idd.quote:Op donderdag 10 maart 2016 23:11 schreef Lienekien het volgende:
Wacht even, het was toch het geld van de ouders dat op die rekening
Waar kwam het geld op die rekening vandaan? Het is toch gewoon betaald door haar ouders?quote:Op donderdag 10 maart 2016 23:12 schreef Pixxie. het volgende:
Nee je bent geen zeikerd.
Wat triest zeg dat dat etentje van die rekening is gegaan
Bah
Er staat in TS zijn verhaal dat vriendin in een studentenhuis woonde (dus op haarzelf).quote:Op donderdag 10 maart 2016 23:12 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
Hoe kom je aan een studieschuld terwijl je school door je ouders word betaald?
Ja maar kom opquote:Op donderdag 10 maart 2016 23:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waar kwam het geld op die rekening vandaan? Het is toch gewoon betaald door haar ouders?
Daar heb je gelijk in. Waar ik vooral moeite mee heb is de balans. Haar ouders gaan 3 a 4 keer per jaar op vakantie. Kopen dure spullen terwijl hun dochter krom moet liggen om rond te komen. Zij hoeven echt niet alles te betalen maar nodige zaken kan toch wel een bijdrage van af? Ga dan 1 keer minder op vakantie of laat die complete boser installatie eens een keer links liggen. Kunnen de ouders het niet betalen hoor je mij niet maar een beetje je kind ondersteunen als dat mogelijk is moet toch kunnen?quote:Op donderdag 10 maart 2016 23:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waar kwam net geld op die rekening vandaan? Het is toch gewoon betaald door haar ouders?
Zij vindt het niet echt leuk. Om ons heen krijgen mensen weleens wat van hun ouders. Ook ouders die het minder breed hebben dan haar ouders geven wel eens iets weg. Haar ouders geven nooit iets en dat doet toch wel pijn.quote:Op donderdag 10 maart 2016 23:16 schreef Polenbatser het volgende:
Wat vindt je vriendin er zelf van TS?
Ik niet echt.quote:Op donderdag 10 maart 2016 23:20 schreef Pixxie. het volgende:
[..]
Ja maar kom op
Ik kan er wel inkomen dat het verkeerd gevallen is
En wrijf jij het er dan ook nog eens extra in bij haar, zoals je het hier ook brengt? Want dat is pas echt zuur voor je vriendin. En dat wordt nog erger als jij er wat van gaat zeggen tegen je schoonouders.quote:Op donderdag 10 maart 2016 23:23 schreef Thomas030 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Waar ik vooral moeite mee heb is de balans. Haar ouders gaan 3 a 4 keer per jaar op vakantie. Kopen dure spullen terwijl hun dochter krom moet liggen om rond te komen. Zij hoeven echt niet alles te betalen maar nodige zaken kan toch wel een bijdrage van af? Ga dan 1 keer minder op vakantie of laat die complete boser installatie eens een keer links liggen. Kunnen de ouders het niet betalen hoor je mij niet maar een beetje je kind ondersteunen als dat mogelijk is moet toch kunnen?
[..]
Zij vindt het niet echt leuk. Om ons heen krijgen mensen weleens wat van hun ouders. Ook ouders die het minder breed hebben dan haar ouders geven wel eens iets weg. Haar ouders geven nooit iets en dat doet toch wel pijn.
Zij komt uit het hoge Noorden uit een gehucht en de studie die zij graag wilde volgen lag in de randstad. Op kamers gaan moest dus wel.quote:Op donderdag 10 maart 2016 23:20 schreef Angel-Joy het volgende:
Hoezo bleef ze niet thuis wonen als ze ziek was en niet kon werken?
Ze zijn niet gierig, maar wel hard soms. (En daarmee bedoel ik niet jouw voorbeeld dat ze jullie nooit uit eten nemen, maar dat ze geen fiets voor haar kochten toen ze geen een kon betalen)
Zij kwam er voor de eerste keer in al die jaren zelf mee en nee ik heb het niet gebracht zoals ik hier doe. Daarom zit ik met de vraag om er wel of niet wat mee te doen. Aan de andere kant zijn het mijn zaken niet.quote:Op donderdag 10 maart 2016 23:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wrijf jij het er dan ook nog eens extra in bij haar, zoals je het hier ook brengt? Want dat is pas echt zuur voor je vriendin. En dat wordt nog erger als jij er wat van gaat zeggen tegen je schoonouders.
Ok.quote:Op donderdag 10 maart 2016 23:28 schreef Thomas030 het volgende:
[..]
Zij kwam er voor de eerste keer in al die jaren zelf mee en nee ik heb het niet gebracht zoals ik hier doe. Daarom zit ik met de vraag om er wel of niet wat mee te doen. Aan de andere kant zijn het mijn zaken niet.
Verder zijn het prima mensen en kunnen wij er goed mee opschieten. Behalve als het over geld gaat dan draaien zij helemaal om. Echt bizar vind ik dat. Dan kan / mag opeens niets. Als mijn vriendin wat koopt is altijd de eerste vraag hoe duur was dat en de tweede vraag waar betaal je dat van. Terwijl zij zelf altijd lopen te pronken met hun nieuwe aankopen. Dit is eigenlijk het enige punt van discussie als het over mijn schoonouders gaat.quote:Op donderdag 10 maart 2016 23:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ok.
Afgezien van het geld, zijn het aardige, hartelijke mensen? Zijn ze lief voor hun dochter? Ben je er welkom?
Het enige juiste antwoordquote:Op donderdag 10 maart 2016 23:12 schreef AbFab_Darling het volgende:
Ik vind het ook gierig, maar zou me er niet mee bemoeien. Zij bepalen nog altijd zelf wat ze met hun geld doen.
Dat ga je dan echt niet veranderen.quote:Op donderdag 10 maart 2016 23:35 schreef Thomas030 het volgende:
[..]
Verder zijn het prima mensen en kunnen wij er goed mee opschieten. Behalve als het over geld gaat dan draaien zij helemaal om. Echt bizar vind ik dat. Dan kan / mag opeens niets. Als mijn vriendin wat koopt is altijd de eerste vraag hoe duur was dat en de tweede vraag waar betaal je dat van. Terwijl zij zelf altijd lopen te pronken met hun nieuwe aankopen. Dit is eigenlijk het enige punt van discussie als het over mijn schoonouders gaat.
Ze hebben haar studie betaaldquote:Op donderdag 10 maart 2016 23:23 schreef Thomas030 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Waar ik vooral moeite mee heb is de balans. Haar ouders gaan 3 a 4 keer per jaar op vakantie. Kopen dure spullen terwijl hun dochter krom moet liggen om rond te komen. Zij hoeven echt niet alles te betalen maar nodige zaken kan toch wel een bijdrage van af? Ga dan 1 keer minder op vakantie of laat die complete boser installatie eens een keer links liggen. Kunnen de ouders het niet betalen hoor je mij niet maar een beetje je kind ondersteunen als dat mogelijk is moet toch kunnen?
[..]
Zij vindt het niet echt leuk. Om ons heen krijgen mensen weleens wat van hun ouders. Ook ouders die het minder breed hebben dan haar ouders geven wel eens iets weg. Haar ouders geven nooit iets en dat doet toch wel pijn.
In dat ze gierig zijn? Of in dat ze maar wat moeten schrappen in hun eigen uitgaven om hun dochter meer geld toe te stoppen?quote:Op donderdag 10 maart 2016 23:56 schreef Bananenpap het volgende:
Je kunt er niks van zeggen want het is hun geld. Maar ik geef je wel gelijk.
Is het niet tamelijk ouderwets dat ouders de bruiloft betalen? En waarom zouden de schoonouders moeten meebetalen als er kleinkinderen komen?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 00:12 schreef PinkEsid het volgende:
Ieder huisje heeft zijn kruisje.. hoe oud is je vriendin nu? Tot 21 zijn ouders wettelijk verplicht financieel bij te dragen.. is ze ouder moet ze het toch zelf rooien.. is klote.. het leven is hard.. zo te horen willen ze hun geld gewoon niet delen en willen ze hun dochter hard maken voor de wereld door haar er zelf ervoor te laten staan.. het enige wat je nu kan doen is door gaan met leven en delen wat jij krijgt met haar.. en mocht je trouw plannen hebben of een kinder wens ff 2 x nadenken of er genoeg geld zal zijn want lijkt me niet dat die gierige bitches daaraan zullen bijdragen.. sterkte..
Als je daar al te gierig voor bent, vraag ik me af waarom je überhaupt aan kinderen begint. Het is dat ik geen kinderen heb, maar anders zou ik zeker sparen voor hun studie. Ook omdat ik het een onderdeel van de opvoeding vind.quote:Op donderdag 10 maart 2016 23:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze hebben haar studie betaalddat is niet niks.
Welnee. Haar ouders hebben haar in de eerste plaats geleerd dat ze niks waard is. Praktijken psychologie drijven op kinderen van zulke ouders.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 00:21 schreef oxy88 het volgende:
Goed van haar ouders, leert ze tenminste de waarde van geld kennen in plaats van te profiteren op anderen.
De appel is hoe dan ook zuur om zulke ouders te hebben maar ik vind het juist goed dat de vriendin via ts leert en ziet dat niet zij maar de ouders het probleem zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2016 23:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wrijf jij het er dan ook nog eens extra in bij haar, zoals je het hier ook brengt? Want dat is pas echt zuur voor je vriendin. En dat wordt nog erger als jij er wat van gaat zeggen tegen je schoonouders.
Die snap ik niet. Welk 'probleem' zou de vriendin denken dat ze is?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 05:27 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
De appel is hoe dan ook zuur om zulke ouders te hebben maar ik vind het juist goed dat de vriendin via ts leert en ziet dat niet zij maar de ouders het probleem zijn.
En dit vind ik vrij kwalijk. Alsof ouders hun kinderen alleen maar kunnen waarderen door ze geld toe te schuiven.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 05:21 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Welnee. Haar ouders hebben haar in de eerste plaats geleerd dat ze niks waard is. Praktijken psychologie drijven op kinderen van zulke ouders.
Dat maak jij ervan.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 06:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dit vind ik vrij kwalijk. Alsof ouders hun kinderen alleen maar kunnen waarderen door ze geld toe te schuiven.
Nee, jij maakt het ervan: 'Ze hebben haar geleerd dat ze niks waard is.'quote:
Als dat "leren wat je waard bent" echt neerkomt op dit soort futiliteiten heb je er verdomd weinig van begrepen.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 05:21 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Welnee. Haar ouders hebben haar in de eerste plaats geleerd dat ze niks waard is. Praktijken psychologie drijven op kinderen van zulke ouders.
Dit dusquote:Op vrijdag 11 maart 2016 07:03 schreef flappy het volgende:
Ik zie in dit hele verhaal maar een grote knakenpoetser. En dat is TS.
Je hebt er weinig van begrepen als je je kind nog niet een kledingkast gunt en je zelfs niet afvraagt wat voor signalen je daarmee afgeeft. Maar goed dat er ook ouders als die van ts zijn. Dan kan zijn vriendin ook zien en wellicht zelf ondervinden dat het anders kan.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 07:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als dat "leren wat je waard bent" echt neerkomt op dit soort futiliteiten heb je er verdomd weinig van begrepen.
Daar gaat het helemaal niet om. Mijn ouders gunnen me ook alle geld van de wereld, maar no way dat ze dingen voor me gaan betalen die ik als volwassene zelf word geacht te betalen. Ik vind het vrij bekrompen om dat te koppelen aan liefde.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 07:15 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Je hebt er weinig van begrepen als je je kind nog niet een kledingkast gunt en je zelfs niet afvraagt wat voor signalen je daarmee afgeeft. Maar goed dat er ook ouders als die van ts zijn. Dan kan zijn vriendin ook zien en wellicht zelf ondervinden dat het anders kan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |