En dan boos zijn als het op is.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 07:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
1 Maisboogie zet ook geen zoden aan de dijk he... Hier gaat er 10 op achter elkaar. Zit helemaal niets in natuurlijk.
Ze liggen bij onze AH:quote:Op dinsdag 1 maart 2016 07:14 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Waar vind je de maisboogjes bij de AH ongeveer?
Mijn baby sliep van 20.15 tot 07.00u!
Ja dat ook. Sjaak herkent de zak ook heel goed. Die wijst dan heeeeeel enthousiast en is dan boos als hij niets krijgt.quote:
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 07:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ze liggen bij onze AH:
Bij binnenkomst linksaf, richting kassa's, naar buiten lopen, weer links, naar binnen bij de Etos en dan onderin bij de babyvoeding.
Had ik niet goed onthouden dan. Zal eens kijken, er is wel een jumbo in de plaats waar ik werk.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 07:26 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
AH verkoopt ze niet helaas, Jumbo wel en sommige Etos-winkels.
Ze doen hier niet aan grote AH'squote:Op dinsdag 1 maart 2016 07:47 schreef Krisvc het volgende:
Onze AH verkoopt wel maisdingen. Wortelknabbels van Goodies. Liggen bij de babyvoeding. Zijn alleen bij de grote AH's te krijgen.
+1 alleen ik moet wel 100 keer stukjes van de grond rapen en na elke maaltijd dweilen en kinderstoel schoonmaken. Dus eigenlijk kost het me meer werk.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 08:07 schreef Selvaria het volgende:
Wat grappig hoe motivaties kunnen verschillen ff, ik zie rapley altijd als veel makkelijker dan voeren met een lepel, en ik ben echt lui as fuck.Ik gooi wat dingetjes op N.'s plankje en zij doet de rest.
![]()
Hier gooit ze alleen eten op de grond als ze uitgegeten is. Zodra er iets op haar blad ligt valt ze aan als een uitgehongerd beest.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 08:47 schreef Mariposas het volgende:
[..]
+1 alleen ik moet wel 100 keer stukjes van de grond rapen en na elke maaltijd dweilen en kinderstoel schoonmaken. Dus eigenlijk kost het me meer werk.
Zou ik wel doen jaquote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:02 schreef SaskiaR het volgende:
Mn baby is stuk... ze huilt al n uur, enorm snothoofd, wil niet echt drinken, heeft 38,4...
Pcm doen?
Elke dag een potjeshoeveelheid groente of fruit. Ik heb wel het idee dat het iets doet hoor, toch minder natte spuug, maar net als de dikke voeding komt ook het vaste voedsel soms naar boven. Niet meer projectielquote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:18 schreef Estrys het volgende:
Krijgt hij al meer vaste voeding erbij Pinq?
Als ze al lekt heb je geloof ik niks aan neussprayquote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:41 schreef SaskiaR het volgende:
Nou, pcm zit erin (voor het eerst).
Ze begint alweer praatjes te krijgen! Beter dan huilen
Nu nog neusspray, want ze lekt uit al dr lichaamsopeningen...
Wilde ik ook vragen! Mijn kleintje (quote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:41 schreef pinquit het volgende:
Ah Frum, ze is pas 3 wekenLaat haar lekker op jouw in slaap vallen? Of vind je dat niks?
Hhaha, dat worden er nog veel meerquote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:55 schreef Frummeltje86 het volgende:
Oké, dus zo gek is het niet dat ik haar dan toch uit bed haal en bij me pakik wil inderdaad niet te streng zijn voor haar; vind het al super dat ze 's nachts wel in haar bedje slaapt. Ik had echt nooit gedacht steeds voor zoveel keuzes te komen staan als moeder.
Aha...quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:01 schreef pinquit het volgende:
Mijn 5maandige kan nog steeds niet zelf in slaap vallen :'D
Oef, dat klinkt pittig... Iemand die het wellicht even een paar uurtjes van je kan overnemen thuis? Dat je even kunt bijkomen zelf?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:09 schreef Estrys het volgende:
mijnes ook niet.
Ik heb het een beetje gehad op het moment. A die niet wil slapen overdag niet en om de twee uur wakker iedere nacht. Vandaag blijft hij maar aan het spugen. Ik ben gestopt met m'n trui afpoetsen of me omkleden. Ik heb een zwarte trui aan, inmiddels zie ik eruit als een pandabeer. Met bijpassende kringen onder m'n ogen.Oudste ligt al twee dagen als een dood vogeltje op de bank en zijn zus hangt tussen wel/geen middagslaap in. Met het gevolg dat ze of niet te harden is of 's avonds tot 22 uur loopt te spoken. En morgen is het studiedag. Whoopdiedoo.
Ik overweeg m'n ouderschapsverlof af te breken en eerder te gaan werken. Kan ik tenminste uitrusten
Heb jij voor A. al een spuug oplossing?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:09 schreef Estrys het volgende:
mijnes ook niet.
Ik heb het een beetje gehad op het moment. A die niet wil slapen overdag niet en om de twee uur wakker iedere nacht. Vandaag blijft hij maar aan het spugen. Ik ben gestopt met m'n trui afpoetsen of me omkleden. Ik heb een zwarte trui aan, inmiddels zie ik eruit als een pandabeer. Met bijpassende kringen onder m'n ogen.Oudste ligt al twee dagen als een dood vogeltje op de bank en zijn zus hangt tussen wel/geen middagslaap in. Met het gevolg dat ze of niet te harden is of 's avonds tot 22 uur loopt te spoken. Oh en morgen is het studiedag. Whoopdiedoo.
Ik overweeg m'n ouderschapsverlof af te breken en eerder te gaan werken. Kan ik tenminste uitrusten
Succes!!!quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:44 schreef Selvaria het volgende:
Frummel, N. viel pas met 8 maanden zelf in slaap, lekker nog even bij je houden dus!En geniet er nog maar van, geloof me, je gaat het missen als ze niet meer zo lekker bij je willen liggen.
![]()
*Nieuwe baby maken gaat.![]()
Kazy: wij hebben gevraagd welk beleg ze hadden (smeerkaas kids, met minder zout is dat), vegapate, appelstroop en pindakaas was dat op t oude kdv. Toen hebben we gezegd dat hij voorlopig alleen boter op brood mocht. Vonden ze prima.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:57 schreef kazy het volgende:
Poeh Estrys dat is inderdaad zwaar![]()
Ook zo sneu om te lezen dat veel van de kleintjes blijven spugen.voor het slaapgebrek
Vraagje: zijn er meer die naar het kdv eigen beleg meegeven of is dat raar?Mijn man zag vanmorgen in de koelkast bij het kdv smeerkaas en -worst, maar wmb krijgt M dat (voorlopig) niet. Aan de ene kant gaat ze maar 1 dag per week daarheen, maar eigenlijk wil ik niet dat ze dat geven. Zeker niet sinds ik een aantal artikelen over de inhoud van smeerkaas te hebben gelezen (de worst krijgt ze sowieso niet). Iemand suggesties of moet ik gewoon niet zeuren?
Oja en peer en appel geef ik ook met schil! Appel iets gekookt of gestoomd (maar ze vindt het toch wel smerig).
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 13:07 schreef -Spring het volgende:
Hupje, jaloers zijn op onze vakantie is niet nodig, hoor. Mijn schoonmoeder was mee.
Ja, dat bedacht ik me uiteindelijk ookquote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:49 schreef LadyBlack het volgende:
Gewoon aangeven wat je wel of niet wilt hebbenEn jezelf blijven bedenken dat je kind van een incidentele boterham met smeerkaas ook niet slecht wordt
super!quote:Op dinsdag 1 maart 2016 14:30 schreef Malteser het volgende:
Estrys,
Sara, balen van de nacht! Hopelijk komende nacht
Mijn man maakte vorige week wielen onder de box. Dat we dat niet al 5,5 maand eerder deden....Twix speelt heel graag in de box maar is ook graag bij ons in de buurt. Nu rijd ik de box naar waar ik ga en heb ik een blije baby.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
Neenee...quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:36 schreef pinquit het volgende:
dat was geen 'mijn baby is lekker sneller'-post natuurlijk, maar ik dacht gewoon dat elke baby dat eerder al deed eik?
+1quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:36 schreef pinquit het volgende:
dat was geen 'mijn baby is lekker sneller'-post natuurlijk, maar ik dacht gewoon dat elke baby dat eerder al deed eik?
Zijn er geen nieuwere dingen gebeurd om te verwerken? Kan zijn dat het daarom intensiever of meer op te merken valt.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:44 schreef twist02 het volgende:
[..]
Neenee...![]()
Nou, echt heel hele enkele keer is dat al wel eens gebeurd ja, dat ze een keer half brabbelde of heel eventjes in d'r slaap huilde ofzo. Maar nu is het al 3 nachten op rij elk half uur / elk uur ofzo, vandaar dat ik het een beetje maf vind...
Nee, da's juist het vreemde, we hebben een heerlijk rustig weekend achter de rug...quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:46 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Zijn er geen nieuwere dingen gebeurd om te verwerken? Kan zijn dat het daarom intensiever of meer op te merken valt.
Hier hoor ik hem dan toevallig meer in zijn slaap met huiltjes of lachen maken.
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 13:07 schreef -Spring het volgende:
Hupje, jaloers zijn op onze vakantie is niet nodig, hoor. Mijn schoonmoeder was mee.
Dank je voor de tip, maar hier is het andersom. Op de dagen dat ik werk kolf ik (tussen 8 en 17) en heb ik zo'n 500 ml. In die tijd drinkt W (als hij al drinkt want hij vindt de fles dus niks) hooguit 300 ml in totaal... (Over 3 a 4 voedingen).quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:36 schreef fysio-tje het volgende:
@silliegirl, bij mijn zoontje van 3 mnd boog de curve ook ineens af en toen riep men ook dat mijn bv niet voedzaam genoeg meer was. Ik heb dit toen nagevraagd aan de lactatiekundige en die gaf aan dat dat niet kan maar dat hij misschien te weinig dronk. Ik ben toen gaan kolven en heb hem toen een paar dagen alle dagvoedingen met de fles gegeven om te kunnen zien hoeveel hij dronk. Mijn productie bleek een dip te hebben want hij dronk veel meer dan ik gekolfd kreeg. Misschien kun jij op deze manier ook een indruk krijgen hoeveel hij binnen krijgt. Sinds ik nog 30cc na geef is de curve weer genormaliseerd. Hopelijk kun je hier wat mee!
Daar was ik al mee bezig omdat hij zo slecht drinkt als ik weg ben.. Misschien ook maar wat bijlepelen van die room op de dagen dat ik thuis ben en dus live voedt..quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:49 schreef pinquit het volgende:
Wat mariposas zegt ja. Ik las pas in het BV topic iets over de room van de afgekolfde melk, kan je daar iets mee?
Eeeh.. Ok. Wat is dat nou weer voor prutadvies dan?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:47 schreef Mariposas het volgende:
Rijstebloem is vooral vulling maar bevat nauwelijks voedingswaarde. Het zou juist zorgen voor meer verzadiging door de vezels, waardoor het langer duurt voor hij weer trek krijgt.
Ja, hij is morgen precies 4 maanden. Zijn lengtegroei gaat mooi gemiddeld (hij is nu 64 cm en weegt 6620 gram). Ik heb inderdaad veel voorraad en was al wat aan het afromen voor in de flesjes als ik werk, maar ik zal het ook is op een lepeltje proberen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:06 schreef Mineola het volgende:
Sillie, niet tof om te horen. En dan ook nog zo'n onzinverklaring erbij. Hoe maak je iemand bezorgd
Hij is nu vier maanden toch, kan het de befaamde viermaandendip zijn? Of toevallig veel in de lengte gegroeid? Je hebt toch behoorlijk wat voorraad ( dacht ik?), is dat afromen wat LuDann deed voor Wolk iets? En dan een keertje extra wegen over een paar weken?
Geen idee waarom ze dat advies geven. Voor aankomen heeft het inderdaad geen nut, het kan zelfs averechts werken. Het wordt meestal ingezet om langer tijd tussen de flessen te krijgen (zodat ze de nacht doorslapen).quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:56 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Eeeh.. Ok. Wat is dat nou weer voor prutadvies dan?Dan heeft het voor het aankomen toch geen zin om dat te gaan doen?
Zelfde idee heb ik trouwens met groente en fruithapjes; bv lijkt me calorierijker en extra geven ok, maar als 'ie vol zit van de groente gaat 'ie juist minder drinken lijkt me
Nee, opzich niet, hij hangt daarmee net onder de gemiddelde lijn, maar hij begon op de +1 lijn, dus ten opzichte daarvan is hij best wel gezakt..quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:39 schreef Malteser het volgende:
6620 gram bij 4 maanden is toch niet zo heel weinig? Of komt hij echt van ergens boven in de curve?
Rottig Sillie en herkenbaar . Hopelijk helpen de tips die je hier krijgt!
Ik begrijp het.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:45 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nee, opzich niet, hij hangt daarmee net onder de gemiddelde lijn, maar hij begon op de +1 lijn, dus ten opzichte daarvan is hij best wel gezakt..
Ludann: de nachten gaan hier aanzienlijk beter als ik overdag thuis ben en kan voeden op verzoek. Op die dagen kolf ik niet en heb ik toch nooit volle borsten of het gevoel dat W. ze niet leegdrinkt.. Maarja of daf alles zegt... Ik ga denk ik inderdaad maar een LK opzoeken.
Maar dat kan ook in zijn ontwikkeling zijn hoor. Hoeft niet perse een achtbaan in om een reactie te krijgen. Iets nieuws leren of proberen moet soms ook verwerkt wordenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:56 schreef twist02 het volgende:
[..]
Nee, da's juist het vreemde, we hebben een heerlijk rustig weekend achter de rug...
Naja, maak me er ook weinig zorgen om, maar vroeg me af of iemand het herkende
Ik krijg zelf niet zoveel gekolfd als hij drinkt. Mijn borsten zitten wel eens bomvol en dan krijg ik er met moeite maar 10CC uit. De andere keer voelen ze slapper en zit er met gemak 100CC in de kolf...quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:36 schreef fysio-tje het volgende:
@silliegirl, bij mijn zoontje van 3 mnd boog de curve ook ineens af en toen riep men ook dat mijn bv niet voedzaam genoeg meer was. Ik heb dit toen nagevraagd aan de lactatiekundige en die gaf aan dat dat niet kan maar dat hij misschien te weinig dronk. Ik ben toen gaan kolven en heb hem toen een paar dagen alle dagvoedingen met de fles gegeven om te kunnen zien hoeveel hij dronk. Mijn productie bleek een dip te hebben want hij dronk veel meer dan ik gekolfd kreeg. Misschien kun jij op deze manier ook een indruk krijgen hoeveel hij binnen krijgt. Sinds ik nog 30cc na geef is de curve weer genormaliseerd. Hopelijk kun je hier wat mee!
Dat is ook echt niet het geval. Je kunt zelfs verder van huis zijn. De darmpjes kunnen al gek gestimuleerd worden en je kindje zit langer vol, dus eet minder calorieën.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:14 schreef silliegirl het volgende:
Binnenwals; ik kom dus net van het CB en W. is maar matig aangekomen. Nu buigt de curve af. Ook de WHO curve dipt. Advies; doe maar rijstebloem door de fles (fles? Welke fles?) en start met bijvoeding.Maar ik wilde rapley'en met 6 maanden..
Als verklaring zei de beste mevrouw dat m'n melk niet meer genoeg voedingsstoffen zal bevatten nu ik weer werk. Maar dat kan niet, toch?
Dat hij te weinig drinkt uit de fles kan oorzaak zijn. Ze kunnen hem ook vaker iets minder in een keer aanbieden. En misschien is hij pietluttig (ik ken meer kindjes die zo zijn) die houden van precies goed warme melkquote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:40 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dank je voor de tip, maar hier is het andersom. Op de dagen dat ik werk kolf ik (tussen 8 en 17) en heb ik zo'n 500 ml. In die tijd drinkt W (als hij al drinkt want hij vindt de fles dus niks) hooguit 300 ml in totaal... (Over 3 a 4 voedingen).
FF: opzich kan ik wel kolven en uit een fles geven, ware het niet dat W. echt minimaal uit een fles drinkt. Dus dat gaat niet echt opschieten denk ik..
Of in bad of iets mee maken (pannekoekjes bakken?) maar niet meer zo geven denk ik inderdaad..quote:Op woensdag 2 maart 2016 07:44 schreef pinquit het volgende:
Er blijft dat toch alleen maar een flesje bijna water over? Ik denk dat je dat moet weggooien
Hij wordt niet huilend wakker. Hij wordt gewoon wakker en dan probeer ik speen, knuffel en alles wat ik kan doen zonder eten. Maar dan gaat hij toch huilen na tien minuten. En dan leg ik hem maar aan. Daarna slaapt hij weer. Maar dan krijgt hij om 0:30 een fles en borst dan slaapt hij nog maar 2 uur achter elkaar. Je zou verwachten dat ie dan langer kan.quote:Op woensdag 2 maart 2016 08:50 schreef pinquit het volgende:
Buhhh Estryswordt hij altijd huilend wakker? Kan hij nog ergens anders last van hebben dan honger?
Zou s avonds een badje iets zijn?
Hoe is zijn ontlasting?
Baaaah! Je steelt mijn grap.quote:Op woensdag 2 maart 2016 09:05 schreef FlyingFish het volgende:
Die van mij kan alleen waterkoker zeggen
Nee, zou dat helpen?quote:Op woensdag 2 maart 2016 09:09 schreef Selvaria het volgende:
Maarvoor de pittige nachten Estrys.
Waren jullie nou ook al bij een osteopaat geweest met A.?
Wij hebben een quooker, M snapt straks helemaal niet dat gekookt water uit iets anders dan een kraan zou moeten komenquote:Op woensdag 2 maart 2016 09:07 schreef Selvaria het volgende:
Die van mij herkende de fluitketel op de plaatjes niet en zei 'waterkoker', moet ik me nu zorgen maken om haar ontwikkeling?
Was bij ons ook, maar CB mevrouw zei dat dit typisch het patroon van een borstvoedingskindje is. Rond 4 maanden buigt de curve iets af. Als ik de stats van W. zie in een ander berichtje zie ik niet in dat je je heel veel zorgen moet maken.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:14 schreef silliegirl het volgende:
Binnenwals; ik kom dus net van het CB en W. is maar matig aangekomen. Nu buigt de curve af. Ook de WHO curve dipt. Advies; doe maar rijstebloem door de fles (fles? Welke fles?) en start met bijvoeding.Maar ik wilde rapley'en met 6 maanden..
Als verklaring zei de beste mevrouw dat m'n melk niet meer genoeg voedingsstoffen zal bevatten nu ik weer werk. Maar dat kan niet, toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
er blijft dat halfvolle melk over idd. Je kunt dat verwerken als je al zover bent met bijvoeding in bv pannenkoekjes.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:27 schreef Minarosa het volgende:
Wat ik me afvraag over dat afromen; geef je dan de afgeroomde melk later alsnog als voeding? Dan is het toch alleen het verplaatsen van het probleem? Op het ene moment meer vet door room op de lepel en later minder vette melk. Of wordt de afgeroomde melk weggegooid? Daar zou ik zelf wel moeite mee hebben.
(Ik room niet af oid. Overigens wel een dalende curve van +2,5 naar +1,5 maar dit is waarschijnlijk gewoon richting zijn eigen lijn, denk dat hij nog verder gaat dalen want wij zijn ook niet lang en wel vrij fijn gebouwd. Nul opmerkingen van het CB over de daling. Ik maak me ook geen zorgen).
heeft hij clustertijd later op de dag? want het lijkt erop dat hij dat dus om half vijf pakt....quote:Op woensdag 2 maart 2016 08:38 schreef Estrys het volgende:
Ik wil niet wéér komen klagen maar 22:30-0:30-2:30-3:30-4:30-5 en sindsdien wakker. Ik word er niet goed vanik begin met borstvoeding, dan twee uur later weer wakker krijgt hij borst en fles. Dan proberen zonder iets weer in slaap maar meestal eindigt hij dan toch aan de borst tot het ochtend is en dan weer fles. Gisteren wel hier op ideeën gebracht, vanavond maar eens rijstebloem proberen in de laatste fles.
Ik vraag me af of hij overdag genoeg krijgt en dat dan 's nachts in wil halen. Hij krijgt borst en fles gecombineerd. Meestal dus eerst borst en daarna bieden we nog een flesje aan. Maar daar laat hij vaak veel van staan. Hij groeit wel prima verder.
waarom niet half slapend voeden en weer terug leggen?quote:Op woensdag 2 maart 2016 09:01 schreef Estrys het volgende:
[..]
Hij wordt niet huilend wakker. Hij wordt gewoon wakker en dan probeer ik speen, knuffel en alles wat ik kan doen zonder eten. Maar dan gaat hij toch huilen na tien minuten. En dan leg ik hem maar aan. Daarna slaapt hij weer. Maar dan krijgt hij om 0:30 een fles en borst dan slaapt hij nog maar 2 uur achter elkaar. Je zou verwachten dat ie dan langer kan.
Badje hebben we geprobeerd daar wordt ie niet eens moe van. Hij poept 1 keer per dag.
ah!! beterschap!quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:06 schreef lunapuella het volgende:
Ik zit op de bank met een sneu kindje. Gisternacht was het ineens veel jammeren en hij voelde warm aan. Bleek 39 graden koorts te hebben. Met een pcm de nacht aardig doorgekomen, maar vanochtend nog 38,7, dus dan maar een dagje thuis blijven.
Het ene moment is hij vrolijk en het volgende jammert hij alles bij elkaar.Veel knuffelen dan maar.
Dat doe ik. Die tijd van speentje, knuffeltje is hoogstens vijf minuten alvorens ik weer aanleg.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:59 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
waarom niet half slapend voeden en weer terug leggen?
2 uur is normaal hoor ^^,
Ik weet het niet. Ik voed hem in slaap savonds tussen 19 en 20. Voor de rest is het voeden echt een zooitje. Eerlijk gezegd heb ik geen idee meer van hoeveel, hoe vaak, hoelang. Ik ben gewoon op, leeg. M'n hoofd is op non actief gegaan om energie te sparen denk ikquote:Op woensdag 2 maart 2016 11:57 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
heeft hij clustertijd later op de dag? want het lijkt erop dat hij dat dus om half vijf pakt....
Super herkenbaar. Ik begin net weer een beetje op te leven wat dat betreftquote:Op woensdag 2 maart 2016 12:33 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik voed hem in slaap savonds tussen 19 en 20. Voor de rest is het voeden echt een zooitje. Eerlijk gezegd heb ik geen idee meer van hoeveel, hoe vaak, hoelang. Ik ben gewoon op, leeg. M'n hoofd is op non actief gegaan om energie te sparen denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:02 schreef FlyingFish het volgende:
De extra fles van de afgelopen twee weken heeft geholpenO is weer aan het aankomen! Eindelijk de 7 kilo die we twee maanden geleden al verwachtte!
goed zo!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
Ik heb ook een cosleeper en ik stoot mijn man ook aan. Maar ik krijg de gebroken nachten slecht gecombineerd met de rest van het gezin. Overdag clusteren kan alleen op dinsdag en donderdag. De rest van de dagen breken ze de tent af namelijk.quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:41 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Super herkenbaar. Ik begin net weer een beetje op te leven wat dat betreft![]()
Ik had een art gelezen waardoor ik eigenlijk meer snapte van waarom hij zo vaak kan komen, clusteren en zulks en dat gaf eigenlijk wel wat rust samen met de co sleeper.
Dat ik eens a twee keer in de week even twee uur kan bijtanken in de ochtend met slaap is ook zoooooo fijn en nodig. Ik geef dan mijn meneer een por dat hij er mee uit moet en dat hij eerst maar een flesje moet maken met bv uit de koelkast (of in bed erbij stoppen als hij honger heeft en kan aanhappen) en ik echt moet slapen. Sinds we dat doen voel ik me stukken beter.
Misschien is dat ook een optie voor jou?
Ik leg hem overdag vaker aan en ga er samen met hem voor liggen met het slaapje rond 2 uur. Nou heb ik die luxe doordat ik thuis ben. Maar dan tut hij echt lang voor hij echt los kan laten en nog even lekker slaapt. Eerst deed hij dit dus s'nachts. Als ik hem dus eerder loskoppelde bleef hij komen om de 10 minuten of zo. Gillend gek werd ik er van! Dus lag ik rond drie uur wakker met een tuttend/drinkend/verdrietig kind.
Nu met de co sleeper scheelt het mij zoveel energie. Ik draai me om, plop mijn tiet eruit als hij die zelf nog niet heeft gevonden. schud mijn kussen dichterbij en op en val weer half in slaap.
Hij komt hier tussen de 1,5 a twee uur ondertussen.
(7 maanden oud nu)
quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:56 schreef Selvaria het volgende:
Wat goed van O.!En die foto.
![]()
Dit haar hč, komt dat ooit nog goed?
AahSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik vraag me af of het met mijn haar ooit weer goedkomt. De bevalling is ruim acht maanden geleden, kan het alsjeblieft stoppen met uitvallen?! En ook weer aangroeien graag. Ondanks een goede knipbeurt zit het al weken raar![]()
quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:56 schreef Selvaria het volgende:
Wat goed van O.!En die foto.
![]()
Dit haar hč, komt dat ooit nog goed?
Aaah pluisjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja hoor komt goed. Moet je bij ons zien drie jaar later
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met mijn eigen haar komt het vast ook wel goed maar die uitgevallen haren overal
ti amo pių di ieri ma meno di domani
Wat enorm vervelend dat je je zo voelt!quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:22 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik heb ook een cosleeper en ik stoot mijn man ook aan. Maar ik krijg de gebroken nachten slecht gecombineerd met de rest van het gezin. Overdag clusteren kan alleen op dinsdag en donderdag. De rest van de dagen breken ze de tent af namelijk.
Ik trek het gewoon slecht. Ik ben moe, heb een kort lontje en het trekt een enorme wisselwerking op ons gezin![]()
dit! Daarom knip ik het niet.. Het is ook dunner dan voorheen en ik heb gek baby piekhaar tussen mijn lange lokken. Ik ben ook ineens grijs en wit aan het worden O.oquote:Op woensdag 2 maart 2016 14:05 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Aah![]()
Ik vraag me af of het met mijn haar ooit weer goedkomt. De bevalling is ruim acht maanden geleden, kan het alsjeblieft stoppen met uitvallen?! En ook weer aangroeien graag. Ondanks een goede knipbeurt zit het al weken raar
Oh hier de kippenvariant!quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:23 schreef silliegirl het volgende:
W. krijgt ook weer haar, maar bij hem ligt het plat op zn hoofd. Ik hoop dat het nog een beetje gaat springen want dit is saai.
En mijn haar wil ik het niet eens over hebben, want ik heb het idee dat er meer van rondslingert in huis dan dat er op m'n hoofd zit.
Iets heel anders: Hoe lang duurt dat manflu-ding? Ik ben het nu al zat. Nu heb ik naast een baby ook een vent die verzorgd moet worden, want hij is zielig. Let wel; hij vindt zichzelf vooral heel zielig.
En dan ook nog verzoeknummers indienen he. "Wil je champignonsoep voor me maken? Want daar knap ik altijd zo van op! Maar als je niet wil is het niet erg hoor, dan vraag ik het wel even aan m'n moeder".![]()
![]()
* * champignons snijden gaat
Op een soort van vloeien/bloeding na nietquote:Op woensdag 2 maart 2016 16:24 schreef hetzusjevan het volgende:
Estrys pff ik word al moe als ik je berichtjes lees - niet omdat je zeurt maar omdat het me gewoon oprecht heel, heel vermoeiend lijkt zo voor je. Ik hoop dat er snel verbetering in komt...
Verder zag ik weer hele leuke foto's voorbij komen. Lopen jullie ook de hele dag met je telefoon in de aanslag? Wordt dat nog minder of blijft het zo? Haha
Ik heb serieus een 64GB telefoon genomen met goede camera laatst + extra cloud storage, uit voorzorg. I needz it
.
Ik heb nu echt eindelijk, eindelijk het gevoel dat we een beetje een ritme hebben gevonden met mini. Borstvoeding was ineens helemaal afgelopen (! Enerzijds blij, anderzijds vond ik het wel heel snel afgelopen ineens
) en dat zorgt bij mij voor meer energie. Mini is over op andere voeding waar ze minder krampjes van krijgt en daar doet ze het super op, weinig spugen en nu nog maar 5 voedingen, om de 4 uur en vannacht heeft ze voor het eerst 6 uur achtereen geslapen en dat heet dus doorslapen
. Kortom meer rust en regelmaat hier. For now...
.
Verder is ze supersupercute. En dan moet ik over 2 weken weer werken
. Net als het leuk begint te worden.. nah.
Owja klacht: ben nog maar net gestopt met borstvoeding en dan nu alweer ongesteld geworden. Had dat niet iets langer weg kunnen blijven
. Ca. 14 weken na de bevalling.. hoe snel was dat bij jullie weer?
Eigen kamer is hier net zo kut.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:44 schreef Estrys het volgende:
Ik bedacht dat hij het misschien wel koud heeft. Hij heeft altijd een heel koud hoofd 's nachts. Zijn lijf is wel gewoon warm maar zijn hoofd voelt koud. Hij heeft ook geen haar natuurlijken het tocht een beetje bij het hoofdeinde (ik lig er zelf ook daarom weet ik dat) dat is namelijk vlakbij het raam. Vannacht eens proberen het warmer te krijgen. of andersom in zn bed ofzo. Weg van het raam. Ge wit oit noit nie zeggen wij dan
of toch naar zijn eigen kamer![]()
Je weet het idd nooit. Wij hannessen ook wat hoor .. met slaapzak, zonder, met een extra deken, raam op een kier, alles potdicht,,,quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:44 schreef Estrys het volgende:
Ik bedacht dat hij het misschien wel koud heeft. Hij heeft altijd een heel koud hoofd 's nachts. Zijn lijf is wel gewoon warm maar zijn hoofd voelt koud. Hij heeft ook geen haar natuurlijken het tocht een beetje bij het hoofdeinde (ik lig er zelf ook daarom weet ik dat) dat is namelijk vlakbij het raam. Vannacht eens proberen het warmer te krijgen. of andersom in zn bed ofzo. Weg van het raam. Ge wit oit noit nie zeggen wij dan
misschien is tussentijds smeren en vethouden van de kriebel plekken ook iets?quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:48 schreef twist02 het volgende:
Bwuh, onrustig slapen was dus niet 'gewoon' dromen...gisteren viel ze in eerste instantie hartstikke makkelijk in slaap (net als altijd), maar tussen 21-23.45u heeft ze alleen maar gehuild tenzij we dr heen een weer wiegden
Eerst schrok ik me al kapot omdat dr gezichtje helemaal onder het bloed zatmaar dat was dus omdat ze een eczeem plekje open gekrabd had
![]()
En daarna dus constant huilen zodra we dr weglegden. Uiteindelijk maar tussen ons in gelegd, maar ook yoen werd ze nog elk uur wakker, gilde 1x en sliep weer verder
Wat zijn ook alweer tekenen van oorontsteking?
en ligvoeden, niet meer verplaatsen een optie?quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:06 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Eigen kamer is hier net zo kut.
Slapen is hier ook al 10 maanden drama. DRAMA zelfs. Hij slaapt., wordt na een uur weer wakker en gaat niet verder slapen zonder borst. Slaapt weer een uur- wil weer borst- slaapt weer.
Tegenwoordig krijg ik hem al niet eens meer naar zijn eigen bed geschoven zonder dat het alarm weer afgaat. Aan mijn man heb ik helaas geen hol. Die werkt namelijk en is ook moe.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Overdag slaapt hij ook amper. En heb ik hem eindelijk in slaap, is wegleggen amper mogelijk zonder dat hij weer wakker wordt.. Hij sliep rond 12. Eindelijk.. Maar ik legde hem in bed en hij werd weer wakker.. Nu slaapt hij op mijn rug. Ik wist het ook niet meer. Ik ben kapot. Ik ben doodmoe en ik weet geen oplossing.
Ja klopt, zodat hij dan ook een fles kon geven en ik kon slapen. Maar hij verdomd het om zn nest uit te komen en zat ik alsnog te kloten met de fles. Als ik het dan toch alleen moet doen dan geef ik wel de borstquote:Op woensdag 2 maart 2016 17:14 schreef Estrys het volgende:
Balen zeg Vlindur. Ik dacht dat jij wilde stoppen met de borstvoeding hierdoor?
Het is hier nog maar een maand kut. Daarvoor was het prima met 1 keer per nacht. Maar dat is misschien nog wel erger.![]()
Overdag is het redelijk, verschilt nogal. Had ik hem net in slaap vandaag na lang proberen. Gaat de bel...ennnn weer wakker. "goedemiddag mevrouw, ik ben blabla van de Hartstichting.." Nou heb ik niks tegen de Hartstichting maar was duidelijk even een geval, wrong time, wrong place. Ik heb NEE gezegd nog voordat hij zijn verhaal begon en de deur voor zijn neus dichtgesmetenHij was de tweede alweer vandaag. Ik heb nu zo'n sticker in bestelling staan, lijkt me het beste voor iedereen. Voordat er gewonden vallen.
Bij ons doet de deurbel het niet! Heerrrrrlijk.....quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:14 schreef Estrys het volgende:
Balen zeg Vlindur. Ik dacht dat jij wilde stoppen met de borstvoeding hierdoor?
Het is hier nog maar een maand kut. Daarvoor was het prima met 1 keer per nacht. Maar dat is misschien nog wel erger.![]()
Overdag is het redelijk, verschilt nogal. Had ik hem net in slaap vandaag na lang proberen. Gaat de bel...ennnn weer wakker. "goedemiddag mevrouw, ik ben blabla van de Hartstichting.." Nou heb ik niks tegen de Hartstichting maar was duidelijk even een geval, wrong time, wrong place. Ik heb NEE gezegd nog voordat hij zijn verhaal begon en de deur voor zijn neus dichtgesmetenHij was de tweede alweer vandaag. Ik heb nu zo'n sticker in bestelling staan, lijkt me het beste voor iedereen. Voordat er gewonden vallen.
Nee, ik kan er niet bij als hij in zijn deel blijftquote:Op woensdag 2 maart 2016 17:16 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
en ligvoeden, niet meer verplaatsen een optie?
Ruk zeg!
Ik heb het maar te doen met iedereen die van vermoeidheid zo uit elkaar valt....
ja. 1 nachtquote:Op woensdag 2 maart 2016 17:20 schreef Cassandra87 het volgende:
Was schuin in bed niet de oplossing Vlindur?![]()
voor de mama's met kindjes die niet slapen, wat klinkt dat hels zeg..
Lijkt me ook minder getob.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:17 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ja klopt, zodat hij dan ook een fles kon geven en ik kon slapen. Maar hij verdomd het om zn nest uit te komen en zat ik alsnog te kloten met de fles. Als ik het dan toch alleen moet doen dan geef ik wel de borst
Nopequote:Op woensdag 2 maart 2016 17:21 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Lijkt me ook minder getob.
Je bed uit met huilend kind. Flesje vullen met poeder, 1, 2,3, stil maar!, 6 , crap iets ging mis..... opnieuwEn dan nog de temp regelen...
Te hard schudden dus veel lucht erin en dan vast en zeker krampjes en boeren die dwars zitten.
Ik vond dat overdag al zo een gehannes met mijn neefje die hier toendertijd zoveel kwam.
Maar ik kan mij voorstellen dat je wel naar een oplossing zoekt. Wil je man er ook niet een keer uit om iets wat verlichting te geven? Misschien een soort testrun proberen om te kijken hoe dat met een flesje gaat. (Met bv dan in dit geval)
Ik lig met mijn bovenlijf wel eens in de co sleeper. sleur mijn kussen dan mee om niet tegen het hoofdbord te knallen. Of ik leg wurm weg op het matras randje, dan is die afstand niet zo groot en kan ik makkelijk terug rollen erna.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:18 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Nee, ik kan er niet bij als hij in zijn deel blijftDus ik schuif hem aan hij drinkt en normaal schoof ik hem weer terug. Maar nu liggen we dus naast elkaar en gelukkig gaat het goed
Gewoon een ledikant op hoogte, maar ik krijg me er niet fatsoenlijk bij en dan ook nog met borsten op goede hoogtequote:Op woensdag 2 maart 2016 17:23 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik lig met mijn bovenlijf wel eens in de co sleeper. sleur mijn kussen dan mee om niet tegen het hoofdbord te knallen. Of ik leg wurm weg op het matras randje, dan is die afstand niet zo groot en kan ik makkelijk terug rollen erna.
Ik weet niet wat voor sleeper je hebt?
ruk van het grijze haar!!!!! bleght!!!quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:19 schreef kazy het volgende:
Haaruitval is hier gestopt. Nu heb ik dus ook babydonsjes en net als Stippelgrijs
haar erbij gekregen.
Wat ontzettend zwaar voor jullie met de slechts slapers. En Estrys wmb gewoon spuien hier hoor
Ik was vandaag thuis met M. Toch wel raar om ineens op woensdag vrij te zijn. We gingen net dus gezellig wandelen. Zonnetje scheen, strakblauwe lucht, volgens buienradar bleef het wel even zo. Ik dacht nog 'zal ik de regenhoes meenemen? Nah, blijft toch droog.' Gaat het uiteraad ineens keihard regenen terwijl ik midden op een dijk loop zonder mogelijkheid tot schuilenArme M. ook helemaal over d'r toeren. Staan we eindelijk weer binnen, is het uiteraard weer droog. Echt he, ik ga nog eens wandelen
Verder ben ik helemaal de kluts kwijt qua ritme (haha) en dutjes overdag hier. Ik denk dat we in een overgang zitten van 3 naar 2 dutjes ofzo.
STOM(merd) die man van jou!quote:
Net yoga af en toe...quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:24 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Gewoon een ledikant op hoogte, maar ik krijg me er niet fatsoenlijk bij en dan ook nog met borsten op goede hoogte
Ow nee dan heb je er niks aan.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:17 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ja klopt, zodat hij dan ook een fles kon geven en ik kon slapen. Maar hij verdomd het om zn nest uit te komen en zat ik alsnog te kloten met de fles. Als ik het dan toch alleen moet doen dan geef ik wel de borst
Verschoningen hoeven gelukkig al maanden niet meer, maar inderdaad. Als ik het alleen doe ben ik sneller klaar en is er ook geen gezeur bijquote:Op woensdag 2 maart 2016 17:26 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
STOM(merd) die man van jou!
De mijne snurkt er allemaal knoerdhard doorheen. Tegen de tijd dat ik die wakker heb, is een voeding en of verschoning al gedaan
Wat klinkt dat heerlijkquote:Op woensdag 2 maart 2016 17:29 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ow nee dan heb je er niks aan.
De mijne springt uit bed als ik vraag om een fles. Misschien is het ook wel puur uit angst voor mij, want ik verander in een soort monster 's nachts geloof ik![]()
Hij staat ook altijd om vijf uur op als A dan niet meer wil slapen, zodat ik nog even kan slapen, hij smeert dan ook brood voor de kinderen en brengt de middelste naar de gastouder en de oudste naar school (hell hij gaat ook nog mee groepslezen op school op dinsdag). Wat dat betreft is hij wel mijn held
Hij doet het gewoon redelijk op weinig slaap. Beter dan ik. Ik kan er niet tegen. Hij kan dan weer niet een hele dag alleen met de kinderen, dat vindt hij te druk. Zo hebben we allemaal wat.quote:
Ik weet dat het beter wordt. Dat is het voordeel van nog 2 kinderen inderdaad. maar nu is het gewoon hart.stikke.kut.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:33 schreef Estrys het volgende:
[..]
Hij doet het gewoon redelijk op weinig slaap. Beter dan ik. Ik kan er niet tegen. Hij kan dan weer niet een hele dag alleen met de kinderen, dat vindt hij te druk. Zo hebben we allemaal wat.
Ik kan wel zeggen dat het beter wordt. Maar ja ik geloof het zelf ook even niet.![]()
rest me niks anders dan
Ik zou het graag willen, maar daar gaat hij toch niet mee akkoord. Nu niet iig. We moeten eerst maar eens een goed gesprek hebben. Anders komt het niet goed.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:37 schreef silliegirl het volgende:
Vlindur, ik geef vast geen heel geliefd advies nu, maar kun je niet een keer een nacht uit beeld? Elders slapen en je man het laten regelen? Als je er niet bent heb je goed kans dat hij minder wil drinken (want geen borst) en nu lijk je een beetje vast te zitten in een patroon. Dat doorbreken kan helpen..
Ik kan ze niet tegelijk kwijt. J is maandag bij mn ouders wezen logeren en R gaat vrijdag. Morgen gaan we naar een luchtkussenfestijn dus dan zijn we weer mooi onder de pannen. En het gaat verder prima. Meestal. Tot ze ruzie krijgenquote:Op woensdag 2 maart 2016 17:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Vlindurik weet verder even niets te zeggen.. Hopelijk denkt H zometeen, niet slapen is voor baby's, wel slapen is voor (bijna) dreumesen
Hoe gaat het met de andere twee, vragen die overdag ook zoveel energie? Kun je ze niet een keer uitbesteden dat je kan bijtanken?
Nou dat jaquote:Op woensdag 2 maart 2016 17:53 schreef Estrys het volgende:
o zo herkenbaar Vlindur. Zo killing dat slaaptekort. En dan nog driekinderen rond hebben lopen naast je baby.
Herkenbaar.quote:Op woensdag 2 maart 2016 18:41 schreef Bloesem. het volgende:
Mijn baby is te groot voor haar leeftijd.. Ze past allerlei dingen niet meer, maar is in ontwikkeling nog te jong voor de opvolgstap. Kinderwagenbak, badje, maxi cosi (eigenlijk tijdens t slapen nog newborn insert nodig, nu doen we maar 'n spuugdoekje naast haar hoofd tegen 't ergste wiebelen) Best lastig..
Gazelle Bloom met een Yepp zitjequote:Op woensdag 2 maart 2016 19:43 schreef Krisvc het volgende:
Jongens, tips voor een moederschip. Sparta of Batavus? En wat was ookalweer een goed zitje?
Nu je het over slofjes hebt, waar zijn nou die prachtslofjes van Ketel van?quote:Op woensdag 2 maart 2016 19:10 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Herkenbaar.Slofjes zonder stevige zool vinden was ook zoiets...
Azor! Bij Beer fietsen in de Weimarstraat. Die fiets kun je helemaal zelf samenstellen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 19:43 schreef Krisvc het volgende:
Jongens, tips voor een moederschip. Sparta of Batavus? En wat was ookalweer een goed zitje?
Worden snel roestig, snel rammelig. Geen eigen fabrikaat. Wel kwaliteitsonderdelen hoor, geen Chinese troep. Heb van meerdere mensen gehoord dat ze niet tevreden waren over Cortina, terwijl het niet echt een goedkope fiets is. De winkel waar ik m'n Azor heb gekocht, had ze uit hun assortiment gehaald wegens de vele klachten.quote:Op woensdag 2 maart 2016 20:04 schreef LadyBlack het volgende:
Wat is er met de Cortina dan?Ik heb nu een transportfiets maar wil tzt wel een echt moederschip en ben helemaal verliefd op de Roots
Baby Paws! Modelletje Wrapz, vertelt Google mij.quote:Op woensdag 2 maart 2016 19:50 schreef pinquit het volgende:
[..]
Nu je het over slofjes hebt, waar zijn nou die prachtslofjes van Ketel van?
Ohh dat lijkt me ook lastig idd.. trouwens je wordt nog bedanktquote:Op woensdag 2 maart 2016 18:41 schreef Bloesem. het volgende:
voor iedereen met slaapgebrek en babytjes die veel moeten huilen of een geheel eigen ritme aanhouden. Lijkt me zo ontzettend zwaar om dat vol te moeten houden. Ik doe gewoon nog een keer kus
Mijn baby is te groot voor haar leeftijd.. Ze past allerlei dingen niet meer, maar is in ontwikkeling nog te jong voor de opvolgstap. Kinderwagenbak, badje, maxi cosi (eigenlijk tijdens t slapen nog newborn insert nodig, nu doen we maar 'n spuugdoekje naast haar hoofd tegen 't ergste wiebelen) Best lastig..
Het gaat er toch om hoe sterk haar nekje is? Volgens mij maakt dat hele 'zelf gaan zitten' niet veel verschil daarin hoorquote:Op woensdag 2 maart 2016 20:27 schreef Selvaria het volgende:
Ik heb een Gazelle Bloom met Bobike zitjes overgenomen, echt een mooi ding.Met testen moeten we alleen nog even wachten tot N. zelf gaat zitten. Als ze nu niet zo druk was met staan de hele dag..
Het was iets met de ruggenwervels geloof ik, die pas ver genoeg ontwikkeld zijn als een kind zelf kan gaan/blijven zitten. Ik wacht voor de zekerheid nog liever eventjes, het is toch prutweer.quote:Op woensdag 2 maart 2016 20:32 schreef pinquit het volgende:
[..]
Het gaat er toch om hoe sterk haar nekje is? Volgens mij maakt dat hele 'zelf gaan zitten' niet veel verschil daarin hoor
Hier werkte naar zijn eigen kamer wel goed. Als hij dan sliep, sliep ik ook een stuk beter en wij maakten op de een of andere manier elkaar wakker. Nu nog steeds als ik tijdens een voeding in slaap val. Drie kwartier later worden we allebei wakkeerquote:Op woensdag 2 maart 2016 16:44 schreef Estrys het volgende:
Ik zei dit gister nog op de opvang, toen ik een liggend kind in een winterjas probeerde te hijsen omdat hij niet in z'n winterpak meer past (maat 74-80). Best onhandig, zo'n grote brede logge baby. Maar vijf buikrollen daarentegenquote:Op woensdag 2 maart 2016 18:41 schreef Bloesem. het volgende:
De "haal het schuimrubber onderuit de insert"-tip was je al wel bekend?quote:Op woensdag 2 maart 2016 18:41 schreef Bloesem. het volgende:
voor iedereen met slaapgebrek en babytjes die veel moeten huilen of een geheel eigen ritme aanhouden. Lijkt me zo ontzettend zwaar om dat vol te moeten houden. Ik doe gewoon nog een keer kus
Verander hem in haar en je hebt mijn +1quote:Op woensdag 2 maart 2016 21:20 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Hier werkte naar zijn eigen kamer wel goed. Als hij dan sliep, sliep ik ook een stuk beter en wij maakten op de een of andere manier elkaar wakker. Nu nog steeds als ik tijdens een voeding in slaap val. Drie kwartier later worden we allebei wakkeerQua aantal keren wakker maakte het in het begin weinig verschil, maar tegenwoordig hebben we meestal nachten met 2 keer wakker (maar dat kan natuurlijk ook ergens anders door komen)
Ik heb daar geen schuimrubber geloof ik? Heb alleen een inlegstuk 'rond' haar hoofd, maar haar hoofd is te grootquote:Op woensdag 2 maart 2016 21:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
De "haal het schuimrubber onderuit de insert"-tip was je al wel bekend?
Niet echt, vrees ik. Ketel heeft nog best lang in de wagenbak gepast - het was best een grote, en hij is niet zo superbeweeglijk dus geen gevaar voor eruit klimmen. Qua badje misschien samen in bad/douchen?quote:Op woensdag 2 maart 2016 21:58 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Luna, nog babysaurustips, behalve de schoentjes?
Ik ga hem vanaf volgende week laten wennen bij de GOquote:Op woensdag 2 maart 2016 21:20 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Hier werkte naar zijn eigen kamer wel goed. Als hij dan sliep, sliep ik ook een stuk beter en wij maakten op de een of andere manier elkaar wakker. Nu nog steeds als ik tijdens een voeding in slaap val. Drie kwartier later worden we allebei wakkeerQua aantal keren wakker maakte het in het begin weinig verschil, maar tegenwoordig hebben we meestal nachten met 2 keer wakker (maar dat kan natuurlijk ook ergens anders door komen)
En als het zo tocht rond zn hoofd, is een muts dan niet handig, of is dat een open deur? En misschien even een paar uurtjes oppas zoeken zodat je even bij kan slapen? Sterkte iig!
Ik heb een Yepp stoeltje klaar liggen, voor op mijn oude Batavus. Tel de dagen af totdat ik weer kan fietsen en dus mobiel ben. Mn man heeft de auto altijd mee naar zn werk.
Wij hebben nog steeds flanellen doeken in zijn wiegje liggen, die heeft de kraam er ooit ingedaan (uiteraard wel verschoond enzoquote:Op woensdag 2 maart 2016 22:16 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik ga hem vanaf volgende week laten wennen bij de GO![]()
Muts dacht ik eerst ook maar las allemaal verhalen over vergrootte kans op wiegendood door met muts slapen na 3 maanden. Toen durfde ik niet meer.Ik heb nu een ander hoeslaken op zijn bed gedaan, beetje flanellen achtig. En de zijkanten en stukje aan de bovenkant afgedekt zodat het niet zo tocht.
Maar oudste is nu ineens heel ziek. Was aan het ijlen net. Begint ineens te roepen: POORT! Wat poort? Ja daar is een poort en ik kan er niet doorheen!
Ik heb het daar niet zo opparacetamol krijgen we er niet in, heb alles uit de kast getrokken. Zal wel een onrustig nachtje worden.
geldt voor ons pas voor volgend jaar, je kind moet minimaal 6 maanden op hetzelfde adres als de ouder staan ingeschreven. Helaas kon ik L pas inschrijven per 21 juli.quote:Op donderdag 3 maart 2016 00:46 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Missladybug, dat klinkt als een goed woord om morgen even te googelen, nog nooit van gehoord.
Gaat zeker over heel 2015?quote:Op donderdag 3 maart 2016 07:25 schreef Mariposas het volgende:
[..]
geldt voor ons pas voor volgend jaar, je kind moet minimaal 6 maanden op hetzelfde adres als de ouder staan ingeschreven. Helaas kon ik L pas inschrijven per 21 juli.
Je kunt het natuurlijk wel aanvragen bij je voorlopige aanslag inkomstenbelasting 2016.
Ja moet in 2015 half jaar zijn ingeschreven. En de drempel voor inkomen is heel laag, ca. ¤4500,- inkomen moet je hebben gehad, dus dan kom je wellicht wel in aanmerking. En zeker als je in of na april weer werk vind. Als dat de bedoeling is althans.quote:Op donderdag 3 maart 2016 08:44 schreef coccinelle het volgende:
[..]
Gaat zeker over heel 2015?
S. is van augustus, dus nu wel 6 maanden ingeschreven, maar als ze alleen over heel 2015 gaan dan weer niet.
Per april ben ik werkloos, dus dan krijg ik volgend jaar waarschijnlijk niks
Hier ook een bloom met een yepp zitje.quote:Op woensdag 2 maart 2016 19:43 schreef Krisvc het volgende:
gaan ze alleen naar mijn inkomen kijken, of kan het ook die van mijn man? Dan redden we het bedrag wel.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:05 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ja moet in 2015 half jaar zijn ingeschreven. En de drempel voor inkomen is heel laag, ca. ¤4500,- inkomen moet je hebben gehad, dus dan kom je wellicht wel in aanmerking. En zeker als je in of na april weer werk vind. Als dat de bedoeling is althans.
die heb ik ookquote:Op donderdag 3 maart 2016 09:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Hier ook een bloom met een yepp zitje.
Nee, het gaat om arbeidsinkomen. Dus inkomen doordat je in loondienst of zelfstandige bent. Het inkomen van je man telt niet mee, want degene met het laagste inkomen heeft recht op de ICK.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:18 schreef coccinelle het volgende:
[..]
gaan ze alleen naar mijn inkomen kijken, of kan het ook die van mijn man? Dan redden we het bedrag wel.
De ¤4500,- red ik alleen als de belastingdienst mijn ww ook meerekent
Ik vind het idd een heel fijn zitje, heb nu ook het achterzitje van yepp gekocht.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:28 schreef Estrys het volgende:
[..]
die heb ik ook![]()
Jarenlang bobike stoeltjes gehad. Yepp vind ik echt veel fijner.
Oh gets wat eng! Zetpil gaat ook niet?quote:Op woensdag 2 maart 2016 22:16 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik ga hem vanaf volgende week laten wennen bij de GO![]()
Muts dacht ik eerst ook maar las allemaal verhalen over vergrootte kans op wiegendood door met muts slapen na 3 maanden. Toen durfde ik niet meer.Ik heb nu een ander hoeslaken op zijn bed gedaan, beetje flanellen achtig. En de zijkanten en stukje aan de bovenkant afgedekt zodat het niet zo tocht.
Maar oudste is nu ineens heel ziek. Was aan het ijlen net. Begint ineens te roepen: POORT! Wat poort? Ja daar is een poort en ik kan er niet doorheen!
Ik heb het daar niet zo opparacetamol krijgen we er niet in, heb alles uit de kast getrokken. Zal wel een onrustig nachtje worden.
Thanks.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:39 schreef Bloesem. het volgende:
En arme Ketel ook ziekNiet schuldig voelen hoor luna. Het is vast even doorzetten voor je collega, maar het wordt vanzelf weer morgen en hij/zij redt 't vast.
quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:24 schreef mousemicky het volgende:
Hier gaat t opeens snel. In de afgelopen week heeft F:
- voor t eerst in de kinderstoel gezeten
- een paar stukjes brood gegeten
- een maisboogje geplet en half opgegeten
- gerold![]()
Voor dat rollen heeft ie wel nog de zijkant van de box nodig, maar hij deed t bij oma ook, dus t is geen toeval
Mt 74 valt als kleine 68 vaak!!quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:44 schreef Malteser het volgende:
[..]goed zo F!!
Had jij je Zara bestelling al binnen? Welke broekjes had jij besteld en in maat 74? Ik zag wat leuks maar twijfel ivm maat en pasvorm.
Het is 1 x toepasbaar, maakt duS niet uit of je 1 of 10 kinderen hebt.quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:24 schreef mousemicky het volgende:
Die combinatiekorting, die krijg ik niet voor F, maar wel voor J gok ik. Al weet ik niet zeker of ik degene ben met het laagste inkomen thuisIk gok dat ome Jan de balastingman het wel weet...
Hier gaat t opeens snel. In de afgelopen week heeft F:
- voor t eerst in de kinderstoel gezeten
- een paar stukjes brood gegeten
- een maisboogje geplet en half opgegeten
- gerold![]()
Voor dat rollen heeft ie wel nog de zijkant van de box nodig, maar hij deed t bij oma ook, dus t is geen toeval
Ps. Voor goedkope flexibele leren slofjes: carozoo via eBay, http://www.ebay.com/bhp/carozoo, ze gaan zeker tot maat 8 jaar, dus die passen nog wel even. Ik vind de kwaliteit prima (peuterzoon heeft een paar die nog steeds prima heel zijn na een half jaar) en de prijs is een stuk vriendelijker dan die van de slofjes die ik in NL in de winkel zie liggen.
Ik heb besteld (en idd binnengekregen, ze waren snel):quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:44 schreef Malteser het volgende:
[..]goed zo F!!
Had jij je Zara bestelling al binnen? Welke broekjes had jij besteld en in maat 74? Ik zag wat leuks maar twijfel ivm maat en pasvorm.
Holland is dan ook the capital of Denmark hequote:Op donderdag 3 maart 2016 11:28 schreef Jagärtrut het volgende:
oi, LB. Goed dat je het dan opschrijft, denk ik.
Wij zijn weer terug van de kinderarts. Rare snuiter. Wat we met pasen doen, en of ik dan Deens kook....![]()
Maar goed, T is weer goedgekeurd. Nu 68 cm, en 8230 gram. En ze waren nogal onder de indruk van zijn rollen...
Boh, mijne vandaag slechts 9,3.quote:Op donderdag 3 maart 2016 12:26 schreef Mineola het volgende:
[..]
Holland is dan ook the capital of Denmark he
En naar verluidt was mijn baby 70,5 cm en 9,5 kg op het CB![]()
Als Twix nog steeds zo smal is, zou ik vnl kijken naar de leggings. Die staat vnl onder Zara mini. Ik zou dan wel maat 74 bestellen, valt als 68.quote:Op donderdag 3 maart 2016 12:56 schreef Malteser het volgende:
Wat een verschillen wat betreft Zara kleding. Thanks voor de info!
De kraamvisite moet het met een droog biscuitje doen morgen?quote:Op donderdag 3 maart 2016 13:07 schreef pinquit het volgende:
Ooohhh ik kocht allemaal lekkere paaseitjes omdat ik morgen kraamvisite () krijg
Jouw lijnpogingen gaan dus net zo goed als de mijne!quote:Op donderdag 3 maart 2016 13:07 schreef pinquit het volgende:
Ooohhh ik kocht allemaal lekkere paaseitjes omdat ik morgen kraamvisite () krijg
En die zitten nog keurig netjes in de verpakking nu zekerquote:Op donderdag 3 maart 2016 13:07 schreef pinquit het volgende:
O ja, hier een groene ijsberentrui, maat 74, bijna te klein. En een lichtblauwe sterrentrui, maat. 68, zit nog ruimquote:Op donderdag 3 maart 2016 13:04 schreef pinquit het volgende:
Ohja ik heb straks nog wel een grappig vergelijkingsfotootje wb zaramaatvoeringklopt onderling vaak geen drol van idd. Twee truitjes dezelfde maat, 1 is alex eik al te klein, de ander moet ie nog een jaar voor groeien
Och, ik kreeg van mijn nicht + man pas een kaartje toen F al 6 weken oud wasquote:Op donderdag 3 maart 2016 13:12 schreef Mariposas het volgende:
[..]
En die zitten nog keurig netjes in de verpakking nu zeker
Mijn oom en tante wilde twee weken geleden op kraamvisite komen, maar het kwam ons niet uit (gek he, als je de dag ervoor om 22:00 een appje stuurt). Nu zien ze L waarschijnlijk eind april voor het eerst, als we de verjaardag van mijn oma vieren. Leuk joh, zo'n geīnteresseerde familie.
Must you??quote:Op donderdag 3 maart 2016 13:07 schreef pinquit het volgende:
Damn right!quote:Op donderdag 3 maart 2016 13:35 schreef mousemicky het volgende:
En huilen op de bank doen we allemaal wel eens denk ik. Van stoerheid, van vermoeidheid, omdat de peuter heel hard in je oren heeft gegild, of gewoon omdat je baby de allermooiste en liefste van de wereld is!
quote:Op donderdag 3 maart 2016 13:23 schreef Estrys het volgende:
Jaaaa trotse mama post: he did it!
Mijn baby rolde op zijn buik
Ik ben een terugrolmama!
quote:Op donderdag 3 maart 2016 13:05 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Als Twix nog steeds zo smal is, zou ik vnl kijken naar de leggings. Die staat vnl onder Zara mini. Ik zou dan wel maat 74 bestellen, valt als 68.
yes, wij zijn weer gezond. Hoop ook dat de kleine gezond blijft na z'n prikjes van vanmorgen. De vorige keren had hij nergens last van, dus het zal wel meevallen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 13:45 schreef Malteser het volgende:
Bloesem en LB
Jagär, alle koorts en griep weer het huis uit?
Ah, heel fijn! Goede stats heeft hij. Hopelijk geen last van prikken. Welke kreeg hij nu? De twee die ze hier met 4 maanden krijgen?quote:Op donderdag 3 maart 2016 14:02 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
yes, wij zijn weer gezond. Hoop ook dat de kleine gezond blijft na z'n prikjes van vanmorgen. De vorige keren had hij nergens last van, dus het zal wel meevallen.
Lief dat je het vraagt!
Uhm, oeps. Hij groeit goed!quote:Op donderdag 3 maart 2016 15:48 schreef mousemicky het volgende:
![]()
Ik heb mijn baby net een Moonkids vestje in maat 80 aangetrokken, en t zit maar een klein beetje ruim![]()
Waar gaat dit heen? J droeg dit met ruim een jaar
N. draagt nu eigenlijk meestal ook 80...quote:Op donderdag 3 maart 2016 15:48 schreef mousemicky het volgende:
![]()
Ik heb mijn baby net een Moonkids vestje in maat 80 aangetrokken, en t zit maar een klein beetje ruim![]()
Wut? Jij had zo'n mini! Dan is hij nu even groot als Sjaak... die zit net tussen 74 en 80 in...quote:Op donderdag 3 maart 2016 15:48 schreef mousemicky het volgende:
![]()
Nope... Althans, ik zou niet weten waar. Wel een hele toffe speelgoed-voor-kindjes-winkelquote:Op donderdag 3 maart 2016 18:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Kennen jullie leuke babywinkels in Amersfoort?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rol A![]()
quote:Op donderdag 3 maart 2016 19:14 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
N. draagt nu eigenlijk meestal ook 80...
Past alleen niet echt bij haar lengte, want ze is maar 70 cm... Maarja, spekkies overal he
quote:
Ik heb nog steeds een miniquote:Op donderdag 3 maart 2016 19:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wut? Jij had zo'n mini! Dan is hij nu even groot als Sjaak... die zit net tussen 74 en 80 in...
Rond die tijd heb ik hem z'n pyama aangetrokken, gevoed en om kwart voor 7 lag hij in bed...quote:Op donderdag 3 maart 2016 18:06 schreef Krisvc het volgende:
Is het weer om nog even het huis uit te gaan Jagar? Even een frisse neus? Blokje om?
Herkenbaar. Sinds 2 weken doen de meiden dit ook. De ene keer L, de andere keer N. Frustrerend! Vooral als je ze heel voorzichtig slapend weg legt en ze dan weer wakker schrikken. Maar er lijkt verbetering in te zitten! Dus houdt hoopquote:Op donderdag 3 maart 2016 20:05 schreef twist02 het volgende:
Bijlezen en reageren ga ik niet eens proberen, sorry
Hier vannacht weer een halve nacht met Minion tussen ons in 'geslapen', repsect voor degenen die dat elke nacht doen hoor. Jeetje, besef me nu pas écht hoe verwend we waren met die goede nachten
Nog steeds geen idee wat er nou aan de hand is en vooral niet waarom het alleen 's nachts is... Overdag slaapt ze goed (ongeveer 2x 1,5u, soms wat langer of korter), ze is over het algemeen ook best vrolijk (soms wat verlatingsangst lijkt het).
Het in slaap vallen 's avonds is ook het probleem niet, maar als ze 's nachts wakker wordt, begint ze met huilen en stopt pas als je 10 minuten met d'r loopt te wiegen... En als je het dan eindelijk voor elkaar hebt gekregen om op bed te gaan zitten en 'r heeeel voorzichtig weg probeert te leggen, schieten die oogjes weer open en is het weer huilen![]()
Niemand die hier iets van herkend?Zat al te denken aan oorontsteking ofzo, maar daar zou ze dan overdag toch ook last van moeten hebben? Of 's avonds bij het naar bed brengen?
Edit: temperatuur was daarstraks 37,1, dus die is keurig
Dit is wel erg geruststellend, thanks!quote:Op donderdag 3 maart 2016 21:11 schreef LadyBlack het volgende:
Twist en Shop, hier waren dat altijd fases, gevolgd door nieuwe skills
We zijn gezegend met een kind dat in principe supergoed slaapt, en ze bewijst dus ook keer op keer dat ze daar vanzelf weer naar terugkeert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |