quote:Bloemerstraat en Smetiusstraat krijgen make-over
Er komt veel meer groen in de straat. Zo worden onder andere de huidige 13 bomen vervangen door 22 hemelbomen (Ailanthus altissima). Aan de westzijde worden ook een aantal plantvakken gemaakt die, indien gewenst, door bewoners onderhouden kunnen worden. Het is de bedoeling dat de terrassen langs de rijbaan komen te liggen zodat er een goede doorloop voor het publiek ontstaat.
Bron: Nijmegen.nl
Is het ook. Een straat met wederopbouwbebouwing van het lelijkste soort, waar de stadsbussen letterlijk af en aan rijden, die verder is gevuld met Balkanrestaurants, telefoonturken, winkels waar je je kinderen niet heenstuurt en een disco die chronisch failliet is maar wel iedere zes maanden voor een ton wordt verbouwd. Echt een visitekaartje voor de stad.quote:
Jonge boompjes worden vanzelf volwassen.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:49 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat mag ik hopen. Maar of dat door volwassen bomen is?
Het plan dat GSbrder post klinkt wel goed. Misschien vrolijkt dat de boel een beetje op.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Is het ook. Een straat met wederopbouwbebouwing van het lelijkste soort, waar de stadsbussen letterlijk af en aan rijden, die verder is gevuld met Balkanrestaurants, telefoonturken, winkels waar je je kinderen niet heenstuurt en een disco die chronisch failliet is maar wel iedere zes maanden voor een ton wordt verbouwd. Echt een visitekaartje voor de stad.
Het kan er alleen maar beter op worden.
Raus raus raus.quote:
Ja maar dat duurt heel lang. Op Plein 1944 hebben ze volwassen bomen in boombakken staan, die kunnen verplaatst worden.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jonge boompjes worden vanzelf volwassen.
Dat ziet er inderdaad erg busgericht uit.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:53 schreef GSbrder het volgende:
Even wat beeldmateriaal bij het verhaal van Janneke:
[ afbeelding ]
Die grote jongens in het midden van de foto zijn dus gekapt.
Laatste kop koffie is op. Pc'tje kan zo weer uit en gaan met die banaan.quote:
Ik doe met je mee.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:54 schreef Ryon het volgende:
[..]
Laatste kop koffie is op. Pc'tje kan zo weer uit en gaan met die banaan.
#arbeidersleven
Dat is een oude foto.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:53 schreef GSbrder het volgende:
Even wat beeldmateriaal bij het verhaal van Janneke:
[ afbeelding ]
Die grote jongens in het midden van de foto zijn dus gekapt.
Gewoon slopen.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:55 schreef Janneke141 het volgende:
Ben ook benieuwd wanneer nu eindelijk definitief bekend wordt wat ze met de oude Luxor gaan doen.
Even de brommer aantrappen en kijken wat moeder de vrouw gekookt heeft voor vanavond.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:54 schreef Ryon het volgende:
[..]
Laatste kop koffie is op. Pc'tje kan zo weer uit en gaan met die banaan.
#arbeidersleven
(Niet zo zeer voor jou, maar voor de anderen die de situatie niet kennen):quote:
Vanavond staat gewoon een minister op het programma. De dikke van V&J gaat tekst en uitleg geven in Amsterdam over zijn beleid. #zinin.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Even de brommer aantrappen en kijken wat moeder de vrouw gekookt heeft voor vanavond.
Ik zie deze render:quote:Op maandag 7 maart 2016 16:55 schreef Janneke141 het volgende:
Ben ook benieuwd wanneer nu eindelijk definitief bekend wordt wat ze met de oude Luxor gaan doen.
Zozo, hipo. Beetje 's avonds aan het klussen.quote:Op maandag 7 maart 2016 17:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Vanavond staat gewoon een minister op het programma. De dikke van V&J gaat tekst en uitleg geven in Amsterdam over zijn beleid. #zinin.
Erg aantrekkelijk is het niet, maar ik denk wel dat die brede groenstrook veel verschil gaat maken.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
(Niet zo zeer voor jou, maar voor de anderen die de situatie niet kennen):
Dit is het nu. Luxor/Intersport/lelijk gebouw rechts op de foto. AH wil er een vestiging hebben, maar wacht al jaren op de beslissing wat er nu met het pand gaat gebeuren.
De echte ZZP'er werkt beunhaast in de avonduurtjes gewoon rustig door ja.quote:Op maandag 7 maart 2016 17:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zozo, hipo. Beetje 's avonds aan het klussen.
Laat je wel voldoende arbeid over voor je kameraden?!
Tja, je houdt altijd een afvoerputje over. In vroeger tijden was dat de Lange Hezelstraat (die nu geweldig is), daarna de ringstraten (die nu op zich prima zijn) en nu is het de Bloemerstraat.quote:Op maandag 7 maart 2016 17:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Erg aantrekkelijk is het niet, maar ik denk wel dat die brede groenstrook veel verschil gaat maken.
Wanhoop niet, bij ons was het jarenlang de Nieuwe Ebbingestraat. Die is nu helemaal tot leven gekomen met een breed aanbod aan winkels.quote:Op maandag 7 maart 2016 17:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja, je houdt altijd een afvoerputje over. In vroeger tijden was dat de Lange Hezelstraat (die nu geweldig is), daarna de ringstraten (die nu op zich prima zijn) en nu is het de Bloemerstraat.
ZZP'er, dat is toch geen bestaan voor een volwassen man?quote:Op maandag 7 maart 2016 17:03 schreef Ryon het volgende:
[..]
De echte ZZP'er werkt beunhaast in de avonduurtjes gewoon rustig door ja.
Preken voor eigen parochie zeker.quote:Op maandag 7 maart 2016 17:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Vanavond staat gewoon een minister op het programma. De dikke van V&J gaat tekst en uitleg geven in Amsterdam over zijn beleid. #zinin.
Denk niet dat het kritisch wordt nee.quote:
Blijf anders gewoon met je poten van het Oude Luxor af, gek.quote:Op maandag 7 maart 2016 17:06 schreef GSbrder het volgende:
Oude Luxor, dat worden gewoon studentenstudio's starterswoningen van 3500 p/m2.
Tonnetje Hendriks is immers de ontwikkelaar.
Waarom zouden we dat ding in vredesnaam willen behouden?quote:Op maandag 7 maart 2016 17:21 schreef Euribob het volgende:
[..]
Blijf anders gewoon met je poten van het Oude Luxor af, gek.
Nijmegen, niet Roffa.quote:Op maandag 7 maart 2016 17:21 schreef Euribob het volgende:
[..]
Blijf anders gewoon met je poten van het Oude Luxor af, gek.
Het heeft vrij recent nog een erg uitgebreide verbouwing ondergaan en het past prima in de opkomende buurt waar het in ligt.quote:Op maandag 7 maart 2016 17:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom zouden we dat ding in vredesnaam willen behouden?
Mogen we Metterswane wel afbreken, of ook niet?
Bij jullie is het Oude Luxor geen schattig lief theater?quote:
quote:Op maandag 7 maart 2016 17:24 schreef Euribob het volgende:
[..]
Bij jullie is het Oude Luxor geen schattig lief theater?
Oh my, dat is wel een hele trieste bedoening.quote:
Dit was het ooit. Best fancy:quote:Op maandag 7 maart 2016 17:27 schreef Euribob het volgende:
Wat was de oorspronkelijke bestemming? Kraakpand?
Dat bedoel ik dus. Maar blijkbaar hadden we allebei een ander dorp in gedachten.quote:Op maandag 7 maart 2016 17:26 schreef Euribob het volgende:
[..]
Oh my, dat is wel een hele trieste bedoening.
Het was ooit een bioscoop.quote:Op maandag 7 maart 2016 17:27 schreef Euribob het volgende:
Wat was de oorspronkelijke bestemming? Kraakpand?
Nice wel inderdaad.quote:Op maandag 7 maart 2016 17:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dit was het ooit. Best fancy:
[ afbeelding ]
Maar goed, opgetopt en afgetrapt.
Mooi hoor. Is daar recentelijk een autobom ontploft?quote:
En zo niet: jammer....quote:Op maandag 7 maart 2016 17:37 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Mooi hoor. Is daar recentelijk een autobom ontploft?
Er is daar wel een bom ontploft, maar die kwam uit een vliegtuig.quote:Op maandag 7 maart 2016 17:37 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Het schijnt dat er flink wat GL en PvdA-wethouders langs zijn geweest.quote:Op maandag 7 maart 2016 17:37 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Er een AH neerzetten lijkt mij een prima idee.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
(Niet zo zeer voor jou, maar voor de anderen die de situatie niet kennen):
Dit is het nu. Luxor/Intersport/lelijk gebouw rechts op de foto. AH wil er een vestiging hebben, maar wacht al jaren op de beslissing wat er nu met het pand gaat gebeuren.
Wajong staat niet goed op je curriculum vitae als je in gesprek gaat met Petrus nabij de poorten van de hemel. Tenzij het geen keuze was uiteraard.quote:Op maandag 7 maart 2016 17:50 schreef Ryon het volgende:
WGR / WAJONGERS? waarom werken?
Ik lees hier dat een alcoholverslaving al 980 euro netto kan opleveren. Tijd om mijn huidige beroepskeuzes eens goed te herzien.
Krijg je dan je drank vergoed?quote:Op maandag 7 maart 2016 17:50 schreef Ryon het volgende:
WGR / WAJONGERS? waarom werken?
Ik lees hier dat een alcoholverslaving al 980 euro netto kan opleveren. Tijd om mijn huidige beroepskeuzes eens goed te herzien.
Iedere uitkeringstrekker krijgt zijn drank vergoed.quote:
Gaaf, dan wil ik dat ook worden.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:01 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Iedere uitkeringstrekker krijgt zijn drank vergoed.
Daar ook al lelijk.quote:Op maandag 7 maart 2016 17:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is nu midden in de nacht bij jou man.quote:Op maandag 7 maart 2016 17:47 schreef tofastTG het volgende:
Die bussen moeten dan ook gewoon weg uit het centrum. Godsgruwelijk irritant, vooral als ze over de grote markt razen.
Wat een prachtige foto.quote:Op maandag 7 maart 2016 17:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In binnensteden is dat zeldzaam. Als men daar vijftig jaar op,dezelfde plek een boom laat staan is het heel watquote:Op maandag 7 maart 2016 16:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jonge boompjes worden vanzelf volwassen.
Rotterdamse schoonheid.quote:
Klote, ga ik een keer met de treinquote:Op maandag 7 maart 2016 18:26 schreef Boze_Appel het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)reizen-in-spits.html
Veel plezier in de trein morgen.
Alsof die luie studenten daarvoor vroeg zouden opstaanquote:Op maandag 7 maart 2016 18:26 schreef Boze_Appel het volgende:
Is ook heel vaak in Nieuwsuur geweest.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:30 schreef Janneke141 het volgende:
1Vandaag over hoe de gemeenten de thuiszorg naar de klote helpen. Interessant.
Bedrijven klagen dat ze zelf te goedkoop inschrijven op aanbestedingenquote:Op maandag 7 maart 2016 18:30 schreef Janneke141 het volgende:
Dat stukje over Koos' collegae in Turkije was maar matig.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:30 schreef Janneke141 het volgende:
Nogmaals: tuig.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:26 schreef Boze_Appel het volgende:
Jij dacht "de rest van Amsterdam ruimt mijn rommel wel op en ik kan lekker op vakantie gaan" of heb je gewoon huisgenoten die boven het drempelverdrag verdienen?quote:Op maandag 7 maart 2016 18:00 schreef Tchock het volgende:
Kut, kwijtschelding gemeentebelastingen afgewezen. Daar gaat een leuke vakantie of zo.
[ afbeelding ]
Nemen ze daarin dan ook de situatie voor de decentralisaties mee? Immers een club als TSN groeide toen heel hard door met verlieslatende tarieven concurrenten uit de markt te drukken en vervolgens hun personeel over te nemen...quote:Op maandag 7 maart 2016 18:32 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Is ook heel vaak in Nieuwsuur geweest.
Dat laatste ja. Als ze de aanslag aan mij hadden opgelegd had ik wel kwijtschelding gekregen.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
Jij dacht "de rest van Amsterdam ruimt mijn rommel wel op en ik kan lekker op vakantie gaan" of heb je gewoon huisgenoten die boven het drempelverdrag verdienen?
Net zoals jij, pommert.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jij blijft weer gewoon op de bank zitten?
Ik weet het niet of ik 980 euro dan al genoeg is, maar je komt wel een heel eind ja. Misschien minder Duvel drinken en meer Mooi Kaap.quote:
Driekwart van Amsterdam is toch minimumlijer?quote:Op maandag 7 maart 2016 18:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
Jij dacht "de rest van Amsterdam ruimt mijn rommel wel op en ik kan lekker op vakantie gaan" of heb je gewoon huisgenoten die boven het drempelverdrag verdienen?
En ze is gristelijk he.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:34 schreef Gutmensch het volgende:
Ik vind Mona Keizer zeer onsympathiek overkomen. Komt vast doordat ze uit Volendam komt.
Oh echt? Ik dacht dat ze altijd naar huishoudinkomen kijken bij meerpersoonshuishoudens? Anders hadden wij vorig jaar ook nog kwijtschelding kunnen krijgen.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat laatste ja. Als ze de aanslag aan mij hadden opgelegd had ik wel kwijtschelding gekregen.
Of die Aldi-wijn in die anderhalve liter pakken.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:34 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik weet het niet of ik 980 euro dan al genoeg is, maar je komt wel een heel eind ja. Misschien minder Duvel drinken en meer Mooi Kaap.
Kun je meteen stinkende sjek halen als je dan toch langs de Aldi moet.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:35 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Of die Aldi-wijn in die anderhalve liter pakken.
Geen idee. Ze hebben in al het papierwerk wel gevraagd óf ze huisgenoten had maar niet naar hun inkomens. Alsnog is er getoetst aan de vermogensnorm voor alleenstaanden. Beetje door elkaar dus.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oh echt? Ik dacht dat ze altijd naar huishoudinkomen kijken bij meerpersoonshuishoudens? Anders hadden wij vorig jaar ook nog kwijtschelding kunnen krijgen.
Degenen die echt recht hebben tot klagen zijn uiteraard de patiënten en eventueel de werknemers.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bedrijven klagen dat ze zelf te goedkoop inschrijven op aanbestedingen?
Hoe lullig ook, het is een branche die volwassen moet worden en waarbij meer op de ventjes gelet moet worden. Dat gaat gepaard met nare stuipen.
Maar wat je aan tabak uitgeeft kan je dan weer niet aan drank uitgevenquote:Op maandag 7 maart 2016 18:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kun je meteen stinkende sjek halen als je dan toch langs de Aldi moet.
Geen idee.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nemen ze daarin dan ook de situatie voor de decentralisaties mee? Immers een club als TSN groeide toen heel hard door met verlieslatende tarieven concurrenten uit de markt te drukken en vervolgens hun personeel over te nemen...
Klopt, het decentraliseren gecombineerd met een flinke korting zorgt er simpelweg voor dat minder mensen zorg kunnen krijgen. Daar achteraf over gaan huilen is inderdaad erg hypocriet.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Degenen die echt recht hebben tot klagen zijn uiteraard de patiënten en eventueel de werknemers.
Maar het is vooral het gejank van de politiek dat nogal hypocriet is op dit moment.
Dat bredere plaatje ontbreekt vaak helaas. Het is uiteraard makkelijk schieten op de gemeenten maar die hebben ook maar beperkt middelen beschikbaar. En dat ze niet meegaan in de voorstellen om TSN te redden is over het algemeen niet meer dan logisch. Andere gecontracteerde aanbieders die wel gewoon kunnen leveren zouden dan direct bezwaar maken, en terecht.quote:
Ik heb eens een cd van haar gekocht met haar handtekening erop.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:34 schreef Gutmensch het volgende:
Ik vind Mona Keizer zeer onsympathiek overkomen. Komt vast doordat ze uit Volendam komt.
Was ook het hele plan. En dat allemaal voor lagere groei van zorgkosten.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt, het decentraliseren gecombineerd met een flinke korting zorgt er simpelweg voor dat minder mensen zorg kunnen krijgen. Daar achteraf over gaan huilen is inderdaad erg hypocriet.
Zingt dat inteeltgedrocht ook?quote:Op maandag 7 maart 2016 18:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik heb eens een cd van haar gekocht met haar handtekening erop.![]()
Nee, was een cd die ze gewoon thuis had liggen. Was een veiling en gezien de goddelijke veilingmeester moest ik wel iets kopen he. Lieve vrouw. Maar als ik niet had gezopen betaalde ik er niet zoveel voor.quote:
Waarom zou je in godsnaam een CD met muziek uit Volendam kopen?quote:Op maandag 7 maart 2016 18:42 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nee, was een cd die ze gewoon thuis had liggen. Was een veiling en gezien de goddelijke veilingmeester moest ik wel iets kopen he. Lieve vrouw. Maar als ik niet had gezopen betaalde ik er niet zoveel voor.
Bier.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:46 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam een CD met muziek uit Volendam kopen?
Goede vraag.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:46 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam een CD met muziek uit Volendam kopen?
Hoewel je je natuurlijk af kan vragen of de thuiszorg dan is waar je op moet willen besparen. Ik denk dat goede thuiszorg heel wat vervolgzorgkosten kan uitsparen.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:41 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Was ook het hele plan. En dat allemaal voor lagere groei van zorgkosten.
Dat wordt verhuizen.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:50 schreef Gutmensch het volgende:
Is er al een AH moestuintjestopic op FOK!?
Ik kreeg net zo'n zakje venkelzaad maar zo'n venkelplant kan groter dan mijn balkon worden lees ik. Help.
Dacht het niet.quote:
quote:Op maandag 7 maart 2016 18:51 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dacht het niet.
Wat kan je trouwens met venkel? Roken? Thee van zetten? Soep van maken?
quote:Venkelzaad kan onder meer helpen bij darmproblemen en menstruatiestoornissen. Ook wordt het gebruikt om borstvoeding te stimuleren aangezien de etherische olie die van de zaden wordt gemaakt een grote hoeveelheid anethol (een fyto-oestrogeen) bevat.[1](Een bewezen mechanisme hiervoor ontbreekt echter nog of is omstreden.) Ook worden er bepaalde medicijnen uit venkel gewonnen.
Daar heb ik dus niks aan. Maar de bedoeling is ook dat je die zaadjes uit laat groeien tot een plant geloof ik.quote:
Eten! Beetje anijsachtige smaak. Past in veel gerechten.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:51 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dacht het niet.
Wat kan je trouwens met venkel? Roken? Thee van zetten? Soep van maken?
Mevrouw xpompompomx haalt t ook wel eens. Ik ben er niet echt fan van.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eten! Beetje anijsachtige smaak. Past in veel gerechten.
Haha.quote:Bij Amerikaanse luchtaanvallen in Somalië zijn zondag zeker 150 leden van terreurbeweging al-Shabaab gedood.[..]
Onbemande Amerikaanse vliegtuigjes lieten bommen vallen en schoten raketten af op een grote bijeenkomst van militanten, meldt NBC News.
Klinkt als een integer en liberaal verantwoord businessmodel in een markt met veel kwetsbare consumenten. Jammer dat het niet mocht duren.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt, het decentraliseren gecombineerd met een flinke korting zorgt er simpelweg voor dat minder mensen zorg kunnen krijgen. Daar achteraf over gaan huilen is inderdaad erg hypocriet.
Is er ooit een productieve top geweest?quote:Op maandag 7 maart 2016 19:58 schreef eriksd het volgende:
Weer even lachen om ene EU top en de daaruit ontspruitende "oplossingen". Zit je al klaar Remlof?
Geen idee, vraag het aan de EU liefhebbers.quote:Op maandag 7 maart 2016 19:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Is er ooit een productieve top geweest?
Wat mij betreft sturen we zoveel mogelijk geld, misschien gaat mijn vlucht dan alsnog door.quote:Op maandag 7 maart 2016 20:06 schreef Rezania het volgende:
Haha, op het nieuws doen ze net alsof die 6 miljard euro heel wat is.Ze zijn even vergeten dat er gemakkelijk een 100-voud richting Griekenland is gegaan.
Multi-interpretabel dit.quote:Op maandag 7 maart 2016 19:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Is er ooit een productieve top geweest?
Hoi.quote:Op maandag 7 maart 2016 20:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Geen idee, vraag het aan de EU liefhebbers.
Mocht dit de boel werkelijk stabiliseren, dan is het zelfs een koopje...quote:Op maandag 7 maart 2016 20:06 schreef Rezania het volgende:
Haha, op het nieuws doen ze net alsof die 6 miljard euro heel wat is.Ze zijn even vergeten dat er gemakkelijk een 100-voud richting Griekenland is gegaan.
Ach, als het plan doorgaat heb je iig geen visum meer nodig voor Turkije.quote:Op maandag 7 maart 2016 20:15 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat mij betreft sturen we zoveel mogelijk geld, misschien gaat mijn vlucht dan alsnog door.
quote:Op maandag 7 maart 2016 18:34 schreef Gutmensch het volgende:
Dat is een hoax. De halve Rotterdamse bevolking is Turks, dus die visumplicht zal wel meevallen.quote:Op maandag 7 maart 2016 20:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ach, als het plan doorgaat heb je iig geen visum meer nodig voor Turkije.
Netjes.quote:Op maandag 7 maart 2016 20:23 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Inmiddels uiteraard via DM geantwoord
Die stagiaires hebben er wel weer werk van gemaakt, zeg.quote:
Voor mij een "Nee". Ik laat mijn stem niet wegen door de gekken van GeenStijl.quote:Op maandag 7 maart 2016 20:38 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Die stagiaires hebben er wel weer werk van gemaakt, zeg.
Overigens wordt het een 'ja' van deze kant, al is het alleen maar om het nee-kamp tegen te werken.
Het maakt opzich niet veel uit. Bij een nee worden er een paar kleine gewijzigd en alsnog doorgevoerd zonder referendum.quote:Op maandag 7 maart 2016 20:38 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Overigens wordt het een 'ja' van deze kant, al is het alleen maar om het nee-kamp tegen te werken.
Maar je stemt wel precies wat die gekken willen.quote:Op maandag 7 maart 2016 20:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Voor mij een "Nee". Ik laat mijn stem niet wegen door de gekken van GeenStijl.
[ afbeelding ]
Niet mijn ding.
Voor Poetin maakt het niet zoveel uit. Met de status van het land gaat het gewoon een Griekenlandje worden bij een ja en evenveel chaos met een nee.quote:
Poetin ziet graag de EU desintegreren dankzij Robin.quote:Op maandag 7 maart 2016 20:50 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Voor Poetin maakt het niet zoveel uit. Met de status van het land gaat het gewoon een Griekenlandje worden bij een ja en evenveel chaos met een nee.
Een brexit is daar boeiender voor.quote:Op maandag 7 maart 2016 20:51 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Poetin ziet graag de EU desintegreren dankzij Robin.
Lekker boeiend. Mijn politieke standpunten bepaal ik niet door steeds het tegenovergestelde te kiezen van tegenstanders. Ik kijk gewoon naar wat ik zelf van kwesties vind.quote:Op maandag 7 maart 2016 20:46 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Maar je stemt wel precies wat die gekken willen.
Poetin moet met zijn poten van Oekraïne afblijven, maar daar gaan ze zelf over. Wij niet.quote:En Poetin.
Ik denk dat de EU sterker wordt van een Brexit.quote:Op maandag 7 maart 2016 20:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een brexit is daar boeiender voor.
Poetin zal een Nederlands "nee" zien als een vrijbrief om zijn invloed op Oekraïne te vergroten.quote:Op maandag 7 maart 2016 20:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Lekker boeiend. Mijn politieke standpunten bepaal ik niet door steeds het tegenovergestelde te kiezen van tegenstanders. Ik kijk gewoon naar wat ik zelf van kwesties vind.
[..]
Poetin moet met zijn poten van Oekraïne afblijven, maar daar gaan ze zelf over. Wij niet.
Het is Belgie niet.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:00 schreef Disana het volgende:
Ik vind het ook irritant dat zo'n pauperclub als GeenPeil mij dwingt te gaan stemmen.
Ik kan thuisblijven, en ik heb begrepen dat dat hetzelfde is als een ja. Maar nu zegt remlof weer iets anders.quote:
Kun je in het hoofd van Poetin kijken? Knap.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:01 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Poetin zal een Nederlands "nee" zien als een vrijbrief om zijn invloed op Oekraïne te vergroten.
"Heeft het neerhalen van die Boeing vol Nederlanders toch geholpen" zal ie denken.
Dat ie de EU kapot wil is niet moeilijk te raden.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:03 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Kun je in het hoofd van Poetin kijken? Knap.
PolitiekGeaard is toch heel duidelijk TitusPulloquote:Op maandag 7 maart 2016 20:19 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Kwam je met je vorige account ook in deze SC? Wie was je dan?
En wie was dat daarvoor ook alweer?quote:Op maandag 7 maart 2016 21:05 schreef Euribob het volgende:
[..]
PolitiekGeaard is toch heel duidelijk TitusPullo
JohandeWitt oid?quote:Op maandag 7 maart 2016 21:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
En wie was dat daarvoor ook alweer?
quote:Op maandag 7 maart 2016 21:05 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat ie de EU kapot wil is niet moeilijk te raden.
Gelukkig zie jij dat niet en help je hem. Bedankt voor het kapotmaken van onze welvaart Robin.
POL / Onderzoek: links zorgt beter voor de schatkist dan rechts heb het gedaan Robinquote:Op maandag 7 maart 2016 20:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Lekker boeiend. Mijn politieke standpunten bepaal ik niet door steeds het tegenovergestelde te kiezen van tegenstanders. Ik kijk gewoon naar wat ik zelf van kwesties vind.
[..]
Poetin moet met zijn poten van Oekraïne afblijven, maar daar gaan ze zelf over. Wij niet.
Oehhh ben benieuwd.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
POL / Onderzoek: links zorgt beter voor de schatkist dan rechts heb het gedaan Robin
Zullen een boel mensen wel irritant vinden.
Nu al kut.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
POL / Onderzoek: links zorgt beter voor de schatkist dan rechts heb het gedaan Robin
Zullen een boel mensen wel irritant vinden.
Is je zoekmachine kapot?quote:Op maandag 7 maart 2016 21:11 schreef Rezania het volgende:
Wanneer is het referendum? En moet ik me nog registreren of iets dergelijks?
Kleine kans, alleen als eventueel blijkt dat de opkomst serieus is. Maar hebben niet zo heel erg op referenda.quote:
Net als bij alle andere 'normale' verkiezingen krijg je gewoon van de gemeente een stempas thuisgestuurd. Je hoeft niks te doen behalve op die dag even heen te gaan en dan godverdomme vóór te stemmen. Of thuisblijven, ook prima.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:11 schreef Rezania het volgende:
Wanneer is het referendum? En moet ik me nog registreren of iets dergelijks?
Ik ga ook niet.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kleine kans, alleen als eventueel blijkt dat de opkomst serieus is. Maar hebben niet zo heel erg op referenda.
Robin de PVV'er, ergens niet onverwacht.quote:Op maandag 7 maart 2016 20:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Voor mij een "Nee". Ik laat mijn stem niet wegen door de gekken van GeenStijl.
[ afbeelding ]
Niet mijn ding.
Waarom voor? Ik heb me nog helemaal niet in de kwestie verdiept, dus leef je uit.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Net als bij alle andere 'normale' verkiezingen krijg je gewoon van de gemeente een stempas thuisgestuurd. Je hoeft niks te doen behalve op die dag even heen te gaan en dan godverdomme vóór te stemmen. Of thuisblijven, ook prima.
Lees anders z'n topic even door.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Waarom voor? Ik heb me nog helemaal niet in de kwestie verdiept, dus leef je uit.
Overigens is stemmen voor mij een bijzonder kleine moeite. Kan gewoon op het werkquote:
Ja jongen, dat heb ik dus niet gezien hè.quote:
Hierom:quote:Op maandag 7 maart 2016 21:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Waarom voor? Ik heb me nog helemaal niet in de kwestie verdiept, dus leef je uit.
quote:Op maandag 28 september 2015 13:11 schreef Kaas- het volgende:
Inleiding
Sinds 26 maart 2015 is de wet raadgevend referendum van kracht. Deze initiatiefwet van PvdA, D66 en GroenLinks is door het Nederlandse parlement aangenomen (VVD, CDA, CU en SGP stemden tegen, maar konden het niet tegenhouden). Deze nieuwe wet maakt het mogelijk om, op initiatief van burgers, een raadgevend referendum te houden over wetgeving. Inmiddels is van dit recht succesvol gebruik gemaakt door GeenStijl en wel met de associatieovereenkomst tussen de EU en Oekraïne als onderwerp.
De associatieovereenkomst met Oekraïne is inmiddels door zowel de Tweede als de Eerste Kamer goedgekeurd (op PVV, SP en PvdD na stemden alle partijen voor), maar er zal nu in het "voorjaar van 2016" een raadgevend referendum komen over de wenselijkheid van dit associatieverdrag. Daarmee is het hoog tijd dat we de associatieovereenkomst inhoudelijk bespreken in POL.
De associatieovereenkomst
Het volledige verdrag van 2135 pagina's (in het Engels) vind je hier en op deze pagina van de diplomatieke dienst van de EU vind je meer informatie over de overeenkomst.
Prima dat er nu een referendum komt. Dat is waar die wet voor bedoeld is en het lijkt me een interessant democratisch experiment. Wanneer het raadgevend referendum begin 2016 (tegen die tijd is een groot gedeelte van de associatieovereenkomst tussen de EU en Oekraïne overigens al van kracht, hoofdstuk 4 - over vrijhandel - gaat namelijk per 31 december 2015 in) aan de orde is, zal ik persoonlijk voor de associatieovereenkomst stemmen en wel om de volgende redenen:
Redenen om voor de associatieovereenkomst te stemmen:
• Oekraïne is een groot en inwonersrijk land (zelfs het grootste land dat volledig op het Europese continent ligt) en ligt aan de grenzen van de Europese Unie, op slechts 2,5 uur vliegen vanaf Amsterdam. Voor de veiligheid en stabiliteit van de EU-lidstaten is het belangrijk dat de grenslanden van de EU ook op lange termijn stabiele staten zijn. De associatieovereenkomst met Oekraïne behelst hervormingen en maatregelen die de democratie en het functioneren van de rechtsstaat versterken, die de corruptie tegengaan, die samenwerking op diverse gebieden met Europa bieden en die leiden tot extra welvaart voor zowel Oekraïne als voor ons via een sterkere markteconomie en vrijere handel. Al deze maatregelen zorgen voor een stabielere en welvarendere staat langs de EU-grenzen, waar we goed mee kunnen samenwerken. Dit is goed voor zowel Oekraïne als voor ons.
Een goed voorbeeld van de veranderingen die associatieverdragen met de EU opleveren is de huidige situatie op de Balkan. Waar Servië en Kosovo (twee landen die graag ooit EU-lid zouden willen worden) relatief kortgeleden hun geschillen nog oplosten met bommen en granaten (het lijkt ver weg, doordat de veiligheid en stabiliteit van de EU - gelukkig - zo snel went), werken deze landen nu aan hun geschillen via woorden en diplomatie. De EU-verdragen hebben een enorme bijdrage geleverd aan de vrede en stabiliteit in deze regio en daarmee aan Europa. EU-verdragen leveren enkel kommer en kwel op? Ik dacht het niet.
• Onderdeel van het verdrag is een vrijhandelszone tussen EU en Oekraïne. Als onze bedrijven naar het bijna 45 miljoen consumenten tellende Oekraïne willen exporteren moeten ze torenhoge invoerrechten betalen. Hetzelfde geldt voor Oekraïense bedrijven: het wordt hen erg lastig gemaakt om naar de EU te exporteren, terwijl dat juist zo belangrijk is voor de welvaart van de Oekraïense bevolking. Oekraïne gaat samenwerken met de Europese Commissie om te voldoen aan alle EU-normen voor productkwaliteit, veiligheidseisen, arbeidsrechten etc. etc. Daarnaast zullen ze als onderdeel bewegen richting een vrijere en meer marktgedreven economie. Dit alles tezamen creëert voor zowel Oekraïne als voor de EU meer welvaart en beide zijn we een exportpartner rijker.
• Een associatieovereenkomst is een samenwerkingsverband met de EU. Samenwerken is goed. Maar het is absoluut niet per definitie een opmaat naar EU-lidmaatschap. De EU heeft talloze associatieovereenkomsten gesloten met landen die nooit lid van de EU zullen worden. We hebben het over landen als o.a. Jordanië. Dit is onderdeel van de EU-neighborhood policy, een beleid dat erop gericht is om zo goed mogelijk samen te werken met staten die grenzen aan Europese landen en wateren. Dit met als doel om onze veiligheid, stabiliteit en welvaart te behouden. Oekraïne is hierin een nieuw positief hoofdstuk. Om daadwerkelijk lid te worden moet je niet alleen eerst kandidaat-lidstaat worden (1 stap vóór EU-lidmaatschap), maar nóg een extra stap daarvoor ook "potentiële EU-kandidaat lidstaat" worden en zelfs dat geldt niet voor Oekraïne. Dit verdrag wordt om hele andere redenen getekend dan om een EU-lidmaatschap te bereiken en al zou een lidmaatschap over een jaar of 30 of meer wel positief besproken kunnen worden, dan betekent dat enkel dat tegen die tijd Oekraïne blijkbaar een modern, stabiel en veilig Europees land is geworden en dat lijkt me voor niemand slecht.
• Poetin mag geen rol van betekenis spelen bij het maken van je keuze. Zowel niet bij het stemmen voor (je zou voor kunnen stemmen om te voorkomen dat je Oekraïne in de handen van Poetin drijft) als tegen de overeenkomst. Rusland heeft namelijk niet het recht om soevereine beslissingen van landen over hun relatie tot de Europese Unie in te perken. Het staat die landen volledig vrij, en het moet die landen ook volledig vrijstaan, om hun eigen lotsbeschikking te kiezen en hun eigen waarden te bepalen. Rusland heeft geen vetorecht over met wie de Europese Unie samenwerkt en vice versa.
• Er stonden duizenden demonstranten met Europese vlaggen op het plein in Kiev te demonstreren tegen het corrupte en heftig door Rusland beïnvloede regime. Er is in Oekraïne een enorme schreeuw om het land Europeser te laten worden en dat het meer met Europa gaat samenwerken in plaats van zich te laten leiden door de Russische agressor die tegen de wil van het Oekraïense volk in grote delen van een soeverein land heeft ingepikt. De Oekraïense bevolking wil dit compleet vrijwillig en zou nu niet de dupe moeten worden van stemmers die straks tegen deze hele specifieke overeenkomst stemmen, terwijl dat eigenlijk enkel uit algemene anti-EU sentimenten is en niet zozeer tegen de Oekraïense bevolking gericht.
• Akkoorden zijn niet tegen iets, maar voor iets. Deze associatieovereenkomst is voor de vrije handel, democratisering en het bevorderen van de rechtsstaat.
De tegenargumenten van GeenPijl weerlegd:
• De EU dijt uit en dat is slecht.
Deze associatieovereenkomst is geen uitbreiding van de Europese Unie en ook geen opmaat daarnaartoe. Oekraïne is überhaupt geen potentiële kandidaat-lidstaat, waar de status kandidaat-lid en de status lid ook nog beide ver weg zouden zijn. De EU sluit associatieovereenkomsten met diverse landen ten zuiden en oosten van de EU. Dit in het kader van de EU-neighborhood policy, waarmee ze hopen te bereiken dat er ook langs onze Europese grenzen en wateren stabiele en welvarende staten ontstaan, wat goed is voor de stabiliteit en veiligheid van Europa.
• We tergen de Russische beer en hebben een burgeroorlog veroorzaakt.
Rusland heeft niet het recht om soevereine beslissingen van landen over hun relatie tot de Europese Unie in te perken. Het staat die landen volledig vrij, en het moet die landen ook volledig vrijstaan, om hun eigen lotsbeschikking te kiezen en hun eigen waarden te bepalen. Rusland heeft geen vetorecht over met wie de Europese Unie samenwerkt en vice versa.
Europa pikt niets in, maar is door Oekraïne gevraagd om samen te werken. Het is een vrijwillige wens om de democratische richting in te slaan, in de richting van een Europese rechtsstaat met Europese waarden en die zouden we niet moeten negeren.
Samenwerking met Europa sluit bovendien samenwerking met Rusland helemaal niet uit (!!). Oekraïne tekent een verdrag om meer te doen voor een goed functionerende rechtsstaat, democratie, een markteconomie, vrijhandel met Europa en tegen corruptie. Dat sluit op geen enkele wijze uit dat Oekraïne niet op welke manier dan ook vrijwillig met Rusland zou kunnen samenwerken.
• Oekraïne is een corrupt land met een corrupte oligarchie, een falend politiek systeem en een failliete economie.
Dat klopt. En het is op alle manieren ongunstig voor de EU dat zo'n groot grensland corrupt en arm is, een recept voor instabiliteit aan onze grenzen. De associatieovereenkomst heeft nu juist als doel om de democratisering, aanpak van corruptie, versterking van de rechtsstaat, versterking van de markteconomie (en daarmee welvaart) in Oekraïne in een stroomversnelling te brengen. Dit is goed voor Oekraïne en dit is goed voor ons op twee manieren: een stabiele(re) grensstaat van de EU, een extra handelspartner. Het is dan ook geen tegenargument, maar juist een groot argument om wat te doen aan de huidige situatie via deze associatieovereenkomst.
------------
Discussieer hier inhoudelijk over de voors- en tegens van deze associatieovereenkomst waarover er begin 2016 een raadgevend referendum zal komen, alle meningen zijn welkom. Liefst beargumenteerd. Het stukje uit de OP is misschien nogal pro-overeenkomst, maar daar zal lang niet iedereen het mee eens zijn en misschien wel een meerderheid niet? Brand los, het is immers een feestje van de democratie.
Game on en succes met het bepalen van je standpunt ten aanzien van deze associatieovereenkomst!
P.s. Wat zou De Speld erover schrijven?[Speld-bericht staat in spoiler]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Constant op het internet zitten en dan nóg alle informatie een hapklare brokjes willen hebben..quote:Op maandag 7 maart 2016 21:16 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja jongen, dat heb ik dus niet gezien hè.
Dat komt juist door het internet.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:16 schreef Euribob het volgende:
[..]
Constant op het internet zitten en dan nóg alle informatie een hapklare brokjes willen hebben..
Tegen stemmen blijft uiteraard ook nog een optie. Mag je het overigens wel hard maken in dit topic mocht je er voor uit willen komen, maar toch het blijft een optiequote:Op maandag 7 maart 2016 21:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Net als bij alle andere 'normale' verkiezingen krijg je gewoon van de gemeente een stempas thuisgestuurd. Je hoeft niks te doen behalve op die dag even heen te gaan en dan godverdomme vóór te stemmen. Of thuisblijven, ook prima.
TL;DR. Is er ook bier in Oekraïne?quote:Op maandag 7 maart 2016 21:16 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hierom (ik schreef de OP van deel 1 - hier geciteerd door J,B. - zelf):
[..]
Ik meen het. Ik snap niet hoe iemand waarvan ik weet dat ie kan nadenken "nee" zou stemmen in dit domme referendum.quote:
Ik kan er helaas niet serieus op reageren omdat het mijn vooroordelen veel te veel bevestigt.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:16 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik ga nog even nadenken hoe ik het ga framen in mijn rechtse voordeel. Uitdaging dit.
Doe hier dan. Of morgen onder het biertje dat we na de computerles gaan pakken.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:18 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik kan er helaas niet serieus op reageren omdat het mijn vooroordelen veel te veel bevestigt.
In je gematigde voordeel bedoel je?quote:Op maandag 7 maart 2016 21:16 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik ga nog even nadenken hoe ik het ga framen in mijn rechtse voordeel. Uitdaging dit.
Omdat niet iedereen in dat kut-EU gelooft?quote:Op maandag 7 maart 2016 21:18 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik meen het. Ik snap niet hoe iemand waarvan ik weet dat ie kan nadenken "nee" zou stemmen in dit domme referendum.
En de pasta.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:18 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Doe hier dan. Of morgen onder het biertje dat we na de computerles gaan pakken.
Het is ook een kwestie van willen nadenken. Dat is nog wel iets waar ik vooral tegen aanloop met sommige mensen.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:18 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik meen het. Ik snap niet hoe iemand waarvan ik weet dat ie kan nadenken "nee" zou stemmen in dit domme referendum.
Dan lees je het niet. Als je maar voor stemt (of niet stemt, zodat de 30% niet gehaald wordt). Dan hoeven Oekraieners in elk geval geen invoerrechten meer te betalen over Belgisch bier. Dat scheelt als je er op vakantie bent.quote:
Wat heeft dit referendum met geloven in de kut-EU te maken?quote:Op maandag 7 maart 2016 21:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Omdat niet iedereen in dat kut-EU gelooft?
Euri en ik moeten tweewekelijks van 5 tot 7 opdrachtjes achter een pc maken. En eigenlijk ook colleges volgen, maar dat is er na een stuk of vijf kansen nog steeds niet van gekomen.quote:
Y so srs?quote:Op maandag 7 maart 2016 21:20 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dan lees je het niet. Als je maar voor stemt (of niet stemt, zodat de 30% niet gehaald wordt). Dan hoeven Oekraieners in elk geval geen invoerrechten meer te betalen over Belgisch bier. Dat scheelt als je er op vakantie bent.
Neehoor, maar ik snap wel van remmie dat hij het niet snapt als iemand durft te twijfelen aan zijn heilige EU.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat heeft dit referendum met geloven in de kut-EU te maken?
Of heb jij je ook weer eens laten verleiden door PVV/GS?
Je moet daar toch echt voor de lokale dranken gaan hoor. Waaronder bier in plastic literflessenquote:Op maandag 7 maart 2016 21:20 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dan lees je het niet. Als je maar voor stemt (of niet stemt, zodat de 30% niet gehaald wordt). Dan hoeven Oekraieners in elk geval geen invoerrechten meer te betalen over Belgisch bier. Dat scheelt als je er op vakantie bent.
Meid. Ik moet drie dagen per week van 11 tot 4 computeren.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:22 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Euri en ik moeten tweewekelijks van 5 tot 7 opdrachtjes achter een pc maken. En eigenlijk ook colleges volgen, maar dat is er na een stuk of vijf kansen nog steeds niet van gekomen.
Als de opkomst te laag is wordt het gewoon ongeldig en dus een nee.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:20 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Mijn theorie is dat rechtse politici het niet over hun ego kunnen verkrijgen dat ze op HUN departement moeten bezuinigen. Ze snijden misschien wel heel efficiënt in volgens hun onnodige dingen als rechtsbijstand, basispakket en sociale huur maar daar zul je uiteindelijk niet terugzien omdat het vrijgekomen geld uitgegeven wordt aan één of ander megalomaan project ter ere van de grootte van het geslachtsdeel van de betreffende minister. Ofsoiets.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:18 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Doe hier dan. Of morgen onder het biertje dat we na de computerles gaan pakken.
Hoezo wordt het dan een nee? Kabinet is toch voor?quote:Op maandag 7 maart 2016 21:23 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als de opkomst te laag is wordt het gewoon ongeldig en dus een nee.
Je zin begint zo goed en dan ineens komt er een conclusie die voor geen meter klopt.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:23 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als de opkomst te laag is wordt het gewoon ongeldig en dus een nee.
Veel helderder dan het gereutel van remlof komt ook dit bepaald niet over.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:23 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Neehoor, maar ik snap wel van remmie dat hij het niet snapt als iemand durft te twijfelen aan zijn heilige EU.
Die tijd doen wij gelukkig gewoon nuttige dingen. Zoals een beetje uit je neus pulken wanneer de prof staat te lullen.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:23 schreef Rezania het volgende:
[..]
Meid. Ik moet drie dagen per week van 11 tot 4 computeren.
"Referendum Oekraïne datum" kost drie woorden. De vraag die je stelde kostte 13 woorden, laat je langer wachten op antwoord en deze zin "Nee, ik ben lui" zijn een extra aan 4 woorden. Je hebt dus 17 woorden verspild aan een vraag die je 3 woorden had kunnen kosten en een sneller antwoord had gegeven.quote:
Je mag van hem niet aan de EU zitten. Zo beter?quote:Op maandag 7 maart 2016 21:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Veel helderder dan het gereutel van remlof komt ook dit bepaald niet over.
Hoho, ik heb er al één gevolgd.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:22 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Euri en ik moeten tweewekelijks van 5 tot 7 opdrachtjes achter een pc maken. En eigenlijk ook colleges volgen, maar dat is er na een stuk of vijf kansen nog steeds niet van gekomen.
Ik gok dat appeltje zijn whiskeyvoorraad nader aan het inspecteren isquote:Op maandag 7 maart 2016 21:24 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je zin begint zo goed en dan ineens komt er een conclusie die voor geen meter klopt.
Is iedereen hier zo'n serieuze zak?quote:Op maandag 7 maart 2016 21:25 schreef robin007bond het volgende:
[..]
"Referendum Oekraïne datum" kost drie woorden. De vraag die je stelde kostte 13 woorden, laat je langer wachten op antwoord en deze zin "Nee, ik ben lui" zijn een extra aan 4 woorden. Je hebt dus 17 woorden verspild aan een vraag die je 3 woorden had kunnen kosten en een sneller antwoord.
Misschien moet er eens onderzoek komen of rechtse politici een kleinere penis dan linkse politici hebben. Volgens Trump is dat niet zo.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:24 schreef Euribob het volgende:
[..]
Mijn theorie is dat rechtse politici het niet over hun ego kunnen verkrijgen dat ze op HUN departement moeten bezuinigen. Ze snijden misschien wel heel efficiënt in volgens hun onnodige dingen als rechtsbijstand, basispakket en sociale huur maar daar zul je uiteindelijk niet terugzien omdat het vrijgekomen geld uitgegeven wordt aan één of ander megalomaan project ter ere van de grootte van het geslachtsdeel van de betreffende minister. Ofsoiets.
Dat doe ik ook. Hij staat college te geven, ik ben lekker aan het FOK!ken.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:25 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Die tijd doen wij gelukkig gewoon nuttige dingen. Zoals een beetje uit je neus pulken wanneer de prof staat te lullen.
Als je kan nadenken kan je het ook uit verschillende invalshoeken bekijken. Ik snap ook waarom mensen "Ja" zouden stemmen.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:18 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Jij was toch remlof?quote:Op maandag 7 maart 2016 21:26 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Wie is overigens Remlof? Ik ken de user Remlof wel, maar die heb ik al in geen tijden meer gezien. Wordt er hier nog steeds gerefereerd aan de oude Remlof of heeft hij inmiddels een kloon?
"Its YUUUUUGEEEE"quote:Op maandag 7 maart 2016 21:26 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Misschien moet er eens onderzoek komen of rechtse politici een kleinere penis dan linkse politici hebben. Volgens Trump is dat niet zo.
Goedmens.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:26 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Wie is overigens Remlof? Ik ken de user Remlof wel, maar die heb ik al in geen tijden meer gezien. Wordt er hier nog steeds gerefereerd aan de oude Remlof of heeft hij inmiddels een kloon?
Goede zaak en goed excuus als dat zo is.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik gok dat appeltje zijn whiskeyvoorraad nader aan het inspecteren is
Zit aan de thee, dus ik kan zo wel even voor het linkskamp pleiten in Kaas z'n topicje,quote:Op maandag 7 maart 2016 21:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik gok dat appeltje zijn whiskeyvoorraad nader aan het inspecteren is
Ben jij je Deliriumvoorraad al nader aan het inspecteren?quote:Op maandag 7 maart 2016 21:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Goede zaak en goed excuus als dat zo is.
Euribob is waarschijnlijk de meest irritante persoon die je ooit ontmoet heb en vergeleken met de andere cafégangers hier valt hij wel mee. Kun je nagaan.quote:
Gvd zeg. Logisch dat jullie gelijk naar bier en wiet grijpen bij een meet.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:28 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Euribob is waarschijnlijk de meest irritante persoon die je ooit ontmoet heb en vergeleken met de andere cafégangers hier valt hij wel mee. Kun je nagaan.
Remlof was een enorme klootzak. Tegenwoordig hebben we hier gewoon toffe users zoals Gutmensch en zo.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:26 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Ik ben hier sowieso wel een voorstander voor, meet of niet.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:28 schreef Rezania het volgende:
[..]
Gvd zeg. Logisch dat jullie gelijk naar bier en wiet grijpen bij een meet.!
Nee, Euri is echt een prima gozer.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:28 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, wil eerst nog even genieten van de gedachte dat het in m'n koelkast op mij ligt te wachten.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:28 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ben jij je Deliriumvoorraad al nader aan het inspecteren?
Dat had ik in het bètastudententopic verwacht, niet in die slangennest vol alfa's.quote:
* Euribob schudt met kapselquote:Op maandag 7 maart 2016 21:28 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Euribob is waarschijnlijk de meest irritante persoon die je ooit ontmoet heb en vergeleken met de andere cafégangers hier valt hij wel mee. Kun je nagaan.
Er zitten hier ook bèta's hoor.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat had ik in het bètastudententopic verwacht, niet in die slangennest vol alfa's.
quote:Op maandag 7 maart 2016 21:30 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee, Euri is echt een prima gozer.
Whehe. Mooi is dat juist.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:28 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hij is een verschijning, laten we het daar op houden.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:30 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee, Euri is echt een prima gozer.
Hahaha.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:31 schreef Boze_Appel het volgende:
Haha, ik dacht opeens wat is dat voor gezeik op tv. Had die nog aan laten staan na het nieuws. Een of ander gaar droomhuisprogramma. Mensen kijken die zooi?
Ik vind het wel leuk.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:31 schreef Boze_Appel het volgende:
Haha, ik dacht opeens wat is dat voor gezeik op tv. Had die nog aan laten staan na het nieuws. Een of ander gaar droomhuisprogramma. Mensen kijken die zooi?
Beter mislukt het, dan is zo'n programma nog wel te pruimenquote:Op maandag 7 maart 2016 21:31 schreef Boze_Appel het volgende:
Je bent gewoon jelly dat hij wel haar heeft.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:31 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Godver ja, dat is écht moeilijk irritant. Ik neem morgen een schaar mee.
Economie draait volledig op de assumptie van rationeel gedrag. Wat niet echt rationeel is.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat had ik in het bètastudententopic verwacht, niet in die slangennest vol alfa's.
Daarom gewoon aan de LSD.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:33 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Economie draait volledig op de assumptie van rationeel gedrag. Wat niet echt rationeel is.
Eén grote paradox.
Dat programma dat mensen alles hier achterlaten en een cafe of hotel of whatever beginnen in het buitenland. Dat is wel hilarisch. Die falen echt lekker dik hard.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:32 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Beter mislukt het, dan is zo'n programma nog wel te pruimen
Daarom is er gedragseconomie.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:33 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Economie draait volledig op de assumptie van rationeel gedrag. Wat niet echt rationeel is.
Eén grote paradox.
Is toch leuk, huizen kijken in exotische oorden?quote:Op maandag 7 maart 2016 21:33 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Stiekem kijk ik ook wel eens mee met mijn ouders.
Ja, dat klopt. De homo economicus is achterhaald.. toch?quote:Op maandag 7 maart 2016 21:33 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Eén grote paradox.
Enorm.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:32 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je bent gewoon jelly dat hij wel haar heeft.
Nja. Ik weet het niet. Een beetje verwende nesten die elders hun pensioen uitzitten.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Is toch leuk, huizen kijken in exotische oorden?
Dat is wel zo, het zijn altijd babyboomers.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:34 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nja. Ik weet het niet. Een beetje verwende nesten die elders hun pensioen uitzitten.
Allemaal linkse mensen op Wall Street e.a. ja?quote:Op maandag 7 maart 2016 21:34 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. De homo economicus is achterhaald.. toch?
Ooit heb ik trouwens een onderzoek gelezen waarin stond dat rechtse mensen zich meer gedragen als de homo economicus dan linkse mensen.
Ook meer de doelgroep denk ik. Hebben nog wat spaarcentjes liggen.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is wel zo, het zijn altijd babyboomers.
Je klasgenootje ontvangt liever 10 euro met 100% zekerheid dan 101 euro met 10% zekerheid, OMG OMG wereldschokkend hoe kan dit?11!??!!1!quote:
Die.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Omdat niet iedereen in dat kut-EU gelooft?
Mijn oma is dan ook fucking hip. Heeft dikke swag.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:32 schreef Euribob het volgende:
[..]
Heftige oma wel als ze zulk behang heeft.
"Ik vertrek", en dan één of ander matige kampeerboerderij beginnen in the middle of nowhere van Frankrijk, prachtig.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:33 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat programma dat mensen alles hier achterlaten en een cafe of hotel of whatever beginnen in het buitenland. Dat is wel hilarisch. Die falen echt lekker dik hard.
Die vergelijking klopt niet.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:35 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je klasgenootje ontvangt liever 10 euro met 100% zekerheid dan 101 euro met 10% zekerheid, OMG OMG wereldschokkend hoe kan dit?11!??!!1!
Klopt, het moet wel met veel tegenslag gepaard gaan anders is er niets aan.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:35 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
"Ik vertrek", en dan één of ander matige kampeerboerderij beginnen in the middle of nowhere van Frankrijk, prachtig.
Laatste tijd zijn het trouwens vooral VVD'ers uit het gooi die hun bankrekening leeggooien over een bouwval, dat is toch wat minder.
Mwoa. De homo economicus is een heel nuttig beginpunt voor fundamentele analyse en vervolgens kan je ervan afwijken en kijken welke conclusies hoe veranderen.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:34 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. De homo economicus is achterhaald.. toch?
Ooit heb ik trouwens een onderzoek gelezen waarin stond dat rechtse mensen zich meer gedragen als de homo economicus dan linkse mensen.
Tsja, of ondanks.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:35 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die.
We hebben gewoon een fucking goed leven. Mede dankzij die kut-EU.
Waarom zou je dat op het spel willen zetten?
Beter dan die mensen die hun hele zomervakantie van 50 jaar geleden op TV gaan vertellen omdat ze toevallig verliefd waren geworden op een neger toen.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Is toch leuk, huizen kijken in exotische oorden?
Nouja, dat het met psychologie te maken heeft is niet echt het minpunt. Vooral dat het echt nog enorm in zijn kinderschoenen staat.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:36 schreef robin007bond het volgende:
Iemand die economie had gestudeerd vertelde mij dat gedragseconomie helemaal niets is en meer had te maken met psychologie.
Maar wat heb je aan zo'n model als het zulke dikke aannamen doet over het gedrag van de mens die in praktijk vrijwel nooit overeen komen?quote:Op maandag 7 maart 2016 21:36 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Mwoa. De homo economicus is een heel nuttig beginpunt voor fundamentele analyse en vervolgens kan je ervan afwijken en kijken welke conclusies hoe veranderen.
Dat is Memories? Dat interesseert me niet.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:36 schreef Rezania het volgende:
[..]
Beter dan die mensen die hun hele zomervakantie van 50 jaar geleden op TV gaan vertellen omdat ze toevallig verliefd waren geworden op een neger toen.
Wel. De homo economicus zou voor optie B moeten kiezen, maar de echte mens kiest meestal A omdat de echte mens risico-avers is. Wat zit je nou te lullen vent.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
Die vergelijking klopt niet.
Maar toch 6/10.
De euro geeft sowieso weinig zekerheid.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:35 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je klasgenootje ontvangt liever 10 euro met 100% zekerheid dan 101 euro met 10% zekerheid, OMG OMG wereldschokkend hoe kan dit?11!??!!1!
Idk, mijn moeder kijkt het soms. Maar zelfde voor de TV show, kan me ook niet boeien. Tenzij je met een fucking tank een heel leger hebt verslagen of op de maan een zwaardgevecht heb gehouden hoef ik het niet te horen.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is Memories? Dat interesseert me niet.
100% zekerheid geven ze nooit als voorbeeld bij gedragseconomie, dat bedoel ik.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wel. De homo economicus zou voor optie B moeten kiezen, maar de echte mens kiest meestal A omdat de echte mens risico-avers is. Wat zit je nou te lullen vent.
Nee, dat is ook mijn probleem met zulke programma's: waarom moet mij boeien wat saaie mensen hebben meegemaakt.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
Idk, mijn moeder kijkt het soms. Maar zelfde al de TV show, kan me ook niet boeien. Tenzij je met een fucking tank een heel leger hebt verslagen of op de maan een zwaardgevecht heb gehouden hoef ik het niet te horen.
Omdat ze dat in heel veel situaties bij benadering gemiddeld wel doen. Het gaat er vooral om om te ontdekken in welke gevallen het echt volledig niet klopt en daar zijn veel psychologen en economen ook wel gewoon mee bezig. Al dat onderzoek vult elkaar aardig aan.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:37 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar wat heb je aan zo'n model als het zulke dikke aannamen doet over het gedrag van de mens die in praktijk vrijwel nooit overeen komen?
Wilde het niet te moeilijk maken voor je natuurlijk.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:39 schreef Euribob het volgende:
[..]
100% zekerheid geven ze nooit als voorbeeld bij gedragseconomie, dat bedoel ik.
De verwachte waarden uitrekenen lukt me nog net in dit soort gevallen inderdaad.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wilde het niet te moeilijk maken voor je natuurlijk.
Ah, oké. Ja, daar kan ik me wel in vinden.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Omdat ze dat in heel veel situaties bij benadering gemiddeld wel doen. Het gaat er vooral om om te ontdekken in welke gevallen het echt volledig niet klopt en daar zijn veel psychologen en economen ook wel gewoon mee bezig. Al dat onderzoek vult elkaar aardig aan.
Oh Memories vind ik soms wel leuk. Kijken hoe vakantieliefdes op elkaar reageren na al die jaren en of er nog iets is.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
Idk, mijn moeder kijkt het soms. Maar zelfde voor de TV show, kan me ook niet boeien. Tenzij je met een fucking tank een heel leger hebt verslagen of op de maan een zwaardgevecht heb gehouden hoef ik het niet te horen.
Straks, na de Ster: Onbekende schrijver van een boek waarvan 10 exemplaren zijn verkocht en die nu in een gat in Spanje woont doet een boekje open over haar overgrootvader die boer in Zeeland was.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, dat is ook mijn probleem met zulke programma's: waarom moet mij boeien wat saaie mensen hebben meegemaakt.
Zolang er niet geneukt wordt is het meh.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:41 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oh Memories vind ik soms wel leuk. Kijken hoe vakantieliefdes op elkaar reageren na al die jaren en of er nog iets is.![]()
En ondertussen maar hele dagen naar realitysoaps kijken hahahahahaquote:Op maandag 7 maart 2016 21:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, dat is ook mijn probleem met zulke programma's: waarom moet mij boeien wat saaie mensen hebben meegemaakt.
Of dat programma op 2 over de familiegeschiedenis. Alsof jouw voorvaderen mij iets interesseren.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:41 schreef Rezania het volgende:
[..]
Straks, na de Ster: Onbekende schrijver van een boek waarvan 10 exemplaren zijn verkocht en die nu in een gat in Spanje woont doet een boekje open over haar overgrootvader die boer in Zeeland was.
Omg, the suspense is killing me!
Neuh. Ik kijk alleen naar Ik Vertrek en The Island.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:41 schreef Kaas- het volgende:
[..]
En ondertussen maar hele dagen naar realitysoaps kijken hahahahaha
Perv :squote:Op maandag 7 maart 2016 21:41 schreef Rezania het volgende:
[..]
Zolang er niet geneukt wordt is het meh.
Oh.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Neuh. Ik kijk alleen naar Ik Vertrek en The Island.
Ken je Martien? Komt uit hetzelfde dorp als ik. Ik moest zo lachen bij die reunie-aflevering. Wat ewn pisnicht is dat toch.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Neuh. Ik kijk alleen naar Ik Vertrek en The Island.
Dat is Temptation Island, daar kijk ik niet naar, haha.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:44 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oh.![]()
Niet die serie waarin iedereen in z'n blote piemel en blote kut op een eiland rondloopt? Of is dat The Island? Er zijn nogal wat eilandseries volgens mij. In mijn tijd heette dat gewoon nog Temptation Island.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |