Lees de rest van mijn reactie.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
laat eens zien dan... je kan je wel van alles herinneren...
Tot die tijd kunnen we al op veel manieren samenwerken, dat gebeurt nu ook al. Voor sommige zaken hebben we nu eenmaal meer aan NRW en Vlaanderen dan aan de rest van Nederland omdat daar iets bestaat wat we nodig hebben wat in de rest van Nederland niet bestaat.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Splitst Vlaanderen zich af dan wordt de samenwerking met Nederland onherroepelijk groter. Dat lijkt me evident. Confederatie lijkt me de beste vorm.
Het lijkt me wel heerlijk leven zo. Net als mensen die in god geloven. Alles wat je zelf niet kunt handelen, delegeer je naar god. Zoals dood, ziekte, oorlogen, dat soort zaken.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
klopt, maar dan mag ik nog wel heel erg moe worden van al die mensen die álle schuld aan links geven zonder kritisch te kijken naar de rol van rechts. Of die users die niet verder komen dan GUTMENSCHPOLICOR
LINKS!!!!!111eins!!!!
Kijk, heel vaak is het wel terecht dat de onnozelen van GroenLinks en de PvdA de schuld krijgen, maar soms ligt de schuld ook gewoon bij rechts of is deze gedeeld.
Jij wordt vermoeiend, Niels.quote:
Als jij nu gewoon even mij suggestie had opgevolgd om de rest van mijn reactie te lezen dan had jij jezelf 1 reactie en mij 2 reacties bespaard.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Alvorens het zo ver is zijn we minstens 10-20 jaar verder dus het is nogal zinloos om je er nu druk over te maken wat het exacte percentage is, een feit is dat het in ieder geval al heel erg lang overwegend 40-60% is.
Laat nou eens gewoon een bron zien waarin de Vlaamse steun voor een fusie met Nederland rond de 40-60% ligt. Is dat nou zo moeilijk? Blijkbaar wel.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij wordt vermoeiend, Niels.
Aangezien jij blijkbaar vandaag een beetje moeite hebt met lezen speciaal voor jou het betreffende relevante stuk apart geciteerd:
[..]
Als jij nu gewoon even mij suggestie had opgevolgd om de rest van mijn reactie te lezen dan had jij jezelf 1 reactie en mij 2 reacties bespaard.
Het heeft alleen weinig met links/rechts te maken. Bij de D66, het CDA en de VVD lopen ook veel PC-mensen/gutmenschen/grachtengordeltypetjes rond. Dat is niet exclusief voorbehouden aan de PvdA en Groenlinks. Bij de SP en de PvdD (en de PVV) zie je juist weing mensen die hieronder vallen.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het lijkt me wel heerlijk leven zo. Net als mensen die in god geloven. Alles wat je zelf niet kunt handelen, delegeer je naar god. Zoals dood, ziekte, oorlogen, dat soort zaken.
Voor aardse zaken hebben we dan links. Ongeacht wat het probleem is, sommige mensen schuiven hoe dan ook de schuld af op links. Bus gemist? Linkse hufters. Verslapen? Dat komt door links.
Ik ben wel eens jaloers op dat soort mensen.
quote:Op maandag 7 maart 2016 15:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Laat nou eens gewoon een bron zien waarin de Vlaamse steun voor een fusie met Nederland rond de 40-60% ligt. Is dat nou zo moeilijk? Blijkbaar wel.
Moet ik het nog 100 keer herhalen voor jou?quote:Op maandag 7 maart 2016 15:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als jij graag met Dven je tijd en energie wil verspillen voor gemuggenzift over margeverschillen bij peilingen waarvan wij niet eens kunnen inschatten hoe goed ze zijn terwijl het nog minstesns 10-20 jaar lang duurt voordat het er toe doet, be my guest. Ik doe daar niet aan mee, ik bevestig slechts voor Dven dat ook ik mij herinner dat het ook wel eens boven de 50% is geweest.
Samen met Zeeland en NRW zou dat best een sterke staat worden. En ach, het gas in Groningen is toch bijna op.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:45 schreef Re het volgende:
beter om gewoon groot-brabant en groot-limburg af te scheiden
Mensen die in termen als gutmenschen, tokkies etc. denken neem ik al niet serieus.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het heeft alleen weinig met links/rechts te maken. Bij de D66, het CDA en de VVD lopen ook veel PC-mensen/gutmenschen/grachtengordeltypetjes rond. Dat is niet exclusief voorbehouden aan de PvdA en Groenlinks. Bij de SP en de PvdD (en de PVV) zie je juist weing mensen die hieronder vallen.
ja, ik hoor graag nog eens dat je je allerlei percentages kan herinneren die positief zijn voor jouw standpunt maar dat je die nergens kan laten zien..quote:Op maandag 7 maart 2016 15:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Moet ik het nog 100 keer herhalen voor jou?
Het is dan ook niet een categorie mensen maar het verwijst naar bepaalde eigenschappen die mensen hebben en bepaalde manieren waarop mensen zich gedragen naar buiten toe.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Mensen die in termen als gutmenschen, tokkies etc. denken neem ik al niet serieus.
Informatief, maar het laat niet zien dat het daar zoveel erger is dan hier.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
http://www.crimesite.nl/gehackte-haven-cokesmokkel-2-0-1/
Ik vond dit wel interessant. Omroep Brabant had ook een aardige docu:
Wel wat gedateerd, 3 jaar oud alweer, maar het lijkt me sterk dat Antwerpen een giga inhaalslag heeft gemaakt. Op 06:40 : Zo bestaat het team wat zich met drugs opsporing bezig houdt uit 5 (!) manHandig in vakantietijd, of tijdens een griepgolf.
quote:Op maandag 7 maart 2016 15:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja, ik hoor graag nog eens dat je je allerlei percentages kan herinneren die positief zijn voor jouw standpunt maar dat je die nergens kan laten zien..
quote:Op maandag 7 maart 2016 15:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als jij graag met Dven je tijd en energie wil verspillen voor gemuggenzift over margeverschillen bij peilingen waarvan wij niet eens kunnen inschatten hoe goed ze zijn terwijl het nog minstesns 10-20 jaar lang duurt voordat het er toe doet, be my guest. Ik doe daar niet aan mee, ik bevestig slechts voor Dven dat ook ik mij herinner dat het ook wel eens boven de 50% is geweest.
Welke rechtse kabinetten? Die hebben we nog niet gehad.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ah jaa, de schuld van links![]()
want al die rechtse Nederlandse en Belgische kabinetten hebben altijd keihard gestreden voor hereniging
Bovendien is het nu niet bepaald een ramp dat er wat drugs wordt gesmokkeld. Ik weet niet of dat jullie het hebben meegekregen maar we hebben juist grote milieuproblemen gekregen (afvalstoffen drugssynthese dumpen in het grond, in het grondwater en zelfs in mest) doordat de politie het wat te actief ging bestrijden. Het is prima als je eens wat criminele netwerken oprolt waar die mensen bij betrokken zijn maar die eenzijdige focus op drugsbestrijding is nergens goed voor, het zorgt alleen maar voor nog meer ellende. Dat de USA dat graag wil moeten zij weten maar dat is ons probleem niet.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Informatief, maar het laat niet zien dat het daar zoveel erger is dan hier.
CDA en VVD, VVD en PVV, D66 en VVD, D66 en CDA.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Welke rechtse kabinetten? Die hebben we nog niet gehad.
Nee, dat schreef ik niet. Wel dat linkse hufters deze zotte situatie in stand houden.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:34 schreef KoosVogels het volgende:
Ah ja, volgens Dr. Kloothommel is de Belgische Opstand dus aangejaagd door 'linkse hufters' die meer banen wilden creëeren voor ambtenaren.
Juist.
Ik zie daar slechts één rechtse partij bij, die korte tijd een gedoogrol heeft vervuld, niet meer dan dat.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
CDA en VVD, VVD en PVV, D66 en VVD, D66 en CDA.
Ah, oke. En dat doen zij dus om de werkgelegenheid voor ambtenaren te waarborgen?quote:Op maandag 7 maart 2016 16:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nee, dat schreef ik niet. Wel dat linkse hufters deze zotte situatie in stand houden.
Dit rechtse partijen noemen.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal rechtse partijen.
CDA en D66 zijn linkse partijen - daar hoeven we het verder niet meer over te hebben.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal rechtse partijen.
Het is niet omdat jij extreemrechts bent dat dit daarom niet rechts is.quote:
Nee, niet voor ambtenaren in het algemeen, maar uitsluitend voor zichzelf.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, oke. En dat doen zij dus om de werkgelegenheid voor ambtenaren te waarborgen?
Mwoah, de PVV is op veel terreinen juist heel erg links. Ik zou de club van Wilders dan ook niet willen betitelen als de meest rechtse partij van Nederland. Integendeel.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik zie daar slechts één rechtse partij bij, die korte tijd een gedoogrol heeft vervuld, niet meer dan dat.
Akkoord - je hebt een punt. De links- rechtsverdeling is eigenlijk onbruikbaar.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, de PVV is op veel terreinen juist heel erg links. Ik zou de club van Wilders dan ook niet willen betitelen als de meest rechtse partij van Nederland. Integendeel.
Ach welnee! Het CDA heeft de Halbeheffing bedacht en het collegegeld gigantisch verhoogd terwijl het de ziektekostenverzekering privatiseerde en verder dereguleerde. Dit is bij uitstek rechts beleid. Over de D66 hoeven we het niet eens te hebben: haar sociaaleconomische agenda komt akelig dicht in de buurt van die van de VVD, soms is het nog extremer (liberalisering/deregulering woningmarkt en arbeidsmarkt).quote:
Voor RutteI zou ik het met je eens zijn geweest, tijdens RutteI liet de PVV zien dat het rechtser is dan dat we dachten. Hoe links/rechts je bent blijkt uit je daden, niet uit je woorden. De PVV ging akkoord met allerlei rechts sociaaleconomisch beleid.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, de PVV is op veel terreinen juist heel erg links. Ik zou de club van Wilders dan ook niet willen betitelen als de meest rechtse partij van Nederland. Integendeel.
Het heeft weinig nut over links / rechts te debatteren. De ziektekostenprivatisering zie ik juist als een extreemlinkse maatregel, vooral wegens de plicht tot "verzekering". In feite is het ook geen verzekering, maar gewoon een ordinaire belasting. Links dus.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ach welnee! Het CDA heeft de Halbeheffing bedacht en het collegegeld gigantisch verhoogd terwijl het de ziektekostenverzekering privatiseerde en verder dereguleerde. Dit is bij uitstek rechts beleid. Over de D66 hoeven we het niet eens te hebben: haar sociaaleconomische agenda komt akelig dicht in de buurt van die van de VVD, soms is het nog extremer (liberalisering/deregulering woningmarkt en arbeidsmarkt).
Dus de aansluiting van Vlaanderen bij Nederland wordt al meer dan 150 jaar geblokkeerd door linkse partijen in de Tweede Kamer, omdat ze vrezen voor hun voortbestaan?quote:Op maandag 7 maart 2016 16:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nee, niet voor ambtenaren in het algemeen, maar uitsluitend voor zichzelf.
Om een of andere reden wil jij mij steeds woorden in de mond leggen. Waarom?quote:Op maandag 7 maart 2016 16:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus de aansluiting van Vlaanderen bij Nederland wordt al meer dan 150 jaar geblokkeerd door linkse partijen in de Tweede Kamer, omdat ze vrezen voor hun voortbestaan?
Ik probeer jouw theorie slechts te doorgronden. Beweren dat de vorming van Groot-Nederland al decennia wordt geblokkeerd door 'links', is immers nogal wat. Ik wil slechts weten wat volgens jou hun beweegredenen zijn.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:10 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Om een of andere reden wil jij mij steeds woorden in de mond leggen. Waarom?
Ik heb nergens geschreven dat er iemand vreest voor zijn voortbestaan.
Wel vinden de linkse overheidsdienaren de huidige situatie prima. Hoe meer koninkrijkjes, hoe meer koninkjes.
Kwamen maar meer mensen tot deze conclusiequote:Op maandag 7 maart 2016 16:05 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Akkoord - je hebt een punt. De links- rechtsverdeling is eigenlijk onbruikbaar.
Dat is het toch echt niet!quote:Op maandag 7 maart 2016 16:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
De ziektekostenprivatisering zie ik juist als een extreemlinkse maatregel
1. Dat was daarvoor ook al, dus het kan niet links zijn dat je die verplichting behoudt terwijl je het stelsel sterk minder sociaal maakt.quote:vooral wegens de plicht tot "verzekering"
Dat heeft niets met links/rechts te maken. De EU zeker niet, de EU is eerder een rechts iets aangezien meer EU vrijwel automatisch leidt tot een rechtser beleid. Het was de VVD die al die Marokkanen en Turken naar hier haalde omdat ze graag goedkope arbeidskrachten hadden.quote:D66 is zelfs extreemlinks: meer EU en meer migranten
Als het nu nog waar zou zijn...quote:Op maandag 7 maart 2016 16:16 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Kwamen maar meer mensen tot deze conclusie
En de SP dan?quote:Op maandag 7 maart 2016 16:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
We hebben volgens mij geen conservatieve linkse partij in Nederland.
ik weet best wat het betekend, jij beweert van niet; nou, dan moet je dat hard maken. anders is het een dooddoenertje.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:05 schreef D1990 het volgende:
[..]
Is dat serieus jou tegenargument? Moet ik alles voorkauwen? Je kan ook zelf de moeite nemen om de betekenis van een woord op te zoeken, als je daar geen interesse in hebt. Dan heeft discussiëren blijkbaar ook geen zin, aangezien jij geen interesse in het onderwerp hebt.
Je vergeet een paar dingen.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
1. Dat was daarvoor ook al, dus het kan niet links zijn dat je die verplichting behoudt terwijl je het stelsel sterk minder sociaal maakt.
2. Dat is maar de halve waarheid. Je bent niet verplicht om medisch verzekerd te zijn, je bent verplicht om medisch verzekerd te zijn bij een in Nederland gevestigd medisch verzekeringsbedrijf.
Het punt is dat we van een socialer stelsel naar een minder sociaal stelsel gingen. We gingen juist de verkeerde richting op, we hadden de problemen die we toen hadden kunnen oplossen met twee hele simpele maatregelen:
- de private medische verzekering afschafffen: iedereen in het Ziekenfonds
- een boete invoeren voor het onnodig gebruik maken van de zorg bij zowel de zorgverlener als de zorgvrager (als dat zo'n kwestie was als dat sommige mensen nu graag suggereren)
Belgische Bieren en Duitse brattwurst?quote:Op maandag 7 maart 2016 15:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Tot die tijd kunnen we al op veel manieren samenwerken, dat gebeurt nu ook al. Voor sommige zaken hebben we nu eenmaal meer aan NRW en Vlaanderen dan aan de rest van Nederland omdat daar iets bestaat wat we nodig hebben wat in de rest van Nederland niet bestaat.
Het laatste is niet aan mij besteed, over het eerste zal ik niet klagen.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Belgische Bieren en Duitse brattwurst?
Je kunt je als gemoedsbezwaarde aanmelden als je er zoveel moeite mee hebt, hoor. Gewoon zeggen dat je door je rechtse levensbeschouwing geen verzekering wilt.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Je vergeet een paar dingen.
Iedereen in Nederland is verplicht verzekerd tegen zorgkosten. Men is verplicht een basispakket af te nemen, ook als je dat niet wil. Men is verplicht om daar een torenhoge premie voor te betalen. Men is via de werkgever ook verplicht om een extreem hoge premie te betalen voor die belachelijke AWBZ regeling.
Al die plichten gelden echter slechts voor mensen met een normaal inkomen, die al idioot hoge loonheffingen moeten betalen.
Voor grote massa's asielzoekers, steuntrekkers, bijstandsmoeders e.d. geldt die verplichting de facto niet. Die mensen zijn allemaal gratis verzekerd tegen zorgkosten. Waar ze ook en masse gebruik van maken, aangezien ze toch tijd zat hebben. Kom je wel eens in een huisartsenpost of ziekenhuis? Sluit maar achteraan in de lange rij van hoofddoekjes.
Het is juist links beleid om zulke zaken uit collectieve lasten te betalen in plaats van bij indididuën die weinig hebben te besteden torenhoge rekeningen neer te leggen. Dit omdat de inkomsten eveneens zeer ongelijk worden verdeeld en omdat de economische groei meer stroomt naar de 1%'ers dan naar de 10%'ers, meer naar de 10%'ers dan naar de 50%'ers etc.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Men is verplicht om daar een torenhoge premie voor te betalen.
Nee. Het conservatieve heeft betrekking op kwesties zoals het homohuwelijk, abortus etc.quote:
Aangezien jij denkt dat dit systeem onmogelijk een oligarchie kan zijn, op basis van "om elke 4 jaar kan je stemmen", dan is het overduidelijk dat je niet weet wat een oligarchie is. In Iran mogen ze ook stemmen, is dat ook een democratie?quote:Op maandag 7 maart 2016 16:26 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik weet best wat het betekend, jij beweert van niet; nou, dan moet je dat hard maken. anders is het een dooddoenertje.
Ja, maar België gaat niet meer bestaan in de 22ste eeuw, dat is zo goed als zeker. Wat er gaat gebeuren met de restanten van België zullen we moeten afwachten maar België kan onmogelijk intact blijven op de lange termijn.quote:Op maandag 7 maart 2016 17:43 schreef pfaf het volgende:
Mooi topic! Vergaarbak van onzin en luchtfietserij.
Ik denk dat alle Europese landen weg zijn in de 22e eeuw. Ik mag in ieder geval hopen dat we tegen die tijd dat afscheid hebben genomen van de 19e eeuw.quote:Op maandag 7 maart 2016 17:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, maar België gaat niet meer bestaan in de 22ste eeuw, dat is zo goed als zeker. Wat er gaat gebeuren met de restanten van België zullen we moeten afwachten maar België kan onmogelijk intact blijven op de lange termijn.
Dit. Zeer vermakelijk als je een beetje kennis hebt van geschiedenis en politicologie. En staatsrecht en zo.quote:Op maandag 7 maart 2016 17:43 schreef pfaf het volgende:
Mooi topic! Vergaarbak van onzin en luchtfietserij.
Nee, is aangejaagd door de verongelijkte Franstalige bourgeoisie in Brussel. Om daarna een staat op te zetten die vanaf de meet af meteen 65 procent van de bevolking bij wet (!) discrimineerde, zo kon je bijvoorbeeld als Nederlandstalige geen ambtenaar worden, en was enkel Frans een officiële taal, tot de taalwetten van 1898. En de discriminatie duurde de facto nog door tot het opheffen van de unitaire staat (begin jaren 1970!!!).quote:Op maandag 7 maart 2016 15:34 schreef KoosVogels het volgende:
Ah ja, volgens Dr. Kloothommel is de Belgische Opstand dus aangejaagd door 'linkse hufters' die meer banen wilden creëeren voor ambtenaren.
Juist.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |