quote:De Grand Prix van de Verenigde Staten gaat dit jaar gewoon door. De organisatie heeft dat woensdag bevestigd nadat er onzekerheid was ontstaan wegens financiële problemen van het Circuit of the Americas in Austin (Texas). 'De Formule 1 komt zeker naar Austin', aldus eigenaar Bobby Epstein.
Het circuit kwam in geldnood nadat Texas de geldkraan had dichtgedraaid. Op de kalender van de Formule 1 stond tot dusver een vraagteken achter de enige race in de Verenigde Staten.
Het is de vijfde keer dat het racecircus naar Austin reist. De wedstrijd staat gepland op 23 oktober.
Hoe kan je dat nu berekenen?quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:53 schreef Geralt het volgende:
Als Alonso dit seizoen ELKE race in de punten finished en dat vervolgens in 2017 ook gaat doen dan komt hij op exact gelijke hoogte met races in de punten gefinished met Schumacher namelijk 221.
Iets zegt me dat Alonso dat record niet meer van Schumacher af gaat pakken voor hij met pensioen gaat. Of die auto moet ineens als de brandweer gaan en niet meer stuk gaan de komende 2 jaar.
Geen echt nieuwtje, maar het viel me toevallig op
In de punten finished houdt in dat je met je finish punten verdient voor het kampioenschap, als je 1x eerste wordt en 1x 10de, heb je wel 26 punten gekregen, maar je bent 2x in de punten gefinishtquote:Op woensdag 9 maart 2016 20:06 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hoe kan je dat nu berekenen?![]()
Beetje breed begrip toch, in de punten finishen? Als hij elke race 10e word en 1 race uitvalt, moet ie daarna dus 9e worden om weer op schema te komen, 1 race winnen en hij gaat er misschien wel met gemak overheen.
En is 221 niet wat weinig? Beetje middenmoot coureur rijdt per seizoen zo'n 50 tot 70 punten bij elkaar. En Schumacher heeft nog gereden met het 1e tot 6e plaats- systeem. Alonso volgens mij niet meer ?!
Waar ik eerder naar benieuwd ben is of Button het record van Barrichello gaat breken van 322 race starts
Maar hoe zit het als je 11 wordt en na de race wordt een auto voor je gediskwalificeerd.quote:Op woensdag 9 maart 2016 20:09 schreef opreis het volgende:
[..]
In de punten finished houdt in dat je met je finish punten verdient voor het kampioenschap, als je 1x eerste wordt en 1x 10de, heb je wel 26 punten gekregen, maar je bent 2x in de punten gefinisht
221 - 21 - 21 = 179quote:
Edit: wordt blijkbaar weer ontkent door Joe Saward....twitter:TimesNow twitterde op woensdag 09-03-2016 om 10:12:24.@thenewshour report confirmed: Vijay Mallya leaves India #IndiasBiggestScam https://t.co/evKgfsYnhi reageer retweet
Dat is inderdaad wel zuur zegquote:Op woensdag 9 maart 2016 21:34 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ben heel erg benieuwd hoe Jack Plooij het gaat doen als pitreporter.
Maar ik vindt het jammer dat Ziggo gebieden niet gratis kunnen kijken naar de formule 1. Heel Zeeland vallen buiten de boot. Ik vraag me ook af mag dit omdat Ziggo sport een contract heeft met de FOM dat ze gecodeerd moeten uitzenden. Dadelijk is dit niet het geval.
Dat bestaat niet. Het is gewoon een kwestie van het mooiste bod, Bernie heeft er niks aan als het achter de decoder zit.quote:Op woensdag 9 maart 2016 21:34 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ben heel erg benieuwd hoe Jack Plooij het gaat doen als pitreporter.
Maar ik vindt het jammer dat Ziggo gebieden niet gratis kunnen kijken naar de formule 1. Heel Zeeland vallen buiten de boot. Ik vraag me ook af mag dit omdat Ziggo sport een contract heeft met de FOM dat ze gecodeerd moeten uitzenden. Dadelijk is dit niet het geval.
tijdens de race op circuit optreden de auto's ontwijkendquote:Op woensdag 9 maart 2016 21:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit zal ook wel helpen, net aangekondigd:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 maart 2016 21:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Maar je zal als F1 fan maar in Zeeland wonen..
quote:Op woensdag 9 maart 2016 21:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
maar je zal maar in Zeeland wonen..
Dan koopt Aston Martin het team voor een prikkie overquote:Op woensdag 9 maart 2016 21:18 schreef Geralt het volgende:
Waar rook is is vuur. En het rookt al heel erg lang rondom zijn persoon en diverse bedrijven.
Ik vraag me af wat er gebeurd met FI als ze VJ oppakken en voor een paar jaar de bak in smijten.
Ik gok zomaar dat het team dan ter ziele gaat. En dat zou best wel jammer zijn.
Jaren terug toen ze net meededen dacht ik dat het een soort van Spyker verhaal zou gaan worden, maar ze hebben me positief verrast en doen het eigenlijk stilletjes aan steeds beter. Daar had ik me dus lelijk in verkeken destijds
Overigens heb ik die VJ ook al heel lang niet meer bij een GP gezien volgens mij. Vroeger was hij er elke race bij, maar ik zie hem niet meer. Of hij komt niet meer in beeld of iets.
Het is waarschijnlijker dat Spyker terugkomt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 22:32 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dan koopt Aston Martin het team voor een prikkie over
Ik zelf gok dan nog het meest op Jaguar, ze lanceren de komende jaren aardig wat dikke versies en ik denk wel dat ze dat commercieel willen laten zien/horen hun naam aan een team te geven. Maar dat denk ik alleen in combinatie met Cosworth, als die ook terug komen met klanten motoren.quote:Op woensdag 9 maart 2016 23:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijker dat Spyker terugkomt.
Allen al vanwege de liverly klinkt dat als een goed plan.quote:Op woensdag 9 maart 2016 23:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijker dat Spyker terugkomt.
Nope. Dat is Ford en die hebben al helemaal geen interesse.quote:Op woensdag 9 maart 2016 23:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik zelf gok dan nog het meest op Jaguar
Het is toch nog steeds gecodeerd? Alleen moet je een 'abbo' hebben op Ziggo, ipv perse op Sport1.quote:Op woensdag 9 maart 2016 21:34 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ben heel erg benieuwd hoe Jack Plooij het gaat doen als pitreporter.
Maar ik vindt het jammer dat Ziggo gebieden niet gratis kunnen kijken naar de formule 1. Heel Zeeland vallen buiten de boot. Ik vraag me ook af mag dit omdat Ziggo sport een contract heeft met de FOM dat ze gecodeerd moeten uitzenden. Dadelijk is dit niet het geval.
Jaguar heeft gekozen voor de Formule E waar ze vanaf volgend seizoen aan gaan deelnemen. Geen F1 meer voor hen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 23:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik zelf gok dan nog het meest op Jaguar, ze lanceren de komende jaren aardig wat dikke versies en ik denk wel dat ze dat commercieel willen laten zien/horen hun naam aan een team te geven. Maar dat denk ik alleen in combinatie met Cosworth, als die ook terug komen met klanten motoren.
Daarnaast hebben ze band met Williams, beetje vreemd dat die FI zouden gaan doen.quote:Op donderdag 10 maart 2016 10:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jaguar heeft gekozen voor de Formule E waar ze vanaf volgend seizoen aan gaan deelnemen. Geen F1 meer voor hen.
Ach met een beetje geluk kan jij ook aan het einde van t jaar F1 kijken via Vodafone.quote:Op donderdag 10 maart 2016 08:31 schreef kepler het volgende:
[..]
Het is toch nog steeds gecodeerd? Alleen moet je een 'abbo' hebben op Ziggo, ipv perse op Sport1.
Ik vind het wel jammer dat ik niet gratis naar F1 kan kijken, was ook bijna overgestapt naar Ziggo om deze reden. Maar zit nu bij Vodafone en uiteindelijk scheelt dat, incl Ziggo Sport voor de F1, bijna niks in prijs. Niet de moeite om over te stappen
Pirelli krijgt nog even een flinke sneer van Webberquote:Op donderdag 10 maart 2016 11:51 schreef Fir3fly het volgende:
http://www.topgear.com/ca(...)s-mercs-w06-f1-car#1
Leuke vergelijking.
quote:And then what we have in our favour is 4WD and fantastic Michelin tyres - we can really lean them, they’re so much better than the tissue paper we had in F1.
Pirelli krijgt geen sneer, de bandencompounds zelf. Zoals Beach zegt (zowaar eens iets waar ik het mee eens ben) levert Pirelli alleen maar banden die voldoen aan de vraag van de FIA.quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Pirelli krijgt nog even een flinke sneer van Webber
[..]
Dat maakt geen bal uit natuurlijk. De banden zijn gewoon kut. En Pirelli heeft tot nu toe altijd gezegd het eens te zijn met wat de FIA vraagt. Ook stemmen ze constant tegen alles wat de huidige status quo wat betreft de banden bedreigt.quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:12 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Pirelli krijgt geen sneer, de bandencompounds zelf. Zoals Beach zegt (zowaar eens iets waar ik het mee eens ben) levert Pirelli alleen maar banden die voldoen aan de vraag van de FIA.
Ben ik niet helemaal moet jou eens, want Pirelli hoeft geen banden te bieden die bij het minste of geringste al uit elkaar vallen. Als ze maar zorgen dat er een duidelijke cliff op zit.quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:07 schreef Beach het volgende:
Alsof dat de schuld van Pirelli is. De FIA wilde zulke banden.
Aston Martin zou eerst ook alleen maar naamgever van het team worden, geen eigenaar. Misschien dat dat alsnog gaat gebeuren als Mallya (een deel van) zijn aandelen moet afstaan aan een van de schuldeisers (Diageo)quote:Op donderdag 10 maart 2016 11:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Daarnaast hebben ze band met Williams, beetje vreemd dat die FI zouden gaan doen.
Aston Martin lijkt me ook niet, heb ergens gelezen dat t nou niet echt geweldig gaat met ze.
[..]
Ach met een beetje geluk kan jij ook aan het einde van t jaar F1 kijken via Vodafone.
Voor 2017 willen ze wel betere banden leveren, waarop meer gepusht kan worden, zoals de coureurs vragen.quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat maakt geen bal uit natuurlijk. De banden zijn gewoon kut. En Pirelli heeft tot nu toe altijd gezegd het eens te zijn met wat de FIA vraagt. Ook stemmen ze constant tegen alles wat de huidige status quo wat betreft de banden bedreigt.
Argument van niks dus.
We zullen zien. Ik hoop het van harte maar niets wijst er op dat er daadwerkelijk ook iets gaat veranderen.quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voor 2017 willen ze wel betere banden leveren, waarop meer gepusht kan worden, zoals de coureurs vragen.
zal niet voor het einde van het seizoen zijn helaasquote:Op donderdag 10 maart 2016 11:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ach met een beetje geluk kan jij ook aan het einde van t jaar F1 kijken via Vodafone.
Leuk artikel.quote:Op donderdag 10 maart 2016 11:51 schreef Fir3fly het volgende:
http://www.topgear.com/ca(...)s-mercs-w06-f1-car#1
Leuke vergelijking.
Het artikel vergeet te melden dat in 2016 een LMP1 ongeveer 20% minder fuel flow heeft dan een F1 auto, dus het verschil in tijd zal nog wel ietsje groter worden. Ikzelf denk dat het gewichtsverschil simpelweg niet te overkomen is.quote:Op donderdag 10 maart 2016 13:27 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Leuk artikel.![]()
Als het waar is wat Webber zegt over Barcelona, zou ik daar wel eens een showdown willen zien tussen F1 & LMP1.
quote:2016 qualifying rules
33.1 The qualifying practice session will take place on the day before the race from 14.00 to 15.00.
The session will be run as follows:
a) From 14.00 to 14.16 (Q1) all cars will be permitted on the track. Seven minutes after the start of the session the driver last in the classification will be eliminated and will no longer be timed, he must then return to the pit lane and may take no further part in the qualifying practice session. The same procedure will then apply after 8m30s, 10m0s, 11m30s, 13m0s and 14m30s leaving sixteen cars eligible to continue. At the end of the session all drivers on the track may complete the lap they are on and, once these final laps have been completed, the driver last in the classification may take no further part in the qualifying practice session.
Lap times achieved by the fifteen remaining cars will then be deleted.
b) From 14.24 to 14.39 (Q2) the fifteen remaining cars will be permitted on the track. Six minutes after the start of the session the driver last in the classification will be eliminated and will no longer be timed, he must then return to the pit lane and may take no further part in the qualifying practice session. The same procedure will then apply after 7m30s, 9m0s, 10m30s, 12m0s and 13m30s leaving nine cars eligible to continue. At the end of the session all drivers on the track may complete the lap they are on and, once these final laps have been completed, the driver last in the classification may take no further part in the qualifying practice session.
Lap times achieved by the eight remaining cars will then be deleted.
c) From 14.46 to 15.00 (Q3) the eight remaining cars will be permitted on the track. Five minutes after the start of the session the driver last in the classification will be eliminated and will no longer be timed, he must then return to the pit lane and may take no further part in the qualifying practice session. The same procedure will then apply after 6m30s, 8m0s, 9m30s, 11m0s and 12m30s leaving two cars eligible to continue. At the end of the session any driver on the track may complete the lap he is on and, once any final lap has been completed, the overall classification will be established.
The above procedure is based upon 22 cars being officially eligible to take part in the Event. If 24 cars are eligible eight will be excluded after Q1 and Q2, if 26 cars are eligible nine cars will be excluded after Q1 and Q2, and so on if fewer cars are eligible. If necessary, the intervals between the sessions and eliminations will be adjusted to ensure Q3 remains unchanged.
Wat is deze?quote:"Op dit moment zie ik McLaren-Honda als enige team dat de hegemonie van Mercedes kan doorbreken", aldus Alonso. "
Wat is er zo ontzettend raar of grappig aan?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 00:31 schreef Geralt het volgende:
http://www.racexpress.nl/(...)des-verslaan/n/72375
[..]
Wat is deze?![]()
![]()
![]()
![]()
!!!
Dat Ferrari dat ook zou kunnen. Maar dat zijn wel redelijk structurele underachievers.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 01:23 schreef Radegast het volgende:
[..]
Wat is er zo ontzettend raar of grappig aan?
Het is in die zin wel lachwekkend dat ze voorlopig nog heel weinig hebben laten zien en als ik het goed begrijp gaat het met deze Honda ook niet lukken.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 01:41 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat Ferrari dat ook zou kunnen. Maar dat zijn wel redelijk structurele underachievers.
Verder zou Red Bull het kunnen. Mits iemand ze een topmotor geeft.
McLaren is zeker in staat binnen nu en 2 jaar terug aan de top te zijn. Dus zo gek is het inderdaad niet.
Maar het 'enige' team dat dat kan zou ik het niet willen noemen.
"Op dit moment".quote:Op zaterdag 12 maart 2016 01:23 schreef Radegast het volgende:
[..]
Wat is er zo ontzettend raar of grappig aan?
Nu overdrijf je denk ik wel een beetje, qua snelheid zitten ze wel verder voorin, qua betrouwbaarheid is het nog even afwachten.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
"Op dit moment".
Op dit moment mogen ze blij zijn als ze Haas verslaan.
Helaas heb je daar gelijk in, ik hoop op Ferrari en anders dat Rosberg dit jaar het licht heeft gezien, niks tegen Hamilton hoor maar hij krijgt de titels wel in zijn schoot geworpen.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:24 schreef Geralt het volgende:
Ja ok, een beetje gechargeerd allicht, maar roeptoereren dat McLaren het enige team is dat OP DIT MOMENT de hegemonie van Mercedes kan doorbreken slaat natuurlijk gewoon nergens op.
Die gaan zonder hele gekke dingen geen enkel podium pakken dit jaar. Laat staan dat ze Mercedes het vuur aan de schenen kunnen leggen.
of hij ziet ergens een pad richting Ferrari vanuit Haas.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:34 schreef Geralt het volgende:
Ondertussen vindt Grosjean dat zijn overstap naar Haas hem de meeste kans geeft om wereldkampioen te worden.
Hebben die 2 samen aan de waterpijp gezeten of wat is deze?
2013 en 2014 gingen ze de verkeerde kant op met hun chassis. Ze probeerden een andere ontwerpfilosofie met betrekking tot de aerodynamica. Dat pakte verkeerd uit en zijn ze in 2015 weer vanaf gestapt.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:51 schreef opreis het volgende:
Mclaren kon niet eens williams verslaan toen ze beiden met die mercedes motor reden, dus zo geweldig zijn ze niet geweest met hun chassis. Overigens denk ik dat Red Bull met een een mercedes motor in 2014, en een ferarri of mercedes motor in 2015 toch ook echt om de titel had mee kunnen rijden.
Dat weet ik ook wel, ik vind dergelijke uitspraken alleen altijd een beetje raar. Ja ik ga bij een achterhoede team rijden om zo de beste kans te maken om wereldkampioen te worden.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:40 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
of hij ziet ergens een pad richting Ferrari vanuit Haas.
Hij zegt ook niet dat ze Merc op dit moment kunnen verslaan. Hij zegt dat hij op dit moment alleen in McLaren een team ziet dat de hegemonie kan doorbreken. Over wanneer die hegemonie doorbroken wordt heeft hij het niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
"Op dit moment".
Op dit moment mogen ze blij zijn als ze Haas verslaan.
Dat heeft Alonso dan ook niet gezegd.quote:
Precies, als ik moet kiezen tussen Stoffel volgend jaar of Massa hoef ik niet lang na te denken. Van de oudjes (Alonso, Button, Raikonen, Massa) vind ik hem de minste.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 18:01 schreef Meike26 het volgende:
Ik ben ook geen fan van hem. Naar mijn gevoel een coureur die teveel in zijn eigen straatje denkt, zeurt en opgeeft als het tegen zit. Bottas vind ik daarin ook tegenvallen, ik dacht dat hij wel een pure racer was, maar laat ook veel te vaak zijn racedag verprutsen door zijn humeur. Nu ben ik ook geen fan van de persoonlijkheid Hamilton, maar hij gaat altijd tot het gaatje ! Alonso, Max en Perez net zo..
Dus Massa nog eens 2/3 jaar is echt zonde van elk plekje dat hij bezet houdt voor nieuw talent.
Die zag ik niet aankomenquote:Op zondag 13 maart 2016 14:23 schreef sasquatsch het volgende:
Paul di Resta is dit jaar de reserve coureur van Williams.
Hij is zelf een Engelse rijder.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:59 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Die zag ik niet aankomen![]()
DiResta is toch ook uit de F1 verdwenen omdat hij zo tegenviel? Waarom hij en niet een Engelse of Duitse rijder? Zelfs Sutil zou ik nog eerder overwegen dan DiResta.
Jep, zie daar de link met Williamsquote:Op zondag 13 maart 2016 17:26 schreef Waffle het volgende:
Is di Resta niet nog steeds een Mercedes man?
Dat dus... En een beetje Italiaans ook.quote:
Ze hebben Alex Lynn als development driver. Maar die is dus geen reserve.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:35 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat dus... En een beetje Italiaans ook.
Maar James Calado bijvoorbeeld, of Oliver Webb ? Er moet toch zat nieuw talent zijn die die stoffige Schot doen vergeten ?!
Zal wel met die achterlijke punten te maken hebben.. Alleen maar door dat kleine pubertje uitquote:Op zondag 13 maart 2016 17:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze hebben Alex Lynn als development driver. Maar die is dus geen reserve.
Lynn heeft genoeg punten.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:50 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zal wel met die achterlijke punten te maken hebben.. Alleen maar door dat kleine pubertje uit![]()
![]()
Stiekem ook wel
dan vraag je je af waarom ze bij Mercedes Ocon perse bij Renault wilde hebben? Dan hadden ze hem even goed bij Williams kunnen stallen, en die vrijdagen claimen. En ondertussen een andere jr. van hun bij Renault plaatsen.quote:Op zondag 13 maart 2016 14:23 schreef sasquatsch het volgende:
Paul di Resta is dit jaar de reserve coureur van Williams.
Racend is di Resta gewoon een Brit. Britse racelicentie, compleet met God save the Queen wanneer hij wint.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:35 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat dus... En een beetje Italiaans ook.
Fransman ook.quote:Op zondag 13 maart 2016 19:15 schreef Rossdale het volgende:
Ocon had natuurlijk al een band met Lotus/Renault uit het verleden. Misschien daarom?
Hij presteerde niet slecht op het gebied van racen maar liep in de media continu te klagen over hoe slecht Force India zijn zaken wel niet op orde had.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:59 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Die zag ik niet aankomen![]()
DiResta is toch ook uit de F1 verdwenen omdat hij zo tegenviel? Waarom hij en niet een Engelse of Duitse rijder? Zelfs Sutil zou ik nog eerder overwegen dan DiResta.
Ah, de klassieke Jos Verstappen fout.quote:Op maandag 14 maart 2016 01:37 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Hij presteerde niet slecht op het gebied van racen maar liep in de media continu te klagen over hoe slecht Force India zijn zaken wel niet op orde had.
Deze knul (ik ken hem verder niet behalve de naam van zn pa dan) deed er kennelijk 11(!!!) jaar over om vanuit de karts zijn intrede te doen in de F1.quote:Palmer junior stapte in 2005 over vanuit de karting naar de autosport en maakte zijn debuut in de T Cars Autumn Trophy.
Wat is er gek aan wat hij zegt? Als de feiten zo zijn mag dat toch gezegd worden. Ik zie niet in wat daar mis mee is.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 03:11 schreef twiFight het volgende:
En, zit je plafond nu weer onder het sperma voor Max? Godverdomme zeg, wat is die aanbidding voor Max toch sneu geworden. We snappen het, hij kan een knap potje sturen. Kunnen we nu weer normaal doen?
Dat denk ik niet. Palmer heeft in al die klassen wel het podium gehaald. En Haryanto heeft net zo lang in GP2 gereden als Palmer, met mindere resultaten.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 07:00 schreef Meike26 het volgende:
Ik moet ook wel zeggen dat hij met een aanlooptijd van 11 jaar in de F1 hij ook niet teveel moet verwachten van z'n F1 carriere. Dan heb je het gewoon niet. Niet zozeer met Max vergeleken, maar een goed tot redelijk talent (cq belofte) doet er zo'n jaar of 2/3 over in de autosport alvorens een f1 contract te tekenen. Of je bent een paydriver natuurlijk dan kan het ook snel gaan.
Die Palmer verwacht ik dus maximaal 2 of 3 seizoenen in de F1 en dan geef ik hem nog voordeel van de twijfel. Harry tanto heeft nog meer talent denk ik wel.
Maar als hij in al die klassen wel het podium heeft gehaald en 11 jaar in de aspirant formule's heeft gereden, dan zal het wel door het materiaal en sponsoring gekomen zijn. Zijn vader had wel echt talent..daar kan Jolyon alleen nog maar van dromen.. Hij is al die jaren dus niet opgevallen of echt 'in zicht geweest' bij de F1.. Dan doe je imo iets niet goed. Kijk naar een Perez, Bottas of Ocon en daar droop het talent wel van af.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Palmer heeft in al die klassen wel het podium gehaald. En Haryanto heeft net zo lang in GP2 gereden als Palmer, met mindere resultaten.
Maar beiden zijn geen echte hoogvliegers, denk ik en zullen geen lang leven in de F1 hebben.
Precies. Een coureur als Kimi heeft in het verleden ook een zeer korte route richting Formule 1 gevolgdquote:Op dinsdag 15 maart 2016 06:47 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Wat is er gek aan wat hij zegt? Als de feiten zo zijn mag dat toch gezegd worden. Ik zie niet in wat daar mis mee is.
Grosjean en Bianchi hebben aansprekende resultaten gehaald voordat ze de F1 in kwamen. Grosjean was zelfs meerdere keren kampioen (waaronder F3 en GP2). Bianchi was ook F3 kampioen en werd derde in de GP2 en 2de in de FR 3.5. Vele malen betere prestaties in de junior klassen dan Palmer en Haryanto gehaald hebben.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:25 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Maar als hij in al die klassen wel het podium heeft gehaald en 11 jaar in de aspirant formule's heeft gereden, dan zal het wel door het materiaal en sponsoring gekomen zijn. Zijn vader had wel echt talent..daar kan Jolyon alleen nog maar van dromen.. Hij is al die jaren dus niet opgevallen of echt 'in zicht geweest' bij de F1.. Dan doe je imo iets niet goed. Kijk naar een Perez, Bottas of Ocon en daar droop het talent wel van af.
Maar zoals je zelf ook zegt.. Nee, geen hoogvliegers dus en binnen een paar jaar worden ze weer vervangen. Maar ergens heb ik wel het geloof dat Haryanto nog wel wat kan bereiken. Grosjean en Bianchi waren ook niet veel toen ze in de F1 kwamen. Wie weet waar Bianchi heen was gegaan ná 2014 ? En Grosjean heeft zich nu ook wel bewezen als een vaste waarde in het veld. Ik hoop ergens wel dat hij gaat groeien. De acties die ik dankzij iemand hier heb gezien van hem waren wel van een bepaald caliber
ziet er beter uit dan dat foeilelijke ding van Ferrari.quote:
quote:One of Red Bull's rivals has backed the more 'futuristic' concept behind the team's alternative Formula 1 Halo, ahead of its first planned test next month.
Although Ferrari has already run an FIA-preferred open structure, Red Bull wants to experiment with a different solution that features an acrylic canopy.
Giorgio Piola's exclusive drawing above provide a concept image of what the design – which features two side supports to the side of the nose rather than one in front of the driver – could look like.
Red Bull boss Christian Horner told Motorsport.com earlier this month: “It is a more of a canopy – open topped. So is effectively like a bigger windscreen.
"It is more elegant and hopefully offers better visibility. So let's see what the FIA think of it."
Williams support
Williams deputy team principal Claire Williams said that on visual terms, the Red Bull version was her preferred one.
“I really like Red Bull's jet fighter concept,” she said. “If we are going for these new racing cars that are supposed to look futuristic, put a jet fighter type thing around it.
“I think that is exciting. But then you have to worry about water and condensation and all that kind of stuff. So it is still a work in progress.”
Horner a 'purist'
Horner is not in favour of the Ferrari concept – which has drawn criticism from drivers and fans.
"Personally I don't like it," he said. "I understand that driver safety is absolutely of paramount importance, but for me I think I am a little bit more of a purist of open cockpit racing that has been there for 60 years - and there is danger associated with that.
"Of course we have to do everything we can to mitigate that. But the protection that is being looked at, the Halo concept, would not have helped Felipe Massa and unfortunately would not have helped Jules Bianchi."
Safety decides
The final decision on which concept will become standard will ultimately rest with the FIA – which is already understood to be fully supportive of the concept tested by Ferrari.
Williams admitted that safety would be the ultimate deciding factor for F1.
“I have obviously seen both proposals,” she said. “They are still in conceptual stage and they are still in full analysis stage with the FIA Institute.
“Most importantly it is which one provides the most safety for the drivers and until that has been determined I am in total support of whichever concept works best.”
Inderdaad. Die Ferrari wordt net Francesco van Cars Slechte paintskillsquote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:49 schreef WEST het volgende:
[..]
ziet er beter uit dan dat foeilelijke ding van Ferrari.
Beter, maar ziet er nog steeds uit als een kitbash oplossing.quote:
Ziet er inderdaad veel beter uit, alleen heb je dan ineens 2 stangen in je beeld, in plaats van 1. Al heb je dat bij auto's natuurlijk ook op dezelfde plaats tussen de voorruit en je zijruiten.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:49 schreef WEST het volgende:
[..]
ziet er beter uit dan dat foeilelijke ding van Ferrari.
Lijkt me dat deze oplossing natuurlijk ook nog wel moet kunnen met 1 stang in het midden. Wel een stuk mooier dan de Ferrari halo wat mij betreft..quote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:15 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ziet er inderdaad veel beter uit, alleen heb je dan ineens 2 stangen in je beeld, in plaats van 1. Al heb je dat bij auto's natuurlijk ook op dezelfde plaats tussen de voorruit en je zijruiten.
Ben benieuwd, maar zou hier zeker wel mee kunnen leven
P.S. Mooi ook dat vaantje wat nog op de neus staat net voor het stuur. Ik gok niet dat die veel nut heeft zo achter een vizier
Donnelly toch?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:40 schreef Geralt het volgende:
De bestuurder van deze auto is een van de rijdersstewards in Melbourne:
[ afbeelding ]
Dat was wel een wonder dat die dat overleefd heeft destijds![]()
Net als bij het vizier. Paar paar laagjes plastic erover.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:54 schreef Scrutinizer het volgende:
Dat ruitje van Red Bull is misschien minder lelijk dan de halo van Ferrari maar het lijkt me dat als het halverwege de race gaat regenen en het ruitje smerig en vettig is geworden wel wat problemen op gaat leveren.
Lijkt me niet alleen lastig te verwijderen, je krijgt dan ook nog flinke stukken plastic op de baan.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:59 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Net als bij het vizier. Paar paar laagjes plastic erover.
Gedurende een pitstopquote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:45 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Lijkt me niet alleen lastig te verwijderen, je krijgt dan ook nog flinke stukken plastic op de baan.
best een oude foto, van de jordan.quote:Op woensdag 16 maart 2016 00:05 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zou de nieuwe livery van Renault (kunnen) zijn. Onduidelijk waar die foto vandaan komt.
Erg geel. Ik vond het zwart met gele accenten eigenlijk wel prima wat ze in Barcelona hadden
Heeft die ooit gereden met zwarte zijkanten van de voorspoiler? Tevens de banden lijken niet op die van toen voor zover ik uit die vage foto op kan maken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |