Dat is erg vergezocht. Je kunt het namelijk ook omdraaien: Waarom zou het team dat doen? Ik denk dat het team wel degelijk heeft geroepen dat hij buiten moest blijven en het team kon gewoon mogelijkerwijs niet optijd banden neerzetten nadat hij binnenkwam.quote:Op woensdag 30 maart 2016 12:18 schreef Geralt het volgende:
Toch vraag ik me af of Verstappen wel binnenkwam zonder het te melden aan het team. Dat wordt nu zo naar buiten gebracht, maar of dat echt zo is blijft gissen. Hij lijkt me slim genoeg om te weten dat ze dan niet klaar staan met banden en dattie dus veel gaat verliezen.
Dat maakt gewoon geen sense. Waarom zou hij dat doen?
Ik denk eerder dat Verstappen wel degelijk geroepen heeft dattie binnen zou komen en dat het team gewoon niet snel genoeg was en dat Verstappen nu de deksel op de neus krijgt en dat hij een hard lesje gekregen heeft om zichzelf niet boven het team te plaatsen en dat het team naar buiten toe de schuld bij hem legt.
Een lesje nederigheid ofzo. Maargoed, dat is koffiedik kijken; we zullen het nooit weten.
Denk dat de kans 1% is dat stoffer en blik mag rijden maar ik gun het hem wel uiteraard...quote:Op donderdag 31 maart 2016 01:55 schreef Geralt het volgende:
Ik bedenk me net wat; volgens mij moet Alfonso nog gekeurd worden door de FIA toch? Dat gebeurd altijd vlak voor het volgend weekend. Ik heb er niks van gelezen dattie al goedgekeurd is om te rijden (dus dat zal dan neem ik aan morgen (lees: donderdag) gebeuren?).
Zou gezien de klapper de kans bestaan dat hij van de FIA niet mag rijden en dat Stoffel zijn plekje in mag nemen voor de komende GP?
De manier waarop Max het zei leek erop dat het zo was afgesproken.quote:Op donderdag 31 maart 2016 02:33 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat is erg vergezocht. Je kunt het namelijk ook omdraaien: Waarom zou het team dat doen? Ik denk dat het team wel degelijk heeft geroepen dat hij buiten moest blijven en het team kon gewoon mogelijkerwijs niet optijd banden neerzetten nadat hij binnenkwam.
Uiteindelijk laat captain hindsight wel zien dat Verstappen fout zat en door had moeten gaan omdat hij nog prima tijden reed. Maar het geeft wel een leuke race en nog leukere team radio. Volgende keer hopen op wat meer punten.
Misschien omdat je als coureur heel hard moet werken om die rondetijden te halen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 07:13 schreef JimmyManna het volgende:
Ik begrijp sws nooit het argument 'mijn banden gaan eraan', wanneer je ronde tijden nog goed zijn. En dat waren ze.
Een coureur kan dat best eens beter aanvoelen dan de data van de auto dat weergeeftquote:Op donderdag 31 maart 2016 07:13 schreef JimmyManna het volgende:
Ik begrijp sws nooit het argument 'mijn banden gaan eraan', wanneer je ronde tijden nog goed zijn. En dat waren ze.
Ja, en het lijkt er op dat dat nog wel even het geval zal zijn, aangezien de teams, de FIA en de FOM het niet eens worden.quote:Op donderdag 31 maart 2016 08:08 schreef KingRadler het volgende:
gaan ze toch weer het nieuwe kwalificatie systeem gebruiken.
Helemaal prima.quote:Op donderdag 31 maart 2016 08:08 schreef KingRadler het volgende:
gaan ze toch weer het nieuwe kwalificatie systeem gebruiken.
Ja, mits ze meer (en zachtere) setjes banden kunnen kiezen en sneller de wagen kunnen bijtanken in de pits.quote:
Ook de persoon ervoor die met nog 180 seconden te gaan naar buiten wordt gestuurd, terwijl degene achter hem al bezig is met een betere tijd. Dan op eens ben je te laatquote:Op donderdag 31 maart 2016 10:38 schreef Geralt het volgende:
Persoonlijk vond ik heel die nieuwe kwalificatie nogal een strategische blunder van nagenoeg alle teams.
Sterker nog, ik zou het een aanfluiting willen noemen. Zoveel slimme koppen bij elkaar en vrolijk mensen de baan op sturen met nog 90s te gaan. Waarom? Dat haal je niet meer
Compleet kansloos en een aanfluiting voor de teams als je het mij vraagt.
En dat ben ik met hem eens. Gewoon een uur knallen en geen gezeik met banden.quote:Hij bewaart goede herinneringen aan het kwalificeren in zijn debuutjaar 2002, toen de kwalificatie één uur duurde en alle coureurs twaalf rondjes hadden om een zo goed mogelijke tijd neer te zetten. "Dat was het beste format dat ik heb meegemaakt. Je had vier setjes banden in een sessie van één uur en al die setjes hoefden niet meer gebruikt te worden in de race."
"Maar sindsdien is er zoveel veranderd", aldus Webber. De Australiër vindt dat de Formule 1 het zichzelf niet te moeilijk moet maken. "Als we de televisie aanzetten, dan moet dit gewoon de kwalificatie zijn. Dus wie heeft de snelste tijd in de tank in de zin van maximaal pushen en een fenomenale ronde rijden? En als het je lukt een tiende harder te gaan, dan wil ik weer naar buiten kunnen om te reageren.
Alleen dan blijven de betere teams het eerste half uur binnen omdat de baan dan nog niet snel genoeg is. Met het huidigevorige format moet iedereen elke sessie naar buiten om een tijd te zetten en heb je de spanning van eliminatie voor de volgende sessie.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:43 schreef Geralt het volgende:
Precies. Het is nogal een kansloos systeem zo.
Dit vind Webber:
[..]
En dat ben ik met hem eens. Gewoon een uur knallen en geen gezeik met banden.
Ik vond daar niets mis mee.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen dan blijven de betere teams het eerste half uur binnen omdat de baan dan nog niet snel genoeg is. Met het huidigevorige format moet iedereen elke sessie naar buiten om een tijd te zetten en heb je de spanning van eliminatie voor de volgende sessie.
Was een prima systeem.
Alsof de F1 luistert naar de fans.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik vond daar niets mis mee.
Met dat Q123 systeem ook niet overigens hoor, maar van mij had dat al niet zo nodig gehoeven.
De kwalificatie weer op de schop gooien was sowieso wel het laatste wat de F1 nodig had.
Kwam ook totaal niet naar voren uit die grote enquete van laatst.
Precies.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen dan blijven de betere teams het eerste half uur binnen omdat de baan dan nog niet snel genoeg is. Met het huidigevorige format moet iedereen elke sessie naar buiten om een tijd te zetten en heb je de spanning van eliminatie voor de volgende sessie.
Was een prima systeem.
Toch simpel op te lossen door te eisen dat de teams minstens 2 tijden rijden in het eerste halfuur die 107% van de pole afliggen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen dan blijven de betere teams het eerste half uur binnen omdat de baan dan nog niet snel genoeg is. Met het huidigevorige format moet iedereen elke sessie naar buiten om een tijd te zetten en heb je de spanning van eliminatie voor de volgende sessie.
Was een prima systeem.
twitter:thebuxtonblog twitterde op donderdag 31-03-2016 om 12:27:09Fernando Alonso is out of the Bahrain Grand Prix... more to follow. reageer retweet
Was wel mooi dan zag je nog eens een volledige ronde van een Minardi.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen dan blijven de betere teams het eerste half uur binnen omdat de baan dan nog niet snel genoeg is. Met het huidigevorige format moet iedereen elke sessie naar buiten om een tijd te zetten en heb je de spanning van eliminatie voor de volgende sessie.
Was een prima systeem.
en nu?quote:Op donderdag 31 maart 2016 03:36 schreef lobotm het volgende:
[..]
Denk dat de kans 1% is dat stoffer en blik mag rijden maar ik gun het hem wel uiteraard...
1% kans gewonnen; Stoffel maakt zn debuut want alfons mag niet starten!!!!!quote:Op donderdag 31 maart 2016 03:36 schreef lobotm het volgende:
[..]
Denk dat de kans 1% is dat stoffer en blik mag rijden maar ik gun het hem wel uiteraard...
goed gezien, ouwequote:Op donderdag 31 maart 2016 01:55 schreef Geralt het volgende:
Ik bedenk me net wat; volgens mij moet Alfonso nog gekeurd worden door de FIA toch? Dat gebeurd altijd vlak voor het volgend weekend. Ik heb er niks van gelezen dattie al goedgekeurd is om te rijden (dus dat zal dan neem ik aan morgen (lees: donderdag) gebeuren?).
Zou gezien de klapper de kans bestaan dat hij van de FIA niet mag rijden en dat Stoffel zijn plekje in mag nemen voor de komende GP?
Om in te vallen voor Alfons natuurlijkquote:
Dan heb je duidelijk geen idee wie Vandoorne isquote:Op donderdag 31 maart 2016 12:35 schreef Zorro het volgende:
Dus nou mag Stoffel. Die kan nooit snel zijn.
[ afbeelding ]
Dit is meer die slak uit Turbo!quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:11 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dan heb je duidelijk geen idee wie Vandoorne is
Mijns inziens minimaal net zo'n groot talent als Max
O ja, ik zie het nu ookquote:Op donderdag 31 maart 2016 13:11 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dan heb je duidelijk geen idee wie Vandoorne is
Mijns inziens minimaal net zo'n groot talent als Max
Tja ik zit er blijkbaar naast .. vroeger hadden ze nog geen CT scans en mocht alonso gewoon rijdenquote:
knap, want de Superleague Formula bestaat niet meer. De Super Formula daarentegen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:14 schreef Beach het volgende:
Stoffel is met zijn Superleague auto sneller dan met de Mac
nee speciaal voor jou.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:47 schreef JeMoeder het volgende:
Euh... eerste VT op Sakhir duurt maar een half uur? Typo?
Die laatste zin word ik niet wijs uitquote:Op donderdag 31 maart 2016 04:29 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De manier waarop Max het zei leek erop dat het zo was afgesproken.
Of er vantevoren een ronde was afgesproken is niet duidelijk maar Max zei wel dat hij volgens de afspraak als eerste naar binnen zou gaan.
Het leek er ook op dat ie in de veronderstelling was dat er na z'n oproep op de radio dat ie als eerste wilde dacht dat z'n banden al klaar zouden staan... een foutieve veronderstelling.
Daar krijgen ze voor betaald, dat is geen argument om dan maar nieuwe banden te halen. Je zou kunnen zeggen dat Max voelde dat de banden de cliff zouden bereiken, maar vooralsnog steunen de rondetijden die gedachte niet (sluit het ook niet per se uit).quote:Op donderdag 31 maart 2016 07:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Misschien omdat je als coureur heel hard moet werken om die rondetijden te halen.
Dit. Je kon voorheen best de eerste 40 minuten van een kwalificatie skippen en niets missen. Als kijker/toeschouwer ook niet leuk. Voor zover ik me herinner is het vorige format juist uitgevonden om dat tegen te gaan en dat werkte prima.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen dan blijven de betere teams het eerste half uur binnen omdat de baan dan nog niet snel genoeg is. Met het huidigevorige format moet iedereen elke sessie naar buiten om een tijd te zetten en heb je de spanning van eliminatie voor de volgende sessie.
Was een prima systeem.
Joh, highlight filmpjes met een roze bril op. Ik heb niet elk seizoen gezien, maar er waren vroeger ook zat seizoenen waar alleen de top 3 nog in dezelfde lap zat. Waar de enige 'spanning' was dat er 1 of 2 keer per race een motor plofte.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:24 schreef AldoTheApache het volgende:
Ik zit filmpjes van formule 1 terug te kijken van de periode 2000 tot 2006. Maar wat was F1 toen gaaf zeg. Good old memories
deze bijvoorbeeld:
Vooral dat seizoen met Alonso vs. Schumacher was epic
Bedanktquote:Op donderdag 31 maart 2016 14:16 schreef WEST het volgende:
[..]
nee speciaal voor jou.
wordt nog aangepast.
Tuurlijk, maar zolang de ronde tijden goed zijn en je loopt dus uit moet je blijven rijden.quote:Op donderdag 31 maart 2016 08:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een coureur kan dat best eens beter aanvoelen dan de data van de auto dat weergeeft
Ja en? Als je sneller rijdt dan de mannen achter je moet je nog een ronde doen. Zolang je die tijden rijdt is het goed.quote:Op donderdag 31 maart 2016 07:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Misschien omdat je als coureur heel hard moet werken om die rondetijden te halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |