abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160585498
Mag iedereen nog zelf weten wat hij/zij met het geld doet, daar werken ze toch ook voor en of hun loon nou 1400 of 14000 per maand is maakt geen zak uit.
En hun dochter heeft de studie toch, nou is weer een leerzame ervaring en al kopen die mensen elke maand ene nieuwe auto en steken ze hem in de brand als hun dat nodig vinden, vinden hun dat nodig.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:08:05 #102
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_160585572
Wat een aannames in dit topic. _O- Wie weet vertelt TS er wel helemaal niet bij dat zijn vriendin altijd een ongelofelijke feeks naar haar moeder is geweest. Je weet het niet. :D Daarnaast, zeuren over het feit dat ze je studie betaald hebben. :') Zie jezelf wel in hoe gierig dat over komt? _O-
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_160585579
Het lijkt me niet jouw plek om de schoonouders hier op aan te spreken. Zij hebben hun eigen manier om met hun dochter en de financiën om te gaan, hier creëer je alleen conflict mee en daar is je vriendin niet mee geholpen. Ik zou je frustratie omzetten in dankbaarheid naar je eigen ouders die het geld kennelijk makkelijker kunnen/willen doorschuiven
pi_160585605
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 09:54 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat geld was bedoelt voor haar studie blijkbaar. Studie is afgelopen, is nog wat over, dus opzich niet vreemd om daar dan kadootje / etentje van te betalen.
Ik vind dat wel vreemd, zeker als die ouders daar niet over communiceren. Maar dat is misschien een principekwestie. Nog even een cadeautje bij elkaar sprokkelen van het overgebleven geld, kunnen wij weer op vakantie. Ik snap wel dat dat frustreert. Echt een 'tata-actie'.

Ik ben het er overigens wel mee eens dat ts en zijn vriendin het er maar mee moeten doen.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:17:24 #105
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160585658
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:11 schreef Bananenpap het volgende:

Ik vind dat wel vreemd, zeker als die ouders daar niet over communiceren. Maar dat is misschien een principekwestie. Nog even een cadeautje bij elkaar sprokkelen van het overgebleven geld, kunnen wij weer op vakantie. Ik snap wel dat dat frustreert. Echt een 'tata-actie'.

Ja, als je het zo invult, dan frustreer je jezelf wel.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_160585696
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:08 schreef Michelangela het volgende:
Het lijkt me niet jouw plek om de schoonouders hier op aan te spreken. Zij hebben hun eigen manier om met hun dochter en de financiën om te gaan, hier creëer je alleen conflict mee en daar is je vriendin niet mee geholpen. Ik zou je frustratie omzetten in dankbaarheid naar je eigen ouders die het geld kennelijk makkelijker kunnen/willen doorschuiven
Ach wie weet leest schoonmama/papa wel mee en boeken ze een vakantie van het geld wat ze apart hadden gezet voor hun dochters trouwerij.
pi_160585709
Leef je eigen leven i.p.v. zo bezig te zijn met je (schoon)ouders.
Ik vind ze gierig, maar dat is hun goed recht.
Veder vaag verhaal over rekening van je vriendin die niet op haar naam stond o.i.d. Regel gewoon zelf een rekening.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_160585761
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, als je het zo invult, dan frustreer je jezelf wel.
Leuk is anders toch?
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:25:51 #109
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160585776
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:11 schreef Bananenpap het volgende:

Ik ben het er overigens wel mee eens dat ts en zijn vriendin het er maar mee moeten doen.
In hoeverre is er bij de dochter/schoonzoon bekend wat er in dat potje zit? En mogen ze er uberhaupt zelf bij of is dat enkel voor de ouders die vertellen dat er een potje is gemaakt?
"kunnen wij weer op vakantie" :') echt. Ja als je zo denkt doen ze alles fout, want ze willen op vakantie :')
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:28:18 #110
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160585811
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:24 schreef Bananenpap het volgende:

Leuk is anders toch?
Moet het dan per se leuk zijn? Daarbij: een beetje (financiële) zelfstandigheid leren vind ik persoonlijk leuker en leerzamer.
Ik vind het nogal kinderlijk ervan uit te gaan dat, omdat je ouders poen hebben, ze ook maar alles voor je moeten bekostigen. Wat leer je daar nu van, in the long run?
pi_160585819
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:25 schreef Cue_ het volgende:

[..]

In hoeverre is er bij de dochter/schoonzoon bekend wat er in dat potje zit? En mogen ze er uberhaupt zelf bij of is dat enkel voor de ouders die vertellen dat er een potje is gemaakt?
"kunnen wij weer op vakantie" :') echt. Ja als je zo denkt doen ze alles fout, want ze willen op vakantie :')
Volgens mij is de stelling niet of het onterecht is wat ze doen, het is immers hun geld en daarmee mogen ze doen en laten wat ze willen. De vraag is of dit gierig gedrag is en daar sluit ik mij wel bij aan.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:32:52 #112
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160585885
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:28 schreef Bananenpap het volgende:

Volgens mij is de stelling niet of het onterecht is wat ze doen, het is immers hun geld en daarmee mogen ze doen en laten wat ze willen. De vraag is of dit gierig gedrag is en daar sluit ik mij wel bij aan.
Het is misschien aan de gierige aard. MAar zoals TS stelt in z'n OP met "ik ben helemaal klaar met ze" enkel omdat ze sommige mensen ze gierig vinden. Dat vind ik nergens op slaan.
pi_160585920
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Moet het dan per se leuk zijn? Daarbij: een beetje (financiële) zelfstandigheid leren vind ik persoonlijk leuker en leerzamer.
Ik vind het nogal kinderlijk ervan uit te gaan dat, omdat je ouders poen hebben, ze ook maar alles voor je moeten bekostigen. Wat leer je daar nu van, in the long run?
Financiële zelfstandigheid prima, maar de vriendin van TS heeft een flinke studieschuld opgebouwd. Ik zou niet weten wat je daar van zou moeten leren.

Ja, misschien dat het stom is om schulden te maken omdat je je nog heel lang blauw betaalt aan aflossingen. Harde lessen! Alleen ik zou niet weten hoe die vriendin het anders had moeten doen, als ik het verhaal zo lees.
pi_160585921
quote:

[..]

Alleen hebben we het hier niet over een doorsnee situatie want de vriendin van TS heeft een chronische ziekte, zij kan niet veel werken. Ik vind het dan best cru dat haar ouders hun eigen pleziertjes belangrijker vinden dan hoe hun dochter er bij zit. Dat is gewoon heel erg gierig.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:36:30 #115
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160585936
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:35 schreef The_Temp het volgende:

Financiële zelfstandigheid prima, maar de vriendin van TS heeft een flinke studieschuld opgebouwd. Ik zou niet weten wat je daar van zou moeten leren.

Ja, misschien dat het stom is om schulden te maken omdat je je nog heel lang blauw betaalt aan aflossingen. Harde lessen! Alleen ik zou niet weten hoe die vriendin het anders had moeten doen, als ik het verhaal zo lees.
Joh, ik heb pas rond mijn veertigste mijn studieschuld afbetaald. En aan die maandelijkse aflossingen betaalde ik me echtheid blauw n
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:36:57 #116
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160585948
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:35 schreef Bananenpap het volgende:

Alleen hebben we het hier niet over een doorsnee situatie want de vriendin van TS heeft een chronische ziekte, zij kan niet veel werken. Ik vind het dan best cru dat haar ouders hun eigen pleziertjes belangrijker vinden dan hoe hun dochter er bij zit. Dat is gewoon heel erg gierig.
Kom je weer met het invullen dat ze hun eigen pleziertjes belangrijker vinden.
pi_160585982
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

Kom je weer met het invullen dat ze hun eigen pleziertjes belangrijker vinden.
Als je wel geld overhebt om 3 tot 4 keer per jaar op vakantie te gaan, maar elk dubbeltje voor je dochter moet aftellen. Dan ja.
pi_160586010
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

Joh, ik heb pas rond mijn veertigste mijn studieschuld afbetaald. En aan die maandelijkse aflossingen betaalde ik me echtheid blauw n
Er zijn genoeg redenen om een studieschuld te nemen. Omdat je ouders niet meer kunnen bijdragen, omdat je graag op kamers wil, omdat je van het leven wil genieten en die schulden wil afbetalen als je eenmaal werk hebt. Maar een flinke schuld omdat je wil studeren en daarbij chronisch ziek bent, is best zuur. En om dat nou een les in financiële zelfstandigheid te noemen?

Ik zou er dan als ouder eerder voor kiezen om haar te ondersteunen tot het bestaansminimum (en dat ligt als student niet zo hoog). Vervolgens kan ze er voor kiezen om slim met geld om te gaan, of om schulden te maken. Dan leert ze wat van de situatie.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:40:40 #119
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160586014
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:39 schreef Bananenpap het volgende:

Als je wel geld overhebt om 3 tot 4 keer per jaar op vakantie te gaan, maar elk dubbeltje voor je dochter moet aftellen. Dan ja.
Je doet nu net alsof ze helemaal niets van hen kreeg. Ver bezijden de waarheid. Echt, ik vind het enorm prinsessengedrag. Met name van TS.
pi_160586040
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:40 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je doet nu net alsof ze helemaal niets van hen kreeg. Ver bezijden de waarheid. Echt, ik vind het enorm prinsessengedrag. Met name van TS.
Als je met die prinses Assepoester bedoelt dan geef ik je gelijk.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:43:15 #121
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160586058
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:42 schreef Bananenpap het volgende:

Als je met die prinses Assepoester bedoelt dan geef ik je gelijk.
Ja, want ze moest enorm sloven voor de familie. Het zal wel aan het referentiekader liggen dat ik er wat minder begrip voor heb.
pi_160586089
quote:

[..]

Hear,hear! Ik snap ook niet zo goed waarom de ouders de zaken voor vriendin zouden moeten bekostigen, of waarom dit nou tot zo'n conflict moet leiden. De ouders in kwestie hebben toch zelf gewerkt voor het geld, en wat ik zo lees krijgt de vriendin van de ts ook een deel van haar ouders? Ik maak me een beetje zorgen over de hoeveelheid reacties die impliceren dat je er als kind dan maar "recht op hebt" als je ouders het zouden kunnen betalen.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:45:03 #123
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_160586098
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:43 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, want ze moest enorm sloven voor de familie. Het zal wel aan het referentiekader liggen dat ik er wat minder begrip voor heb.
Wij zijn vast van een andere generatie ofzo.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:47:06 #124
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160586130
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:45 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Wij zijn vast van een andere generatie ofzo.
Of denken gewoon logisch na
pi_160586141
Dus haar studie is betaald maar ze krijg niks extra? Nou ja, wat geld toe.
En daar over gaan zeuren?

Nahhhh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')