abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160585498
Mag iedereen nog zelf weten wat hij/zij met het geld doet, daar werken ze toch ook voor en of hun loon nou 1400 of 14000 per maand is maakt geen zak uit.
En hun dochter heeft de studie toch, nou is weer een leerzame ervaring en al kopen die mensen elke maand ene nieuwe auto en steken ze hem in de brand als hun dat nodig vinden, vinden hun dat nodig.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:08:05 #102
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_160585572
Wat een aannames in dit topic. _O- Wie weet vertelt TS er wel helemaal niet bij dat zijn vriendin altijd een ongelofelijke feeks naar haar moeder is geweest. Je weet het niet. :D Daarnaast, zeuren over het feit dat ze je studie betaald hebben. :') Zie jezelf wel in hoe gierig dat over komt? _O-
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_160585579
Het lijkt me niet jouw plek om de schoonouders hier op aan te spreken. Zij hebben hun eigen manier om met hun dochter en de financiën om te gaan, hier creëer je alleen conflict mee en daar is je vriendin niet mee geholpen. Ik zou je frustratie omzetten in dankbaarheid naar je eigen ouders die het geld kennelijk makkelijker kunnen/willen doorschuiven
pi_160585605
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 09:54 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat geld was bedoelt voor haar studie blijkbaar. Studie is afgelopen, is nog wat over, dus opzich niet vreemd om daar dan kadootje / etentje van te betalen.
Ik vind dat wel vreemd, zeker als die ouders daar niet over communiceren. Maar dat is misschien een principekwestie. Nog even een cadeautje bij elkaar sprokkelen van het overgebleven geld, kunnen wij weer op vakantie. Ik snap wel dat dat frustreert. Echt een 'tata-actie'.

Ik ben het er overigens wel mee eens dat ts en zijn vriendin het er maar mee moeten doen.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:17:24 #105
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160585658
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:11 schreef Bananenpap het volgende:

Ik vind dat wel vreemd, zeker als die ouders daar niet over communiceren. Maar dat is misschien een principekwestie. Nog even een cadeautje bij elkaar sprokkelen van het overgebleven geld, kunnen wij weer op vakantie. Ik snap wel dat dat frustreert. Echt een 'tata-actie'.

Ja, als je het zo invult, dan frustreer je jezelf wel.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_160585696
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:08 schreef Michelangela het volgende:
Het lijkt me niet jouw plek om de schoonouders hier op aan te spreken. Zij hebben hun eigen manier om met hun dochter en de financiën om te gaan, hier creëer je alleen conflict mee en daar is je vriendin niet mee geholpen. Ik zou je frustratie omzetten in dankbaarheid naar je eigen ouders die het geld kennelijk makkelijker kunnen/willen doorschuiven
Ach wie weet leest schoonmama/papa wel mee en boeken ze een vakantie van het geld wat ze apart hadden gezet voor hun dochters trouwerij.
pi_160585709
Leef je eigen leven i.p.v. zo bezig te zijn met je (schoon)ouders.
Ik vind ze gierig, maar dat is hun goed recht.
Veder vaag verhaal over rekening van je vriendin die niet op haar naam stond o.i.d. Regel gewoon zelf een rekening.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_160585761
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, als je het zo invult, dan frustreer je jezelf wel.
Leuk is anders toch?
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:25:51 #109
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160585776
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:11 schreef Bananenpap het volgende:

Ik ben het er overigens wel mee eens dat ts en zijn vriendin het er maar mee moeten doen.
In hoeverre is er bij de dochter/schoonzoon bekend wat er in dat potje zit? En mogen ze er uberhaupt zelf bij of is dat enkel voor de ouders die vertellen dat er een potje is gemaakt?
"kunnen wij weer op vakantie" :') echt. Ja als je zo denkt doen ze alles fout, want ze willen op vakantie :')
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:28:18 #110
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160585811
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:24 schreef Bananenpap het volgende:

Leuk is anders toch?
Moet het dan per se leuk zijn? Daarbij: een beetje (financiële) zelfstandigheid leren vind ik persoonlijk leuker en leerzamer.
Ik vind het nogal kinderlijk ervan uit te gaan dat, omdat je ouders poen hebben, ze ook maar alles voor je moeten bekostigen. Wat leer je daar nu van, in the long run?
pi_160585819
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:25 schreef Cue_ het volgende:

[..]

In hoeverre is er bij de dochter/schoonzoon bekend wat er in dat potje zit? En mogen ze er uberhaupt zelf bij of is dat enkel voor de ouders die vertellen dat er een potje is gemaakt?
"kunnen wij weer op vakantie" :') echt. Ja als je zo denkt doen ze alles fout, want ze willen op vakantie :')
Volgens mij is de stelling niet of het onterecht is wat ze doen, het is immers hun geld en daarmee mogen ze doen en laten wat ze willen. De vraag is of dit gierig gedrag is en daar sluit ik mij wel bij aan.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:32:52 #112
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160585885
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:28 schreef Bananenpap het volgende:

Volgens mij is de stelling niet of het onterecht is wat ze doen, het is immers hun geld en daarmee mogen ze doen en laten wat ze willen. De vraag is of dit gierig gedrag is en daar sluit ik mij wel bij aan.
Het is misschien aan de gierige aard. MAar zoals TS stelt in z'n OP met "ik ben helemaal klaar met ze" enkel omdat ze sommige mensen ze gierig vinden. Dat vind ik nergens op slaan.
pi_160585920
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Moet het dan per se leuk zijn? Daarbij: een beetje (financiële) zelfstandigheid leren vind ik persoonlijk leuker en leerzamer.
Ik vind het nogal kinderlijk ervan uit te gaan dat, omdat je ouders poen hebben, ze ook maar alles voor je moeten bekostigen. Wat leer je daar nu van, in the long run?
Financiële zelfstandigheid prima, maar de vriendin van TS heeft een flinke studieschuld opgebouwd. Ik zou niet weten wat je daar van zou moeten leren.

Ja, misschien dat het stom is om schulden te maken omdat je je nog heel lang blauw betaalt aan aflossingen. Harde lessen! Alleen ik zou niet weten hoe die vriendin het anders had moeten doen, als ik het verhaal zo lees.
pi_160585921
quote:

[..]

Alleen hebben we het hier niet over een doorsnee situatie want de vriendin van TS heeft een chronische ziekte, zij kan niet veel werken. Ik vind het dan best cru dat haar ouders hun eigen pleziertjes belangrijker vinden dan hoe hun dochter er bij zit. Dat is gewoon heel erg gierig.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:36:30 #115
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160585936
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:35 schreef The_Temp het volgende:

Financiële zelfstandigheid prima, maar de vriendin van TS heeft een flinke studieschuld opgebouwd. Ik zou niet weten wat je daar van zou moeten leren.

Ja, misschien dat het stom is om schulden te maken omdat je je nog heel lang blauw betaalt aan aflossingen. Harde lessen! Alleen ik zou niet weten hoe die vriendin het anders had moeten doen, als ik het verhaal zo lees.
Joh, ik heb pas rond mijn veertigste mijn studieschuld afbetaald. En aan die maandelijkse aflossingen betaalde ik me echtheid blauw n
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:36:57 #116
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160585948
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:35 schreef Bananenpap het volgende:

Alleen hebben we het hier niet over een doorsnee situatie want de vriendin van TS heeft een chronische ziekte, zij kan niet veel werken. Ik vind het dan best cru dat haar ouders hun eigen pleziertjes belangrijker vinden dan hoe hun dochter er bij zit. Dat is gewoon heel erg gierig.
Kom je weer met het invullen dat ze hun eigen pleziertjes belangrijker vinden.
pi_160585982
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

Kom je weer met het invullen dat ze hun eigen pleziertjes belangrijker vinden.
Als je wel geld overhebt om 3 tot 4 keer per jaar op vakantie te gaan, maar elk dubbeltje voor je dochter moet aftellen. Dan ja.
pi_160586010
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

Joh, ik heb pas rond mijn veertigste mijn studieschuld afbetaald. En aan die maandelijkse aflossingen betaalde ik me echtheid blauw n
Er zijn genoeg redenen om een studieschuld te nemen. Omdat je ouders niet meer kunnen bijdragen, omdat je graag op kamers wil, omdat je van het leven wil genieten en die schulden wil afbetalen als je eenmaal werk hebt. Maar een flinke schuld omdat je wil studeren en daarbij chronisch ziek bent, is best zuur. En om dat nou een les in financiële zelfstandigheid te noemen?

Ik zou er dan als ouder eerder voor kiezen om haar te ondersteunen tot het bestaansminimum (en dat ligt als student niet zo hoog). Vervolgens kan ze er voor kiezen om slim met geld om te gaan, of om schulden te maken. Dan leert ze wat van de situatie.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:40:40 #119
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160586014
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:39 schreef Bananenpap het volgende:

Als je wel geld overhebt om 3 tot 4 keer per jaar op vakantie te gaan, maar elk dubbeltje voor je dochter moet aftellen. Dan ja.
Je doet nu net alsof ze helemaal niets van hen kreeg. Ver bezijden de waarheid. Echt, ik vind het enorm prinsessengedrag. Met name van TS.
pi_160586040
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:40 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je doet nu net alsof ze helemaal niets van hen kreeg. Ver bezijden de waarheid. Echt, ik vind het enorm prinsessengedrag. Met name van TS.
Als je met die prinses Assepoester bedoelt dan geef ik je gelijk.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:43:15 #121
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160586058
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:42 schreef Bananenpap het volgende:

Als je met die prinses Assepoester bedoelt dan geef ik je gelijk.
Ja, want ze moest enorm sloven voor de familie. Het zal wel aan het referentiekader liggen dat ik er wat minder begrip voor heb.
pi_160586089
quote:

[..]

Hear,hear! Ik snap ook niet zo goed waarom de ouders de zaken voor vriendin zouden moeten bekostigen, of waarom dit nou tot zo'n conflict moet leiden. De ouders in kwestie hebben toch zelf gewerkt voor het geld, en wat ik zo lees krijgt de vriendin van de ts ook een deel van haar ouders? Ik maak me een beetje zorgen over de hoeveelheid reacties die impliceren dat je er als kind dan maar "recht op hebt" als je ouders het zouden kunnen betalen.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:45:03 #123
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_160586098
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:43 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, want ze moest enorm sloven voor de familie. Het zal wel aan het referentiekader liggen dat ik er wat minder begrip voor heb.
Wij zijn vast van een andere generatie ofzo.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:47:06 #124
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160586130
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:45 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Of denken gewoon logisch na
pi_160586141
Dus haar studie is betaald maar ze krijg niks extra? Nou ja, wat geld toe.
En daar over gaan zeuren?

Nahhhh
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:48:49 #126
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_160586162
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:47 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Of denken gewoon logisch na
Dat zeg ik, andere generatie :P
Niet dat ik jullie oud noem ofzo natuurlijk.
pi_160586181
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:44 schreef Michelangela het volgende:

[..]

Hear,hear! Ik snap ook niet zo goed waarom de ouders de zaken voor vriendin zouden moeten bekostigen, of waarom dit nou tot zo'n conflict moet leiden. De ouders in kwestie hebben toch zelf gewerkt voor het geld, en wat ik zo lees krijgt de vriendin van de ts ook een deel van haar ouders? Ik maak me een beetje zorgen over de hoeveelheid reacties die impliceren dat je er als kind dan maar "recht op hebt" als je ouders het zouden kunnen betalen.
Exact dit.
pi_160586191
quote:

[..]

De tijden zijn wat dat betreft misschien ook wat veranderd. Als je tegenwoordig wilt studeren en daarvoor op kamers moet/wil moet je eigenlijk al min of meer uit een goed gezin komen. Het wordt de huidige generatie niet makkelijk gemaakt in ieder geval. Maar goed, dat is misschien een andere discussie.
pi_160586275
quote:

[..]

Eens. Toch vind ik dat het voorschieten van het geld voor de fiets, of gewoon aanschaffen van die fiets sympathiek geweest zou zijn van de ouders.

Ts, de vrijgevigheid van je ouders is prettig voor jou, betekent niet dat die vanzelfsprekend moet gelden voor haar ouders.
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_160586318
TS, zeg er wat van. In ieder geval niet tegen je schoonouders, hoe je hun liefde wil afmeten aan de centjes die ze al dan niet aan je vriendin uit hebben (willen) geven.
Wel tegen je eigen ouders, tijdens een etentje waar jij ze op trakteert omdat je hen zo waardeert voor alles wat ze voor je gedaan hebben. Ofzo.
pi_160586398
Als ik jou was zou ik me er niet mee bemoeien. Je gedraagt je als een wijf.
pi_160586403
quote:

[..]

Nee hoor.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 11:03:43 #133
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_160586437
Vond je vriendin het een probleem voordat jij begon te zeiken?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 11:06:38 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160586491
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:03 schreef Ticootje het volgende:
Vond je vriendin het een probleem voordat jij begon te zeiken?
Daar vroeg ik ook naar en hij antwoordde dat hij er niet zelf over is begonnen.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:28 schreef Thomas030 het volgende:

[..]

Zij kwam er voor de eerste keer in al die jaren zelf mee en nee ik heb het niet gebracht zoals ik hier doe. Daarom zit ik met de vraag om er wel of niet wat mee te doen. Aan de andere kant zijn het mijn zaken niet.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 11:07:05 #135
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_160586495
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Daar vroeg ik ook naar en hij antwoordde dat hij er niet zelf over is begonnen.

[..]

Ah, overheen gelezen.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 11:13:47 #136
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_160586609
Anyway, ik vind dat als je iets krijgt van je ouder dat je daar gewoon blij mee kunt zijn, maar dit zeker niet als een gewoonte moet zien. Het is ook raar om je eigen situatie te gaan vergelijken met die van je partner, iedereen heeft zijn eigen manier van opvoeden, ook een financiele opvoeding is daar deel van.
Jij bent gewend dat als het maar een beetje lastig is dat papa en mama wel bijspringen, je vriendin is waarschijnlijk veel bewuster van wat iets kost en of je iets kan betalen.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 11:25:03 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160586807
Je maakt de fout jouw ouders met de hare te vergelijken, en omdat ze in jouw ogen zo ongeveer dezelfde financiële positie hebben verwacht je ook dat ze op dezelfde manier met hun geld omgaan.

Dat vind ik behoorlijk naïef, en ook een vrij kromme manier van denken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160586821
Ik heb eigenlijk nog zoveel vragen om dit objectief te kunnen beoordelen.

Misschien zijn ze gierig, maar misschien zijn ze helemaal niet zo rijk meer, slechte aandelen ofzo.
Wat was het kado eigenlijk?
Is het een studie voor de lol (kunst, muziek of dierenarts) en zien ze de bui al hangen qua werkgelegenheid.

Allemaal vragen vragen.
Maar dat zijn mijn zaken niet en volgens mij ook jouw zaken niet.
Hell To The Liars
  vrijdag 11 maart 2016 @ 11:27:26 #139
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_160586865
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:25 schreef Leandra het volgende:
Je maakt de fout jouw ouders met de hare te vergelijken, en omdat ze in jouw ogen zo ongeveer dezelfde financiële positie hebben verwacht je ook dat ze op dezelfde manier met hun geld omgaan.

Dat vind ik behoorlijk naïef, en ook een vrij kromme manier van denken.
Wellicht hebben de schoonouder wel een prima financiele situatie, maar dat verplicht je niet meteen om je kinderen in alles te onderhouden zodra deze op zichzelf wonen. Toch?
  vrijdag 11 maart 2016 @ 11:30:11 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160586924
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wellicht hebben de schoonouder wel een prima financiele situatie, maar dat verplicht je niet meteen om je kinderen in alles te onderhouden zodra deze op zichzelf wonen. Toch?
Nope, ze zijn oud en wijs genoeg om zelf te bepalen hoe ze hun geld uitgeven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160587459
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Niemand heeft het over een verplichting. Zou zelf alleen m'n kind liever geen studieschuld op zien bouwen als ze verder verstandig met haar geld om gaat.
pi_160587485
Ik heb alles altijd van begin tot eind zelf betaald en zelfs na afstuderen 0 gekregen van mijn ouders.

Mijn vriendin heeft alles altijd gekregen van haar ouders en geen cent zelf betaald en daarna ook geld gekregen na het afstuderen.

Mijn punt: iedereen doet het anders, niemand is iets verplicht.

edit: Ik zou er dus niets van gaan zeggen, daar komt echt niets goeds van.
pi_160589548
Wees blij. Wat ze nu niet opmaken krijgen jullie later wel als ze in hun graf liggen.
pi_160589860
Jouw schoonouders proberen hun dochter te leren hoe je met geld om moet gaan. Op die manier voorkom je dat je elke maand met je handje omhoog gaat zitten bedelen.
Corporate translator
pi_160589865
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 13:46 schreef MCH het volgende:
Wees blij. Wat ze nu niet opmaken krijgen jullie later wel als ze in hun graf liggen.
Ook niet helemaal waar. Mijn oma is rijk maar ook gierig als de pest, ze ziet helaas niet in dat zowat al haar geld naar het verzorgingstehuis zal gaan of de belasting.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 14:09:20 #146
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_160589960
Andere principes.. Hm.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 15:58:44 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160592638
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 14:05 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ook niet helemaal waar. Mijn oma is rijk maar ook gierig als de pest, ze ziet helaas niet in dat zowat al haar geld naar het verzorgingstehuis zal gaan of de belasting.
Maar met een beetje mazzel kan ze dan waarschijnlijk wel zorg kopen op een niveau dat zij wenselijk vindt.
En mogelijk is ze rijk omdat ze gierig is, mensen die alles over de balk gooien worden over het algemeen niet rijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160592778
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 15:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar met een beetje mazzel kan ze dan waarschijnlijk wel zorg kopen op een niveau dat zij wenselijk vindt.
En mogelijk is ze rijk omdat ze gierig is, mensen die alles over de balk gooien worden over het algemeen niet rijk.
en niet te vergeten: als het naar de belastingdienst gaat komt dat ten goede van mijn uitkering.
pi_160592833
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 15:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat laatste is zo waar.
Sommige zijn zo rijk en gierig, dat als de kaiserbroodjes op zijn bij de albert heijn en je ze opbelt moet ik dan die lekkere van 75 cent meenemen dat ze zeggen nou laat dan maar 😂

Om 1 week later voor 15.000 euro te gaan racen op een circuit.
Hell To The Liars
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:08:52 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160592901
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:06 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dat laatste is zo waar.
Sommige zijn zo rijk en gierig, dat als de kaiserbroodjes op zijn bij de albert heijn en je ze opbelt moet ik dan die lekkere van 75 cent meenemen dat ze zeggen nou laat dan maar 😂

:D
Mooi voorbeeld, waarbij het me al bijna verbaast dat er überhaupt boodschappen bij de AH gedaan worden ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160592980
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D
Mooi voorbeeld, waarbij het me al bijna verbaast dat er überhaupt boodschappen bij de AH gedaan worden ;)
Nou dat komt dat hij mijn werkgever is en ik bij de albert heijn kom in mijn pauze, die vent is nog nooit in een supermarkt geweest.
Die gaat naar een traiteur of zijn vrouw doet boodschappen
Hell To The Liars
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:16:22 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160593047
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:13 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nou dat komt dat hij mijn werkgever is en ik bij de albert heijn kom in mijn pauze, die vent is nog nooit in een supermarkt geweest.
Die gaat naar een traiteur of zijn vrouw doet boodschappen
Oh, ja... zulke ken ik :')
Die op vakantie ineens wel bij een supermarkt komen en dan verbaasd zijn dat je lege flessen gewoon in een automaat kunt doen :') _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160593049
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 09:11 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

O, nou dan maar de nieuwe auto laten en al het geld naar de dochter. :)
Dacht eerder aan eens een keer niet een uit uit het topsegment maar net een klasse daaronder :')
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_160593064
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:06 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dat laatste is zo waar.

Misschien wil hij gewoon alleen maar een kaiserbroodje en niks anders? :?
En we dwalen wel heel erg af
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:17:45 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160593078
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:16 schreef Koral het volgende:

[..]

Dacht eerder aan eens een keer niet een uit uit het topsegment maar net een klasse daaronder :')
Je denkt dat er 2 eigen auto's voor de deur staan, en dat een van beiden ook nog een topsegment van een van de betere merken is?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160593231
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:17 schreef Godtje het volgende:

[..]

Misschien wil hij gewoon alleen maar een kaiserbroodje en niks anders? :?
En we dwalen wel heel erg af
Nee hoor, zijn gewoon gierig.
Maar dat zijn mijn zaken niet.

Net zoals het TS zijn zaken niet zijn.
Hell To The Liars
pi_160593249
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 09:13 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Dus?

Ik sta er echt van te kijken dat mensen vinden dat die dochter maar van alles in de schoot geworpen moet krijgen 'omdat ze zelf ook vaak een nieuwe auto kopen e.d.'. Het is logisch dat sommige mensen elke 3 jaar wisselen van auto, iets met inruilwaarde enzo.
Volgens mij is de dochter volwassen en zou ze op eigen benen moeten kunnen staan, ongeacht de financiële situatie van haar ouders.
Leuk die discussies waarin mensen dingen extremer maken dan ze zijn. }:| Het verschil hoe de ouders zichzelf fêteren is wel schrijnend. De studie kon er nog net af maar een beetje op weg helpen met de andere dingen in het leven (zoals een huis) lijkt het anders gesteld te zijn.
pi_160593272
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je denkt dat er 2 eigen auto's voor de deur staan, en dat een van beiden ook nog een topsegment van een van de betere merken is?
Waar haal je 2 auto's vandaan? :?
pi_160593308
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:25 schreef Koral het volgende:

[..]

Leuk die discussies waarin mensen dingen extremer maken dan ze zijn. }:| Het verschil hoe de ouders zichzelf fêteren is wel schrijnend. De studie kon er nog net af maar een beetje op weg helpen met de andere dingen in het leven (zoals een huis) lijkt het anders gesteld te zijn.
een huis, is dat 'beetje op weghelpen'? _O-
Ik zat gewoon op een zolderkamer als student, en nu een huurhuis (betaal ik zelf, met salaris)
Mijn ouders haten mij :o
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:28:42 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160593320
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:26 schreef Koral het volgende:

[..]

Waar haal je 2 auto's vandaan? :?
Omdat het gaat over mensen met een goed inkomen, en voornamelijk mannen met een goed inkomen rijden over het algemeen een auto van de zaak, blijft over de Suzuki Alto voor mevrouw.... En die kun je idd net zo goed nieuw kopen als 3 jaar oud.

Plus dat nieuwe topsegmenters nagenoeg niet door privépersonen gekocht worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:29:55 #161
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160593350
quote:

Zichzelf fêteren van hun eigen, zuurverdiende centen. Hoe durven ze! Beter help je je kind op weg met een huis... Want dat is je taak als ouder.
Zo kweek je een generatie van handophoudende watjes.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:33:08 #162
441440 aquawoman
Bitch please
pi_160593407
quote:

[..]

Mijn ouders gingen twee keer per jaar op vakantie, gingen vaak uit eten en hadden het prima en ik heb mijn eigen studie en elk huis waar ik in woonde zelf betaald. Het zou niet in mijn kop op komen om te verwachten dat zij dat voor me zouden betalen.

Die mensen hebben jarenlang heel veel geld uitgegeven aan hun kinderen. Laat ze er lekker zelf van genieten nu hun kind volwassen is.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:37:41 #163
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_160593500
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:29 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zichzelf fêteren van hun eigen, zuurverdiende centen. Hoe durven ze! Beter help je je kind op weg met een huis... Want dat is je taak als ouder.
Een generatie die het ook gewoon normaal vindt dat ouders alles blijven betalen.
pi_160593514
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat het gaat over mensen met een goed inkomen, en voornamelijk mannen met een goed inkomen rijden over het algemeen een auto van de zaak, blijft over de Suzuki Alto voor mevrouw.... En die kun je idd net zo goed nieuw kopen als 3 jaar oud.

Plus dat nieuwe topsegmenters nagenoeg niet door privépersonen gekocht worden.
Aangezien er elke 3 jaar een nieuwe auto wordt aangeschaft, kun je uitgaan van een duurder segment. Met het laagste segment is zoiets qua restwaarde onlogisch. Dat wat ik eruit redeneer.

Een tweede auto wordt niet genoemd. Gezien de afgunst van TS nam ik aan dat dat wel vermeldt zou worden als dat ter sprake was. Maar misschien heb je gelijk. Geen idee of het een (lease) auto van de zaak betreft.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:40:57 #165
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160593565
Wat voor autoconstructie/-park het betreft doet ook niet echt ter zake. Het is nog steeds hun geld, hun besteding.
pi_160593575
Ik vind ze ook wel een beetje gierig overkomen.
Ze hoeven echt niet alles te betalen in de studententijd maar wat is er nou mis met af en toe een kleinigheidje: een keer met een tas boodschappen aan komen zetten of als die dochter met haar moeder aan het winkelen is, dat moeders dan zegt: zoek maar een paar leuke schoenen uit of zo. Of een keer uit eten.
Dat zit er ook niet in als ik dit allemaal zo lees.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_160593586
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:29 schreef Copycat het volgende:

[..]

Waar staat dat die centjes zuur verdiend zijn? Waar staat dat het een schande is dat ze geld aan zichzelf besteden? Nergens denk ik. Het verschil is echter wel groot zoals TS het beschrijft. En met studie betalen, of een beetje meehelpen aan je eerste woning kweek je echt niet gelijk een generatie handophoudende watjes. Opvoeden doe je denk ik elke dag niet op die paar momenten in je leven.
pi_160593603
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Een generatie die het ook gewoon normaal vindt dat ouders alles blijven betalen.
Herken ik totaal niet in mijn omgeving. En heeft niet te maken met gebrek aan vermogen of zo.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:44:30 #169
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160593627
Nou ja, als het hun eigen geld is, ga ik er vanuit dat ze dat geld verdiend hebben. Misschien een vreemde gedachtengang.
Ik vind dat recht hebben op-gevoel dat uit veel posts spreekt echt bizar. Ze moeten maar meebetalen aan dit en dat. Omdat. Terwijl ze wel die hele studie hebben gefinancierd. Ook geen kattenpis.
pi_160593650
Waarom hebben ze haar eigenlijk met die rekening opgezadeld? Wat moet een jong iemand, zonder eigen bedrijf, nou met 2 bankrekeningen? Kost alleen maar geld. En wat waren de afspraken over die rekening? Was er afgesproken dat daar een bedrag op zou staan? Of kreeg ze die rekening 'opeens' zomaar?
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_160593655
Ik zou hier dus echt geen probleem van maken, je bent een beetje aan het zeiken ja. Ik zou het andersom juist vervelender vinden, als ze alles kreeg. Dan heb je vriendin die beetje verwend is en niet weet wat werken voor je geld is.

Ik heb een chick waar ik nu een beetje aan het ouwehoeren ben en waar ik ook wel serieus gek op ben, maar dat is er dus een die blijkbaar ook een pappie en mammie hebben met geld. Drie tot vier vakantie's per jaar buiten Europa gesponsord door de ouders is normaal, voel ik me toch wat ongemakkelijk onder. Niet eens om het geld, want ik zelf en mijn ouders hebben het ook heel goed, alleen ben ik wel zelfvoorzienend. Zij toch wat minder en is ziet sommige dingen als vanzelfsprekend terwijl dit voor andere mensen helemaal niet het geval is.

Laat ik het zo zeggen, liever een chick die leert op eigen benen te staan dan eentje die alles krijgt.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_160593656
dus als ik het goed begrijp:
-Betaalden de ouders haar studie
-Betaalden de ouders het afstudeeretentje
-Betalden de ouders een afstudeerkado
-Schonken haar ouders ook nog het restant aan cash op die rekening....

en TS noemt ze om deze reden gierig?
pi_160593673
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:46 schreef Underdoggy het volgende:

En dit
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_160593717
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:42 schreef Koral het volgende:

[..]

Waar staat dat die centjes zuur verdiend zijn? Waar staat dat het een schande is dat ze geld aan zichzelf besteden? Nergens denk ik. Het verschil is echter wel groot zoals TS het beschrijft. En met studie betalen, of een beetje meehelpen aan je eerste woning kweek je echt niet gelijk een generatie handophoudende watjes. Opvoeden doe je denk ik elke dag niet op die paar momenten in je leven.
Studie betalen vind ik dan weer anders dan aan de eerste woning. Studie meebetalen is met het bedrag van ouderbijdrage toch wel een plicht vind ik, huis meefinancieren is luxe.

Daarnaast hebben de ouders misschien ook wel een bepaald idee van de financiën van TS en vriendin, als zij nog studeerde maar hij kon wel een koophuis nemen, is het idee mogelijk ook dat jullie het financieel goed hebben of dat je voor haar kan zorgen.
pi_160593724
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:46 schreef Underdoggy het volgende:

dat mag zo zijn maar kwestie van die kasten, fiets plus dat etentje en kado van dezelfde rekening halen komt cheap over. Beter hadden ze desnoods geld voor de kasten en fiets geleend en dat etentje enz van de radar gehouden.
pi_160593730
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:44 schreef Copycat het volgende:
Nou ja, als het hun eigen geld is, ga ik er vanuit dat ze dat geld verdiend hebben. Misschien een vreemde gedachtengang.
Ik vind dat recht hebben op-gevoel dat uit veel posts spreekt echt bizar. Ze moeten maar meebetalen aan dit en dat. Omdat. Terwijl ze wel die hele studie hebben gefinancierd. Ook geen kattenpis.
Erfenis, loterij? :?

Ik ervaar het niet als een "recht op" gevoel. Die studie financieren is idd geen kattepis. Ik mis een beetje het menselijk vermogen? Als je een huis koopt, doe je niet elke dag, en je hebt zoveel te besteden, waarom dan niet denken/ inzien dat je kind behoorlijk wat kosten moet hebben en een beetje helpen?

Het komt op mij over als "ze is het huis uit, ze heeft haar studie afgerond, dus nu zijn mijn verantwoordelijkheden klaar en zoekt ze het zelf maar uit".
pi_160593783
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:49 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Studie betalen vind ik dan weer anders dan aan de eerste woning. Studie meebetalen is met het bedrag van ouderbijdrage toch wel een plicht vind ik, huis meefinancieren is luxe.

Daarnaast hebben de ouders misschien ook wel een bepaald idee van de financiën van TS en vriendin, als zij nog studeerde maar hij kon wel een koophuizen nemen, is het idee mogelijk ook dat jullie het financieel goed hebben of dat je voor haar kan zorgen.
Daar zegt TS idd niets over :@

Of misschien zijn ze wel niet blij met hem. Maar goed, ik stop met aannames. Laat TS zelf maar een reageren. ^O^
pi_160593796
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:49 schreef Koral het volgende:

[..]

Ik ervaar het niet als een "recht op" gevoel. Die studie financieren is idd geen kattepis. Ik mis een beetje het menselijk vermogen? Als je een huis koopt, doe je niet elke dag, en je hebt zoveel te besteden, waarom dan niet denken/ inzien dat je kind behoorlijk wat kosten moet hebben en een beetje helpen?

Het komt op mij over als "ze is het huis uit, ze heeft haar studie afgerond, dus nu zijn mijn verantwoordelijkheden klaar en zoekt ze het zelf maar uit".
dit ja. Het komt liefdeloos over. Geen geldkwestie maar eerder een kwestie van intentie
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:52:38 #179
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160593803
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:49 schreef Koral het volgende:

[..]

Lijkt me stukken verdergezocht dan simpelweg werken voor je centen.
quote:

Op mij komt het over als: je bent volwassen en daar hoort ook het financiële gedeelte bij. Zeker nadat ze die hele studie hebben gefinancierd.
pi_160593860
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

[..]

Op mij komt het over als: je bent volwassen en daar hoort ook het financiële gedeelte bij. Zeker nadat ze die hele studie hebben gefinancierd.
en die meubels en fiets dan? Steuntje in de rug is prettig, al is het maar met geleend geld
pi_160593924
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

[..]

Ik had je kunnen volgen als dit het enige spaargeld was dat ze hadden. Nu is het meer iets van prioriteiten. Dat is hun goed recht, maar blijft het raar vinden. Agree to disagree O+
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:59:27 #182
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160593995
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:54 schreef Dingflofbips het volgende:

en die meubels en fiets dan? Steuntje in de rug is prettig, al is het maar met geleend geld
Ja, dat is prettig. Maar het is geen verworven recht. Ouders hebben wel het recht de grens te trekken bij het financieren van de studie. Waardoor ts' vriendin geen schulden hoeft te maken. Had ze ook voor kunnen kiezen, via DUO.

Als TS ze daar op aan wil spreken, wil ik trouwens wel graag een vlieg op de muur zijn :Y) .
pi_160594087
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:59 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, dat is prettig. Maar het is geen verworven recht. Ouders hebben wel het recht de grens te trekken bij het financieren van de studie. Waardoor ts' vriendin geen schulden hoeft te maken. Had ze ook voor kunnen kiezen, via DUO.

Als TS ze daar op aan wil spreken, wil ik trouwens wel graag een vlieg op de muur zijn :Y) .
tuurlijk is het geen recht. Ik vind het wel kil.

Eens met dat 2e. Kunnen we er niet een fok webcam organiseren?
  Moderator vrijdag 11 maart 2016 @ 17:09:03 #184
249559 crew  Lavenderr
pi_160594213
quote:

[..]

Dit. En een schoonzoon moet zich hier helemaal niet mee bemoeien.
pi_160594510
quote:

[..]

Zal wel een verschil in opvoeding zijn dan. Ik vond dat ik prima zelfstandig kon wonen op mijn 18e en ik zou me schamen om voor de kleinste dingen bij mijn ouders aan te moeten kloppen.
pi_160595036
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:20 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Zal wel een verschil in opvoeding zijn dan. Ik vond dat ik prima zelfstandig kon wonen op mijn 18e en ik zou me schamen om voor de kleinste dingen bij mijn ouders aan te moeten kloppen.
Lees dit deel van de OP nog eens?

quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:07 schreef Thomas030 het volgende:
Mijn vriendin krijgt echter nooit iets van haar ouders. Ik kan mij voorstellen dat er ouders zijn die dat niet kunnen maar haar ouders hebben geld zat. Dat blijkt uit het feit dat om de 3 jaar een spiksplinternieuwe auto wordt gekocht en geregeld dure aankopen worden gedaan. Ook gaan zij best vaak op reis / uit eten maar ons of anderen meenemen homaar. Haar studie werd wel betaald maar een extraatje werd nooit gegeven.
Door de jaren heen heb ik gemerkt dat zij enorme gierige mensen zijn. Mijn vriendin had het als student financieel best zwaar. Zij woonde in een studentenhuis en vanwege een chronische ziekte kon zij er maar beperkt naast werken. Oa daardoor heeft zij een grote studieschuld opgebouwd. Zij heeft wel eens gevraagd of haar ouders mee wilden betalen voor nodige zaken zoals een kledingkast of een andere koelkast maar dat deden ze niet. Ook wilden ze niet mee betalen aan een fiets toen deze gestolen was. Fiets was nodig omdat zij die nodig had om op haar bijbaan te komen + stage. Ik kan daar erg boos om worden. Zij doet haar best en werkt hard voor haar geld en ik vind dat ouders in zulke situaties best wat kunnen betalen mits zij het geld hebben. Zeker als je ziet dat dan weer een dure aankoop wordt gedaan. Dan denk ik sla dat eenmaal over en steun je dochter wat meer.

Ik lees alleen maar uitzonderlijke situaties wanneer ze om wat support vroegen? Waar jij dan "de kleinste dingen" vandaan haalt en net doet alsof ze continue haar handen op houdt? :?
pi_160595061
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:37 schreef Koral het volgende:

[..]

Lees dit deel van de OP nog eens?

[..]

Ik lees alleen maar uitzonderlijke situaties wanneer ze om wat support vroegen? Waar jij dan "de kleinste dingen" vandaan haalt en net doet alsof ze continue haar handen op houdt? :?
Een fiets en een kledingkast vind ik kleine dingen.
pi_160595066
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:20 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Als je zelfstandig en sterk genoeg bent om je eigen boontjes te doppen hoef je ook niet bij je ouders aan te kloppen om hulp. En je ouders hebben dan ook niet echt naar je omkijken. Dat is alleen maar mooi.

Maar in het geval van TS zijn vriendin is het anders. Ze had hulp nodig. Grote schuld wat eigenlijk niet had gehoeven. De meeste ouders zouden hun kind een goede start willen geven als het in hun macht ligt.

Maar je hebt inderdaad verschillende soorten ouders. Ouders die er altijd voor hun kinderen zijn (niet per se alleen financieel) en ouders die er alleen maar zijn tot de kinderen 18 zijn. In dat laatste geval vraag ik me altijd af wat hun redenen zijn om kinderen te nemen. Het lijkt wel alsof hun verantwoordelijkheid voor hun eigen kinderen voorbij zijn wanneer deze kinderen door de wet volwassen worden verklaard. Je bent altijd ouders, niet alleen maar 18 jaren. Ik kom gelukkig uit een gezin waar mijn ouders er altijd zijn voor mij. Niet dat ik hun geld nodig heb of er om zal vragen als ik geen geld heb om een jasje te kopen, maar dat ik weet dat ze me niet in de kou zullen laten staan mocht ik een keer mijn fiets kwijt zijn en door chronische ziekte niet een andere kunnen kopen.

En dat ze helpen met zoiets kleins als fiets regelen spreekt hun ouderlijke liefde uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Piper. op 11-03-2016 17:43:52 ]
  vrijdag 11 maart 2016 @ 17:40:34 #189
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160595116
Dus je ouders zijn er voor je met hun portemonnee. Is ook sneu, dat het alleen in geld wordt uitgedrukt.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 17:42:24 #190
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160595149
Wacht effe. Haar ouders hebben de hele studie bekostigd en toch heeft ze een studieschuld? Mis ik iets?
  vrijdag 11 maart 2016 @ 17:47:23 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160595268
Hoe moet een fiets of kledingkast wat groots zijn waar je hulp bij nodig hebt?
Voldoet een fiets van 5 tientjes van marktplaats niet? Een kledingkast idem, of een goedkoop ding van Ikea.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 11 maart 2016 @ 17:48:54 #192
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160595303
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:42 schreef Copycat het volgende:
Wacht effe. Haar ouders hebben de hele studie bekostigd en toch heeft ze een studieschuld? Mis ik iets?
Dat heeft iemand erbij bedacht, dat de ouders ook huur en onderhoud zouden hebben betaald.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 17:49:46 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160595323
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:42 schreef Copycat het volgende:
Op zichzelf wonen en minder verdienen en aan basisbeurs van DUO krijgen dan je uitgeeft?

De studieschuld is dan denk ik de lening van DUO?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160595424
Als ik een ouder was en het geld heb zou ik niet wachten tot mijn kind iets groots nodig heeft om hem te helpen. Het zou voor mij genoeg zijn wanneer ik weet dat hij het nodig heeft en zelf niet kan kopen en ik genoeg geld heb om het hem te geven. Of voor te schieten. Ook uit alle kleine dingen zal je ouderlijke liefde blijken. Maar het is ook een kwestie van de omgeving waar je bent opgegroeid en je opvoeding eigenlijk. Als je ouders het zo ook hebben gedaan zal je dat sneller normaal vinden.
pi_160595559
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:38 schreef Piper. het volgende:

[..]

Als je zelfstandig en sterk genoeg bent om je eigen boontjes te doppen hoef je ook niet bij je ouders aan te kloppen om hulp. En je ouders hebben dan ook niet echt naar je omkijken. Dat is alleen maar mooi.

Maar in het geval van TS zijn vriendin is het anders. Ze had hulp nodig. Grote schuld wat eigenlijk niet had gehoeven. De meeste ouders zouden hun kind een goede start willen geven als het in hun macht ligt.

Maar je hebt inderdaad verschillende soorten ouders. Ouders die er altijd voor hun kinderen zijn (niet per se alleen financieel) en ouders die er alleen maar zijn tot de kinderen 18 zijn. In dat laatste geval vraag ik me altijd af wat hun redenen zijn om kinderen te nemen. Het lijkt wel alsof hun verantwoordelijkheid voor hun eigen kinderen voorbij zijn wanneer deze kinderen door de wet volwassen worden verklaard. Je bent altijd ouders, niet alleen maar 18 jaren. Ik kom gelukkig uit een gezin waar mijn ouders er altijd zijn voor mij. Niet dat ik hun geld nodig heb of er om zal vragen als ik geen geld heb om een jasje te kopen, maar dat ik weet dat ze me niet in de kou zullen laten staan mocht ik een keer mijn fiets kwijt zijn en door chronische ziekte niet een andere kunnen kopen.

En dat ze helpen met zoiets kleins als fiets regelen spreekt hun ouderlijke liefde uit.
Voor hetzelfde geld kan vriendin van ts niet net geld omgaan, en hebben ouders al zoveel gedoneerd tot op het punt dat ze het zat waren. Weten we niet ...

Hoe dan ook hun geld dus hun beslissing.
pi_160595597
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:47 schreef Leandra het volgende:
Hoe moet een fiets of kledingkast wat groots zijn waar je hulp bij nodig hebt?
Voldoet een fiets van 5 tientjes van marktplaats niet?
ik gok dat het prinsesje alleen genoegen neemt met een nwe fiets, met kek kleurtje en zo'n krat voorop en 12 versnellingen
pi_160595660
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:59 schreef LionPopChoc het volgende:

[..]

Voor hetzelfde geld kan vriendin van ts niet net geld omgaan, en hebben ouders al zoveel gedoneerd tot op het punt dat ze het zat waren. Weten we niet ...

Hoe dan ook hun geld dus hun beslissing.
Het kan natuurlijk ook dat die vriendin niet met geld kan omgaan. Maar dat heeft hij niet erbij gezegd dus ik ga er niet vanzelf vanuit. En helemaal waar dat het hun geld is en dat ze mogen beslissen wat ze zelf willen. Maar het gaat me meer om de ouderlijke liefde enzo. Het er zijn voor je kind. We kennen het hele verhaal niet want we kennen deze mensen niet. Maar we gaan nu uit van wat TS hier vertelt.
pi_160595743
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:03 schreef Piper. het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk ook dat die vriendin niet met geld kan omgaan. Maar dat heeft hij niet erbij gezegd dus ik ga er niet vanzelf vanuit. En helemaal waar dat het hun geld is en dat ze mogen beslissen wat ze zelf willen. Maar het gaat me meer om de ouderlijke liefde enzo. Het er zijn voor je kind. We kennen het hele verhaal niet want we kennen deze mensen niet. Maar we gaan nu uit van wat TS hier vertelt.
Van TS krijg ik het idee dat ie heerlijk gepamperd wordt in elk geval. Dat kleurt mijn beeld ook wel :@
pi_160595763
quote:

[..]

Mee eens
  Moderator vrijdag 11 maart 2016 @ 18:10:08 #200
249559 crew  Lavenderr
pi_160595803
quote:

[..]

Ze zijn er toch voor hun kind? Dit gaat alleen maar om geld. Alsof je alleen daarmee je liefde voor je kind uit kunt drukken. En een schoonzoon hoort zich al helemaal niet te bemoeien met de financiële zaken van zijn schoonouders. Al gaan ze tien keer per jaar op vakantie. Hun geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')