Vind het een vreemde generalisatie.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:44 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Kijk eens goed om he heen, op straat en in het uitgaansleven, en je ziet gewoon dat ik gelijk heb. Vrouwen gedragen zich extreem hypocriet m.b.t. "seksuele intimidatie". Van de ene man accepteren ze het wel, van de andere niet, het ene moment wel en het andere niet, en als de rollen omgedraaid zijn vindt de vrouw het sowieso allemaal geen probleem.
Omdat het in dit geval om seksueel geweld gaat, en hoe erg je het misschien ook vind, dat gebeurd meer mannen jegens vrouwen dan vrouwen jegens mannen of vrouwen jegens vrouwen of mannen jegens mannen.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus dat eeuwige geframe van geweld als geslachtelijk issue moeten we dus maar eens mee gaan kappen. Vrouwen zijn gewelddadig richting zowel mannen als vrouwen, mannen zijn gewelddadig richting zowel mannen als vrouwen en mensen dienen gewoon voor elkaar op te komen op straat ongeacht geslacht.
Wat is hier zo moeilijk aan, snakelady?
Dus wanneer een vrouw aandacht van een bepaalde man prettig vind moet ze het maar accepteren van iedere man?quote:Op zondag 13 maart 2016 12:44 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Kijk eens goed om he heen, op straat en in het uitgaansleven, en je ziet gewoon dat ik gelijk heb. Vrouwen gedragen zich extreem hypocriet m.b.t. "seksuele intimidatie". Van de ene man accepteren ze het wel, van de andere niet, het ene moment wel en het andere niet, en als de rollen omgedraaid zijn vindt de vrouw het sowieso allemaal geen probleem.
Deense maatschappij.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:45 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Voor zover dit bij mij in de omgeving voorkomt worden lastige mannen ook aangesproken. Dat wordt geregeld in de vriendengroep. Tot zo ver hoeft Bussemaker zich hier niet mee te bemoeien. Door zo'n uitspraak te doen spreek je wellicht het morele gevoel aan van mannen die als vreemden zich met de situatie gaan bemoeien. Ik weet niet of dat zo direct allemaal wenselijk en mogelijk is. Er zijn vrouwen die het ook wel interessant vinden om zo benaderd te worden. Als een derde dat ziet en geroepen voelt om mensen tot de orde te roepen krijg je vervelende situaties.
Derhalve vind ik het geen slimme uitspraak van Bussemaker.
[..]
Over welke maatschappij heb jij het dan?
quote:Op zondag 13 maart 2016 12:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb de titel niet uitgekozen natuurlijk, maar ik plaatste dat filmpje in alle eerlijkheid alleen wegens de OP, maar misschien fout van mij, ik vond het OT en bij de OP passen en bij het punt wat er in gemaakt werd.
Wat is er zo bijzonder aan seksueel geweld dan? Geweld is geweld. En mannen hebben op straat te maken met 10x het geweld dat vrouwen kunnen verwachten.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat het in dit geval om seksueel geweld gaat, en hoe erg je het misschien ook vind, dat gebeurd meer mannen jegens vrouwen dan vrouwen jegens mannen of vrouwen jegens vrouwen of mannen jegens mannen.
Naar mijn ervaring zijn de enige mensen die mannen beschamen over het tonen van emoties, vrouwen.quote:Heb je het over de druk die op jonge mannen zit om vooral hun moties niet te tonen dan is dat gewoon een feit, dat gebeurd meer jegens mannen en dat is bijvoorbeeld ook een maatschappelijk iets wat we allemaal zouden kunnen veranderen.
Volgens die logica: Als je echt tegen geweld op straat bent dan ga je vooral mannen beschermen.quote:Is het dat vooral jongen meer mannelijke voorbeelden op school zouden moeten krijgen is dat ook gewoon een feit, gezien de vrouwen in de verre meerderheid zijn in scholen.
Stel ik daarmee vrouwen naar achteren? Nee, natuurlijk niet! Vind jij van wel dan?
quote:Op zondag 13 maart 2016 12:45 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Voor zover dit bij mij in de omgeving voorkomt worden lastige mannen ook aangesproken. Dat wordt geregeld in de vriendengroep. Tot zo ver hoeft Bussemaker zich hier niet mee te bemoeien. Door zo'n uitspraak te doen spreek je wellicht het morele gevoel aan van mannen die als vreemden zich met de situatie gaan bemoeien. Ik weet niet of dat zo direct allemaal wenselijk en mogelijk is. Er zijn vrouwen die het ook wel interessant vinden om zo benaderd te worden. Als een derde dat ziet en geroepen voelt om mensen tot de orde te roepen krijg je vervelende situaties.
Derhalve vind ik het geen slimme uitspraak van Bussemaker.
Kunnen we alsjeblieft een discussie doorkomen zonder persoonlijk te worden?quote:Op zondag 13 maart 2016 12:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat is er zo bijzonder aan seksueel geweld dan? Geweld is geweld. En mannen hebben op straat te maken met 10x het geweld dat vrouwen kunnen verwachten.
Met andere woorden. Je bent een seksist. Alleen maar het specifieke soort geweld waar vrouwen vooral mee te maken krijgen is voor jou belangrijk. Mannen kunnen in de dampende stront zakken.
[..]
Ik zeg ook niet wiens zijn schuld het is, ik zeg dat het een maatschappelijk probleem is die aangepakt behoort te worden.quote:Naar mijn ervaring zijn de enige mensen die mannen beschamen over het tonen van emoties, vrouwen.
Kopje male-tears?
Ik ben tegen ieder soort geweld, alleen wordt er nu aandacht gevraagd voor een specifiek probleem, daarmee worden andere problemen niet aan de kant geschoven.quote:[..]
Volgens die logica: Als je echt tegen geweld op straat bent dan ga je vooral mannen beschermen.
Cultuur wordt in de eerste plaats door de mensen zélf vormgegeven, dus nee, Den Haag moet haar invloed niet overschatten. De eerste cultuur die mensen meekrijgen is die van het gezin en dus moet de verandering daar plaatsvinden, bij de opvoeding dus. Hoe meer gezinnen het machismo en patriarchaal denken in hun cultuur opnemen, hoe groter het risico op (seksueel) geweld jegens vrouwen (en kinderen etc).quote:Op zondag 13 maart 2016 11:07 schreef zeer het volgende:
[..]
Het idee is denk ik een beetje dat we stoppen met die macho man cultuur en het onderdanige meisje waarin het overschrijden van grenzen en het niet aan kunnen geven van grenzen omdat er vanuit onze cultuur enorme verwachtingen zijn m.b.t. seksualiteit omdat dat het aantal situaties waarin grensoverschrijdend gedrag zou kunnen plaatsvinden daarmee kleiner zou kunnen worden.
Weet alleen niet zeker of de beginselen van zo'n maatschappelijke veranderingen perse in Den Haag moeten liggen.
Dankjewel.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:22 schreef Drug het volgende:
Uit seksistische maar goedbedoelde overwegingen heb ik mijzelf de gewoonte aangeleerd om in te grijpen wanneer ik getuige ben van misogyne handelingen. Mijn reactie is afhankelijk van de gesignaleerde handeling.
Zie ik dat een vrouw niet de hoffelijke behandeling krijgt die zij op basis van haar geslacht verdient, dan neem ik genoegen met een kritische opmerking die de kansen van de mannelijke dader op seks met het slachtoffer verkleinen. Zie ik ongewenste handtastelijkheden, dan gebruik ik fysiek geweld om het vrouwelijke slachtoffer te beschermen tegen de mannelijke dader(s).
Oh oh nu heet het ineens "aandacht van een bepaalde man"!quote:Op zondag 13 maart 2016 12:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus wanneer een vrouw aandacht van een bepaalde man prettig vind moet ze het maar accepteren van iedere man?
Misschien is het een idee om dan ook je tegenstanders niet voor vrouwenhater uit te maken en heel zielig te gaan doen wanneer men je wijst op je hypocrisie.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Kunnen we alsjeblieft een discussie doorkomen zonder persoonlijk te worden?
Ik heb jou nog nooit eens wat zien zeggen over vrouwen en vrouwelijk gedrag wat negatief is.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Kunnen we alsjeblieft een discussie doorkomen zonder persoonlijk te worden?
En als je een specifiek probleem benoemd wil dat niet zeggen dat je niet betrokken bent bij andere specifieke problemen.
Dit is dermate sterk gedocumenteerd dat je het lekker zelf mag op zoeken. Per land ook nog eens. Dus kies maar waar je het van wil weten en je zal het vinden.quote:Jij roept overigens wel vaker dat mannen zoveel lastig worden gevallen op straat, heb je daar enigszins ondersteunend bewijs van gezien ik dat bij de mannen in mijn omgeving echt niet herken.
Geen een van de mannen die ik het heb gevraagd is spontaan op straat gewelddadig aangevallen (alleen wanneer dronken wil het wel eens misgaan met uitgaan), maar misschien heb ik dat mis natuurlijk, dat kan. Maar dan zal je vast wel iets van een bron hebben, toch?
Wacht... jij postte deze post toch?quote:[..]
Ik zeg ook niet wiens zijn schuld het is, ik zeg dat het een maatschappelijk probleem is die aangepakt behoort te worden.
Dus mannen zijn schuldig en dienen elkaar in gareel te houden.quote:
Luister. Dat jij specifiek alleen maar geeft om kankeronderzoek is jouw recht. Dat mag jij belangrijk vinden. Maar ga dan niet doen alsof je alle goede doelen even veel toewenst.quote:[..]
Ik ben tegen ieder soort geweld, alleen wordt er nu aandacht gevraagd voor een specifiek probleem, daarmee worden andere problemen niet aan de kant geschoven.
Ik heb vanochtend gedoneerd aan de kankerstichting, moet ik nu ook een boze nierstichting verwachten omdat ik niet aan hun heb gedoneerd?
geldt dat ook voor mannenquote:Op zondag 13 maart 2016 13:02 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Als je als vrouw niet in het openbaar als slet behandeld wilt worden, dan is verstandig om je in het openbaar niet als slet te gedragen. Dat lijkt me simpel zat.
Ik vraag me af of jij nu ook een seksist genoemd gaat worden door de mannelijke medeusers hier?quote:Op zondag 13 maart 2016 13:02 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Oh oh nu heet het ineens "aandacht van een bepaalde man"!![]()
Als je als vrouw niet in het openbaar als slet behandeld wilt worden, dan is verstandig om je in het openbaar niet als slet te gedragen. Dat lijkt me simpel zat.
Gedraag je je in het openbaar wel als slet (en nagenoeg alle blanke Nederlandse vrouwen doen dat), doordat je het accepteert dat "bepaalde mannen" in het openbaar op een seksuele manier aan je zitten, dan moet je ook niet zeiken dat er weleens iets gebeurt waar je minder trek in hebt.
eerst even kijken of je hem in zijn billen mag knijpen als zijn t-shirt lekker strak zitquote:Op zondag 13 maart 2016 13:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik vraag me af of jij nu ook een seksist genoemd gaat worden door de mannelijke medeusers hier?
Heeft ook met de uitgaanslokatie te maken, gewone bar, bar voor hippe mensen, rockcafe, R&B toko etc.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:46 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Die vrouwen zijn er vast, maar ik herken dat totaal niet uit m'n eigen omgeving. Vind het een vreemde generalisatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |