abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160592980
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D
Mooi voorbeeld, waarbij het me al bijna verbaast dat er überhaupt boodschappen bij de AH gedaan worden ;)
Nou dat komt dat hij mijn werkgever is en ik bij de albert heijn kom in mijn pauze, die vent is nog nooit in een supermarkt geweest.
Die gaat naar een traiteur of zijn vrouw doet boodschappen
Hell To The Liars
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:16:22 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160593047
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:13 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nou dat komt dat hij mijn werkgever is en ik bij de albert heijn kom in mijn pauze, die vent is nog nooit in een supermarkt geweest.
Die gaat naar een traiteur of zijn vrouw doet boodschappen
Oh, ja... zulke ken ik :')
Die op vakantie ineens wel bij een supermarkt komen en dan verbaasd zijn dat je lege flessen gewoon in een automaat kunt doen :') _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160593049
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 09:11 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

O, nou dan maar de nieuwe auto laten en al het geld naar de dochter. :)
Dacht eerder aan eens een keer niet een uit uit het topsegment maar net een klasse daaronder :')
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_160593064
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:06 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dat laatste is zo waar.
Sommige zijn zo rijk en gierig, dat als de kaiserbroodjes op zijn bij de albert heijn en je ze opbelt moet ik dan die lekkere van 75 cent meenemen dat ze zeggen nou laat dan maar 😂

Om 1 week later voor 15.000 euro te gaan racen op een circuit.
Misschien wil hij gewoon alleen maar een kaiserbroodje en niks anders? :?
En we dwalen wel heel erg af
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:17:45 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160593078
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:16 schreef Koral het volgende:

[..]

Dacht eerder aan eens een keer niet een uit uit het topsegment maar net een klasse daaronder :')
Je denkt dat er 2 eigen auto's voor de deur staan, en dat een van beiden ook nog een topsegment van een van de betere merken is?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160593231
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:17 schreef Godtje het volgende:

[..]

Misschien wil hij gewoon alleen maar een kaiserbroodje en niks anders? :?
En we dwalen wel heel erg af
Nee hoor, zijn gewoon gierig.
Maar dat zijn mijn zaken niet.

Net zoals het TS zijn zaken niet zijn.
Hell To The Liars
pi_160593249
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 09:13 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Dus?

Ik sta er echt van te kijken dat mensen vinden dat die dochter maar van alles in de schoot geworpen moet krijgen 'omdat ze zelf ook vaak een nieuwe auto kopen e.d.'. Het is logisch dat sommige mensen elke 3 jaar wisselen van auto, iets met inruilwaarde enzo.
Volgens mij is de dochter volwassen en zou ze op eigen benen moeten kunnen staan, ongeacht de financiële situatie van haar ouders.
Leuk die discussies waarin mensen dingen extremer maken dan ze zijn. }:| Het verschil hoe de ouders zichzelf fêteren is wel schrijnend. De studie kon er nog net af maar een beetje op weg helpen met de andere dingen in het leven (zoals een huis) lijkt het anders gesteld te zijn.
pi_160593272
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je denkt dat er 2 eigen auto's voor de deur staan, en dat een van beiden ook nog een topsegment van een van de betere merken is?
Waar haal je 2 auto's vandaan? :?
pi_160593308
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:25 schreef Koral het volgende:

[..]

Leuk die discussies waarin mensen dingen extremer maken dan ze zijn. }:| Het verschil hoe de ouders zichzelf fêteren is wel schrijnend. De studie kon er nog net af maar een beetje op weg helpen met de andere dingen in het leven (zoals een huis) lijkt het anders gesteld te zijn.
een huis, is dat 'beetje op weghelpen'? _O-
Ik zat gewoon op een zolderkamer als student, en nu een huurhuis (betaal ik zelf, met salaris)
Mijn ouders haten mij :o
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:28:42 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160593320
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:26 schreef Koral het volgende:

[..]

Waar haal je 2 auto's vandaan? :?
Omdat het gaat over mensen met een goed inkomen, en voornamelijk mannen met een goed inkomen rijden over het algemeen een auto van de zaak, blijft over de Suzuki Alto voor mevrouw.... En die kun je idd net zo goed nieuw kopen als 3 jaar oud.

Plus dat nieuwe topsegmenters nagenoeg niet door privépersonen gekocht worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:29:55 #161
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160593350
quote:

Zichzelf fêteren van hun eigen, zuurverdiende centen. Hoe durven ze! Beter help je je kind op weg met een huis... Want dat is je taak als ouder.
Zo kweek je een generatie van handophoudende watjes.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:33:08 #162
441440 aquawoman
Bitch please
pi_160593407
quote:

[..]

Mijn ouders gingen twee keer per jaar op vakantie, gingen vaak uit eten en hadden het prima en ik heb mijn eigen studie en elk huis waar ik in woonde zelf betaald. Het zou niet in mijn kop op komen om te verwachten dat zij dat voor me zouden betalen.

Die mensen hebben jarenlang heel veel geld uitgegeven aan hun kinderen. Laat ze er lekker zelf van genieten nu hun kind volwassen is.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:37:41 #163
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_160593500
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:29 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zichzelf fêteren van hun eigen, zuurverdiende centen. Hoe durven ze! Beter help je je kind op weg met een huis... Want dat is je taak als ouder.
Een generatie die het ook gewoon normaal vindt dat ouders alles blijven betalen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_160593514
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat het gaat over mensen met een goed inkomen, en voornamelijk mannen met een goed inkomen rijden over het algemeen een auto van de zaak, blijft over de Suzuki Alto voor mevrouw.... En die kun je idd net zo goed nieuw kopen als 3 jaar oud.

Plus dat nieuwe topsegmenters nagenoeg niet door privépersonen gekocht worden.
Aangezien er elke 3 jaar een nieuwe auto wordt aangeschaft, kun je uitgaan van een duurder segment. Met het laagste segment is zoiets qua restwaarde onlogisch. Dat wat ik eruit redeneer.

Een tweede auto wordt niet genoemd. Gezien de afgunst van TS nam ik aan dat dat wel vermeldt zou worden als dat ter sprake was. Maar misschien heb je gelijk. Geen idee of het een (lease) auto van de zaak betreft.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:40:57 #165
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160593565
Wat voor autoconstructie/-park het betreft doet ook niet echt ter zake. Het is nog steeds hun geld, hun besteding.
pi_160593575
Ik vind ze ook wel een beetje gierig overkomen.
Ze hoeven echt niet alles te betalen in de studententijd maar wat is er nou mis met af en toe een kleinigheidje: een keer met een tas boodschappen aan komen zetten of als die dochter met haar moeder aan het winkelen is, dat moeders dan zegt: zoek maar een paar leuke schoenen uit of zo. Of een keer uit eten.
Dat zit er ook niet in als ik dit allemaal zo lees.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_160593586
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:29 schreef Copycat het volgende:

[..]

Waar staat dat die centjes zuur verdiend zijn? Waar staat dat het een schande is dat ze geld aan zichzelf besteden? Nergens denk ik. Het verschil is echter wel groot zoals TS het beschrijft. En met studie betalen, of een beetje meehelpen aan je eerste woning kweek je echt niet gelijk een generatie handophoudende watjes. Opvoeden doe je denk ik elke dag niet op die paar momenten in je leven.
pi_160593603
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Een generatie die het ook gewoon normaal vindt dat ouders alles blijven betalen.
Herken ik totaal niet in mijn omgeving. En heeft niet te maken met gebrek aan vermogen of zo.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:44:30 #169
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160593627
Nou ja, als het hun eigen geld is, ga ik er vanuit dat ze dat geld verdiend hebben. Misschien een vreemde gedachtengang.
Ik vind dat recht hebben op-gevoel dat uit veel posts spreekt echt bizar. Ze moeten maar meebetalen aan dit en dat. Omdat. Terwijl ze wel die hele studie hebben gefinancierd. Ook geen kattenpis.
pi_160593650
Waarom hebben ze haar eigenlijk met die rekening opgezadeld? Wat moet een jong iemand, zonder eigen bedrijf, nou met 2 bankrekeningen? Kost alleen maar geld. En wat waren de afspraken over die rekening? Was er afgesproken dat daar een bedrag op zou staan? Of kreeg ze die rekening 'opeens' zomaar?
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_160593655
Ik zou hier dus echt geen probleem van maken, je bent een beetje aan het zeiken ja. Ik zou het andersom juist vervelender vinden, als ze alles kreeg. Dan heb je vriendin die beetje verwend is en niet weet wat werken voor je geld is.

Ik heb een chick waar ik nu een beetje aan het ouwehoeren ben en waar ik ook wel serieus gek op ben, maar dat is er dus een die blijkbaar ook een pappie en mammie hebben met geld. Drie tot vier vakantie's per jaar buiten Europa gesponsord door de ouders is normaal, voel ik me toch wat ongemakkelijk onder. Niet eens om het geld, want ik zelf en mijn ouders hebben het ook heel goed, alleen ben ik wel zelfvoorzienend. Zij toch wat minder en is ziet sommige dingen als vanzelfsprekend terwijl dit voor andere mensen helemaal niet het geval is.

Laat ik het zo zeggen, liever een chick die leert op eigen benen te staan dan eentje die alles krijgt.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_160593656
dus als ik het goed begrijp:
-Betaalden de ouders haar studie
-Betaalden de ouders het afstudeeretentje
-Betalden de ouders een afstudeerkado
-Schonken haar ouders ook nog het restant aan cash op die rekening....

en TS noemt ze om deze reden gierig?
pi_160593673
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:46 schreef Underdoggy het volgende:

En dit
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_160593717
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:42 schreef Koral het volgende:

[..]

Waar staat dat die centjes zuur verdiend zijn? Waar staat dat het een schande is dat ze geld aan zichzelf besteden? Nergens denk ik. Het verschil is echter wel groot zoals TS het beschrijft. En met studie betalen, of een beetje meehelpen aan je eerste woning kweek je echt niet gelijk een generatie handophoudende watjes. Opvoeden doe je denk ik elke dag niet op die paar momenten in je leven.
Studie betalen vind ik dan weer anders dan aan de eerste woning. Studie meebetalen is met het bedrag van ouderbijdrage toch wel een plicht vind ik, huis meefinancieren is luxe.

Daarnaast hebben de ouders misschien ook wel een bepaald idee van de financiën van TS en vriendin, als zij nog studeerde maar hij kon wel een koophuis nemen, is het idee mogelijk ook dat jullie het financieel goed hebben of dat je voor haar kan zorgen.
pi_160593724
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:46 schreef Underdoggy het volgende:

dat mag zo zijn maar kwestie van die kasten, fiets plus dat etentje en kado van dezelfde rekening halen komt cheap over. Beter hadden ze desnoods geld voor de kasten en fiets geleend en dat etentje enz van de radar gehouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')