abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 maart 2016 @ 17:51:02 #1
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160371619
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeėn en populistisch geblaat zonder financiėle justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieėn. Iedereen is welkom, zelfs Kaas-.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_160371642
Ik kom nu in bijna elke TT voor.
pi_160371654
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:51 schreef Gutmensch het volgende:
Iedereen is welkom, zelfs Kaas-.
Genereus.
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 17:52:46 #4
137949 Disana
pi_160371655
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:52 schreef Kaas- het volgende:
Moet je maar niet zo lekker zijn.
  woensdag 2 maart 2016 @ 17:52:53 #5
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160371658
quote:
Dit is de laatste, kan je nog even afkicken.
  woensdag 2 maart 2016 @ 17:58:36 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160371777
quote:
Kop Kaas
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 2 maart 2016 @ 18:05:46 #7
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_160371934
Er zit kaas op mijn pizza...
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_160371990
Ik had een big mac, daar zit kaas op.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_160371993
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Moet je maar niet zo lekker zijn.
pi_160372023
Kaasbaas. _O_
pi_160372028
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:55 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Hier een topic van een TS waar je volledig onbekend mee bent:

POL / Wetsvoorstel computercriminaliteit III
Inmiddels niet meer na DM contact. We liggen politiek gezien nog wel redelijk uit elkaar

quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:57 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ah, php dus.
Wie is php, en wat stemt hij?
  woensdag 2 maart 2016 @ 18:14:53 #12
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160372107
Zalm. _O_
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  woensdag 2 maart 2016 @ 18:15:55 #13
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160372126

Deze is voor PG en alle hommels hier.
pi_160372144
Grmbl grmbl helemaal doorweekt want moest een klere-eind lopen door een aanrijding met een tram.
pi_160372181
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:29 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ja, dat is eigenlijk het probleem. Het lijkt mij best plausibel dat het echt niet zo is dat de FBI de telefoon kan kraken. Maar de openbaarheid van de hele kwestie verbaast mij nogal en vind ik haast verdacht.
Nu is ironische genoeg denk ik een encryptie algoritme op een handzaam apparaat lastiger te omzeilen dan de meeste protocollen op het internet. (SSL is gewoon een protocol op basis van vertrouwen, en standaard HTTP is zo uitleesbaar als maar kan)

Een encryptie protocol omzeilen is lastiger op zo'n low-level device. Dan moet je denk ik de boel openhalen, en hopen dat de random nummer generator niet zo random is.

Maar het blijft een lastig onderwerp om goed over te kunnen discussiėren zonder je op wappie BNW terrein te begeven, maar verdacht is de openheid zeker. Misschien proberen een soort aversie tegen encryptie te creėren bij het onwetende publiek? Hillary en Trump maken in iedergeval goed gebruik van alle angst.
  woensdag 2 maart 2016 @ 18:21:40 #16
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160372229
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:14 schreef Heilwasser het volgende:
Zalm. _O_
Van de Jumbo?
pi_160372281
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:15 schreef Gutmensch het volgende:

Deze is voor PG en alle hommels hier.
Dan liever het origineel:
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 2 maart 2016 @ 18:24:09 #18
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160372292
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:21 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Van de Jumbo?
AH uiteraard. Maar Jumbo zou ook prima zijn. Enkel verliezers kunnen niet tegen listeria.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_160372300
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:19 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Nu is ironische genoeg denk ik een encryptie algoritme op een handzaam apparaat lastiger te omzeilen dan de meeste protocollen op het internet. (SSL is gewoon een protocol op basis van vertrouwen, en standaard HTTP is zo uitleesbaar als maar kan)

Een encryptie protocol omzeilen is lastiger op zo'n low-level device. Dan moet je denk ik de boel openhalen, en hopen dat de random nummer generator niet zo random is.

Maar het blijft een lastig onderwerp om goed over te kunnen discussiėren zonder je op wappie BNW terrein te begeven, maar verdacht is de openheid zeker. Misschien proberen een soort aversie tegen encryptie te creėren bij het onwetende publiek? Hillary en Trump maken in iedergeval goed gebruik van alle angst.
Wat voor gegevens gaat het precies om? De Nederlandse justitie kan telefoons in elk geval kraken (dat wil zeggen: toegang krijgen tot de bestanden die er op staan zonder de PIN-code).
pi_160372312
quote:
6s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:24 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

AH uiteraard. Maar Jumbo zou ook prima zijn. Enkel verliezers kunnen niet tegen listeria.
Het is toch maar listeriahysteria.
  woensdag 2 maart 2016 @ 18:26:44 #21
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160372352
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dan liever het origineel:
Uiteraard, mijn excuses.
pi_160372371
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat voor gegevens gaat het precies om? De Nederlandse justitie kan telefoons in elk geval kraken (dat wil zeggen: toegang krijgen tot de bestanden die er op staan zonder de PIN-code).
Het gaat bij de FBI en Apple telefoon om lokale gegevens geloof ik. Ben ook benieuwd hoe de Nederlandse Justitie dat wel kan fixen. Aftappen is niet zo lastig, maar van afstand snuffelen in de telefoon is technisch wat lastiger zo niet bijna onmogelijk. Anders zouden criminelen ook massaal gebruik maken van die mogelijkheid.
pi_160372394
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:27 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Het gaat bij de FBI en Apple telefoon om lokale gegevens geloof ik. Ben ook benieuwd hoe de Nederlandse Justitie dat wel kan fixen. Aftappen is niet zo lastig, maar van afstand snuffelen in de telefoon is technisch wat lastiger zo niet bijna onmogelijk. Anders zouden criminelen ook massaal gebruik maken van die mogelijkheid.
Nederlandse justitie moet dan uiteraard beschikking hebben over de telefoon.

Verder is dat laatste een drogreden. Criminelen gebruiken ook niet massaal locatiegegevens van telefoons en ze tappen ook geen gesprekken af. Dat doet justitie wel, op enorme schaal.
pi_160372547
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nederlandse justitie moet dan uiteraard beschikking hebben over de telefoon.

Verder is dat laatste een drogreden. Criminelen gebruiken ook niet massaal locatiegegevens van telefoons en ze tappen ook geen gesprekken af. Dat doet justitie wel, op enorme schaal.
Ik had het dan ook over vanaf afstand. Daarin staan criminelen en overheden gelijk tot mijn weten. Tappen lukt criminelen niet omdat ze geen makkelijk toegang hebben tot belangrijke punten in het infrastructuur. Iets waar de overheid gewoon gebruik van kan maken.

Lokaal kun je best veel uitlezen. Zeker bij Android telefoons die niet standaard encryptie hebben.
Maar Apple heeft zo'n trucje er opstaan die de telefoon volledig encrypt wanneer de telefoon als gestolen aangegeven wordt. Die is tot nu toe vrijwel onkraakbaar, wat best wel mooi is.
Ik zit nog wel op wat technische forums en daar komen nog wel eens mensen binnen met een (gestolen) Marktplaats/Ebay iPhone die niet aan kan. Die hebben we alleen nog maar kunnen teleurstellen :P
pi_160372609
Als encryptie aanstaat is mijn toestel helaas langzamer. ;(
  woensdag 2 maart 2016 @ 18:45:20 #26
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160372749
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:39 schreef robin007bond het volgende:
Ben je een beetje schizo aan het worden Robin?
  woensdag 2 maart 2016 @ 18:46:11 #27
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_160372765
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:36 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik geloof dat de Fransen in hun eigen land historisch gezien een van de meest rigide vormen van assimilatiepolitiek hebben gekend, wat later ook als voorbeeld heeft gediend voor de jonge Turkse Republiek, naast de Franse laicitie natuurlijk.
En met succes. Vergelijk de Franse situatie maar eens met de Italiaanse.

Het is alleen wel jammer dat Duinkerk niet bespaard is gebleven.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_160372824
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:39 schreef robin007bond het volgende:
Ik heb het overigens helemaal niet aanstaan, ben wat gematigder geworden qua mijn pro-privacy statements. Het lukt niet om je af te schermen zonder een beetje normaal te kunnen leven/werken. Dan maar hopen dat de mensen die er mee aan de haal gaan een beetje een normale opleiding afgemaakt hebben. :')
pi_160372846
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:35 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Ik had het dan ook over vanaf afstand. Daarin staan criminelen en overheden gelijk tot mijn weten. Tappen lukt criminelen niet omdat ze geen makkelijk toegang hebben tot belangrijke punten in het infrastructuur. Iets waar de overheid gewoon gebruik van kan maken.

Lokaal kun je best veel uitlezen. Zeker bij Android telefoons die niet standaard encryptie hebben.
Maar Apple heeft zo'n trucje er opstaan die de telefoon volledig encrypt wanneer de telefoon als gestolen aangegeven wordt. Die is tot nu toe vrijwel onkraakbaar, wat best wel mooi is.
Ik zit nog wel op wat technische forums en daar komen nog wel eens mensen binnen met een (gestolen) Marktplaats/Ebay iPhone die niet aan kan. Die hebben we alleen nog maar kunnen teleurstellen :P
Ah, zoiets vermoedde ik al :) Uitstekend dat dat nog niet mogelijk is, inderdaad. Hopen dat 't zo blijft.

Als je ooit iets crimineels wil doen sowieso telefoons vermijden, trouwens. Waarom criminelen daar zelf niet op komen is me echt een raadsel.
pi_160372852
Chris Christie looked like he was regretting his endorsement as he watched Trump talk to reporters

klik om te spelen

_O-
pi_160372863
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:50 schreef Rezania het volgende:
Chris Christie looked like he was regretting his endorsement as he watched Trump talk to reporters

[ afbeelding ]

_O-
Haha dat krabben aan zijn nek is zo veelzeggend. :D
pi_160372870
Denkt Robin007Bond nu dat als hij gaat discussiėren met zijn kloon PolitiekGeaard, mensen die twee niet meer aan elkaar kunnen relateren?
pi_160372878
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ah, zoiets vermoedde ik al :) Uitstekend dat dat nog niet mogelijk is, inderdaad. Hopen dat 't zo blijft.

Als je ooit iets crimineels wil doen sowieso telefoons vermijden, trouwens. Waarom criminelen daar zelf niet op komen is me echt een raadsel.
Criminelen zijn ook gewoon teringdom over het algemeen. Zat vandaag opsporing gezocht te kijken, gingen ze een bejaarde overvallen. Buit was uiteindelijk een ouwe mobiel en tien euro of zo. :') Dan denk je echt niet na hoor.
pi_160372899
quote:

[..]

Criminelen zijn ook gewoon teringdom over het algemeen. Zat vandaag opsporing gezocht te kijken, gingen ze een bejaarde overvallen. Buit was uiteindelijk een ouwe mobiel en tien euro of zo. :') Dan denk je echt niet na hoor.
Ik heb afgelopen maanden stage gelopen bij een advocaat en criminelen zijn echt nog veel dommer dan ik daarvoor dacht.

Bellen tijdens je inbraak met de mede-inbrekers? Hoe haal je het in je hoofd?
pi_160372905
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:50 schreef Monolith het volgende:
Denkt Robin007Bond nu
Waarschijnlijk niet, nee.
pi_160372909
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Anonieme telefoon die je na de daad in het kanaal flikkert zou misschien nog wel een optie kunnen zijn. Moet je hem alleen niet aanzetten in je huis :')
  woensdag 2 maart 2016 @ 18:53:26 #37
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_160372925
quote:
Denkt Robin007Bond nu dat als hij gaat discussiėren met zijn kloon PolitiekGeaard, mensen die twee niet meer aan elkaar kunnen relateren?
:'(

Heb je me door?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_160372935
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:49 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Ik heb het overigens helemaal niet aanstaan, ben wat gematigder geworden qua mijn pro-privacy statements. Het lukt niet om je af te schermen zonder een beetje normaal te kunnen leven/werken. Dan maar hopen dat de mensen die er mee aan de haal gaan een beetje een normale opleiding afgemaakt hebben. :')
Heftig. Ik heb de strijd niet opgegeven en probeer zo privacybewust mogelijk te leven. Mijn software moet vrije software zijn (en dus niet proprietary). Verder heb ik allerlei extensies die mijn privacy beschermen, gebruik ik geen Google en gebruik ik ook geen proprietary software op mijn telefoon (helaas met uitzondering van wat drivers en WhatsApp).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2016 18:57:31 ]
  woensdag 2 maart 2016 @ 18:54:35 #39
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160372949
quote:
Ik had 'm ook snuggerder ingeschat.
pi_160372950
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:52 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Anonieme telefoon die je na de daad in het kanaal flikkert zou misschien nog wel een optie kunnen zijn. Moet je hem alleen niet aanzetten in je huis :')
Ja, dat kan inderdaad prima. Leer een paar relevante nummers uit je hoofd of schrijf ze op een briefje.

Maar nee hoor, zelfs in gigantische moord- en drugszaken lopen die daders doodleuk elkaar te bellen en openlijk over van alles te overleggen terwijl ze met het misdrijf bezig zijn. En dan gebruiken ze vaak vier of vijf telefoons in de hoop dat dat de politie op het verkeerde been zet, maar zolang je ze allemaal blijft gebruiken pakken de popo's natuurlijk gewoon al je nummers.
pi_160372953
quote:

[ afbeelding ]

_O-
De media konden hun lol ook niet op:
https://www.washingtonpos(...)-wordless-screaming/
  woensdag 2 maart 2016 @ 18:57:03 #42
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160373008
quote:

[ afbeelding ]

_O-
Heheh, dikke knuppel.
pi_160373035
quote:
10s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:54 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ik had 'm ook snuggerder ingeschat.
;(
Plz niet teveel de accounts linken. Je weet hoe belangrijk ik privacy vind.
pi_160373059
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:53 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Heftig. Ik heb de strijd niet opgegeven en probeer zo privacybewust migelijk te leven. Mijn software moet vrije software zijn (en dus niet proprietary). Verder heb ik allerlei extensies die mijn privacy beschermen, gebruik ik geen Google en gebruik ik ook geen proprietary software op mijn telefoon (helaas met uitzondering van wat drivers en WhatsApp).
Damn AOSP dus? Heb je dan ook een distributie vanaf hier: http://www.gnu.org/distros/free-distros.html?

Als je echt veilig wilt zijn moet je Javascript uitzetten, Cookies blokkeren en bidden tot god dat je SSL verbinding niet afgetapt wordt, wat betekend dat niets meer op het internet werkt. :D
Nadeel is nog wel steeds dat je IP dan bekend is. En dan moet je gaan relayen met proxies via TOR of VPNs.
  woensdag 2 maart 2016 @ 19:00:11 #45
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160373067
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:58 schreef robin007bond het volgende:

[..]

;(
Kun je met die andere account niet weer lekker rechts doen?
pi_160373098
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:59 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Damn AOSP dus? Heb je dan ook een distributie vanaf hier: http://www.gnu.org/distros/free-distros.html?
Cyanogenmod, maar zonder Play Store en dergelijke.

En ja, ik heb een GNU/Linux-distributie uit die lijst. ;) Wat goed dat je GNU kent (wat toevallig ;) ).
quote:
Als je echt veilig wilt zijn moet je Javascript uitzetten, Cookies blokkeren en bidden tot god dat je SSL verbinding niet afgetapt wordt, wat betekend dat niets meer op het internet werkt. :D
Nadeel is nog wel steeds dat je IP dan bekend is. En dan moet je gaan relayen met proxies via TOR of VPNs.
Haha, ja. Ik gebruik sowieso uBlock Origin en dan heb ik hem op hard mode staan. Iedere javascript naar een externe site moet ik eerst handmatig goedkeuren.
https://github.com/gorhill/uBlock/wiki/Blocking-mode:-hard-mode
Daarnaast heb ik HTTPS Everywhere en gebruik ik bijna altijd een VPN. Voor cookies heb ik self-destructing cookies, die na ieder bezoek de cookies van een site weer wist.

Oh ja, CanvasBlocker gebruik ik ook soms omdat canvas tegenwoordig ook gebruikt wordt voor fingerprinting.

De extensie Blender gebruik ik zodat ik altijd de meest gebruikte user-agent heb. :P Verder heb ik uiteraard geen Flash (al is het al omdat het proprietary software is).

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2016 19:06:48 ]
  woensdag 2 maart 2016 @ 19:02:49 #47
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160373110
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:02 schreef robin007bond het volgende:

[..]

En ja, ik heb een GNU/Linux-distributie uit die lijst. ;) Wat goed dat je GNU kent (wat toevallig ;) ).
Gewoon enkel Tails gebruiken, zoals de journalisten in Rusland.
pi_160373209
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:02 schreef robin007bond het volgende:

[..]

[..]

Haha, ja. Ik gebruik sowieso uBlock Origin en dan heb ik hem op hard mode staan. Iedere javascript naar een externe site moet ik eerst handmatig goedkeuren.
https://github.com/gorhill/uBlock/wiki/Blocking-mode:-hard-mode
Daarnaast heb ik HTTPS Everywhere en gebruik ik bijna altijd een VPN. Voor cookies heb ik self-destructing cookies, die na ieder bezoek de cookies van een site weer wist.

Oh ja, CanvasBlocker gebruik ik ook soms omdat canvas tegenwoordig ook gebruikt wordt voor fingerprinting.
Vrij hardcore, maar vooral doen als je het chill vind.

Hier is RMS niet zo blij met mijn installatie:

Maar goed het houdt bij die nieuwe Intel chips daar al op want die hebben gewoon die binary blobs nodig om een beetje stabiel te draaien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2016 19:08:45 ]
pi_160373252
quote:
10s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:07 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Vrij hardcore, maar vooral doen als je het chill vind.

Hier is RMS niet zo blij met mijn installatie:
[ afbeelding ]
Maar goed het houdt bij die nieuwe Intel chips daar al op want die hebben gewoon die binary blobs nodig om een beetje stabiel te draaien.
Wel cool dat je een Thinkpad hebt. _O_

Ja, die binary blobs voor Intel zijn vervelend. Daarom heb ik dus geen ucode updates. :')

Je zou echt makkelijk zonder virtualbox kunnen. Daar heb je simpelweg qemu voor.

Als vervanger voor Adobe Flash Player gebruik ik mpv + youtube-dl. Deze ondersteunt bijna elke streaming site die je kan vinden en zelf een nieuwe site toevoegen is niet zo moeilijk. :P

https://github.com/rg3/yo(...)cs/supportedsites.md (NPO etc. staat er ook gewoon op!)
  woensdag 2 maart 2016 @ 19:09:53 #50
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160373273
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:58 schreef robin007bond het volgende:

[..]

;(
Stel je niet aan Robin, je kan je domme posts van vroeger gewoon aan je puberteit wijten.
pi_160373293
quote:
10s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:09 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Stel je niet aan Robin, je kan je domme posts van vroeger gewoon aan je puberteit wijten.
Zijn er voorbeelden van bijvoorbeeld politici die zulke domme dingen hebben gezegd en ermee zijn weggekomen omdat ze puberteit de schuld gaven?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2016 19:10:46 ]
pi_160373307
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:08 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Wel cool dat je een Thinkpad hebt. _O_

Ja, die binary blobs voor Intel zijn vervelend. Daarom heb ik dus geen ucode updates. :')

Je zou echt makkelijk zonder virtualbox kunnen. Daar heb je simpelweg qemu voor.

Als vervanger voor Adobe Flash Player gebruik ik mpv + youtube-dl. Deze ondersteunt bijna elke streaming site die je kan vinden en zelf een nieuwe site toevoegen is niet zo moeilijk. :P

https://github.com/rg3/yo(...)cs/supportedsites.md (NPO etc. staat er ook gewoon op!)
Zwaar kreng, waardeloos touchpad. Was goedkoper door Universiteit subsidie maar anders had ik achteraf wat anders gekozen.
pi_160373315
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:10 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Zwaar kreng, waardeloos touchpad. Was goedkoper door Universiteit subsidie maar anders had ik achteraf wat anders gekozen.
Oh. Dat is wel jammer. ;(
pi_160373318
POL / Vluchtelingen apart opvangen

Wat is dit voor gaar topic? :')
pi_160373336
Lenovo Y500 O+
Lenovo Thinkpad :')
  woensdag 2 maart 2016 @ 19:12:51 #56
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160373350
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:10 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Zijn er voorbeelden van bijvoorbeeld politici die zulke domme dingen hebben gezegd en ermee zijn weggekomen omdat ze puberteit de schuld gaven?
Ik heb nog nooit gehoord dat domme uitspraken uit de puberteit tegen iemand zijn gebruikt.
  woensdag 2 maart 2016 @ 19:14:12 #57
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160373385
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:11 schreef Rezania het volgende:
POL / Vluchtelingen apart opvangen

Wat is dit voor gaar topic? :')
Je kent de TS niet?
pi_160373399
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb afgelopen maanden stage gelopen bij een advocaat en criminelen zijn echt nog veel dommer dan ik daarvoor dacht.

Bellen tijdens je inbraak met de mede-inbrekers? Hoe haal je het in je hoofd?
Verbaast me ook niks eigenlijk. Alleen de figuren die grote buiten binnenhalen kunnen een beetje nadenken geloof ik. _O-
pi_160373413
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:12 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gehoord dat domme uitspraken uit de puberteit tegen iemand zijn gebruikt.
Nu zijn de meeste politici nog van de zwart-wit TV, dan is het ook moeilijker te achterhalen wat voor uitspraken daar gedaan werden.
pi_160373419
quote:
10s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:14 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Je kent de TS niet?
Nee, moet ik op mijn hoede zijn?
pi_160373424
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:12 schreef Rezania het volgende:
Lenovo Y500 O+
Lenovo Thinkpad :')
Sommige Lenovo Thinkpads zijn de enige laptops die een volledig vrije BIOS kunnen krijgen.

Of je blijft gewoon een corporate slave. ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2016 19:16:11 ]
  woensdag 2 maart 2016 @ 19:16:38 #62
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160373450
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:15 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Nu zijn de meeste politici nog van de zwart-wit TV, dan is het ook moeilijker te achterhalen wat voor uitspraken daar gedaan werden.
Oh ze kunnen best iets raars in een schoolkrantje hebben geschreven natuurlijk.
pi_160373461
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:12 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Soms raak ik er een beetje paranoļde over eerlijk gezegd. ;(
pi_160373463
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:15 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Sommige Lenovo Thinkpads zijn de enige laptops die een volledig vrije BIOS kunnen krijgen.

Of je blijft gewoon een corporate slave. ;(
Clean install is genoeg imo.
  woensdag 2 maart 2016 @ 19:17:09 #65
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160373468
quote:
11s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:15 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee, die gozer is gewoon niet wijs.
pi_160373480
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:17 schreef Rezania het volgende:

[..]

Clean install is genoeg imo.
Tssss. En dan ook nog eens Windows zeker? ;(
pi_160373508
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:17 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ja, ik heb geen aluhoedje. En de meeste games draaien niet op Linux.
pi_160373515
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:17 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Nee, die gozer is gewoon niet wijs.
Ja, dat had ik al door. _O-
pi_160373535
quote:
10s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:18 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, ik heb geen aluhoedje. En de meeste games draaien niet op Linux.
Brrr.. En dat noemt zichzelf een bčta.

Daarnaast zijn games nou ook weer niet de meest verlichte vorm van media.

(Al draai ik stiekem een dual boot enkel voor games. Sssst niet verder vertellen.)
pi_160373544
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:17 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik draai Linux eigenlijk alleen maar omdat elke compiler en/of package manager super brak werkt op Windows, en te pauper ben voor een macbookje :@
pi_160373556
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:19 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Brrr.. En dat noemt zichzelf een bčta.

Daarnaast zijn games nou ook weer niet de meest verlichte vorm van media.

(Al draai ik stiekem een dual boot enkel voor games. Sssst niet verder vertellen.)
Dat ik toevallig een interesse heb in biotechnologie betekent niet gelijk dat ik een computerfapper ben.
pi_160373643
quote:
10s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:20 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Ik draai Linux eigenlijk alleen maar omdat elke compiler en/of package manager super brak werkt op Windows, en te pauper ben voor een macbookje :@
;(
Op zich ook een goede reden.

Waarom ben je niet Het Pad™ van Stallman gaan volgen? :o
pi_160373793
Serieus, ik wou echt dat ik zoveel balls had als Stallman. Hij heeft zich echt ingezet voor zijn idealen.
pi_160373912
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:10 schreef Kowloon het volgende:
Kaasbaas. _O_
*O*
pi_160373917
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:23 schreef robin007bond het volgende:

[..]

;(
Op zich ook een goede reden.

Waarom ben je niet Het Pad™ van Stallman gaan volgen? :o
Stallman is een beetje een autist die het niet kan verkroppen dat iedereen het Linux noemt en daarom vindt dat het GNU/Linux heet. Terwijl de meeste tools die je gebruikt buiten Linux of het GNU-Project zitten, of zelfs van het oude UNIX komen.

Daarnaast slurpt de GPL licentie alle mogelijkheid tot commercieel gebruik uit een project. Wat leuk is voor een hobby projectje waar je nog een beetje om geeft. Voor de rest zit het innovatie eigenlijk alleen maar tegen. Alles wat niet GPL is, is volgens Stallman en GNU evil, wat gewoon idioot is.

Voor de rest kan ik hem wel waarderen voor zijn idealen, maar echt toepasbaar op mijn leven is het niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2016 19:35:08 ]
pi_160373930
quote:
10s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:08 schreef Rezania het volgende:
Ik had een big mac, daar zit kaas op.
Weer op de gezonde tour?
pi_160373947
quote:
9s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:34 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Weer op de gezonde tour?
Ik was bij Pax, hij is verslaafd aan de Mac.
pi_160374006
quote:

[ afbeelding ]

_O-
Het schijnt dat Trump hem gijzelt.
pi_160374054
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:34 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Stallman is een beetje een autist die het niet kan verkroppen dat iedereen het Linux noemt en daarom vindt dat het GNU/Linux heet. Terwijl de meeste tools die je gebruikt buiten Linux of het GNU-Project zitten, of zelfs van het oude UNIX komen.
Sommige tools komen inderdaad van UNIX, maar ze zijn helemaal herschreven door mensen van GNU. Echt eerlijk vind ik het dus niet om ze geen credits te geven. En ja, er wordt ook veel software daarbuiten gebruikt, maar dan kun je wel eeuwig doorgaan en krijg je: GNU/Gnome/X11/Linux etc.

De historische wortels rechtvaardigen het naar mijn mening wel dat er gewoon GNU/Linux gezegd wordt. :) Daarnaast leg je daarmee ook de nadruk op de ideologie van vrijheid.
quote:
Daarnaast slurpt de GPL licentie alle mogelijkheid tot commercieel gebruik uit een project. Wat leuk is voor een hobby projectje waar je nog een beetje om geeft. Voor de rest zit het innovatie eigenlijk alleen maar tegen. Alles wat niet GPL is, is volgens Stallman en GNU evil, wat gewoon idioot is.
Mwah, dat valt reuze mee. Red Hat doet goede zaken met GPL. Daarnaast betekent GPL niet meteen dat je je software niet mag verkopen. Je kan prima software verkopen en de broncode daarbij leveren. Maar goed, als je met dit soort kunstmatige trucjes je software geheim moet houden zie ik dat meer als een defect in het huidige sociaaleconomische systeem.

Als volgens jouw theorie het innovatie echt zo hard tegenhoudt, dan zouden de BSD-distributies het allerbeste ooit zijn en het best gesupport door fabrikanten. Het tegendeel is echter waar.

Stallman heeft trouwens echt geen hekel aan alles dat niet GPL is. Andere licenties noemt hij ook gewoon net zo goed vrije licenties. Het verschil met GPL en die licenties is dat ik GPL meer als een soort constitutie zie: het garandeert ook dat de software altijd vrij blijft.
pi_160374062
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:10 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ja, Gerrit Zalm was PvdA-lid.
pi_160374063
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:38 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Het schijnt dat Trump hem gijzelt.
Trump was laatst bij de Colbert Show (geloof ik). Moest hij antwoorden of een afspraak van hem kwam of van een satirisch rechts typetje van Colbert. Ging hem goed af, maar leek af en toe wel heel erg op elkaar.
pi_160374078
quote:
11s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:15 schreef Rezania het volgende:

[..]

Die TS wint elk jaar wel een negatieve POL-trofee.
pi_160374086
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:16 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Soms raak ik er een beetje paranoļde over eerlijk gezegd. ;(
Bij welke drugs precies?
pi_160374119
quote:
9s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:35 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik was bij Pax, hij is verslaafd aan de Mac.
Eigen verantwoordelijkheid volledig uit de deur natuurlijk.
pi_160374120
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:40 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Klinkt meer en meer als de Polderturk van POL. :')
pi_160374166
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:40 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Volgens mij niet.
pi_160374190
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:44 schreef Tem het volgende:

[..]

Volgens mij niet.
Niet? Er is veel concurrentie natuurlijk.
pi_160374214
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:39 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Sommige tools komen inderdaad van UNIX, maar ze zijn helemaal herschreven door mensen van GNU. Echt eerlijk vind ik het dus niet om ze geen credits te geven. En ja, er wordt ook veel software daarbuiten gebruikt, maar dan kun je wel eeuwig doorgaan en krijg je: GNU/Gnome/X11/Linux etc.

De historische wortels rechtvaardigen het naar mijn mening wel dat er gewoon GNU/Linux gezegd wordt. :) Daarnaast leg je daarmee ook de nadruk op de ideologie van vrijheid.

[..]

Mwah, dat valt reuze mee. Red Hat doet goede zaken met GPL. Daarnaast betekent GPL niet meteen dat je je software niet mag verkopen. Je kan prima software verkopen en de broncode daarbij leveren. Maar goed, als je met dit soort kunstmatige trucjes je software geheim moet houden zie ik dat meer als een defect in het huidige sociaaleconomische systeem.

Als volgens jouw theorie het innovatie echt zo hard tegenhoudt, dan zouden de BSD-distributies het allerbeste ooit zijn en het best gesupport door fabrikanten. Het tegendeel is echter waar.

Stallman heeft trouwens echt geen hekel aan alles dat niet GPL is. Andere licenties noemt hij ook gewoon net zo goed vrije licenties. Het verschil met GPL en die licenties is dat ik GPL meer als een soort constitutie zie: het garandeert ook dat de software altijd vrij blijft.
Red Hat levert dan ook een service. Veel super interessante dingen doen ze niet met hun code. Daarnaast is het praktisch naast Canonical ook het enige grote bedrijf die er aan verdient.
GPL zorgt er juist voor dat software die een stuk GPL software gebruikt ook meteen de GPL licentie moet voeren. Ook voor code die niet uit het project kwam. Dan is de LGPL licentie beter.

BSD is niet zo best omdat het je niet zoveel bescherming bied als het op rechtzaken aankomt. Dan is een MIT of Apache license interessanter als je als bedrijf een project openbaar wil maken. Zie Rust, Golang, AngularJS etc.
pi_160374224
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:45 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Niet? Er is veel concurrentie natuurlijk.
Nee, volgens mij heeft hij niet veel trofeeėn in de wacht gesleept.
pi_160374245
Wat is dit voor kut sc aan het worden.
pi_160374280
quote:
13s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:46 schreef Tem het volgende:
Sorry, zal ophouden met DIG geblaat :*
  woensdag 2 maart 2016 @ 19:48:24 #92
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160374293
quote:
Ja, gooi maar dicht.
pi_160374296
quote:
Zo, ongesteld?
pi_160374307
quote:
10s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:48 schreef Rezania het volgende:

[..]

Zo, ongesteld?
Wie ben jij nou weer?
pi_160374313
quote:
Nu pas?
pi_160374321
quote:
15s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:48 schreef Tem het volgende:

[..]

Wie ben jij nou weer?
Bčta-twink van Kaas.
pi_160374337
quote:
15s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:48 schreef Tem het volgende:

[..]

Wie ben jij nou weer?
Hij is nr. 13

Plaats Naam Posts
# 1 tong80 599.448
# 2 Ajacied422 391.852
# 3 Karina 313.265
# 4 Dr_Flash 288.769
# 5 yvonne 272.319
# 6 ToT 268.104
# 7 D. 260.952
# 8 Samzz 246.725
# 9 chufi 245.641
# 10 Stuart 243.520
# 11 Pheno 241.935
# 12 remlof 241.707
# 13 Rezania 221.880
pi_160374369
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:49 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Hij is nr. 13

Plaats Naam Posts
# 1 tong80 599.448
# 2 Ajacied422 391.852
# 3 Karina 313.265
# 4 Dr_Flash 288.769
# 5 yvonne 272.319
# 6 ToT 268.104
# 7 D. 260.952
# 8 Samzz 246.725
# 9 chufi 245.641
# 10 Stuart 243.520
# 11 Pheno 241.935
# 12 remlof 241.707
# 13 Rezania 221.880
Ik ben ongeluk?
pi_160374379
quote:
9s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:49 schreef Rezania het volgende:

[..]

Bčta-twink van Kaas.
LST Delftenaar toch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160374381
quote:
9s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:50 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik ben ongeluk?
Weet ik niet. Ben je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')