quote:Op dinsdag 1 maart 2016 13:07 schreef -Spring het volgende:
Hupje, jaloers zijn op onze vakantie is niet nodig, hoor. Mijn schoonmoeder was mee.
Ja, dat bedacht ik me uiteindelijk ookquote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:49 schreef LadyBlack het volgende:
Gewoon aangeven wat je wel of niet wilt hebbenEn jezelf blijven bedenken dat je kind van een incidentele boterham met smeerkaas ook niet slecht wordt
super!quote:Op dinsdag 1 maart 2016 14:30 schreef Malteser het volgende:
Estrys,
Sara, balen van de nacht! Hopelijk komende nacht
Mijn man maakte vorige week wielen onder de box. Dat we dat niet al 5,5 maand eerder deden....Twix speelt heel graag in de box maar is ook graag bij ons in de buurt. Nu rijd ik de box naar waar ik ga en heb ik een blije baby.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
Neenee...quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:36 schreef pinquit het volgende:
dat was geen 'mijn baby is lekker sneller'-post natuurlijk, maar ik dacht gewoon dat elke baby dat eerder al deed eik?
+1quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:36 schreef pinquit het volgende:
dat was geen 'mijn baby is lekker sneller'-post natuurlijk, maar ik dacht gewoon dat elke baby dat eerder al deed eik?
Zijn er geen nieuwere dingen gebeurd om te verwerken? Kan zijn dat het daarom intensiever of meer op te merken valt.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:44 schreef twist02 het volgende:
[..]
Neenee...![]()
Nou, echt heel hele enkele keer is dat al wel eens gebeurd ja, dat ze een keer half brabbelde of heel eventjes in d'r slaap huilde ofzo. Maar nu is het al 3 nachten op rij elk half uur / elk uur ofzo, vandaar dat ik het een beetje maf vind...
Nee, da's juist het vreemde, we hebben een heerlijk rustig weekend achter de rug...quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:46 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Zijn er geen nieuwere dingen gebeurd om te verwerken? Kan zijn dat het daarom intensiever of meer op te merken valt.
Hier hoor ik hem dan toevallig meer in zijn slaap met huiltjes of lachen maken.
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 13:07 schreef -Spring het volgende:
Hupje, jaloers zijn op onze vakantie is niet nodig, hoor. Mijn schoonmoeder was mee.
Dank je voor de tip, maar hier is het andersom. Op de dagen dat ik werk kolf ik (tussen 8 en 17) en heb ik zo'n 500 ml. In die tijd drinkt W (als hij al drinkt want hij vindt de fles dus niks) hooguit 300 ml in totaal... (Over 3 a 4 voedingen).quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:36 schreef fysio-tje het volgende:
@silliegirl, bij mijn zoontje van 3 mnd boog de curve ook ineens af en toen riep men ook dat mijn bv niet voedzaam genoeg meer was. Ik heb dit toen nagevraagd aan de lactatiekundige en die gaf aan dat dat niet kan maar dat hij misschien te weinig dronk. Ik ben toen gaan kolven en heb hem toen een paar dagen alle dagvoedingen met de fles gegeven om te kunnen zien hoeveel hij dronk. Mijn productie bleek een dip te hebben want hij dronk veel meer dan ik gekolfd kreeg. Misschien kun jij op deze manier ook een indruk krijgen hoeveel hij binnen krijgt. Sinds ik nog 30cc na geef is de curve weer genormaliseerd. Hopelijk kun je hier wat mee!
Daar was ik al mee bezig omdat hij zo slecht drinkt als ik weg ben.. Misschien ook maar wat bijlepelen van die room op de dagen dat ik thuis ben en dus live voedt..quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:49 schreef pinquit het volgende:
Wat mariposas zegt ja. Ik las pas in het BV topic iets over de room van de afgekolfde melk, kan je daar iets mee?
Eeeh.. Ok. Wat is dat nou weer voor prutadvies dan?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:47 schreef Mariposas het volgende:
Rijstebloem is vooral vulling maar bevat nauwelijks voedingswaarde. Het zou juist zorgen voor meer verzadiging door de vezels, waardoor het langer duurt voor hij weer trek krijgt.
Ja, hij is morgen precies 4 maanden. Zijn lengtegroei gaat mooi gemiddeld (hij is nu 64 cm en weegt 6620 gram). Ik heb inderdaad veel voorraad en was al wat aan het afromen voor in de flesjes als ik werk, maar ik zal het ook is op een lepeltje proberen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:06 schreef Mineola het volgende:
Sillie, niet tof om te horen. En dan ook nog zo'n onzinverklaring erbij. Hoe maak je iemand bezorgd
Hij is nu vier maanden toch, kan het de befaamde viermaandendip zijn? Of toevallig veel in de lengte gegroeid? Je hebt toch behoorlijk wat voorraad ( dacht ik?), is dat afromen wat LuDann deed voor Wolk iets? En dan een keertje extra wegen over een paar weken?
Geen idee waarom ze dat advies geven. Voor aankomen heeft het inderdaad geen nut, het kan zelfs averechts werken. Het wordt meestal ingezet om langer tijd tussen de flessen te krijgen (zodat ze de nacht doorslapen).quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:56 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Eeeh.. Ok. Wat is dat nou weer voor prutadvies dan?Dan heeft het voor het aankomen toch geen zin om dat te gaan doen?
Zelfde idee heb ik trouwens met groente en fruithapjes; bv lijkt me calorierijker en extra geven ok, maar als 'ie vol zit van de groente gaat 'ie juist minder drinken lijkt me
Nee, opzich niet, hij hangt daarmee net onder de gemiddelde lijn, maar hij begon op de +1 lijn, dus ten opzichte daarvan is hij best wel gezakt..quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:39 schreef Malteser het volgende:
6620 gram bij 4 maanden is toch niet zo heel weinig? Of komt hij echt van ergens boven in de curve?
Rottig Sillie en herkenbaar . Hopelijk helpen de tips die je hier krijgt!
Ik begrijp het.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:45 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nee, opzich niet, hij hangt daarmee net onder de gemiddelde lijn, maar hij begon op de +1 lijn, dus ten opzichte daarvan is hij best wel gezakt..
Ludann: de nachten gaan hier aanzienlijk beter als ik overdag thuis ben en kan voeden op verzoek. Op die dagen kolf ik niet en heb ik toch nooit volle borsten of het gevoel dat W. ze niet leegdrinkt.. Maarja of daf alles zegt... Ik ga denk ik inderdaad maar een LK opzoeken.
Maar dat kan ook in zijn ontwikkeling zijn hoor. Hoeft niet perse een achtbaan in om een reactie te krijgen. Iets nieuws leren of proberen moet soms ook verwerkt wordenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:56 schreef twist02 het volgende:
[..]
Nee, da's juist het vreemde, we hebben een heerlijk rustig weekend achter de rug...
Naja, maak me er ook weinig zorgen om, maar vroeg me af of iemand het herkende
Ik krijg zelf niet zoveel gekolfd als hij drinkt. Mijn borsten zitten wel eens bomvol en dan krijg ik er met moeite maar 10CC uit. De andere keer voelen ze slapper en zit er met gemak 100CC in de kolf...quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:36 schreef fysio-tje het volgende:
@silliegirl, bij mijn zoontje van 3 mnd boog de curve ook ineens af en toen riep men ook dat mijn bv niet voedzaam genoeg meer was. Ik heb dit toen nagevraagd aan de lactatiekundige en die gaf aan dat dat niet kan maar dat hij misschien te weinig dronk. Ik ben toen gaan kolven en heb hem toen een paar dagen alle dagvoedingen met de fles gegeven om te kunnen zien hoeveel hij dronk. Mijn productie bleek een dip te hebben want hij dronk veel meer dan ik gekolfd kreeg. Misschien kun jij op deze manier ook een indruk krijgen hoeveel hij binnen krijgt. Sinds ik nog 30cc na geef is de curve weer genormaliseerd. Hopelijk kun je hier wat mee!
Dat is ook echt niet het geval. Je kunt zelfs verder van huis zijn. De darmpjes kunnen al gek gestimuleerd worden en je kindje zit langer vol, dus eet minder calorieën.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:14 schreef silliegirl het volgende:
Binnenwals; ik kom dus net van het CB en W. is maar matig aangekomen. Nu buigt de curve af. Ook de WHO curve dipt. Advies; doe maar rijstebloem door de fles (fles? Welke fles?) en start met bijvoeding.Maar ik wilde rapley'en met 6 maanden..
Als verklaring zei de beste mevrouw dat m'n melk niet meer genoeg voedingsstoffen zal bevatten nu ik weer werk. Maar dat kan niet, toch?
Dat hij te weinig drinkt uit de fles kan oorzaak zijn. Ze kunnen hem ook vaker iets minder in een keer aanbieden. En misschien is hij pietluttig (ik ken meer kindjes die zo zijn) die houden van precies goed warme melkquote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:40 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dank je voor de tip, maar hier is het andersom. Op de dagen dat ik werk kolf ik (tussen 8 en 17) en heb ik zo'n 500 ml. In die tijd drinkt W (als hij al drinkt want hij vindt de fles dus niks) hooguit 300 ml in totaal... (Over 3 a 4 voedingen).
FF: opzich kan ik wel kolven en uit een fles geven, ware het niet dat W. echt minimaal uit een fles drinkt. Dus dat gaat niet echt opschieten denk ik..
Of in bad of iets mee maken (pannekoekjes bakken?) maar niet meer zo geven denk ik inderdaad..quote:Op woensdag 2 maart 2016 07:44 schreef pinquit het volgende:
Er blijft dat toch alleen maar een flesje bijna water over? Ik denk dat je dat moet weggooien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |