abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160491266
quote:
6s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

laat eens zien dan... je kan je wel van alles herinneren...
Lees de rest van mijn reactie.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160491302
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Lees de rest van mijn reactie.
laat eens een bron zien dan...
  maandag 7 maart 2016 @ 15:45:09 #53
262 Re
Kiss & Swallow
pi_160491332
beter om gewoon groot-brabant en groot-limburg af te scheiden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_160491365
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:34 schreef Dven het volgende:

[..]

Splitst Vlaanderen zich af dan wordt de samenwerking met Nederland onherroepelijk groter. Dat lijkt me evident. Confederatie lijkt me de beste vorm.
Tot die tijd kunnen we al op veel manieren samenwerken, dat gebeurt nu ook al. Voor sommige zaken hebben we nu eenmaal meer aan NRW en Vlaanderen dan aan de rest van Nederland omdat daar iets bestaat wat we nodig hebben wat in de rest van Nederland niet bestaat.
#NoDAPL
pi_160491370
quote:
6s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

klopt, maar dan mag ik nog wel heel erg moe worden van al die mensen die álle schuld aan links geven zonder kritisch te kijken naar de rol van rechts. Of die users die niet verder komen dan GUTMENSCH :( POLICOR :( LINKS!!!!!111eins!!!!

Kijk, heel vaak is het wel terecht dat de onnozelen van GroenLinks en de PvdA de schuld krijgen, maar soms ligt de schuld ook gewoon bij rechts of is deze gedeeld.
Het lijkt me wel heerlijk leven zo. Net als mensen die in god geloven. Alles wat je zelf niet kunt handelen, delegeer je naar god. Zoals dood, ziekte, oorlogen, dat soort zaken.

Voor aardse zaken hebben we dan links. Ongeacht wat het probleem is, sommige mensen schuiven hoe dan ook de schuld af op links. Bus gemist? Linkse hufters. Verslapen? Dat komt door links.

Ik ben wel eens jaloers op dat soort mensen.
pi_160491434
quote:
6s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

laat eens een bron zien dan...
Jij wordt vermoeiend, Niels.
Aangezien jij blijkbaar vandaag een beetje moeite hebt met lezen speciaal voor jou het betreffende relevante stuk apart geciteerd:
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Alvorens het zo ver is zijn we minstens 10-20 jaar verder dus het is nogal zinloos om je er nu druk over te maken wat het exacte percentage is, een feit is dat het in ieder geval al heel erg lang overwegend 40-60% is.
Als jij nu gewoon even mij suggestie had opgevolgd om de rest van mijn reactie te lezen dan had jij jezelf 1 reactie en mij 2 reacties bespaard.
Als jij graag met Dven je tijd en energie wil verspillen voor gemuggenzift over margeverschillen bij peilingen waarvan wij niet eens kunnen inschatten hoe goed ze zijn terwijl het nog minstesns 10-20 jaar lang duurt voordat het er toe doet, be my guest. Ik doe daar niet aan mee, ik bevestig slechts voor Dven dat ook ik mij herinner dat het ook wel eens boven de 50% is geweest.
#NoDAPL
pi_160491458
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij wordt vermoeiend, Niels.
Aangezien jij blijkbaar vandaag een beetje moeite hebt met lezen speciaal voor jou het betreffende relevante stuk apart geciteerd:

[..]

Als jij nu gewoon even mij suggestie had opgevolgd om de rest van mijn reactie te lezen dan had jij jezelf 1 reactie en mij 2 reacties bespaard.
Laat nou eens gewoon een bron zien waarin de Vlaamse steun voor een fusie met Nederland rond de 40-60% ligt. Is dat nou zo moeilijk? Blijkbaar wel.
pi_160491529
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:46 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het lijkt me wel heerlijk leven zo. Net als mensen die in god geloven. Alles wat je zelf niet kunt handelen, delegeer je naar god. Zoals dood, ziekte, oorlogen, dat soort zaken.

Voor aardse zaken hebben we dan links. Ongeacht wat het probleem is, sommige mensen schuiven hoe dan ook de schuld af op links. Bus gemist? Linkse hufters. Verslapen? Dat komt door links.

Ik ben wel eens jaloers op dat soort mensen.
Het heeft alleen weinig met links/rechts te maken. Bij de D66, het CDA en de VVD lopen ook veel PC-mensen/gutmenschen/grachtengordeltypetjes rond. Dat is niet exclusief voorbehouden aan de PvdA en Groenlinks. Bij de SP en de PvdD (en de PVV) zie je juist weing mensen die hieronder vallen.
#NoDAPL
pi_160491538
quote:
6s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Laat nou eens gewoon een bron zien waarin de Vlaamse steun voor een fusie met Nederland rond de 40-60% ligt. Is dat nou zo moeilijk? Blijkbaar wel.
quote:
Als jij graag met Dven je tijd en energie wil verspillen voor gemuggenzift over margeverschillen bij peilingen waarvan wij niet eens kunnen inschatten hoe goed ze zijn terwijl het nog minstesns 10-20 jaar lang duurt voordat het er toe doet, be my guest. Ik doe daar niet aan mee, ik bevestig slechts voor Dven dat ook ik mij herinner dat het ook wel eens boven de 50% is geweest.
Moet ik het nog 100 keer herhalen voor jou?
#NoDAPL
pi_160491562
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:45 schreef Re het volgende:
beter om gewoon groot-brabant en groot-limburg af te scheiden
Samen met Zeeland en NRW zou dat best een sterke staat worden. En ach, het gas in Groningen is toch bijna op. :)
We kunnen prima onze eigen sterke havens regelen.
#NoDAPL
pi_160491566
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het heeft alleen weinig met links/rechts te maken. Bij de D66, het CDA en de VVD lopen ook veel PC-mensen/gutmenschen/grachtengordeltypetjes rond. Dat is niet exclusief voorbehouden aan de PvdA en Groenlinks. Bij de SP en de PvdD (en de PVV) zie je juist weing mensen die hieronder vallen.
Mensen die in termen als gutmenschen, tokkies etc. denken neem ik al niet serieus.
pi_160491567
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Moet ik het nog 100 keer herhalen voor jou?
ja, ik hoor graag nog eens dat je je allerlei percentages kan herinneren die positief zijn voor jouw standpunt maar dat je die nergens kan laten zien..
pi_160491629
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:54 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Mensen die in termen als gutmenschen, tokkies etc. denken neem ik al niet serieus.
Het is dan ook niet een categorie mensen maar het verwijst naar bepaalde eigenschappen die mensen hebben en bepaalde manieren waarop mensen zich gedragen naar buiten toe.
#NoDAPL
pi_160491641
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:12 schreef Toefjes het volgende:

[..]

http://www.crimesite.nl/gehackte-haven-cokesmokkel-2-0-1/

Ik vond dit wel interessant. Omroep Brabant had ook een aardige docu:

Wel wat gedateerd, 3 jaar oud alweer, maar het lijkt me sterk dat Antwerpen een giga inhaalslag heeft gemaakt. Op 06:40 : Zo bestaat het team wat zich met drugs opsporing bezig houdt uit 5 (!) man :D Handig in vakantietijd, of tijdens een griepgolf.
Informatief, maar het laat niet zien dat het daar zoveel erger is dan hier.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_160491646
quote:
6s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ja, ik hoor graag nog eens dat je je allerlei percentages kan herinneren die positief zijn voor jouw standpunt maar dat je die nergens kan laten zien..
quote:
#NoDAPL
  maandag 7 maart 2016 @ 15:59:06 #66
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_160491686
quote:
6s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ah jaa, de schuld van links :')

want al die rechtse Nederlandse en Belgische kabinetten hebben altijd keihard gestreden voor hereniging :D
Welke rechtse kabinetten? Die hebben we nog niet gehad.
pi_160491722
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:57 schreef ExTec het volgende:

[..]

Informatief, maar het laat niet zien dat het daar zoveel erger is dan hier.
Bovendien is het nu niet bepaald een ramp dat er wat drugs wordt gesmokkeld. Ik weet niet of dat jullie het hebben meegekregen maar we hebben juist grote milieuproblemen gekregen (afvalstoffen drugssynthese dumpen in het grond, in het grondwater en zelfs in mest) doordat de politie het wat te actief ging bestrijden. Het is prima als je eens wat criminele netwerken oprolt waar die mensen bij betrokken zijn maar die eenzijdige focus op drugsbestrijding is nergens goed voor, het zorgt alleen maar voor nog meer ellende. Dat de USA dat graag wil moeten zij weten maar dat is ons probleem niet.
#NoDAPL
pi_160491738
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Welke rechtse kabinetten? Die hebben we nog niet gehad.
CDA en VVD, VVD en PVV, D66 en VVD, D66 en CDA.
Dat zijn allemaal rechtse partijen.
#NoDAPL
  maandag 7 maart 2016 @ 16:01:15 #69
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_160491747
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:34 schreef KoosVogels het volgende:
Ah ja, volgens Dr. Kloothommel is de Belgische Opstand dus aangejaagd door 'linkse hufters' die meer banen wilden creëeren voor ambtenaren.

Juist.
Nee, dat schreef ik niet. Wel dat linkse hufters deze zotte situatie in stand houden.
  maandag 7 maart 2016 @ 16:02:08 #70
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_160491779
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zie daar slechts één rechtse partij bij, die korte tijd een gedoogrol heeft vervuld, niet meer dan dat.
pi_160491821
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nee, dat schreef ik niet. Wel dat linkse hufters deze zotte situatie in stand houden.
Ah, oke. En dat doen zij dus om de werkgelegenheid voor ambtenaren te waarborgen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_160491823
quote:

[..]

Dit rechtse partijen noemen. :')
  maandag 7 maart 2016 @ 16:03:41 #73
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_160491828
quote:

[..]

CDA en D66 zijn linkse partijen - daar hoeven we het verder niet meer over te hebben.

VVD was heel vroeger misschien nog gematigd rechts te noemen, maar zijn nu al weer sinds vele jaren gewoon een linkse middenpartij geworden.
pi_160491843
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:03 schreef berko13 het volgende:

[..]

Dit rechtse partijen noemen. :')
Het is niet omdat jij extreemrechts bent dat dit daarom niet rechts is. ;)
#NoDAPL
  maandag 7 maart 2016 @ 16:04:40 #75
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_160491854
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah, oke. En dat doen zij dus om de werkgelegenheid voor ambtenaren te waarborgen?
Nee, niet voor ambtenaren in het algemeen, maar uitsluitend voor zichzelf.
pi_160491858
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik zie daar slechts één rechtse partij bij, die korte tijd een gedoogrol heeft vervuld, niet meer dan dat.
Mwoah, de PVV is op veel terreinen juist heel erg links. Ik zou de club van Wilders dan ook niet willen betitelen als de meest rechtse partij van Nederland. Integendeel.
  maandag 7 maart 2016 @ 16:05:20 #77
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_160491872
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, de PVV is op veel terreinen juist heel erg links. Ik zou de club van Wilders dan ook niet willen betitelen als de meest rechtse partij van Nederland. Integendeel.
Akkoord - je hebt een punt. De links- rechtsverdeling is eigenlijk onbruikbaar.
pi_160491882
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:03 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
CDA en D66 zijn linkse partijen
Ach welnee! Het CDA heeft de Halbeheffing bedacht en het collegegeld gigantisch verhoogd terwijl het de ziektekostenverzekering privatiseerde en verder dereguleerde. Dit is bij uitstek rechts beleid. Over de D66 hoeven we het niet eens te hebben: haar sociaaleconomische agenda komt akelig dicht in de buurt van die van de VVD, soms is het nog extremer (liberalisering/deregulering woningmarkt en arbeidsmarkt).
#NoDAPL
pi_160491935
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Voor RutteI zou ik het met je eens zijn geweest, tijdens RutteI liet de PVV zien dat het rechtser is dan dat we dachten. Hoe links/rechts je bent blijkt uit je daden, niet uit je woorden. De PVV ging akkoord met allerlei rechts sociaaleconomisch beleid.
Ik ben het echter met je eens dat de PVV minder rechts is dan de VVD en de D66 op sociaaleconomisch vlak (het enige wat er voor mij toe doet voor de links/rechts dichotomie).
#NoDAPL
  maandag 7 maart 2016 @ 16:08:28 #80
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_160491947
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ach welnee! Het CDA heeft de Halbeheffing bedacht en het collegegeld gigantisch verhoogd terwijl het de ziektekostenverzekering privatiseerde en verder dereguleerde. Dit is bij uitstek rechts beleid. Over de D66 hoeven we het niet eens te hebben: haar sociaaleconomische agenda komt akelig dicht in de buurt van die van de VVD, soms is het nog extremer (liberalisering/deregulering woningmarkt en arbeidsmarkt).
Het heeft weinig nut over links / rechts te debatteren. De ziektekostenprivatisering zie ik juist als een extreemlinkse maatregel, vooral wegens de plicht tot "verzekering". In feite is het ook geen verzekering, maar gewoon een ordinaire belasting. Links dus.

D66 is zelfs extreemlinks: meer EU en meer migranten. Erger kan haast niet.
pi_160491950
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nee, niet voor ambtenaren in het algemeen, maar uitsluitend voor zichzelf.
Dus de aansluiting van Vlaanderen bij Nederland wordt al meer dan 150 jaar geblokkeerd door linkse partijen in de Tweede Kamer, omdat ze vrezen voor hun voortbestaan?
  maandag 7 maart 2016 @ 16:10:52 #82
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_160492013
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus de aansluiting van Vlaanderen bij Nederland wordt al meer dan 150 jaar geblokkeerd door linkse partijen in de Tweede Kamer, omdat ze vrezen voor hun voortbestaan?
Om een of andere reden wil jij mij steeds woorden in de mond leggen. Waarom?

Ik heb nergens geschreven dat er iemand vreest voor zijn voortbestaan.

Wel vinden de linkse overheidsdienaren de huidige situatie prima. Hoe meer koninkrijkjes, hoe meer koninkjes.
pi_160492117
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:10 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Om een of andere reden wil jij mij steeds woorden in de mond leggen. Waarom?

Ik heb nergens geschreven dat er iemand vreest voor zijn voortbestaan.

Wel vinden de linkse overheidsdienaren de huidige situatie prima. Hoe meer koninkrijkjes, hoe meer koninkjes.
Ik probeer jouw theorie slechts te doorgronden. Beweren dat de vorming van Groot-Nederland al decennia wordt geblokkeerd door 'links', is immers nogal wat. Ik wil slechts weten wat volgens jou hun beweegredenen zijn.
  maandag 7 maart 2016 @ 16:16:11 #84
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_160492145
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:05 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Akkoord - je hebt een punt. De links- rechtsverdeling is eigenlijk onbruikbaar.
Kwamen maar meer mensen tot deze conclusie O+
wooblabalurg
pi_160492162
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
De ziektekostenprivatisering zie ik juist als een extreemlinkse maatregel
Dat is het toch echt niet!

quote:
vooral wegens de plicht tot "verzekering"
1. Dat was daarvoor ook al, dus het kan niet links zijn dat je die verplichting behoudt terwijl je het stelsel sterk minder sociaal maakt.
2. Dat is maar de halve waarheid. Je bent niet verplicht om medisch verzekerd te zijn, je bent verplicht om medisch verzekerd te zijn bij een in Nederland gevestigd medisch verzekeringsbedrijf.

Het punt is dat we van een socialer stelsel naar een minder sociaal stelsel gingen. We gingen juist de verkeerde richting op, we hadden de problemen die we toen hadden kunnen oplossen met twee hele simpele maatregelen:
- de private medische verzekering afschafffen: iedereen in het Ziekenfonds
- een boete invoeren voor het onnodig gebruik maken van de zorg bij zowel de zorgverlener als de zorgvrager (als dat zo'n kwestie was als dat sommige mensen nu graag suggereren)

quote:
D66 is zelfs extreemlinks: meer EU en meer migranten
Dat heeft niets met links/rechts te maken. De EU zeker niet, de EU is eerder een rechts iets aangezien meer EU vrijwel automatisch leidt tot een rechtser beleid. Het was de VVD die al die Marokkanen en Turken naar hier haalde omdat ze graag goedkope arbeidskrachten hadden.
De D66 is sociaaleconomisch gezien hartstikke rechts en het sociaaleconomische is het enige wat relevant is voor het bepalen van de plaats binnen de dichotomie links/rechts. Dat is uiteindelijk wat de meeste impact heeft op je leven. Het is hartstikke leuk dat homofiele mensen nu kunnen trouwen en dat we een raadgevend referendum hebben maar dit zijn geen zaken die wezenlijk ons leven veranderen, het sociaaleconomische beleid doet dat wel. Jij bent waarschijnlijk in de war met progressief/conservatief. De D66 is een progressieve rechtse partij. Het CDA is conservatief rechts, de VVD progressief rechts, de PvdA progressief links etc.
We hebben volgens mij geen conservatieve linkse partij in Nederland.
#NoDAPL
pi_160492253
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:16 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Kwamen maar meer mensen tot deze conclusie O+
Als het nu nog waar zou zijn...
De links/rechts-dichotomie is zeer bruikbaar, het is alleen niet zaligmakend, net als de progressief/conservatief-dichtomie dat niet is. Neem die twee samen en je hebt iets wat zeer bruikbaar is maar ook dat is natuurlijk slechts een abstracte representatie van de werkelijkheid waarin van alles geen recht wordt gedaan. Welkom in de wereld van het modelleren.
#NoDAPL
  maandag 7 maart 2016 @ 16:23:08 #87
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_160492313
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

We hebben volgens mij geen conservatieve linkse partij in Nederland.
En de SP dan?
pi_160492392
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:05 schreef D1990 het volgende:

[..]

Is dat serieus jou tegenargument? Moet ik alles voorkauwen? Je kan ook zelf de moeite nemen om de betekenis van een woord op te zoeken, als je daar geen interesse in hebt. Dan heeft discussiëren blijkbaar ook geen zin, aangezien jij geen interesse in het onderwerp hebt.
ik weet best wat het betekend, jij beweert van niet; nou, dan moet je dat hard maken. anders is het een dooddoenertje.
  maandag 7 maart 2016 @ 16:28:00 #89
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_160492433
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
1. Dat was daarvoor ook al, dus het kan niet links zijn dat je die verplichting behoudt terwijl je het stelsel sterk minder sociaal maakt.
2. Dat is maar de halve waarheid. Je bent niet verplicht om medisch verzekerd te zijn, je bent verplicht om medisch verzekerd te zijn bij een in Nederland gevestigd medisch verzekeringsbedrijf.

Het punt is dat we van een socialer stelsel naar een minder sociaal stelsel gingen. We gingen juist de verkeerde richting op, we hadden de problemen die we toen hadden kunnen oplossen met twee hele simpele maatregelen:
- de private medische verzekering afschafffen: iedereen in het Ziekenfonds
- een boete invoeren voor het onnodig gebruik maken van de zorg bij zowel de zorgverlener als de zorgvrager (als dat zo'n kwestie was als dat sommige mensen nu graag suggereren)
Je vergeet een paar dingen.

Iedereen in Nederland is verplicht verzekerd tegen zorgkosten. Men is verplicht een basispakket af te nemen, ook als je dat niet wil. Men is verplicht om daar een torenhoge premie voor te betalen. Men is via de werkgever ook verplicht om een extreem hoge premie te betalen voor die belachelijke AWBZ regeling.

Al die plichten gelden echter slechts voor mensen met een normaal inkomen, die al idioot hoge loonheffingen moeten betalen.

Voor grote massa's asielzoekers, steuntrekkers, bijstandsmoeders e.d. geldt die verplichting de facto niet. Die mensen zijn allemaal gratis verzekerd tegen zorgkosten. Waar ze ook en masse gebruik van maken, aangezien ze toch tijd zat hebben. Kom je wel eens in een huisartsenpost of ziekenhuis? Sluit maar achteraan in de lange rij van hoofddoekjes.
  maandag 7 maart 2016 @ 16:32:52 #90
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_160492581
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tot die tijd kunnen we al op veel manieren samenwerken, dat gebeurt nu ook al. Voor sommige zaken hebben we nu eenmaal meer aan NRW en Vlaanderen dan aan de rest van Nederland omdat daar iets bestaat wat we nodig hebben wat in de rest van Nederland niet bestaat.
Belgische Bieren en Duitse brattwurst? :Y)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_160492771
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:32 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Belgische Bieren en Duitse brattwurst? :Y)
Het laatste is niet aan mij besteed, over het eerste zal ik niet klagen. :)
Ik had wat serieuzere zaken in gedachten maar ook dat is welkom en het is goed voor de handel.
#NoDAPL
pi_160492813
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Je vergeet een paar dingen.

Iedereen in Nederland is verplicht verzekerd tegen zorgkosten. Men is verplicht een basispakket af te nemen, ook als je dat niet wil. Men is verplicht om daar een torenhoge premie voor te betalen. Men is via de werkgever ook verplicht om een extreem hoge premie te betalen voor die belachelijke AWBZ regeling.

Al die plichten gelden echter slechts voor mensen met een normaal inkomen, die al idioot hoge loonheffingen moeten betalen.

Voor grote massa's asielzoekers, steuntrekkers, bijstandsmoeders e.d. geldt die verplichting de facto niet. Die mensen zijn allemaal gratis verzekerd tegen zorgkosten. Waar ze ook en masse gebruik van maken, aangezien ze toch tijd zat hebben. Kom je wel eens in een huisartsenpost of ziekenhuis? Sluit maar achteraan in de lange rij van hoofddoekjes.
Je kunt je als gemoedsbezwaarde aanmelden als je er zoveel moeite mee hebt, hoor. Gewoon zeggen dat je door je rechtse levensbeschouwing geen verzekering wilt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_160492840
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Men is verplicht om daar een torenhoge premie voor te betalen.
Het is juist links beleid om zulke zaken uit collectieve lasten te betalen in plaats van bij indididuën die weinig hebben te besteden torenhoge rekeningen neer te leggen. Dit omdat de inkomsten eveneens zeer ongelijk worden verdeeld en omdat de economische groei meer stroomt naar de 1%'ers dan naar de 10%'ers, meer naar de 10%'ers dan naar de 50%'ers etc.
#NoDAPL
pi_160492885
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

En de SP dan?
Nee. Het conservatieve heeft betrekking op kwesties zoals het homohuwelijk, abortus etc.
Op dat vlak is de SP eveneens progressief. De SP is geen voorstander van het eenzijdige immigratiebeleid wat we hebben gehad sinds de jaren 60 (sommige mensen duiden dat als conservatief) maar dat heeft voor mij weinig met progressief/conservatief te maken, ze zijn daarop tegen omdat het ontwrichtend werkt voor onze samenleving, dat kan je vaststellen op basis van objectieve criteria.
#NoDAPL
  maandag 7 maart 2016 @ 17:43:25 #95
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_160494550
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:26 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik weet best wat het betekend, jij beweert van niet; nou, dan moet je dat hard maken. anders is het een dooddoenertje.
Aangezien jij denkt dat dit systeem onmogelijk een oligarchie kan zijn, op basis van "om elke 4 jaar kan je stemmen", dan is het overduidelijk dat je niet weet wat een oligarchie is. In Iran mogen ze ook stemmen, is dat ook een democratie?
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_160494703
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 17:43 schreef pfaf het volgende:
Mooi topic! Vergaarbak van onzin en luchtfietserij. :D
Ja, maar België gaat niet meer bestaan in de 22ste eeuw, dat is zo goed als zeker. Wat er gaat gebeuren met de restanten van België zullen we moeten afwachten maar België kan onmogelijk intact blijven op de lange termijn.
#NoDAPL
  maandag 7 maart 2016 @ 18:06:09 #98
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_160495079
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 17:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, maar België gaat niet meer bestaan in de 22ste eeuw, dat is zo goed als zeker. Wat er gaat gebeuren met de restanten van België zullen we moeten afwachten maar België kan onmogelijk intact blijven op de lange termijn.
Ik denk dat alle Europese landen weg zijn in de 22e eeuw. Ik mag in ieder geval hopen dat we tegen die tijd dat afscheid hebben genomen van de 19e eeuw.
  maandag 7 maart 2016 @ 18:27:22 #99
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_160495573
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 17:43 schreef pfaf het volgende:
Mooi topic! Vergaarbak van onzin en luchtfietserij. :D
Dit. Zeer vermakelijk als je een beetje kennis hebt van geschiedenis en politicologie. En staatsrecht en zo.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 7 maart 2016 @ 18:28:54 #100
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_160495614
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:34 schreef KoosVogels het volgende:
Ah ja, volgens Dr. Kloothommel is de Belgische Opstand dus aangejaagd door 'linkse hufters' die meer banen wilden creëeren voor ambtenaren.

Juist.
Nee, is aangejaagd door de verongelijkte Franstalige bourgeoisie in Brussel. Om daarna een staat op te zetten die vanaf de meet af meteen 65 procent van de bevolking bij wet (!) discrimineerde, zo kon je bijvoorbeeld als Nederlandstalige geen ambtenaar worden, en was enkel Frans een officiële taal, tot de taalwetten van 1898. En de discriminatie duurde de facto nog door tot het opheffen van de unitaire staat (begin jaren 1970!!!).

Daarom dus Belgicisten :r. Ik kan prima leven met de Walen hoor, no problem, maar trots zijn op België :'). Ik ga veel liever om met onze Nederlandse buren.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')