abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160327144
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.
pi_160331792
Wij zijn nog ritme aan het zoeken qua eten. Het is nu ongeveer:
8:00 drinken
9:00 broodkorst, broodstukjes of papfles
11:00 drinken
13:00 drinken + fruit
15:30 Maisboogje
16:00 drinken
18:00 drinken + avondeten
20:30 drinken + papfles
0:00 drinken
04:00 drinken

Omdat O afviel zijn we hier juist het aantal drinkmomenten aan het verhogen en krijgt hij na het drinken s avonds ook nog een fles met rijstebloem van 90ml. Als ik niet thuis ben dan drinkt hij 350 ml in 7 uur. En verder is het idd de hele dag door eten lijkt het wel.

We geven vrijwel alles geprakt, alleen brood en het maisboogje niet. Ik heb het geduld niet voor rapley, dus dat doen we alleen als bezigheidstherapie. En hij eet tegenwoordig qua hoeveelheid zo'n 160 ml bakje leeg en de korsten van een halve boterham, of een half bolletje. En owee als het niet snel genoeg gaat, dan gaat hij schreeuwen en boos met z'n armen slaan met z'n mond wijd open :D
pi_160332818
1 Maisboogie zet ook geen zoden aan de dijk he... Hier gaat er 10 op achter elkaar. Zit helemaal niets in natuurlijk. :)
pi_160332825
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 07:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
1 Maisboogie zet ook geen zoden aan de dijk he... Hier gaat er 10 op achter elkaar. Zit helemaal niets in natuurlijk. :)
En dan boos zijn als het op is. :Y
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_160332846
Waar vind je de maisboogjes bij de AH ongeveer?

Mijn baby sliep van 20.15 tot 07.00u! :o
pi_160332865
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 07:14 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Waar vind je de maisboogjes bij de AH ongeveer?

Mijn baby sliep van 20.15 tot 07.00u! :o
Ze liggen bij onze AH:
Bij binnenkomst linksaf, richting kassa's, naar buiten lopen, weer links, naar binnen bij de Etos en dan onderin bij de babyvoeding.
pi_160332868
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 07:03 schreef Krisvc het volgende:

[..]

En dan boos zijn als het op is. :Y
Ja dat ook. Sjaak herkent de zak ook heel goed. Die wijst dan heeeeeel enthousiast en is dan boos als hij niets krijgt.
pi_160332885
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 07:18 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ze liggen bij onze AH:
Bij binnenkomst linksaf, richting kassa's, naar buiten lopen, weer links, naar binnen bij de Etos en dan onderin bij de babyvoeding.
:') :D
pi_160332900
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 07:23 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

:') :D
AH verkoopt ze niet helaas, Jumbo wel en sommige Etos-winkels.
pi_160332912
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 07:26 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

AH verkoopt ze niet helaas, Jumbo wel en sommige Etos-winkels.
Had ik niet goed onthouden dan. Zal eens kijken, er is wel een jumbo in de plaats waar ik werk.
pi_160332915
Maar ligt het dan bij de babydingen?
pi_160332983
Onze AH verkoopt wel maisdingen. Wortelknabbels van Goodies. Liggen bij de babyvoeding. Zijn alleen bij de grote AH's te krijgen.
pi_160333039
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 07:47 schreef Krisvc het volgende:
Onze AH verkoopt wel maisdingen. Wortelknabbels van Goodies. Liggen bij de babyvoeding. Zijn alleen bij de grote AH's te krijgen.
Ze doen hier niet aan grote AH's :+
pi_160333069
Maisboogjes hier ook alleen bij de Jumbo en Etos, inderdaad bij het babyspul.

Wat grappig hoe motivaties kunnen verschillen ff, ik zie rapley altijd als veel makkelijker dan voeren met een lepel, en ik ben echt lui as fuck. :D Ik gooi wat dingetjes op N.'s plankje en zij doet de rest. ^O^

N. sliep weer door. :o Het lijkt er nu aan te liggen dat papa naast haar slaapt ipv mama. De laatste keer dat man in de nacht een fles heeft gemaakt is al tijden geleden terwijl als ik naast haar slaap ik er standaard een keer uit kan. :{w
pi_160333079
Slaap voor IMA, wat fijn!

Hier wonen ook maisboogjesfans :Y Die van Goodies, zijn die net zo goed als die van de Jumbo/Etos? Omdat ze in zo een zakje zitten heb ik toch altijd een beetje het idee dat ik chips geef en dus geef ik ze niet vaak.

Mijn verse baby is verkouden ;( klinkt echt sneu! Veel niezen en snot in zijn neusje, maar gelukkig drinkt ie wel goed. Iets vaker en dan minder per keer, maar wel genoeg gelukkig want hij is nog niet terug op zijn geboortegewicht. En ik ga niks over onze nachten zeggen ivm fokwet O-)
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_160333224
Met eten hanteer ik ook dat J wat krijgt als ik een eetmoment heb (en hij wakker is). Hij krijgt 's ochtends fruit, tussen de middag brood, 's middags vaak een soepstengel of maisboogie en 's avonds een beetje warm eten.

J hoest, snottert en is 38,6 graden, maar nu er eten in zit, is hij (even) weer vrolijk aan het rondstappen :)
  dinsdag 1 maart 2016 @ 08:47:58 #17
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160333345
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 08:07 schreef Selvaria het volgende:
Wat grappig hoe motivaties kunnen verschillen ff, ik zie rapley altijd als veel makkelijker dan voeren met een lepel, en ik ben echt lui as fuck. :D Ik gooi wat dingetjes op N.'s plankje en zij doet de rest. ^O^

+1 alleen ik moet wel 100 keer stukjes van de grond rapen en na elke maaltijd dweilen en kinderstoel schoonmaken. Dus eigenlijk kost het me meer werk. :')
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_160333460
Mn baby is stuk... ze huilt al n uur, enorm snothoofd, wil niet echt drinken, heeft 38,4...
Pcm doen?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_160333488
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 08:47 schreef Mariposas het volgende:

[..]

+1 alleen ik moet wel 100 keer stukjes van de grond rapen en na elke maaltijd dweilen en kinderstoel schoonmaken. Dus eigenlijk kost het me meer werk. :')
Hier gooit ze alleen eten op de grond als ze uitgegeten is. Zodra er iets op haar blad ligt valt ze aan als een uitgehongerd beest. :D

Saskia, ik zeg doen! Kan geen kwaad toch? Misschien slaapt ze dan nog wel even lekker.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:10:34 #20
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160333530
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:02 schreef SaskiaR het volgende:
Mn baby is stuk... ze huilt al n uur, enorm snothoofd, wil niet echt drinken, heeft 38,4...
Pcm doen?
Zou ik wel doen ja :) beterschap :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:14:07 #21
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160333565
Pffff hier voor de zoveelste keer met totaal oversture baby op weg naar school ;( Op de helft bedenkt meneer ineens dat hij toch wel gewoon honger heeft en moe is -of refluxpijn-, ik moet misschien gewoon standaard een nood-flesje meenemen, want het wordt echt naar. Zo zo zo zielig, en dan eindelijk thuis, en dan moet ik die hele fles nog gaan maken :{ (uurtje na de voeding hoor, ik ga natuurlijk niet met overduidelijk hongerige baby op stap zonder foods)
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:15:30 #22
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160333583
Zit je met zon huils-naschokkende baby op schoot met fles ;( arm frummelke
pi_160333621
Krijgt hij al meer vaste voeding erbij Pinq?
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_160333686
Naww, Pinq. ;(

Ik moest Ketel vanochtend voor het eerst huilend achterlaten bij de GO. Dat was ook niet leuk. Kreeg daarna nog een appje van de GO dat hij meteen rustig was geworden, maar pfff mijn moederhart. ;(
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:28:52 #25
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160333773
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:18 schreef Estrys het volgende:
Krijgt hij al meer vaste voeding erbij Pinq?
Elke dag een potjeshoeveelheid groente of fruit. Ik heb wel het idee dat het iets doet hoor, toch minder natte spuug, maar net als de dikke voeding komt ook het vaste voedsel soms naar boven. Niet meer projectiel :') maar lekker zal het niet voelen.
Over een maandje brood erbij, wie weet doet dat de truuk.
Hij is groot fan van peer uit een kruidvatpotje, maar die is net zo dik als de flesvoeding die hij krijgt :'D sowieso is veel potjesvoer erg dun vind ik, als ik het zelf maak laat ik het een stuk grover.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:30:30 #26
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160333795
Oh blah Luna, naar is dat he ;(
Vooral als je dan een "misschien moet je maar gaan, ik denk dat het dan wel over gaat" krijgt (en dat was hier pas op de psz), hou opppp, ze hebben vaak nog gelijk ook :') :+
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:33:16 #27
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_160333840
Bedankt voor jullie welkom, dames! :)

Saskia, beterschap voor je kleintje! En ook voor Sicilia's kleine mannetje lees ik :*

Pinquit, dat klinkt inderdaad helemaal niet fijn... ;( Sterkte! :*

Pfff, de eerste dag in mijn eentje gisteren is prima verlopen. T doet het hartstikke goed; na drie weken weegt ze al 3690 gram! Haar geboortegewicht was 3150 gram; lekkere spekwangetjes begint ze al te krijgen O+

Wat ik voornamelijk nu moeilijk vind is om te zien wat het juiste moment is om haar in bed te leggen, dat ze ook echt gaat slapen daarna. Ze lijkt eerst heel slaperig en wanneer ik haar dan in bedje heb gelegd en een zacht kusje gegeven heb, opent ze haar ogen weer en lijkt ze weer klaarwakker. Ik vind het niet raar voor zo'n kleintje dat het zelf in slaap komen lastig is, maar 's nachts lukt dat haar wel... Iemand tips? :)
pi_160333983
Nou, pcm zit erin (voor het eerst).
Ze begint alweer praatjes te krijgen! Beter dan huilen :)
Nu nog neusspray, want ze lekt uit al dr lichaamsopeningen...
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:41:42 #29
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160333987
Ah Frum, ze is pas 3 weken :D Laat haar lekker op jouw in slaap vallen? Of vind je dat niks?
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:42:17 #30
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160334001
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:41 schreef SaskiaR het volgende:
Nou, pcm zit erin (voor het eerst).
Ze begint alweer praatjes te krijgen! Beter dan huilen :)
Nu nog neusspray, want ze lekt uit al dr lichaamsopeningen...
Als ze al lekt heb je geloof ik niks aan neusspray :D
pi_160334077
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:41 schreef pinquit het volgende:
Ah Frum, ze is pas 3 weken :D Laat haar lekker op jouw in slaap vallen? Of vind je dat niks?
Wilde ik ook vragen! Mijn kleintje ( :') ) valt nog steeds overdag bij mij in slaap en dan leg ik haar daarna pas (heel voorzichtig) weg. 's Nachts doet ze 't zelf, maar laat ik haar vaak ook nog lekker bij me liggen O+

Wat is dat trouwens met mensen die zeggen "Bijna 9 pond bij de geboorte? Wees maar blij dat 't 'n keizersnee was!" Hi-la-risch :(

Edit: oh welkom nog frummel :@ Wat een dotje O+ zo kleiiin, en wat een bos haar! O+
pi_160334149
Wat sneu, Pinquit. Je kunt het gewoon eens proberen, flesje mee.

Na ons weekend weg moet ik eigenlijk nog was opruimen, boodschappen doen en de spullen voor kdv en werk voor morgen klaarleggen, maar J is na huilen en luid nasnikken op schoot in slaap gevallen. Dus ik zit nog in mijn pyjama, maak hetboodschappenlijstje en kijk tv :')
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:55:38 #33
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_160334230
Oké, dus zo gek is het niet dat ik haar dan toch uit bed haal en bij me pak ;) ik wil inderdaad niet te streng zijn voor haar; vind het al super dat ze 's nachts wel in haar bedje slaapt. Ik had echt nooit gedacht steeds voor zoveel keuzes te komen staan als moeder. :@
  dinsdag 1 maart 2016 @ 10:01:03 #34
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160334309
Mijn 5maandige kan nog steeds niet zelf in slaap vallen :'D
  dinsdag 1 maart 2016 @ 10:06:23 #35
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160334394
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:55 schreef Frummeltje86 het volgende:
Oké, dus zo gek is het niet dat ik haar dan toch uit bed haal en bij me pak ;) ik wil inderdaad niet te streng zijn voor haar; vind het al super dat ze 's nachts wel in haar bedje slaapt. Ik had echt nooit gedacht steeds voor zoveel keuzes te komen staan als moeder. :@
Hhaha, dat worden er nog veel meer :o :') ;(
Maar als ze het niet vervelend vindt om wakker in haar bedje te liggen, is er niks aan de hand en kan je haar wel op die manier laten wennen aan soms zelf in haar bedje liggen natuurlijk :)
  dinsdag 1 maart 2016 @ 10:07:56 #36
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_160334424
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:01 schreef pinquit het volgende:
Mijn 5maandige kan nog steeds niet zelf in slaap vallen :'D
Aha... ;) misschien komt het ook door de paar mensen in mijn omgeving die steeds zeggen dat ze eigenlijk alleen in haar bed zou moeten slapen. Ik ben gevoeliger voor wat mijn omgeving zegt dan ik aanvankelijk dacht. En dan is het ook maar net wie je treft blijkbaar.
pi_160334448
mijnes ook niet.

Ik heb het een beetje gehad op het moment. A die niet wil slapen overdag niet en om de twee uur wakker iedere nacht. Vandaag blijft hij maar aan het spugen. Ik ben gestopt met m'n trui afpoetsen of me omkleden. Ik heb een zwarte trui aan, inmiddels zie ik eruit als een pandabeer. Met bijpassende kringen onder m'n ogen. ;) Oudste ligt al twee dagen als een dood vogeltje op de bank en zijn zus hangt tussen wel/geen middagslaap in. Met het gevolg dat ze of niet te harden is of 's avonds tot 22 uur loopt te spoken. Oh en morgen is het studiedag. Whoopdiedoo.
Ik overweeg m'n ouderschapsverlof af te breken en eerder te gaan werken. Kan ik tenminste uitrusten :')
  dinsdag 1 maart 2016 @ 10:09:37 #38
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_160334450
Zolang ze inderdaad niet huilt laat ik haar wel in haar bedje liggen, maar het gaat binnen no time in standje krijsen overdag :{
  dinsdag 1 maart 2016 @ 10:11:25 #39
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_160334478
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:09 schreef Estrys het volgende:
mijnes ook niet.

Ik heb het een beetje gehad op het moment. A die niet wil slapen overdag niet en om de twee uur wakker iedere nacht. Vandaag blijft hij maar aan het spugen. Ik ben gestopt met m'n trui afpoetsen of me omkleden. Ik heb een zwarte trui aan, inmiddels zie ik eruit als een pandabeer. Met bijpassende kringen onder m'n ogen. ;) Oudste ligt al twee dagen als een dood vogeltje op de bank en zijn zus hangt tussen wel/geen middagslaap in. Met het gevolg dat ze of niet te harden is of 's avonds tot 22 uur loopt te spoken. En morgen is het studiedag. Whoopdiedoo.
Ik overweeg m'n ouderschapsverlof af te breken en eerder te gaan werken. Kan ik tenminste uitrusten :')
Oef, dat klinkt pittig... Iemand die het wellicht even een paar uurtjes van je kan overnemen thuis? Dat je even kunt bijkomen zelf? :*
  dinsdag 1 maart 2016 @ 10:44:41 #40
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160335062
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:09 schreef Estrys het volgende:
mijnes ook niet.

Ik heb het een beetje gehad op het moment. A die niet wil slapen overdag niet en om de twee uur wakker iedere nacht. Vandaag blijft hij maar aan het spugen. Ik ben gestopt met m'n trui afpoetsen of me omkleden. Ik heb een zwarte trui aan, inmiddels zie ik eruit als een pandabeer. Met bijpassende kringen onder m'n ogen. ;) Oudste ligt al twee dagen als een dood vogeltje op de bank en zijn zus hangt tussen wel/geen middagslaap in. Met het gevolg dat ze of niet te harden is of 's avonds tot 22 uur loopt te spoken. Oh en morgen is het studiedag. Whoopdiedoo.
Heb jij voor A. al een spuug oplossing?
Pffff dit is niet te doen zo joh ;( :* misschien wel een goed idee ja, weer lekker werken
pi_160335260
Poeh Estrys dat is inderdaad zwaar ;(
Ook zo sneu om te lezen dat veel van de kleintjes blijven spugen.

:* voor het slaapgebrek

Vraagje: zijn er meer die naar het kdv eigen beleg meegeven of is dat raar? :@ Mijn man zag vanmorgen in de koelkast bij het kdv smeerkaas en -worst, maar wmb krijgt M dat (voorlopig) niet. Aan de ene kant gaat ze maar 1 dag per week daarheen, maar eigenlijk wil ik niet dat ze dat geven. Zeker niet sinds ik een aantal artikelen over de inhoud van smeerkaas te hebben gelezen (de worst krijgt ze sowieso niet). Iemand suggesties of moet ik gewoon niet zeuren? :P

Oja en peer en appel geef ik ook met schil! Appel iets gekookt of gestoomd (maar ze vindt het toch wel smerig).
pi_160335370
Hij spuugt al veel minder. Ik denk dat vast voedsel de oplossing zal zijn. Was bij de andere twee ook. Daar ga ik deze maand mee beginnen. Heb er alleen de puf nog niet voor. Maar het is nu heel waterig en zuur wat hij spuugt dus misschien is hij gewoon niet zo lekker. En hij heeft nog niet gepoept sinds gisterochtend. Dan is hij meestal ook wat pieperig.

Ach komt wel weer goed. M'n moeder komt zo. Ik heb gewoon echt even te lang geen tijd voor mezelf genomen. Dat nekt me altijd een keer. Binnenkort gaat A wennen bij de gastouder. Misschien doe ik dat volgende week alvast een half dagje of zo. Zij kijkt er heel erg naar uit in ieder geval. O+

Oudste ligt met koorts op de bank, daar heb je ook geen kind aan eigenlijk. Het gaat wel al iets beter zegt hij maar hij is volgens eigen zeggen 'een beetje koekoek' :') Als hij koorts heeft gaat hij altijd praten alsof ie niet helemaal goed bij z'n hoofd is :D
  dinsdag 1 maart 2016 @ 11:03:56 #43
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160335391
Kazy, als je aangeeft wat je zou willenkunnen ze het misschien kopen?

Estrys en pinquit, wat een vervelend dat jullie nog steeds met reflux baby's zitten. ;(
Estrys het is dat L eerder naar de opvang kon dan dat ik weer begon met werken, anders had ik m'n verlof ook eerder afgebroken.
pi_160335602
Trouwens in de categorie 'kijk eens wat mijn baby kan': ik had A op schoot en hij poepte. Het spoot tot aan zijn schouderbladen. Alleen zijn romper was vies. (Ik zag het zo langzaam erdoorheen komen) Zijn broek en shirt waren nog schoon en in de luier zat maar een heel klein spoortje poep.
HA nou jullie weer ;) :')
pi_160335604
Kazy, wij geven alles mee naar het kdv, maar dat heeft te maken met J's allergie. Ze denken op ons kdv erg goed na over gezond e.d., misschien je overdenkingen ook eens op je kdv bespreken?
  dinsdag 1 maart 2016 @ 11:35:58 #46
409579 LuDann
All the way
pi_160336079
Ons KDV gaat vandaag beginnen met vast voedsel bij Wolk. Mijn man heeft ze vanochtend bij het afzetten gezegd dat ze brood en fruit mogen geven, maar hij stond er kennelijk op dat het Rapley ging. Mij maakte dat eerlijk gezegd niet zo heel veel uit, maar goed. :P Ze belden me net dat ze de peer in kleine stukjes had gesneden maar dat het Wolk niet lukte om die te pakken. Dus nu gaan ze reepjes proberen met de schil er nog aan. En vanmiddag krijgt ze een stukje brood met boter.

We zijn nog niet met broodbeleg begonnen maar de leidster stelde net appelstroop voor en dat klinkt wel oke. Ik zal volgende keer eens kijken wat ze hebben en als me dat niet bevalt haal ik wat van de Kleine Keuken.
pi_160336153
Ons kdv kende Rapley helemaal niet, maar een paar leidsters zijn erg enthousiast. Bij anderen krijgt hij gewoon een prakje, ook goed.
pi_160336248
Frummel, N. viel pas met 8 maanden zelf in slaap, lekker nog even bij je houden dus! O+ En geniet er nog maar van, geloof me, je gaat het missen als ze niet meer zo lekker bij je willen liggen. :'(

*Nieuwe baby maken gaat. :P
  dinsdag 1 maart 2016 @ 11:51:58 #49
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160336375
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:44 schreef Selvaria het volgende:
Frummel, N. viel pas met 8 maanden zelf in slaap, lekker nog even bij je houden dus! O+ En geniet er nog maar van, geloof me, je gaat het missen als ze niet meer zo lekker bij je willen liggen. :'(

*Nieuwe baby maken gaat. :P
Succes!!! *O*
pi_160336596
Frummel welkom met T. Wat een poppieee O+ Die ogen!
pi_160336913
Bedankt voor de reacties! Ik zal mijn man laten vragen wat ze nog meer aanbieden. Ik blijf weer hangen in de vooroordelen 'ze hebben alleen smeerkaas en smeerworst :o ' maar misschien hebben ze wel meer in huis ja. Ze gaan vandaag een boterham met boter proberen. Verder zijn wij thuis ook nog niet gekomen.

En speciale vermelding voor de poepskills van A. _O_
  dinsdag 1 maart 2016 @ 12:24:56 #52
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_160337042
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:57 schreef kazy het volgende:
Poeh Estrys dat is inderdaad zwaar ;(
Ook zo sneu om te lezen dat veel van de kleintjes blijven spugen.

:* voor het slaapgebrek

Vraagje: zijn er meer die naar het kdv eigen beleg meegeven of is dat raar? :@ Mijn man zag vanmorgen in de koelkast bij het kdv smeerkaas en -worst, maar wmb krijgt M dat (voorlopig) niet. Aan de ene kant gaat ze maar 1 dag per week daarheen, maar eigenlijk wil ik niet dat ze dat geven. Zeker niet sinds ik een aantal artikelen over de inhoud van smeerkaas te hebben gelezen (de worst krijgt ze sowieso niet). Iemand suggesties of moet ik gewoon niet zeuren? :P

Oja en peer en appel geef ik ook met schil! Appel iets gekookt of gestoomd (maar ze vindt het toch wel smerig).
Kazy: wij hebben gevraagd welk beleg ze hadden (smeerkaas kids, met minder zout is dat), vegapate, appelstroop en pindakaas was dat op t oude kdv. Toen hebben we gezegd dat hij voorlopig alleen boter op brood mocht. Vonden ze prima.

Nu zit hij ergens waar ze naast de basis (leverpastei, kipfilet of worst, smeerkaas kids, appelstroop, pindakaas, pasta) ook wisselend dingen hebben als worstjes, poffers, een vlaflipje, soep, yoghurt, fruit, groente etc. Voor de smaakontwikkeling. Ik vind nu alles prima, hij eet daar dingen die hij thuis nauwelijks krijgt maar met mate.
Kwak
  dinsdag 1 maart 2016 @ 12:49:47 #53
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160337615
Gewoon aangeven wat je wel of niet wilt hebben :Y En jezelf blijven bedenken dat je kind van een incidentele boterham met smeerkaas ook niet slecht wordt ;)
  dinsdag 1 maart 2016 @ 12:50:15 #54
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160337625
Estrys en Pinquit, dat klinkt pittig met zoveel gespuug en gehuil :{
pi_160337687
LB, hoe doet je baby het? O+
  dinsdag 1 maart 2016 @ 13:02:38 #56
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160337989
Nou voorbeeldig eigenlijk! 's Ochtends en 's avonds daargelaten is het zo'n kindje dat van voeding tot voeding slaapt, in zn oldtimer kinderwagen O+

Nu nog dan he :') Grote zus deed dat ook de eerste tijd en ineens was het over, dus ik geniet er even van. Heb nu gewoon mn handen vrij voor mn peuter en mezelf en dat is ook best nodig.
pi_160338027
:D O+
Fijn dat je er even voor de dames in huis kunt zijn dan nu. ;)
pi_160338100
Hupje, jaloers zijn op onze vakantie is niet nodig, hoor. Mijn schoonmoeder was mee.
pi_160338215
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 13:07 schreef -Spring het volgende:
Hupje, jaloers zijn op onze vakantie is niet nodig, hoor. Mijn schoonmoeder was mee.
:+ _O-
pi_160338266
Welkom Frummel!

Ah, lekker zo'n schouderschijter Estrys!

Ach Pinq, wat sneu. Gelukkig houden ze echt niets over aan een half uurtje honger. Maar dat gekrijs klinkt zo dramatisch he? Die paniek!

Vertelde toch laatst dat T een kleine maag heeft ofzo, en max 100 ml drinkt per flesje? Appt mijn lief me net: hij tikt zo twee flesjes weg en heeft nog honger...! Drinkt die kleine zuipschuit zo 260 ml weg in een kwartier. Hoppa.

En ik vertelde ook dat T 's nachts niet doorslaapt, maar niet vaak komt en dat je hem zo weer terug kunt leggen. Damn. You. Fokwet. Damn you.

Dus... Iemand tips tegen onderoogrimpels? Het lijkt wel ingedroogde modder, zo diep. (Gelukkig staat het me :P )

Dus ik ga helemaal niets zeggen over "zelf in slaap vallen". Ik kiek wel uut nu! :6
pi_160338293
Dat klinkt pittig Estrys! Beterschap voor je grote en hopelijk gaat het vaste voedsel helpen tegen het vele spugen!en doet ie goed, dat poepen _O_

Kazy hier op het kdv geven ze alleen dingen met toestemming van ouders. Dus aangeven wat je wel en niet prettig vindt vinden ze vast niet raar hoor.

LB wat fijn dat S. het zo goed doet! Hopelijk blijft dat zo!

Haha Spring _O-
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  dinsdag 1 maart 2016 @ 13:18:36 #62
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160338343
Sara, sperti! ;) :')
pi_160338454
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 13:18 schreef pinquit het volgende:
Sara, sperti! ;) :')
Haha, bah! Heb ik niet eens in huis, maar zeg niet waarom niet ivm die fokwet. :D
  dinsdag 1 maart 2016 @ 13:23:57 #64
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160338502
Hahahaha ik zie het al voor me: "nope, niet nodig, geen last van aambeien!" *PLOPPLOPPLOPPLOP* }:|
pi_160340431
Estrys, :*

Sara, balen van de nacht! Hopelijk komende nacht :z

Mijn man maakte vorige week wielen onder de box. Dat we dat niet al 5,5 maand eerder deden.... 8)7 Twix speelt heel graag in de box maar is ook graag bij ons in de buurt. Nu rijd ik de box naar waar ik ga en heb ik een blije baby.
pi_160340683
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 12:49 schreef LadyBlack het volgende:
Gewoon aangeven wat je wel of niet wilt hebben :Y En jezelf blijven bedenken dat je kind van een incidentele boterham met smeerkaas ook niet slecht wordt ;)
Ja, dat bedacht ik me uiteindelijk ook :D Het mooie is: ik vond het vroegah zelf altijd erg lekker op brood :P (Ik wist alleen niet dat er zoveel zooi in zat..)
pi_160342018
Ik val weer even random binnen hoor ;)

Onze Minion is vandaag 41w5d oud! *O* En ja, da's heel bijzonder :6 want ze is dus nu evenlang-uit-m'n-buik-als-dat-ze-erin-gezeten-heeft O+

Jammer genoeg blijk ik niet in staat om een leuke foto van ons 2en te maken :') dus vanavond man maar even laten doen ;)

Ohja, iemand die dit herkent: ze slaapt al een paar nachten heel onrustig, maar wordt niet echt wakker. Ze praat/brabbelt steeds en af en toe een 'los huiltje', maar ze beweegt daarbij amper en lijkt de helft van de tijd gewoon te slapen (de andere helft is ze wel even wakker, maar dondert net zo snel weer terug in slaap, gelukkig).
Zat al wat te googelen, en las dat baby's rond de 9mnd beginnen te dromen, zou dat het zijn? :? Ze lijkt overdag ook wat vermoeider, dus heb het idee dat ze toch minder goed/diep/whatever slaapt.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 15:35:18 #68
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160342139
klinkt als dromen ja, maar dat doet mijn baby al vanaf de geboorte joh :o
  dinsdag 1 maart 2016 @ 15:36:34 #69
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160342166
dat was geen 'mijn baby is lekker sneller'-post natuurlijk, maar ik dacht gewoon dat elke baby dat eerder al deed eik? :')
pi_160342234
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:30 schreef Malteser het volgende:
Estrys, :*

Sara, balen van de nacht! Hopelijk komende nacht :z

Mijn man maakte vorige week wielen onder de box. Dat we dat niet al 5,5 maand eerder deden.... 8)7 Twix speelt heel graag in de box maar is ook graag bij ons in de buurt. Nu rijd ik de box naar waar ik ga en heb ik een blije baby.
super!

Zou met de box wel kunnen, maar niet in ons huis. Krap en klein en zulks ;)

We hebben trouwens de box weggehaald. Hij maakte er zoveel drama van om er een kwartiertje per dag in te spelen en langzaam werd het enkel opslagplaats voor allerlei meuk.....

Dus grotere kindjes hoek gemaakt van de spulletjes die we al in huis hadden. Hij weet zich er ineens weer te vermaken O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schudden voor gebruik
pi_160342336
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:36 schreef pinquit het volgende:
dat was geen 'mijn baby is lekker sneller'-post natuurlijk, maar ik dacht gewoon dat elke baby dat eerder al deed eik? :')
Neenee... :6

Nou, echt heel hele enkele keer is dat al wel eens gebeurd ja, dat ze een keer half brabbelde of heel eventjes in d'r slaap huilde ofzo. Maar nu is het al 3 nachten op rij elk half uur / elk uur ofzo, vandaar dat ik het een beetje maf vind...
pi_160342362
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:36 schreef pinquit het volgende:
+1
Schudden voor gebruik
pi_160342397
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:44 schreef twist02 het volgende:

[..]

Neenee... :6

Nou, echt heel hele enkele keer is dat al wel eens gebeurd ja, dat ze een keer half brabbelde of heel eventjes in d'r slaap huilde ofzo. Maar nu is het al 3 nachten op rij elk half uur / elk uur ofzo, vandaar dat ik het een beetje maf vind...
Zijn er geen nieuwere dingen gebeurd om te verwerken? Kan zijn dat het daarom intensiever of meer op te merken valt.

Hier hoor ik hem dan toevallig meer in zijn slaap met huiltjes of lachen maken.
Schudden voor gebruik
pi_160342513
En zelf toegetakeld door snot invasie.. blegh! (koppijnsteken, loop neus, lucht te kort, schuurpapier in de keel en oorpijn)

Vanaf gisteren laat op de middag voelde ik het er gewoon in sluipen. Mijn meneer heeft dan natuurlijk uitgerekend nachtdienst, dus daar heb ik vrij weinig aan ^^, Eigenlijk nog maar een nacht (dus die ligt even nog bij te slapen), maar druk met afspraken komende dagen..

*overleef modus aan*

Ben super blij dat ik borstvoeding geef, zodat ik mijn kindje ook wat bescherm tegen deze ellende. Las laatst dat als ik hem kusjes geef (of kwijllebbers krijg) dat ik direct ga aanmaken wat hij nodig heeft aan geschut en dat via de bv doorspeel O+ Wat is dat toch een prachtig proces O+
Schudden voor gebruik
pi_160344193
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:46 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Zijn er geen nieuwere dingen gebeurd om te verwerken? Kan zijn dat het daarom intensiever of meer op te merken valt.

Hier hoor ik hem dan toevallig meer in zijn slaap met huiltjes of lachen maken.
Nee, da's juist het vreemde, we hebben een heerlijk rustig weekend achter de rug... :?

Naja, maak me er ook weinig zorgen om, maar vroeg me af of iemand het herkende :)
  dinsdag 1 maart 2016 @ 16:56:42 #76
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_160344216
Jullie hebben gelijk, dames. Ik ga gewoon lekker genieten van al die momenten dat T. nog lekker bij mij of (8> wil slapen O+ Wat ik vanmorgen wel merkte, is dat als ik haar in haar slaapzakje leg (Puckababy Piep, want zwaaiarmpjes), dat ze daardoor ook weer extra geprikkeld raakt en dus wakker wordt. Nu leg ik haar daar alvast in, voed haar daarna en dan kan ik haar dus ook wat rustiger in haar bedje leggen. Ze heeft vanmiddag op die manier al lekker van 12 tot 3 geslapen en ligt nu ook sinds een uurtje weer te maffen.

En aan fokwet doe ik niet mee O-)

Wat fijn om te lezen dat het zo lekker gaat, LB! *;

:* voor alle snotterige kindjes en/of mama's.

Twist, wat een mooie mijlpaal! :)
pi_160344400
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 13:07 schreef -Spring het volgende:
:D Dát had je niet geschreven!

Fijn dat hij je die rust geeft, LB.

Beterschap, Stippelrientje. En het speelhoekje ziet er leuk uit.

Slim idee van de box op wieltjes, Malteser!

Nou, de oppas voor morgen is bijna rond. Het ziet er niet naar uit dat J morgen koortsvrij is (dus kan niet naar het kdv), en vriend is ook echt nog te belabberd om voor hem te kunnen zorgen een dag lang. Op zo'n moment vind ik het helemaal niet leuk om te werken :N
J heeft vandaag 3x op schoot geslapen. Met nieuwe pcm erin loopt hij nu eindeloos rondjes om de tafel O+
pi_160344668
Binnenwals; ik kom dus net van het CB en W. is maar matig aangekomen. Nu buigt de curve af. Ook de WHO curve dipt. Advies; doe maar rijstebloem door de fles (fles? Welke fles?) en start met bijvoeding. -O- Maar ik wilde rapley'en met 6 maanden..

Als verklaring zei de beste mevrouw dat m'n melk niet meer genoeg voedingsstoffen zal bevatten nu ik weer werk. Maar dat kan niet, toch? ;(
pi_160345184
Je kan rijstebloem ook gewoon door afgekolfde melk doen Sillie. En verder gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Wij geven nu een papfles s avonds nadat hij aan de borst gedronken heeft, dan heeft hij een goede borstvoedingsbasis en krijgt hij ook wat extra's binnen. Ik heb het idee dat dat hier goed werkt, maar dat moet morgen blijken.
pi_160345324
@silliegirl, bij mijn zoontje van 3 mnd boog de curve ook ineens af en toen riep men ook dat mijn bv niet voedzaam genoeg meer was. Ik heb dit toen nagevraagd aan de lactatiekundige en die gaf aan dat dat niet kan maar dat hij misschien te weinig dronk. Ik ben toen gaan kolven en heb hem toen een paar dagen alle dagvoedingen met de fles gegeven om te kunnen zien hoeveel hij dronk. Mijn productie bleek een dip te hebben want hij dronk veel meer dan ik gekolfd kreeg. Misschien kun jij op deze manier ook een indruk krijgen hoeveel hij binnen krijgt. Sinds ik nog 30cc na geef is de curve weer genormaliseerd. Hopelijk kun je hier wat mee!
pi_160345441
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:36 schreef fysio-tje het volgende:
@silliegirl, bij mijn zoontje van 3 mnd boog de curve ook ineens af en toen riep men ook dat mijn bv niet voedzaam genoeg meer was. Ik heb dit toen nagevraagd aan de lactatiekundige en die gaf aan dat dat niet kan maar dat hij misschien te weinig dronk. Ik ben toen gaan kolven en heb hem toen een paar dagen alle dagvoedingen met de fles gegeven om te kunnen zien hoeveel hij dronk. Mijn productie bleek een dip te hebben want hij dronk veel meer dan ik gekolfd kreeg. Misschien kun jij op deze manier ook een indruk krijgen hoeveel hij binnen krijgt. Sinds ik nog 30cc na geef is de curve weer genormaliseerd. Hopelijk kun je hier wat mee!
Dank je voor de tip, maar hier is het andersom. Op de dagen dat ik werk kolf ik (tussen 8 en 17) en heb ik zo'n 500 ml. In die tijd drinkt W (als hij al drinkt want hij vindt de fles dus niks) hooguit 300 ml in totaal... (Over 3 a 4 voedingen).

FF: opzich kan ik wel kolven en uit een fles geven, ware het niet dat W. echt minimaal uit een fles drinkt. Dus dat gaat niet echt opschieten denk ik..
  dinsdag 1 maart 2016 @ 17:47:13 #82
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160345609
Rijstebloem is vooral vulling maar bevat nauwelijks voedingswaarde. Het zou juist zorgen voor meer verzadiging door de vezels, waardoor het langer duurt voor hij weer trek krijgt.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 17:49:29 #83
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160345671
Wat mariposas zegt ja. Ik las pas in het BV topic iets over de room van de afgekolfde melk, kan je daar iets mee?
pi_160345749
Wow! Jouw kolfopbrengst is inderdaad heel goed dus aan je productie zal het wel niet liggen nee. Ludann heeft de room van de borstvoeding op een lepeltje gegeven, is dat niet wat zolang jij meer kolft dan hij drinkt? Dan heb je het vetste deel van je eigen melk als soort bijvoeding
pi_160345770
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:49 schreef pinquit het volgende:
Wat mariposas zegt ja. Ik las pas in het BV topic iets over de room van de afgekolfde melk, kan je daar iets mee?
Daar was ik al mee bezig omdat hij zo slecht drinkt als ik weg ben.. Misschien ook maar wat bijlepelen van die room op de dagen dat ik thuis ben en dus live voedt..
pi_160345779
Pinquit was me al voor met het idee zie ik :-)
pi_160345829
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:47 schreef Mariposas het volgende:
Rijstebloem is vooral vulling maar bevat nauwelijks voedingswaarde. Het zou juist zorgen voor meer verzadiging door de vezels, waardoor het langer duurt voor hij weer trek krijgt.
Eeeh.. Ok. Wat is dat nou weer voor prutadvies dan? -O- Dan heeft het voor het aankomen toch geen zin om dat te gaan doen?
Zelfde idee heb ik trouwens met groente en fruithapjes; bv lijkt me calorierijker en extra geven ok, maar als 'ie vol zit van de groente gaat 'ie juist minder drinken lijkt me 8)7
pi_160346021
Sillie, niet tof om te horen. En dan ook nog zo'n onzinverklaring erbij. Hoe maak je iemand bezorgd :(

Hij is nu vier maanden toch, kan het de befaamde viermaandendip zijn? Of toevallig veel in de lengte gegroeid? Je hebt toch behoorlijk wat voorraad ( dacht ik?), is dat afromen wat LuDann deed voor Wolk iets? En dan een keertje extra wegen over een paar weken?
pi_160346124
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 18:06 schreef Mineola het volgende:
Sillie, niet tof om te horen. En dan ook nog zo'n onzinverklaring erbij. Hoe maak je iemand bezorgd :(

Hij is nu vier maanden toch, kan het de befaamde viermaandendip zijn? Of toevallig veel in de lengte gegroeid? Je hebt toch behoorlijk wat voorraad ( dacht ik?), is dat afromen wat LuDann deed voor Wolk iets? En dan een keertje extra wegen over een paar weken?
Ja, hij is morgen precies 4 maanden. Zijn lengtegroei gaat mooi gemiddeld (hij is nu 64 cm en weegt 6620 gram). Ik heb inderdaad veel voorraad en was al wat aan het afromen voor in de flesjes als ik werk, maar ik zal het ook is op een lepeltje proberen.

W. vindt momenteel ook de hele wereld interessant en mn borst kent ie nu wel. Hij is gewoon te druk met kijken en babbelen om rustig te drinken lijkt wel.
pi_160346602
Dat was hier met 4 maand ook zo, sillie. Ik mocht niet praten, eten of drinken tijdens het voeden, alles leidde T af. Nu gaat dat weer veel beter. Alleen drinken mag nog niet, want het glas is veel te spannend...
  dinsdag 1 maart 2016 @ 18:46:12 #91
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160346757
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:56 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Eeeh.. Ok. Wat is dat nou weer voor prutadvies dan? -O- Dan heeft het voor het aankomen toch geen zin om dat te gaan doen?
Zelfde idee heb ik trouwens met groente en fruithapjes; bv lijkt me calorierijker en extra geven ok, maar als 'ie vol zit van de groente gaat 'ie juist minder drinken lijkt me 8)7
Geen idee waarom ze dat advies geven. Voor aankomen heeft het inderdaad geen nut, het kan zelfs averechts werken. Het wordt meestal ingezet om langer tijd tussen de flessen te krijgen (zodat ze de nacht doorslapen).
Bijvoeding is idd een beetje hetzelfde verhaal, vulling maar nog weinig voedingswaarde ten opzichte van borstvoeding.
Het idee achter nu beginnen met bijvoeding is dat ie naast de borstvoeding wat extra's naar binnen krijgt, maar vooral dat je eerder op een volwaardig eetschema zit dan wanneer je met 6 maanden begint.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 18:52:33 #92
409579 LuDann
All the way
pi_160346909
Klinkt als precies hetzelfde probleem als wat ik had, Sillie. Een baby die 'snachts heel veel wil drinken, meer produceren dan je baby drinkt (niet goed aankomen kan een gevolg zijn van overproductie) en een afbuigende groeicurve.

Ik kan je vertellen wat ik gedaan heb maar dit is wel in overleg met een LK en met kinderdietist Stefan Kleintjes geweest. Ik weet niet of jouw situatie precies hetzelfde is of toch net iets anders, daarvoor is het misschien handig zelf ook even contact op te nemen met een LK of een kinderdietist.

Maar goed, hier waren de maatregelen als volgt: Zorgen dat borst 1 goed leeggedronken werd alvorens eventueel borst 2 te geven. Aan het eind borstcompressie toepassen. Op die manier kreeg ze de borst zo goed mogelijk leeg en dus ook de vette achtermelk.
Dan ook een droomvoeding proberen te geven bij het zelf naar bed gaan. En drie a vier keer per dag borstvoedingsroom op een lepeltje geven (4 theelepels per keer) of in de fles erbij doen.

Veel werk maar het werkte wel. Volgens Stefan Kleintjes komt het vaker voor dat BV baby's niet goed aankomen, dat kan door een tal van redenen komen. Stress bijvoorbeeld, een verstoorde vraag-aanbod relatie etc.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:02:54 #93
409579 LuDann
All the way
pi_160347149
Ohja en wij hebben op advies van de LK ook geprobeerd of het misschien beter lukte om te drinken uit een gewoon bekertje dan uit de fles. Dat was bij ons niet het geval maar misschien ook het proberen waard.
pi_160347439
Wat naar Sillie. Buigt het echt sterk af of is het een dipje? Hier gingen we rond de 4 maanden van de +1,5 naar de gemiddeldelijn rond de 6 maanden. Nu was ze bij de geboorte ook gemiddeld, dus op zich niks mis mee.
Ik heb geen tips, maar wel een dikke kus :*

Mijn kind is chagrijnig. Echt ongelofelijk chagrijnig. Ze heeft vanmiddag wel een uur boos gekeken. En dat is voor het eerst dat ik d'r zo zie. :')

En ik kom hier nooit meer vertellen dat ik zo'n goede eter heb. 3 stukjes watermeloen en 2 happen brood vandaag. Maar ik gok dat alles verband houdt met een tandje dat al 4 jaar op doorkomen staat.
pi_160348213
6620 gram bij 4 maanden is toch niet zo heel weinig? Of komt hij echt van ergens boven in de curve?
Rottig Sillie en herkenbaar . Hopelijk helpen de tips die je hier krijgt!
pi_160348439
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:39 schreef Malteser het volgende:
6620 gram bij 4 maanden is toch niet zo heel weinig? Of komt hij echt van ergens boven in de curve?
Rottig Sillie en herkenbaar . Hopelijk helpen de tips die je hier krijgt!
Nee, opzich niet, hij hangt daarmee net onder de gemiddelde lijn, maar hij begon op de +1 lijn, dus ten opzichte daarvan is hij best wel gezakt..

Ludann: de nachten gaan hier aanzienlijk beter als ik overdag thuis ben en kan voeden op verzoek. Op die dagen kolf ik niet en heb ik toch nooit volle borsten of het gevoel dat W. ze niet leegdrinkt.. Maarja of daf alles zegt... Ik ga denk ik inderdaad maar een LK opzoeken.
pi_160348660
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:45 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nee, opzich niet, hij hangt daarmee net onder de gemiddelde lijn, maar hij begon op de +1 lijn, dus ten opzichte daarvan is hij best wel gezakt..

Ludann: de nachten gaan hier aanzienlijk beter als ik overdag thuis ben en kan voeden op verzoek. Op die dagen kolf ik niet en heb ik toch nooit volle borsten of het gevoel dat W. ze niet leegdrinkt.. Maarja of daf alles zegt... Ik ga denk ik inderdaad maar een LK opzoeken.
Ik begrijp het. :*
pi_160350194
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:56 schreef twist02 het volgende:

[..]

Nee, da's juist het vreemde, we hebben een heerlijk rustig weekend achter de rug... :?

Naja, maak me er ook weinig zorgen om, maar vroeg me af of iemand het herkende :)
Maar dat kan ook in zijn ontwikkeling zijn hoor. Hoeft niet perse een achtbaan in om een reactie te krijgen. Iets nieuws leren of proberen moet soms ook verwerkt worden ;)
Schudden voor gebruik
pi_160350650
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:36 schreef fysio-tje het volgende:
Ik krijg zelf niet zoveel gekolfd als hij drinkt. Mijn borsten zitten wel eens bomvol en dan krijg ik er met moeite maar 10CC uit. De andere keer voelen ze slapper en zit er met gemak 100CC in de kolf...

Zien wat er in je kolf zit is geen graadmeter. ;)

Het is wel een manier om extra stimulans te geven aan je borsten om extra productie te maken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:14 schreef silliegirl het volgende:
Binnenwals; ik kom dus net van het CB en W. is maar matig aangekomen. Nu buigt de curve af. Ook de WHO curve dipt. Advies; doe maar rijstebloem door de fles (fles? Welke fles?) en start met bijvoeding. -O- Maar ik wilde rapley'en met 6 maanden..

Als verklaring zei de beste mevrouw dat m'n melk niet meer genoeg voedingsstoffen zal bevatten nu ik weer werk. Maar dat kan niet, toch? ;(
Dat is ook echt niet het geval. Je kunt zelfs verder van huis zijn. De darmpjes kunnen al gek gestimuleerd worden en je kindje zit langer vol, dus eet minder calorieën.
Je melk bevat genoeg voedingsstoffen om hem met gemak een jaar aan je tiet te houden ;) en rustig bij te voeden.

Wat een ouderwetse reactie van die mevrouw.

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:40 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dank je voor de tip, maar hier is het andersom. Op de dagen dat ik werk kolf ik (tussen 8 en 17) en heb ik zo'n 500 ml. In die tijd drinkt W (als hij al drinkt want hij vindt de fles dus niks) hooguit 300 ml in totaal... (Over 3 a 4 voedingen).

FF: opzich kan ik wel kolven en uit een fles geven, ware het niet dat W. echt minimaal uit een fles drinkt. Dus dat gaat niet echt opschieten denk ik..
Dat hij te weinig drinkt uit de fles kan oorzaak zijn. Ze kunnen hem ook vaker iets minder in een keer aanbieden. En misschien is hij pietluttig (ik ken meer kindjes die zo zijn) die houden van precies goed warme melk ;) Of misschien is een andere fles of speen proberen een oplossing. Ik las al oplossingen als afromen en geven op een lepeltje ^O^

maar laat je niet gek maken. Je zit misschien net in de 4 maanden dip. Kindjes raken snel afgeleid en zulks. Rustig plekje opzoeken om te voeden. Geluid uit van de tv... ;)

Hier moet ik soms een andere houding zoeken om te voeden wat geschikt is voor dat moment. Want staande ( :') ) , baby hurken of recht op tiet in een absurde hoek houden voeden gaat er allemaal bijhoren ;)
Schudden voor gebruik
pi_160350753
Zo hier ligt wurm eindelijk (al een kleine twintig minuten). Dat heeft even geduurd...
ik had hem ook veel eerder in de draagdoek moeten doen en een verhaaltje vertellen / fluisteren. :')

Mja, ik voel me zelf zo niet tof en dan zou het fijn zijn als wurm gewoon zou gaan slapen *zucht*

Gelukkig zijn de afspraken voor morgen afgezegd O+
Nog even chillen voor ik ga proberen te slapen. Ik wens jullie allemaal een fijne nacht :*
Schudden voor gebruik
pi_160351090
Dan heb je meer succes dan ik stippel, N. is beneden steeds moe, jengelig en oogjes aan het wrijven, maar wil echt niet naar bed. In bed is lachen, rollen, kirren, BABABABABAWAWAWA pffffrt zeggen. :') Mee naar beneden is weer moe, weer naar boven is een herhaling van het voorgaande. :')

Ik denk dat we zelf zo over een half uurtje ook maar naar bed gaan, dan gaat ze tenminste wel slapen.
pi_160351293
Beterschap Stippel :*
pi_160351904
Wat ik me afvraag over dat afromen; geef je dan de afgeroomde melk later alsnog als voeding? Dan is het toch alleen het verplaatsen van het probleem? Op het ene moment meer vet door room op de lepel en later minder vette melk. Of wordt de afgeroomde melk weggegooid? Daar zou ik zelf wel moeite mee hebben.

(Ik room niet af oid. Overigens wel een dalende curve van +2,5 naar +1,5 maar dit is waarschijnlijk gewoon richting zijn eigen lijn, denk dat hij nog verder gaat dalen want wij zijn ook niet lang en wel vrij fijn gebouwd. Nul opmerkingen van het CB over de daling. Ik maak me ook geen zorgen).
  woensdag 2 maart 2016 @ 07:44:57 #104
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160360272
Er blijft dat toch alleen maar een flesje bijna water over? Ik denk dat je dat moet weggooien
pi_160360307
Wij mogen volgende week weer meten en wegen. Ben benieuwd. Hij zal nog wel aan de lichte kant zijn. Maar hij eet als een dijkwerkertje.
Hij is bijna 3 maanden
pi_160360557
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 07:44 schreef pinquit het volgende:
Er blijft dat toch alleen maar een flesje bijna water over? Ik denk dat je dat moet weggooien
Of in bad of iets mee maken (pannekoekjes bakken?) maar niet meer zo geven denk ik inderdaad..

En daar zeg je zoiets Mineola; ik ben zelf ook klein en man is ook niet echt heel lang en ik was als kind ook heel tenger.. Misschien maak ik me dus ook wel druk om niks. Kheb een vrolijke baby die alert en actief is, misschien moet ik daar maar meer vanuit gaan dan van zo'n curve..
pi_160360658
Ik wil niet wéér komen klagen maar 22:30-0:30-2:30-3:30-4:30-5 en sindsdien wakker. Ik word er niet goed van :( ik begin met borstvoeding, dan twee uur later weer wakker krijgt hij borst en fles. Dan proberen zonder iets weer in slaap maar meestal eindigt hij dan toch aan de borst tot het ochtend is en dan weer fles. Gisteren wel hier op ideeën gebracht, vanavond maar eens rijstebloem proberen in de laatste fles.

Ik vraag me af of hij overdag genoeg krijgt en dat dan 's nachts in wil halen. Hij krijgt borst en fles gecombineerd. Meestal dus eerst borst en daarna bieden we nog een flesje aan. Maar daar laat hij vaak veel van staan. Hij groeit wel prima verder.
pi_160360685
Ik vind je curve sowieso nog niet zorgwekkend Sillie. O is 2 maanden ouder en weegt 100 gram meer. En die is gestart op +2,5 ergens. En rond 4 maanden woog hij iets lichter dan die van jou nu en dat zagen ze hier absoluut nog niet als zorgwekkend. Nu overigens nog steeds niet omdat hij goed actief en alert is en zich ontwikkelt, maar iets meer vetjes mogen er wel weer aan. Maar ik maak me daar zelf ook niet zo druk over, ik vind zijn gedrag en ontwikkeling belangrijker dan zijn curve en gewicht. Zou alleen fijn zijn als hij wel iets aan zou komen ipv afvallen. Hier straks wegen, dus ik ben wel benieuwd. En voor de ogentest-herkansing want daar had hij vorige keer geen zin in.
pi_160360714
Is dat iets lokaals die ogentest? Hier hebben we dat helemaal niet gehad :?

Sterkte met de curves! Ik denk wel dat ik echt geluk heb dat ik gewoon thuis werk en bv kan geven, geen gedoe met kolven en flesjes enzo. En dus ook geen dips in gewicht... Enige nadeel is dat N. nu helemaal geen fles meer blieft en dat is lastig met oppassen.

En sterkte met de slechte nachten! :*
  woensdag 2 maart 2016 @ 08:50:46 #110
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160360759
Buhhh Estrys :{ wordt hij altijd huilend wakker? Kan hij nog ergens anders last van hebben dan honger?
Zou s avonds een badje iets zijn?
Hoe is zijn ontlasting?
  woensdag 2 maart 2016 @ 08:52:44 #111
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160360776
Huh zo jong al ogentest??!! Was hier pas als ze gaan praten enzo :+ ze moeten toch plaatjes benoemen, of zeggen waar de opening van het rondje zit?
pi_160360880
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 08:50 schreef pinquit het volgende:
Buhhh Estrys :{ wordt hij altijd huilend wakker? Kan hij nog ergens anders last van hebben dan honger?
Zou s avonds een badje iets zijn?
Hoe is zijn ontlasting?
Hij wordt niet huilend wakker. Hij wordt gewoon wakker en dan probeer ik speen, knuffel en alles wat ik kan doen zonder eten. Maar dan gaat hij toch huilen na tien minuten. En dan leg ik hem maar aan. Daarna slaapt hij weer. Maar dan krijgt hij om 0:30 een fles en borst dan slaapt hij nog maar 2 uur achter elkaar. Je zou verwachten dat ie dan langer kan.

Badje hebben we geprobeerd daar wordt ie niet eens moe van. Hij poept 1 keer per dag.
pi_160360885
Nee, niet zo'n ogentest :D daarvoor moet hij eerst weten wat de plaatjes überhaupt voorstellen... Gewoon een lampje volgen met z'n ogen
pi_160360902
Nou ja ik hoorde het A zeggen hoor vorige keer: 'fluitketel'. Kunnen die van jullie dat nog niet dan? ;)
pi_160360923
Die van mij kan alleen waterkoker zeggen
pi_160360944
Die van mij herkende de fluitketel op de plaatjes niet en zei 'waterkoker', moet ik me nu zorgen maken om haar ontwikkeling? :'(
pi_160360950
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 09:05 schreef FlyingFish het volgende:
Die van mij kan alleen waterkoker zeggen
Baaaah! Je steelt mijn grap. :'( :D
pi_160360959
Maar :* voor de pittige nachten Estrys. ;( Waren jullie nou ook al bij een osteopaat geweest met A.?
pi_160361024
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 09:09 schreef Selvaria het volgende:
Maar :* voor de pittige nachten Estrys. ;( Waren jullie nou ook al bij een osteopaat geweest met A.?
Nee, zou dat helpen?
Hij lijkt behalve van honger weinig last ergens van te hebben 's nachts. Wij daarentegen... :P
Toch maar aan de hapjes gaan beginnen denk ik. En rijstebloem vanavond maar door de fles. Misschien heeft hij dan 's nachts minder bij te trekken.

Het is toch echt een fluitketel hoor... jullie moeten iets aan de algemene ontwikkeling doen :P ;)
pi_160361074
Ik weet het niet Estrys, maar ik heb hier vaker gelezen over mensen die met slaapproblemen waar verder geen vinger op te leggen leek naar een osteopaat zijn geweest. In hoeverre dat ook succesverhalen zijn geweest weet ik niet.
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:02:05 #121
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160361611
Hier vannacht ook weer een nacht met 4 voedingen. En dat na een papfles om 22:15. Ik ga er toch maar meer eten en drinken in proberen te krijgen, we zitten bekant op meer voedingen 's nachts dan overdag...
pi_160361618
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 09:07 schreef Selvaria het volgende:
Die van mij herkende de fluitketel op de plaatjes niet en zei 'waterkoker', moet ik me nu zorgen maken om haar ontwikkeling? :'(
Wij hebben een quooker, M snapt straks helemaal niet dat gekookt water uit iets anders dan een kraan zou moeten komen :D
pi_160361688
Ik zit op de bank met een sneu kindje. Gisternacht was het ineens veel jammeren en hij voelde warm aan. Bleek 39 graden koorts te hebben. Met een pcm de nacht aardig doorgekomen, maar vanochtend nog 38,7, dus dan maar een dagje thuis blijven.

Het ene moment is hij vrolijk en het volgende jammert hij alles bij elkaar. :'( Veel knuffelen dan maar.
pi_160361760
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:14 schreef silliegirl het volgende:

Was bij ons ook, maar CB mevrouw zei dat dit typisch het patroon van een borstvoedingskindje is. Rond 4 maanden buigt de curve iets af. Als ik de stats van W. zie in een ander berichtje zie ik niet in dat je je heel veel zorgen moet maken.

Mijn W. begon onder -2, at zich naar de gemiddelde lijn en volgde deze lijn de eerste 3 maanden en buigt nu af naar de -1, daar waar zijn lengte is.
pi_160361779
- weg -
pi_160363153
@sillie: hier met 4 maanden ook een klein dipje. (64 cm bij 6315 gram). Belandde dus net onder de 0-lijn. Heb gewoon een vrij slanke baby, ik was zelf ook geen spekkie. (En dat trekt helemaal bij hoor als je later groot bent :P ). Ik heb besloten dat ik hem nog een keer weeg op het inloopspreekuur bij 5 maanden, en me dan pas zorgen ga maken. Ik doe echt mijn best, en jij ook. En zo te lezen zijn er meer met een dippie rond 4 maanden. Dus tja, het zal wel.

Hier de eerste hapjes achter de rug nu. Wortel en pastinaak zijn een grote hit, hij zit met uitgestrekte armpjes te kraaien, en laat de lepel niet meer los! En beledigd dat het na een paar hapjes klaar is...! (Meer durf ik nog niet te geven). Avocado vindt ie kokhals-goor. Maar volgens mijn vriend smaakt het naar gras, dus die vindt het niet gek. :P
Ik laat het nu even bij proeven, en vanaf 6 maanden gaan we ook wat experimenteren met Rapley.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160363465
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:27 schreef Minarosa het volgende:
Wat ik me afvraag over dat afromen; geef je dan de afgeroomde melk later alsnog als voeding? Dan is het toch alleen het verplaatsen van het probleem? Op het ene moment meer vet door room op de lepel en later minder vette melk. Of wordt de afgeroomde melk weggegooid? Daar zou ik zelf wel moeite mee hebben.

(Ik room niet af oid. Overigens wel een dalende curve van +2,5 naar +1,5 maar dit is waarschijnlijk gewoon richting zijn eigen lijn, denk dat hij nog verder gaat dalen want wij zijn ook niet lang en wel vrij fijn gebouwd. Nul opmerkingen van het CB over de daling. Ik maak me ook geen zorgen).
er blijft dat halfvolle melk over idd. Je kunt dat verwerken als je al zover bent met bijvoeding in bv pannenkoekjes.

Zelf room ik van 50 cc af. dan heb ik al genoeg theelepels. Vind het niet zo erg om het dan weg te gooien. Of ik gebruik het in het badje of om zijn huidje mee in te smeren.
Schudden voor gebruik
pi_160363498
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 08:38 schreef Estrys het volgende:
Ik wil niet wéér komen klagen maar 22:30-0:30-2:30-3:30-4:30-5 en sindsdien wakker. Ik word er niet goed van :( ik begin met borstvoeding, dan twee uur later weer wakker krijgt hij borst en fles. Dan proberen zonder iets weer in slaap maar meestal eindigt hij dan toch aan de borst tot het ochtend is en dan weer fles. Gisteren wel hier op ideeën gebracht, vanavond maar eens rijstebloem proberen in de laatste fles.

Ik vraag me af of hij overdag genoeg krijgt en dat dan 's nachts in wil halen. Hij krijgt borst en fles gecombineerd. Meestal dus eerst borst en daarna bieden we nog een flesje aan. Maar daar laat hij vaak veel van staan. Hij groeit wel prima verder.
heeft hij clustertijd later op de dag? want het lijkt erop dat hij dat dus om half vijf pakt....
Schudden voor gebruik
pi_160363530
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 09:01 schreef Estrys het volgende:

[..]

Hij wordt niet huilend wakker. Hij wordt gewoon wakker en dan probeer ik speen, knuffel en alles wat ik kan doen zonder eten. Maar dan gaat hij toch huilen na tien minuten. En dan leg ik hem maar aan. Daarna slaapt hij weer. Maar dan krijgt hij om 0:30 een fles en borst dan slaapt hij nog maar 2 uur achter elkaar. Je zou verwachten dat ie dan langer kan.

Badje hebben we geprobeerd daar wordt ie niet eens moe van. Hij poept 1 keer per dag.
waarom niet half slapend voeden en weer terug leggen?

2 uur is normaal hoor ^^,
Schudden voor gebruik
pi_160363560
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:06 schreef lunapuella het volgende:
Ik zit op de bank met een sneu kindje. Gisternacht was het ineens veel jammeren en hij voelde warm aan. Bleek 39 graden koorts te hebben. Met een pcm de nacht aardig doorgekomen, maar vanochtend nog 38,7, dus dan maar een dagje thuis blijven.

Het ene moment is hij vrolijk en het volgende jammert hij alles bij elkaar. :'( Veel knuffelen dan maar.
ah!! beterschap!
Schudden voor gebruik
pi_160363961
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:59 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

waarom niet half slapend voeden en weer terug leggen?

2 uur is normaal hoor ^^,
Dat doe ik. Die tijd van speentje, knuffeltje is hoogstens vijf minuten alvorens ik weer aanleg.
pi_160364210
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:57 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

heeft hij clustertijd later op de dag? want het lijkt erop dat hij dat dus om half vijf pakt....
Ik weet het niet. Ik voed hem in slaap savonds tussen 19 en 20. Voor de rest is het voeden echt een zooitje. Eerlijk gezegd heb ik geen idee meer van hoeveel, hoe vaak, hoelang. Ik ben gewoon op, leeg. M'n hoofd is op non actief gegaan om energie te sparen denk ik :(
pi_160364399
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:33 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Ik voed hem in slaap savonds tussen 19 en 20. Voor de rest is het voeden echt een zooitje. Eerlijk gezegd heb ik geen idee meer van hoeveel, hoe vaak, hoelang. Ik ben gewoon op, leeg. M'n hoofd is op non actief gegaan om energie te sparen denk ik :(
Super herkenbaar. Ik begin net weer een beetje op te leven wat dat betreft ;)
Ik had een art gelezen waardoor ik eigenlijk meer snapte van waarom hij zo vaak kan komen, clusteren en zulks en dat gaf eigenlijk wel wat rust samen met de co sleeper.
Dat ik eens a twee keer in de week even twee uur kan bijtanken in de ochtend met slaap is ook zoooooo fijn en nodig. Ik geef dan mijn meneer een por dat hij er mee uit moet en dat hij eerst maar een flesje moet maken met bv uit de koelkast (of in bed erbij stoppen als hij honger heeft en kan aanhappen) en ik echt moet slapen. Sinds we dat doen voel ik me stukken beter.
Misschien is dat ook een optie voor jou?

Ik leg hem overdag vaker aan en ga er samen met hem voor liggen met het slaapje rond 2 uur. Nou heb ik die luxe doordat ik thuis ben. Maar dan tut hij echt lang voor hij echt los kan laten en nog even lekker slaapt. Eerst deed hij dit dus s'nachts. Als ik hem dus eerder loskoppelde bleef hij komen om de 10 minuten of zo. Gillend gek werd ik er van! Dus lag ik rond drie uur wakker met een tuttend/drinkend/verdrietig kind.

Nu met de co sleeper scheelt het mij zoveel energie. Ik draai me om, plop mijn tiet eruit als hij die zelf nog niet heeft gevonden. schud mijn kussen dichterbij en op en val weer half in slaap.
Hij komt hier tussen de 1,5 a twee uur ondertussen.
(7 maanden oud nu)

[ Bericht 7% gewijzigd door Stippelrientje op 02-03-2016 12:47:58 ]
Schudden voor gebruik
pi_160364627
Het lijkt hier of tandjesgedoe even gestopt is. Je ziet tand nr 3,4 en 5 duidelijk zitten en kunnen elk moment doorbreken.. maar de rode wangen en geleislijmspuitpoepluiers (10 :') op een dag) zijn minder geworden.

Fijn... kunnen we weer even ademhalen en zijn billen verder genezen.
ik heb trouwens geen maizena gebruikt, maar bedacht me toen ik mijn eigen handen stond in te smeren met calendula emulsie dat het niet prikt en sneller helpt genezen. Dat hebben we een paar keer riant op de billen gesmeerd en dat werk super goed.
Schudden voor gebruik
pi_160364893
De extra fles van de afgelopen twee weken heeft geholpen *O* O is weer aan het aankomen! Eindelijk de 7 kilo die we twee maanden geleden al verwachtte!

SPOILER
pi_160365154
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:02 schreef FlyingFish het volgende:
De extra fles van de afgelopen twee weken heeft geholpen *O* O is weer aan het aankomen! Eindelijk de 7 kilo die we twee maanden geleden al verwachtte!

SPOILER
goed zo!
Schudden voor gebruik
pi_160365207
Die "profiel"foto FF! :D

Super fijn dat hij weer groeit! *O*
pi_160365264
*O* *O* *O* voor FF!

Wij mogen morgen weer. Ik ben benieuwd, ik heb niet de indruk dat meneer veel gegroeid is...
pi_160365378
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:41 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Super herkenbaar. Ik begin net weer een beetje op te leven wat dat betreft ;)
Ik had een art gelezen waardoor ik eigenlijk meer snapte van waarom hij zo vaak kan komen, clusteren en zulks en dat gaf eigenlijk wel wat rust samen met de co sleeper.
Dat ik eens a twee keer in de week even twee uur kan bijtanken in de ochtend met slaap is ook zoooooo fijn en nodig. Ik geef dan mijn meneer een por dat hij er mee uit moet en dat hij eerst maar een flesje moet maken met bv uit de koelkast (of in bed erbij stoppen als hij honger heeft en kan aanhappen) en ik echt moet slapen. Sinds we dat doen voel ik me stukken beter.
Misschien is dat ook een optie voor jou?

Ik leg hem overdag vaker aan en ga er samen met hem voor liggen met het slaapje rond 2 uur. Nou heb ik die luxe doordat ik thuis ben. Maar dan tut hij echt lang voor hij echt los kan laten en nog even lekker slaapt. Eerst deed hij dit dus s'nachts. Als ik hem dus eerder loskoppelde bleef hij komen om de 10 minuten of zo. Gillend gek werd ik er van! Dus lag ik rond drie uur wakker met een tuttend/drinkend/verdrietig kind.

Nu met de co sleeper scheelt het mij zoveel energie. Ik draai me om, plop mijn tiet eruit als hij die zelf nog niet heeft gevonden. schud mijn kussen dichterbij en op en val weer half in slaap.
Hij komt hier tussen de 1,5 a twee uur ondertussen.
(7 maanden oud nu)
Ik heb ook een cosleeper en ik stoot mijn man ook aan. Maar ik krijg de gebroken nachten slecht gecombineerd met de rest van het gezin. Overdag clusteren kan alleen op dinsdag en donderdag. De rest van de dagen breken ze de tent af namelijk.

Ik trek het gewoon slecht. Ik ben moe, heb een kort lontje en het trekt een enorme wisselwerking op ons gezin :'(

[ Bericht 4% gewijzigd door Estrys op 02-03-2016 13:32:07 ]
pi_160365596
O. op weg naar spekkies! *O*
pi_160366039
Ah jakkes, wat een klaagzang weer van mij. Ik haal even diep adem. Rug recht, schouders laag en hoofd omhoog. Ik ga komend weekend eens lekker tijd voor mezelf nemen :Y komt heus goed allemaal.

O *O* lekker aan het groeien. Fijn FF :)
pi_160366168
Wat goed van O.! *O* En die foto. _O-

Dit haar hč, komt dat ooit nog goed? :')
SPOILER
pi_160366393
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:56 schreef Selvaria het volgende:

SPOILER
Aah O+

Ik vraag me af of het met mijn haar ooit weer goedkomt. De bevalling is ruim acht maanden geleden, kan het alsjeblieft stoppen met uitvallen?! En ook weer aangroeien graag. Ondanks een goede knipbeurt zit het al weken raar :{
pi_160366677
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:56 schreef Selvaria het volgende:

SPOILER
Aaah pluisje O+

Ja hoor komt goed. Moet je bij ons zien drie jaar later O+

SPOILER
Met mijn eigen haar komt het vast ook wel goed maar die uitgevallen haren overal :6
pi_160367551
L.'s haar begint in haar ogen te hangen. Ik overweeg met 8 maanden dus al knipjes of een kappertje.:P L. Vindt d'r haren kammen trouwens zo'n beetje het meest ontspannende ever. Ik kijk niet uit naar toekomstige klitten. :P

En Sel, komt goed, wordt vanzelf zwaar en gaat hangen. Wat een uberschattige foto trouwens!

Spekkies voor O. Yay!

:* voor Estrys

Mijn haar valt niet meer uit. Ik heb een shitload aan baby haartjes waar ik niks mee kan.
pi_160367632
Haar? Hoezo? :+ Hier een beetje hetzelfde als bij Selvaria, al staat het niet omhoog. Heb de laatste weken wel het idee dat het langer wordt. Maar mijn krullen krijgt ze denk ik niet ;(
pi_160369577
W. krijgt ook weer haar, maar bij hem ligt het plat op zn hoofd. Ik hoop dat het nog een beetje gaat springen want dit is saai.
En mijn haar wil ik het niet eens over hebben, want ik heb het idee dat er meer van rondslingert in huis dan dat er op m'n hoofd zit.

Iets heel anders: Hoe lang duurt dat manflu-ding? Ik ben het nu al zat }:| . Nu heb ik naast een baby ook een vent die verzorgd moet worden, want hij is zielig. Let wel; hij vindt zichzelf vooral heel zielig.
En dan ook nog verzoeknummers indienen he. "Wil je champignonsoep voor me maken? Want daar knap ik altijd zo van op! Maar als je niet wil is het niet erg hoor, dan vraag ik het wel even aan m'n moeder". :') :{
* * champignons snijden gaat
pi_160369618
Estrys pff ik word al moe als ik je berichtjes lees - niet omdat je zeurt maar omdat het me gewoon oprecht heel, heel vermoeiend lijkt zo voor je. Ik hoop dat er snel verbetering in komt.. :*.

Verder zag ik weer hele leuke foto's voorbij komen O+. Lopen jullie ook de hele dag met je telefoon in de aanslag? Wordt dat nog minder of blijft het zo? Haha :D Ik heb serieus een 64GB telefoon genomen met goede camera laatst + extra cloud storage, uit voorzorg. I needz it :').

Ik heb nu echt eindelijk, eindelijk het gevoel dat we een beetje een ritme hebben gevonden met mini. Borstvoeding was ineens helemaal afgelopen ( :{ ! Enerzijds blij, anderzijds vond ik het wel heel snel afgelopen ineens ;() en dat zorgt bij mij voor meer energie. Mini is over op andere voeding waar ze minder krampjes van krijgt en daar doet ze het super op, weinig spugen en nu nog maar 5 voedingen, om de 4 uur en vannacht heeft ze voor het eerst 6 uur achtereen geslapen en dat heet dus doorslapen :o. Kortom meer rust en regelmaat hier. For now... :+.

Verder is ze supersupercute O+. En dan moet ik over 2 weken weer werken -O-. Net als het leuk begint te worden.. nah.

Owja klacht: ben nog maar net gestopt met borstvoeding en dan nu alweer ongesteld geworden :r. Had dat niet iets langer weg kunnen blijven :(. Ca. 14 weken na de bevalling.. hoe snel was dat bij jullie weer? :{
pi_160369832
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:22 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik heb ook een cosleeper en ik stoot mijn man ook aan. Maar ik krijg de gebroken nachten slecht gecombineerd met de rest van het gezin. Overdag clusteren kan alleen op dinsdag en donderdag. De rest van de dagen breken ze de tent af namelijk.

Ik trek het gewoon slecht. Ik ben moe, heb een kort lontje en het trekt een enorme wisselwerking op ons gezin :'(
Wat enorm vervelend dat je je zo voelt! :*

Ik heb de luxe van een kindje (dan kan de rest alleen maar afgebroken worden door de katten en die jop ik dan buiten ;) )

Dan kan ik je ook niet echt van "goede raad" voorzien. Enkel misschien dat er wat meer voeden via gekolft > fles door een ander gedaan kan worden en jij even een time out voor jezelf kunt nemen door in bad of een lange douche beurt of proberen te tukken... of wat dan ook voor je werkt.

Hang in there! :*
Schudden voor gebruik
pi_160369861
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 14:05 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Aah O+

Ik vraag me af of het met mijn haar ooit weer goedkomt. De bevalling is ruim acht maanden geleden, kan het alsjeblieft stoppen met uitvallen?! En ook weer aangroeien graag. Ondanks een goede knipbeurt zit het al weken raar :{
dit! Daarom knip ik het niet.. Het is ook dunner dan voorheen en ik heb gek baby piekhaar tussen mijn lange lokken. Ik ben ook ineens grijs en wit aan het worden O.o

*scared*
Schudden voor gebruik
pi_160369896
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:23 schreef silliegirl het volgende:
W. krijgt ook weer haar, maar bij hem ligt het plat op zn hoofd. Ik hoop dat het nog een beetje gaat springen want dit is saai.
En mijn haar wil ik het niet eens over hebben, want ik heb het idee dat er meer van rondslingert in huis dan dat er op m'n hoofd zit.

Iets heel anders: Hoe lang duurt dat manflu-ding? Ik ben het nu al zat }:| . Nu heb ik naast een baby ook een vent die verzorgd moet worden, want hij is zielig. Let wel; hij vindt zichzelf vooral heel zielig.
En dan ook nog verzoeknummers indienen he. "Wil je champignonsoep voor me maken? Want daar knap ik altijd zo van op! Maar als je niet wil is het niet erg hoor, dan vraag ik het wel even aan m'n moeder". :') :{
* * champignons snijden gaat
Oh hier de kippenvariant! :D

maar mannen die ziek zijn dan vergaat de wereld :')
Schudden voor gebruik
pi_160369930
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:24 schreef hetzusjevan het volgende:
Estrys pff ik word al moe als ik je berichtjes lees - niet omdat je zeurt maar omdat het me gewoon oprecht heel, heel vermoeiend lijkt zo voor je. Ik hoop dat er snel verbetering in komt.. :*.

Verder zag ik weer hele leuke foto's voorbij komen O+. Lopen jullie ook de hele dag met je telefoon in de aanslag? Wordt dat nog minder of blijft het zo? Haha :D Ik heb serieus een 64GB telefoon genomen met goede camera laatst + extra cloud storage, uit voorzorg. I needz it :').

Ik heb nu echt eindelijk, eindelijk het gevoel dat we een beetje een ritme hebben gevonden met mini. Borstvoeding was ineens helemaal afgelopen ( :{ ! Enerzijds blij, anderzijds vond ik het wel heel snel afgelopen ineens ;() en dat zorgt bij mij voor meer energie. Mini is over op andere voeding waar ze minder krampjes van krijgt en daar doet ze het super op, weinig spugen en nu nog maar 5 voedingen, om de 4 uur en vannacht heeft ze voor het eerst 6 uur achtereen geslapen en dat heet dus doorslapen :o. Kortom meer rust en regelmaat hier. For now... :+.

Verder is ze supersupercute O+. En dan moet ik over 2 weken weer werken -O-. Net als het leuk begint te worden.. nah.

Owja klacht: ben nog maar net gestopt met borstvoeding en dan nu alweer ongesteld geworden :r. Had dat niet iets langer weg kunnen blijven :(. Ca. 14 weken na de bevalling.. hoe snel was dat bij jullie weer? :{
Op een soort van vloeien/bloeding na niet :D (Maar heb ook weer een spiraal laten plaatsen en hoop dat ook de komende jaren niet te worden)

Maar wat klinkt je gevonden ritme fijn zeg!
Schudden voor gebruik
pi_160370061
Ik bedacht dat hij het misschien wel koud heeft. Hij heeft altijd een heel koud hoofd 's nachts. Zijn lijf is wel gewoon warm maar zijn hoofd voelt koud. Hij heeft ook geen haar natuurlijk :P en het tocht een beetje bij het hoofdeinde (ik lig er zelf ook daarom weet ik dat) dat is namelijk vlakbij het raam. Vannacht eens proberen het warmer te krijgen. of andersom in zn bed ofzo. Weg van het raam. Ge wit oit noit nie zeggen wij dan ;)

of toch naar zijn eigen kamer :{w

[ Bericht 5% gewijzigd door Estrys op 02-03-2016 16:55:46 ]
pi_160370168
Bwuh, onrustig slapen was dus niet 'gewoon' dromen... :{w gisteren viel ze in eerste instantie hartstikke makkelijk in slaap (net als altijd), maar tussen 21-23.45u heeft ze alleen maar gehuild tenzij we dr heen een weer wiegden ;(

Eerst schrok ik me al kapot omdat dr gezichtje helemaal onder het bloed zat :o maar dat was dus omdat ze een eczeem plekje open gekrabd had :'(

En daarna dus constant huilen zodra we dr weglegden. Uiteindelijk maar tussen ons in gelegd, maar ook yoen werd ze nog elk uur wakker, gilde 1x en sliep weer verder :?

Wat zijn ook alweer tekenen van oorontsteking? ;(
pi_160370648
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:44 schreef Estrys het volgende:
Ik bedacht dat hij het misschien wel koud heeft. Hij heeft altijd een heel koud hoofd 's nachts. Zijn lijf is wel gewoon warm maar zijn hoofd voelt koud. Hij heeft ook geen haar natuurlijk :P en het tocht een beetje bij het hoofdeinde (ik lig er zelf ook daarom weet ik dat) dat is namelijk vlakbij het raam. Vannacht eens proberen het warmer te krijgen. of andersom in zn bed ofzo. Weg van het raam. Ge wit oit noit nie zeggen wij dan ;)

Eigen kamer is hier net zo kut.

Slapen is hier ook al 10 maanden drama. DRAMA zelfs. Hij slaapt., wordt na een uur weer wakker en gaat niet verder slapen zonder borst. Slaapt weer een uur- wil weer borst- slaapt weer.

Tegenwoordig krijg ik hem al niet eens meer naar zijn eigen bed geschoven zonder dat het alarm weer afgaat. Aan mijn man heb ik helaas geen hol. Die werkt namelijk en is ook moe. :') :') :') :{ ;( :'( :o :{w

Overdag slaapt hij ook amper. En heb ik hem eindelijk in slaap, is wegleggen amper mogelijk zonder dat hij weer wakker wordt.. Hij sliep rond 12. Eindelijk.. Maar ik legde hem in bed en hij werd weer wakker.. Nu slaapt hij op mijn rug. Ik wist het ook niet meer. Ik ben kapot. Ik ben doodmoe en ik weet geen oplossing.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_160370787
quote:

Je weet het idd nooit. Wij hannessen ook wat hoor .. met slaapzak, zonder, met een extra deken, raam op een kier, alles potdicht,,,

dat veranderlijke weer dan ook ! :(
Schudden voor gebruik
pi_160370790
Balen zeg Vlindur. Ik dacht dat jij wilde stoppen met de borstvoeding hierdoor?

Het is hier nog maar een maand kut. Daarvoor was het prima met 1 keer per nacht. Maar dat is misschien nog wel erger. :{

Overdag is het redelijk, verschilt nogal. Had ik hem net in slaap vandaag na lang proberen. Gaat de bel...ennnn weer wakker. "goedemiddag mevrouw, ik ben blabla van de Hartstichting.." Nou heb ik niks tegen de Hartstichting maar was duidelijk even een geval, wrong time, wrong place. Ik heb NEE gezegd nog voordat hij zijn verhaal begon en de deur voor zijn neus dichtgesmeten :( Hij was de tweede alweer vandaag. Ik heb nu zo'n sticker in bestelling staan, lijkt me het beste voor iedereen. Voordat er gewonden vallen. :P
pi_160370805
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:48 schreef twist02 het volgende:
Bwuh, onrustig slapen was dus niet 'gewoon' dromen... :{w gisteren viel ze in eerste instantie hartstikke makkelijk in slaap (net als altijd), maar tussen 21-23.45u heeft ze alleen maar gehuild tenzij we dr heen een weer wiegden ;(

Eerst schrok ik me al kapot omdat dr gezichtje helemaal onder het bloed zat :o maar dat was dus omdat ze een eczeem plekje open gekrabd had :'(

En daarna dus constant huilen zodra we dr weglegden. Uiteindelijk maar tussen ons in gelegd, maar ook yoen werd ze nog elk uur wakker, gilde 1x en sliep weer verder :?

Wat zijn ook alweer tekenen van oorontsteking? ;(
misschien is tussentijds smeren en vethouden van de kriebel plekken ook iets?
Schudden voor gebruik
pi_160370834
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:06 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Eigen kamer is hier net zo kut.

Slapen is hier ook al 10 maanden drama. DRAMA zelfs. Hij slaapt., wordt na een uur weer wakker en gaat niet verder slapen zonder borst. Slaapt weer een uur- wil weer borst- slaapt weer.

Tegenwoordig krijg ik hem al niet eens meer naar zijn eigen bed geschoven zonder dat het alarm weer afgaat. Aan mijn man heb ik helaas geen hol. Die werkt namelijk en is ook moe. :') :') :') :{ ;( :'( :o :{w

Overdag slaapt hij ook amper. En heb ik hem eindelijk in slaap, is wegleggen amper mogelijk zonder dat hij weer wakker wordt.. Hij sliep rond 12. Eindelijk.. Maar ik legde hem in bed en hij werd weer wakker.. Nu slaapt hij op mijn rug. Ik wist het ook niet meer. Ik ben kapot. Ik ben doodmoe en ik weet geen oplossing.
en ligvoeden, niet meer verplaatsen een optie?

Ruk zeg!

Ik heb het maar te doen met iedereen die van vermoeidheid zo uit elkaar valt....
Schudden voor gebruik
pi_160370848
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:14 schreef Estrys het volgende:

Het is hier nog maar een maand kut. Daarvoor was het prima met 1 keer per nacht. Maar dat is misschien nog wel erger. :{

Overdag is het redelijk, verschilt nogal. Had ik hem net in slaap vandaag na lang proberen. Gaat de bel...ennnn weer wakker. "goedemiddag mevrouw, ik ben blabla van de Hartstichting.." Nou heb ik niks tegen de Hartstichting maar was duidelijk even een geval, wrong time, wrong place. Ik heb NEE gezegd nog voordat hij zijn verhaal begon en de deur voor zijn neus dichtgesmeten :( Hij was de tweede alweer vandaag. Ik heb nu zo'n sticker in bestelling staan, lijkt me het beste voor iedereen. Voordat er gewonden vallen. :P
Ja klopt, zodat hij dan ook een fles kon geven en ik kon slapen. Maar hij verdomd het om zn nest uit te komen en zat ik alsnog te kloten met de fles. Als ik het dan toch alleen moet doen dan geef ik wel de borst :{w
pi_160370863
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:14 schreef Estrys het volgende:

Bij ons doet de deurbel het niet! Heerrrrrlijk.....

Onze hond is ook ineens mega oud aan het worden en die merkt soms niet eens op dat er iemand aan de deur staat ^^,
Schudden voor gebruik
pi_160370869
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:16 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

en ligvoeden, niet meer verplaatsen een optie?

Ruk zeg!

Ik heb het maar te doen met iedereen die van vermoeidheid zo uit elkaar valt....
Nee, ik kan er niet bij als hij in zijn deel blijft ;) Dus ik schuif hem aan hij drinkt en normaal schoof ik hem weer terug. Maar nu liggen we dus naast elkaar en gelukkig gaat het goed
pi_160370887
Haaruitval is hier gestopt. Nu heb ik dus ook babydonsjes en net als Stippel :'( grijs :'( haar erbij gekregen.

Wat ontzettend zwaar voor jullie met de slechts slapers. En Estrys wmb gewoon spuien hier hoor :*

Ik was vandaag thuis met M. Toch wel raar om ineens op woensdag vrij te zijn. We gingen net dus gezellig wandelen. Zonnetje scheen, strakblauwe lucht, volgens buienradar bleef het wel even zo. Ik dacht nog 'zal ik de regenhoes meenemen? Nah, blijft toch droog.' Gaat het uiteraad ineens keihard regenen terwijl ik midden op een dijk loop zonder mogelijkheid tot schuilen :X Arme M. ook helemaal over d'r toeren. Staan we eindelijk weer binnen, is het uiteraard weer droog. Echt he, ik ga nog eens wandelen :')

Verder ben ik helemaal de kluts kwijt qua ritme (haha) en dutjes overdag hier. Ik denk dat we in een overgang zitten van 3 naar 2 dutjes ofzo.
pi_160370899
Was schuin in bed niet de oplossing Vlindur? :o

:* voor de mama's met kindjes die niet slapen, wat klinkt dat hels zeg..
pi_160370924
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:20 schreef Cassandra87 het volgende:
Was schuin in bed niet de oplossing Vlindur? :o

:* voor de mama's met kindjes die niet slapen, wat klinkt dat hels zeg..
ja. 1 nacht *O*

:')
pi_160370930
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:17 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ja klopt, zodat hij dan ook een fles kon geven en ik kon slapen. Maar hij verdomd het om zn nest uit te komen en zat ik alsnog te kloten met de fles. Als ik het dan toch alleen moet doen dan geef ik wel de borst :{w
Lijkt me ook minder getob.
Je bed uit met huilend kind. Flesje vullen met poeder, 1, 2,3, stil maar!, 6 , crap iets ging mis..... opnieuw :D En dan nog de temp regelen...
Te hard schudden dus veel lucht erin en dan vast en zeker krampjes en boeren die dwars zitten.

Ik vond dat overdag al zo een gehannes met mijn neefje die hier toendertijd zoveel kwam.

Maar ik kan mij voorstellen dat je wel naar een oplossing zoekt. Wil je man er ook niet een keer uit om iets wat verlichting te geven? Misschien een soort testrun proberen om te kijken hoe dat met een flesje gaat. (Met bv dan in dit geval)
Schudden voor gebruik
pi_160370968
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:21 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Lijkt me ook minder getob.
Je bed uit met huilend kind. Flesje vullen met poeder, 1, 2,3, stil maar!, 6 , crap iets ging mis..... opnieuw :D En dan nog de temp regelen...
Te hard schudden dus veel lucht erin en dan vast en zeker krampjes en boeren die dwars zitten.

Ik vond dat overdag al zo een gehannes met mijn neefje die hier toendertijd zoveel kwam.

Maar ik kan mij voorstellen dat je wel naar een oplossing zoekt. Wil je man er ook niet een keer uit om iets wat verlichting te geven? Misschien een soort testrun proberen om te kijken hoe dat met een flesje gaat. (Met bv dan in dit geval)
Nope :N
pi_160370972
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:18 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Nee, ik kan er niet bij als hij in zijn deel blijft ;) Dus ik schuif hem aan hij drinkt en normaal schoof ik hem weer terug. Maar nu liggen we dus naast elkaar en gelukkig gaat het goed
Ik lig met mijn bovenlijf wel eens in de co sleeper. sleur mijn kussen dan mee om niet tegen het hoofdbord te knallen. Of ik leg wurm weg op het matras randje, dan is die afstand niet zo groot en kan ik makkelijk terug rollen erna.

Ik weet niet wat voor sleeper je hebt? :D
Schudden voor gebruik
pi_160371005
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:23 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ik lig met mijn bovenlijf wel eens in de co sleeper. sleur mijn kussen dan mee om niet tegen het hoofdbord te knallen. Of ik leg wurm weg op het matras randje, dan is die afstand niet zo groot en kan ik makkelijk terug rollen erna.

Ik weet niet wat voor sleeper je hebt? :D
Gewoon een ledikant op hoogte, maar ik krijg me er niet fatsoenlijk bij en dan ook nog met borsten op goede hoogte :D
pi_160371033
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:19 schreef kazy het volgende:
Haaruitval is hier gestopt. Nu heb ik dus ook babydonsjes en net als Stippel :'( grijs :'( haar erbij gekregen.

Wat ontzettend zwaar voor jullie met de slechts slapers. En Estrys wmb gewoon spuien hier hoor :*

Ik was vandaag thuis met M. Toch wel raar om ineens op woensdag vrij te zijn. We gingen net dus gezellig wandelen. Zonnetje scheen, strakblauwe lucht, volgens buienradar bleef het wel even zo. Ik dacht nog 'zal ik de regenhoes meenemen? Nah, blijft toch droog.' Gaat het uiteraad ineens keihard regenen terwijl ik midden op een dijk loop zonder mogelijkheid tot schuilen :X Arme M. ook helemaal over d'r toeren. Staan we eindelijk weer binnen, is het uiteraard weer droog. Echt he, ik ga nog eens wandelen :')

Verder ben ik helemaal de kluts kwijt qua ritme (haha) en dutjes overdag hier. Ik denk dat we in een overgang zitten van 3 naar 2 dutjes ofzo.
ruk van het grijze haar!!!!! bleght!!!

Zwembadbuggy! :D Arm ding! En koud ook! Heb je een tasje onderaan je wagenstel waar je hem in kan frotten? Dat is hier het geval.
Schudden voor gebruik
pi_160371051
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:22 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Nope :N
STOM(merd) die man van jou!
De mijne snurkt er allemaal knoerdhard doorheen. Tegen de tijd dat ik die wakker heb, is een voeding en of verschoning al gedaan :D
Schudden voor gebruik
pi_160371062
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:24 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Gewoon een ledikant op hoogte, maar ik krijg me er niet fatsoenlijk bij en dan ook nog met borsten op goede hoogte :D
Net yoga af en toe... :D
Schudden voor gebruik
pi_160371132
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:17 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ow nee dan heb je er niks aan.

De mijne springt uit bed als ik vraag om een fles. Misschien is het ook wel puur uit angst voor mij, want ik verander in een soort monster 's nachts geloof ik :')

Hij staat ook altijd om vijf uur op als A dan niet meer wil slapen, zodat ik nog even kan slapen, hij smeert dan ook brood voor de kinderen en brengt de middelste naar de gastouder en de oudste naar school (hell hij gaat ook nog mee groepslezen op school op dinsdag). Wat dat betreft is hij wel mijn held :Y
pi_160371143
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:26 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

STOM(merd) die man van jou!
De mijne snurkt er allemaal knoerdhard doorheen. Tegen de tijd dat ik die wakker heb, is een voeding en of verschoning al gedaan :D
Verschoningen hoeven gelukkig al maanden niet meer, maar inderdaad. Als ik het alleen doe ben ik sneller klaar en is er ook geen gezeur bij :')
pi_160371151
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:29 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ow nee dan heb je er niks aan.

De mijne springt uit bed als ik vraag om een fles. Misschien is het ook wel puur uit angst voor mij, want ik verander in een soort monster 's nachts geloof ik :')

Hij staat ook altijd om vijf uur op als A dan niet meer wil slapen, zodat ik nog even kan slapen, hij smeert dan ook brood voor de kinderen en brengt de middelste naar de gastouder en de oudste naar school (hell hij gaat ook nog mee groepslezen op school op dinsdag). Wat dat betreft is hij wel mijn held :Y
Wat klinkt dat heerlijk O+
pi_160371162
.

[ Bericht 93% gewijzigd door Vlinder op 02-03-2016 17:40:58 ]
pi_160371253
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:30 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Wat klinkt dat heerlijk O+
Hij doet het gewoon redelijk op weinig slaap. Beter dan ik. Ik kan er niet tegen. Hij kan dan weer niet een hele dag alleen met de kinderen, dat vindt hij te druk. Zo hebben we allemaal wat.

Ik kan wel zeggen dat het beter wordt. Maar ja ik geloof het zelf ook even niet. :')

rest me niks anders dan :*
pi_160371315
Vlindur, ik geef vast geen heel geliefd advies nu, maar kun je niet een keer een nacht uit beeld? Elders slapen en je man het laten regelen? Als je er niet bent heb je goed kans dat hij minder wil drinken (want geen borst) en nu lijk je een beetje vast te zitten in een patroon. Dat doorbreken kan helpen..
pi_160371451
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:33 schreef Estrys het volgende:

[..]

Hij doet het gewoon redelijk op weinig slaap. Beter dan ik. Ik kan er niet tegen. Hij kan dan weer niet een hele dag alleen met de kinderen, dat vindt hij te druk. Zo hebben we allemaal wat.

Ik kan wel zeggen dat het beter wordt. Maar ja ik geloof het zelf ook even niet. :')

rest me niks anders dan :*
Ik weet dat het beter wordt. Dat is het voordeel van nog 2 kinderen inderdaad. maar nu is het gewoon hart.stikke.kut.

Ik kan best een nachtje met weinig slaap. Maar nu met 10 maanden chronisch slaaptekort en een man die loopt te janken dat hij zo moe is breekt mij nu op..

quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:37 schreef silliegirl het volgende:
Vlindur, ik geef vast geen heel geliefd advies nu, maar kun je niet een keer een nacht uit beeld? Elders slapen en je man het laten regelen? Als je er niet bent heb je goed kans dat hij minder wil drinken (want geen borst) en nu lijk je een beetje vast te zitten in een patroon. Dat doorbreken kan helpen..
Ik zou het graag willen, maar daar gaat hij toch niet mee akkoord. Nu niet iig. We moeten eerst maar eens een goed gesprek hebben. Anders komt het niet goed. -O-
pi_160371458
Vlindur :* ik weet verder even niets te zeggen.. Hopelijk denkt H zometeen, niet slapen is voor baby's, wel slapen is voor (bijna) dreumesen
Hoe gaat het met de andere twee, vragen die overdag ook zoveel energie? Kun je ze niet een keer uitbesteden dat je kan bijtanken?

En het meeste is te winnen bij je man denk ik inderdaad.. -O- mijn man is veel weg maar als ik wat vraag doet hij het wel, ook al is het midden in de nacht met een verdrietige baby lopen..
pi_160371527
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Vlindur :* ik weet verder even niets te zeggen.. Hopelijk denkt H zometeen, niet slapen is voor baby's, wel slapen is voor (bijna) dreumesen
Hoe gaat het met de andere twee, vragen die overdag ook zoveel energie? Kun je ze niet een keer uitbesteden dat je kan bijtanken?
Ik kan ze niet tegelijk kwijt. J is maandag bij mn ouders wezen logeren en R gaat vrijdag. Morgen gaan we naar een luchtkussenfestijn dus dan zijn we weer mooi onder de pannen. En het gaat verder prima. Meestal. Tot ze ruzie krijgen :') Maar het gaat steeds beter met die 2, dat is echt fijn. En ovderdag bijslapen is geen optie. H slaapt niet of op de meest onhandige tijden. Rond ophaaltijden uiteraard *O*
pi_160371671
Nou ja. Genoeg geklaagd.

Ik kom ook binnenvallen zonder netjes bij te hebben gelezen en of te hebben geageerd :@

Verder issie hartstikke tof hoor. Loopt al achter een loopding aan sinds deze week :o O+ Hij heeft haast en geen tijd om te slapen of goed te drinken dus..
pi_160371690
o zo herkenbaar Vlindur. Zo killing dat slaaptekort. En dan nog drie :( kinderen rond hebben lopen naast je baby. :P
pi_160371714
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:53 schreef Estrys het volgende:
o zo herkenbaar Vlindur. Zo killing dat slaaptekort. En dan nog drie :( kinderen rond hebben lopen naast je baby. :P
Nou dat ja :D

Tijd om eten te koken.
:W
pi_160372664
:* voor iedereen met slaapgebrek en babytjes die veel moeten huilen of een geheel eigen ritme aanhouden. Lijkt me zo ontzettend zwaar om dat vol te moeten houden. Ik doe gewoon nog een keer kus :*

Mijn baby is te groot voor haar leeftijd.. Ze past allerlei dingen niet meer, maar is in ontwikkeling nog te jong voor de opvolgstap. Kinderwagenbak, badje, maxi cosi (eigenlijk tijdens t slapen nog newborn insert nodig, nu doen we maar 'n spuugdoekje naast haar hoofd tegen 't ergste wiebelen) Best lastig..
pi_160373277
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:41 schreef Bloesem. het volgende:
Mijn baby is te groot voor haar leeftijd.. Ze past allerlei dingen niet meer, maar is in ontwikkeling nog te jong voor de opvolgstap. Kinderwagenbak, badje, maxi cosi (eigenlijk tijdens t slapen nog newborn insert nodig, nu doen we maar 'n spuugdoekje naast haar hoofd tegen 't ergste wiebelen) Best lastig..
Herkenbaar. :') Slofjes zonder stevige zool vinden was ook zoiets...
pi_160374143
Jongens, tips voor een moederschip. Sparta of Batavus? En wat was ookalweer een goed zitje?
  woensdag 2 maart 2016 @ 19:47:29 #188
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_160374261
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:43 schreef Krisvc het volgende:
Jongens, tips voor een moederschip. Sparta of Batavus? En wat was ookalweer een goed zitje?
Gazelle Bloom met een Yepp zitje :Y
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  woensdag 2 maart 2016 @ 19:50:42 #189
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160374358
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:10 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Herkenbaar. :') Slofjes zonder stevige zool vinden was ook zoiets...
Nu je het over slofjes hebt, waar zijn nou die prachtslofjes van Ketel van? :D
  woensdag 2 maart 2016 @ 19:51:32 #190
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160374382
Pfff Alex is echt een rouwdouwer. Schrijf je dat zo? Ziet er maf uit :')
Maargoed, overal doorheen willen :') Hij gaat geloof ik Frits van Cho achterna :P
  woensdag 2 maart 2016 @ 19:51:55 #191
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160374393
Rauwdouwer. Rauwdauwer. Mnah
  woensdag 2 maart 2016 @ 20:00:49 #192
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160374670
quote:
Azor! Bij Beer fietsen in de Weimarstraat. Die fiets kun je helemaal zelf samenstellen.
Koop in elk geval geen Cortina.
  woensdag 2 maart 2016 @ 20:04:56 #193
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160374798
Wat is er met de Cortina dan? :o Ik heb nu een transportfiets maar wil tzt wel een echt moederschip en ben helemaal verliefd op de Roots O+
  woensdag 2 maart 2016 @ 20:07:11 #194
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160374875
Oh en damn, Vlindur en Estrys, dat klinkt behoorlijk zwaar ja :X

Ik ben nu 's avonds ook helemaal kapot, maar dat komt dan niet door mn baby maar door de immer kletsende en opstandige / explosieve peuter :') En die klote keizersneewond die ervoor zorgt dat we aan huis gebonden zijn :'( Ik wil de deur uit mensen!!!
  woensdag 2 maart 2016 @ 20:18:19 #195
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160375273
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 20:04 schreef LadyBlack het volgende:
Wat is er met de Cortina dan? :o Ik heb nu een transportfiets maar wil tzt wel een echt moederschip en ben helemaal verliefd op de Roots O+
Worden snel roestig, snel rammelig. Geen eigen fabrikaat. Wel kwaliteitsonderdelen hoor, geen Chinese troep. Heb van meerdere mensen gehoord dat ze niet tevreden waren over Cortina, terwijl het niet echt een goedkope fiets is. De winkel waar ik m'n Azor heb gekocht, had ze uit hun assortiment gehaald wegens de vele klachten.
  woensdag 2 maart 2016 @ 20:20:27 #196
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160375341
Ik heb geen moederfiets, want ik kocht mijn fiets 3 maanden voor ik zwanger werd. Ik wilde ook geen moederfiets, maar ik heb wel met een aantal dingen rekening gehouden. Geveerde voorvork, extra stevige standaard en een extra stevige bagagedrager.
pi_160375520
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:50 schreef pinquit het volgende:

[..]

Nu je het over slofjes hebt, waar zijn nou die prachtslofjes van Ketel van? :D
Baby Paws! Modelletje Wrapz, vertelt Google mij. :')
pi_160375585
Ik heb een Gazelle Bloom met Bobike zitjes overgenomen, echt een mooi ding. ^O^ Met testen moeten we alleen nog even wachten tot N. zelf gaat zitten. Als ze nu niet zo druk was met staan de hele dag.. :+
pi_160375635
Boh Vlindur al 10 maanden zo.. :o :X.

quote:
:* voor iedereen met slaapgebrek en babytjes die veel moeten huilen of een geheel eigen ritme aanhouden. Lijkt me zo ontzettend zwaar om dat vol te moeten houden. Ik doe gewoon nog een keer kus :*

Ohh dat lijkt me ook lastig idd.. trouwens je wordt nog bedankt :P.. je had in het bv topic een hele tijd terug gepost dat je een mooi sieraad mocht uitkiezen waarin moedermelk verwerkt wordt en toen ben ik uit nieuwsgierigheid gaan googlen (had er nog nooit van gehoord nml) en nu heb ik een ring gezien, die natuurlijk kneiterduur is.. sindsdien kan ik die niet uit m'n hoofd zetten :P. Heb jij al iets uitgekozen trouwens? Ben erg benieuwd, mss wil je een fotootje delen tzt O+ (als het niet te persoonlijk is ufkurs).
  woensdag 2 maart 2016 @ 20:32:30 #200
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160375758
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 20:27 schreef Selvaria het volgende:
Ik heb een Gazelle Bloom met Bobike zitjes overgenomen, echt een mooi ding. ^O^ Met testen moeten we alleen nog even wachten tot N. zelf gaat zitten. Als ze nu niet zo druk was met staan de hele dag.. :+
Het gaat er toch om hoe sterk haar nekje is? Volgens mij maakt dat hele 'zelf gaan zitten' niet veel verschil daarin hoor
pi_160375821
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 20:32 schreef pinquit het volgende:

[..]

Het gaat er toch om hoe sterk haar nekje is? Volgens mij maakt dat hele 'zelf gaan zitten' niet veel verschil daarin hoor
Het was iets met de ruggenwervels geloof ik, die pas ver genoeg ontwikkeld zijn als een kind zelf kan gaan/blijven zitten. Ik wacht voor de zekerheid nog liever eventjes, het is toch prutweer. :P
pi_160377288
quote:

Hier werkte naar zijn eigen kamer wel goed. Als hij dan sliep, sliep ik ook een stuk beter en wij maakten op de een of andere manier elkaar wakker. Nu nog steeds als ik tijdens een voeding in slaap val. Drie kwartier later worden we allebei wakkeer :') Qua aantal keren wakker maakte het in het begin weinig verschil, maar tegenwoordig hebben we meestal nachten met 2 keer wakker (maar dat kan natuurlijk ook ergens anders door komen)

En als het zo tocht rond zn hoofd, is een muts dan niet handig, of is dat een open deur? En misschien even een paar uurtjes oppas zoeken zodat je even bij kan slapen? Sterkte iig!

Ik heb een Yepp stoeltje klaar liggen, voor op mijn oude Batavus. Tel de dagen af totdat ik weer kan fietsen en dus mobiel ben. Mn man heeft de auto altijd mee naar zn werk.
pi_160377605
quote:

Ik zei dit gister nog op de opvang, toen ik een liggend kind in een winterjas probeerde te hijsen omdat hij niet in z'n winterpak meer past (maat 74-80). Best onhandig, zo'n grote brede logge baby. Maar vijf buikrollen daarentegen O+ O+ O+

En idd, koop geen Cortina. Want idd de ervaring die Mariposas beschrijft. Gekocht met fietsenplan van m'n werk maar ik heb er spijt van. Heel rammelig, ik wil eigenlijk m'n dertig jaar oude Sparta studentenbarrel terug, die was zelfs half uit elkaar gevallen nog heel stevig O+

[ Bericht 10% gewijzigd door Mineola op 02-03-2016 21:37:38 ]
  woensdag 2 maart 2016 @ 21:33:15 #204
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160377728
Ok,jammerdebammer! Iemand ook nog kritiek op de heavy duty van Gazelle? ;(
pi_160377737
quote:

De "haal het schuimrubber onderuit de insert"-tip was je al wel bekend?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_160377994
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 21:20 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Hier werkte naar zijn eigen kamer wel goed. Als hij dan sliep, sliep ik ook een stuk beter en wij maakten op de een of andere manier elkaar wakker. Nu nog steeds als ik tijdens een voeding in slaap val. Drie kwartier later worden we allebei wakkeer :') Qua aantal keren wakker maakte het in het begin weinig verschil, maar tegenwoordig hebben we meestal nachten met 2 keer wakker (maar dat kan natuurlijk ook ergens anders door komen)

Verander hem in haar en je hebt mijn +1 :Y
M. kwam 2-3x per nacht en op een gegeven moment wilde ik het toch proberen op haar eigen kamer, omdat ik nog slechter sliep van de geluiden die zij maakt 's nachts. Ze kwam vrijwel direct nog maar 1x per nacht voor een voeding, waarbij ik merkte dat ze steeds minder behoefte had aan melk maar gewoon wakker werd. Daarna werd het ineens alleen nog in de vroege ochtend. (Ik hoor haar overigens vaak genoeg nog kletsen of uhuh-en 's nachts maar ze komt niet voor een voeding).

Ik weet alleen niet of het het proberen waard is voor kindjes die nog vaker komen 's nachts. De eerste keer op de eigen kamer was hier namelijk geen succes (de nachten gingen van doorslapen naar heel slecht.) Ik heb daarna gewacht tot ze niet meer iedere 2 uur wakker werd en steeds iets langer de tijd tussen ertussen liet. Eigen kamertje was hier op dat moment misschien net het extra zetje naar het ritme waar ze zelf al naar onderweg was. Ze was overigens 6 maanden toen ze naar haar eigen kamer over ging.
pi_160378645
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 21:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

De "haal het schuimrubber onderuit de insert"-tip was je al wel bekend?
Ik heb daar geen schuimrubber geloof ik? Heb alleen een inlegstuk 'rond' haar hoofd, maar haar hoofd is te groot :')

Mineola, die spekkies he O+ plooitjes tellen O+ Maar maat 68-74 met 3 maanden vind ik zelf wel wat overdreven. Elke maand nieuwe kleertjes, haha! Ach, ze doet 't goed O+ (en dat shoppen is best leuk :@ )

Luna, nog babysaurustips, behalve de schoentjes?

Vlindur, welke ring heb je gezien? (mag ook per PM) Ik heb hem nog niet binnen, kon 10-12 weken duren, maar zodra 'ie binnen is, zal ik hem showen. Was ook best duur ja :X maar zoooo mooooooi O+

Succes vannacht voor wie dat nodig heeft :*
  woensdag 2 maart 2016 @ 22:04:45 #208
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160378903
Omg Bloesem, wat een verschil :D

Wij hebben nu de maxicosi van vrienden te leen, omdat onze mini half dubbelgeklapt in de onze ligt. Op de terugrit vanuit het ziekenhuis hebben we zijn ruggetje gestut met een paar luiers :') anders lag hij echt met zn kin op zn borst, vond ik zo eng :X

We hebben zelf een maxi cosi cabriofix, en dochter paste daar met 15 maanden nog steeds eigenlijk wel in :')
pi_160378992
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 21:58 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Luna, nog babysaurustips, behalve de schoentjes?
Niet echt, vrees ik. Ketel heeft nog best lang in de wagenbak gepast - het was best een grote, en hij is niet zo superbeweeglijk dus geen gevaar voor eruit klimmen. Qua badje misschien samen in bad/douchen?
pi_160379103
Onze bingokaart is vol, we zijn nu alledrie ziek. Ik ben sinds half 7 bezig om J in bed te krijgen :{
pi_160379349
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 21:20 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

En als het zo tocht rond zn hoofd, is een muts dan niet handig, of is dat een open deur? En misschien even een paar uurtjes oppas zoeken zodat je even bij kan slapen? Sterkte iig!

Ik heb een Yepp stoeltje klaar liggen, voor op mijn oude Batavus. Tel de dagen af totdat ik weer kan fietsen en dus mobiel ben. Mn man heeft de auto altijd mee naar zn werk.
Ik ga hem vanaf volgende week laten wennen bij de GO :Y

Muts dacht ik eerst ook maar las allemaal verhalen over vergrootte kans op wiegendood door met muts slapen na 3 maanden. Toen durfde ik niet meer. :X Ik heb nu een ander hoeslaken op zijn bed gedaan, beetje flanellen achtig. En de zijkanten en stukje aan de bovenkant afgedekt zodat het niet zo tocht.

Maar oudste is nu ineens heel ziek. Was aan het ijlen net. Begint ineens te roepen: POORT! Wat poort? Ja daar is een poort en ik kan er niet doorheen!
Ik heb het daar niet zo op :X paracetamol krijgen we er niet in, heb alles uit de kast getrokken. Zal wel een onrustig nachtje worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Estrys op 02-03-2016 22:35:01 ]
  woensdag 2 maart 2016 @ 22:47:34 #212
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160380474
Sterkte dan Estrys :X
pi_160380643
Oeff ik heb echt zo te doen met de mama's die zo weinig slaap krijgen. Wat ontzettend heftig.
Ik wou dat ik iets kon doen om te helpen. Ik meld het nog maar een keer: ik woon in midden NL en wil echt met alle liefde een keer oppassen of een pan eten brengen of op een andere manier helpen.

Verder grijze haren en korte babyplukjes (op mijn eigen hoofd). Check!

En ik heb bijgelezen over prima stats.

En ehh verder weet ik het niet meer zo goed.

Werkendes moeders, denken jullie bij het doorgeven van de belasting aan de inkomensafhankelijke combinatiekorting? Zonde om te laten liggen! *O*
pi_160382739
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 22:16 schreef Estrys het volgende:

[..]

Muts dacht ik eerst ook maar las allemaal verhalen over vergrootte kans op wiegendood door met muts slapen na 3 maanden. Toen durfde ik niet meer. :X Ik heb nu een ander hoeslaken op zijn bed gedaan, beetje flanellen achtig. En de zijkanten en stukje aan de bovenkant afgedekt zodat het niet zo tocht.

Maar oudste is nu ineens heel ziek. Was aan het ijlen net. Begint ineens te roepen: POORT! Wat poort? Ja daar is een poort en ik kan er niet doorheen!
Ik heb het daar niet zo op :X paracetamol krijgen we er niet in, heb alles uit de kast getrokken. Zal wel een onrustig nachtje worden.
Wij hebben nog steeds flanellen doeken in zijn wiegje liggen, die heeft de kraam er ooit ingedaan (uiteraard wel verschoond enzo :D) en hebben we zo gehouden.

Ik las tijdens m'n EHBO cursus over koortsstuipen. Nooit geweten dat die geregeld voorkomen bij kinderen mrt koorts. Het klonk als iets waar ik toch wel flink van zou schrikken. Ik hoop dat het meevalt en hij na een goede nachtrust zich morgen een stuk beter voelt.

Missladybug, dat klinkt als een goed woord om morgen even te googelen, nog nooit van gehoord.
pi_160383801
:O :Z

Ik zat me net te bedenken dat W. misschien toe is aan zijn eigen kamer, las ik dat jullie het hier ook over hebben.

Nu man ziek is hoest hij nogal en daar wordt
w. dus ook steeds wakker van. En normaliter wordt ik 1 of 2 keer per nacht wakker omdat W. vrolijk tegen zijn knuffelaap ligt te babbelen. Ervaring leert dat ik hem dan beter kan laten liggen; als ik hem pak voor een voeding duurt het ellendiglang voor ie weer slaapt, al babbelend is ie na 10 minuten weer vertrokken. Ik denk dat we allemaal rustiger slapen als W naar zn eigen kamertje gaat, maar bwuh, hijs al zo groot dan ineens :'(
pi_160383894
Inkomensafhankelijke combinatiekorting O+ Helaas dit jaar nog geen recht op, volgend jaar wel! Wij krijgen sowieso een mooi potje terug (huis gekocht en hra per jaar)

Estrys hoe is vannacht gegaan?

Ik ga morgenavond kijken hoe het bevalt met G op zijn eigen kamer. Als t goed gaat hoeven we nl geen nieuw ledikant te kopen voor naast ons bed
  donderdag 3 maart 2016 @ 07:25:23 #217
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160383904
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 00:46 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Missladybug, dat klinkt als een goed woord om morgen even te googelen, nog nooit van gehoord.
geldt voor ons pas voor volgend jaar, je kind moet minimaal 6 maanden op hetzelfde adres als de ouder staan ingeschreven. Helaas kon ik L pas inschrijven per 21 juli. :P

Je kunt het natuurlijk wel aanvragen bij je voorlopige aanslag inkomstenbelasting 2016.
pi_160383946
Same here, wij slapen zelf veel beter als mini op d'r eigen kamer ligt :s) ze lijkt het zelf ook prima te vinden, ze slaapt goed. Ligt al sinds 4wkn oud op d'r eigen kamer maar sinds een week of twee slaapt ze er echt de hele nacht ;).

Of nouja.. Vanochtend om half 5 hoorde ik dr weer, speen kwijt en brabbelen. Na 4x speen terug gedaan te hebben was ik het heen en weer lopen beu en heb ik haar lekker bij ons in bed gelegd. Twee armpjes om m'n nek en haar gezichtje in m'n nek begraven O+.

En oef ik had net de smerigste poepluier tot nu toe, gadsiederrie :X. Nadeel van de comfortvoeding laten we maar zeggen. Damn.

Hoe is het gegaan vannacht estrys en met je grote? Dat ijlen vind ik ook niks, pff.
pi_160384316
Het ging wel redelijk hoor. Het was 1.30-4.30. Zonder fles zelfs. Maar na die van 1.30 kon hij niet meer slapen vanwege een verstopte neus. Dus ik zei tegen mijn man of hij even zoutoplossing wilde pakken. Beneden, in het mandje op het aanrecht. Duurde al best lang, komt ie boven met oogdruppels :D uit de verbanddoos die ook op het aanrecht stond. Dus dat leverde nog even wat gesnauw over en weer op :P Daarna viel A langzaam in slaap naast me terwijl hij mijn handje vasthield en naar mij keek O+

Grote was stil vannacht. Ben nog een keer gaan kijken. Koorts is iets gezakt gelukkig.
pi_160384392
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 07:25 schreef Mariposas het volgende:

[..]

geldt voor ons pas voor volgend jaar, je kind moet minimaal 6 maanden op hetzelfde adres als de ouder staan ingeschreven. Helaas kon ik L pas inschrijven per 21 juli. :P

Je kunt het natuurlijk wel aanvragen bij je voorlopige aanslag inkomstenbelasting 2016.
Gaat zeker over heel 2015?

S. is van augustus, dus nu wel 6 maanden ingeschreven, maar als ze alleen over heel 2015 gaan dan weer niet.

Per april ben ik werkloos, dus dan krijg ik volgend jaar waarschijnlijk niks }:|
pi_160384421
Sterkte Estrys :* Dat ijlen lijkt me ook erg naar.

Ketel is ook nog steeds niet lekker. Gisteravond leek hij weer goed vrolijk, maar 's nachts was het weer veel jammeren. Sliep eigenlijk op me of aan de borst. En net werd er hysterisch gehuild bij het verschonen. Mijn mupke. :'( Koorts is wel aan het dalen gelukkig.

En ondertussen voel ik me ook schuldig naar mijn werk, want we zijn maar een klein bedrijf en mijn collega staat er vandaag alleen voor. Tuurlijk, mijn kind is belangrijker dan werk enzo, maar het voelt toch lullig.
  donderdag 3 maart 2016 @ 09:05:27 #222
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160384631
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 08:44 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Gaat zeker over heel 2015?

S. is van augustus, dus nu wel 6 maanden ingeschreven, maar als ze alleen over heel 2015 gaan dan weer niet.

Per april ben ik werkloos, dus dan krijg ik volgend jaar waarschijnlijk niks }:|
Ja moet in 2015 half jaar zijn ingeschreven. En de drempel voor inkomen is heel laag, ca. ¤4500,- inkomen moet je hebben gehad, dus dan kom je wellicht wel in aanmerking. En zeker als je in of na april weer werk vind. Als dat de bedoeling is althans.
  donderdag 3 maart 2016 @ 09:10:07 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160384683
Goeiemorgen mensen!

Ik heb vandaag een hele dag alleen met mn baby! O+! Peuter is naar het kdv en ik heb nog nul plannen.... wat een heerlijkheid!

Vannacht had S de hik na de voeding en bleef er onrustig van, dus heeft ie tegen mij aan geslapen, met zn snoet in mn borst O+
pi_160384772
quote:
Hier ook een bloom met een yepp zitje. ^O^
S. 2014
J. 2016
pi_160384819
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 09:05 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja moet in 2015 half jaar zijn ingeschreven. En de drempel voor inkomen is heel laag, ca. ¤4500,- inkomen moet je hebben gehad, dus dan kom je wellicht wel in aanmerking. En zeker als je in of na april weer werk vind. Als dat de bedoeling is althans.
gaan ze alleen naar mijn inkomen kijken, of kan het ook die van mijn man? Dan redden we het bedrag wel.

De ¤4500,- red ik alleen als de belastingdienst mijn ww ook meerekent
pi_160384952
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 09:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hier ook een bloom met een yepp zitje. ^O^
die heb ik ook :Y

Jarenlang bobike stoeltjes gehad. Yepp vind ik echt veel fijner.
  donderdag 3 maart 2016 @ 09:30:05 #227
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160384973
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 09:18 schreef coccinelle het volgende:

[..]

gaan ze alleen naar mijn inkomen kijken, of kan het ook die van mijn man? Dan redden we het bedrag wel.

De ¤4500,- red ik alleen als de belastingdienst mijn ww ook meerekent
Nee, het gaat om arbeidsinkomen. Dus inkomen doordat je in loondienst of zelfstandige bent. Het inkomen van je man telt niet mee, want degene met het laagste inkomen heeft recht op de ICK.
pi_160385015
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 09:28 schreef Estrys het volgende:

[..]

die heb ik ook :Y

Jarenlang bobike stoeltjes gehad. Yepp vind ik echt veel fijner.
Ik vind het idd een heel fijn zitje, heb nu ook het achterzitje van yepp gekocht.
S. 2014
J. 2016
pi_160385043
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 22:16 schreef Estrys het volgende:

[..]

Oh gets wat eng! Zetpil gaat ook niet?

Beterschap met je grote.
S. 2014
J. 2016
pi_160385102
Ahh Estrys, op de oogdruppels na toch een aardig nachtje. Die grote van jou zal wel als een blok geslapen hebben met die koorts :o

En arme Ketel ook ziek :* Niet schuldig voelen hoor luna. Het is vast even doorzetten voor je collega, maar het wordt vanzelf weer morgen en hij/zij redt 't vast.

Jongens mijn baby is bijna 3 maanden :o Morgen of woensdag voor 't eerst babyzwemmen O+ Ben zo benieuwd!
pi_160385492
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 09:39 schreef Bloesem. het volgende:
En arme Ketel ook ziek :* Niet schuldig voelen hoor luna. Het is vast even doorzetten voor je collega, maar het wordt vanzelf weer morgen en hij/zij redt 't vast.
Thanks. :* Kreeg net gelukkig ook een berichtje van collega in kwestie, dat ik me geen zorgen hoef te maken. :)
  donderdag 3 maart 2016 @ 10:24:30 #232
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160385776
Die combinatiekorting, die krijg ik niet voor F, maar wel voor J gok ik. Al weet ik niet zeker of ik degene ben met het laagste inkomen thuis :+ Ik gok dat ome Jan de balastingman het wel weet...

Hier gaat t opeens snel. In de afgelopen week heeft F:
- voor t eerst in de kinderstoel gezeten
- een paar stukjes brood gegeten
- een maisboogje geplet en half opgegeten
- gerold *O*

Voor dat rollen heeft ie wel nog de zijkant van de box nodig, maar hij deed t bij oma ook, dus t is geen toeval :D

Ps. Voor goedkope flexibele leren slofjes: carozoo via eBay, http://www.ebay.com/bhp/carozoo, ze gaan zeker tot maat 8 jaar, dus die passen nog wel even. Ik vind de kwaliteit prima (peuterzoon heeft een paar die nog steeds prima heel zijn na een half jaar) en de prijs is een stuk vriendelijker dan die van de slofjes die ik in NL in de winkel zie liggen.
pi_160386155
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:24 schreef mousemicky het volgende:
- gerold *O*

Voor dat rollen heeft ie wel nog de zijkant van de box nodig, maar hij deed t bij oma ook, dus t is geen toeval :D

*O* goed zo F!!
Had jij je Zara bestelling al binnen? Welke broekjes had jij besteld en in maat 74? Ik zag wat leuks maar twijfel ivm maat en pasvorm.
pi_160386434
En je hebt ook nog de minstverdienende partnerkorting, voor als een werk heeft en de ander niet. Maar die zijn ze flink aan het afbouwen
  donderdag 3 maart 2016 @ 11:05:28 #235
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160386540
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:44 schreef Malteser het volgende:

[..]

*O* goed zo F!!
Had jij je Zara bestelling al binnen? Welke broekjes had jij besteld en in maat 74? Ik zag wat leuks maar twijfel ivm maat en pasvorm.
Mt 74 valt als kleine 68 vaak!!
pi_160386593
Zara valt inderdaad smal en klein. Echt wel een ruime maat kleiner dan normaal. N. heeft vandaag een shirtje in maat 80 aan en die past haar prima. Ik haal straks mijn nieuwe bestelling op, maat 86. :')
  donderdag 3 maart 2016 @ 11:17:36 #237
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160386745
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:24 schreef mousemicky het volgende:
Die combinatiekorting, die krijg ik niet voor F, maar wel voor J gok ik. Al weet ik niet zeker of ik degene ben met het laagste inkomen thuis :+ Ik gok dat ome Jan de balastingman het wel weet...

- gerold *O*

Ps. Voor goedkope flexibele leren slofjes: carozoo via eBay, http://www.ebay.com/bhp/carozoo, ze gaan zeker tot maat 8 jaar, dus die passen nog wel even. Ik vind de kwaliteit prima (peuterzoon heeft een paar die nog steeds prima heel zijn na een half jaar) en de prijs is een stuk vriendelijker dan die van de slofjes die ik in NL in de winkel zie liggen.
Het is 1 x toepasbaar, maakt duS niet uit of je 1 of 10 kinderen hebt. ;)

Carozoo slofjes ben ik ook fan van!
  donderdag 3 maart 2016 @ 11:24:21 #238
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160386868
Zo. Het is bevallingsverhaal schrijven geworden.

Need more tissues and chocolate :') :'(
pi_160386970
oi, LB. Goed dat je het dan opschrijft, denk ik.

Wij zijn weer terug van de kinderarts. Rare snuiter. Wat we met pasen doen, en of ik dan Deens kook.... |:(

Maar goed, T is weer goedgekeurd. Nu 68 cm, en 8230 gram. En ze waren nogal onder de indruk van zijn rollen...
  donderdag 3 maart 2016 @ 11:47:43 #240
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160387342
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:44 schreef Malteser het volgende:

[..]

*O* goed zo F!!
Ik heb besteld (en idd binnengekregen, ze waren snel):

De blauwe baby girl :@ poezenbroek in 74. Die valt ook als een 74 volgens mij.
Het donkerblauwe vliegtuigenbroekje in 80. Valt qua lengte als 74, en wat breder, maar te leuk om terug te sturen O+
Een aquablauwe joggingbroek (bij de joggingpakken :o) in 74, die valt smal genoeg (+ touwtje), en qua lengte als een 68/74.

De bruingele schildpaddenbroek had ik ook besteld, maar vind ik flutkwaliteit, te dun. De blauwe sterrenbroek viel echt heel klein, en hadden ze niet meer in 80, dus die wordt ook teruggestuurd :(

Dat smal vallen vind ik bij de jongensspullen dus wel meevallen, ik heb wat shirtjes hier liggen die echt breder zijn dan noppies of hema stretch shirts. Broekjes is heel wisselend, de ene keer kan F er twee keer in, de andere keer pas het mooi aansluitend :?
pi_160387861
Ik moet hier nodig shirts kopen. Heb alleen maar dingen van S in maat 68. Daar ben ik nu wel op uitgekeken. Oh en ik gooide even een nieuw zara broekje in V&A dames.
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:19:40 #242
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160388121
Ik vind Zara ook niet per se smal of klein vallen hoor! L draagt nog Zara maat 74 op het moment, maar ook HEMA maat 74. Heel veel Zara shirtjes vind ik best wijd vallen. Broekjes bestel ik meestal wel een maatje groter (nu dus 80), die trek ik dan gewoon lekker hoog op. :7

Je hebt ook Zara mini, die valt wel echt... mini ;) Dat valt wel zeker een maat kleiner.
pi_160388234
Misschien ligt het ook aan de bouw van je baby? Want ik kocht gisteren 2 broekjes bij de zara in maat 80 :X Ik heb 't idee dat de shirts wel 'gewoon' vallen.
pi_160388295
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 11:28 schreef Jagärtrut het volgende:
oi, LB. Goed dat je het dan opschrijft, denk ik.

Wij zijn weer terug van de kinderarts. Rare snuiter. Wat we met pasen doen, en of ik dan Deens kook.... |:(

Maar goed, T is weer goedgekeurd. Nu 68 cm, en 8230 gram. En ze waren nogal onder de indruk van zijn rollen...
Holland is dan ook the capital of Denmark he :+

En naar verluidt was mijn baby 70,5 cm en 9,5 kg op het CB :o
pi_160388308
ik vind de shirts van de Zara echt geen mooie kwaliteit. Inderdaad erg wijd en ze lubberen snel uit..

Ik wil ook naar een volgende kledingmaat, ben wel wat uigekeken op de huidige kleding...

Mijn baby heeft zich gister helemaal schor gehuild, zo sneu...
pi_160388430
Er zit tussen modellen onderling ook veel verschil bij zara. ik heb 3 broeken van dezelfde maat en eentje is nu te groot de ander te klein en eentje past goed. }:|
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:37:07 #247
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160388520
Zara shirtjes -O- Zara broekjes *O* Zara maatvoering :?

Ik heb trouwens ook voor t eerst bij Mango besteld, ze hadden toffe Dino truien zonder capuchon. Ben benieuwd hoe die zijn qua kwaliteit, heb ook 2 goedkope shirts meebesteld. M'n pakketje ligt te wachten op t afhaalpunt, maar ik heb momenteel een baby en peuter die in bed liggen :o :Z
pi_160388644
Mijn kind groeit te snel. Vorige week nog zijn spijkerjoggingspak gecheckt, maar nog te groot. Vandaag voor het eerst aan en qua beentjes toch al aan de korte kant :( vrijwel alles is hier te breed en tegelijkertijd te kort. Mouwen moet ik altijd omslaan. Hij heeft sowieso veel t-shirtjes maat 62/68 nog niet eens aan gehad, veel te veel kleding hier en we gaan toch voor makkelijk en comfortabel ipv leuk.
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:48:57 #249
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160388776
Ik dacht dat F veel kleding had, maar sinds het beginnen met vaste voeding is de enorme stapel regelmatig gereduceerd tot 2 of 3 shirts. Fruit en groente zijn namelijk erg lekker, maar moet je wel overal op smeren. En omdat met smerig shirt in slaapzak betekent dat ook de slaapzak naar banaan/ peer/ mango ruikt en plakt, dus toch elke keer maar wat schoons aan...

En typisch genoeg zijn een aantal shirtjes die J bijna niet aan heeft gehad nu mijn favoriet. Ander seizoen, andere kleuren, soms toch handig ^O^
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:49:20 #250
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160388785
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:26 schreef Mineola het volgende:

[..]

Holland is dan ook the capital of Denmark he :+

En naar verluidt was mijn baby 70,5 cm en 9,5 kg op het CB :o
Boh, mijne vandaag slechts 9,3. :o
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:49:58 #251
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160388799
Wow :D
pi_160388948
Wat een verschillen wat betreft Zara kleding. Thanks voor de info!
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:04:58 #253
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160389131
Ohja ik heb straks nog wel een grappig vergelijkingsfotootje wb zaramaatvoering :') klopt onderling vaak geen drol van idd. Twee truitjes dezelfde maat, 1 is alex eik al te klein, de ander moet ie nog een jaar voor groeien :')
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:05:04 #254
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160389134
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:56 schreef Malteser het volgende:
Wat een verschillen wat betreft Zara kleding. Thanks voor de info!
Als Twix nog steeds zo smal is, zou ik vnl kijken naar de leggings. Die staat vnl onder Zara mini. Ik zou dan wel maat 74 bestellen, valt als 68.
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:07:04 #255
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160389187
Ooohhh ik kocht allemaal lekkere paaseitjes omdat ik morgen kraamvisite ( :') ) krijg :9
pi_160389268
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:07 schreef pinquit het volgende:
Ooohhh ik kocht allemaal lekkere paaseitjes omdat ik morgen kraamvisite ( :') ) krijg :9
De kraamvisite moet het met een droog biscuitje doen morgen? ;)
pi_160389275
quote:
Jouw lijnpogingen gaan dus net zo goed als de mijne! :')

Je moet van Milka de lepeleitjes is proberen. *O*
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:12:24 #258
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160389315
quote:
En die zitten nog keurig netjes in de verpakking nu zeker ;)

Mijn oom en tante wilde twee weken geleden op kraamvisite komen, maar het kwam ons niet uit (gek he, als je de dag ervoor om 22:00 een appje stuurt). Nu zien ze L waarschijnlijk eind april voor het eerst, als we de verjaardag van mijn oma vieren. Leuk joh, zo'n geīnteresseerde familie. :')
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:12:29 #259
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160389317
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:04 schreef pinquit het volgende:
Ohja ik heb straks nog wel een grappig vergelijkingsfotootje wb zaramaatvoering :') klopt onderling vaak geen drol van idd. Twee truitjes dezelfde maat, 1 is alex eik al te klein, de ander moet ie nog een jaar voor groeien :')
O ja, hier een groene ijsberentrui, maat 74, bijna te klein. En een lichtblauwe sterrentrui, maat. 68, zit nog ruim :+ Uit dezelfde collectie, tegelijk gekocht, echt, schiet mij maar lek?

En idd, Zara mini leggings en babymeisjesspul, prima voor smalle jongens. Maar goed, ik vind dat harembroekjes ook best kunnen voor jongens (vleermuizen en poezen vind ik unisex), dus mijn jochie trek ik dat gewoon aan :6
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:14:55 #260
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160389378
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:12 schreef Mariposas het volgende:

[..]

En die zitten nog keurig netjes in de verpakking nu zeker ;)

Mijn oom en tante wilde twee weken geleden op kraamvisite komen, maar het kwam ons niet uit (gek he, als je de dag ervoor om 22:00 een appje stuurt). Nu zien ze L waarschijnlijk eind april voor het eerst, als we de verjaardag van mijn oma vieren. Leuk joh, zo'n geīnteresseerde familie. :')
Och, ik kreeg van mijn nicht + man pas een kaartje toen F al 6 weken oud was :+ Ik verwacht ze niet meer op visite zeg maar. Er is zowieso maar 1 tante van mij geweest, en 1 nichtje. Die zijn wel oprecht geinteresseerd. De rest, ach ja, laat maar dan. Er zijn genoeg mensen die mijn kinderen wel heel tof vinden :W
pi_160389419
het aantal mensen op kraamvisite bij A kan ik op twee handen tellen. De mensen weten het bij een derde inmiddels wel denk ik :')

Pfff ik zou graag naar buiten, lekker weertje zo te zien. Maar helaas ligt de zieke nog op de bank. :( Ik ben er nu wel heel klaar mee met deze griep. Voorjaar waar blijf je???
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:18:25 #262
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160389471
+1

Ik wil ook naar buiten, maar ziekige zielige manflu peuter, en slapende O+ baby.

Ik wil zon, naar buiten, peuter loslaten in de zandbak/ speeltuin, baby op een kleedje op het gras O+

Toen J 6 maanden was, was t hoogzomer, nu dus duidelijk niet :(
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:19:53 #263
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160389504
quote:
Must you?? :'(

Ik zit, zonder enige chocola in huis, in een emotioneel dal en jij begint over paaseitjes?? :9~
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:23:23 #264
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160389593
Ik wil ook naar buiten.... gisteren ben ik uit pure ellende met de twee kinders naar het cb gelopen dat tegenwoordig in mijn achtertuin zit. Verder durf ik nog niet in mn eentje wegens die rottige jaap in mn buik :(

Maar misschien probeer ik straks de supermarkt wel ff te halen. For my fix of chocolate :')
pi_160389610
Jaaaa trotse mama post: he did it!
Mijn baby rolde op zijn buik *O*

Ik ben een terugrolmama! O+
pi_160389651
Even opscheppen: mini en ik zijn al sinds 9 uur alleen thuis, in ons eigen huis!! Ik was zo angstig van tevoren, paniek, huilen, alles. En nu zit ik hier op de bank te haken. We hebben al boodschappen gedaan, mini al twee dutjes en ik al twee wasjes en nu zit ik te huilen van stoerheid :')

Zonder paaseitjes, dat wel :(

En terugrolbaby A O+ Kiek 'm goan!
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:35:57 #267
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160389886
Bloesem *O* wat fijn! N vond jou altijd al een supermama natuurlijk, wij ook, en ik ben blij te lezen dat jij nu ook weer stapje voor stapje dat vertrouwen terugvindt!

En huilen op de bank doen we allemaal wel eens denk ik. Van stoerheid ;), van vermoeidheid, omdat de peuter heel hard in je oren heeft gegild, of gewoon omdat je baby de allermooiste en liefste van de wereld is!
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:37:12 #268
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160389920
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:35 schreef mousemicky het volgende:
En huilen op de bank doen we allemaal wel eens denk ik. Van stoerheid ;), van vermoeidheid, omdat de peuter heel hard in je oren heeft gegild, of gewoon omdat je baby de allermooiste en liefste van de wereld is!
Damn right! :')!

Hartstikke fijn Bloesem, dat dit je maar vertrouwen geeft voor de komende keren! ^O^
pi_160390018
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:23 schreef Estrys het volgende:
Jaaaa trotse mama post: he did it!
Mijn baby rolde op zijn buik *O*

Ik ben een terugrolmama! O+
*O* *O*

die van mij lag net ineens aan de andere kant van de box te proberen de mobiel naar beneden te trekken... :')
pi_160390034
Oh, en Bloesem, wat goed. Je klinkt ook een stuk meer vol vertrouwen...
pi_160390047
Yaaayyy Bloesem :)
pi_160390121
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:05 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Als Twix nog steeds zo smal is, zou ik vnl kijken naar de leggings. Die staat vnl onder Zara mini. Ik zou dan wel maat 74 bestellen, valt als 68.
^O^
pi_160390144
Bloesem en LB :*

Jagär, alle koorts en griep weer het huis uit?
pi_160390434
Goed bezig Bloesem!

Qua paaseitjes kan ik een tripje naar de kruidvat wel aanraden. Daar hebben ze dit jaar paaseitjes coconut. Net mini Bounty's, maar dan met meer chocolade-smaak en iets minder kokos. Het zakje dat ik gisteren gekocht heb is al bijna leeg :@
pi_160390480
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:45 schreef Malteser het volgende:
Bloesem en LB :*

Jagär, alle koorts en griep weer het huis uit?
yes, wij zijn weer gezond. Hoop ook dat de kleine gezond blijft na z'n prikjes van vanmorgen. De vorige keren had hij nergens last van, dus het zal wel meevallen.

Lief dat je het vraagt!
pi_160390532
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 14:02 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

yes, wij zijn weer gezond. Hoop ook dat de kleine gezond blijft na z'n prikjes van vanmorgen. De vorige keren had hij nergens last van, dus het zal wel meevallen.

Lief dat je het vraagt!
Ah, heel fijn! Goede stats heeft hij. Hopelijk geen last van prikken. Welke kreeg hij nu? De twee die ze hier met 4 maanden krijgen?
pi_160390689
Bloesem *O*
pi_160390986
Rollende A. *O*

Stoere mama Bloesem! *O*
pi_160391130
Wat een overwinning Bloesem! *O*

En snellierollie A.! *O*

Zeg, hoe evil zijn tuitbekers nu eigenlijk? We oefenen al veel met een open beker en rietjesbeker, maar ze gaat daar steeds minder uit drinken (rietjesbeker snapt ze trouwens helemaal nog niet), terwijl ze uit een tuitbeker prima drinkt als we dat eens proberen.
  donderdag 3 maart 2016 @ 14:47:12 #280
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160391169
Ik zie de evil niet zo in tuitbekers. Zolang je kind niet hele dag loopt te lurken aan zo'n beker met zoete limonade erin.....

Open beker is het beste voor de mondmotoriek schijnt. Maar net als tepel-speenverwarring denk ik dat je dat best met een korreltje zout kunt nemen als je kind wel gewoon goed uit een bekertje kán drinken.

Mijn kind dronk zo weinig dat ik alles aangreep wat ze op dat moment maar bliefde :')
  donderdag 3 maart 2016 @ 15:45:11 #281
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160392342
Mijn peuter kán primadrinken uit een open beker, maar weigert soms alles behalve zijn rietjesbeker. We hebben hier bij J altijd de regel gehad gehad: in de fles alleen melk, in de tuitbeker water, diksap (later pas dus) uit een open beker. Werkte prima, al gaat er nu ook sap in de rietjesbeker...
  donderdag 3 maart 2016 @ 15:48:46 #282
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160392423
:'(

Ik heb mijn baby net een Moonkids vestje in maat 80 aangetrokken, en t zit maar een klein beetje ruim :'(

Waar gaat dit heen? J droeg dit met ruim een jaar :X
pi_160394592
oi, dat is wel heel groot, MM.

Mijn baby heeft z'n laatste dutje erg kort gemaakt, maar 15 minuten en wou daarna absoluut niet mere slapen. Nu is hij strontvervelend, maar het is nog wel heel vroeg om de nacht in e gaan.

beuh...
pi_160395097
Is het weer om nog even het huis uit te gaan Jagar? Even een frisse neus? Blokje om?
pi_160395879
Kennen jullie leuke babywinkels in Amersfoort?
pi_160396102
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 15:48 schreef mousemicky het volgende:

Ik heb mijn baby net een Moonkids vestje in maat 80 aangetrokken, en t zit maar een klein beetje ruim :'(

Uhm, oeps. Hij groeit goed!
pi_160396465
quote:

N. draagt nu eigenlijk meestal ook 80...
Past alleen niet echt bij haar lengte, want ze is maar 70 cm... Maarja, spekkies overal he :)
pi_160396695
quote:

Wut? Jij had zo'n mini! Dan is hij nu even groot als Sjaak... die zit net tussen 74 en 80 in...
pi_160396976
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 18:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Kennen jullie leuke babywinkels in Amersfoort?
Nope... Althans, ik zou niet weten waar. Wel een hele toffe speelgoed-voor-kindjes-winkel ;) Niet in het centrum maar aan de A1 zit nog een grote prenatal... Als dat je ding is zou je daar es moeten kijken.
pi_160397047
Bloesem super mama! *O* wat een fijn gevoel moet dit geven.

Ik raak een beetje onzeker. G vermaakt zich prima in de box, dus als ik savonds thuis kom voed ik hem en leg ik hem in de box te spelen zodat ik rustig kan koken /afwassen. Maar ik krijg er echt met heel veel moeite een klein lachje uit, terwijl hij bij anderen echt schatert. Zou ik m te weinig stimuleren en vindt hij mij een saaie/stomme mama? #firstworldproblems :')

Over problemen gesproken
SPOILER
Rol A *O*
pi_160397082
Oh en schudden jullie baby's ook zo panisch met hun hoofd? Hier zo enthousiast dat het wel een aanval lijkt :')
  donderdag 3 maart 2016 @ 19:51:00 #292
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160397383
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 19:14 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

N. draagt nu eigenlijk meestal ook 80...
Past alleen niet echt bij haar lengte, want ze is maar 70 cm... Maarja, spekkies overal he :)
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 18:59 schreef Malteser het volgende:

[..]

Uhm, oeps. Hij groeit goed!
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 19:22 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wut? Jij had zo'n mini! Dan is hij nu even groot als Sjaak... die zit net tussen 74 en 80 in...
Ik heb nog steeds een mini :(

Hij was twee weken geleden 68cm en iets meer dan 7 kilo. Met de spekkies valt t hier dus ook wel mee... Ik denk dat dat vestje gewoon belachelijk klein valt ofzo... De rest van zn kleren zijn wel maat 68 en klein vallende 74 (Zara ;))
pi_160397536
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 18:06 schreef Krisvc het volgende:
Is het weer om nog even het huis uit te gaan Jagar? Even een frisse neus? Blokje om?
Rond die tijd heb ik hem z'n pyama aangetrokken, gevoed en om kwart voor 7 lag hij in bed...
pi_160397728
Bijlezen en reageren ga ik niet eens proberen, sorry :@

Hier vannacht weer een halve nacht met Minion tussen ons in 'geslapen', repsect voor degenen die dat elke nacht doen hoor. Jeetje, besef me nu pas écht hoe verwend we waren met die goede nachten ;(

Nog steeds geen idee wat er nou aan de hand is en vooral niet waarom het alleen 's nachts is... Overdag slaapt ze goed (ongeveer 2x 1,5u, soms wat langer of korter), ze is over het algemeen ook best vrolijk (soms wat verlatingsangst lijkt het).

Het in slaap vallen 's avonds is ook het probleem niet, maar als ze 's nachts wakker wordt, begint ze met huilen en stopt pas als je 10 minuten met d'r loopt te wiegen... En als je het dan eindelijk voor elkaar hebt gekregen om op bed te gaan zitten en 'r heeeel voorzichtig weg probeert te leggen, schieten die oogjes weer open en is het weer huilen :'(

Niemand die hier iets van herkend? ;( Zat al te denken aan oorontsteking ofzo, maar daar zou ze dan overdag toch ook last van moeten hebben? Of 's avonds bij het naar bed brengen?

Edit: temperatuur was daarstraks 37,1, dus die is keurig
  donderdag 3 maart 2016 @ 20:15:38 #295
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160398058
Euhm ja ik herken het wel, zo gaat het hier al minstens 4 maanden. :') gelukkig kan ik een tiet er in stoppen, dus dat scheelt wat werk... Ik heb geen verstand van de ontwikkelingsfases van baby's, maar ik gok dat het wel een bepaalde fase is waar minion in zit.
pi_160398759
Cassandra;

SPOILER
pi_160399521
Cassandra: wat Sillie zegt! Komt goed, maar je moet het echt de tijd geven.

Arme Minion (en ouders) met de slechte slaaps. Ik gok ook een faaaaase.

FF: jaaaa die kokospaaseitjes zijn heerlijk :9

Roller A *O*

Ik heb net een stuiterende M. op bed gelegd. Ondanks een dagje met drukke oma was ze nog erg vrolijk en wakker. Ik, daarentegen, ben kapot. De stress van de afgelopen week, een flinke verkoudheid tussendoor, enorme drukte op het werk en iedere ochtend om 5 uur/half zes wakker gemaakt worden, begint wel zijn tol te eisen geloof ik. Gelukkig is er voetbal op tv, dus ik heb een legitieme reden om zo te ontsnappen naar mijn bed :+
  donderdag 3 maart 2016 @ 21:03:21 #298
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_160399934
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:05 schreef twist02 het volgende:
Bijlezen en reageren ga ik niet eens proberen, sorry :@

Hier vannacht weer een halve nacht met Minion tussen ons in 'geslapen', repsect voor degenen die dat elke nacht doen hoor. Jeetje, besef me nu pas écht hoe verwend we waren met die goede nachten ;(

Nog steeds geen idee wat er nou aan de hand is en vooral niet waarom het alleen 's nachts is... Overdag slaapt ze goed (ongeveer 2x 1,5u, soms wat langer of korter), ze is over het algemeen ook best vrolijk (soms wat verlatingsangst lijkt het).

Het in slaap vallen 's avonds is ook het probleem niet, maar als ze 's nachts wakker wordt, begint ze met huilen en stopt pas als je 10 minuten met d'r loopt te wiegen... En als je het dan eindelijk voor elkaar hebt gekregen om op bed te gaan zitten en 'r heeeel voorzichtig weg probeert te leggen, schieten die oogjes weer open en is het weer huilen :'(

Niemand die hier iets van herkend? ;( Zat al te denken aan oorontsteking ofzo, maar daar zou ze dan overdag toch ook last van moeten hebben? Of 's avonds bij het naar bed brengen?

Edit: temperatuur was daarstraks 37,1, dus die is keurig
Herkenbaar. Sinds 2 weken doen de meiden dit ook. De ene keer L, de andere keer N. Frustrerend! Vooral als je ze heel voorzichtig slapend weg legt en ze dan weer wakker schrikken. Maar er lijkt verbetering in te zitten! Dus houdt hoop ;) het komt weer goed.
  donderdag 3 maart 2016 @ 21:11:21 #299
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160400284
Twist en Shop, hier waren dat altijd fases, gevolgd door nieuwe skills :Y

We zijn gezegend met een kind dat in principe supergoed slaapt, en ze bewijst dus ook keer op keer dat ze daar vanzelf weer naar terugkeert. O+
pi_160400406
Cassandra,
SPOILER
pi_160401242
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:11 schreef LadyBlack het volgende:
Twist en Shop, hier waren dat altijd fases, gevolgd door nieuwe skills :Y

We zijn gezegend met een kind dat in principe supergoed slaapt, en ze bewijst dus ook keer op keer dat ze daar vanzelf weer naar terugkeert. O+
Dit is wel erg geruststellend, thanks! ;)
En hoop ook dat het snel weer beter gaat Shop, dank je!

Kan me voorstellen dat het stom overkomt als je dit weken/maanden achter elkaar hebt :@ maar juist omdat het dus zo'n verandering is, denk ik al snel dat er echt wat aan de hand is (oorpijn, tandjes, etc.), gewoon omdat we d'r zo helemaal niet kennen.

Maar we zullen deze faaaase maar weer gewoon uitzitten denk (weinig andere keus :+ ) en hopen dat-ie snel voorbij is...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')