abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 maart 2016 @ 17:15:40 #251
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160467315
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 17:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat was de hele vraag niet. Leg nou eens uit welke regels en beperkingen er zijn?
Ik heb vele analyses over de oorzaken voor hoge prijzen in de Amerikaanse farmaceutische markt gelezen, maar beperkingen voor verzekeraars in verschillende staten is er niet één van. Dit is wellicht een aardig startpunt voor je om je iets meer in de materie te verdiepen:
https://en.m.wikipedia.or(...)sons_for_high_prices

[..]

Welke goedkopere medicijnen zijn er precies als er sprake is van patenten?
Het meest geberuikte medicijn in de wereld is maagzuur remmers.
Patent? Welk patent.
Ga maar eens bestuderen wie wat voorschrijft en wat voor een impact dat heeft op verzekeraars.
Hier heb je een voorbeeld.van concurrentie van maagzuur remmers.
Heel veel soorten, doen hetzelfde.
http://www.medicinenet.com/rabeprazole/article.htm
Zie mijn verhaal hier boven, en vul bij verzekeraar A maar lansoprazole (Prevacid) en bij verzekeraar B omeprazole (Prilosec) in. Doen exact hetzelfde maar verschillende leverancier.
Nogmaals: Als verzekeraar A gaat concurreren bij B dan heeft B plus Prevacid er een probleem bij.

PS als jij nu echt denkt dat de hele Pharna industry hier loopt op medicijnen die alleen maar gepatenteerd zijn dan heb je het lelijk mis.

[ Bericht 3% gewijzigd door DUTCHKO op 06-03-2016 17:24:20 ]
pi_160467344
Nieuwe polls voor Michigan

Trump wil dat de GOP zich verenigd, omdat de partij flink aan het groeien is.
http://thehill.com/blogs/ballot-box/presidential-races/271966-trump-republicans-should-be-unified
pi_160467604
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 16:12 schreef JoepjeSP het volgende:
Bernie Sanders is het beste dat de Amerikanen in lange tijd gehad hebben (samen met Elizabeth Warren). Misschien ook niet erg want ik denk dat hij het anders had moeten afleggen tegen een republikein en dat zou een ramp betekenen.

Waar haal je dit vandaan?

In alle GE matchup polls verslaat Bernie alle Republikeinen met grotere marges dan Hillary dat doet. Ja GE match ups zijn op dit moment niet enorm relevant, ik weet het. Maar het laat in ieder geval zien dat de bewering dat Hillary meer electable is nergens op is gestoeld. Het is puur een mantra dat door de establishment wordt herhaald maar geen feitelijke basis/bewijs heeft.

Ik denk dat Hillary een verschrikkelijke kandidaat is, die zoveel zwakke plekken heeft of het nu Benghazi, emails, Wall Street is dat ze door de Republikeinen best makkelijk kan worden aangevallen.
  zondag 6 maart 2016 @ 17:26:29 #254
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_160467646
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 17:08 schreef Monolith het volgende:
SNL laat er ook geen gras over groeien:
Smakeloos, zal hem alleen maar meer stemmen geven.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  zondag 6 maart 2016 @ 17:32:10 #255
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160467783
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 17:24 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Waar haal je dit vandaan?

In alle GE matchup polls verslaat Bernie alle Republikeinen met grotere marges dan Hillary dat doet. Ja GE match ups zijn op dit moment niet enorm relevant, ik weet het. Maar het laat in ieder geval zien dat de bewering dat Hillary meer electable is nergens op is gestoeld. Het is puur een mantra dat door de establishment wordt herhaald maar geen feitelijke basis/bewijs heeft.

Ik denk dat Hillary een verschrikkelijke kandidaat is, die zoveel zwakke plekken heeft of het nu Benghazi, emails, Wall Street is dat ze door de Republikeinen best makkelijk kan worden aangevallen.
Hillary Clinton gaat een ramp worden voor de USA en de wereld....
pi_160467829
Maar lang niet zo erg als een Trump.

www.loser.com :')
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_160468006
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 17:15 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Het meest geberuikte medicijn in de wereld is maagzuur remmers.
Patent? Welk patent.
Ga maar eens bestuderen wie wat voorschrijft en wat voor een impact dat heeft op verzekeraars.
Hier heb je een voorbeeld.van concurrentie van maagzuur remmers.
Heel veel soorten, doen hetzelfde.
http://www.medicinenet.com/rabeprazole/article.htm
Zie mijn verhaal hier boven, en vul bij verzekeraar A maar lansoprazole (Prevacid) en bij verzekeraar B omeprazole (Prilosec) in. Doen exact hetzelfde maar verschillende leverancier.
Nogmaals: Als verzekeraar A gaat concurreren bij B dan heeft B plus Prevacid er een probleem bij.

PS als jij nu echt denkt dat de hele Pharna industry hier loopt op medicijnen die alleen maar gepatenteerd zijn dan heb je het lelijk mis.
1) Ontwijk de vraag nou eens niet. Welke beperkingen zijn er?
2) Ik zeg nergens dat patenten de enige reden zijn dat medicijnen duur zijn in de VS, al speelt het een belangrijke rol. Ik geef je bovendien een linkje met de nodige oorzaken. Je lijkt echter nogal verblind door je Trumpadoratie en niet echt in staat om informatie op te nemen die niet in je straatje past.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_160468078
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 17:26 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Smakeloos, zal hem alleen maar meer stemmen geven.
Tja, de verontwaardiging is altijd een beetje typisch.
Trump vindt dat hij zich op geen enkele wijze hoeft te houden aan politiek correctheid of fatsoensnormen en wordt daar juist altijd ook om geroemd. Hanteren anderen dezelfde strategie, dan is het opeens smakeloos.
  zondag 6 maart 2016 @ 17:47:52 #259
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160468213
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 17:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

1) Ontwijk de vraag nou eens niet. Welke beperkingen zijn er?
2) Ik zeg nergens dat patenten de enige reden zijn dat medicijnen duur zijn in de VS, al speelt het een belangrijke rol. Ik geef je bovendien een linkje met de nodige oorzaken. Je lijkt echter nogal verblind door je Trumpadoratie en niet echt in staat om informatie op te nemen die niet in je straatje past.
Zie wat er staat in je eigen artikel: As of 2015, several pharmaceutical companies had developed a new business strategy "of dominating noncompetitive markets for older drugs and then increasing the price substantially" :)
  zondag 6 maart 2016 @ 17:48:34 #260
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160468227
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 17:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Trump vindt dat hij zich op geen enkele wijze hoeft te houden aan politiek correctheid of fatsoensnormen en wordt daar juist altijd ook om geroemd. Hanteren anderen dezelfde strategie, dan is het opeens smakeloos.
Het is denk een beetje de naïviteit. Het lijkt een beetje of dit soort lui van SNL bijvoorbeeld of John Stewart denken dat dit soort sketches 'clever' of op enige manier 'intelligent' zijn. Een beetje zoals het denken van bepaalde Bernie-adepten: "niemand kan na het zien van dit filmpje nog voor [Trump/Hilary] stemmen!!" En dan komen met de meest inhoudsloze grappen, eigenlijk niets anders doen dan Trump na-apen en dan net doen of ze hem daarbij hebben pootje gehaakt ofzo.

En daarbij volledig voorbij gaan aan de redenen waarom die mensen dan toch voor hem stemmen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160468298
Dat SNL filmpje is wel een redelijke weergave van hoe z'n rallies eruit lijken te zien. Nou al redelijk wat gekleurde mensen die zonder goede reden buiten zijn gezet.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_160468300
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 17:47 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zie wat er staat in je eigen artikel: As of 2015, several pharmaceutical companies had developed a new business strategy "of dominating noncompetitive markets for older drugs and then increasing the price substantially" :)
Heel goed, nu nog even een stapje verder. Waarom zijn die markten noncompetitief? Hint: het heeft weinig van doen met verzekeraars en staatsgrenzen.
  zondag 6 maart 2016 @ 17:52:31 #263
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160468323
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 17:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Heel goed, nu nog even een stapje verder. Waarom zijn die markten noncompetitief? Hint: het heeft weinig van doen met verzekeraars en staatsgrenzen.
Nou vertel eens?
  zondag 6 maart 2016 @ 17:55:26 #264
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160468376
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 17:52 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nou vertel eens?
Niet gelezen dus _O-.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 6 maart 2016 @ 17:56:25 #265
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_160468395
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 11:15 schreef Montov het volgende:
Als ik kijk naar de delegates, plus enige projectie op basis van http://www.thegreenpapers.com/ omdat de uitslag nog niet definitief is, dan kom ik op de volgende aantallen:

Kansas
Trump 9
Cruz 29
Rubio 6

<knip>
Ik kom erachter dat ik hier een typ/rekenfout heb gemaakt. Cruz heeft maar 24 delegates in Kansas, en dus over de gehele avond komt Cruz 1 delegate te kort voor zijn target.
Géén kloon van tvlxd!
pi_160468419
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 17:52 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nou vertel eens?
Veel markten zijn gewoon niet interessant vanwege de relatief kleine doelgroep bijvoorbeeld. Daarom zie je ook de trend dat durfkapitalisten op dergelijke medicijnen gokken en de prijs flink omhoog gooien bijvoorbeeld.
Een ander voorbeeld is dat de goedkeuring van generics nogal achterloopt bij de FDA.
pi_160468486
quote:

[..]

Echter hebben de adds van de tegenpartij minder effect. Verlagen tot het niveau Trump en pretenderen beter te zijn dan dat niveau :)
pi_160468503
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 17:51 schreef OMG het volgende:
Dat SNL filmpje is wel een redelijke weergave van hoe z'n rallies eruit lijken te zien. Nou al redelijk wat gekleurde mensen die zonder goede reden buiten zijn gezet.
Gaan we weer met deze mythe beginnen haha. Wat een leugens man.
  zondag 6 maart 2016 @ 18:01:45 #269
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_160468509
quote:

[..]

Ik vind de opmerkingen van Trump ook vaak smakeloos, net als dit filmpje. Leg geen woorden in mijn mond svp.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_160468603
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 18:01 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Ik vind de opmerkingen van Trump ook vaak smakeloos, net als dit filmpje. Leg geen woorden in mijn mond svp.
Ik leg jou nergens woorden in de mond. Ik heb het over een algehele tendens. Ééntje die je hier in Nederland overigens ook vaak ziet hoor. De nieuwe nationalistische, populistische bewegingen hebben nogal te lijden onder wel kun uitdelen, niet kunnen incasseren.
pi_160468608
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 18:01 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Gaan we weer met deze mythe beginnen haha. Wat een leugens man.
Weinig aan gelogen;
http://talkingpointsmemo.(...)lack-students-police
pi_160468697
quote:
Hier hebben we het al voldoende over gehad, genoeg bewijs dat de protestors zich herhaaldelijk misdroegen inclusief een statement van Valdosta police department.

Talkingpointmemos is een liberale site/
  zondag 6 maart 2016 @ 18:10:58 #273
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_160468716
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 18:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik leg jou nergens woorden in de mond. Ik heb het over een algehele tendens. Ééntje die je hier in Nederland overigens ook vaak ziet hoor. De nieuwe nationalistische, populistische bewegingen hebben nogal te lijden onder wel kun uitdelen, niet kunnen incasseren.
Dan is het prima, dacht dat je mij persoonlijk aanviel :P
pi_160468825
Joe Biden maakt een geintje over Ted Cruz:

quote:
Ted Cruz? An inspiration to every kid in America who worries that he’ll never be able to run for president because nobody likes him. He’s running. And look, I told Barack, if you really, really want to remake the Supreme Court, nominate Cruz. Before you know it, you’ll have eight vacancies.
pi_160468917
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 18:10 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Hier hebben we het al voldoende over gehad, genoeg bewijs dat de protestors zich herhaaldelijk misdroegen inclusief een statement van Valdosta police department.

Talkingpointmemos is een liberale site/
Onzin. Maar praat het liefst al dat white power gedrag maar goed.

Daarnaast zijn er genoeg blanken die zich net zo hard misdragen. Maar die mogen wel blijven. :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')