Nou dat komt dat hij mijn werkgever is en ik bij de albert heijn kom in mijn pauze, die vent is nog nooit in een supermarkt geweest.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 16:08 schreef Leandra het volgende:
[..]![]()
Mooi voorbeeld, waarbij het me al bijna verbaast dat er überhaupt boodschappen bij de AH gedaan worden
Oh, ja... zulke ken ikquote:Op vrijdag 11 maart 2016 16:13 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nou dat komt dat hij mijn werkgever is en ik bij de albert heijn kom in mijn pauze, die vent is nog nooit in een supermarkt geweest.
Die gaat naar een traiteur of zijn vrouw doet boodschappen
Dacht eerder aan eens een keer niet een uit uit het topsegment maar net een klasse daaronderquote:Op vrijdag 11 maart 2016 09:11 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
O, nou dan maar de nieuwe auto laten en al het geld naar de dochter.
Misschien wil hij gewoon alleen maar een kaiserbroodje en niks anders?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 16:06 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat laatste is zo waar.
Sommige zijn zo rijk en gierig, dat als de kaiserbroodjes op zijn bij de albert heijn en je ze opbelt moet ik dan die lekkere van 75 cent meenemen dat ze zeggen nou laat dan maar 😂
Om 1 week later voor 15.000 euro te gaan racen op een circuit.
Je denkt dat er 2 eigen auto's voor de deur staan, en dat een van beiden ook nog een topsegment van een van de betere merken is?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 16:16 schreef Koral het volgende:
[..]
Dacht eerder aan eens een keer niet een uit uit het topsegment maar net een klasse daaronder
Nee hoor, zijn gewoon gierig.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 16:17 schreef Godtje het volgende:
[..]
Misschien wil hij gewoon alleen maar een kaiserbroodje en niks anders?![]()
En we dwalen wel heel erg af
Leuk die discussies waarin mensen dingen extremer maken dan ze zijn.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 09:13 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dus?
Ik sta er echt van te kijken dat mensen vinden dat die dochter maar van alles in de schoot geworpen moet krijgen 'omdat ze zelf ook vaak een nieuwe auto kopen e.d.'. Het is logisch dat sommige mensen elke 3 jaar wisselen van auto, iets met inruilwaarde enzo.
Volgens mij is de dochter volwassen en zou ze op eigen benen moeten kunnen staan, ongeacht de financiële situatie van haar ouders.
Waar haal je 2 auto's vandaan?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 16:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je denkt dat er 2 eigen auto's voor de deur staan, en dat een van beiden ook nog een topsegment van een van de betere merken is?
een huis, is dat 'beetje op weghelpen'?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 16:25 schreef Koral het volgende:
[..]
Leuk die discussies waarin mensen dingen extremer maken dan ze zijn.Het verschil hoe de ouders zichzelf fêteren is wel schrijnend. De studie kon er nog net af maar een beetje op weg helpen met de andere dingen in het leven (zoals een huis) lijkt het anders gesteld te zijn.
Omdat het gaat over mensen met een goed inkomen, en voornamelijk mannen met een goed inkomen rijden over het algemeen een auto van de zaak, blijft over de Suzuki Alto voor mevrouw.... En die kun je idd net zo goed nieuw kopen als 3 jaar oud.quote:
Zichzelf fêteren van hun eigen, zuurverdiende centen. Hoe durven ze! Beter help je je kind op weg met een huis... Want dat is je taak als ouder.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 16:25 schreef Koral het volgende:
Leuk die discussies waarin mensen dingen extremer maken dan ze zijn.Het verschil hoe de ouders zichzelf fêteren is wel schrijnend. De studie kon er nog net af maar een beetje op weg helpen met de andere dingen in het leven (zoals een huis) lijkt het anders gesteld te zijn.
Mijn ouders gingen twee keer per jaar op vakantie, gingen vaak uit eten en hadden het prima en ik heb mijn eigen studie en elk huis waar ik in woonde zelf betaald. Het zou niet in mijn kop op komen om te verwachten dat zij dat voor me zouden betalen.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 16:25 schreef Koral het volgende:
[..]
Een generatie die het ook gewoon normaal vindt dat ouders alles blijven betalen.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 16:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zichzelf fêteren van hun eigen, zuurverdiende centen. Hoe durven ze! Beter help je je kind op weg met een huis... Want dat is je taak als ouder.
Zo kweek je een generatie van handophoudende watjes.
Aangezien er elke 3 jaar een nieuwe auto wordt aangeschaft, kun je uitgaan van een duurder segment. Met het laagste segment is zoiets qua restwaarde onlogisch. Dat wat ik eruit redeneer.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 16:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat het gaat over mensen met een goed inkomen, en voornamelijk mannen met een goed inkomen rijden over het algemeen een auto van de zaak, blijft over de Suzuki Alto voor mevrouw.... En die kun je idd net zo goed nieuw kopen als 3 jaar oud.
Plus dat nieuwe topsegmenters nagenoeg niet door privépersonen gekocht worden.
Waar staat dat die centjes zuur verdiend zijn? Waar staat dat het een schande is dat ze geld aan zichzelf besteden? Nergens denk ik. Het verschil is echter wel groot zoals TS het beschrijft. En met studie betalen, of een beetje meehelpen aan je eerste woning kweek je echt niet gelijk een generatie handophoudende watjes. Opvoeden doe je denk ik elke dag niet op die paar momenten in je leven.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 16:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zichzelf fêteren van hun eigen, zuurverdiende centen. Hoe durven ze! Beter help je je kind op weg met een huis... Want dat is je taak als ouder.
Zo kweek je een generatie van handophoudende watjes.
Herken ik totaal niet in mijn omgeving. En heeft niet te maken met gebrek aan vermogen of zo.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 16:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Een generatie die het ook gewoon normaal vindt dat ouders alles blijven betalen.
En ditquote:Op vrijdag 11 maart 2016 16:46 schreef Underdoggy het volgende:
dus als ik het goed begrijp:
-Betaalden de ouders haar studie
-Betaalden de ouders het afstudeeretentje
-Betalden de ouders een afstudeerkado
-Schonken haar ouders ook nog het restant aan cash op die rekening....
en TS noemt ze om deze reden gierig?
Studie betalen vind ik dan weer anders dan aan de eerste woning. Studie meebetalen is met het bedrag van ouderbijdrage toch wel een plicht vind ik, huis meefinancieren is luxe.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 16:42 schreef Koral het volgende:
[..]
Waar staat dat die centjes zuur verdiend zijn? Waar staat dat het een schande is dat ze geld aan zichzelf besteden? Nergens denk ik. Het verschil is echter wel groot zoals TS het beschrijft. En met studie betalen, of een beetje meehelpen aan je eerste woning kweek je echt niet gelijk een generatie handophoudende watjes. Opvoeden doe je denk ik elke dag niet op die paar momenten in je leven.
dat mag zo zijn maar kwestie van die kasten, fiets plus dat etentje en kado van dezelfde rekening halen komt cheap over. Beter hadden ze desnoods geld voor de kasten en fiets geleend en dat etentje enz van de radar gehouden.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 16:46 schreef Underdoggy het volgende:
dus als ik het goed begrijp:
-Betaalden de ouders haar studie
-Betaalden de ouders het afstudeeretentje
-Betalden de ouders een afstudeerkado
-Schonken haar ouders ook nog het restant aan cash op die rekening....
en TS noemt ze om deze reden gierig?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |