"Foei, niet meer doen" zeggen, helpt niet zo veel, denk ik.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:55 schreef Meike26 het volgende:
Deze kwam ik net tegen ;
[..]
Bron
Bij het lezen van titel en 1e alinea dacht ik nog.. jemig wat slechte 1 april grap. Maar er valt wel zeker wat voor te zeggen. Denk dat het ook wel weer iets toevoegd aan de concentratie van de coureur.. Alleen dat het dan weer gelijk bestraft moet worden..
Nee, maar coureurs weten zelf ook wel welk nadeel ze er zelf van hebben + het kan maar zo zijn dat je je eigen tear-off van het asfalt in je brakeduct krijgt. Meer dus een fatsoenskwestie en dan is een beetje sportiviteit al voldoende om het aantal tearoffs op het asfalt drastisch te verminderen = veel lagere kans op hinder bij jezelf en andere teams. Ze willen of moeten alles maar bestraffen, gewoon een gentlemens agreement en klaar.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
"Foei, niet meer doen" zeggen, helpt niet zo veel, denk ik.
dat werd in ieder geval vroeger wel eens als trucje gedaan. Als je concurrent achter je reed even een tear of eraf, misschien kwam hij in de wagen van je tegenstander.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:55 schreef Meike26 het volgende:
Deze kwam ik net tegen ;
[..]
Bron
Bij het lezen van titel en 1e alinea dacht ik nog.. jemig wat slechte 1 april grap. Maar er valt wel zeker wat voor te zeggen. Denk dat het ook wel weer iets toevoegd aan de concentratie van de coureur.. Alleen dat het dan weer gelijk bestraft moet worden..
Coureurs houden zich niet aan gentlemans agreements, dat blijkt telkens weer Het zijn super competatieve alpha mannetjes, die in alles de grens opzoeken, dus ook de regels.Dus je kan niet anders.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:48 schreef Meike26 het volgende:
Ze willen of moeten alles maar bestraffen, gewoon een gentlemens agreement en klaar.
Misschien wel niet, want wat ik een beetje begrijp op dingen die ik op F1-tech websites lees is dat Mercedes deze technologie al gebruikt. Ziedaar ook direct de verklaring waarom de motoren veel minder brandstof verbruikten dan Ferrari of Renault.quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:48 schreef Meike26 het volgende:
Ook dat ja, op korte en bochtige circuits zullen ze er dus wel voordeel mee hebben, Hongarij word dan een walk-over voor het team ?! Erg interessant en leuk dat er dan dit jaar toch een noviteit is in de sport
Quatch, HCCI gebruik je om een krachtige motor onder zeer lage belastingen efficient te laten draaien. Dus een in een zeer krachtige straatauto, die met 70 over de binnenweg wil cruisen. Het hele concept van een formule 1 motor is juist zo efficient mogelijk op hoog vermogen te draaien. Dit is het tegenovergestelde van HCCI.quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:14 schreef Meike26 het volgende:
Nieuwtje of speculatie, wel interessante stof die ook wel rijmt met de problemen die de Ferrari teams hadden bij de tests..
http://grandprixradio.nl/(...)eheim-van-ferrari-f1
geloof je 't zelf?quote:Op woensdag 23 maart 2016 16:28 schreef Meike26 het volgende: Als ze daar dan ook niet naar willen luisteren zullen ze snel een boycot kunnen verwachten van de coureurs.
Let's fix what isn't brokenquote:Formula 1 may hold back on reverting to the old style qualifying for the Bahrain Grand Prix, amid a last-minute push to trial a tweaked elimination format instead.
Ahead of key votes that are to take place over the next 24 hours, sources have revealed that there is a move to keep the new elimination format for Q1 and Q2 (with extended running), and change only the final session back to how it was last year.
The fiasco surrounding the end to Q3 at the season-opening Australian Grand Prix – when there were no cars on track and the top-eight race order was set well before the chequered flag – prompted teams to agree unanimously on Sunday morning to ditch the new style sessions in their entirety.
The plan was for F1 to go back immediately to the old qualifying system for the next race in Bahrain, while longer term evaluation was done on potentially bringing back a tweaked elimination format for 2017.
Potential U-turn on the U-turn
However, high level sources have revealed that such a move has not secured the automatic backing that some had been expecting from the FIA – and an alternative plan is being considered.
With the F1 Commission and the FIA's World Motor Sport Council due to decide before the end of Thursday about what will happen for Bahrain, it is understood that support is now being garnered for a compromise arrangement for the next race.
As a one-off, efforts are being made in some quarters to keep for Bahrain the new Q1 and Q2 elimination formats but extending the periods before the knock-out, and then have a more traditional Q3 that runs like the old system.
That will then give F1 more time to fully understand if it can get the elimination format working.
Long-term plan yet to be settled
Once the Bahrain system has played out, F1 chiefs would then be able to work on a permanent plan that can be put in place for the remainder of the season.
Due to F1's governance process, any change to the rules requires unanimous support – and without that, the Australian-style elimination format would have to remain in place.
So even though teams would prefer to go back to last year's system, without the FIA's backing then there is no chance of that rule change going through.
It could be then that to align Ecclestone, the teams and the FIA, the tweaked version may have to be accepted by all parties as a compromise deal.
gewoon boven je helm gooien, de airduct vreet ze wel op.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:58 schreef k_man het volgende:
[..]
Lijkt me een kleine moeite. Ik neem aan dat een F1-auto ook gewoon een asbakje heeft, toch? Naast de sigarettenaansteker?
Vergeet niet dat Mercedes al zeer lang bezig is met HCCI. Het luistert erg nauw om alles werkend te krijgen en het is niet onmogelijk voor de Formule 1. Mogelijk is het een combinatie van HCCI en een meer conventionele motor in het slechtste geval.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Quatch, HCCI gebruik je om een krachtige motor onder zeer lage belastingen efficient te laten draaien. Dus een in een zeer krachtige straatauto, die met 70 over de binnenweg wil cruisen. Het hele concept van een formule 1 motor is juist zo efficient mogelijk op hoog vermogen te draaien. Dit is het tegenovergestelde van HCCI.
Waarom denk je dat het beter gaat worden dan? Er reden meer auto's op de baan ja, maar meer actie?quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:25 schreef Nattekat het volgende:
Mooi
Geef dat nieuwe systeem gewoon een kans
De teams leren er vanzelf mee omgaan.
Omdat teams er leren mee om te gaan en het uiteindelijk wel gaan halen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:39 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het beter gaat worden dan? Er reden meer auto's op de baan ja, maar meer actie?
Bij de laatste paar auto's was er sowieso geen druk aangezien ze het toch niet gingen halen.
Wat is er trouwens met de Ultrasoft gebeurd? Ik dacht dat die in Q3 ingezet mocht worden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |