Sorry, ik krijg een beetje tranen in mijn ogen van dit soort dingen. Ben je nou in staat om te werken of niet? Of alleen wat het "meest ideale" is om nog je voordeeltjes te pakken....Ik zou zeggen dat je zoveel gaat werken als je kan zodat je niet op de maatschappij hoeft te leunen!quote:Op maandag 7 maart 2016 13:08 schreef TechnoLabel het volgende:
hee,
Hoeveel uur werken jullie dan per week en wat is het meest gunstig tov je uitkering? 32 uur oid?
Er schijnt dat je ''te veel ''wordt gekort als je te veel werkt. Iemand ervaring?
Wat is nou de meest ideale omstandigheid qua uren? Ik zat te denken om max3-4x per week te gaan werken. Meer trek ik ook niet (geestelijke uitputting tot zware depressie aan toe).
En waarom werk jij uberhaupt? Ik heb zelf niet veel kosten en betaal ook geen huur dus ik heb ook zoiets van waarom werk ik eigenlijk..... De enige reden dat ik werk is omdat ik me anders kansloos voel tov de maatschappij. Heb ook nog een piepklein eigen bedrijfje er bij (hobby ding).
Dit.quote:Op maandag 7 maart 2016 13:44 schreef Xetran het volgende:
Leven van Wajong moet geen keuze zijn maar een lot..
Ja iedereen krijgt als hij werkt 2000,- netto ja klopt helemaal.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:17 schreef Rene_Froger het volgende:
Je krijgt 980 euro netto. Als je werkt, krijg je 2000 netto. Lijkt mij een valide reden om te werken, toch? Met dat geld kun je veel meer, zoals een huis of auto kopen.
Ik mag toch hopen dat een alcohol verslaving geen reden is om een Wajong (of andere) uitkering te kunnen krijgen.quote:
Vroeger stonden er mensen aan de lopende band die keken of elke melkfles wel een dop hadquote:Op maandag 7 maart 2016 14:10 schreef Reliekrover het volgende:
Heb overigens gehoord dat ze tegen iemand die tot aan zijn nek verlamd was hebben gezegd dat hij arbeidsvermogen heeft.
Soms wel.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:01 schreef Dennism het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat een alcohol verslaving geen reden is om een Wajong (of andere) uitkering te kunnen krijgen.
Hij valt onder de oude wajong, tegenwoordig komt vrijwel niemand er meer in. 90% minder om precies te zijn. Nu val je nog gemakkelijker gezellig tussen wal en schip.quote:Op maandag 7 maart 2016 14:12 schreef Rauw. het volgende:
4 dagen werken, een eigen bedrijfje en nog een WAjong ook?
Zou eens zien of ik ook recht heb op een aanvullende WAjong uitkering dan.
Ach toen kreeg je ook nog een fonkelnieuwe auto van het GAKquote:Op maandag 7 maart 2016 16:04 schreef hottentot het volgende:
[..]
Soms wel.
Oude buurman van een vriend kreeg eind '80 zelfs extra geld bij zijn uitkering omdat hij dan tenminste rustig was.
nou ja, die oude wajong bestaat eigenlijk ook niet meer.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:12 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Hij valt onder de oude wajong, tegenwoordig komt vrijwel niemand er meer in. 90% minder om precies te zijn. Nu val je nog gemakkelijker gezellig tussen wal en schip.
Whehe dit inderdaad, was het maar waar.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:46 schreef MrCookies het volgende:
[..]
Ja iedereen krijgt als hij werkt 2000,- netto ja klopt helemaal.
Klopt. Nog extra zuur dat veel jongeren überhaupt geen bijstand kunnen krijgen dus dan volledig afhankelijk zijn van goodwill van de gemeente of van ouders. (Geen startkwalificatie? Geen bijstand. Bij ouders wonen? Geen bijstand. Onder de 21? Minuscuul bedrag.) Gelukkig bestaan er dus gemeentes die wel gewoon bijstand geven ondanks dat er nog scholingsverplichting is, maar ze kunnen het dan dus ook weer net zo hard afpakken.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
nou ja, die oude wajong bestaat eigenlijk ook niet meer.
Het gaat nu alleen nog om of je in de bijstand terecht komt en vanuit de gemeente aan een baan moet zien te komen (nieuwe wajong) of bij het uwv blijft.. en ze je waarschijnlijk simpelweg zullen korten met 5% vanaf 2018.
Banen die zijn er echt niet, ja okay vooruit, 5000 per jaar.. mag je hopen.
Die zijn al vergeven de komende 10 jaar aan die 50.000 ex-wsw'ers waar de heilige overheid zo snugger in is geweest die plekken te schrappen.
Gewoon een ordinaire bezuiniging.
Ik vind het wel een goede.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:18 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Klopt. Nog extra zuur dat veel jongeren überhaupt geen bijstand kunnen krijgen dus dan volledig afhankelijk zijn van goodwill van de gemeente of van ouders. (Geen startkwalificatie? Geen bijstand. Bij ouders wonen? Geen bijstand. Onder de 21? Minuscuul bedrag.) Gelukkig bestaan er dus gemeentes die wel gewoon bijstand geven ondanks dat er nog scholingsverplichting is, maar ze kunnen het dan dus ook weer net zo hard afpakken.
Echt een ranzige bezuiniging...
Staan wordt knap lastig als je tot aan je nek verlamd bent.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Vroeger stonden er mensen aan de lopende band die keken of elke melkfles wel een dop had
Maar dan loop je wel tegen hetzelfde dilemma als waarom ze destijds veel jongeren naar de wajong doorstuurde. (mid-2000)quote:Op maandag 7 maart 2016 16:22 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik vind het wel een goede.
Jongeren zonder enige nuttige opleiding daarvan moet je helemaal niet willen dat die op hun 20e al op kosten van de maatschappij op een bank gaan hangen.
Daar ligt voor velen dan ook het probleem ze gaan net in hun ogen te weinig verdienen dat het voor hun waard is om niet voor een wajong te gaan.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Whehe dit inderdaad, was het maar waar.
Nee, je moet goed opletten hoeveel je gaat verdienen als je "kiest" om te werken.
In sommige gevallen heb je nog minder dan puur de uitkering, ongeacht wat dat flut "zelf berekenen" site van de uwv je voorschotelt.
Ja maar een wajong krijg je nu en ongeveer de afgelopen 5 á 6 jaar, niet zo eenvoudig meer.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:51 schreef MrCookies het volgende:
[..]
Daar ligt voor velen dan ook het probleem ze gaan net in hun ogen te weinig verdienen dat het voor hun waar is om niet voor een wajong te gaan.
Is grotendeels ook zo op vandaag echter zijn er nog steeds personen die willens en wetens niet willen werken. En er dan ook alles aandoen om niet te hoeven werken helaas geven die een slechte naam aan het geheel.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja maar een wajong krijg je nu en ongeveer de afgelopen 5 á 6 jaar, niet zo eenvoudig meer.
Er zijn vast wel uitzonderingen hoor, maar over het algemeen kom je wel in een hele molen terecht van psychische en fysieke keuringen.
Als je niets hebt, komt dat naar boven.
Ja, maar je faket niet zo eenvoudig een psychische aandoening.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:54 schreef MrCookies het volgende:
[..]
Is grotendeels ook zo op vandaag echter zijn er nog steeds personen die willens en wetens niet willen werken. En er dan ook alles aandoen om niet te hoeven werken helaas geven die een slechte naam aan het geheel.
Nou, dat moet toch wel lukken, lijkt mij. Het is niet alsof het een wereldbedrag ofzo is. Ken een Wajong'er. Verdient 2700 bruto, slechts 1 jaar werkervaring.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:46 schreef MrCookies het volgende:
[..]
Ja iedereen krijgt als hij werkt 2000,- netto ja klopt helemaal.
Ik ben het opzich wel met je eens maar het voelt toch anders als je zelf in die situatie zit. Ik probeer nu met hangen en wurgen een startkwalificatie te halen maar echt lukken wil het niet, want ik ben te ziek om naar school te gaan. Maar het UWV zal me dan vast magisch grotendeels arbeidsgeschikt verklaren en hops daar ga je. (Ik heb het nog niet uitgeprobeerd dus het kan allemaal meevallen maar meestal valt het tegen. Ik probeer het nu nog zelf te redden want ik wil niet nou al buitenspel gezet worden, maar het voelt niet echt prettig dat er voor mij misschien geen vangnet is)quote:Op maandag 7 maart 2016 16:22 schreef hottentot het volgende:
[..]
Jongeren zonder enige nuttige opleiding daarvan moet je helemaal niet willen dat die op hun 20e al op kosten van de maatschappij op een bank gaan hangen.
Heb je toevallig een idee wat een modaal inkomen ongeveer is?quote:Op maandag 7 maart 2016 17:19 schreef Rene_Froger het volgende:
[..]
Nou, dat moet toch wel lukken, lijkt mij. Het is niet alsof het een wereldbedrag ofzo is. Ken een Wajong'er. Verdient 2700 bruto, slechts 1 jaar werkervaring.
En laat ik daar nu heel weinig van geloven.quote:Op maandag 7 maart 2016 17:19 schreef Rene_Froger het volgende:
[..]
Nou, dat moet toch wel lukken, lijkt mij. Het is niet alsof het een wereldbedrag ofzo is. Ken een Wajong'er. Verdient 2700 bruto, slechts 1 jaar werkervaring.
Zeker at stel ik niet maar er heerst een heel stigma op deze mensen. En dan is het lekker makkelijk daar geld vandaan te halen...quote:Op maandag 7 maart 2016 17:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja, maar je faket niet zo eenvoudig een psychische aandoening.
De vragenlijsten alleen al, kun je wel lekker alles wat extreem overkomt invullen, maar dan val je ook al gauw door de mand.
Nee, de meeste hebben echt wel iets, en we moeten blij zijn dat we vangnetten hebben überhaupt.
Dat proberen te ondermijnen is wellicht een van de domste beslissingen van het rutte debacle.
Dat mag. Waarom zou ik gaan trollen? Best ridicuul, lijkt mij. Hij werkt wel in IT als programmeur, dan zit je al snel op zulke salarissen.quote:Op maandag 7 maart 2016 17:52 schreef MrCookies het volgende:
[..]
En laat ik daar nu heel weinig van geloven.
Ah, dan nemen we dat maar als standaard gelijk, hè. 2.000 euro netto is ver boven het gemiddelde in Nederland. Ik denk dat 2.000 bruto nog een stuk(je) hoger is dan het gemiddelde.quote:Op maandag 7 maart 2016 17:58 schreef Rene_Froger het volgende:
[..]
Dat mag. Waarom zou ik gaan trollen? Best ridicuul, lijkt mij. Hij werkt wel in IT als programmeur, dan zit je al snel op zulke salarissen.
Ow God dit bericht had van mij kunnen zijnquote:Op maandag 7 maart 2016 14:09 schreef Reliekrover het volgende:
Ik heb 2 maanden geleden een brief ontvangen dat ik arbeidsvermogen zou hebben en verwacht elk moment een brief van het UWV om op gesprek te komen. In eerste instantie dacht ik, ik teken geen bezwaar aan want ik wil best kijken wat de mogelijkheden zijn. Het probleem was dat ik dronken was toen ik die brief verstuurde. Daarna 2 weken slapeloze nachten gehad en toen nog een brief gestuurd.
Ik heb schizofrenie, depressie, sociale fobie en een alcoholverslaving.![]()
Dat is wel erg zeg.quote:Op maandag 7 maart 2016 14:10 schreef Reliekrover het volgende:
Heb overigens gehoord dat ze tegen iemand die tot aan zijn nek verlamd was hebben gezegd dat hij arbeidsvermogen heeft.
Lijkt mij niet. Modaal inkomen is toch hoger dan 2700 bruto?quote:Op maandag 7 maart 2016 18:49 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Ah, dan nemen we dat maar als standaard gelijk, hè. 2.000 euro netto is ver boven het gemiddelde in Nederland. Ik denk dat 2.000 bruto nog een stuk(je) hoger is dan het gemiddelde.
Ja, om op je reactie terug te komen: wat heeft dat met m'n post te maken? Modaal inkomen is toch 36k als ik mij niet vergis?quote:Op maandag 7 maart 2016 17:50 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Heb je toevallig een idee wat een modaal inkomen ongeveer is?
Volgens mij doet diegene dat zichzelf toch aan. Dan kan-ie beter solliciteren naar ander werk. 1200 netto fulltime is overigens onder minimumloon, als ik mij niet vergis.quote:Op maandag 7 maart 2016 19:08 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
En ik ken ook iemand die zich werkelijk (fulltime) de pleuris werkt (in de zin van oververmoeidheid/burnout) en 'maar' 1200 netto verdient.
Vreemde omgang hebben jullie dan. 1400 netto fulltime lijkt mij waarschijnlijker inderdaad.quote:Op maandag 7 maart 2016 19:28 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Het kan trouwens ook 1400 zijn gewees, sorry ben niet helemaal helder nu.Maar goed ik ga er niet naar vragen dat komt zo gek over.
Ik ben ook niert zo helder nu (10 halve liter blikken op). Thanks voor je reactie in ieder geval. Misschien reageer ik er morgen op.quote:Op maandag 7 maart 2016 19:28 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Het kan trouwens ook 1400 zijn gewees, sorry ben niet helemaal helder nu.Maar goed ik ga er niet naar vragen dat komt zo gek over.
--offtopcic: dan pas je goed in Café Geerdquote:Op maandag 7 maart 2016 19:30 schreef Reliekrover het volgende:
[..]
Ik ben ook niert zo helder nu (10 halve liter blikken op). Thanks voor je reactie in ieder geval. Misschien reageer ik er morgen op.
Dat kan prima vanuit ene rolstoel (ok, niet stáán)quote:Op maandag 7 maart 2016 16:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Vroeger stonden er mensen aan de lopende band die keken of elke melkfles wel een dop had
Zeker, misschien zelfs wel het dubbelequote:Op maandag 7 maart 2016 19:21 schreef Rene_Froger het volgende:
[..]
Lijkt mij niet. Modaal inkomen is toch hoger dan 2700 bruto?
En die gaan vervolgens schulden maken omdat alles moet en er geen begeleiding komt. Ja, ouders. Of wacht, de appel valt in dat kader niet heel ver van de boom..quote:Op maandag 7 maart 2016 16:22 schreef hottentot het volgende:
[..]
Broodje aap. Gros liegt over salaris.quote:Op maandag 7 maart 2016 17:19 schreef Rene_Froger het volgende:
[..]
Vind je? Ik kan het wel bewijzen. Sterker, ben namelijk degene met dat salaris.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:42 schreef Renesite het volgende:
[..]
En die gaan vervolgens schulden maken omdat alles moet en er geen begeleiding komt. Ja, ouders. Of wacht, de appel valt in dat kader niet heel ver van de boom..
[..]
Broodje aap. Gros liegt over salaris.
Goed. Post je salarisstrook en CV maar.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:51 schreef Rene_Froger het volgende:
[..]
Vind je? Ik kan het wel bewijzen. Sterker, ben namelijk degene met dat salaris..
Niet op een openbaar forum waarin m'n werkgever en m'n naam ook getoond wordt. Dat je denkt dat ik het verzin, zegt voor mij wel dat jullie niet echt op hoogte zijn van m'n vakgebied (C++).quote:Op maandag 7 maart 2016 21:53 schreef Renesite het volgende:
[..]
Goed. Post je salarisstrook en CV maar.
Dan heb je een WAjong voor iets dat je werk en studie niet hebben beïnvloed. Raar dat je er een hebt gehad dan. Ik stel voor dat je het terugbetaald vanaf je 18e. Immers, je hebt vast ook studiefinanciering + uitwonend + WAjong gekregen. Dus dubbele studiefinanciering. Of niet?quote:Op maandag 7 maart 2016 21:56 schreef Rene_Froger het volgende:
[..]
Niet op een openbaar forum waarin m'n werkgever en m'n naam ook getoond wordt. Dat je denkt dat ik het verzin, zegt voor mij wel dat jullie niet echt op hoogte zijn van m'n vakgebied.
Ik heb niet eens een relevante studie gehad. Wel een goede portfolio opgebouwd op Github..quote:Op maandag 7 maart 2016 21:57 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dan heb je een WAjong voor iets dat je werk en studie niet hebben beïnvloed. Raar dat je er een hebt gehad dan. Ik stel voor dat je het terugbetaald vanaf je 18e. Immers, je hebt vast ook studiefinanciering + uitwonend + WAjong gekregen. Dus dubbele studiefinanciering. Of niet?
Je bent dus niet arbeidsgehandicapt. Met terugwerkende kracht.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:58 schreef Rene_Froger het volgende:
[..]
Ik heb niet eens een relevante studie gehad. Wel een goede portfolio opgebouwd op Github..
Dat denk je te kunnen beoordelen vanaf je monitor?quote:Op maandag 7 maart 2016 21:59 schreef Renesite het volgende:
[..]
Je bent dus niet arbeidsgehandicapt. Met terugwerkende kracht.
Anders verdien je zonder studie in je eerste werkjaar niet 2700 bruto.quote:Op maandag 7 maart 2016 22:00 schreef Rene_Froger het volgende:
[..]
Dat kun je oordelen vanuit je scherm?
Het is tweede werkjaar, trouwens. En dat kun je wel zeggen voor de reguliere banen inderdaad, maar ben je trouwens wel op de hoogte hoe zwaar overspannen de arbeidsmarkt voor ontwikkelaars is? Heb je dat link trouwens wel gezien?quote:Op maandag 7 maart 2016 22:00 schreef Renesite het volgende:
[..]
Anders verdien je zonder studie in je eerste werkjaar niet 2700 bruto.
Die link werkt niet. Dan nog... Ik ken iemand die is geboren met een open rug maar ondertussen wel studeert als maatschappelijk werker. Heeft ook zelfs een bijbaan gehad tijdens studeren. 900 euro + 700 stufi + salaris (deels verrekend wel). En een aangepast huis. Veel vind ik logisch, maar ze had _geen_ arbeidshandicap. Zoals de nieuwe WAjong is, alles wat je verdient/studeert wordt in mindering gebracht is terecht.quote:Op maandag 7 maart 2016 22:01 schreef Rene_Froger het volgende:
Maar voor de rest, ben je niet echt op de hoogte hoe zwaar overspannen de arbeidsmarkt voor ontwikkelaars is, lijkt mij? Heb je dat link trouwens wel gezien?
zo een ken ik ook... wellicht dezelfdequote:Op maandag 7 maart 2016 22:16 schreef Renesite het volgende:
[..]
Die link werkt niet. Dan nog... Ik ken iemand die is geboren met een open rug maar ondertussen wel studeert als maatschappelijk werker. Heeft ook zelfs een bijbaan gehad tijdens studeren. 900 euro + 700 stufi + salaris (deels verrekend wel). En een aangepast huis. Veel vind ik logisch, maar ze had _geen_ arbeidshandicap. Zoals de nieuwe WAjong is, alles wat je verdient/studeert wordt in mindering gebracht is terecht.
Je wilt even pochen met het feit dat je ondanks je kansloze cv alsnog van een redelijk salaris geniet, chapeau.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:56 schreef Rene_Froger het volgende:
[..]
Niet op een openbaar forum waarin m'n werkgever en m'n naam ook getoond wordt. Dat je denkt dat ik het verzin, zegt voor mij wel dat jullie niet echt op hoogte zijn van m'n vakgebied (C++).
doet ie goedquote:Op maandag 7 maart 2016 22:49 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Je wilt even pochen met het feit dat je ondanks je kansloze cv alsnog van een redelijk salaris geniet, chapeau.
Kan prima in de IT/Informatiekunde.quote:Op maandag 7 maart 2016 22:00 schreef Renesite het volgende:
[..]
Anders verdien je zonder studie in je eerste werkjaar niet 2700 bruto.
Voor starters? Lijkt me sterk.quote:Op maandag 7 maart 2016 22:54 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Kan prima in de IT/Informatiekunde.
De mentaliteit van oud wajongers als TS verpesten het blijkbaar voor de nieuwe,quote:Op maandag 7 maart 2016 16:12 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Hij valt onder de oude wajong, tegenwoordig komt vrijwel niemand er meer in. 90% minder om precies te zijn. Nu val je nog gemakkelijker gezellig tussen wal en schip.
Dat kan, wij hebben onlangs iemand aangenomen met een soortgelijk salaris. Iemand met weinig/geen werkervaring wordt gezien als "starter" terwijl diegene misschien al heel goed kan programmeren. Er is een groot tekort aan talentvolle IT'ers en bedrijven betalen daar flink voor.quote:
Zit in de wajong omdat hij 'n extreem pathologisch leugenaar is denk ik?quote:Op maandag 7 maart 2016 17:19 schreef Rene_Froger het volgende:
[..]
Gelukkig, want als ik hoor dat er hier mensen prima fulltime kunnen werken en de regeltjes willen bespelen om niet gekort te worden gaan mij de haren overeind staan.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:12 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Het bevestigd alleen de vermoedensquote:Op dinsdag 8 maart 2016 07:16 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Gelukkig, want als ik hoor dat er hier mensen prima fulltime kunnen werken en de regeltjes willen bespelen om niet gekort te worden gaan mij de haren overeind staan.
Dat kan toch niet
Ja ja maar... ik heb:quote:Op dinsdag 8 maart 2016 08:12 schreef Ebayzoo het volgende:
[..]
Het bevestigd alleen de vermoedensMooie is dat ze ook allemaal met droge ogen mee praten alsof ze er recht op hebben. Tijd om dat hele sociale vangnet eens te gaan versoberen of de regels strenger toe te passen. Mijn vriendin komt niet aan het werk, ondanks dat ze op de meest kansloze baantjes reageert. Maar hun doen alles om maar niet te hoeven werken, of net genoeg te werken zodat ze nog lekker kunnen steun trekken. En wij mogen lekker van twee salarissen naar één salaris zonder fijne vangnet voordeeltjes
Maar ondertussen wel elke maand lekker bijna de helft inleveren om dit soort volk lekker met hun biertje thuis te laten zitten.
Euj, nu je het zegt, ik heb er ook een paar van die. Ook maar eens kijken of er nog wat te regelen valt..quote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:58 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Ja ja maar... ik heb:
Ik kan heul niet werkenDus ik eis wajong aangezien ik het zo zwaar heb en mentaal absoluut niet kan werken. (Niet dat ik het geprobeerd heb overigens) maar ik kan het gewoon niet. En ben heel tevreden met de wajong hoor, niks veranderen
![]()
hihi ik heb stiekem gewoon gedaan alsof ik ze hadquote:Op dinsdag 8 maart 2016 15:04 schreef Ebayzoo het volgende:
[..]
Euj, nu je het zegt, ik heb er ook een paar van die. Ook maar eens kijken of er nog wat te regelen valt..
Dan is je aanpassings-stoornis wel onder controle inmiddels denk ik!quote:Op dinsdag 8 maart 2016 15:45 schreef DieselTank het volgende:
[..]
hihi ik heb stiekem gewoon gedaan alsof ik ze had
Zo jij kan goed een woordenboek gebruiken, maar wel eens van gradaties gehoord?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:58 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Ja ja maar... ik heb:
Aanpassingsstoornis
ADHD
Afhankelijke persoonlijkheidsstoornis
Angststoornis
Anorexia nervosa
Antisociale persoonlijkheidsstoornis
Attention deficit disorder
Autisme
Bipolaire stoornis
Boulimia Nervosa
Borderline-persoonlijkheidsstoornis
Catatone schizofrenie
Chronische motorische of vocale ticstoornis
Conversiestoornis
Cyclothyme stoornis
Delier
Dementie
Depersonalisatiestoornis
Depressie
Dhatsyndroom
Dissociatieve amnesie
Dissociatieve fugue
Dissociatieve identiteitsstoornis
Dissociatieve stoornis
Dissociatieve stoornis nao
Dysthyme stoornis
Eetbuienstoornis
Eetstoornis
Efebofilie
Erotomanie
Exhibitionisme
Fobie
Frotteurisme
Gegeneraliseerde angststoornis
Grootheidswaan
Hypochondrie
Jaloersheidswaan
Kleptomanie
Kraambedpsychose
Manie
Mentale retardatie
Monomanie
Münchhausensyndroom
Misofonie
Nagebootste stoornis
Narcistische persoonlijkheidsstoornis
Necrofilie
Obsessieve-compulsieve stoornis
Ongedifferentieerde somatoforme stoornis
Oniomanie
Ontwijkende persoonlijkheidsstoornis
Organische persoonlijkheidsstoornis
Parafilie
Paranoïde persoonlijkheidsstoornis
Paranoïde waan
Passief-agressieve persoonlijkheid
Pathologisch gokken
Pathologisch liegen
Persoonlijkheidsstoornis niet anderszins omschreven (PDNOS)
Pedofilie (doorgaans wordt het zeer betwist of dit een psychiatrische aandoening is)
Periodieke explosieve stoornis
Persoonlijkheidsstoornis
Pervasieve ontwikkelingsstoornis
Pica
Pijnstoornis
Postencefalitisch syndroom
Postpartumdepressie
Posttraumatische stressstoornis
Psychose
Psychotische stoornis door middelengebruik
Pyromanie
Querulantenwaan
Ruminatiestoornis
Schizofrenie
Schizoaffectieve stoornis
Schizoïde persoonlijkheidsstoornis
Schizotypische persoonlijkheidsstoornis
Seksueel fetisjisme
Separatieangst
Somatisatiestoornis
Somatische waan
Somatoforme stoornis
Stemmingsstoornis
Stoornis van de lichaamsbeleving
Syndroom van Capgras
Syndroom van Cotard
Syndroom van Da Costa
Syndroom van Ganser
Syndroom van Gilles de la Tourette
Syndroom van Klüver-Bucy
Theatrale persoonlijkheidsstoornis
Trichotillomanie
Verslaving
Verzamelzucht
Voyeurisme
Zoöfilie
Ik kan heul niet werkenDus ik eis wajong aangezien ik het zo zwaar heb en mentaal absoluut niet kan werken. (Niet dat ik het geprobeerd heb overigens) maar ik kan het gewoon niet. En ben heel tevreden met de wajong hoor, niks veranderen
![]()
quote:Op maandag 7 maart 2016 17:43 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Ik ben het opzich wel met je eens maar het voelt toch anders als je zelf in die situatie zit. Ik probeer nu met hangen en wurgen een startkwalificatie te halen maar echt lukken wil het niet, want ik ben te ziek om naar school te gaan. Maar het UWV zal me dan vast magisch grotendeels arbeidsgeschikt verklaren en hops daar ga je. (Ik heb het nog niet uitgeprobeerd dus het kan allemaal meevallen maar meestal valt het tegen. Ik probeer het nu nog zelf te redden want ik wil niet nou al buitenspel gezet worden, maar het voelt niet echt prettig dat er voor mij misschien geen vangnet is)
Maar even serieus, wat dan? Wat als je dus niet in staat bent om je startkwalificatie te halen ivm zieke? Dan ben je kansloos, oke maar dan? En ik bedoel dit niet om een of andere discussie uit te lokken, ik vraag me het oprecht af omdat ik er dus mee zit. Wat is mijn bestaansrecht?
je geeft de wajong niet op hoor, waar haal je dat vandaan?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:12 schreef lunamatic het volgende:
Ik ken helaas een aantal mensen die zo denken. En ik snap de gedachtegang ook wel. De Wajong is een zekerheid (in een bepaalde mate) terwijl als je gaat werken en je Wajong opgeeft, kun je natuurlijk altijd je baan kwijt raken en dan heb je niets meer en raak je in de bijstand, zoals normale mensen.
Gelukkig ken ik ook wajongers die niets liever zouden willen dan werken, maar helaas dan weer nergens aangenomen worden.
Ik begreep van iemand die ik vrij goed ken dat hij geen wajong meer krijgt als hij ergens een bepaalde tijd in dienst is of boven een bepaald inkomen komt of iets dergelijks. Die persoon zegt daarom alleen maar op tijdelijke basis te willen werken, omdat hij anders zijn wajong kwijt raakt. Maar dit klopt dus niet?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
je geeft de wajong niet op hoor, waar haal je dat vandaan?
nee, dat klopt niet. Wat een onzin zeg...quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:50 schreef lunamatic het volgende:
[..]
Ik begreep van iemand die ik vrij goed ken dat hij geen wajong meer krijgt als hij ergens een bepaalde tijd in dienst is of boven een bepaald inkomen komt of iets dergelijks. Die persoon zegt daarom alleen maar op tijdelijke basis te willen werken, omdat hij anders zijn wajong kwijt raakt. Maar dit klopt dus niet?
Bronquote:Lukt het u om langer dan 1 jaar meer dan het minimum(jeugd)loon te verdienen? En heeft u geen hulp bij uw werk meer nodig? Dan stopt uw Wajong.
Uw Wajong stopt ook als u 5 jaar heeft gewerkt én u daarna 75% van het minimum(jeugd)loon verdient én geen hulp bij uw werk meer nodig heeft.
Het kan ook zijn dat wij u uitnodigen voor een gesprek met onze arts en eventueel met de arbeidsdeskundige. Zij beoordelen opnieuw wat uw mogelijkheden zijn. Vinden zij dat u 75% of meer van het minimum(jeugd)loon kunt verdienen? En dat u daarbij geen hulp meer nodig heeft? Dan stopt uw Wajong.
als je geen hulp nodig hebt... feitelijk blijft de wajong slapendequote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:55 schreef JoelBaka het volgende:
Mwuah het klopt deels:
[..]
Bron
Hoe of wat precies met hem dan weer terugkrijgen als het mis gaat is onduidelijk en kan per persoon verschillen. In principe moet je hem wel terug kunnen krijgen, maar ik snap dat je dat niet zomaar gaat uitproberen.
Niet waar. Als je een aantal jaren werkzaam bent, verlies je je recht op wajong.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:58 schreef bijdehand het volgende:
[..]
als je geen hulp nodig hebt... feitelijk blijft de wajong slapende
mits je geen hulp meer nodig hebtquote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:31 schreef Rene_Froger het volgende:
[..]
Niet waar. Als je een aantal jaren werkzaam bent, verlies je je recht op wajong.
quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:26 schreef Azpilicueta het volgende:
Mijn ervaring met WAjongers is dat ze er vaak wel voor niets in zitten. Beetje lui aangelegd, kwestie van maar vaak genoeg herhalen dat je toch écht niet 40 uur kan werken vanwege ... reden. Als je dat maar lang genoeg kan blijven volhouden dan ga je er zelf in geloven en ook je omgeving.
Het is goed dat ze de WAjong gaan aanpakken en dat het geen paradijs meer is voor de kansenpareltjes in Nederland.
quote:Op maandag 7 maart 2016 17:43 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Ik ben het opzich wel met je eens maar het voelt toch anders als je zelf in die situatie zit. Ik probeer nu met hangen en wurgen een startkwalificatie te halen maar echt lukken wil het niet, want ik ben te ziek om naar school te gaan. Maar het UWV zal me dan vast magisch grotendeels arbeidsgeschikt verklaren en hops daar ga je. (Ik heb het nog niet uitgeprobeerd dus het kan allemaal meevallen maar meestal valt het tegen. Ik probeer het nu nog zelf te redden want ik wil niet nou al buitenspel gezet worden, maar het voelt niet echt prettig dat er voor mij misschien geen vangnet is)
Maar even serieus, wat dan? Wat als je dus niet in staat bent om je startkwalificatie te halen ivm zieke? Dan ben je kansloos, oke maar dan? En ik bedoel dit niet om een of andere discussie uit te lokken, ik vraag me het oprecht af omdat ik er dus mee zit. Wat is mijn bestaansrecht?
Ik heb hier geen antwoord op omdat er geen antwoord is. Jongeren zoals jij vallen tussen wal en schip, omdat bezuinigingen. En de politiek komt ermee weg, door handig in te spelen op het cliché beeld dat iedereen van de Wajonger heeft. Dus sorry..quote:
Dat is inderdaad een serieus nadeel van werken als je een Wajong hebt.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:12 schreef lunamatic het volgende:
Ik ken helaas een aantal mensen die zo denken. En ik snap de gedachtegang ook wel. De Wajong is een zekerheid (in een bepaalde mate) terwijl als je gaat werken en je Wajong opgeeft, kun je natuurlijk altijd je baan kwijt raken en dan heb je niets meer en raak je in de bijstand, zoals normale mensen.
En een eigenaar van een flessenfabriek.. Gaat die echt zijn hele productiehal rolstoeltoegankelijk maken voor die ene, tot aan de nek verlamde flessenkijker? Plus een systeem installeren waarmee de verlamde met de mond de machine stil kan zetten als hij een fles zonder dop ziet?quote:Op maandag 7 maart 2016 19:54 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Dat kan prima vanuit ene rolstoel (ok, niet stáán)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |