Wie verkondigd nu vanuit ideologisch oogpunt fascistische elementen? Degene die daarvoor waarschuwt (Wilders) of de gewaarschuwde? (de ideologische islam)quote:Op maandag 29 februari 2016 16:36 schreef GWFHegel6666 het volgende:
[..]
Daarbij gaat wat Wilder propageert in tegen de heersende moraal van onze samenlevingen. Op basis van die moraal valt dus wel degelijk een waardeoordeel te maken: fascisme is slecht, sociaal-democratie is goed.
Wilders. Die wil het door jou genoemde gelijkheidsbeginsel maar wat graag de deur uit doen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:53 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wie verkondigd nu vanuit ideologisch oogpunt fascistische elementen? Degene die daarvoor waarschuwt (Wilders) of de gewaarschuwde? (de ideologische islam)
In tegenstelling tot jezelf noem ik wel enkele voorbeelden waarom ik vind dat de ideologische islam fascistische trekjes heeft. Die onderbouwing mis ik bij jou.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wilders. Die wil het door jou genoemde gelijkheidsbeginsel maar wat graag de deur uit doen.
Je zou het beter kunnen hebben over waarom de PVV niet fascistisch zou zijn. Over de Islam en haar vermeende fascisme zijn al duizenden topics.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:15 schreef Elzies het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jezelf noem ik wel enkele voorbeelden waarom ik vind dat de ideologische islam fascistische trekjes heeft. Die onderbouwing mis ik bij jou.
Zo lust ik er nog wel een paar.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je zou het beter kunnen hebben over waarom de PVV niet fascistisch zou zijn. Over de Islam en haar vermeende fascisme zijn al duizenden topics.
Hier heb je een onderbouwing. Zie onderstaande en bepaal of je de PVV/islam fascistisch kunt noemen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:21 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zo lust ik er nog wel een paar.Geen onderbouwing dus.
quote:Het fascisme is de tegenstander van zowel de traditioneel linkse als rechtse politieke partijen.[4]
Het fascisme minacht contemporaine conservatieve instellingen.[4]
Het fascisme vereert machtsvertoon en het gebruik van geweld, voor zover dat is gericht op de omverwerping van de bestaande maatschappelijke orde.
Het fascisme kent een autoritaire structuur met aan het hoofd daarvan een leider aan wie charismatische eigenschappen worden toegeschreven.
Het fascisme streeft naar de instelling van een politieke dictatuur.
Het fascisme streeft naar een totalitaire staat — de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties.
Het fascisme is extreem nationalistisch.
Het fascisme pleit voor een continue strijd om de eigen natie te kunnen doen overleven te midden van andere staten.
Het fascisme berust in hoofdzaak op de maatschappelijke middenklasse.
Het fascisme streeft naar sociale eenheid en de opheffing van alle bestaande klassen- en belangentegenstellingen.
Bron: wiki
Je verwoord hier een politiek fascisme en geen ideologisch fascisme. Ik herken overigens de PVV niet binnen de door jou opgenoemde punten. Wilders hanteert veel meer een waarschuwingsfunctie en reikt hiervoor oplossingen aan die door zijn tegenstanders te snel in de fascistische hoek worden geduwd.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hier heb je een onderbouwing. Zie onderstaande en bepaal of je de PVV/islam fascistisch kunt noemen.
[..]
Hoe kun je de ideologische islam nou in één zin noemen met de woningvoorraadproblematiekquote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:15 schreef Elzies het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jezelf noem ik wel enkele voorbeelden waarom ik vind dat de ideologische islam fascistische trekjes heeft. Die onderbouwing mis ik bij jou.
Wat zijn de kenmerken van ideologisch fascisme?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:34 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je verwoord hier een politiek fascisme en geen ideologisch fascisme.
Niet allemaal, maar ik kom een heel eind.quote:Ik herken overigens de PVV niet binnen de door jou opgenoemde punten.
Ook fascisten hebben recht van spreken hoor. Ooit een discussietje gehad met een stel Italianen die vooral positieve punten in het fascisme zagen. Was wel interessant om dat perspectief een keer te horen.quote:Wilders hanteert veel meer een waarschuwingsfunctie en reikt hiervoor oplossingen aan die door zijn tegenstanders te snel in de fascistische hoek worden geduwd.
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:44 schreef Re het volgende:
De oplossingen van Wilders en de uitwassen van de islam hebben beide geen plaats in onze maatschappij
Het fascisme is een politieke ideologie..quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:34 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je verwoord hier een politiek fascisme en geen ideologisch fascisme.
Bij ideologisch fascisme (zoals binnen de islam) kun je denken aan Jodenhaat of homohaat. Het vervolgen van christenen of andere geloofsgroepen die niet conform de eigen ideologie zijn. De maatschappelijke en sociale positie van niet-moslims of ongelovigen ten opzichte van de al bestaande moslimgemeenschap. Stel dat Nederland oververtegenwoordigd zou zijn met moslims? Dan zou de sociale en maatschappelijke positie van niet-moslims anders zijn. Verbod op verkoop van alcohol, verbod op reguliere slagers, verbod om je te kleden zoals jij het wil, etc. Ik zie daar genoeg fascistische elementen in. De ene groep die zich superieur acht ten opzichte van de andere groepen en dit vooral ook in daden omzet.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat zijn de kenmerken van ideologisch fascisme?
[..]
Niet allemaal, maar ik kom een heel eind.
[..]
Ook fascisten hebben recht van spreken hoor. Ooit een discussietje gehad met een stel Italianen die vooral positieve punten in het fascisme zagen. Was wel interessant om dat perspectief een keer te horen.
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:44 schreef Re het volgende:
De oplossingen van Wilders en de uitwassen van de islam hebben beide geen plaats in onze maatschappij
Ja, dat heb je met theocratieën. Als god de baas is, dan is dat nu eenmaal zo. En ja, dat draait al snel uit op een religieuze, totalitaire dictatuur, maar dat is nog altijd iets heel anders dan fascisme.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:51 schreef Elzies het volgende:
[..]
Bij ideologisch fascisme (zoals binnen de islam) kun je denken aan Jodenhaat of homohaat. Het vervolgen van christenen of andere geloofsgroepen die niet conform de eigen ideologie zijn. De maatschappelijke en sociale positie van niet-moslims of ongelovigen ten opzichte van de al bestaande moslimgemeenschap. Stel dat Nederland oververtegenwoordigd zou zijn met moslims? Dan zou de sociale en maatschappelijke positie van niet-moslims anders zijn. Verbod op verkoop van alcohol, verbod op reguliere slagers, verbod om je te kleden zoals jij het wil, etc. Ik zie daar genoeg fascistische elementen in. De ene groep die zich superieur acht ten opzichte van de andere groepen en dit vooral ook in daden omzet.
En hoe is dit dan typisch niet-fascistisch?quote:De PVV zet niets concreets in daden om. Je kunt iedere malloot die ergens een varkenskadaver dumpt bij een moskee wel vereenzelvigen met een PVV-er, maar is dit terecht? Wilders roept nergens op om varkenskoppen te dumpen. Het gebeurd op individuele titel. Wilders kent geen bruinhemdenknokploeg, terwijl binnen ver islamiseerde wijken er al een soort van sociale controle bestaat hoe men zich moet gedragen en leven.
Misschien is minister Blok wel moslim.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:37 schreef Falco het volgende:
[..]
Hoe kun je de ideologische islam nou in één zin noemen met de woningvoorraadproblematiek?
Nee, nog niet nee, maar als hij de kans zou krijgen zou hij dat wel doen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:51 schreef Elzies het volgende:
[..]
De PVV zet niets concreets in daden om.
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Misschien is minister Blok wel moslim.
Ah! Een verstandig woord.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:44 schreef Re het volgende:
Klopt. Wilders heeft overigens geen oplossingen, wel mooie lulverhalen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:44 schreef Re het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |