Ach, ander land hè? Feitelijk wijkt het niet zo heel veel af van een popular vote systeem qua uitkomsten. In de afgelopen jaren was dat enkel bij Bush tegen Gore het geval geloof ik. En daarbij is het ook slechts de president, die een congres tegenover zich heeft dat een stuk onafhankelijker opereert dan hier. De VS is ook simpelweg niet te vergelijken met Nederland. Staten zijn niet de spek en bonen entiteit die provincies wel zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:09 schreef robin007bond het volgende: [..] Dat WTA-systeem is echt fucked up.
![]()
Stercafé? Dat idee krijg je soms wel ja met al die bruinwerkers hier.quote:
Hmm.. ik weet het niet hoor Monolith. De kleinere partijen worden met zo'n systeem wel heel erg benadeeld.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, ander land hè? Feitelijk wijkt het niet zo heel veel af van een popular vote systeem qua uitkomsten. In de afgelopen jaren was dat enkel bij Bush tegen Gore het geval geloof ik. En daarbij is het ook slechts de president, die een congres tegenover zich heeft dat een stuk onafhankelijker opereert dan hier. De VS is ook simpelweg niet te vergelijken met Nederland. Staten zijn niet de spek en bonen entiteit die provincies wel zijn.
Valt wel mee. Juist met lokale concentratie van steun kun je afvaardiging realiseren. In proportionele systemen op nationaal niveau sla je dat juist dood. Mensen lijken nogal vaak vanuit het Nederlandse systeem te redeneren. Heel erg vanuit partijen en een verkiezing waarbij je feitelijk regering + steun van de wetgevende macht in één behaalt.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:22 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hmm.. ik weet het niet hoor Monolith. De kleinere partijen worden met zo'n systeem wel heel erg benadeeld.
Hmmm.. Daar heb je misschien wel een punt. Maar in staten kun je er ook haast zeker van zijn dat een kleine partij haast nooit de meeste stemmen zou halen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Valt wel mee. Juist met lokale concentratie van steun kun je afvaardiging realiseren. In proportionele systemen op nationaal niveau sla je dat juist dood. Mensen lijken nogal vaak vanuit het Nederlandse systeem te redeneren. Heel erg vanuit partijen en een verkiezing waarbij je feitelijk regering + steun van de wetgevende macht in één behaalt.
Je zou kunnen beargumenteren dat dit in mindere mate ook opgaat voor de EU.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:22 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hmm.. ik weet het niet hoor Monolith. De kleinere partijen worden met zo'n systeem wel heel erg benadeeld.
Ik ga het even noteren.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Cuntry. Liefst als het ook een cuver is.
Een paar honderd miljoen maar.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:46 schreef GSbrder het volgende:
Robin, wat denk jij hiervan?
Rijksten op aarde zien hun fortuin slinken in 2015
Kan je nou toch crew blokkeren.quote:
Ja, dat is een heel mooi lied.quote:
Jij bent meer van Ilse de Lange aka Iris Tall natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:53 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Johan Contant. In de cuntry zijn we niet zo van het Engels.
Die is heel erg mooi ja.quote:
Ik moet nu al lachen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:56 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik had echt al de hele dag een leuke grap in mijn hoofd voor de SC, maar ik ben het vergeten.
Dat maakt het weer een beetje goed.quote:
Hoi Seth.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:56 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik had echt al de hele dag een leuke grap in mijn hoofd voor de SC, maar ik ben het vergeten.
Paar miljard zou ook wat veel zijn.quote:
Wie was dat ook alweer?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:13 schreef Gutmensch het volgende:
Hey onze vriend Driekoplopers was weer in het journaal.
De Guardian heeft het wel over miljardenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Paar miljard zou ook wat veel zijn.
Daarnaast, alle rijksten tezamen 570 miljard dollar minder dan vorig jaar.
Alleen ketens die aan elkaar hangen van schuld, die veel te hoge huren betalen en die op louter personeel draaien. Deze malaise is overigens niet beperkt tot computer hardware. Alle ketens die zo werken zijn kansloos.quote:Op maandag 29 februari 2016 21:24 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Maar steeds minder vaak. Zie je al die computerwinkelketens niet één voor één omvallen?
Met welk onderwerp en wat zei hij?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:13 schreef Gutmensch het volgende:
Hey onze vriend Driekoplopers was weer in het journaal.
De woordvoerder van Rover die toen in een column op FOK! Femke Halsema bedreigde.quote:
Dit Forbes-lijstje lijkt wat uitgebreider te zijn en alle miljardairs te betreffen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:14 schreef Disana het volgende:
[..]
De Guardian heeft het wel over miljarden
http://www.theguardian.co(...)illionaire?CMP=fb_gu
Die was toch niet van Rover, maar van zo'n eenmansclubje dat hij altijd heel erg groot en belangrijk voordeed?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:16 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
De woordvoerder van Rover die toen in een column op FOK! Femke Halsema bedreigde.
Nu was ie in het journaal voor een andere reizigersbelangenorganisatie.
Iets over Van Boxtel en het afstoten van de HTM.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:15 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Met welk onderwerp en wat zei hij?
Trumpgodquote:
Hij was wel van Rover, zat daarvoor af en toe bij Nova en Nieuwsuur.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die was toch niet van Rover, maar van zo'n eenmansclubje dat hij altijd heel erg groot en belangrijk voordeed?
Ah oke.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:16 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
De woordvoerder van Rover die toen in een column op FOK! Femke Halsema bedreigde.
Nu was ie in het journaal voor een andere reizigersbelangenorganisatie.
Oh ja. Verrek.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:18 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Hij was wel van Rover, zat daarvoor af en toe bij Nova en Nieuwsuur.
Nu is het leuk. Totdat ie straks echt gekozen wordt.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:20 schreef Tem het volgende:
[..]
Die uitspraken weer over Mexicanen. Wat een schertsfiguur
En toch gewoon de meeste delegates binnenhalen, waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:20 schreef Tem het volgende:
[..]
Die uitspraken weer over Mexicanen. Wat een schertsfiguur
Nee, Rikus Spithorst was eerst voorzitter van Rover. Na dat akkefietje wat reeds eerder beschreven is in dit topic is hij daar weggegaan en heeft hij zijn eigen clubje opgericht (Maatschappij voor beter OV). Dacht ik.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die was toch niet van Rover, maar van zo'n eenmansclubje dat hij altijd heel erg groot en belangrijk voordeed?
Interessant.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:21 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, Rikus Spithorst was eerst voorzitter van Rover. Na dat akkefietje wat reeds eerder beschreven is in dit topic is hij daar weggegaan en heeft hij zijn eigen clubje opgericht. Dacht ik.
Nu is het ook niet leuk. Maar ik geloof nooit dat hij president gaat worden. Alleen maar beter voor de democraten als hij voor de eindstrijd gaat.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nu is het leuk. Totdat ie straks echt gekozen wordt.
En daarmee komt ie nu in het NOS-Journaal. Doet ie toch wel goed dan.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:21 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, Rikus Spithorst was eerst voorzitter van Rover. Na dat akkefietje wat reeds eerder beschreven is in dit topic is hij daar weggegaan en heeft hij zijn eigen clubje opgericht (Maatschappij voor beter OV). Dacht ik.
We krijgen gewoon Clinton III.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:22 schreef Tem het volgende:
[..]
Nu is het ook niet leuk. Maar ik geloof nooit dat hij president gaat worden. Alleen maar beter voor de democraten als hij voor de eindstrijd gaat.
Hij is eigenlijk een typische FOK!ker. Hij vindt zichzelf erg belangrijk; de rest van de wereld deelt die mening niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:21 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, Rikus Spithorst was eerst voorzitter van Rover. Na dat akkefietje wat reeds eerder beschreven is in dit topic is hij daar weggegaan en heeft hij zijn eigen clubje opgericht (Maatschappij voor beter OV). Dacht ik.
Geen idee, dit weet ik nog wel.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:21 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Was er ooit ook niet een FOK!ker die opgepakt werd voor het bedreigen van Geert Wilders?
Trump?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Hij is eigenlijk een typische FOK!ker. Hij vindt zichzelf erg belangrijk; de rest van de wereld deelt die mening niet.
Wat zei hij dit keer dan?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:22 schreef Tem het volgende:
[..]
Nu is het ook niet leuk. Maar ik geloof nooit dat hij president gaat worden. Alleen maar beter voor de democraten als hij voor de eindstrijd gaat.
Yildiz met z'n ballonnen. Die is daarna nog met een kloon POLmod geweest meen ik.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:23 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Geen idee, dit weet ik nog wel.
http://www.vkmag.com/magazine/yildiz_de_fok_terrorist
Driek heeft dat echter wel tot kunst verheven.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Hij is eigenlijk een typische FOK!ker. Hij vindt zichzelf erg belangrijk; de rest van de wereld deelt die mening niet.
Bupatih?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:25 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Yildiz met z'n ballonnen. Die is daarna nog met een kloon POLmod geweest meen ik.
Mexicanen brengen armoede, criminaliteit, drugs en verkrachtingen. Maar er zitten ook een paar goede tussen.quote:
Die zat straks in DWDD, maar die uitspraak is al van een paar maanden terug dacht ik.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Mexicanen brengen armoede, criminaliteit, drugs en verkrachtingen. Maar er zitten ook een paar goede tussen.
Beetje zoals Wilders over Marokkanen maar dan nog explicieter.
Zo denken Cubanen, Haitianen en Puerto Ricanen er ook over; slinkse truc om de Hispanic-kiezer van Cruz terug te winnen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Mexicanen brengen armoede, criminaliteit, drugs en verkrachtingen. Maar er zitten ook een paar goede tussen.
Hoop niet dat ik nu vervelend word, maar ik zie allemaal oude berichten, heb je een recent bericht over deze situatie?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Zag het net op het 8 uur journaal.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die zat straks in DWDD, maar die uitspraak is al van een paar maanden terug dacht ik.
Geert Wilders in DWDD?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die zat straks in DWDD, maar die uitspraak is al van een paar maanden terug dacht ik.
Nee, sorry. Ik zag het op het journaal. Geen idee of het oud nieuws is. Ik volg het niet dag op dag.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:29 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hoop niet dat ik nu vervelend word, maar ik zie allemaal oude berichten, heb je een recent bericht over deze situatie?
Nee, beelden van Trump in DWDD. Wel opletten.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:29 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Geert Wilders in DWDD?
Kunnen ze met Sywert kletsen over statistieken.
Ik word oud.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, beelden van Trump in DWDD. Wel opletten.
Die tijd heb ik nooit meegemaakt. Onvoorstelbaar lijkt dat nu.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:27 schreef Kosmoproleet het volgende:
Vroeger toen NWS ook een links bolwerk was met allemaal leuke gezellige lieve mods en users.
Ik ben hier de afgelopen dagen wel vaak geweest, ik zal weer wat meer weggaan om het weer speciaal te maken.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:34 schreef robin007bond het volgende:
Oké, dat is wel erg overdreven. Maar ik vind je gewoon een coole dude. Je komt niet super vaak langs dus vind ik het altijd wel leuk als je dan als verrassing eens in de zoveel tijd komt.
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:35 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik ben hier de afgelopen dagen wel vaak geweest, ik zal weer wat meer weggaan om het weer speciaal te maken.
Ahww... Dat verdient wel een taartje.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:36 schreef Disana het volgende:
Op maandag 2 januari zat ik 10 jaar op Fok. Ik heb dat helemaal gemist. Mag ik nu in een oudgediendenforum ofzo?
Nou dat is de vraag. Is het niet een beetje kansloos, zoveel jaren van je leven op Fok slijten?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ahww... Dat verdient wel een taartje.
Gevaarlijk speelgoed.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gewoon iemand die zelf graag met geweren wil spelen zonder de regels die defensie daaraan stelt.
Grappig wel, al die homohaat.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:34 schreef GSbrder het volgende:
Zowaar beeldmateriaal van Guido en Kaas op Zuidplein gevonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |