Sorry, ik krijg een beetje tranen in mijn ogen van dit soort dingen. Ben je nou in staat om te werken of niet? Of alleen wat het "meest ideale" is om nog je voordeeltjes te pakken....Ik zou zeggen dat je zoveel gaat werken als je kan zodat je niet op de maatschappij hoeft te leunen!quote:Op maandag 7 maart 2016 13:08 schreef TechnoLabel het volgende:
hee,
Hoeveel uur werken jullie dan per week en wat is het meest gunstig tov je uitkering? 32 uur oid?
Er schijnt dat je ''te veel ''wordt gekort als je te veel werkt. Iemand ervaring?
Wat is nou de meest ideale omstandigheid qua uren? Ik zat te denken om max3-4x per week te gaan werken. Meer trek ik ook niet (geestelijke uitputting tot zware depressie aan toe).
En waarom werk jij uberhaupt? Ik heb zelf niet veel kosten en betaal ook geen huur dus ik heb ook zoiets van waarom werk ik eigenlijk..... De enige reden dat ik werk is omdat ik me anders kansloos voel tov de maatschappij. Heb ook nog een piepklein eigen bedrijfje er bij (hobby ding).
Dit.quote:Op maandag 7 maart 2016 13:44 schreef Xetran het volgende:
Leven van Wajong moet geen keuze zijn maar een lot..
Ja iedereen krijgt als hij werkt 2000,- netto ja klopt helemaal.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:17 schreef Rene_Froger het volgende:
Je krijgt 980 euro netto. Als je werkt, krijg je 2000 netto. Lijkt mij een valide reden om te werken, toch? Met dat geld kun je veel meer, zoals een huis of auto kopen.
Ik mag toch hopen dat een alcohol verslaving geen reden is om een Wajong (of andere) uitkering te kunnen krijgen.quote:
Vroeger stonden er mensen aan de lopende band die keken of elke melkfles wel een dop hadquote:Op maandag 7 maart 2016 14:10 schreef Reliekrover het volgende:
Heb overigens gehoord dat ze tegen iemand die tot aan zijn nek verlamd was hebben gezegd dat hij arbeidsvermogen heeft.
Soms wel.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:01 schreef Dennism het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat een alcohol verslaving geen reden is om een Wajong (of andere) uitkering te kunnen krijgen.
Hij valt onder de oude wajong, tegenwoordig komt vrijwel niemand er meer in. 90% minder om precies te zijn. Nu val je nog gemakkelijker gezellig tussen wal en schip.quote:Op maandag 7 maart 2016 14:12 schreef Rauw. het volgende:
4 dagen werken, een eigen bedrijfje en nog een WAjong ook?
Zou eens zien of ik ook recht heb op een aanvullende WAjong uitkering dan.
Ach toen kreeg je ook nog een fonkelnieuwe auto van het GAKquote:Op maandag 7 maart 2016 16:04 schreef hottentot het volgende:
[..]
Soms wel.
Oude buurman van een vriend kreeg eind '80 zelfs extra geld bij zijn uitkering omdat hij dan tenminste rustig was.
nou ja, die oude wajong bestaat eigenlijk ook niet meer.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:12 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Hij valt onder de oude wajong, tegenwoordig komt vrijwel niemand er meer in. 90% minder om precies te zijn. Nu val je nog gemakkelijker gezellig tussen wal en schip.
Whehe dit inderdaad, was het maar waar.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:46 schreef MrCookies het volgende:
[..]
Ja iedereen krijgt als hij werkt 2000,- netto ja klopt helemaal.
Klopt. Nog extra zuur dat veel jongeren überhaupt geen bijstand kunnen krijgen dus dan volledig afhankelijk zijn van goodwill van de gemeente of van ouders. (Geen startkwalificatie? Geen bijstand. Bij ouders wonen? Geen bijstand. Onder de 21? Minuscuul bedrag.) Gelukkig bestaan er dus gemeentes die wel gewoon bijstand geven ondanks dat er nog scholingsverplichting is, maar ze kunnen het dan dus ook weer net zo hard afpakken.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
nou ja, die oude wajong bestaat eigenlijk ook niet meer.
Het gaat nu alleen nog om of je in de bijstand terecht komt en vanuit de gemeente aan een baan moet zien te komen (nieuwe wajong) of bij het uwv blijft.. en ze je waarschijnlijk simpelweg zullen korten met 5% vanaf 2018.
Banen die zijn er echt niet, ja okay vooruit, 5000 per jaar.. mag je hopen.
Die zijn al vergeven de komende 10 jaar aan die 50.000 ex-wsw'ers waar de heilige overheid zo snugger in is geweest die plekken te schrappen.
Gewoon een ordinaire bezuiniging.
Ik vind het wel een goede.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:18 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Klopt. Nog extra zuur dat veel jongeren überhaupt geen bijstand kunnen krijgen dus dan volledig afhankelijk zijn van goodwill van de gemeente of van ouders. (Geen startkwalificatie? Geen bijstand. Bij ouders wonen? Geen bijstand. Onder de 21? Minuscuul bedrag.) Gelukkig bestaan er dus gemeentes die wel gewoon bijstand geven ondanks dat er nog scholingsverplichting is, maar ze kunnen het dan dus ook weer net zo hard afpakken.
Echt een ranzige bezuiniging...
Staan wordt knap lastig als je tot aan je nek verlamd bent.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Vroeger stonden er mensen aan de lopende band die keken of elke melkfles wel een dop had
Maar dan loop je wel tegen hetzelfde dilemma als waarom ze destijds veel jongeren naar de wajong doorstuurde. (mid-2000)quote:Op maandag 7 maart 2016 16:22 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik vind het wel een goede.
Jongeren zonder enige nuttige opleiding daarvan moet je helemaal niet willen dat die op hun 20e al op kosten van de maatschappij op een bank gaan hangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |