abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160351090
Dan heb je meer succes dan ik stippel, N. is beneden steeds moe, jengelig en oogjes aan het wrijven, maar wil echt niet naar bed. In bed is lachen, rollen, kirren, BABABABABAWAWAWA pffffrt zeggen. :') Mee naar beneden is weer moe, weer naar boven is een herhaling van het voorgaande. :')

Ik denk dat we zelf zo over een half uurtje ook maar naar bed gaan, dan gaat ze tenminste wel slapen.
pi_160351293
Beterschap Stippel :*
pi_160351904
Wat ik me afvraag over dat afromen; geef je dan de afgeroomde melk later alsnog als voeding? Dan is het toch alleen het verplaatsen van het probleem? Op het ene moment meer vet door room op de lepel en later minder vette melk. Of wordt de afgeroomde melk weggegooid? Daar zou ik zelf wel moeite mee hebben.

(Ik room niet af oid. Overigens wel een dalende curve van +2,5 naar +1,5 maar dit is waarschijnlijk gewoon richting zijn eigen lijn, denk dat hij nog verder gaat dalen want wij zijn ook niet lang en wel vrij fijn gebouwd. Nul opmerkingen van het CB over de daling. Ik maak me ook geen zorgen).
  woensdag 2 maart 2016 @ 07:44:57 #104
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160360272
Er blijft dat toch alleen maar een flesje bijna water over? Ik denk dat je dat moet weggooien
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_160360307
Wij mogen volgende week weer meten en wegen. Ben benieuwd. Hij zal nog wel aan de lichte kant zijn. Maar hij eet als een dijkwerkertje.
Hij is bijna 3 maanden
pi_160360557
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 07:44 schreef pinquit het volgende:
Er blijft dat toch alleen maar een flesje bijna water over? Ik denk dat je dat moet weggooien
Of in bad of iets mee maken (pannekoekjes bakken?) maar niet meer zo geven denk ik inderdaad..

En daar zeg je zoiets Mineola; ik ben zelf ook klein en man is ook niet echt heel lang en ik was als kind ook heel tenger.. Misschien maak ik me dus ook wel druk om niks. Kheb een vrolijke baby die alert en actief is, misschien moet ik daar maar meer vanuit gaan dan van zo'n curve..
pi_160360658
Ik wil niet wéér komen klagen maar 22:30-0:30-2:30-3:30-4:30-5 en sindsdien wakker. Ik word er niet goed van :( ik begin met borstvoeding, dan twee uur later weer wakker krijgt hij borst en fles. Dan proberen zonder iets weer in slaap maar meestal eindigt hij dan toch aan de borst tot het ochtend is en dan weer fles. Gisteren wel hier op ideeën gebracht, vanavond maar eens rijstebloem proberen in de laatste fles.

Ik vraag me af of hij overdag genoeg krijgt en dat dan 's nachts in wil halen. Hij krijgt borst en fles gecombineerd. Meestal dus eerst borst en daarna bieden we nog een flesje aan. Maar daar laat hij vaak veel van staan. Hij groeit wel prima verder.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_160360685
Ik vind je curve sowieso nog niet zorgwekkend Sillie. O is 2 maanden ouder en weegt 100 gram meer. En die is gestart op +2,5 ergens. En rond 4 maanden woog hij iets lichter dan die van jou nu en dat zagen ze hier absoluut nog niet als zorgwekkend. Nu overigens nog steeds niet omdat hij goed actief en alert is en zich ontwikkelt, maar iets meer vetjes mogen er wel weer aan. Maar ik maak me daar zelf ook niet zo druk over, ik vind zijn gedrag en ontwikkeling belangrijker dan zijn curve en gewicht. Zou alleen fijn zijn als hij wel iets aan zou komen ipv afvallen. Hier straks wegen, dus ik ben wel benieuwd. En voor de ogentest-herkansing want daar had hij vorige keer geen zin in.
pi_160360714
Is dat iets lokaals die ogentest? Hier hebben we dat helemaal niet gehad :?

Sterkte met de curves! Ik denk wel dat ik echt geluk heb dat ik gewoon thuis werk en bv kan geven, geen gedoe met kolven en flesjes enzo. En dus ook geen dips in gewicht... Enige nadeel is dat N. nu helemaal geen fles meer blieft en dat is lastig met oppassen.

En sterkte met de slechte nachten! :*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 2 maart 2016 @ 08:50:46 #110
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160360759
Buhhh Estrys :{ wordt hij altijd huilend wakker? Kan hij nog ergens anders last van hebben dan honger?
Zou s avonds een badje iets zijn?
Hoe is zijn ontlasting?
  woensdag 2 maart 2016 @ 08:52:44 #111
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160360776
Huh zo jong al ogentest??!! Was hier pas als ze gaan praten enzo :+ ze moeten toch plaatjes benoemen, of zeggen waar de opening van het rondje zit?
pi_160360880
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 08:50 schreef pinquit het volgende:
Buhhh Estrys :{ wordt hij altijd huilend wakker? Kan hij nog ergens anders last van hebben dan honger?
Zou s avonds een badje iets zijn?
Hoe is zijn ontlasting?
Hij wordt niet huilend wakker. Hij wordt gewoon wakker en dan probeer ik speen, knuffel en alles wat ik kan doen zonder eten. Maar dan gaat hij toch huilen na tien minuten. En dan leg ik hem maar aan. Daarna slaapt hij weer. Maar dan krijgt hij om 0:30 een fles en borst dan slaapt hij nog maar 2 uur achter elkaar. Je zou verwachten dat ie dan langer kan.

Badje hebben we geprobeerd daar wordt ie niet eens moe van. Hij poept 1 keer per dag.
pi_160360885
Nee, niet zo'n ogentest :D daarvoor moet hij eerst weten wat de plaatjes überhaupt voorstellen... Gewoon een lampje volgen met z'n ogen
pi_160360902
Nou ja ik hoorde het A zeggen hoor vorige keer: 'fluitketel'. Kunnen die van jullie dat nog niet dan? ;)
pi_160360923
Die van mij kan alleen waterkoker zeggen
pi_160360944
Die van mij herkende de fluitketel op de plaatjes niet en zei 'waterkoker', moet ik me nu zorgen maken om haar ontwikkeling? :'(
pi_160360950
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 09:05 schreef FlyingFish het volgende:
Die van mij kan alleen waterkoker zeggen
Baaaah! Je steelt mijn grap. :'( :D
pi_160360959
Maar :* voor de pittige nachten Estrys. ;( Waren jullie nou ook al bij een osteopaat geweest met A.?
pi_160361024
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 09:09 schreef Selvaria het volgende:
Maar :* voor de pittige nachten Estrys. ;( Waren jullie nou ook al bij een osteopaat geweest met A.?
Nee, zou dat helpen?
Hij lijkt behalve van honger weinig last ergens van te hebben 's nachts. Wij daarentegen... :P
Toch maar aan de hapjes gaan beginnen denk ik. En rijstebloem vanavond maar door de fles. Misschien heeft hij dan 's nachts minder bij te trekken.

Het is toch echt een fluitketel hoor... jullie moeten iets aan de algemene ontwikkeling doen :P ;)
pi_160361074
Ik weet het niet Estrys, maar ik heb hier vaker gelezen over mensen die met slaapproblemen waar verder geen vinger op te leggen leek naar een osteopaat zijn geweest. In hoeverre dat ook succesverhalen zijn geweest weet ik niet.
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:02:05 #121
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160361611
Hier vannacht ook weer een nacht met 4 voedingen. En dat na een papfles om 22:15. Ik ga er toch maar meer eten en drinken in proberen te krijgen, we zitten bekant op meer voedingen 's nachts dan overdag...
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_160361618
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 09:07 schreef Selvaria het volgende:
Die van mij herkende de fluitketel op de plaatjes niet en zei 'waterkoker', moet ik me nu zorgen maken om haar ontwikkeling? :'(
Wij hebben een quooker, M snapt straks helemaal niet dat gekookt water uit iets anders dan een kraan zou moeten komen :D
pi_160361688
Ik zit op de bank met een sneu kindje. Gisternacht was het ineens veel jammeren en hij voelde warm aan. Bleek 39 graden koorts te hebben. Met een pcm de nacht aardig doorgekomen, maar vanochtend nog 38,7, dus dan maar een dagje thuis blijven.

Het ene moment is hij vrolijk en het volgende jammert hij alles bij elkaar. :'( Veel knuffelen dan maar.
pi_160361760
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:14 schreef silliegirl het volgende:
Binnenwals; ik kom dus net van het CB en W. is maar matig aangekomen. Nu buigt de curve af. Ook de WHO curve dipt. Advies; doe maar rijstebloem door de fles (fles? Welke fles?) en start met bijvoeding. -O- Maar ik wilde rapley'en met 6 maanden..

Als verklaring zei de beste mevrouw dat m'n melk niet meer genoeg voedingsstoffen zal bevatten nu ik weer werk. Maar dat kan niet, toch? ;(
Was bij ons ook, maar CB mevrouw zei dat dit typisch het patroon van een borstvoedingskindje is. Rond 4 maanden buigt de curve iets af. Als ik de stats van W. zie in een ander berichtje zie ik niet in dat je je heel veel zorgen moet maken.

Mijn W. begon onder -2, at zich naar de gemiddelde lijn en volgde deze lijn de eerste 3 maanden en buigt nu af naar de -1, daar waar zijn lengte is.
pi_160361779
- weg -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')