Ik vind dat wel vreemd, zeker als die ouders daar niet over communiceren. Maar dat is misschien een principekwestie. Nog even een cadeautje bij elkaar sprokkelen van het overgebleven geld, kunnen wij weer op vakantie. Ik snap wel dat dat frustreert. Echt een 'tata-actie'.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 09:54 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat geld was bedoelt voor haar studie blijkbaar. Studie is afgelopen, is nog wat over, dus opzich niet vreemd om daar dan kadootje / etentje van te betalen.
Ja, als je het zo invult, dan frustreer je jezelf wel.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:11 schreef Bananenpap het volgende:
Ik vind dat wel vreemd, zeker als die ouders daar niet over communiceren. Maar dat is misschien een principekwestie. Nog even een cadeautje bij elkaar sprokkelen van het overgebleven geld, kunnen wij weer op vakantie. Ik snap wel dat dat frustreert. Echt een 'tata-actie'.
Ach wie weet leest schoonmama/papa wel mee en boeken ze een vakantie van het geld wat ze apart hadden gezet voor hun dochters trouwerij.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:08 schreef Michelangela het volgende:
Het lijkt me niet jouw plek om de schoonouders hier op aan te spreken. Zij hebben hun eigen manier om met hun dochter en de financiën om te gaan, hier creëer je alleen conflict mee en daar is je vriendin niet mee geholpen. Ik zou je frustratie omzetten in dankbaarheid naar je eigen ouders die het geld kennelijk makkelijker kunnen/willen doorschuiven
Leuk is anders toch?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, als je het zo invult, dan frustreer je jezelf wel.
In hoeverre is er bij de dochter/schoonzoon bekend wat er in dat potje zit? En mogen ze er uberhaupt zelf bij of is dat enkel voor de ouders die vertellen dat er een potje is gemaakt?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:11 schreef Bananenpap het volgende:
Ik vind dat wel vreemd, zeker als die ouders daar niet over communiceren. Maar dat is misschien een principekwestie. Nog even een cadeautje bij elkaar sprokkelen van het overgebleven geld, kunnen wij weer op vakantie. Ik snap wel dat dat frustreert. Echt een 'tata-actie'.
Ik ben het er overigens wel mee eens dat ts en zijn vriendin het er maar mee moeten doen.
Moet het dan per se leuk zijn? Daarbij: een beetje (financiële) zelfstandigheid leren vind ik persoonlijk leuker en leerzamer.quote:
Volgens mij is de stelling niet of het onterecht is wat ze doen, het is immers hun geld en daarmee mogen ze doen en laten wat ze willen. De vraag is of dit gierig gedrag is en daar sluit ik mij wel bij aan.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:25 schreef Cue_ het volgende:
[..]
In hoeverre is er bij de dochter/schoonzoon bekend wat er in dat potje zit? En mogen ze er uberhaupt zelf bij of is dat enkel voor de ouders die vertellen dat er een potje is gemaakt?
"kunnen wij weer op vakantie"echt. Ja als je zo denkt doen ze alles fout, want ze willen op vakantie
Het is misschien aan de gierige aard. MAar zoals TS stelt in z'n OP met "ik ben helemaal klaar met ze" enkel omdat ze sommige mensen ze gierig vinden. Dat vind ik nergens op slaan.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:28 schreef Bananenpap het volgende:
Volgens mij is de stelling niet of het onterecht is wat ze doen, het is immers hun geld en daarmee mogen ze doen en laten wat ze willen. De vraag is of dit gierig gedrag is en daar sluit ik mij wel bij aan.
Financiële zelfstandigheid prima, maar de vriendin van TS heeft een flinke studieschuld opgebouwd. Ik zou niet weten wat je daar van zou moeten leren.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Moet het dan per se leuk zijn? Daarbij: een beetje (financiële) zelfstandigheid leren vind ik persoonlijk leuker en leerzamer.
Ik vind het nogal kinderlijk ervan uit te gaan dat, omdat je ouders poen hebben, ze ook maar alles voor je moeten bekostigen. Wat leer je daar nu van, in the long run?
Alleen hebben we het hier niet over een doorsnee situatie want de vriendin van TS heeft een chronische ziekte, zij kan niet veel werken. Ik vind het dan best cru dat haar ouders hun eigen pleziertjes belangrijker vinden dan hoe hun dochter er bij zit. Dat is gewoon heel erg gierig.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Moet het dan per se leuk zijn? Daarbij: een beetje (financiële) zelfstandigheid leren vind ik persoonlijk leuker en leerzamer.
Ik vind het nogal kinderlijk ervan uit te gaan dat, omdat je ouders poen hebben, ze ook maar alles voor je moeten bekostigen. Wat leer je daar nu van, in the long run?
Joh, ik heb pas rond mijn veertigste mijn studieschuld afbetaald. En aan die maandelijkse aflossingen betaalde ik me echtheid blauw nquote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:35 schreef The_Temp het volgende:
Financiële zelfstandigheid prima, maar de vriendin van TS heeft een flinke studieschuld opgebouwd. Ik zou niet weten wat je daar van zou moeten leren.
Ja, misschien dat het stom is om schulden te maken omdat je je nog heel lang blauw betaalt aan aflossingen. Harde lessen! Alleen ik zou niet weten hoe die vriendin het anders had moeten doen, als ik het verhaal zo lees.
Kom je weer met het invullen dat ze hun eigen pleziertjes belangrijker vinden.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:35 schreef Bananenpap het volgende:
Alleen hebben we het hier niet over een doorsnee situatie want de vriendin van TS heeft een chronische ziekte, zij kan niet veel werken. Ik vind het dan best cru dat haar ouders hun eigen pleziertjes belangrijker vinden dan hoe hun dochter er bij zit. Dat is gewoon heel erg gierig.
Als je wel geld overhebt om 3 tot 4 keer per jaar op vakantie te gaan, maar elk dubbeltje voor je dochter moet aftellen. Dan ja.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:36 schreef Copycat het volgende:
[..]
Kom je weer met het invullen dat ze hun eigen pleziertjes belangrijker vinden.
Er zijn genoeg redenen om een studieschuld te nemen. Omdat je ouders niet meer kunnen bijdragen, omdat je graag op kamers wil, omdat je van het leven wil genieten en die schulden wil afbetalen als je eenmaal werk hebt. Maar een flinke schuld omdat je wil studeren en daarbij chronisch ziek bent, is best zuur. En om dat nou een les in financiële zelfstandigheid te noemen?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:36 schreef Copycat het volgende:
[..]
Joh, ik heb pas rond mijn veertigste mijn studieschuld afbetaald. En aan die maandelijkse aflossingen betaalde ik me echtheid blauw n
Je doet nu net alsof ze helemaal niets van hen kreeg. Ver bezijden de waarheid. Echt, ik vind het enorm prinsessengedrag. Met name van TS.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:39 schreef Bananenpap het volgende:
Als je wel geld overhebt om 3 tot 4 keer per jaar op vakantie te gaan, maar elk dubbeltje voor je dochter moet aftellen. Dan ja.
Als je met die prinses Assepoester bedoelt dan geef ik je gelijk.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof ze helemaal niets van hen kreeg. Ver bezijden de waarheid. Echt, ik vind het enorm prinsessengedrag. Met name van TS.
Ja, want ze moest enorm sloven voor de familie. Het zal wel aan het referentiekader liggen dat ik er wat minder begrip voor heb.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:42 schreef Bananenpap het volgende:
Als je met die prinses Assepoester bedoelt dan geef ik je gelijk.
Hear,hear! Ik snap ook niet zo goed waarom de ouders de zaken voor vriendin zouden moeten bekostigen, of waarom dit nou tot zo'n conflict moet leiden. De ouders in kwestie hebben toch zelf gewerkt voor het geld, en wat ik zo lees krijgt de vriendin van de ts ook een deel van haar ouders? Ik maak me een beetje zorgen over de hoeveelheid reacties die impliceren dat je er als kind dan maar "recht op hebt" als je ouders het zouden kunnen betalen.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wij zijn vast van een andere generatie ofzo.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, want ze moest enorm sloven voor de familie. Het zal wel aan het referentiekader liggen dat ik er wat minder begrip voor heb.
Of denken gewoon logisch naquote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:45 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Wij zijn vast van een andere generatie ofzo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |