abonnement Unibet Coolblue
pi_160704447
Sidepods kan ik ook niet in die tijd plaatsen.

Als ik moet gokken dan klopt het en is dit de nieuwe livery of het is een niet F1 auto uit een andere klasse van een tijd geleden. Geen idee. Veel te onduidelijk. Morgen is de presentatie toch? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 16 maart 2016 @ 00:47:48 #122
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160704450
Neem je ons in de maling vosss?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 16 maart 2016 @ 00:50:08 #123
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_160704488
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2016 00:44 schreef Geralt het volgende:

[..]

Heeft die ooit gereden met zwarte zijkanten van de voorspoiler? Tevens de banden lijken niet op die van toen voor zover ik uit die vage foto op kan maken.

De setting ziet er oud uit, maar het klopt niet met de Jordan tijd. Toen waren de achtervleugels veel breder en lager toch?
die hadden idd, gele zijkanten aan de voorspoiler ook de banden komen met Pirelli overeen.
  woensdag 16 maart 2016 @ 00:52:03 #124
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_160704516
lijkt deze er niet op?

pi_160704538
Nee. Gele zijkanten voorvleugel, witte tekst op de banden, lagere achtervleugel en andere sidepods.

Dat lijkt er totaal niet op.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160704622
quote:
9s.gif Op woensdag 16 maart 2016 00:47 schreef Fir3fly het volgende:
Neem je ons in de maling vosss?
Nee. Op twitter wordt gesuggereerd dat dit de nieuwe livery zou zijn, maar de oorsprong van die foto lijkt onbekend.

Google levert ook niks op.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160704885
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2016 00:57 schreef Geralt het volgende:
Google levert ook niks op.
Behalve dan dat de zoon van ene Diane dit gepost zou hebben op zn facebook nadat ie de foto gemaakt had en dattie gecontacteerd werd door Renault met het verzoek dit weg te halen.

In hoeverre je dat moet geloven is natuurlijk ook maar de vraag.
Jammer dat de foto niet iets duidelijker is. Ik ben wel benieuwd naar welke auto dat het is :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160705657
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2016 00:57 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nee. Op twitter wordt gesuggereerd dat dit de nieuwe livery zou zijn, maar de oorsprong van die foto lijkt onbekend.

Google levert ook niks op.
Klopt. Ik postte dit ook al in het algemene topic. Zou voor een fotoshoot zijn geweest van de nieuwe livery, die vandaag wordt onthuld.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_160706072
Als het zo is had er wat meer zwart in gemogen. Maar opvallen zal ie wel.
  woensdag 16 maart 2016 @ 09:47:41 #130
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_160707671
Het is wel degelijk de nieuwe Renault! Ze twitteren zelf dit filmpje:

pi_160707811
Even zonder geluid gekeken want op werk, maar wat een debiel filmpje...

Auto is wel lekker geel, valt lekker op zio'n rijdende banaan :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 16 maart 2016 @ 10:04:23 #132
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_160707974
  woensdag 16 maart 2016 @ 10:10:39 #133
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160708088
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is wel degelijk de nieuwe Renault! Ze twitteren zelf dit filmpje:

dat is een WSR FR3.5 _O- met nieuwe livery, dat dan weer wel.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 16 maart 2016 @ 10:13:09 #134
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_160708138
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:10 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

dat is een WSR FR3.5 _O- met nieuwe livery, dat dan weer wel.
Haha klopt je hebt helemaal gelijk :P

Maar intussen wel foto's dus van de echte nieuwe wagen (in nieuwe livery)
  woensdag 16 maart 2016 @ 10:14:33 #135
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_160708172
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 00:52 schreef THEFXR het volgende:
lijkt deze er niet op?

[ afbeelding ]
Wel toffe combi was dit, Firman met de geel/groene helm in de gele Jordan ^O^
  woensdag 16 maart 2016 @ 10:14:34 #136
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_160708173
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is wel degelijk de nieuwe Renault! Ze twitteren zelf dit filmpje:

Mijn god wat slecht. :X
pi_160708189
Mijn ogen, ze bloeden :') _O- :D
Ja doei.
pi_160708232
RenaultSportF1 twitterde op woensdag 16-03-2016 om 09:49:21 Here she is folks, in all her gloriously yellowness - the R.S.16! #YELLOW https://t.co/qhB0BShBgx reageer retweet
ForceIndiaF1 twitterde op woensdag 16-03-2016 om 10:15:01 @RenaultSportF1 I tawt I taw a puddy tat... I mean, car. https://t.co/CvQu11ElWu reageer retweet
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 maart 2016 @ 10:18:29 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160708250
Briljante reactie _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160708400
https://twitter.com/hasht(...)cal=default&src=hash

Zal langzaam aan gevuld worden denk ik zo _O-
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_160710079
Ik vinnem wel tof...
  woensdag 16 maart 2016 @ 12:13:06 #143
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160710842
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Mijn god wat slecht. :X
Inderdaad ja, geen Carmen in bikini...
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_160711837
Toch wel fraaie livery.
pi_160713000
Knalgeel. Zoals verwacht. Mooier dan verwacht ook. Gave livery :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160718401
Ik vind hem er ook tof uitzien ^O^
pi_160718752
Puike livery. Geel O+
pi_160724662
Vettel heeft zijn auto Margherita genoemd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 maart 2016 @ 21:54:08 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160724770
Het is niet voor niets de goedkoopste pizza :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160725934
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 18:50 schreef ElmarO het volgende:
Puike livery. Geel O+
Indd, ook leuk dat zwarte honeycomb gebeuren achteraan. Ergens had ik gehoopt dat dat motief in een iets andere tint geel ook te zien was :D
pi_160726282
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 22:22 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Indd, ook leuk dat zwarte honeycomb gebeuren achteraan. Ergens had ik gehoopt dat dat motief in een iets andere tint geel ook te zien was :D
Had misschien ook wel leuk kunnen zijn. Maar wat zwart breekt mooi.
  donderdag 17 maart 2016 @ 10:10:31 #152
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160732404
Aston Martin wordt partner van Red Bull :o

Mooi voor het team, maar jammer voor Force India!

Heeft RBR vanaf volgend jaar wellicht toch nieuwe motoren?
Please sir. When moon? When Mustang?
  donderdag 17 maart 2016 @ 10:15:28 #153
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_160732502
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:10 schreef Rossdale het volgende:
Aston Martin wordt partner van Red Bull :o

Mooi voor het team, maar jammer voor Force India!

Heeft RBR vanaf volgend jaar wellicht toch nieuwe motoren?
Zou tof zijn, vooral voor Sainz of Verstappen die misschien de overstap gaan maken volgend jaar.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  donderdag 17 maart 2016 @ 10:17:32 #154
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160732532
quote:
2s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:15 schreef Fopje het volgende:

[..]

Zou tof zijn, vooral voor Sainz of Verstappen die misschien de overstap gaan maken volgend jaar.
Nouja dat weet je niet, Honda heeft nou ook niet bepaald een spetterende intrede gedaan :P
Please sir. When moon? When Mustang?
  donderdag 17 maart 2016 @ 10:21:02 #155
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_160732583
quote:
3s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:17 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Nouja dat weet je niet, Honda heeft nou ook niet bepaald een spetterende intrede gedaan :P
Dat is zo, Maar in ieder geval een "eigen" motor. Geen klantenmotor waarmee ze sowieso kansloos zijn op een WK.

Mag Aston Martin nu ook al meehelpen met de Renault / Tag Heuer motor die ze er nu in hebben hangen?
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  donderdag 17 maart 2016 @ 10:23:57 #156
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160732645
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:10 schreef Rossdale het volgende:
Aston Martin wordt partner van Red Bull :o

Heeft RBR vanaf volgend jaar wellicht toch nieuwe motoren?
Geen Aston Martin in ieder geval.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 17 maart 2016 @ 10:24:45 #157
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160732663
quote:
2s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:21 schreef Fopje het volgende:

[..]

Dat is zo, Maar in ieder geval een "eigen" motor. Geen klantenmotor waarmee ze sowieso kansloos zijn op een WK.

Mag Aston Martin nu ook al meehelpen met de Renault / Tag Heuer motor die ze er nu in hebben hangen?
Dit is een marketingpartnerschap. Eigenlijk alleen maar omdat Newey met AM een soort supercar gaat maken. In ruil daarvoor krijgt AM een sticker op de Red Bull. Verder is het niets.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160732679
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:10 schreef Rossdale het volgende:
Aston Martin wordt partner van Red Bull :o

Mooi voor het team, maar jammer voor Force India!

Heeft RBR vanaf volgend jaar wellicht toch nieuwe motoren?
Aston Martin gaat geen motoren bouwen voor RBR. Eerder dat er Mercedes motoren in komen. Aston Martin is (deels) van Mercedes. Maar die kans acht ik klein.

Er zal wel RBR techniek in de nieuwe Aston Martin komen die door Newey ontworpen gaat worden, maar dat is een project dat al een tijdje aan de gang is.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 17 maart 2016 @ 10:38:32 #159
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160732936
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is een marketingpartnerschap. Eigenlijk alleen maar omdat Newey met AM een soort supercar gaat maken. In ruil daarvoor krijgt AM een sticker op de Red Bull. Verder is het niets.
Voor dit jaar inderdaad wel ja. Aangezien ze nu een deal met TAG/Renault hebben zal zoiets nu uiteraard nooit openlijk gecommuniceerd worden.
Please sir. When moon? When Mustang?
  donderdag 17 maart 2016 @ 10:39:35 #160
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160732966
quote:
3s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:38 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Voor dit jaar inderdaad wel ja. Aangezien ze nu een deal met TAG/Renault hebben zal zoiets nu uiteraard nooit openlijk gecommuniceerd worden.
De reden daarvoor is omdat er verder niets is. Aston Martin heeft nul interesse in F1 als constructeur. Die hele zogenaamde deal met Force India was ook alleen maar gebakken lucht.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 17 maart 2016 @ 10:42:50 #161
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160733028
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De reden daarvoor is omdat er verder niets is. Aston Martin heeft nul interesse in F1 als constructeur. Die hele zogenaamde deal met Force India was ook alleen maar gebakken lucht.
Grote kans, maar we zullen het zien :)
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_160735951
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De reden daarvoor is omdat er verder niets is. Aston Martin heeft nul interesse in F1 als constructeur. Die hele zogenaamde deal met Force India was ook alleen maar gebakken lucht.
Dat ging ook alleen maar over naamgeving van het team, geen eigenaarschap.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 17 maart 2016 @ 13:49:31 #163
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160737409
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 12:51 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat ging ook alleen maar over naamgeving van het team, geen eigenaarschap.
Dat is juist.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160740512
quote:
Engine tokens spent

Ferrari 23 (9 remaining)
Honda 18 (14 remaining)
Mercedes 19 (13 remaining)
Renault 7 (25 remaining)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 17 maart 2016 @ 23:34:11 #165
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_160752425
Ik kan zelf ook wel wat redenen bedenken, maar het is toch opzienbarend dat de fabrikanten die het meest moeten verbeteren de minste tokens hebben gespendeerd.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 17 maart 2016 @ 23:36:48 #166
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160752506
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:34 schreef twiFight het volgende:
Ik kan zelf ook wel wat redenen bedenken, maar het is toch opzienbarend dat de fabrikanten die het meest moeten verbeteren de minste tokens hebben gespendeerd.
Zo raar is het niet, Honda en Renault hebben 2016 al min of meer opgegeven en wachten op de 2017 regels. Ferrari gooit alles op dit jaar en Mercedes wacht hoe Ferrari het gaat doen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160752824
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zo raar is het niet, Honda en Renault hebben 2016 al min of meer opgegeven en wachten op de 2017 regels. Ferrari gooit alles op dit jaar en Mercedes wacht hoe Ferrari het gaat doen.
Terwijl er in 2017 voor de motoren niet zoveel veranderd. Alleen dat de ontwikkeling helemaal vrijgegeven wordt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_160754366
Ik denk eerder te maken heeft met een andere tactiek en budget. Ferrari wil er gelijk vanaf het begin bij zitten en hebben ook het budget om dat te doen. Honda en Renault doen wat zuiniger aan en komen denk ik gedurende het jaar nog met één of meerdere updates als ze ook meer race-data hebben.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 09:29:56 #169
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160755569
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:51 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Terwijl er in 2017 voor de motoren niet zoveel veranderd. Alleen dat de ontwikkeling helemaal vrijgegeven wordt.
Dat weten we pas zeker op 30 april, we hebben al gezien dat de regels een aantal keren per dag kunnen veranderen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160761568
"Extra wings" :')

Ja doei.
pi_160791335
Deze kwam ik net tegen ;

quote:
F1-coureurs mogen tear-off strips niet langer op het circuit of in de pitstraat gooien. Wanneer zij dat toch doen, volgt mogelijk een straf vanuit de FIA.

Voorafgaand aan de kwalificatie stuurde wedstrijdleider Charlie Whiting een bericht aan de teams, waarvan Motorsport.com een kopie heeft ingezien, met de mededeling dat de rijders overbodige tear-offs niet langer zomaar weg mogen gooien. De reglementen verbieden dergelijke acties, zo benadrukte hij. Artikel 1.2 van hoofdstuk 3 van de International Sporting Code schrijft duidelijk voor wat alle rijders in open formuleauto’s wel en niet mogen: “Tear-offs die bevestigd zijn aan vizieren, mogen niet op de baan of in de pitstraat gegooid worden.”

Rijders maken al lange tijd gebruik van deze tear-offs, welke verwijderd worden wanneer het zicht afneemt vanwege onderdelen, vloeistoffen of andere viezigheid. Er volgde geen officiële verklaring waarom de kwestie nu weer werd benadrukt, maar bronnen suggereerden dat teams niet blij zijn met tear-offs die vast komen te zitten aan de auto en de prestaties verminderen. In het verleden is het meerdere malen voorgekomen dat een tear-off in de brakeduct terecht kwam, waarna de coureur in kwestie moest opgeven vanwege oververhitte remmen.

De striktere regels betekenen dat rijders hun tear-offs nu moeten bewaren in de cockpit, of moeten verwijderen tijdens een pitstop.
Bron

Bij het lezen van titel en 1e alinea dacht ik nog.. jemig wat slechte 1 april grap. Maar er valt wel zeker wat voor te zeggen. Denk dat het ook wel weer iets toevoegd aan de concentratie van de coureur.. Alleen dat het dan weer gelijk bestraft moet worden.. :')
pi_160791433
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 19:55 schreef Meike26 het volgende:
Deze kwam ik net tegen ;

[..]

Bron

Bij het lezen van titel en 1e alinea dacht ik nog.. jemig wat slechte 1 april grap. Maar er valt wel zeker wat voor te zeggen. Denk dat het ook wel weer iets toevoegd aan de concentratie van de coureur.. Alleen dat het dan weer gelijk bestraft moet worden.. :')
Lijkt me een kleine moeite. Ik neem aan dat een F1-auto ook gewoon een asbakje heeft, toch? Naast de sigarettenaansteker?
pi_160791534
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 19:58 schreef k_man het volgende:

[..]

Lijkt me een kleine moeite. Ik neem aan dat een F1-auto ook gewoon een asbakje heeft, toch? Naast de sigarettenaansteker?
Voorbij het knopje van de kruisverwarmer wellicht ?
pi_160793742
Komt de wedstrijd morgen op tv?
  zaterdag 19 maart 2016 @ 21:02:25 #175
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_160793924
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 20:57 schreef Dirkos1987 het volgende:
Komt de wedstrijd morgen op tv?
ziggo sport kanaal 14
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_160794352
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 19:55 schreef Meike26 het volgende:
Deze kwam ik net tegen ;

[..]

Bron

Bij het lezen van titel en 1e alinea dacht ik nog.. jemig wat slechte 1 april grap. Maar er valt wel zeker wat voor te zeggen. Denk dat het ook wel weer iets toevoegd aan de concentratie van de coureur.. Alleen dat het dan weer gelijk bestraft moet worden.. :')
"Foei, niet meer doen" zeggen, helpt niet zo veel, denk ik.
in a crowd you lose humanity
pi_160795571
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 21:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

"Foei, niet meer doen" zeggen, helpt niet zo veel, denk ik.
Nee, maar coureurs weten zelf ook wel welk nadeel ze er zelf van hebben + het kan maar zo zijn dat je je eigen tear-off van het asfalt in je brakeduct krijgt. Meer dus een fatsoenskwestie en dan is een beetje sportiviteit al voldoende om het aantal tearoffs op het asfalt drastisch te verminderen = veel lagere kans op hinder bij jezelf en andere teams. Ze willen of moeten alles maar bestraffen, gewoon een gentlemens agreement en klaar.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 19 maart 2016 @ 22:51:41 #178
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160797369
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 19:55 schreef Meike26 het volgende:
Deze kwam ik net tegen ;

[..]

Bron

Bij het lezen van titel en 1e alinea dacht ik nog.. jemig wat slechte 1 april grap. Maar er valt wel zeker wat voor te zeggen. Denk dat het ook wel weer iets toevoegd aan de concentratie van de coureur.. Alleen dat het dan weer gelijk bestraft moet worden.. :')
dat werd in ieder geval vroeger wel eens als trucje gedaan. Als je concurrent achter je reed even een tear of eraf, misschien kwam hij in de wagen van je tegenstander.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_160885873
Nieuwtje of speculatie, wel interessante stof die ook wel rijmt met de problemen die de Ferrari teams hadden bij de tests.. :)

http://grandprixradio.nl/(...)eheim-van-ferrari-f1
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 maart 2016 @ 14:23:48 #180
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160886029
Het kan wel verklaren waarom ze al 23 tokens gebruikt hebben dit jaar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160886521
Ook dat ja, op korte en bochtige circuits zullen ze er dus wel voordeel mee hebben, Hongarij word dan een walk-over voor het team ?! Erg interessant en leuk dat er dan dit jaar toch een noviteit is in de sport ^O^
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 maart 2016 @ 14:55:57 #182
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160886661
Het kan ook de uitspraken van Ferrari verklaren waarom er nog zoveel meer in het vat zit dit jaar, omdat ze door die radicale verandering aan de motor nog niet optimaal in hebben kunnen zetten op bijvoorbeeld de aerodynamica. Je kunt namelijk ook te veel in een keer veranderen ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:11:29 #183
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_160886977
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 21:48 schreef Meike26 het volgende:
Ze willen of moeten alles maar bestraffen, gewoon een gentlemens agreement en klaar.
Coureurs houden zich niet aan gentlemans agreements, dat blijkt telkens weer Het zijn super competatieve alpha mannetjes, die in alles de grens opzoeken, dus ook de regels.Dus je kan niet anders.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:47:12 #184
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160887692
Eindelijk, de coureurs komen in actie:
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160887731
Je was me net voor, maar indd _O_ ^O^
  woensdag 23 maart 2016 @ 16:02:20 #186
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160887970
Hehe, het woord cool gebruiken in een officiele brief :D Ik kan het wel waarderen
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_160888317
Alsof de FIA en FOM naar de coureurs luisteren :')
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_160888366
Nouja, ze hebben nu wel een statement en als de FIA/FOM weer eens wat bedenkt, dan zal de GPDA ook denken en zeggen "Think again" + verwijzing naar dit agreement. Als ze daar dan ook niet naar willen luisteren zullen ze snel een boycot kunnen verwachten van de coureurs.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 maart 2016 @ 19:57:06 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160893503
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:48 schreef Meike26 het volgende:
Ook dat ja, op korte en bochtige circuits zullen ze er dus wel voordeel mee hebben, Hongarij word dan een walk-over voor het team ?! Erg interessant en leuk dat er dan dit jaar toch een noviteit is in de sport ^O^
Misschien wel niet, want wat ik een beetje begrijp op dingen die ik op F1-tech websites lees is dat Mercedes deze technologie al gebruikt. Ziedaar ook direct de verklaring waarom de motoren veel minder brandstof verbruikten dan Ferrari of Renault.

Mercedes is er in het begin van de jaren 2000 mee begonnen experimenteren en het heeft ze jaren gekost om de technologie onder de knie te krijgen en de nadelen te beperken. DiesOtto, zoals het concept heet is inmiddels gemeengoed in het bedrijf geworden en meer fabrikanten volgen.

Ferrari heeft het zich in enkele jaren tijd eigen moeten maken. Mijn vermoeden is trouwens dat het concept van HCCI al redelijk snel door hun hoofden speelde toen de overstap naar de 1,6 liter V6-turbo aangekondigd werd, maar omdat alles zeer nauw luistert heeft het even geduurd voordat ze zover waren dat ze het toe konden passen, zeker omdat je per jaar maar vier of vijf motoren mag gebruiken.

Mercedes is Ferrari natuurlijk nog wel een stapje voor als het om HCCI gaat en het schijnt dat Mercedes nog een net iets hogere druk in de verbrandingskamers kan bereiken dan Ferrari, maar het verschil is deze winter behoorlijk gedicht door de overstap van Ferrari. Renault zal wel moeten volgen, terwijl ik geen idee heb hoe het met de motorensituatie bij Honda zit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160893847
Honda gaat voor een ALS systeem ;) dat zou wat zijn zeg... ik denk dat dan het lawaai ook weer extreem wordt.
pi_160894144
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:14 schreef Meike26 het volgende:
Nieuwtje of speculatie, wel interessante stof die ook wel rijmt met de problemen die de Ferrari teams hadden bij de tests.. :)

http://grandprixradio.nl/(...)eheim-van-ferrari-f1
Quatch, HCCI gebruik je om een krachtige motor onder zeer lage belastingen efficient te laten draaien. Dus een in een zeer krachtige straatauto, die met 70 over de binnenweg wil cruisen. Het hele concept van een formule 1 motor is juist zo efficient mogelijk op hoog vermogen te draaien. Dit is het tegenovergestelde van HCCI.
.
  woensdag 23 maart 2016 @ 20:21:36 #192
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160894306
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:28 schreef Meike26 het volgende: Als ze daar dan ook niet naar willen luisteren zullen ze snel een boycot kunnen verwachten van de coureurs.
geloof je 't zelf?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_160894397
De kwalificatie gaat wellicht toch niet terug naar het systeem van vorig jaar
http://www.motorsport.com(...)-for-bahrain-681873/
quote:
Formula 1 may hold back on reverting to the old style qualifying for the Bahrain Grand Prix, amid a last-minute push to trial a tweaked elimination format instead.

Ahead of key votes that are to take place over the next 24 hours, sources have revealed that there is a move to keep the new elimination format for Q1 and Q2 (with extended running), and change only the final session back to how it was last year.

The fiasco surrounding the end to Q3 at the season-opening Australian Grand Prix – when there were no cars on track and the top-eight race order was set well before the chequered flag – prompted teams to agree unanimously on Sunday morning to ditch the new style sessions in their entirety.

The plan was for F1 to go back immediately to the old qualifying system for the next race in Bahrain, while longer term evaluation was done on potentially bringing back a tweaked elimination format for 2017.

Potential U-turn on the U-turn

However, high level sources have revealed that such a move has not secured the automatic backing that some had been expecting from the FIA – and an alternative plan is being considered.

With the F1 Commission and the FIA's World Motor Sport Council due to decide before the end of Thursday about what will happen for Bahrain, it is understood that support is now being garnered for a compromise arrangement for the next race.

As a one-off, efforts are being made in some quarters to keep for Bahrain the new Q1 and Q2 elimination formats but extending the periods before the knock-out, and then have a more traditional Q3 that runs like the old system.

That will then give F1 more time to fully understand if it can get the elimination format working.

Long-term plan yet to be settled

Once the Bahrain system has played out, F1 chiefs would then be able to work on a permanent plan that can be put in place for the remainder of the season.

Due to F1's governance process, any change to the rules requires unanimous support – and without that, the Australian-style elimination format would have to remain in place.

So even though teams would prefer to go back to last year's system, without the FIA's backing then there is no chance of that rule change going through.

It could be then that to align Ecclestone, the teams and the FIA, the tweaked version may have to be accepted by all parties as a compromise deal.
*O* Let's fix what isn't broken *O*
in a crowd you lose humanity
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 maart 2016 @ 20:25:47 #194
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160894430
Mooi :)
Geef dat nieuwe systeem gewoon een kans }:|
De teams leren er vanzelf mee omgaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 23 maart 2016 @ 20:33:04 #195
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_160894598
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 19:58 schreef k_man het volgende:

[..]

Lijkt me een kleine moeite. Ik neem aan dat een F1-auto ook gewoon een asbakje heeft, toch? Naast de sigarettenaansteker?
gewoon boven je helm gooien, de airduct vreet ze wel op.
pi_160894607
Het probleem van de knock-out kwalificatie is dat met het huidige bandenreglement je per sessie sowieso al maximaal 2 snelle ronden kunt neerzetten (ook onder het systeem van 2015). Wat gebeurt er dus: alle teams gaan heel snel een snel rondje neerzetten. De topteams (Mercedes, Ferrari, Williams) zijn dan al zeker om door te gaan. De langzaamste teams hebben echter geen tijd meer om nog een tweede rondje te doen, want die zitten dan al in de knock-outfase.

Het gaat echt niet gebeuren met dit systeem continue auto's op de baan zijn, die de ene snelle ronde na de andere neerzetten. Dat kan namelijk niet met de huidige banden. Ook met andere banden overigens al niet echt, want ook die zijn in principe het snelst als ze vers zijn en dan wil je dus zo licht mogelijk rijden.
in a crowd you lose humanity
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 maart 2016 @ 20:39:17 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160894793
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:16 schreef Fer het volgende:

[..]

Quatch, HCCI gebruik je om een krachtige motor onder zeer lage belastingen efficient te laten draaien. Dus een in een zeer krachtige straatauto, die met 70 over de binnenweg wil cruisen. Het hele concept van een formule 1 motor is juist zo efficient mogelijk op hoog vermogen te draaien. Dit is het tegenovergestelde van HCCI.
Vergeet niet dat Mercedes al zeer lang bezig is met HCCI. Het luistert erg nauw om alles werkend te krijgen en het is niet onmogelijk voor de Formule 1. Mogelijk is het een combinatie van HCCI en een meer conventionele motor in het slechtste geval.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160894808
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:25 schreef Nattekat het volgende:
Mooi :)
Geef dat nieuwe systeem gewoon een kans }:|
De teams leren er vanzelf mee omgaan.
Waarom denk je dat het beter gaat worden dan? Er reden meer auto's op de baan ja, maar meer actie?
Bij de laatste paar auto's was er sowieso geen druk aangezien ze het toch niet gingen halen.

Wat is er trouwens met de Ultrasoft gebeurd? Ik dacht dat die in Q3 ingezet mocht worden...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 maart 2016 @ 20:41:00 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160894850
Die band komt nog. Monaco is volgens mij de eerste keer
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 maart 2016 @ 20:42:52 #200
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160894916
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:39 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het beter gaat worden dan? Er reden meer auto's op de baan ja, maar meer actie?
Bij de laatste paar auto's was er sowieso geen druk aangezien ze het toch niet gingen halen.

Wat is er trouwens met de Ultrasoft gebeurd? Ik dacht dat die in Q3 ingezet mocht worden...
Omdat teams er leren mee om te gaan en het uiteindelijk wel gaan halen.

Dat het in Q3 afgeschaft kan worden ben ik het wel mee eens.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_160895029
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Omdat teams er leren mee om te gaan en het uiteindelijk wel gaan halen.

Dat het in Q3 afgeschaft kan worden ben ik het wel mee eens.
Kweet niet... ik zat wel even verbaasd te kijken toen iemand die bezig was met een in-lap de timer in z'n schoot geworden kreeg, die kon meteen de pits in omdat hij het toch niet meer ging halen 8)7
pi_160895045
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vergeet niet dat Mercedes al zeer lang bezig is met HCCI. Het luistert erg nauw om alles werkend te krijgen en het is niet onmogelijk voor de Formule 1. Mogelijk is het een combinatie van HCCI en een meer conventionele motor in het slechtste geval.
Ik betwijfel het. Het concept van HCCI is vooral gunstig om efficientie te combineren met een lage NOx uitstoot, NOx is schadelijk voor mensen en vervuilt de lucht rond steden.

NOx uitstoot is geen probleem voor een formule 1 wagen, dus kunnen ze meer conventionele methoden gebruiken om ultralean te draaien, of bekende DI technieken gebruiken.

Ik denk dat de grootste voordeel nog steeds de split turbo is en de oversized mgu-h en de voorsprong van Mercedes op harvest-deployment strategien van het hybride systeem.
.
pi_160895497
https://en.wikipedia.org/(...)compression_ignition

quote:
Advantages

• Since HCCI engines are fuel-lean, they can operate at diesel-like compression ratios (>15), thus achieving 30% higher efficiencies than conventional SI gasoline engines.[2]
• Homogeneous mixing of fuel and air leads to cleaner combustion and lower emissions. Because peak temperatures are significantly lower than in typical SI engines, NOx levels are almost negligible. Additionally, the technique does not produce soot.[3]
• HCCI engines can operate on gasoline, diesel fuel, and most alternative fuels.[4]
• HCCI avoids throttle losses, which further improves efficiency.[5]

Disadvantages
• Achieving cold start capability.
• High in-cylinder peak pressures may damage the engine.
• High heat release and pressure rise rates contribute to engine wear.
• Autoignition is difficult to control, unlike the ignition event in SI and diesel engines, which are controlled by spark plugs and in-cylinder fuel injectors, respectively.[6]
• HCCI engines have a small power range, constrained at low loads by lean flammability limits and high loads by in-cylinder pressure restrictions.[7]
• Carbon monoxide (CO) and hydrocarbon (HC) pre-catalyst emissions are higher than a typical spark ignition engine, caused by incomplete oxidation (due to the rapid combustion event and low in-cylinder temperatures) and trapped crevice gases, respectively.[8]
Van wiki geplukt... maar als ik dat zo lees heeft het niet echt veel voordeel voor een F1 motor?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 maart 2016 @ 21:00:00 #204
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160895625
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:57 schreef SnowOokami het volgende:
https://en.wikipedia.org/(...)compression_ignition

[..]

Van wiki geplukt... maar als ik dat zo lees heeft het niet echt veel voordeel voor een F1 motor?
Zuiniger. Daar kom je al een heel eind mee.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 maart 2016 @ 21:00:23 #205
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160895642
In heel ander nieuws: De Formule 1 verdwijnt in Groot Brittanië achter de decoder :W

Britse Sky Sports verkrijgt exclusieve uitzendrechten F1 vanaf 2019
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 maart 2016 @ 21:04:55 #206
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160895876
Iemand op de FP trekt het verband tussen Kimi's brandje en het nieuwe systeem... dat zou zomaar wel eens de reden kunnen zijn dat de inlaat zo heet is geworden...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport / Devops woensdag 23 maart 2016 @ 21:14:10 #207
176766 crew  zoem
zoemt
pi_160896228
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 21:04 schreef Nattekat het volgende:
Iemand op de FP trekt het verband tussen Kimi's brandje en het nieuwe systeem... dat zou zomaar wel eens de reden kunnen zijn dat de inlaat zo heet is geworden...
Dat was toch een oververhitte turbo?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 maart 2016 @ 21:21:28 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160896472
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:46 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik betwijfel het. Het concept van HCCI is vooral gunstig om efficientie te combineren met een lage NOx uitstoot, NOx is schadelijk voor mensen en vervuilt de lucht rond steden.

NOx uitstoot is geen probleem voor een formule 1 wagen, dus kunnen ze meer conventionele methoden gebruiken om ultralean te draaien, of bekende DI technieken gebruiken.

Ik denk dat de grootste voordeel nog steeds de split turbo is en de oversized mgu-h en de voorsprong van Mercedes op harvest-deployment strategien van het hybride systeem.
mja, hoe verklaar je dan dat die Mercedes in de afgelopen jaren zoveel zuiniger liep dan de Ferrari, terwijl bijvoorbeeld Ferrari toch echt wel flink ingezet had op meer efficiëntie, betere MGU en een grotere turbo?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160896787
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2016 21:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, hoe verklaar je dan dat die Mercedes in de afgelopen jaren zoveel zuiniger liep dan de Ferrari, terwijl bijvoorbeeld Ferrari toch echt wel flink ingezet had op meer efficiëntie, betere MGU en een grotere turbo?
Omdat Mercedes de turbo opzet in 2014 meteen goed had. Waarschijnlijk in 2012 op de testbank zelfs al. Daardoor hebben ze altijd een voorsprong gehad wat de beste manier hun hybride systemen in te zetten. Ferrari had dit pas in 2015 voor elkaar en konden toen pas beginnen met finetunen. Honda heeft het (hopelijk) dit jaar pas voor elkaar. En beginnen nu pas, met minstens twee jaar praktijk achterstand.

Een goede turbo is een stap, hoe deze optimaal te gebruiken is de volgende in deze hybride formule.

Denk ook aan het verhaal, dat vermoedelijk Mercedes al vrij snel het voor elkaar kreeg de 120kw MGU-K vrijwel een hele ronde beschikbaar te hebben. Terwijl die van Honda halverwege het rechte stuk al leeg was.
.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 maart 2016 @ 21:35:07 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160897186
oh, dat is ook zeker iets dat ik beaam, maar ondanks dat denk ik dat er nog steeds een puzzelstukje mist, want vorig jaar werd Mercedes nog niet echt uitgedaagd door Ferrari dat alles wel steeds beter voor elkaar kreeg. HCCI zou dat puzzelstukje kunnen zijn.

Zolang nergens een bevestiging is of het wel of niet gebruikt wordt kunnen we het niet met zekerheid zeggen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160897550
Het blijft idd gissen, maar als ik internet moet geloven is HCCI nog steeds experimenteel en (nog) niet bruikbaar voor hoge snelheden.
pi_160898359
Misschien heeft Mercedes wel wat poen in de zak gehouden dit jaar.

Ze staan al zwaar onder druk en misschien als ze de andere fabrikanten dichterbij laten komen kwa ontwikkeling, hebben ze juist meer kans dat deze v6 hybride nog wat langer mee mag doen.

Als we in 2018 over zouden gaan op een compleet nieuwe motor, moeten zij ook weer 600 miljoen investeren om de beste te blijven.
.
pi_160900650
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:25 schreef Nattekat het volgende:
Mooi :)
Geef dat nieuwe systeem gewoon een kans }:|
De teams leren er vanzelf mee omgaan.
Laat de teams dan ook de banden keuze opnieuw maken, want dat was nog gebaseerd op het oude kwalificatieformat. Zowel McLaren als Ferrari had geen zachte band meer over om nog een snel rondje te rijden en banden over te houden voor de race, waardoor er aan het eind van Q2 en Q3 niemand meer op de baan op was.

En meer setjes banden lijkt me dan ook handig als ze verwachten dat er meer rondjes gereden worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 maart 2016 @ 09:22:19 #214
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160904550
quote:
Hoe is de nieuwe Scuderia Toro Rosso-auto? Is er ruimte voor verbetering gedurende het jaar? “We hebben vooruitgang geboekt ten opzicht van de auto van vorig jaar en er komt nog meer aan. Ik kijk dus zeker uit naar de komende weken, dat is zeker. Maar dat is nu nog geheim”, besluit Max zonder ons wijzer te willen maken.
bron
Ik ben benieuwd
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 maart 2016 @ 09:33:05 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160904701
Als Ferrari de betrouwbaarheid van de motor nog meer in orde krijgt, dan kunnen ze volgens Toto Wolff de Mercedessen nog dit jaar bedreigen of zelfs voorbij steken.
quote:
Derated engine

Mercedes motorsport boss Toto Wolff also believed that a factor that could not be ignored was the fact that Vettel's engine appeared to be 'derated' (when electrical power runs down) in qualifying.

"For me qualifying was overall quite interesting because the gaps were bigger than expected and then on that second run in Q2, they actually had a pretty decent lap," he said.

"They weren't running at all after the first run in Q3. We see some derating of the engine, much more than last year, but we don't know what is happening within that car.

"So my personal opinion is that you see that potential in that car. We see the threat in that car. But they haven't been able to fully translate that into lap time."
http://www.motorsport.com(...)urne-f1-race-680747/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160906565
quote:
11s.gif Op donderdag 24 maart 2016 09:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd
Ik niet, vrijwel elk team heeft updates.
Het enige waarvan ik zou opkijken als STR met een B spec auto komt volgende race.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_160911305
quote:
Formula 1 qualifying will remain unaltered for the forthcoming Bahrain Grand Prix, with a further review of the elimination system to follow that race, Autosport can confirm.

The decision was taken following Thursday morning's meeting of the F1 Commission, a 26-member group comprising representatives from the teams, the FIA, Formula One Management, race promoters, sponsors and other technical partners.

The belief is rather than taking a knee-jerk reaction, the elimination system that made its debut ahead during the Australian Grand Prix weekend should be given another chance, and then be thoroughly reviewed ahead of making potential tweaks.

"They're going to do what I proposed, which is leave things as they are for this race [in Bahrain]," F1 supremo Bernie Ecclestone told Autosport.

"After that we will then have a good look and decide whether what was done was the right thing to do, the wrong thing to do, does it need modifying, does it need scrapping?

"This was an FIA idea in the first place, so I've said to them we'll support whatever they think is the right thing to do.

"But as nobody knows what the right thing to do is, we've said we'll stay where we are and have a look after this race.

"Then two races in we'll see, as it was a prototype, what was right or wrong.

"The teams didn't understand what they were doing either, which didn't help at all."

A hybrid version of qualifying was on the table as an option for the Commission.

That would have involved Q1 and Q2 continuing under the new format but with minor tweaks, while Q3, deemed a disaster given the lack of action in Melbourne, reverted back to the old set-up in place from 2006.

For the moment that option is on the backburner and could be revisited if the same level of inactivity takes place in Bahrain as occurred in Australia.
:')
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 24 maart 2016 @ 14:49:32 #218
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160911351
Dus nu verandert het regelement per race. Tjonge.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160912566
Wat een drama dit. Lekker overzichtelijk ook.. En begrijpelijk voor de fans :')
pi_160913673
Laten ze de teams dan opnieuw kiezen wat voor banden ze mee willen nemen, want het feit dat ze de banden moesten kiezen voor dat dit systeem ingevoerd werd zorgde voor de inactiviteit op de baan aan het eind van Q2 en Q3.

Zowel McLaren (in Q2) als Ferrari (in Q3) had niet genoeg supersofte banden meer om een tweede run mee te doen en besloot om binnen te blijven. Dit kwalificatieformat vraagt om meer sets van de zachtste banden en omdat men verwacht dat teams meer dan twee runs per sessie doet (waarom anders veranderen) vraagt dit überhaupt om meer sets dan de 13 die ze toegewezen krijgen.

Edit: Dat zei ik hierboven dus ook al. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 24 maart 2016 @ 18:39:13 #221
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160915924
Niet heel verwonderlijk, maar Honda heeft aangekondigd dat hij volgende race met een nieuwe motor start en er dus nog vier over heeft. :P
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_160916581
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 18:39 schreef Rossdale het volgende:
Niet heel verwonderlijk, maar Honda heeft aangekondigd dat hij volgende race met een nieuwe motor start en er dus nog vier over heeft. :P
Dus er kunnen nog hooguit 3 upgrades komen.
.
pi_160916785
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_160917687
quote:
Wilde hem ook net posten...

Daar gaat de goede naam Brabham...

Jack draait zich om in z,n graf...
pi_160917800
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 19:07 schreef Fer het volgende:

[..]

Dus er kunnen nog hooguit 3 upgrades komen.
Voor hem misschien, maar Button kan er nog steeds 4 krijgen.

Daarbij las ik dat zijn motor de crash overleefd heeft, dus misschien dat die later nog ingezet kan worden.

http://www.grandprix247.c(...)-survived-melbourne/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_160919012
Is de dood van James Allisons' vrouw Rebecca hier al voorbij gekomen?

quote:
Our colleague James Allison has suffered the sudden loss of his beloved wife Rebecca. We at Ferrari are united with him and his family during this period of profound sorrow.


[ Bericht 41% gewijzigd door Fer op 25-03-2016 19:18:13 ]
.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 12:48:06 #227
37887 Dauthi
Progressive
pi_160930664
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 19:57 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Voor hem misschien, maar Button kan er nog steeds 4 krijgen.

Daarbij las ik dat zijn motor de crash overleefd heeft, dus misschien dat die later nog ingezet kan worden.

http://www.grandprix247.c(...)-survived-melbourne/
Daar kunnen ze nog niets over zeggen de motor is voor onderzoek in Japan en ze weten nog niet of de motor inderdaad nog bruikbaar is. Daarom krijgt Alonso in Bahrein een nieuwe motor het is niet makkelijk om alles na te lopen en te controleren en te testen, het is makkelijker en volgens mij goedkoper om een nieuwe motor te bouwen.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:16:02 #228
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_160935182
Weet niet of dit al voorbij gekomen was:

http://www.gpupdate.net/n(...)and-prix-van-monaco/

Hoe zit dat eigenlijk met teams die Q3 halen en dan de snelste tijd rijden op ultrasoft? Dan moet je toch ook op ultrasoft starten?
UI Made bij VanilleKwark.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:19:53 #229
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_160935288
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:16 schreef RingBewoner het volgende:
Weet niet of dit al voorbij gekomen was:

http://www.gpupdate.net/n(...)and-prix-van-monaco/

Hoe zit dat eigenlijk met teams die Q3 halen en dan de snelste tijd rijden op ultrasoft? Dan moet je toch ook op ultrasoft starten?
Dat klopt..., dus dan is de afweging doe ik ultra soft of supersoft.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:20:49 #230
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_160935317
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:19 schreef WEST het volgende:

[..]

Dat klopt..., dus dan is de afweging doe ik ultra soft of supersoft.
Is er al een indicatie hoelang de ultra meegaat op Monaco? Rondje of 5?
UI Made bij VanilleKwark.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:25:23 #231
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_160935427
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:20 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Is er al een indicatie hoelang de ultra meegaat op Monaco? Rondje of 5?
Volgens mij ging de supersoft al een rondje of 40 mee. Dus denk dat de ultra soft wel 10/15 laps mee gaan.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:25:57 #232
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_160935440
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:25 schreef WEST het volgende:

[..]

Volgens mij ging de supersoft al een rondje of 40 mee. Dus denk dat de ultra soft wel 10/15 laps mee gaan.
Dan hoop ik dat het nog een beetje interessant wordt.
UI Made bij VanilleKwark.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:26:58 #233
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_160935477
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_160935485
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:16 schreef RingBewoner het volgende:
Weet niet of dit al voorbij gekomen was:

http://www.gpupdate.net/n(...)and-prix-van-monaco/

Hoe zit dat eigenlijk met teams die Q3 halen en dan de snelste tijd rijden op ultrasoft? Dan moet je toch ook op ultrasoft starten?
Nee, op de banden waar in Q2 de snelste tijd is opgezet.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:32:53 #235
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_160935647
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:27 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, op de banden waar in Q2 de snelste tijd is opgezet.
Dankje. Dat dacht ik eigenlijk al.
UI Made bij VanilleKwark.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 18:48:17 #236
37887 Dauthi
Progressive
pi_160938570
Kwalificatie zal in Bahrein hetzelfde zijn als in Australië.
De FIA had tijdens de stemming maar een mogelijk optie gegeven, een gereviseerde versie van het kwalificatie systeem in Australië.
Red Bull en McLaren hebben hier tegen gestemd, omdat ze terug willen naar het systeem van vorig jaar en niet gedwongen willen worden een nieuw systeem te accepteren.
http://www.motorsport.com(...)mpromise-682248/?s=1

Het is allemaal vrij triest hoe de FIA dit speelt. Nog triester is hoe deze regelgeving ramp zich al 10 jaar voltrekt... En dan verwachten ze van de fans in GB dat ze gaan betalen om deze ramp in stand te houden.
Ik vraag me af wat de coureurs gaan doen. Misschien dat een boycot oid, wel wat los kan maken. Op dit moment lijkt het heel erg op trekken aan een dood paard.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_160939271
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 20:43 schreef Fer het volgende:
Is de dood van James Allisons' vrouw Rebecca hier al voorbij gekomen?

[..]

Zou de afwezigheid van James Allison nog veel uitmaken in deze periode denken jullie? De Ferrari is snel, maar verre van "af".
.
pi_160940269
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:48 schreef Dauthi het volgende:
Kwalificatie zal in Bahrein hetzelfde zijn als in Australië.
De FIA had tijdens de stemming maar een mogelijk optie gegeven, een gereviseerde versie van het kwalificatie systeem in Australië.
Red Bull en McLaren hebben hier tegen gestemd, omdat ze terug willen naar het systeem van vorig jaar en niet gedwongen willen worden een nieuw systeem te accepteren.
http://www.motorsport.com(...)mpromise-682248/?s=1

Het is allemaal vrij triest hoe de FIA dit speelt. Nog triester is hoe deze regelgeving ramp zich al 10 jaar voltrekt... En dan verwachten ze van de fans in GB dat ze gaan betalen om deze ramp in stand te houden.
Ik vraag me af wat de coureurs gaan doen. Misschien dat een boycot oid, wel wat los kan maken. Op dit moment lijkt het heel erg op trekken aan een dood paard.
Force India was tegen teruggaan naar het oude systeem dus was er sowieso geen andere optie dan het huidige systeem in stand te houden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 25 maart 2016 @ 20:19:05 #239
37887 Dauthi
Progressive
pi_160941039
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 19:54 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Force India was tegen teruggaan naar het oude systeem dus was er sowieso geen andere optie dan het huidige systeem in stand te houden.
Ah ook lekker handig... Dus de kwalificatie is de rest van het seizoen gegijzeld in een politieke impasse.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  vrijdag 25 maart 2016 @ 20:50:38 #240
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160942232
quote:
Dan moet elk circuit zoveel meter asfalt stroken hebben en hier kunnen ze vlot met 340 km/h tegen de vangrail aan tetsen :')
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')