Wilders gaat ook helemaal niks uitvoeren, die blijft liever langs de kant roepen.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het spreekt voor zich dat het op basis van gelijkwaardigheid zou gebeuren en dat er uitgebreid overlegd zou worden over wat de beide partijen wel en niet willen.
Je moet bij Wilders soms hoe hij iets formuleert scheiden van hoe hij het zou uitvoeren.
Speciaal voor jou een bron (nog geen minuut googlen):quote:Op maandag 7 maart 2016 15:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij wordt vermoeiend, Niels.
Aangezien jij blijkbaar vandaag een beetje moeite hebt met lezen speciaal voor jou het betreffende relevante stuk apart geciteerd:
[..]
Als jij nu gewoon even mij suggestie had opgevolgd om de rest van mijn reactie te lezen dan had jij jezelf 1 reactie en mij 2 reacties bespaard.
Als jij graag met Dven je tijd en energie wil verspillen voor gemuggenzift over margeverschillen bij peilingen waarvan wij niet eens kunnen inschatten hoe goed ze zijn terwijl het nog minstesns 10-20 jaar lang duurt voordat het er toe doet, be my guest. Ik doe daar niet aan mee, ik bevestig slechts voor Dven dat ook ik mij herinner dat het ook wel eens boven de 50% is geweest.
Als er al zo weinig onafhankelijk willen worden, zijn het er vast geen 50% die bij nederland wil.quote:Slechts 6,4 % van de Vlaamse kiezers wil dat België splitst. Een percentage dat afneemt, want vier jaar geleden wilde nog 11,9 % de splitsing van België.
(...)
als de Vlaming maar één keuze krijgt, dan voelt hij zich op de eerste plaats Belg (56,1 %).
je gaat toch niet beweren dat de nederlandse democratie hetzelfde is als het systeem in iran?quote:Op maandag 7 maart 2016 17:45 schreef D1990 het volgende:
[..]
Aangezien jij denkt dat dit systeem onmogelijk een oligarchie kan zijn, op basis van "om elke 4 jaar kan je stemmen", dan is het overduidelijk dat je niet weet wat een oligarchie is. In Iran mogen ze ook stemmen, is dat ook een democratie?
Jouw bron is op zijn zachts gezegd onbetrouwbaar. De beste onderzoeken zijn de verkiezingen. Het Vlaams Belang en de N-VA zijn voor een onafhankelijk Vlaanderen en ongeveer 40 procent van de Vlamingen heeft op een van beide partijen gestemd.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Speciaal voor jou een bron (nog geen minuut googlen):
http://aff.skynetblogs.be(...)afhankelijkheid.html
[..]
Als er al zo weinig onafhankelijk willen worden, zijn het er vast geen 50% die bij nederland wil.
Aan jou nu om een bron aan te geven die dat aantoont.
Hoewel het misschien niet zo over komt, ben ik ook orangistquote:Op maandag 7 maart 2016 18:28 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nee, is aangejaagd door de verongelijkte Franstalige bourgeoisie in Brussel. Om daarna een staat op te zetten die vanaf de meet af meteen 65 procent van de bevolking bij wet (!) discrimineerde, zo kon je bijvoorbeeld als Nederlandstalige geen ambtenaar worden, en was enkel Frans een officiële taal, tot de taalwetten van 1898. En de discriminatie duurde de facto nog door tot het opheffen van de unitaire staat (begin jaren 1970!!!).
Daarom dus Belgicisten. Ik kan prima leven met de Walen hoor, no problem, maar trots zijn op België
. Ik ga veel liever om met onze Nederlandse buren.
De NV-A heeft ook als motto "evolutie, geen revolutie". Langzame(!) overdracht van bevoegdheden weg van de federale Belgische regering, naar de EU of naar de gewesten. Juist daardoor kunnen ze óók mensen die geen splitsing willen aanspreken en daarmee op die 40% komen.quote:Op maandag 7 maart 2016 20:01 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Jouw bron is op zijn zachts gezegd onbetrouwbaar. De beste onderzoeken zijn de verkiezingen. Het Vlaams Belang en de N-VA zijn voor een onafhankelijk Vlaanderen en ongeveer 40 procent van de Vlamingen heeft op een van beide partijen gestemd.
Kom met een betere bron dan.quote:Op maandag 7 maart 2016 20:01 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Jouw bron is op zijn zachts gezegd onbetrouwbaar. De beste onderzoeken zijn de verkiezingen. Het Vlaams Belang en de N-VA zijn voor een onafhankelijk Vlaanderen en ongeveer 40 procent van de Vlamingen heeft op een van beide partijen gestemd.
Op de N-VA stemmen in elk geval vrijwel geen Belgicisten.quote:Op maandag 7 maart 2016 20:11 schreef Igen het volgende:
[..]
De NV-A heeft ook als motto "evolutie, geen revolutie". Langzame(!) overdracht van bevoegdheden weg van de federale Belgische regering, naar de EU of naar de gewesten. Juist daardoor kunnen ze óók mensen die geen splitsing willen aanspreken en daarmee op die 40% komen.
Als je dat lijstje volgens de laatste wetenschappelijke indeling benadert dan is de PVV de enige partij in dat rijtje die niet rechts is.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik zie daar slechts één rechtse partij bij, die korte tijd een gedoogrol heeft vervuld, niet meer dan dat.
Bekijk de verkiezingsuitslag van de federale verkiezingen in 2014. https://nl.wikipedia.org/(...)le_verkiezingen_2014quote:Op maandag 7 maart 2016 20:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kom met een betere bron dan.
En van die 40 procent voor een onafhankelijk Vlaanderen, zijn lang niet allemaal dan ook voor aansluiting bij Nederland.
Iig staaft dat ook nog steeds niet de claim van Bram dat ongeveer 50% van de vlamingen voor aansluiting bij Nederland is. Waar hij geen bron voor heeft gegeven.
Zoals ik al zei, kun je niet uit de stemmen voor Vlaams Blok en NV-A afleiden dat die voor aansluiting bij Nederland zijn. Het lijkt me namelijk niet dat die dát in hun verkiezingsprogramma hadden staan.quote:Op maandag 7 maart 2016 20:25 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Bekijk de verkiezingsuitslagen in Vlaanderen.
Ik was niet degene die dat beweerde. Het is echter pertinent onjuist dat maar 6,4 procent van de Vlamingen voor een onafhankelijk Vlaanderen is. Dat matcht totaal niet met de verkiezingsuitslagen van de laatste jaren en de thematiek in de Belgische politiek.quote:Op maandag 7 maart 2016 20:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, kun je niet uit de stemmen voor Vlaams Blok en NV-A afleiden dat die voor aansluiting bij Nederland zijn.
Volgens mij wilde 'men' in de eerste plaats een splitsing van BHV en minder geldtransfers. Ik ken niet alle details maar dat eerste is i.i.g. geregeld.quote:Op maandag 7 maart 2016 20:29 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik was niet degene die dat beweerde. Het is echter pertinent onjuist dat maar 6,4 procent van de Vlamingen voor een onafhankelijk Vlaanderen is. Dat matcht totaal niet met de verkiezingsuitslagen van de laatste jaren en de thematiek in de Belgische politiek.
Bram beweerde dat ongeveer 50% van de Vlamingen voor aansluiting bij Nederland was, maar kan dat niet onderbouwen.quote:Op maandag 7 maart 2016 20:29 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik was niet degene die dat beweerde. Het is echter pertinent onjuist dat maar 6,4 procent van de Vlamingen voor een onafhankelijk Vlaanderen is. Dat matcht totaal niet met de verkiezingsuitslagen van de laatste jaren en de thematiek in de Belgische politiek.
Politiek en wetenschap zijn twee begrippen die elkaar wederzijds uitsluiten.quote:Op maandag 7 maart 2016 20:25 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als je dat lijstje volgens de laatste wetenschappelijke indeling benadert dan is de PVV de enige partij in dat rijtje die niet rechts is.
Wat jij verder vindt of voelt wat zogenaamd links is doet er verder niet zoveel toe.
quote:Op maandag 7 maart 2016 22:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Politiek en wetenschap zijn twee begrippen die elkaar wederzijds uitsluiten.
Ik ben in de jaren 0 veel hogere percentages gekomen.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:51 schreef Wombcat het volgende:
Als er al zo weinig onafhankelijk willen worden, zijn het er vast geen 50% die bij nederland wil.
Aan jou nu om een bron aan te geven die dat aantoont.
Wat is de motivatie om de PVV niet tot de rechtse partijen te rekenen?quote:Op maandag 7 maart 2016 20:25 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als je dat lijstje volgens de laatste wetenschappelijke indeling benadert dan is de PVV de enige partij in dat rijtje die niet rechts is.
http://www.encyclo.nl/begrip/politicologiequote:Op maandag 7 maart 2016 23:25 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, er wordt veel onzin op wikipedia gekwakt, dat is geen nieuws.
Er zijn mensen die enkel en alleen exacte wetenschappen als wetenschappen zien. Of beter gezegd: de wetenschap die serieus te nemen valt.quote:
Nee, zeg ik dat dan? Ik gebruik jou definitie tegen jou, aangezien volgens jou iets geen oligarchie is, als je om de zoveel jaar mag stemmen.quote:Op maandag 7 maart 2016 19:39 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
je gaat toch niet beweren dat de nederlandse democratie hetzelfde is als het systeem in iran?
Een duidelijke meerderheid van die stemmers heeft op een vd 2 partijen gestemd vanwege andere sentimenten, dan een onafhankelijk Vlaanderen. Ik schat het percentage Vlamingen dat daadwerkelijk onafhankelijkheid nastreeft of iets tussen de 10 a 15 procent. Van dat gare clubje weirdo's is er een fractie die ook een hereniging met NL nastreeft. Dus ipv 40 procent zullen we met 1 a 2 procent dichter bij de werkelijkheid zittenquote:Op maandag 7 maart 2016 20:01 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
alleen als de Vlamingen dat willen he, dat zegt hij erbijquote:Op maandag 7 maart 2016 20:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bram beweerde dat ongeveer 50% van de Vlamingen voor aansluiting bij Nederland was, maar kan dat niet onderbouwen.
Kan best zijn dat het onderzoek waarnaar ik linkte ook niet waterdicht is, maar iig lijkt me de stelling van Bram wel onjuist. Daarnaast kun je niet zonder meer zeggen dat alle kiezers van Vlaams Blok en NV-A een onafhankelijk Vlaanderen willen. Er zijn meer redenen om op één van die partijen te stemmen. En zoals lgen al zei, wil NV-A niet zonder meer onafhankelijkheid, maar overdracht van bevoegdheden.
Anyway is het idee van Wilders dat Vlaanderen bij Nederland gevoegd kan worden een volstrekte illusie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |