abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160593730
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:44 schreef Copycat het volgende:
Nou ja, als het hun eigen geld is, ga ik er vanuit dat ze dat geld verdiend hebben. Misschien een vreemde gedachtengang.
Ik vind dat recht hebben op-gevoel dat uit veel posts spreekt echt bizar. Ze moeten maar meebetalen aan dit en dat. Omdat. Terwijl ze wel die hele studie hebben gefinancierd. Ook geen kattenpis.
Erfenis, loterij? :?

Ik ervaar het niet als een "recht op" gevoel. Die studie financieren is idd geen kattepis. Ik mis een beetje het menselijk vermogen? Als je een huis koopt, doe je niet elke dag, en je hebt zoveel te besteden, waarom dan niet denken/ inzien dat je kind behoorlijk wat kosten moet hebben en een beetje helpen?

Het komt op mij over als "ze is het huis uit, ze heeft haar studie afgerond, dus nu zijn mijn verantwoordelijkheden klaar en zoekt ze het zelf maar uit".
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_160593783
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:49 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Studie betalen vind ik dan weer anders dan aan de eerste woning. Studie meebetalen is met het bedrag van ouderbijdrage toch wel een plicht vind ik, huis meefinancieren is luxe.

Daarnaast hebben de ouders misschien ook wel een bepaald idee van de financiën van TS en vriendin, als zij nog studeerde maar hij kon wel een koophuizen nemen, is het idee mogelijk ook dat jullie het financieel goed hebben of dat je voor haar kan zorgen.
Daar zegt TS idd niets over :@

Of misschien zijn ze wel niet blij met hem. Maar goed, ik stop met aannames. Laat TS zelf maar een reageren. ^O^
pi_160593796
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:49 schreef Koral het volgende:

[..]

Ik ervaar het niet als een "recht op" gevoel. Die studie financieren is idd geen kattepis. Ik mis een beetje het menselijk vermogen? Als je een huis koopt, doe je niet elke dag, en je hebt zoveel te besteden, waarom dan niet denken/ inzien dat je kind behoorlijk wat kosten moet hebben en een beetje helpen?

Het komt op mij over als "ze is het huis uit, ze heeft haar studie afgerond, dus nu zijn mijn verantwoordelijkheden klaar en zoekt ze het zelf maar uit".
dit ja. Het komt liefdeloos over. Geen geldkwestie maar eerder een kwestie van intentie
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:52:38 #179
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160593803
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:49 schreef Koral het volgende:

[..]

Lijkt me stukken verdergezocht dan simpelweg werken voor je centen.
quote:

Op mij komt het over als: je bent volwassen en daar hoort ook het financiële gedeelte bij. Zeker nadat ze die hele studie hebben gefinancierd.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_160593860
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

[..]

Op mij komt het over als: je bent volwassen en daar hoort ook het financiële gedeelte bij. Zeker nadat ze die hele studie hebben gefinancierd.
en die meubels en fiets dan? Steuntje in de rug is prettig, al is het maar met geleend geld
pi_160593924
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

[..]

Ik had je kunnen volgen als dit het enige spaargeld was dat ze hadden. Nu is het meer iets van prioriteiten. Dat is hun goed recht, maar blijft het raar vinden. Agree to disagree O+
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:59:27 #182
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160593995
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:54 schreef Dingflofbips het volgende:

en die meubels en fiets dan? Steuntje in de rug is prettig, al is het maar met geleend geld
Ja, dat is prettig. Maar het is geen verworven recht. Ouders hebben wel het recht de grens te trekken bij het financieren van de studie. Waardoor ts' vriendin geen schulden hoeft te maken. Had ze ook voor kunnen kiezen, via DUO.

Als TS ze daar op aan wil spreken, wil ik trouwens wel graag een vlieg op de muur zijn :Y) .
pi_160594087
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:59 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, dat is prettig. Maar het is geen verworven recht. Ouders hebben wel het recht de grens te trekken bij het financieren van de studie. Waardoor ts' vriendin geen schulden hoeft te maken. Had ze ook voor kunnen kiezen, via DUO.

Als TS ze daar op aan wil spreken, wil ik trouwens wel graag een vlieg op de muur zijn :Y) .
tuurlijk is het geen recht. Ik vind het wel kil.

Eens met dat 2e. Kunnen we er niet een fok webcam organiseren?
  Moderator vrijdag 11 maart 2016 @ 17:09:03 #184
249559 crew  Lavenderr
pi_160594213
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:44 schreef Michelangela het volgende:

[..]

Hear,hear! Ik snap ook niet zo goed waarom de ouders de zaken voor vriendin zouden moeten bekostigen, of waarom dit nou tot zo'n conflict moet leiden. De ouders in kwestie hebben toch zelf gewerkt voor het geld, en wat ik zo lees krijgt de vriendin van de ts ook een deel van haar ouders? Ik maak me een beetje zorgen over de hoeveelheid reacties die impliceren dat je er als kind dan maar "recht op hebt" als je ouders het zouden kunnen betalen.
Dit. En een schoonzoon moet zich hier helemaal niet mee bemoeien.
pi_160594510
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:25 schreef Koral het volgende:

[..]

Leuk die discussies waarin mensen dingen extremer maken dan ze zijn. }:| Het verschil hoe de ouders zichzelf fêteren is wel schrijnend. De studie kon er nog net af maar een beetje op weg helpen met de andere dingen in het leven (zoals een huis) lijkt het anders gesteld te zijn.
Zal wel een verschil in opvoeding zijn dan. Ik vond dat ik prima zelfstandig kon wonen op mijn 18e en ik zou me schamen om voor de kleinste dingen bij mijn ouders aan te moeten kloppen.
pi_160595036
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:20 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Zal wel een verschil in opvoeding zijn dan. Ik vond dat ik prima zelfstandig kon wonen op mijn 18e en ik zou me schamen om voor de kleinste dingen bij mijn ouders aan te moeten kloppen.
Lees dit deel van de OP nog eens?

quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:07 schreef Thomas030 het volgende:
Mijn vriendin krijgt echter nooit iets van haar ouders. Ik kan mij voorstellen dat er ouders zijn die dat niet kunnen maar haar ouders hebben geld zat. Dat blijkt uit het feit dat om de 3 jaar een spiksplinternieuwe auto wordt gekocht en geregeld dure aankopen worden gedaan. Ook gaan zij best vaak op reis / uit eten maar ons of anderen meenemen homaar. Haar studie werd wel betaald maar een extraatje werd nooit gegeven.
Door de jaren heen heb ik gemerkt dat zij enorme gierige mensen zijn. Mijn vriendin had het als student financieel best zwaar. Zij woonde in een studentenhuis en vanwege een chronische ziekte kon zij er maar beperkt naast werken. Oa daardoor heeft zij een grote studieschuld opgebouwd. Zij heeft wel eens gevraagd of haar ouders mee wilden betalen voor nodige zaken zoals een kledingkast of een andere koelkast maar dat deden ze niet. Ook wilden ze niet mee betalen aan een fiets toen deze gestolen was. Fiets was nodig omdat zij die nodig had om op haar bijbaan te komen + stage. Ik kan daar erg boos om worden. Zij doet haar best en werkt hard voor haar geld en ik vind dat ouders in zulke situaties best wat kunnen betalen mits zij het geld hebben. Zeker als je ziet dat dan weer een dure aankoop wordt gedaan. Dan denk ik sla dat eenmaal over en steun je dochter wat meer.

Ik lees alleen maar uitzonderlijke situaties wanneer ze om wat support vroegen? Waar jij dan "de kleinste dingen" vandaan haalt en net doet alsof ze continue haar handen op houdt? :?
pi_160595061
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:37 schreef Koral het volgende:

[..]

Lees dit deel van de OP nog eens?

[..]

Ik lees alleen maar uitzonderlijke situaties wanneer ze om wat support vroegen? Waar jij dan "de kleinste dingen" vandaan haalt en net doet alsof ze continue haar handen op houdt? :?
Een fiets en een kledingkast vind ik kleine dingen.
pi_160595066
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:20 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Als je zelfstandig en sterk genoeg bent om je eigen boontjes te doppen hoef je ook niet bij je ouders aan te kloppen om hulp. En je ouders hebben dan ook niet echt naar je omkijken. Dat is alleen maar mooi.

Maar in het geval van TS zijn vriendin is het anders. Ze had hulp nodig. Grote schuld wat eigenlijk niet had gehoeven. De meeste ouders zouden hun kind een goede start willen geven als het in hun macht ligt.

Maar je hebt inderdaad verschillende soorten ouders. Ouders die er altijd voor hun kinderen zijn (niet per se alleen financieel) en ouders die er alleen maar zijn tot de kinderen 18 zijn. In dat laatste geval vraag ik me altijd af wat hun redenen zijn om kinderen te nemen. Het lijkt wel alsof hun verantwoordelijkheid voor hun eigen kinderen voorbij zijn wanneer deze kinderen door de wet volwassen worden verklaard. Je bent altijd ouders, niet alleen maar 18 jaren. Ik kom gelukkig uit een gezin waar mijn ouders er altijd zijn voor mij. Niet dat ik hun geld nodig heb of er om zal vragen als ik geen geld heb om een jasje te kopen, maar dat ik weet dat ze me niet in de kou zullen laten staan mocht ik een keer mijn fiets kwijt zijn en door chronische ziekte niet een andere kunnen kopen.

En dat ze helpen met zoiets kleins als fiets regelen spreekt hun ouderlijke liefde uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Piper. op 11-03-2016 17:43:52 ]
  vrijdag 11 maart 2016 @ 17:40:34 #189
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160595116
Dus je ouders zijn er voor je met hun portemonnee. Is ook sneu, dat het alleen in geld wordt uitgedrukt.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 17:42:24 #190
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160595149
Wacht effe. Haar ouders hebben de hele studie bekostigd en toch heeft ze een studieschuld? Mis ik iets?
  vrijdag 11 maart 2016 @ 17:47:23 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160595268
Hoe moet een fiets of kledingkast wat groots zijn waar je hulp bij nodig hebt?
Voldoet een fiets van 5 tientjes van marktplaats niet? Een kledingkast idem, of een goedkoop ding van Ikea.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 11 maart 2016 @ 17:48:54 #192
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160595303
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:42 schreef Copycat het volgende:
Wacht effe. Haar ouders hebben de hele studie bekostigd en toch heeft ze een studieschuld? Mis ik iets?
Dat heeft iemand erbij bedacht, dat de ouders ook huur en onderhoud zouden hebben betaald.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 17:49:46 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160595323
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:42 schreef Copycat het volgende:
Op zichzelf wonen en minder verdienen en aan basisbeurs van DUO krijgen dan je uitgeeft?

De studieschuld is dan denk ik de lening van DUO?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160595424
Als ik een ouder was en het geld heb zou ik niet wachten tot mijn kind iets groots nodig heeft om hem te helpen. Het zou voor mij genoeg zijn wanneer ik weet dat hij het nodig heeft en zelf niet kan kopen en ik genoeg geld heb om het hem te geven. Of voor te schieten. Ook uit alle kleine dingen zal je ouderlijke liefde blijken. Maar het is ook een kwestie van de omgeving waar je bent opgegroeid en je opvoeding eigenlijk. Als je ouders het zo ook hebben gedaan zal je dat sneller normaal vinden.
pi_160595559
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:38 schreef Piper. het volgende:

[..]

Als je zelfstandig en sterk genoeg bent om je eigen boontjes te doppen hoef je ook niet bij je ouders aan te kloppen om hulp. En je ouders hebben dan ook niet echt naar je omkijken. Dat is alleen maar mooi.

Maar in het geval van TS zijn vriendin is het anders. Ze had hulp nodig. Grote schuld wat eigenlijk niet had gehoeven. De meeste ouders zouden hun kind een goede start willen geven als het in hun macht ligt.

Maar je hebt inderdaad verschillende soorten ouders. Ouders die er altijd voor hun kinderen zijn (niet per se alleen financieel) en ouders die er alleen maar zijn tot de kinderen 18 zijn. In dat laatste geval vraag ik me altijd af wat hun redenen zijn om kinderen te nemen. Het lijkt wel alsof hun verantwoordelijkheid voor hun eigen kinderen voorbij zijn wanneer deze kinderen door de wet volwassen worden verklaard. Je bent altijd ouders, niet alleen maar 18 jaren. Ik kom gelukkig uit een gezin waar mijn ouders er altijd zijn voor mij. Niet dat ik hun geld nodig heb of er om zal vragen als ik geen geld heb om een jasje te kopen, maar dat ik weet dat ze me niet in de kou zullen laten staan mocht ik een keer mijn fiets kwijt zijn en door chronische ziekte niet een andere kunnen kopen.

En dat ze helpen met zoiets kleins als fiets regelen spreekt hun ouderlijke liefde uit.
Voor hetzelfde geld kan vriendin van ts niet net geld omgaan, en hebben ouders al zoveel gedoneerd tot op het punt dat ze het zat waren. Weten we niet ...

Hoe dan ook hun geld dus hun beslissing.
pi_160595597
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:47 schreef Leandra het volgende:
Hoe moet een fiets of kledingkast wat groots zijn waar je hulp bij nodig hebt?
Voldoet een fiets van 5 tientjes van marktplaats niet?
ik gok dat het prinsesje alleen genoegen neemt met een nwe fiets, met kek kleurtje en zo'n krat voorop en 12 versnellingen
pi_160595660
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:59 schreef LionPopChoc het volgende:

[..]

Voor hetzelfde geld kan vriendin van ts niet net geld omgaan, en hebben ouders al zoveel gedoneerd tot op het punt dat ze het zat waren. Weten we niet ...

Hoe dan ook hun geld dus hun beslissing.
Het kan natuurlijk ook dat die vriendin niet met geld kan omgaan. Maar dat heeft hij niet erbij gezegd dus ik ga er niet vanzelf vanuit. En helemaal waar dat het hun geld is en dat ze mogen beslissen wat ze zelf willen. Maar het gaat me meer om de ouderlijke liefde enzo. Het er zijn voor je kind. We kennen het hele verhaal niet want we kennen deze mensen niet. Maar we gaan nu uit van wat TS hier vertelt.
pi_160595743
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:03 schreef Piper. het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk ook dat die vriendin niet met geld kan omgaan. Maar dat heeft hij niet erbij gezegd dus ik ga er niet vanzelf vanuit. En helemaal waar dat het hun geld is en dat ze mogen beslissen wat ze zelf willen. Maar het gaat me meer om de ouderlijke liefde enzo. Het er zijn voor je kind. We kennen het hele verhaal niet want we kennen deze mensen niet. Maar we gaan nu uit van wat TS hier vertelt.
Van TS krijg ik het idee dat ie heerlijk gepamperd wordt in elk geval. Dat kleurt mijn beeld ook wel :@
pi_160595763
quote:

[..]

Mee eens
  Moderator vrijdag 11 maart 2016 @ 18:10:08 #200
249559 crew  Lavenderr
pi_160595803
quote:

[..]

Ze zijn er toch voor hun kind? Dit gaat alleen maar om geld. Alsof je alleen daarmee je liefde voor je kind uit kunt drukken. En een schoonzoon hoort zich al helemaal niet te bemoeien met de financiële zaken van zijn schoonouders. Al gaan ze tien keer per jaar op vakantie. Hun geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')