franklop | woensdag 9 maart 2016 @ 19:27 |
![]() Teams: - Scuderia Ferrari - Sahara Force India F1 Team - Haas F1 Team - Manor Racing MRT - McLaren Honda Formula 1 Team - Mercedes AMG Petronas Formula One Team - Red Bull Racing - Renault Sport Formule 1 Team - Sauber F1 Team - Scuderia Toro Rosso - Williams Martini Racing ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W07 Hybrid - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014/2015 06. Nico Rosberg ![]() Chassis/Motor: Ferrari SF16-H - Ferrari V6 05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 ![]() Chassis/Motor: Williams FW38 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Red Bull RB12 - Tag Heuer (Renault V6 turbo) 03. Daniel Ricciardo 26. Daniil Kvyat ![]() Chassis/Motor: Force India VJM09 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Renault RS16 - Renault V6 Turbo 20. Kevin Magnussen 30. Jolyon Palmer ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR11 - Ferrari V6 Turbo (2015) 33. Max Verstappen 55. Carlos Sainz Jr. ![]() Chassis/Motor: Sauber C35 - Ferrari V6 Turbo 09. Marcus Ericsson 12. Felipe Nasr ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-31 - Honda V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 ![]() Chassis/Motor: Manor MRT05 - Mercedes V6 Turbo 94. Pascal Wehrlein 88. Rio Haryanto ![]() Chassis/Motor: Haas VF-16 - Ferrari V6 Turbo 08. Romain Grosjean 21. Esteban Gutiérrez F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - GP Update - F1 Today - Autosport.com - Motorsport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 Nederlandse coureurs: - Meindert van Buuren - Robin Frijns - Giedo van der Garde - Daniël de Jong - Nigel Melker - Steijn Schothorst - Kelvin Snoeks - Ho-Pin Tung - Max & Jos Verstappen - Beitske Visser - Nyck de Vries - Renger van der Zande Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Racekalender 2016 ![]() Wijzigingen 2016 uitgelegd | |
franklop | woensdag 9 maart 2016 @ 19:27 |
| |
Geralt | woensdag 9 maart 2016 @ 19:53 |
Als Alonso dit seizoen ELKE race in de punten finished en dat vervolgens in 2017 ook gaat doen dan komt hij op exact gelijke hoogte met races in de punten gefinished met Schumacher namelijk 221. Iets zegt me dat Alonso dat record niet meer van Schumacher af gaat pakken voor hij met pensioen gaat. Of die auto moet ineens als de brandweer gaan en niet meer stuk gaan de komende 2 jaar. Geen echt nieuwtje, maar het viel me toevallig op ![]() | |
Meike26 | woensdag 9 maart 2016 @ 20:06 |
Hoe kan je dat nu berekenen? ![]() Beetje breed begrip toch, in de punten finishen? Als hij elke race 10e word en 1 race uitvalt, moet ie daarna dus 9e worden om weer op schema te komen, 1 race winnen en hij gaat er misschien wel met gemak overheen. En is 221 niet wat weinig? Beetje middenmoot coureur rijdt per seizoen zo'n 50 tot 70 punten bij elkaar. En Schumacher heeft nog gereden met het 1e tot 6e plaats- systeem. Alonso volgens mij niet meer ?! Waar ik eerder naar benieuwd ben is of Button het record van Barrichello gaat breken van 322 race starts ![]() | |
opreis | woensdag 9 maart 2016 @ 20:09 |
In de punten finished houdt in dat je met je finish punten verdient voor het kampioenschap, als je 1x eerste wordt en 1x 10de, heb je wel 26 punten gekregen, maar je bent 2x in de punten gefinisht | |
Geralt | woensdag 9 maart 2016 @ 20:12 |
En die 221 zijn races. Races in de punten gefinished. Niet punten.![]() | |
Nieuwschierig | woensdag 9 maart 2016 @ 20:12 |
Maar hoe zit het als je 11 wordt en na de race wordt een auto voor je gediskwalificeerd. Zoals ik het zie ben je dan niet in de punten gefinished. | |
Geralt | woensdag 9 maart 2016 @ 20:12 |
221 - 21 - 21 = 179 179 is het aantal races wat Alfons in de punten gefinished is ![]() | |
Meike26 | woensdag 9 maart 2016 @ 20:16 |
Nu voel ik mij op mijn beurt weer dom ![]() ![]() | |
Geralt | woensdag 9 maart 2016 @ 20:17 |
![]() | |
Sinister-D- | woensdag 9 maart 2016 @ 21:02 |
Mallya krijgt het warm onder de voetjes ![]() Edit: wordt blijkbaar weer ontkent door Joe Saward.... https://joesaward.wordpre(...)eep-things-sensible/ [ Bericht 4% gewijzigd door Sinister-D- op 09-03-2016 21:10:57 ] | |
Geralt | woensdag 9 maart 2016 @ 21:18 |
Waar rook is is vuur. En het rookt al heel erg lang rondom zijn persoon en diverse bedrijven. Ik vraag me af wat er gebeurd met FI als ze VJ oppakken en voor een paar jaar de bak in smijten. Ik gok zomaar dat het team dan ter ziele gaat. En dat zou best wel jammer zijn. Jaren terug toen ze net meededen dacht ik dat het een soort van Spyker verhaal zou gaan worden, maar ze hebben me positief verrast en doen het eigenlijk stilletjes aan steeds beter. Daar had ik me dus lelijk in verkeken destijds ![]() Overigens heb ik die VJ ook al heel lang niet meer bij een GP gezien volgens mij. Vroeger was hij er elke race bij, maar ik zie hem niet meer. Of hij komt niet meer in beeld of iets. | |
Breaker.Faker | woensdag 9 maart 2016 @ 21:34 |
Ben heel erg benieuwd hoe Jack Plooij het gaat doen als pitreporter. Maar ik vindt het jammer dat Ziggo gebieden niet gratis kunnen kijken naar de formule 1. Heel Zeeland vallen buiten de boot. Ik vraag me ook af mag dit omdat Ziggo sport een contract heeft met de FOM dat ze gecodeerd moeten uitzenden. Dadelijk is dit niet het geval. | |
Meike26 | woensdag 9 maart 2016 @ 21:49 |
Dat is inderdaad wel zuur zeg ![]() ![]() ![]() | |
Kleffe_Dop | woensdag 9 maart 2016 @ 21:59 |
Dit zal ook wel helpen, net aangekondigd: ![]() | |
Nattekat | woensdag 9 maart 2016 @ 22:00 |
Dat bestaat niet. Het is gewoon een kwestie van het mooiste bod, Bernie heeft er niks aan als het achter de decoder zit. | |
franklop | woensdag 9 maart 2016 @ 22:06 |
tijdens de race op circuit optreden de auto's ontwijkend ![]() | |
Fopje | woensdag 9 maart 2016 @ 22:12 |
![]() | |
Beach | woensdag 9 maart 2016 @ 22:20 |
![]() | |
Rossdale | woensdag 9 maart 2016 @ 22:32 |
Dan koopt Aston Martin het team voor een prikkie over ![]() | |
Geralt | woensdag 9 maart 2016 @ 22:55 |
http://www.racexpress.nl/(...)rk-zandvoort/n/72337 Kan de video niet direct linken helaas. Mooi filmpje ![]() | |
Geralt | woensdag 9 maart 2016 @ 22:58 |
Jammer dat je niks van het rondje zelf ziet, maar dat mag de pret niet drukken. Mooi om te zien dat zo een ouwe tang van 91 er zo van kan genieten ![]() | |
Fir3fly | woensdag 9 maart 2016 @ 23:13 |
Het is waarschijnlijker dat Spyker terugkomt. | |
Meike26 | woensdag 9 maart 2016 @ 23:26 |
Ik zelf gok dan nog het meest op Jaguar, ze lanceren de komende jaren aardig wat dikke versies en ik denk wel dat ze dat commercieel willen laten zien/horen hun naam aan een team te geven. Maar dat denk ik alleen in combinatie met Cosworth, als die ook terug komen met klanten motoren. | |
Nattekat | woensdag 9 maart 2016 @ 23:28 |
Allen al vanwege de liverly klinkt dat als een goed plan. | |
Fir3fly | woensdag 9 maart 2016 @ 23:28 |
Nope. Dat is Ford en die hebben al helemaal geen interesse. | |
THEFXR | woensdag 9 maart 2016 @ 23:38 |
ik snap het niet, hebben ze daar geen ziggo sport? | |
kepler | donderdag 10 maart 2016 @ 08:31 |
Het is toch nog steeds gecodeerd? Alleen moet je een 'abbo' hebben op Ziggo, ipv perse op Sport1. Ik vind het wel jammer dat ik niet gratis naar F1 kan kijken, was ook bijna overgestapt naar Ziggo om deze reden. Maar zit nu bij Vodafone en uiteindelijk scheelt dat, incl Ziggo Sport voor de F1, bijna niks in prijs. Niet de moeite om over te stappen ![]() | |
Meike26 | donderdag 10 maart 2016 @ 09:26 |
Surtees niet blij met uitspraak Hamilton over Halo Ik heb het idee dat een ongeval als dat van Surtees Jr echt niet voorkomen had kunnen worden met zo'n Halo, band kwam recht van boven onderhand. | |
sasquatsch | donderdag 10 maart 2016 @ 10:29 |
Jaguar heeft gekozen voor de Formule E waar ze vanaf volgend seizoen aan gaan deelnemen. Geen F1 meer voor hen. | |
nils7 | donderdag 10 maart 2016 @ 11:38 |
Daarnaast hebben ze band met Williams, beetje vreemd dat die FI zouden gaan doen. Aston Martin lijkt me ook niet, heb ergens gelezen dat t nou niet echt geweldig gaat met ze. Ach met een beetje geluk kan jij ook aan het einde van t jaar F1 kijken via Vodafone. | |
Fir3fly | donderdag 10 maart 2016 @ 11:51 |
http://www.topgear.com/ca(...)s-mercs-w06-f1-car#1 Leuke vergelijking. | |
Peterselieman | donderdag 10 maart 2016 @ 12:04 |
Pirelli krijgt nog even een flinke sneer van Webber ![]()
| |
Beach | donderdag 10 maart 2016 @ 12:07 |
Alsof dat de schuld van Pirelli is. De FIA wilde zulke banden. | |
Rossdale | donderdag 10 maart 2016 @ 12:12 |
Pirelli krijgt geen sneer, de bandencompounds zelf. Zoals Beach zegt (zowaar eens iets waar ik het mee eens ben) levert Pirelli alleen maar banden die voldoen aan de vraag van de FIA. | |
Fir3fly | donderdag 10 maart 2016 @ 12:14 |
Dat maakt geen bal uit natuurlijk. De banden zijn gewoon kut. En Pirelli heeft tot nu toe altijd gezegd het eens te zijn met wat de FIA vraagt. Ook stemmen ze constant tegen alles wat de huidige status quo wat betreft de banden bedreigt. Argument van niks dus. | |
Peterselieman | donderdag 10 maart 2016 @ 12:30 |
Ben ik niet helemaal moet jou eens, want Pirelli hoeft geen banden te bieden die bij het minste of geringste al uit elkaar vallen. Als ze maar zorgen dat er een duidelijke cliff op zit. | |
sasquatsch | donderdag 10 maart 2016 @ 12:38 |
Aston Martin zou eerst ook alleen maar naamgever van het team worden, geen eigenaar. Misschien dat dat alsnog gaat gebeuren als Mallya (een deel van) zijn aandelen moet afstaan aan een van de schuldeisers (Diageo) Sowieso wil mede-eigenaar Roy Sahara ook al zijn aandelen verkopen om zich uit de gevangenis vrij te kopen, alleen is er niemand die dat bedrag er voor wil betalen. | |
sasquatsch | donderdag 10 maart 2016 @ 12:46 |
Voor 2017 willen ze wel betere banden leveren, waarop meer gepusht kan worden, zoals de coureurs vragen. | |
Fir3fly | donderdag 10 maart 2016 @ 13:04 |
We zullen zien. Ik hoop het van harte maar niets wijst er op dat er daadwerkelijk ook iets gaat veranderen. | |
kepler | donderdag 10 maart 2016 @ 13:07 |
zal niet voor het einde van het seizoen zijn helaas | |
Doevelaer | donderdag 10 maart 2016 @ 13:27 |
Leuk artikel. ![]() Als het waar is wat Webber zegt over Barcelona, zou ik daar wel eens een showdown willen zien tussen F1 & LMP1. Sowieso lijkt me dat wel een tof plan voor een nieuwe raceklasse, een soort mix tussen F1 & LMP1, waar de teams de keuze hebben voor open/closed wheel & cockpit, minder restricties maar wel bepaalde voorwaarden waaraan de wagen moet voldoen naargelang de autokeuze. | |
Fir3fly | donderdag 10 maart 2016 @ 15:42 |
Het artikel vergeet te melden dat in 2016 een LMP1 ongeveer 20% minder fuel flow heeft dan een F1 auto, dus het verschil in tijd zal nog wel ietsje groter worden. Ikzelf denk dat het gewichtsverschil simpelweg niet te overkomen is. | |
sasquatsch | donderdag 10 maart 2016 @ 16:44 |
Santino Ferucci wordt development coureur bij Haas | |
Beach | donderdag 10 maart 2016 @ 17:05 |
http://www.thisisf1.com/2(...)y-model-brittny-ward Button is weer aan de vrouw | |
sasquatsch | vrijdag 11 maart 2016 @ 11:04 |
De nieuwe kwalificatieregels zoals gepubliceerd door de FIA
| |
Fir3fly | vrijdag 11 maart 2016 @ 11:27 |
Tip voor mensen die wel eens naar podcasts luisteren: Radio Le Mans doet wekelijks eentje waar ik graag naar luister. Het gaat over alle soorten motorsport (ook veel F1) en ik vind het zeer vermakelijk. http://www.0157.org/radio(...)otorsport-series-11/ | |
Geralt | zaterdag 12 maart 2016 @ 00:31 |
http://www.racexpress.nl/(...)des-verslaan/n/72375Wat is deze? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Radegast | zaterdag 12 maart 2016 @ 01:23 |
Wat is er zo ontzettend raar of grappig aan? | |
JimmyManna | zaterdag 12 maart 2016 @ 01:41 |
Dat Ferrari dat ook zou kunnen. Maar dat zijn wel redelijk structurele underachievers. Verder zou Red Bull het kunnen. Mits iemand ze een topmotor geeft. McLaren is zeker in staat binnen nu en 2 jaar terug aan de top te zijn. Dus zo gek is het inderdaad niet. Maar het 'enige' team dat dat kan zou ik het niet willen noemen. | |
Tarado | zaterdag 12 maart 2016 @ 08:48 |
Het is in die zin wel lachwekkend dat ze voorlopig nog heel weinig hebben laten zien en als ik het goed begrijp gaat het met deze Honda ook niet lukken. Ook het laatste topchassis van McLaren is alweer een eeuwigheid geleden. Maar hij heeft wel gelijk dat je Mercedes alleen kan verslaan als je of je eigen motor hebt of het No1 team bent voor een motoren leverancier, Red Bull loopt hierin achter de feiten aan. | |
Geralt | zaterdag 12 maart 2016 @ 09:18 |
"Op dit moment". Op dit moment mogen ze blij zijn als ze Haas verslaan. ![]() | |
Tarado | zaterdag 12 maart 2016 @ 09:21 |
Nu overdrijf je denk ik wel een beetje, qua snelheid zitten ze wel verder voorin, qua betrouwbaarheid is het nog even afwachten. | |
Geralt | zaterdag 12 maart 2016 @ 09:24 |
Ja ok, een beetje gechargeerd allicht, maar roeptoereren dat McLaren het enige team is dat OP DIT MOMENT de hegemonie van Mercedes kan doorbreken slaat natuurlijk gewoon nergens op. Die gaan zonder hele gekke dingen geen enkel podium pakken dit jaar. Laat staan dat ze Mercedes het vuur aan de schenen kunnen leggen. ![]() | |
Tarado | zaterdag 12 maart 2016 @ 09:44 |
Helaas heb je daar gelijk in, ik hoop op Ferrari en anders dat Rosberg dit jaar het licht heeft gezien, niks tegen Hamilton hoor maar hij krijgt de titels wel in zijn schoot geworpen. | |
Geralt | zaterdag 12 maart 2016 @ 09:46 |
Ik hoop ook dat Ferrari een stuk dichterbij gekomen is en meer dan 3 races kan pakken. Jaar ervoor waren er uit mn hoofd ook maar 3 races waarbij een andere auto wist te winnen, de Red Bull toen nog. Overigens vind ik Vettel een stuk sympathieker ogen in de rooie overal dan destijds bij Red Bull ![]() | |
opreis | zaterdag 12 maart 2016 @ 09:51 |
Mclaren kon niet eens williams verslaan toen ze beiden met die mercedes motor reden, dus zo geweldig zijn ze niet geweest met hun chassis. Overigens denk ik dat Red Bull met een een mercedes motor in 2014, en een ferarri of mercedes motor in 2015 toch ook echt om de titel had mee kunnen rijden. | |
Geralt | zaterdag 12 maart 2016 @ 09:54 |
Dat denk ik ook. Ik heb er wel echt zin in weer. Nog 1 weekje ![]() | |
Geralt | zaterdag 12 maart 2016 @ 10:34 |
Ondertussen vindt Grosjean dat zijn overstap naar Haas hem de meeste kans geeft om wereldkampioen te worden. Hebben die 2 samen aan de waterpijp gezeten of wat is deze? ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 12 maart 2016 @ 10:40 |
of hij ziet ergens een pad richting Ferrari vanuit Haas. | |
sasquatsch | zaterdag 12 maart 2016 @ 10:41 |
2013 en 2014 gingen ze de verkeerde kant op met hun chassis. Ze probeerden een andere ontwerpfilosofie met betrekking tot de aerodynamica. Dat pakte verkeerd uit en zijn ze in 2015 weer vanaf gestapt. | |
Geralt | zaterdag 12 maart 2016 @ 10:44 |
Dat weet ik ook wel, ik vind dergelijke uitspraken alleen altijd een beetje raar. Ja ik ga bij een achterhoede team rijden om zo de beste kans te maken om wereldkampioen te worden. Zeg dan ik ga bij een achterhoedeteam rijden en hoop me voldoende in de kijker te kunnen rijden om de overstap te kunnen maken naar Ferrari en wie weet kan ik daar om de prijzen mee doen. ![]() | |
JimmyManna | zaterdag 12 maart 2016 @ 11:01 |
Hij zegt ook niet dat ze Merc op dit moment kunnen verslaan. Hij zegt dat hij op dit moment alleen in McLaren een team ziet dat de hegemonie kan doorbreken. Over wanneer die hegemonie doorbroken wordt heeft hij het niet. | |
Radegast | zaterdag 12 maart 2016 @ 16:08 |
Dat heeft Alonso dan ook niet gezegd. Wel knap van racexpress.nl dat ze er bijna 3 weken over doen om een interview heel erg slecht te vertalen. | |
Beach | zaterdag 12 maart 2016 @ 16:58 |
http://www.motorsport.com(...)e-more-years-678831/![]() | |
opreis | zaterdag 12 maart 2016 @ 17:24 |
Massa heeft in de afgelopen 5 jaar misschien 2 of 3 goede races gereden ![]() | |
Meike26 | zaterdag 12 maart 2016 @ 18:01 |
Ik ben ook geen fan van hem. Naar mijn gevoel een coureur die teveel in zijn eigen straatje denkt, zeurt en opgeeft als het tegen zit. Bottas vind ik daarin ook tegenvallen, ik dacht dat hij wel een pure racer was, maar laat ook veel te vaak zijn racedag verprutsen door zijn humeur. Nu ben ik ook geen fan van de persoonlijkheid Hamilton, maar hij gaat altijd tot het gaatje ! Alonso, Max en Perez net zo.. Dus Massa nog eens 2/3 jaar is echt zonde van elk plekje dat hij bezet houdt voor nieuw talent. | |
opreis | zaterdag 12 maart 2016 @ 18:15 |
Precies, als ik moet kiezen tussen Stoffel volgend jaar of Massa hoef ik niet lang na te denken. Van de oudjes (Alonso, Button, Raikonen, Massa) vind ik hem de minste. Mja, Bottas hoort wel in de F1, wat mij betreft doet hij niet onder voor Perez, Grojean of Hulkenberg(die ik ook eigenlijk tegen vind vallen). Dus williams is een prima plek voor hem. Subtop team voor een subtop coureur | |
sasquatsch | zondag 13 maart 2016 @ 14:23 |
Paul di Resta is dit jaar de reserve coureur van Williams. | |
Meike26 | zondag 13 maart 2016 @ 16:59 |
Die zag ik niet aankomen ![]() DiResta is toch ook uit de F1 verdwenen omdat hij zo tegenviel? Waarom hij en niet een Engelse of Duitse rijder? Zelfs Sutil zou ik nog eerder overwegen dan DiResta. | |
JimmyManna | zondag 13 maart 2016 @ 17:12 |
Hij is zelf een Engelse rijder. | |
ElmarO | zondag 13 maart 2016 @ 17:15 |
Hij is Schots, niet Engels. ![]() | |
Waffle | zondag 13 maart 2016 @ 17:26 |
Is di Resta niet nog steeds een Mercedes man? | |
Rossdale | zondag 13 maart 2016 @ 17:32 |
Jep, zie daar de link met Williams | |
JimmyManna | zondag 13 maart 2016 @ 17:33 |
Brits dan ;-) | |
Meike26 | zondag 13 maart 2016 @ 17:35 |
Dat dus... En een beetje Italiaans ook. Maar James Calado bijvoorbeeld, of Oliver Webb ? Er moet toch zat nieuw talent zijn die die stoffige Schot doen vergeten ?! | |
sasquatsch | zondag 13 maart 2016 @ 17:40 |
Ze hebben Alex Lynn als development driver. Maar die is dus geen reserve. | |
Meike26 | zondag 13 maart 2016 @ 17:50 |
Zal wel met die achterlijke punten te maken hebben.. Alleen maar door dat kleine pubertje uit ![]() ![]() Stiekem ook wel ![]() | |
sasquatsch | zondag 13 maart 2016 @ 18:07 |
Lynn heeft genoeg punten. | |
Sinister-D- | zondag 13 maart 2016 @ 18:41 |
dan vraag je je af waarom ze bij Mercedes Ocon perse bij Renault wilde hebben? Dan hadden ze hem even goed bij Williams kunnen stallen, en die vrijdagen claimen. En ondertussen een andere jr. van hun bij Renault plaatsen. | |
Rossdale | zondag 13 maart 2016 @ 19:15 |
Ocon had natuurlijk al een band met Lotus/Renault uit het verleden. Misschien daarom? | |
JimmyManna | zondag 13 maart 2016 @ 22:33 |
Racend is di Resta gewoon een Brit. Britse racelicentie, compleet met God save the Queen wanneer hij wint. | |
tbonesteak289 | zondag 13 maart 2016 @ 22:43 |
Fransman ook. | |
LWD-Godius | maandag 14 maart 2016 @ 01:37 |
Hij presteerde niet slecht op het gebied van racen maar liep in de media continu te klagen over hoe slecht Force India zijn zaken wel niet op orde had. Bob Fernley gaf vorig jaar in een interview aan dat dat de hoofdreden was om niet met di resta verder te gaan, het team had geen enkele vertrouwen meer in de rijder. | |
JimmyManna | maandag 14 maart 2016 @ 07:10 |
Hij was ook niet slecht. Degelijk is het juiste woord voor hem (saai is ook een goed woord ;-)) | |
Kleffe_Dop | maandag 14 maart 2016 @ 23:27 |
Ah, de klassieke Jos Verstappen fout. Nooit verstandig, die jongens werken een nacht voor jou door als je je bolide weer eens in een muur hebt geduwd. | |
Geralt | dinsdag 15 maart 2016 @ 02:16 |
Ik ben net dit aan het lezen: http://www.f1today.net/nl(...)n-2016-jolyon-palmer Deze knul (ik ken hem verder niet behalve de naam van zn pa dan) deed er kennelijk 11(!!!) jaar over om vanuit de karts zijn intrede te doen in de F1. Max deed daar welgeteld 1 jaar over ![]() | |
twiFight | dinsdag 15 maart 2016 @ 03:11 |
En, zit je plafond nu weer onder het sperma voor Max? Godverdomme zeg, wat is die aanbidding voor Max toch sneu geworden. We snappen het, hij kan een knap potje sturen. Kunnen we nu weer normaal doen? | |
JimmyManna | dinsdag 15 maart 2016 @ 06:47 |
Wat is er gek aan wat hij zegt? Als de feiten zo zijn mag dat toch gezegd worden. Ik zie niet in wat daar mis mee is. | |
Meike26 | dinsdag 15 maart 2016 @ 07:00 |
Ik moet ook wel zeggen dat hij met een aanlooptijd van 11 jaar in de F1 hij ook niet teveel moet verwachten van z'n F1 carriere. Dan heb je het gewoon niet. Niet zozeer met Max vergeleken, maar een goed tot redelijk talent (cq belofte) doet er zo'n jaar of 2/3 over in de autosport alvorens een f1 contract te tekenen. Of je bent een paydriver natuurlijk dan kan het ook snel gaan. Die Palmer verwacht ik dus maximaal 2 of 3 seizoenen in de F1 en dan geef ik hem nog voordeel van de twijfel. Harry tanto heeft nog meer talent denk ik wel. | |
sasquatsch | dinsdag 15 maart 2016 @ 09:01 |
Dat denk ik niet. Palmer heeft in al die klassen wel het podium gehaald. En Haryanto heeft net zo lang in GP2 gereden als Palmer, met mindere resultaten. Maar beiden zijn geen echte hoogvliegers, denk ik en zullen geen lang leven in de F1 hebben. | |
Meike26 | dinsdag 15 maart 2016 @ 09:25 |
Maar als hij in al die klassen wel het podium heeft gehaald en 11 jaar in de aspirant formule's heeft gereden, dan zal het wel door het materiaal en sponsoring gekomen zijn. Zijn vader had wel echt talent..daar kan Jolyon alleen nog maar van dromen.. Hij is al die jaren dus niet opgevallen of echt 'in zicht geweest' bij de F1.. Dan doe je imo iets niet goed. Kijk naar een Perez, Bottas of Ocon en daar droop het talent wel van af. Maar zoals je zelf ook zegt.. Nee, geen hoogvliegers dus en binnen een paar jaar worden ze weer vervangen. Maar ergens heb ik wel het geloof dat Haryanto nog wel wat kan bereiken. Grosjean en Bianchi waren ook niet veel toen ze in de F1 kwamen. Wie weet waar Bianchi heen was gegaan ná 2014 ? En Grosjean heeft zich nu ook wel bewezen als een vaste waarde in het veld. Ik hoop ergens wel dat hij gaat groeien. De acties die ik dankzij iemand hier heb gezien van hem waren wel van een bepaald caliber ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 15 maart 2016 @ 10:11 |
Precies. Een coureur als Kimi heeft in het verleden ook een zeer korte route richting Formule 1 gevolgd | |
sasquatsch | dinsdag 15 maart 2016 @ 11:14 |
Grosjean en Bianchi hebben aansprekende resultaten gehaald voordat ze de F1 in kwamen. Grosjean was zelfs meerdere keren kampioen (waaronder F3 en GP2). Bianchi was ook F3 kampioen en werd derde in de GP2 en 2de in de FR 3.5. Vele malen betere prestaties in de junior klassen dan Palmer en Haryanto gehaald hebben. Die waren mij dus al wel positief opgevallen voordat ze in de F1 kwamen. Haryanto heb ik ook zien rijden in de GP2 maar ondanks enkele sprintrace overwinningen heb ik geen hoge pet van hem op. | |
Geralt | dinsdag 15 maart 2016 @ 11:49 |
![]() Red Bull's "halo". | |
WEST | dinsdag 15 maart 2016 @ 11:49 |
ziet er beter uit dan dat foeilelijke ding van Ferrari. | |
Geralt | dinsdag 15 maart 2016 @ 11:50 |
| |
Coelho | dinsdag 15 maart 2016 @ 12:09 |
Inderdaad. Die Ferrari wordt net Francesco van Cars Slechte paintskills ![]() ![]() | |
Kleffe_Dop | dinsdag 15 maart 2016 @ 12:23 |
Beter, maar ziet er nog steeds uit als een kitbash oplossing. Straks komen ongetwijfeld de ontwerpen waarbij de halo een integraal deel van het toekomstig F1-chassis is, daar ben ik benieuwd naar. | |
Karstman | dinsdag 15 maart 2016 @ 13:03 |
Goed dat Horner aangeeft dat de Halo Jules Bianchi niet had kunnen redden. Ik weet niet of het waar is maar al is het maar om te benadrukken dat met een Halo niet ineens alle problemen uit de wereld zullen zijn. Tot nu toe lijkt de Red Bull optie ook de betere, ik vind dat Ferrari ding nu vooral bedoeld om meer reclame op de auto te krijgen... | |
Rossdale | dinsdag 15 maart 2016 @ 13:15 |
Ziet er inderdaad veel beter uit, alleen heb je dan ineens 2 stangen in je beeld, in plaats van 1. Al heb je dat bij auto's natuurlijk ook op dezelfde plaats tussen de voorruit en je zijruiten. Ben benieuwd, maar zou hier zeker wel mee kunnen leven ![]() P.S. Mooi ook dat vaantje wat nog op de neus staat net voor het stuur. Ik gok niet dat die veel nut heeft zo achter een vizier ![]() | |
Geralt | dinsdag 15 maart 2016 @ 13:40 |
De bestuurder van deze auto is een van de rijdersstewards in Melbourne:![]() Dat was wel een wonder dat die dat overleefd heeft destijds ![]() ![]() | |
Nattekat | dinsdag 15 maart 2016 @ 13:41 |
Waar is de cockpit gebleven? ![]() | |
Geralt | dinsdag 15 maart 2016 @ 13:44 |
Die is weg. Nasty ongeluk destijds. Donnelly was de coureur. Lag met stoeltje en al midden op de weg. Wonder dat ie uberhaupt nog leeft ![]() | |
tbonesteak289 | dinsdag 15 maart 2016 @ 14:10 |
Lijkt me dat deze oplossing natuurlijk ook nog wel moet kunnen met 1 stang in het midden. Wel een stuk mooier dan de Ferrari halo wat mij betreft.. Ben eigenlijk wel benieuwd of de vorm van het glas vastgesteld gaat zijn of dat we veel variatie kunnen gaan zien in ontwerpen bij de verschillende teams, mocht het dit überhaupt worden. | |
Bluurgh | dinsdag 15 maart 2016 @ 14:26 |
Deze dus: Met een waarschuwing voor een raar been. | |
sasquatsch | dinsdag 15 maart 2016 @ 14:41 |
Ik vraag me zelfs af of het Surtees of Wilson gered zou hebben, omdat het geen bescherming biedt voor iets wat recht van boven op de helm komt. Alleen als het schuin van voren komt. Zelfde geldt voor de open cockpit van Red Bull. Wat dan wel weer geholpen zou hebben bij de veer van Massa. | |
Scrutinizer | dinsdag 15 maart 2016 @ 17:54 |
Dat ruitje van Red Bull is misschien minder lelijk dan de halo van Ferrari maar het lijkt me dat als het halverwege de race gaat regenen en het ruitje smerig en vettig is geworden wel wat problemen op gaat leveren. | |
RingBewoner | dinsdag 15 maart 2016 @ 17:56 |
Donnelly toch? Edit: Ja, dus. Ken die beelden nog erg goed uit de docu: Senna. | |
RingBewoner | dinsdag 15 maart 2016 @ 17:59 |
Net als bij het vizier. Paar paar laagjes plastic erover. | |
Scrutinizer | dinsdag 15 maart 2016 @ 18:45 |
Lijkt me niet alleen lastig te verwijderen, je krijgt dan ook nog flinke stukken plastic op de baan. | |
RingBewoner | dinsdag 15 maart 2016 @ 18:49 |
Gedurende een pitstop ![]() | |
franklop | dinsdag 15 maart 2016 @ 18:57 |
Of ruitenwissers ![]() | |
Meike26 | dinsdag 15 maart 2016 @ 19:43 |
Of nano-spray dinges.. Vliegt alles zo de ruit af... De cockpit in . | |
sasquatsch | dinsdag 15 maart 2016 @ 19:53 |
Rain-X. | |
Geralt | dinsdag 15 maart 2016 @ 23:52 |
WTF dat werkt goed! Waar koop ik dat spul? ![]() | |
Geralt | woensdag 16 maart 2016 @ 00:05 |
![]() Dit zou de nieuwe livery van Renault (kunnen) zijn. Onduidelijk waar die foto vandaan komt. Erg geel. Ik vond het zwart met gele accenten eigenlijk wel prima wat ze in Barcelona hadden ![]() | |
Waffle | woensdag 16 maart 2016 @ 00:38 |
Vage foto met vage auto. Wat voor ding staat er op die surfplank? ![]() | |
THEFXR | woensdag 16 maart 2016 @ 00:40 |
best een oude foto, van de jordan. | |
Geralt | woensdag 16 maart 2016 @ 00:44 |
Heeft die ooit gereden met zwarte zijkanten van de voorspoiler? Tevens de banden lijken niet op die van toen voor zover ik uit die vage foto op kan maken. De setting ziet er oud uit, maar het klopt niet met de Jordan tijd. Toen waren de achtervleugels veel breder en lager toch? | |
Geralt | woensdag 16 maart 2016 @ 00:47 |
Sidepods kan ik ook niet in die tijd plaatsen. Als ik moet gokken dan klopt het en is dit de nieuwe livery of het is een niet F1 auto uit een andere klasse van een tijd geleden. Geen idee. Veel te onduidelijk. Morgen is de presentatie toch? ![]() | |
Fir3fly | woensdag 16 maart 2016 @ 00:47 |
Neem je ons in de maling vosss? | |
THEFXR | woensdag 16 maart 2016 @ 00:50 |
die hadden idd, gele zijkanten aan de voorspoiler ook de banden komen met Pirelli overeen. | |
THEFXR | woensdag 16 maart 2016 @ 00:52 |
lijkt deze er niet op?![]() | |
Geralt | woensdag 16 maart 2016 @ 00:53 |
Nee. Gele zijkanten voorvleugel, witte tekst op de banden, lagere achtervleugel en andere sidepods. Dat lijkt er totaal niet op. | |
Geralt | woensdag 16 maart 2016 @ 00:57 |
Nee. Op twitter wordt gesuggereerd dat dit de nieuwe livery zou zijn, maar de oorsprong van die foto lijkt onbekend. Google levert ook niks op. | |
Geralt | woensdag 16 maart 2016 @ 01:13 |
Behalve dan dat de zoon van ene Diane dit gepost zou hebben op zn facebook nadat ie de foto gemaakt had en dattie gecontacteerd werd door Renault met het verzoek dit weg te halen. In hoeverre je dat moet geloven is natuurlijk ook maar de vraag. Jammer dat de foto niet iets duidelijker is. Ik ben wel benieuwd naar welke auto dat het is ![]() | |
sasquatsch | woensdag 16 maart 2016 @ 02:44 |
Klopt. Ik postte dit ook al in het algemene topic. Zou voor een fotoshoot zijn geweest van de nieuwe livery, die vandaag wordt onthuld. | |
JimmyManna | woensdag 16 maart 2016 @ 07:06 |
Als het zo is had er wat meer zwart in gemogen. Maar opvallen zal ie wel. | |
WheeledWarrior | woensdag 16 maart 2016 @ 09:47 |
Het is wel degelijk de nieuwe Renault! Ze twitteren zelf dit filmpje: | |
Karstman | woensdag 16 maart 2016 @ 09:56 |
Even zonder geluid gekeken want op werk, maar wat een debiel filmpje... Auto is wel lekker geel, valt lekker op zio'n rijdende banaan ![]() | |
WheeledWarrior | woensdag 16 maart 2016 @ 10:04 |
![]() | |
Sinister-D- | woensdag 16 maart 2016 @ 10:10 |
dat is een WSR FR3.5 ![]() | |
WheeledWarrior | woensdag 16 maart 2016 @ 10:13 |
Haha klopt je hebt helemaal gelijk ![]() Maar intussen wel foto's dus van de echte nieuwe wagen (in nieuwe livery) | |
WheeledWarrior | woensdag 16 maart 2016 @ 10:14 |
Wel toffe combi was dit, Firman met de geel/groene helm in de gele Jordan ![]() | |
Kleffe_Dop | woensdag 16 maart 2016 @ 10:14 |
Mijn god wat slecht. ![]() | |
motorbloempje | woensdag 16 maart 2016 @ 10:15 |
Mijn ogen, ze bloeden ![]() ![]() ![]() | |
franklop | woensdag 16 maart 2016 @ 10:17 |
| |
Peterselieman | woensdag 16 maart 2016 @ 10:18 |
Briljante reactie ![]() | |
motorbloempje | woensdag 16 maart 2016 @ 10:23 |
![]()
| |
franklop | woensdag 16 maart 2016 @ 10:25 |
https://twitter.com/hasht(...)cal=default&src=hash Zal langzaam aan gevuld worden denk ik zo ![]() | |
Gort | woensdag 16 maart 2016 @ 11:43 |
Ik vinnem wel tof... | |
Rossdale | woensdag 16 maart 2016 @ 12:13 |
Inderdaad ja, geen Carmen in bikini... | |
JimmyManna | woensdag 16 maart 2016 @ 12:50 |
Toch wel fraaie livery. | |
Geralt | woensdag 16 maart 2016 @ 13:41 |
Knalgeel. Zoals verwacht. Mooier dan verwacht ook. Gave livery ![]() | |
Boarderzip | woensdag 16 maart 2016 @ 18:33 |
Ik vind hem er ook tof uitzien ![]() | |
ElmarO | woensdag 16 maart 2016 @ 18:50 |
Puike livery. Geel ![]() | |
sasquatsch | woensdag 16 maart 2016 @ 21:51 |
Vettel heeft zijn auto Margherita genoemd. | |
Peterselieman | woensdag 16 maart 2016 @ 21:54 |
Het is niet voor niets de goedkoopste pizza ![]() | |
Meike26 | woensdag 16 maart 2016 @ 22:22 |
Indd, ook leuk dat zwarte honeycomb gebeuren achteraan. Ergens had ik gehoopt dat dat motief in een iets andere tint geel ook te zien was ![]() | |
ElmarO | woensdag 16 maart 2016 @ 22:31 |
Had misschien ook wel leuk kunnen zijn. Maar wat zwart breekt mooi. | |
Rossdale | donderdag 17 maart 2016 @ 10:10 |
Aston Martin wordt partner van Red Bull ![]() Mooi voor het team, maar jammer voor Force India! Heeft RBR vanaf volgend jaar wellicht toch nieuwe motoren? | |
Fopje | donderdag 17 maart 2016 @ 10:15 |
Zou tof zijn, vooral voor Sainz of Verstappen die misschien de overstap gaan maken volgend jaar. | |
Rossdale | donderdag 17 maart 2016 @ 10:17 |
Nouja dat weet je niet, Honda heeft nou ook niet bepaald een spetterende intrede gedaan ![]() | |
Fopje | donderdag 17 maart 2016 @ 10:21 |
Dat is zo, Maar in ieder geval een "eigen" motor. Geen klantenmotor waarmee ze sowieso kansloos zijn op een WK. Mag Aston Martin nu ook al meehelpen met de Renault / Tag Heuer motor die ze er nu in hebben hangen? | |
Fir3fly | donderdag 17 maart 2016 @ 10:23 |
Geen Aston Martin in ieder geval. | |
Fir3fly | donderdag 17 maart 2016 @ 10:24 |
Dit is een marketingpartnerschap. Eigenlijk alleen maar omdat Newey met AM een soort supercar gaat maken. In ruil daarvoor krijgt AM een sticker op de Red Bull. Verder is het niets. | |
sasquatsch | donderdag 17 maart 2016 @ 10:25 |
Aston Martin gaat geen motoren bouwen voor RBR. Eerder dat er Mercedes motoren in komen. Aston Martin is (deels) van Mercedes. Maar die kans acht ik klein. Er zal wel RBR techniek in de nieuwe Aston Martin komen die door Newey ontworpen gaat worden, maar dat is een project dat al een tijdje aan de gang is. | |
Rossdale | donderdag 17 maart 2016 @ 10:38 |
Voor dit jaar inderdaad wel ja. Aangezien ze nu een deal met TAG/Renault hebben zal zoiets nu uiteraard nooit openlijk gecommuniceerd worden. | |
Fir3fly | donderdag 17 maart 2016 @ 10:39 |
De reden daarvoor is omdat er verder niets is. Aston Martin heeft nul interesse in F1 als constructeur. Die hele zogenaamde deal met Force India was ook alleen maar gebakken lucht. | |
Rossdale | donderdag 17 maart 2016 @ 10:42 |
Grote kans, maar we zullen het zien ![]() | |
sasquatsch | donderdag 17 maart 2016 @ 12:51 |
Dat ging ook alleen maar over naamgeving van het team, geen eigenaarschap. | |
Fir3fly | donderdag 17 maart 2016 @ 13:49 |
Dat is juist. | |
sasquatsch | donderdag 17 maart 2016 @ 16:15 |
| |
twiFight | donderdag 17 maart 2016 @ 23:34 |
Ik kan zelf ook wel wat redenen bedenken, maar het is toch opzienbarend dat de fabrikanten die het meest moeten verbeteren de minste tokens hebben gespendeerd. | |
Fir3fly | donderdag 17 maart 2016 @ 23:36 |
Zo raar is het niet, Honda en Renault hebben 2016 al min of meer opgegeven en wachten op de 2017 regels. Ferrari gooit alles op dit jaar en Mercedes wacht hoe Ferrari het gaat doen. | |
sasquatsch | donderdag 17 maart 2016 @ 23:51 |
Terwijl er in 2017 voor de motoren niet zoveel veranderd. Alleen dat de ontwikkeling helemaal vrijgegeven wordt. | |
Meike26 | vrijdag 18 maart 2016 @ 05:45 |
Ik denk eerder te maken heeft met een andere tactiek en budget. Ferrari wil er gelijk vanaf het begin bij zitten en hebben ook het budget om dat te doen. Honda en Renault doen wat zuiniger aan en komen denk ik gedurende het jaar nog met één of meerdere updates als ze ook meer race-data hebben. | |
Fir3fly | vrijdag 18 maart 2016 @ 09:29 |
Dat weten we pas zeker op 30 april, we hebben al gezien dat de regels een aantal keren per dag kunnen veranderen. | |
motorbloempje | vrijdag 18 maart 2016 @ 14:29 |
"Extra wings" ![]() ![]() | |
Meike26 | zaterdag 19 maart 2016 @ 19:55 |
Deze kwam ik net tegen ; Bron Bij het lezen van titel en 1e alinea dacht ik nog.. jemig wat slechte 1 april grap. Maar er valt wel zeker wat voor te zeggen. Denk dat het ook wel weer iets toevoegd aan de concentratie van de coureur.. Alleen dat het dan weer gelijk bestraft moet worden.. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 19 maart 2016 @ 19:58 |
Lijkt me een kleine moeite. Ik neem aan dat een F1-auto ook gewoon een asbakje heeft, toch? Naast de sigarettenaansteker? | |
Meike26 | zaterdag 19 maart 2016 @ 20:01 |
Voorbij het knopje van de kruisverwarmer wellicht ? | |
Dirkos1987 | zaterdag 19 maart 2016 @ 20:57 |
Komt de wedstrijd morgen op tv? | |
WEST | zaterdag 19 maart 2016 @ 21:02 |
ziggo sport kanaal 14 | |
#ANONIEM | zaterdag 19 maart 2016 @ 21:14 |
"Foei, niet meer doen" zeggen, helpt niet zo veel, denk ik. | |
Meike26 | zaterdag 19 maart 2016 @ 21:48 |
Nee, maar coureurs weten zelf ook wel welk nadeel ze er zelf van hebben + het kan maar zo zijn dat je je eigen tear-off van het asfalt in je brakeduct krijgt. Meer dus een fatsoenskwestie en dan is een beetje sportiviteit al voldoende om het aantal tearoffs op het asfalt drastisch te verminderen = veel lagere kans op hinder bij jezelf en andere teams. Ze willen of moeten alles maar bestraffen, gewoon een gentlemens agreement en klaar. | |
rubbereend | zaterdag 19 maart 2016 @ 22:51 |
dat werd in ieder geval vroeger wel eens als trucje gedaan. Als je concurrent achter je reed even een tear of eraf, misschien kwam hij in de wagen van je tegenstander. | |
Meike26 | woensdag 23 maart 2016 @ 14:14 |
Nieuwtje of speculatie, wel interessante stof die ook wel rijmt met de problemen die de Ferrari teams hadden bij de tests.. ![]() http://grandprixradio.nl/(...)eheim-van-ferrari-f1 | |
Peterselieman | woensdag 23 maart 2016 @ 14:23 |
Het kan wel verklaren waarom ze al 23 tokens gebruikt hebben dit jaar | |
Meike26 | woensdag 23 maart 2016 @ 14:48 |
Ook dat ja, op korte en bochtige circuits zullen ze er dus wel voordeel mee hebben, Hongarij word dan een walk-over voor het team ?! Erg interessant en leuk dat er dan dit jaar toch een noviteit is in de sport ![]() | |
Peterselieman | woensdag 23 maart 2016 @ 14:55 |
Het kan ook de uitspraken van Ferrari verklaren waarom er nog zoveel meer in het vat zit dit jaar, omdat ze door die radicale verandering aan de motor nog niet optimaal in hebben kunnen zetten op bijvoorbeeld de aerodynamica. Je kunt namelijk ook te veel in een keer veranderen ![]() | |
Captain_Fabulous | woensdag 23 maart 2016 @ 15:11 |
Coureurs houden zich niet aan gentlemans agreements, dat blijkt telkens weer Het zijn super competatieve alpha mannetjes, die in alles de grens opzoeken, dus ook de regels.Dus je kan niet anders. | |
Fir3fly | woensdag 23 maart 2016 @ 15:47 |
Eindelijk, de coureurs komen in actie:![]() | |
Meike26 | woensdag 23 maart 2016 @ 15:48 |
Je was me net voor, maar indd ![]() ![]() | |
Rossdale | woensdag 23 maart 2016 @ 16:02 |
Hehe, het woord cool gebruiken in een officiele brief ![]() | |
Beach | woensdag 23 maart 2016 @ 16:23 |
Alsof de FIA en FOM naar de coureurs luisteren ![]() | |
Meike26 | woensdag 23 maart 2016 @ 16:28 |
Nouja, ze hebben nu wel een statement en als de FIA/FOM weer eens wat bedenkt, dan zal de GPDA ook denken en zeggen "Think again" + verwijzing naar dit agreement. Als ze daar dan ook niet naar willen luisteren zullen ze snel een boycot kunnen verwachten van de coureurs. | |
Peterselieman | woensdag 23 maart 2016 @ 19:57 |
Misschien wel niet, want wat ik een beetje begrijp op dingen die ik op F1-tech websites lees is dat Mercedes deze technologie al gebruikt. Ziedaar ook direct de verklaring waarom de motoren veel minder brandstof verbruikten dan Ferrari of Renault. Mercedes is er in het begin van de jaren 2000 mee begonnen experimenteren en het heeft ze jaren gekost om de technologie onder de knie te krijgen en de nadelen te beperken. DiesOtto, zoals het concept heet is inmiddels gemeengoed in het bedrijf geworden en meer fabrikanten volgen. Ferrari heeft het zich in enkele jaren tijd eigen moeten maken. Mijn vermoeden is trouwens dat het concept van HCCI al redelijk snel door hun hoofden speelde toen de overstap naar de 1,6 liter V6-turbo aangekondigd werd, maar omdat alles zeer nauw luistert heeft het even geduurd voordat ze zover waren dat ze het toe konden passen, zeker omdat je per jaar maar vier of vijf motoren mag gebruiken. Mercedes is Ferrari natuurlijk nog wel een stapje voor als het om HCCI gaat en het schijnt dat Mercedes nog een net iets hogere druk in de verbrandingskamers kan bereiken dan Ferrari, maar het verschil is deze winter behoorlijk gedicht door de overstap van Ferrari. Renault zal wel moeten volgen, terwijl ik geen idee heb hoe het met de motorensituatie bij Honda zit. | |
SnowOokami | woensdag 23 maart 2016 @ 20:06 |
Honda gaat voor een ALS systeem ![]() | |
Fer | woensdag 23 maart 2016 @ 20:16 |
Quatch, HCCI gebruik je om een krachtige motor onder zeer lage belastingen efficient te laten draaien. Dus een in een zeer krachtige straatauto, die met 70 over de binnenweg wil cruisen. Het hele concept van een formule 1 motor is juist zo efficient mogelijk op hoog vermogen te draaien. Dit is het tegenovergestelde van HCCI. | |
Sinister-D- | woensdag 23 maart 2016 @ 20:21 |
geloof je 't zelf? | |
#ANONIEM | woensdag 23 maart 2016 @ 20:24 |
De kwalificatie gaat wellicht toch niet terug naar het systeem van vorig jaar http://www.motorsport.com(...)-for-bahrain-681873/
![]() ![]() | |
Nattekat | woensdag 23 maart 2016 @ 20:25 |
Mooi ![]() Geef dat nieuwe systeem gewoon een kans ![]() De teams leren er vanzelf mee omgaan. | |
THEFXR | woensdag 23 maart 2016 @ 20:33 |
gewoon boven je helm gooien, de airduct vreet ze wel op. | |
#ANONIEM | woensdag 23 maart 2016 @ 20:33 |
Het probleem van de knock-out kwalificatie is dat met het huidige bandenreglement je per sessie sowieso al maximaal 2 snelle ronden kunt neerzetten (ook onder het systeem van 2015). Wat gebeurt er dus: alle teams gaan heel snel een snel rondje neerzetten. De topteams (Mercedes, Ferrari, Williams) zijn dan al zeker om door te gaan. De langzaamste teams hebben echter geen tijd meer om nog een tweede rondje te doen, want die zitten dan al in de knock-outfase. Het gaat echt niet gebeuren met dit systeem continue auto's op de baan zijn, die de ene snelle ronde na de andere neerzetten. Dat kan namelijk niet met de huidige banden. Ook met andere banden overigens al niet echt, want ook die zijn in principe het snelst als ze vers zijn en dan wil je dus zo licht mogelijk rijden. | |
Peterselieman | woensdag 23 maart 2016 @ 20:39 |
Vergeet niet dat Mercedes al zeer lang bezig is met HCCI. Het luistert erg nauw om alles werkend te krijgen en het is niet onmogelijk voor de Formule 1. Mogelijk is het een combinatie van HCCI en een meer conventionele motor in het slechtste geval. | |
SnowOokami | woensdag 23 maart 2016 @ 20:39 |
Waarom denk je dat het beter gaat worden dan? Er reden meer auto's op de baan ja, maar meer actie? Bij de laatste paar auto's was er sowieso geen druk aangezien ze het toch niet gingen halen. Wat is er trouwens met de Ultrasoft gebeurd? Ik dacht dat die in Q3 ingezet mocht worden... | |
Peterselieman | woensdag 23 maart 2016 @ 20:41 |
Die band komt nog. Monaco is volgens mij de eerste keer | |
Nattekat | woensdag 23 maart 2016 @ 20:42 |
Omdat teams er leren mee om te gaan en het uiteindelijk wel gaan halen. Dat het in Q3 afgeschaft kan worden ben ik het wel mee eens. | |
SnowOokami | woensdag 23 maart 2016 @ 20:45 |
Kweet niet... ik zat wel even verbaasd te kijken toen iemand die bezig was met een in-lap de timer in z'n schoot geworden kreeg, die kon meteen de pits in omdat hij het toch niet meer ging halen ![]() | |
Fer | woensdag 23 maart 2016 @ 20:46 |
Ik betwijfel het. Het concept van HCCI is vooral gunstig om efficientie te combineren met een lage NOx uitstoot, NOx is schadelijk voor mensen en vervuilt de lucht rond steden. NOx uitstoot is geen probleem voor een formule 1 wagen, dus kunnen ze meer conventionele methoden gebruiken om ultralean te draaien, of bekende DI technieken gebruiken. Ik denk dat de grootste voordeel nog steeds de split turbo is en de oversized mgu-h en de voorsprong van Mercedes op harvest-deployment strategien van het hybride systeem. | |
SnowOokami | woensdag 23 maart 2016 @ 20:57 |
https://en.wikipedia.org/(...)compression_ignitionVan wiki geplukt... maar als ik dat zo lees heeft het niet echt veel voordeel voor een F1 motor? | |
Nattekat | woensdag 23 maart 2016 @ 21:00 |
Zuiniger. Daar kom je al een heel eind mee. | |
Nattekat | woensdag 23 maart 2016 @ 21:00 |
In heel ander nieuws: De Formule 1 verdwijnt in Groot Brittanië achter de decoder ![]() Britse Sky Sports verkrijgt exclusieve uitzendrechten F1 vanaf 2019 | |
Nattekat | woensdag 23 maart 2016 @ 21:04 |
Iemand op de FP trekt het verband tussen Kimi's brandje en het nieuwe systeem... dat zou zomaar wel eens de reden kunnen zijn dat de inlaat zo heet is geworden... | |
zoem | woensdag 23 maart 2016 @ 21:14 |
Dat was toch een oververhitte turbo? | |
Peterselieman | woensdag 23 maart 2016 @ 21:21 |
mja, hoe verklaar je dan dat die Mercedes in de afgelopen jaren zoveel zuiniger liep dan de Ferrari, terwijl bijvoorbeeld Ferrari toch echt wel flink ingezet had op meer efficiëntie, betere MGU en een grotere turbo? | |
Fer | woensdag 23 maart 2016 @ 21:28 |
Omdat Mercedes de turbo opzet in 2014 meteen goed had. Waarschijnlijk in 2012 op de testbank zelfs al. Daardoor hebben ze altijd een voorsprong gehad wat de beste manier hun hybride systemen in te zetten. Ferrari had dit pas in 2015 voor elkaar en konden toen pas beginnen met finetunen. Honda heeft het (hopelijk) dit jaar pas voor elkaar. En beginnen nu pas, met minstens twee jaar praktijk achterstand. Een goede turbo is een stap, hoe deze optimaal te gebruiken is de volgende in deze hybride formule. Denk ook aan het verhaal, dat vermoedelijk Mercedes al vrij snel het voor elkaar kreeg de 120kw MGU-K vrijwel een hele ronde beschikbaar te hebben. Terwijl die van Honda halverwege het rechte stuk al leeg was. | |
Peterselieman | woensdag 23 maart 2016 @ 21:35 |
oh, dat is ook zeker iets dat ik beaam, maar ondanks dat denk ik dat er nog steeds een puzzelstukje mist, want vorig jaar werd Mercedes nog niet echt uitgedaagd door Ferrari dat alles wel steeds beter voor elkaar kreeg. HCCI zou dat puzzelstukje kunnen zijn. Zolang nergens een bevestiging is of het wel of niet gebruikt wordt kunnen we het niet met zekerheid zeggen. | |
SnowOokami | woensdag 23 maart 2016 @ 21:43 |
Het blijft idd gissen, maar als ik internet moet geloven is HCCI nog steeds experimenteel en (nog) niet bruikbaar voor hoge snelheden. | |
Fer | woensdag 23 maart 2016 @ 22:02 |
Misschien heeft Mercedes wel wat poen in de zak gehouden dit jaar. Ze staan al zwaar onder druk en misschien als ze de andere fabrikanten dichterbij laten komen kwa ontwikkeling, hebben ze juist meer kans dat deze v6 hybride nog wat langer mee mag doen. Als we in 2018 over zouden gaan op een compleet nieuwe motor, moeten zij ook weer 600 miljoen investeren om de beste te blijven. | |
sasquatsch | woensdag 23 maart 2016 @ 23:06 |
Laat de teams dan ook de banden keuze opnieuw maken, want dat was nog gebaseerd op het oude kwalificatieformat. Zowel McLaren als Ferrari had geen zachte band meer over om nog een snel rondje te rijden en banden over te houden voor de race, waardoor er aan het eind van Q2 en Q3 niemand meer op de baan op was. En meer setjes banden lijkt me dan ook handig als ze verwachten dat er meer rondjes gereden worden. | |
Swetsenegger | donderdag 24 maart 2016 @ 09:22 |
Ik ben benieuwd | |
Peterselieman | donderdag 24 maart 2016 @ 09:33 |
Als Ferrari de betrouwbaarheid van de motor nog meer in orde krijgt, dan kunnen ze volgens Toto Wolff de Mercedessen nog dit jaar bedreigen of zelfs voorbij steken.http://www.motorsport.com(...)urne-f1-race-680747/ | |
Beach | donderdag 24 maart 2016 @ 11:24 |
Ik niet, vrijwel elk team heeft updates. Het enige waarvan ik zou opkijken als STR met een B spec auto komt volgende race. | |
franklop | donderdag 24 maart 2016 @ 14:46 |
![]() | |
Fir3fly | donderdag 24 maart 2016 @ 14:49 |
Dus nu verandert het regelement per race. Tjonge. | |
Meike26 | donderdag 24 maart 2016 @ 15:49 |
Wat een drama dit. Lekker overzichtelijk ook.. En begrijpelijk voor de fans ![]() | |
sasquatsch | donderdag 24 maart 2016 @ 16:52 |
Laten ze de teams dan opnieuw kiezen wat voor banden ze mee willen nemen, want het feit dat ze de banden moesten kiezen voor dat dit systeem ingevoerd werd zorgde voor de inactiviteit op de baan aan het eind van Q2 en Q3. Zowel McLaren (in Q2) als Ferrari (in Q3) had niet genoeg supersofte banden meer om een tweede run mee te doen en besloot om binnen te blijven. Dit kwalificatieformat vraagt om meer sets van de zachtste banden en omdat men verwacht dat teams meer dan twee runs per sessie doet (waarom anders veranderen) vraagt dit überhaupt om meer sets dan de 13 die ze toegewezen krijgen. Edit: Dat zei ik hierboven dus ook al. ![]() | |
Rossdale | donderdag 24 maart 2016 @ 18:39 |
Niet heel verwonderlijk, maar Honda heeft aangekondigd dat hij volgende race met een nieuwe motor start en er dus nog vier over heeft. ![]() | |
Fer | donderdag 24 maart 2016 @ 19:07 |
Dus er kunnen nog hooguit 3 upgrades komen. | |
Beach | donderdag 24 maart 2016 @ 19:15 |
In ander nieuws http://www.motorsport.com(...)f-child-rape-682093/ | |
King_Merc | donderdag 24 maart 2016 @ 19:53 |
Wilde hem ook net posten... Daar gaat de goede naam Brabham... Jack draait zich om in z,n graf... | |
sasquatsch | donderdag 24 maart 2016 @ 19:57 |
Voor hem misschien, maar Button kan er nog steeds 4 krijgen. Daarbij las ik dat zijn motor de crash overleefd heeft, dus misschien dat die later nog ingezet kan worden. http://www.grandprix247.c(...)-survived-melbourne/ | |
Fer | donderdag 24 maart 2016 @ 20:43 |
Is de dood van James Allisons' vrouw Rebecca hier al voorbij gekomen?
[ Bericht 41% gewijzigd door Fer op 25-03-2016 19:18:13 ] | |
Dauthi | vrijdag 25 maart 2016 @ 12:48 |
Daar kunnen ze nog niets over zeggen de motor is voor onderzoek in Japan en ze weten nog niet of de motor inderdaad nog bruikbaar is. Daarom krijgt Alonso in Bahrein een nieuwe motor het is niet makkelijk om alles na te lopen en te controleren en te testen, het is makkelijker en volgens mij goedkoper om een nieuwe motor te bouwen. | |
RingBewoner | vrijdag 25 maart 2016 @ 16:16 |
Weet niet of dit al voorbij gekomen was: http://www.gpupdate.net/n(...)and-prix-van-monaco/ Hoe zit dat eigenlijk met teams die Q3 halen en dan de snelste tijd rijden op ultrasoft? Dan moet je toch ook op ultrasoft starten? | |
WEST | vrijdag 25 maart 2016 @ 16:19 |
Dat klopt..., dus dan is de afweging doe ik ultra soft of supersoft. | |
RingBewoner | vrijdag 25 maart 2016 @ 16:20 |
Is er al een indicatie hoelang de ultra meegaat op Monaco? Rondje of 5? | |
WEST | vrijdag 25 maart 2016 @ 16:25 |
Volgens mij ging de supersoft al een rondje of 40 mee. Dus denk dat de ultra soft wel 10/15 laps mee gaan. | |
RingBewoner | vrijdag 25 maart 2016 @ 16:25 |
Dan hoop ik dat het nog een beetje interessant wordt. | |
WEST | vrijdag 25 maart 2016 @ 16:26 |
https://www.bakucitycircuit.com/event-guide/virtual-tour/lores rondje Baku ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 25 maart 2016 @ 16:27 |
Nee, op de banden waar in Q2 de snelste tijd is opgezet. | |
RingBewoner | vrijdag 25 maart 2016 @ 16:32 |
Dankje. Dat dacht ik eigenlijk al. | |
Dauthi | vrijdag 25 maart 2016 @ 18:48 |
Kwalificatie zal in Bahrein hetzelfde zijn als in Australië. De FIA had tijdens de stemming maar een mogelijk optie gegeven, een gereviseerde versie van het kwalificatie systeem in Australië. Red Bull en McLaren hebben hier tegen gestemd, omdat ze terug willen naar het systeem van vorig jaar en niet gedwongen willen worden een nieuw systeem te accepteren. http://www.motorsport.com(...)mpromise-682248/?s=1 Het is allemaal vrij triest hoe de FIA dit speelt. Nog triester is hoe deze regelgeving ramp zich al 10 jaar voltrekt... En dan verwachten ze van de fans in GB dat ze gaan betalen om deze ramp in stand te houden. Ik vraag me af wat de coureurs gaan doen. Misschien dat een boycot oid, wel wat los kan maken. Op dit moment lijkt het heel erg op trekken aan een dood paard. | |
Fer | vrijdag 25 maart 2016 @ 19:18 |
Zou de afwezigheid van James Allison nog veel uitmaken in deze periode denken jullie? De Ferrari is snel, maar verre van "af". | |
sasquatsch | vrijdag 25 maart 2016 @ 19:54 |
Force India was tegen teruggaan naar het oude systeem dus was er sowieso geen andere optie dan het huidige systeem in stand te houden. | |
Dauthi | vrijdag 25 maart 2016 @ 20:19 |
Ah ook lekker handig... Dus de kwalificatie is de rest van het seizoen gegijzeld in een politieke impasse. | |
nils7 | vrijdag 25 maart 2016 @ 20:50 |
Dan moet elk circuit zoveel meter asfalt stroken hebben en hier kunnen ze vlot met 340 km/h tegen de vangrail aan tetsen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 25 maart 2016 @ 21:36 |
Willen we meer of minder uitloopstroken? Minder, minder, minder Nou, dan gaan we dat regelen | |
SnowOokami | zaterdag 26 maart 2016 @ 14:56 |
Als Bahrein weer zo'n drama wordt zie ik de FIA echt niet zomaar vasthouden aan dit systeem, de teams kunnen net zo goed Q3 "gijzelen" en de laatste 4 minuten niet rijden. | |
Nieuwschierig | zaterdag 26 maart 2016 @ 15:08 |
Ik snap niet dat ze mijn idee van een Q4 met een extra setje banden voor de top 3 van Q3 niet gaan inzetten. | |
Fir3fly | zaterdag 26 maart 2016 @ 15:16 |
Scherp, maar dit geldt voor de F1 als geheel. | |
Dauthi | zaterdag 26 maart 2016 @ 20:49 |
De FIA liet ook GP van Amerika van start gaan met slechts 6 auto's. De FIA regeert meestal in een vrij absolute vorm en dan krijg je dit soort onzin. Om de een of andere moest er een nieuw kwalificatie systeem komen, dat is op het laatste moment en zonder er überhaupt over na te denken door heen geramd, het blijkt niet te werken en in plaats van een pas op de plaats te maken wordt er maar door gedringd. Dat klopt, maar dat is ook de natuur van de sport als je 4 partijen laat meebeslissen over de regelgeving en uitbating. Maar de manier waarop het nu gebeurd is toch vooral iets recents. Het is echt iets van de afgelopen 10 jaar, ironisch genoeg is dat begonnen toen men aan de kwali begon te sleutelen om de dominantie van Ferrari en Schumacher wat op te leuken. En dit is toch wel het hoogtepunt in het langslepende debacle. | |
Fir3fly | zaterdag 26 maart 2016 @ 20:52 |
Helemaal correct. Dat is ook de insteek hier. De enige manier om een race een beetje interessant te maken is door Mercedes niet vooraan te laten starten (of een slechte start te laten krijgen, maar dat zal ze niet overal gebeuren). De enige races die een beetje leuk waren vorig jaar was omdat een Mercedes andere auto's moest inhalen. Met andere woorden, er een beetje moeite voor moet doen. F1 'fans' zijn zo hongerig naar welke inhaalactie dan ook dat ze daar genoegen mee nemen. En dan zijn de structurele problemen weer wat verborgen onder de hossana van de dag. | |
Dauthi | zaterdag 26 maart 2016 @ 21:07 |
Tja, dat was vorig jaar. De kwalificatieveranderingen in 2003 deden ook niets aan de hegemonie van Ferrari, die werd doorbroken in 2005 door technische vooruitgang van de competitie. Ook in de eerste race zag je dat mits de zaken volgens plan verlopen, Ferrari een knuppel in het hoenderhok kan gooien. Het belangrijkste is dat de teams de vrijheid krijgen om te ontwikkelen. Zolang de FIA geen budget plafond instelt, zijn zij wat mij betreft de hoofdverantwoordelijken voor de economische wapenwedloop. Volgend seizoen ook met de nieuwe regels staat het hele veld weer op zijn kop, maar dat kost ook weer een hoop geld, zeker meer dan een doorontwikkeling van de huidige auto kost. | |
Fir3fly | zaterdag 26 maart 2016 @ 21:10 |
Het belangrijkste is variatie. Het meer vrijgeven van de bandenkeuze helpt al, dat zag je in Australië. Het vrijgeven van motorontwikkeling zonder die belachelijke tokens ( ![]() Maar om de problemen te verhelpen zal die lijn doorgetrokken moeten worden. De domme brandstofregels moeten worden herzien, die dienen geen enkel nut. De restrictie-campagne die gevoerd wordt sinds 2009 moet een halt worden toegeroepen en men moet eindelijk eens toegeven dat die strategie niet werkt. Dan kunnen we verder, maar ik heb zo'n vermoeden dat er voor het einde van dit jaar nog geen overeenstemming is voor de technische 2017 regels. | |
Dauthi | zaterdag 26 maart 2016 @ 21:22 |
Ben ik het mee eens. En ik zou ook graag meer banden zien in kwalificatie, maar goed blijkbaar is het belangrijk om de nadruk te leggen op het draaien van simulaties. | |
Geralt | zaterdag 26 maart 2016 @ 21:47 |
Het is dan natuurlijk ook volslagen achterlijk dat een Sport die zich "The Pinnacle of Motorsport" noemt een dergelijke regel heeft. Dan heb je iets supergoed bedacht waarmee je zeker gaat winnen, maar dan kan je het niet uitvoeren want je hebt niet genoeg tokens. ![]() ![]() ![]() | |
Geralt | dinsdag 29 maart 2016 @ 12:14 |
46G en stoeltje kapot ![]() | |
twiFight | dinsdag 29 maart 2016 @ 12:19 |
Nou ja, ook op een stoeltje zal elk team gewicht willen besparen. Blijkbaar is er iets teveel bespaard. | |
Nattekat | dinsdag 29 maart 2016 @ 12:28 |
Zo'n stoeltje moet ook gewoon aan de minimale eisen voldoen. | |
Meike26 | dinsdag 29 maart 2016 @ 12:30 |
Zit ik met een vraag, in Q3 moet je verplicht 1 bandensoort gebruiken, maar kan je dan als team dan niet op die verplichte band een bankerlap rijden om vervolgens binnen te komen om banden te wisselen naar een setje harde/medium banden en deze tijd proberen te verbeteren? Of het lukt niet en coureur start op zachtste band waarmee hij bankerlap heeft gezet, of het lukt wel en je staat in de top8 met een andere strategie ? Dan de vraag, mag dit ja of nee? | |
sasquatsch | dinsdag 29 maart 2016 @ 12:33 |
Je aanname is al fout. Als je in Q3 terecht komt start je op de band waarmee je in Q2 de snelste tijd gezet hebt. Het maakt dus niet uit welke band je in Q3 gebruikt. Alleen moet je het extra setje zachte banden na afloop van de kwalificatie wel weer inleveren. | |
nils7 | dinsdag 29 maart 2016 @ 12:33 |
Volgens mij moet je nog steeds starten op de banden van Q2... | |
Geralt | dinsdag 29 maart 2016 @ 12:35 |
En dus zal men nu kijken of die minimale eisen wel voldoende zijn lijkt me zo. | |
Meike26 | dinsdag 29 maart 2016 @ 12:36 |
Oh ![]() ![]() | |
twiFight | dinsdag 29 maart 2016 @ 13:15 |
Ja, maar gelukkig zit het veld dicht genoeg bij elkaar dat dat een groot risico is. Maar niemand zal een team proberen tegen te houden dit te doen. | |
nils7 | dinsdag 29 maart 2016 @ 19:14 |
Ik had ergens gelezen dat Las Vegas een contract had. Weet iemand daar meer van? | |
ChatGirl | dinsdag 29 maart 2016 @ 19:27 |
http://www.skysports.com/(...)ls-bernie-ecclestone | |
Bluurgh | dinsdag 29 maart 2016 @ 20:01 |
Ben benieuwd of ze weer zo'n layout neerleggen, dat was echt een pareltje. ![]() ![]() ![]() | |
nils7 | dinsdag 29 maart 2016 @ 20:52 |
Beter die mickey mouse baan dan die in "autosport walhalla" Baku. | |
sasquatsch | dinsdag 29 maart 2016 @ 20:53 |
Zo slecht was die baan niet. Ruim genoeg om in te halen. Maar eerst zien dan geloven. Ze proberen nu al zo vaak een GP in de VS te houden en het komt nauwelijks van de grond. Een paar jaar COTA en ook dat circuit heeft nu moeite met betalen. Blijkbaar zijn de opbrengsten de kosten niet waard. | |
franklop | dinsdag 29 maart 2016 @ 21:27 |
Stiekem vond ik de races op Indy wel prima, volle tribunes ook geloof ik tot die farce van een GP | |
Geralt | woensdag 30 maart 2016 @ 01:44 |
Ze hadden gewoon die chicane neer moeten leggen. En vervolgens Michelin ongenadig hard op hun kloten moeten geven. Buiten de media om, achter de schermen. En dan was er niets aan de hand geweest en hadden ze gewoon in de US kunnen blijven ![]() | |
Breaker.Faker | woensdag 30 maart 2016 @ 18:03 |
http://www.f1videos.tv/f1(...)ustralia-grand-prix/ Real Car Sound van de 2016 F1 auto's. Wat klinken de auto's niet zeg. | |
nils7 | woensdag 30 maart 2016 @ 20:58 |
Meer Formule E eigenlijk omdat ze daar in het voorprogramma van gaan rijden: http://www.theverge.com/2(...)t-photos-custom-cars ![]() | |
Beach | donderdag 31 maart 2016 @ 12:32 |
http://www.motorsport.com(...)e-bahrain-gp-683160/ | |
Sinister-D- | donderdag 31 maart 2016 @ 12:40 |
Stoffel debuut ![]() Kut voor Fernando ![]() | |
Rossdale | donderdag 31 maart 2016 @ 12:53 |
Stoffel! ![]() Podium voor McLaren! | |
trein2000 | donderdag 31 maart 2016 @ 12:56 |
| |
Geralt | donderdag 31 maart 2016 @ 13:00 |
![]() | |
AldoTheApache | donderdag 31 maart 2016 @ 13:07 |
Alonso ![]() ![]() | |
Geralt | donderdag 31 maart 2016 @ 13:08 |
2 seizoenen op rij een race missen vanwege een crash; dat is den ik ook al lang niet meer voorgekomen. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 31 maart 2016 @ 13:26 |
Wat moet ik bij zo'n medische keuring in de F1 voorstellen? In hoeverre is dat relevant, letten ze op blessures voor het rijden ofzo? | |
Geralt | donderdag 31 maart 2016 @ 13:29 |
Ja. En dat gaat er serieus aan toe met scans en alles. En als men denkt dat nog een keer zo eenzelfde klap (hoe klein die kans ook is) nare lichamelijke gevolgen kan hebben dan mag je niet starten. | |
KingRadler | donderdag 31 maart 2016 @ 13:32 |
toch wel benieuwd naar De Belg Stoffel Vandoorne | |
KingRadler | donderdag 31 maart 2016 @ 13:33 |
in de CT scans hebben ze een afwijking gezien | |
#ANONIEM | donderdag 31 maart 2016 @ 13:37 |
Ah, thanks. ![]() Ben een leek op het gebied van F1 ![]() | |
Geralt | donderdag 31 maart 2016 @ 13:42 |
Schuif komend weekend gezellig aan in het algemene F1 topic zou ik zeggen; dat gaat over de race dan. Kun je mee godveren en tieren als je favoriet uitvalt of iets of juichen als ie het goed doet. Ook gezellig als je (nog) geen favoriet hebt overigens dat topic ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 31 maart 2016 @ 13:43 |
Ik probeer inderdaad wat meer F1 te kijken naast het voetbal. ![]() | |
Sked | donderdag 31 maart 2016 @ 13:44 |
Verstandig van je. | |
Fer | donderdag 31 maart 2016 @ 13:49 |
Ook fysiek. Kun jij binnen x swconden riemen losmaken en uit de auto springen. | |
Lokale_Notabele | donderdag 31 maart 2016 @ 13:51 |
Alonso zijn carrière is een beetje als een nachtkaars uit aan het gaan. | |
Geralt | donderdag 31 maart 2016 @ 13:53 |
Dat is het al sinds zijn 2de titel ![]() ![]() | |
Lokale_Notabele | donderdag 31 maart 2016 @ 14:02 |
Tja, bij Ferrari had hij het heilige vuur nog wel en wat resultaten. Nu gaat het helemaal nergens meer over. Vorig jaar op punten verloren van Button en het kwalificatieduel was ook niet overtuigend. Net als vorig jaar moet hij nu ook weer een race missen na een crash. De man is op zijn retour. Erg zonde. Dit wordt weer een verloren jaar puntjes sprokkelen. | |
Afhaalchinees | donderdag 31 maart 2016 @ 14:02 |
![]() | |
Dauthi | donderdag 31 maart 2016 @ 14:12 |
Hij is niet op zijn retour, hij is gedemotiveerd en gedesillusioneerd. Hij vertrekt naar Ferrari en Ferrari kan geen winnende auto bouwen, hij vertrekt bij Ferrari, en komt bij McLaren nog dieper in de put te zitten. Als extra klap in het gezicht lijkt Ferrari dit seizoen een auto te hebben die een race kan winnen. Button is trouwens ook niet gemotiveerd bij McLaren, maar is wel Brits, dus stiff upper lip en take it on the chin. | |
sasquatsch | donderdag 31 maart 2016 @ 14:21 |
Voor enkel racewinst doet Alonso het niet meer. Hij wil nog een kampioenschap en zo lang Ferrari nog niet in staat is om een kampioenschap te winnen heeft hij (volgens eigen zeggen) geen spijt van zijn overstap. | |
Lokale_Notabele | donderdag 31 maart 2016 @ 14:22 |
Ja klopt hij is zeker gedemotiveerd. Maar dat hij nu weer een race moet missen belooft ook niet veel goeds. Natuurlijk was het een spectaculaire crash maar de impact met de muur was niet bepaald hard. De man wordt een dagje ouder kennelijk. Ik zie ook niet echt perspectieven om weer aan de top te komen. Ferrari is een gesloten boek, Mercedes is team Hamilton en Horner heeft in het verleden aangegeven geen zin te hebben in Alonso. Dus het zal wel bij twee wereldtitels blijven. Te weinig voor zo'n grote coureur. | |
Dauthi | donderdag 31 maart 2016 @ 14:24 |
Nee, dat is ook zo. Maar het zal wel pijn doen. Het is toch beter om voorin mee te rijden dan achterin rond te sukkelen. | |
Dauthi | donderdag 31 maart 2016 @ 14:27 |
Zijn enige kans lijkt McLaren te zijn, en dan moet Honda in 2017 alles op orde hebben. Ik denk dat het ook vanuit financieel oogpunt voor McLaren belangrijk is dat ze weer competitief zijn. Het is fijn dat ze andere bronnen van inkomsten hebben, autoverkopen design en engineering, maar het is van belang dat er weer sponsors op hun auto komt te staan. | |
kepler | donderdag 31 maart 2016 @ 14:53 |
Ik ben zelfs bang dat dit wel eens eind carriere kan zijn. Het lijkt erop dat de schade toch groter lijkt te zijn en dit gecombineerd met het ongeluk van vorig jaar, kan het wel eens zo zijn dat een nieuw ongeluk weleens slecht kan aflopen... Daarbij was het zijn eigen inschattingsfout (hij wordt toch wat ouder...) en dit seizoen zal de McLaren ook niet zo snel op het podium komen. Ik denk dat Alonso geen risico meer weer lopen op nog een zwaar ongeluk met ernstige gevolgen (mede door de eerdere ongelukken) en er misschien wel eens mee zal (moeten) stoppen | |
Lokale_Notabele | donderdag 31 maart 2016 @ 15:02 |
Vorig jaar stond hij langs de kant met een hersenschudding, het gaat nu geloof ik om een rib. Dus einde carrière zal het nog niet zijn. Maar de man is kennelijk blessuregevoelig aan het worden. Het grootste probleem blijft natuurlijk het gebrek aan perspectief om weer aan de top te komen. | |
Ener-G | donderdag 31 maart 2016 @ 15:23 |
Ik zou 46G niet 'niet bepaald hard' willen noemen, als zelfs zn carbon fiber stoeltje breekt. En daarnaast een rib, waar hij veel pijn van heeft. Eigenlijk mag ie van geluk spreken dat ie er zo uit kon stappen. Ondanks de pijn zou hij gewoon willen racen, maar de FIA heeft daar (om begrijpelijke redenen) een stokje voor gestoken. Als het aan Alonso lag zat ie dit weekend gewoon in de auto. | |
Dauthi | donderdag 31 maart 2016 @ 15:34 |
Bij 50G kan je dood gaan. Veel mazzel. | |
Ferry_76 | donderdag 31 maart 2016 @ 16:19 |
Toch heeft hij (Volgens RTL GP) nog een record gebroken:
![]() | |
Ferry_76 | donderdag 31 maart 2016 @ 16:21 |
Het rare van gekneusde of gebroken ribben is dat het pas na een paar dagen pijn gaat doen; spreek uit ervaring.. ![]() Donderdag misgegaan, zondagmiddag kon ik plots geen spier meer bewegen door de pijn. | |
potjecreme | donderdag 31 maart 2016 @ 16:35 |
Ben ook verbaasd te lezen dat sommige het wel vonden meevallen. Het niet mogen racen heeft niks met leeftijd te maken. | |
kepler | donderdag 31 maart 2016 @ 17:00 |
ow dat had ik nog niet gezien. Dan zal het misschien wel meevallen, dacht dat het weer om zijn hoofd ging Bovenstaande is ook weer mooi ![]() |