abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 maart 2016 @ 21:36:59 #241
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160944505
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 20:50 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dan moet elk circuit zoveel meter asfalt stroken hebben en hier kunnen ze vlot met 340 km/h tegen de vangrail aan tetsen :')
Willen we meer of minder uitloopstroken?

Minder, minder, minder

Nou, dan gaan we dat regelen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160958083
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 20:19 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Ah ook lekker handig... Dus de kwalificatie is de rest van het seizoen gegijzeld in een politieke impasse.
Als Bahrein weer zo'n drama wordt zie ik de FIA echt niet zomaar vasthouden aan dit systeem, de teams kunnen net zo goed Q3 "gijzelen" en de laatste 4 minuten niet rijden.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 15:08:25 #243
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_160958291
Ik snap niet dat ze mijn idee van een Q4 met een extra setje banden voor de top 3 van Q3 niet gaan inzetten.
Wie dit leest is gek
  zaterdag 26 maart 2016 @ 15:16:15 #244
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160958437
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 20:19 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Ah ook lekker handig... Dus de kwalificatie is de rest van het seizoen gegijzeld in een politieke impasse.
Scherp, maar dit geldt voor de F1 als geheel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 26 maart 2016 @ 20:49:04 #245
37887 Dauthi
Progressive
pi_160964792
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 14:56 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Als Bahrein weer zo'n drama wordt zie ik de FIA echt niet zomaar vasthouden aan dit systeem, de teams kunnen net zo goed Q3 "gijzelen" en de laatste 4 minuten niet rijden.
De FIA liet ook GP van Amerika van start gaan met slechts 6 auto's. De FIA regeert meestal in een vrij absolute vorm en dan krijg je dit soort onzin. Om de een of andere moest er een nieuw kwalificatie systeem komen, dat is op het laatste moment en zonder er überhaupt over na te denken door heen geramd, het blijkt niet te werken en in plaats van een pas op de plaats te maken wordt er maar door gedringd.

quote:
6s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 15:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Scherp, maar dit geldt voor de F1 als geheel.
Dat klopt, maar dat is ook de natuur van de sport als je 4 partijen laat meebeslissen over de regelgeving en uitbating.
Maar de manier waarop het nu gebeurd is toch vooral iets recents. Het is echt iets van de afgelopen 10 jaar, ironisch genoeg is dat begonnen toen men aan de kwali begon te sleutelen om de dominantie van Ferrari en Schumacher wat op te leuken.
En dit is toch wel het hoogtepunt in het langslepende debacle.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  zaterdag 26 maart 2016 @ 20:52:25 #246
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160964888
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:49 schreef Dauthi het volgende:

Maar de manier waarop het nu gebeurd is toch vooral iets recents. Het is echt iets van de afgelopen 10 jaar, ironisch genoeg is dat begonnen toen men aan de kwali begon te sleutelen om de dominantie van Ferrari en Schumacher wat op te leuken.
En dit is toch wel het hoogtepunt in het langslepende debacle.
Helemaal correct. Dat is ook de insteek hier. De enige manier om een race een beetje interessant te maken is door Mercedes niet vooraan te laten starten (of een slechte start te laten krijgen, maar dat zal ze niet overal gebeuren). De enige races die een beetje leuk waren vorig jaar was omdat een Mercedes andere auto's moest inhalen. Met andere woorden, er een beetje moeite voor moet doen. F1 'fans' zijn zo hongerig naar welke inhaalactie dan ook dat ze daar genoegen mee nemen. En dan zijn de structurele problemen weer wat verborgen onder de hossana van de dag.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 26 maart 2016 @ 21:07:13 #247
37887 Dauthi
Progressive
pi_160965266
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Helemaal correct. Dat is ook de insteek hier. De enige manier om een race een beetje interessant te maken is door Mercedes niet vooraan te laten starten (of een slechte start te laten krijgen, maar dat zal ze niet overal gebeuren). De enige races die een beetje leuk waren vorig jaar was omdat een Mercedes andere auto's moest inhalen. Met andere woorden, er een beetje moeite voor moet doen. F1 'fans' zijn zo hongerig naar welke inhaalactie dan ook dat ze daar genoegen mee nemen. En dan zijn de structurele problemen weer wat verborgen onder de hossana van de dag.
Tja, dat was vorig jaar. De kwalificatieveranderingen in 2003 deden ook niets aan de hegemonie van Ferrari, die werd doorbroken in 2005 door technische vooruitgang van de competitie. Ook in de eerste race zag je dat mits de zaken volgens plan verlopen, Ferrari een knuppel in het hoenderhok kan gooien.
Het belangrijkste is dat de teams de vrijheid krijgen om te ontwikkelen. Zolang de FIA geen budget plafond instelt, zijn zij wat mij betreft de hoofdverantwoordelijken voor de economische wapenwedloop.

Volgend seizoen ook met de nieuwe regels staat het hele veld weer op zijn kop, maar dat kost ook weer een hoop geld, zeker meer dan een doorontwikkeling van de huidige auto kost.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  zaterdag 26 maart 2016 @ 21:10:46 #248
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160965351
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 21:07 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Tja, dat was vorig jaar. De kwalificatieveranderingen in 2003 deden ook niets aan de hegemonie van Ferrari, die werd doorbroken in 2005 door technische vooruitgang van de competitie. Ook in de eerste race zag je dat mits de zaken volgens plan verlopen, Ferrari een knuppel in het hoenderhok kan gooien.
Het belangrijkste is dat de teams de vrijheid krijgen om te ontwikkelen. Zolang de FIA geen budget plafond instelt, zijn zij wat mij betreft de hoofdverantwoordelijken voor de economische wapenwedloop.

Volgend seizoen ook met de nieuwe regels staat het hele veld weer op zijn kop, maar dat kost ook weer een hoop geld, zeker meer dan een doorontwikkeling van de huidige auto kost.
Het belangrijkste is variatie. Het meer vrijgeven van de bandenkeuze helpt al, dat zag je in Australië. Het vrijgeven van motorontwikkeling zonder die belachelijke tokens ( :') ) gaat ook helpen. Meer aerodynamische vrijheid ook.

Maar om de problemen te verhelpen zal die lijn doorgetrokken moeten worden. De domme brandstofregels moeten worden herzien, die dienen geen enkel nut. De restrictie-campagne die gevoerd wordt sinds 2009 moet een halt worden toegeroepen en men moet eindelijk eens toegeven dat die strategie niet werkt. Dan kunnen we verder, maar ik heb zo'n vermoeden dat er voor het einde van dit jaar nog geen overeenstemming is voor de technische 2017 regels.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 26 maart 2016 @ 21:22:54 #249
37887 Dauthi
Progressive
pi_160965663
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 21:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het belangrijkste is variatie. Het meer vrijgeven van de bandenkeuze helpt al, dat zag je in Australië. Het vrijgeven van motorontwikkeling zonder die belachelijke tokens ( :') ) gaat ook helpen. Meer aerodynamische vrijheid ook.

Maar om de problemen te verhelpen zal die lijn doorgetrokken moeten worden. De domme brandstofregels moeten worden herzien, die dienen geen enkel nut. De restrictie-campagne die gevoerd wordt sinds 2009 moet een halt worden toegeroepen en men moet eindelijk eens toegeven dat die strategie niet werkt. Dan kunnen we verder, maar ik heb zo'n vermoeden dat er voor het einde van dit jaar nog geen overeenstemming is voor de technische 2017 regels.
Ben ik het mee eens. En ik zou ook graag meer banden zien in kwalificatie, maar goed blijkbaar is het belangrijk om de nadruk te leggen op het draaien van simulaties.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_160966304
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 21:10 schreef Fir3fly het volgende:
Het vrijgeven van motorontwikkeling zonder die belachelijke tokens ( :') ) gaat ook helpen.
Het is dan natuurlijk ook volslagen achterlijk dat een Sport die zich "The Pinnacle of Motorsport" noemt een dergelijke regel heeft. Dan heb je iets supergoed bedacht waarmee je zeker gaat winnen, maar dan kan je het niet uitvoeren want je hebt niet genoeg tokens.

:r }:| :(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_161019961
quote:

Zitje Alonso brak bij zware crash in Melbourne


De internationale autosportbond FIA is een onderzoek gestart naar het stoeltje van Fernando Alonso bij de Australische Grand Prix. De Spanjaard ontsnapte ongedeerd aan een heftig ongeluk in Melbourne, maar van zijn auto bleef weinig over. Corriere della Sera berichtte dat het zitje van Alonso de klap niet heeft overleefd.

Het stoeltje van de rijders mag natuurlijk niet breken. Dat is ook waarom de FIA er meteen achteraan gaat. Het zitje van Alonso brak ter hoogte van zijn schouders. De tweevoudig wereldkampioen kreeg een klap van 46G te verduren. Geen wonder dat de Spanjaard in de week na de Grand Prix van Australië last had van pijntjes.

FIA-arts Jurgen Lindemann vertelde aan Der Spiegel: "In de hedendaagse Formule 1 loop je bij zo'n crash geen ernstige verwondingen op, maar Alonso heeft natuurlijk wel geluk gehad. Hij heeft vorige week zeker spierpijn en pijnlijke botten gehad. Maar coureurs zijn topatleten, het verbaast me telkens hoe snel zij herstellen. Het is logisch dat Fernando het even rustig aan gedaan heeft om in Bahrein weer van de partij te kunnen zijn."
46G en stoeltje kapot :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 29 maart 2016 @ 12:19:45 #252
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_161020052
Nou ja, ook op een stoeltje zal elk team gewicht willen besparen. Blijkbaar is er iets teveel bespaard.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 maart 2016 @ 12:28:29 #253
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161020185
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 12:19 schreef twiFight het volgende:
Nou ja, ook op een stoeltje zal elk team gewicht willen besparen. Blijkbaar is er iets teveel bespaard.
Zo'n stoeltje moet ook gewoon aan de minimale eisen voldoen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_161020226
Zit ik met een vraag, in Q3 moet je verplicht 1 bandensoort gebruiken, maar kan je dan als team dan niet op die verplichte band een bankerlap rijden om vervolgens binnen te komen om banden te wisselen naar een setje harde/medium banden en deze tijd proberen te verbeteren? Of het lukt niet en coureur start op zachtste band waarmee hij bankerlap heeft gezet, of het lukt wel en je staat in de top8 met een andere strategie ?
Dan de vraag, mag dit ja of nee?
pi_161020283
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 12:30 schreef Meike26 het volgende:
Zit ik met een vraag, in Q3 moet je verplicht 1 bandensoort gebruiken, maar kan je dan als team dan niet op die verplichte band een bankerlap rijden om vervolgens binnen te komen om banden te wisselen naar een setje harde/medium banden en deze tijd proberen te verbeteren? Of het lukt niet en coureur start op zachtste band waarmee hij bankerlap heeft gezet, of het lukt wel en je staat in de top8 met een andere strategie ?
Dan de vraag, mag dit ja of nee?
Je aanname is al fout. Als je in Q3 terecht komt start je op de band waarmee je in Q2 de snelste tijd gezet hebt. Het maakt dus niet uit welke band je in Q3 gebruikt. Alleen moet je het extra setje zachte banden na afloop van de kwalificatie wel weer inleveren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 29 maart 2016 @ 12:33:38 #256
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_161020287
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 12:30 schreef Meike26 het volgende:
Zit ik met een vraag, in Q3 moet je verplicht 1 bandensoort gebruiken, maar kan je dan als team dan niet op die verplichte band een bankerlap rijden om vervolgens binnen te komen om banden te wisselen naar een setje harde/medium banden en deze tijd proberen te verbeteren? Of het lukt niet en coureur start op zachtste band waarmee hij bankerlap heeft gezet, of het lukt wel en je staat in de top8 met een andere strategie ?
Dan de vraag, mag dit ja of nee?
Volgens mij moet je nog steeds starten op de banden van Q2...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_161020317
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 12:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zo'n stoeltje moet ook gewoon aan de minimale eisen voldoen.
En dus zal men nu kijken of die minimale eisen wel voldoende zijn lijkt me zo.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_161020327
Oh :@ Maar dan zou je dus een verdomd hard rondje moeten stampen op de hardere band, wil je dat lukken :D
  dinsdag 29 maart 2016 @ 13:15:04 #259
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_161020970
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 12:36 schreef Meike26 het volgende:
Oh :@ Maar dan zou je dus een verdomd hard rondje moeten stampen op de hardere band, wil je dat lukken :D
Ja, maar gelukkig zit het veld dicht genoeg bij elkaar dat dat een groot risico is. Maar niemand zal een team proberen tegen te houden dit te doen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 29 maart 2016 @ 19:14:51 #260
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_161029598
Ik had ergens gelezen dat Las Vegas een contract had.
Weet iemand daar meer van?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_161029954
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:14 schreef nils7 het volgende:
Ik had ergens gelezen dat Las Vegas een contract had.
Weet iemand daar meer van?
http://www.skysports.com/(...)ls-bernie-ecclestone
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_161031230
Ben benieuwd of ze weer zo'n layout neerleggen, dat was echt een pareltje. :)



:')
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:52:25 #263
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_161032997
Beter die mickey mouse baan dan die in "autosport walhalla" Baku.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_161033036
Zo slecht was die baan niet. Ruim genoeg om in te halen.

Maar eerst zien dan geloven. Ze proberen nu al zo vaak een GP in de VS te houden en het komt nauwelijks van de grond. Een paar jaar COTA en ook dat circuit heeft nu moeite met betalen.

Blijkbaar zijn de opbrengsten de kosten niet waard.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 29 maart 2016 @ 21:27:26 #265
194695 franklop
Fran knock
pi_161034571
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:53 schreef sasquatsch het volgende:
Zo slecht was die baan niet. Ruim genoeg om in te halen.

Maar eerst zien dan geloven. Ze proberen nu al zo vaak een GP in de VS te houden en het komt nauwelijks van de grond. Een paar jaar COTA en ook dat circuit heeft nu moeite met betalen.

Blijkbaar zijn de opbrengsten de kosten niet waard.
Stiekem vond ik de races op Indy wel prima, volle tribunes ook geloof ik tot die farce van een GP
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_161042507
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 21:27 schreef franklop het volgende:

[..]

Stiekem vond ik de races op Indy wel prima, volle tribunes ook geloof ik tot die farce van een GP
Ze hadden gewoon die chicane neer moeten leggen. En vervolgens Michelin ongenadig hard op hun kloten moeten geven. Buiten de media om, achter de schermen. En dan was er niets aan de hand geweest en hadden ze gewoon in de US kunnen blijven :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_161053271
http://www.f1videos.tv/f1(...)ustralia-grand-prix/

Real Car Sound van de 2016 F1 auto's. Wat klinken de auto's niet zeg.
  woensdag 30 maart 2016 @ 20:58:43 #268
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_161058803
Meer Formule E eigenlijk omdat ze daar in het voorprogramma van gaan rijden:
http://www.theverge.com/2(...)t-photos-custom-cars

N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_161071102
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:40:16 #270
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_161071259
Stoffel debuut *O*

Kut voor Fernando -O-
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:53:22 #271
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161071477
Stoffel! _O_

Podium voor McLaren!
Please sir. When moon? When Mustang?
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 31 maart 2016 @ 12:56:43 #272
408813 crew  trein2000
pi_161071535
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:40 schreef Sinister-D- het volgende:
Stoffel debuut *O*

Kut voor Fernando -O-
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_161071596
quote:
11s.gif Op donderdag 31 maart 2016 01:55 schreef Geralt het volgende:
Ik bedenk me net wat; volgens mij moet Alfonso nog gekeurd worden door de FIA toch? Dat gebeurd altijd vlak voor het volgend weekend. Ik heb er niks van gelezen dattie al goedgekeurd is om te rijden (dus dat zal dan neem ik aan morgen (lees: donderdag) gebeuren?).

Zou gezien de klapper de kans bestaan dat hij van de FIA niet mag rijden en dat Stoffel zijn plekje in mag nemen voor de komende GP?
:+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_161071708
Alonso ;( -O-
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_161071715
quote:
9s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:07 schreef AldoTheApache het volgende:
Alonso ;( -O-
2 seizoenen op rij een race missen vanwege een crash; dat is den ik ook al lang niet meer voorgekomen. :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_161072098
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:40 schreef Sinister-D- het volgende:
Stoffel debuut *O*

Kut voor Fernando -O-
Wat moet ik bij zo'n medische keuring in de F1 voorstellen? In hoeverre is dat relevant, letten ze op blessures voor het rijden ofzo?
pi_161072156
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:26 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Wat moet ik bij zo'n medische keuring in de F1 voorstellen? In hoeverre is dat relevant, letten ze op blessures voor het rijden ofzo?
Ja. En dat gaat er serieus aan toe met scans en alles. En als men denkt dat nog een keer zo eenzelfde klap (hoe klein die kans ook is) nare lichamelijke gevolgen kan hebben dan mag je niet starten.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 31 maart 2016 @ 13:32:45 #278
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_161072208
toch wel benieuwd naar De Belg Stoffel Vandoorne
  donderdag 31 maart 2016 @ 13:33:42 #279
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_161072222
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:26 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Wat moet ik bij zo'n medische keuring in de F1 voorstellen? In hoeverre is dat relevant, letten ze op blessures voor het rijden ofzo?
in de CT scans hebben ze een afwijking gezien
pi_161072256
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:29 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja. En dat gaat er serieus aan toe met scans en alles. En als men denkt dat nog een keer zo eenzelfde klap (hoe klein die kans ook is) nare lichamelijke gevolgen kan hebben dan mag je niet starten.
Ah, thanks. ^O^

Ben een leek op het gebied van F1 :')
pi_161072364
quote:
6s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:37 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Ah, thanks. ^O^

Ben een leek op het gebied van F1 :')
Schuif komend weekend gezellig aan in het algemene F1 topic zou ik zeggen; dat gaat over de race dan. Kun je mee godveren en tieren als je favoriet uitvalt of iets of juichen als ie het goed doet.

Ook gezellig als je (nog) geen favoriet hebt overigens dat topic :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_161072376
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:42 schreef Geralt het volgende:

[..]

Schuif komend weekend gezellig aan in het algemene F1 topic zou ik zeggen; dat gaat over de race dan. Kun je mee godveren en tieren als je favoriet uitvalt of iets of juichen als ie het goed doet.

Ook gezellig als je (nog) geen favoriet hebt overigens dat topic :)
Ik probeer inderdaad wat meer F1 te kijken naast het voetbal. :)
  Forum Admin / PR donderdag 31 maart 2016 @ 13:44:11 #283
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_161072392
quote:
6s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:43 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Ik probeer inderdaad wat meer F1 te kijken naast het voetbal. :)
Verstandig van je.
pi_161072480
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:26 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Wat moet ik bij zo'n medische keuring in de F1 voorstellen? In hoeverre is dat relevant, letten ze op blessures voor het rijden ofzo?
Ook fysiek. Kun jij binnen x swconden riemen losmaken en uit de auto springen.
.
pi_161072530
Alonso zijn carrière is een beetje als een nachtkaars uit aan het gaan.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_161072565
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Alonso zijn carrière is een beetje als een nachtkaars uit aan het gaan.
Dat is het al sinds zijn 2de titel :X :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_161072766
quote:
11s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:53 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat is het al sinds zijn 2de titel :X :@
Tja, bij Ferrari had hij het heilige vuur nog wel en wat resultaten. Nu gaat het helemaal nergens meer over. Vorig jaar op punten verloren van Button en het kwalificatieduel was ook niet overtuigend. Net als vorig jaar moet hij nu ook weer een race missen na een crash. De man is op zijn retour. Erg zonde. Dit wordt weer een verloren jaar puntjes sprokkelen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_161072773
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:44 schreef Sked het volgende:

[..]

Verstandig van je.
:')
  donderdag 31 maart 2016 @ 14:12:53 #289
37887 Dauthi
Progressive
pi_161072964
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:02 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Tja, bij Ferrari had hij het heilige vuur nog wel en wat resultaten. Nu gaat het helemaal nergens meer over. Vorig jaar op punten verloren van Button en het kwalificatieduel was ook niet overtuigend. Net als vorig jaar moet hij nu ook weer een race missen na een crash. De man is op zijn retour. Erg zonde. Dit wordt weer een verloren jaar puntjes sprokkelen.
Hij is niet op zijn retour, hij is gedemotiveerd en gedesillusioneerd. Hij vertrekt naar Ferrari en Ferrari kan geen winnende auto bouwen, hij vertrekt bij Ferrari, en komt bij McLaren nog dieper in de put te zitten. Als extra klap in het gezicht lijkt Ferrari dit seizoen een auto te hebben die een race kan winnen.
Button is trouwens ook niet gemotiveerd bij McLaren, maar is wel Brits, dus stiff upper lip en take it on the chin.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_161073110
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:12 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Hij is niet op zijn retour, hij is gedemotiveerd en gedesillusioneerd. Hij vertrekt naar Ferrari en Ferrari kan geen winnende auto bouwen, hij vertrekt bij Ferrari, en komt bij McLaren nog dieper in de put te zitten. Als extra klap in het gezicht lijkt Ferrari dit seizoen een auto te hebben die een race kan winnen.
Button is trouwens ook niet gemotiveerd bij McLaren, maar is wel Brits, dus stiff upper lip en take it on the chin.
Voor enkel racewinst doet Alonso het niet meer. Hij wil nog een kampioenschap en zo lang Ferrari nog niet in staat is om een kampioenschap te winnen heeft hij (volgens eigen zeggen) geen spijt van zijn overstap.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_161073133
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:12 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Hij is niet op zijn retour, hij is gedemotiveerd en gedesillusioneerd. Hij vertrekt naar Ferrari en Ferrari kan geen winnende auto bouwen, hij vertrekt bij Ferrari, en komt bij McLaren nog dieper in de put te zitten. Als extra klap in het gezicht lijkt Ferrari dit seizoen een auto te hebben die een race kan winnen.
Button is trouwens ook niet gemotiveerd bij McLaren, maar is wel Brits, dus stiff upper lip en take it on the chin.
Ja klopt hij is zeker gedemotiveerd. Maar dat hij nu weer een race moet missen belooft ook niet veel goeds. Natuurlijk was het een spectaculaire crash maar de impact met de muur was niet bepaald hard. De man wordt een dagje ouder kennelijk. Ik zie ook niet echt perspectieven om weer aan de top te komen. Ferrari is een gesloten boek, Mercedes is team Hamilton en Horner heeft in het verleden aangegeven geen zin te hebben in Alonso. Dus het zal wel bij twee wereldtitels blijven. Te weinig voor zo'n grote coureur.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  donderdag 31 maart 2016 @ 14:24:56 #292
37887 Dauthi
Progressive
pi_161073165
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:21 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Voor enkel racewinst doet Alonso het niet meer. Hij wil nog een kampioenschap en zo lang Ferrari nog niet in staat is om een kampioenschap te winnen heeft hij (volgens eigen zeggen) geen spijt van zijn overstap.
Nee, dat is ook zo. Maar het zal wel pijn doen. Het is toch beter om voorin mee te rijden dan achterin rond te sukkelen.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  donderdag 31 maart 2016 @ 14:27:58 #293
37887 Dauthi
Progressive
pi_161073214
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Ja klopt hij is zeker gedemotiveerd. Maar dat hij nu weer een race moet missen belooft ook niet veel goeds. Natuurlijk was het een spectaculaire crash maar de impact met de muur was niet bepaald hard. De man wordt een dagje ouder kennelijk. Ik zie ook niet echt perspectieven om weer aan de top te komen. Ferrari is een gesloten boek, Mercedes is team Hamilton en Horner heeft in het verleden aangegeven geen zin te hebben in Alonso. Dus het zal wel bij twee wereldtitels blijven. Te weinig voor zo'n grote coureur.
Zijn enige kans lijkt McLaren te zijn, en dan moet Honda in 2017 alles op orde hebben. Ik denk dat het ook vanuit financieel oogpunt voor McLaren belangrijk is dat ze weer competitief zijn. Het is fijn dat ze andere bronnen van inkomsten hebben, autoverkopen design en engineering, maar het is van belang dat er weer sponsors op hun auto komt te staan.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  donderdag 31 maart 2016 @ 14:53:57 #294
34586 kepler
No bounce, no play
pi_161073790
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Alonso zijn carrière is een beetje als een nachtkaars uit aan het gaan.
Ik ben zelfs bang dat dit wel eens eind carriere kan zijn. Het lijkt erop dat de schade toch groter lijkt te zijn en dit gecombineerd met het ongeluk van vorig jaar, kan het wel eens zo zijn dat een nieuw ongeluk weleens slecht kan aflopen...

Daarbij was het zijn eigen inschattingsfout (hij wordt toch wat ouder...) en dit seizoen zal de McLaren ook niet zo snel op het podium komen.

Ik denk dat Alonso geen risico meer weer lopen op nog een zwaar ongeluk met ernstige gevolgen (mede door de eerdere ongelukken) en er misschien wel eens mee zal (moeten) stoppen
The line is a dot to you!
pi_161073985
quote:
2s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:53 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik ben zelfs bang dat dit wel eens eind carriere kan zijn. Het lijkt erop dat de schade toch groter lijkt te zijn en dit gecombineerd met het ongeluk van vorig jaar, kan het wel eens zo zijn dat een nieuw ongeluk weleens slecht kan aflopen...

Daarbij was het zijn eigen inschattingsfout (hij wordt toch wat ouder...) en dit seizoen zal de McLaren ook niet zo snel op het podium komen.

Ik denk dat Alonso geen risico meer weer lopen op nog een zwaar ongeluk met ernstige gevolgen (mede door de eerdere ongelukken) en er misschien wel eens mee zal (moeten) stoppen
Vorig jaar stond hij langs de kant met een hersenschudding, het gaat nu geloof ik om een rib. Dus einde carrière zal het nog niet zijn. Maar de man is kennelijk blessuregevoelig aan het worden. Het grootste probleem blijft natuurlijk het gebrek aan perspectief om weer aan de top te komen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_161074543
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Natuurlijk was het een spectaculaire crash maar de impact met de muur was niet bepaald hard.
quote:
The FIA has launched an investigation into Fernando Alonso’s spectacular Melbourne crash, with insiders saying the Spaniard was lucky to survive.

Reports including one in the Italian newspaper Corriere della Sera reveal the governing body’s probe follows revelations Alonso’s seat was actually broken as his McLaren-Honda flipped through the Albert Park gravel.

It is claimed Alonso’s carbo-fibre seat broke at around shoulder height due to forces exceeding 46G, triggering the investigation as the FIA aims to learn from the accident for the future.

The report said the all-new rearwards-facing, ultra slow-motion camera that was made mandatory in 2016 will be fundamental to the study.

And Corriere della Sera concluded: "If the chassis of the McLaren-Honda can be repaired for Bahrain, Alonso will have a new engine installed because it was heavily damaged in Australia."
Ik zou 46G niet 'niet bepaald hard' willen noemen, als zelfs zn carbon fiber stoeltje breekt.

En daarnaast een rib, waar hij veel pijn van heeft. Eigenlijk mag ie van geluk spreken dat ie er zo uit kon stappen.

Ondanks de pijn zou hij gewoon willen racen, maar de FIA heeft daar (om begrijpelijke redenen) een stokje voor gestoken. Als het aan Alonso lag zat ie dit weekend gewoon in de auto.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  donderdag 31 maart 2016 @ 15:34:00 #297
37887 Dauthi
Progressive
pi_161074766
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:23 schreef Ener-G het volgende:

[..]

[..]

Ik zou 46G niet 'niet bepaald hard' willen noemen, als zelfs zn carbon fiber stoeltje breekt.

En daarnaast een rib, waar hij veel pijn van heeft. Eigenlijk mag ie van geluk spreken dat ie er zo uit kon stappen.

Ondanks de pijn zou hij gewoon willen racen, maar de FIA heeft daar (om begrijpelijke redenen) een stokje voor gestoken. Als het aan Alonso lag zat ie dit weekend gewoon in de auto.
Bij 50G kan je dood gaan. Veel mazzel.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_161075904
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Alonso zijn carrière is een beetje als een nachtkaars uit aan het gaan.
Toch heeft hij (Volgens RTL GP) nog een record gebroken:

quote:
Wat niemand zich in Australië leek te realiseren, is dat Fernando daar een record vestigde: nooit eerder reed een coureur tien jaar na zijn laatste wereldtitel nog steeds in de Formule 1.
;)
pi_161075951
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:23 schreef Ener-G het volgende:

En daarnaast een rib, waar hij veel pijn van heeft. Eigenlijk mag ie van geluk spreken dat ie er zo uit kon stappen.
Het rare van gekneusde of gebroken ribben is dat het pas na een paar dagen pijn gaat doen; spreek uit ervaring.. :X

Donderdag misgegaan, zondagmiddag kon ik plots geen spier meer bewegen door de pijn.
pi_161076232
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:23 schreef Ener-G het volgende:

[..]

[..]

Ik zou 46G niet 'niet bepaald hard' willen noemen, als zelfs zn carbon fiber stoeltje breekt.

En daarnaast een rib, waar hij veel pijn van heeft. Eigenlijk mag ie van geluk spreken dat ie er zo uit kon stappen.

Ondanks de pijn zou hij gewoon willen racen, maar de FIA heeft daar (om begrijpelijke redenen) een stokje voor gestoken. Als het aan Alonso lag zat ie dit weekend gewoon in de auto.
Ben ook verbaasd te lezen dat sommige het wel vonden meevallen. Het niet mogen racen heeft niks met leeftijd te maken.
  donderdag 31 maart 2016 @ 17:00:55 #301
34586 kepler
No bounce, no play
pi_161076745
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:02 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Vorig jaar stond hij langs de kant met een hersenschudding, het gaat nu geloof ik om een rib. Dus einde carrière zal het nog niet zijn. Maar de man is kennelijk blessuregevoelig aan het worden. Het grootste probleem blijft natuurlijk het gebrek aan perspectief om weer aan de top te komen.
ow dat had ik nog niet gezien. Dan zal het misschien wel meevallen, dacht dat het weer om zijn hoofd ging

quote:
In Bahrein blijft de voormalig wereldkampioen gewoon bij het team. Naar huis vertrekken was geen optie voor hem. "Dat stelde het team voor. "No way", zei ik. Ik wil hier zien hoe de auto presteert, wat de nieuwe updates inhouden en Stoffel Vandoorne helpen."
Bovenstaande is ook weer mooi :D
The line is a dot to you!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')