Omgeving Bergen op Zoom? Daar zag ik een vrachtwagen wel heel lomp opzij komen...quote:Op woensdag 2 maart 2016 18:04 schreef MrBradge het volgende:
Had vanmiddag last van een paar lekkere klevers. En een vrachtwagen die besloot terwijl ik er naast reed om maar even z`n knipperlicht aan te gooien en naar links te komen
Verder wel een lekkere rit a 250 kilometer gereden
A67 was hetquote:Op woensdag 2 maart 2016 18:33 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Omgeving Bergen op Zoom? Daar zag ik een vrachtwagen wel heel lomp opzij komen...
Hier wil ik op inhaken. Nier perse in irritatie van mij. Als ik naar huis rij heb ik de keuze om over een kruispunt met stoplicht te gaan of vlak daarvoor een binnendoor weg. 9 v/d10 keer pak in de binnendoor weg omdat alle 4 de wegen naar het stoplicht compleet vast staat vanwege file op de nabij gelegen snelweg. Als ik dan binnendoor rij, rij ik een stuk parallel langs de provinciale weg naar het betreffende kruispunt. Dan zie je mensen die gaten open houden waar met gemak 10-15 auto konden staan. Zit je dan te slapen of wat?quote:Op woensdag 2 maart 2016 14:11 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Of als mensen dan een gat van 5 auto's t.o.v. hun voorganger houden waardoor jij niet doorkunt. Grmbl.
Meestal zijn het nog grijze auto's ook, valt mij op.quote:[b]Op woensdag 2 maart 2016 18:40 schreef pl4kkie
Wat wel een irritatie is zeker op een dag zoals vandaag. Mensen die geen licht voeren. Grijze wolken, regen en het begint donker te worden. Je ziet ze echt niet aankomen. Meestal knipper ik een paar keer met grootlicht maar echt wakker worden ze niet.
Eens, maar mensen denken: als de lantaarnpalen niet branden hoef ik mijn lampen niet aan te doen. Alsof het zoveel moeite kost om even dat schakelaartje over te halen. Je knipperlicht aanzetten kost nog meer moei-... oh wacht.quote:Op woensdag 2 maart 2016 18:40 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Wat wel een irritatie is zeker op een dag zoals vandaag. Mensen die geen licht voeren. Grijze wolken, regen en het begint donker te worden. Je ziet ze echt niet aankomen. Meestal knipper ik een paar keer met grootlicht maar echt wakker worden ze niet.
Dat doen mensen als ik op de motor zit ook alquote:Op donderdag 3 maart 2016 12:52 schreef dick_laurent het volgende:
Wat is toch het ding dat als je een enigszins sportief uitziende auto hebt dat elke megaul in zn dikke lease BMW/Audi naast je bij het stoplicht als een bezetene optrekt om maar te bewijzen dat ie harder kan dan jij.
Ja mijn auto ziet er sneller uit dan ie is. Nee daar zit ik niet mee. Nee ik ga niet volgas optrekken om iets te "bewijzen" en zeker niet aangezien 200 meter verderop toch weer het volgende stoplicht zich aandient.
Filmpje!!!!quote:Op woensdag 2 maart 2016 18:04 schreef MrBradge het volgende:
Had vanmiddag last van een paar lekkere klevers. En een vrachtwagen die besloot terwijl ik er naast reed om maar even z`n knipperlicht aan te gooien en naar links te komen
Als ik een beetje geld had zou ik, juist voor dit soort gevallen, een sleeper kopen. Gewoon een Clio RS, maar dan zonder de uiterlijke kenmerken.quote:Op donderdag 3 maart 2016 12:52 schreef dick_laurent het volgende:
Wat is toch het ding dat als je een enigszins sportief uitziende auto hebt dat elke megaul in zn dikke lease BMW/Audi naast je bij het stoplicht als een bezetene optrekt om maar te bewijzen dat ie harder kan dan jij.
Ja mijn auto ziet er sneller uit dan ie is. Nee daar zit ik niet mee. Nee ik ga niet volgas optrekken om iets te "bewijzen" en zeker niet aangezien 200 meter verderop toch weer het volgende stoplicht zich aandient.
Hoe groter de bak, hoe groter de zakquote:Op donderdag 3 maart 2016 14:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als ik een beetje geld had zou ik, juist voor dit soort gevallen, een sleeper kopen. Gewoon een Clio RS, maar dan zonder de uiterlijke kenmerken.
Maar ik ben al geen hardrijder, van mij mogen ze hun gang gaan. Met hun compensatiehok.
Ik voel me aangesproken, heb sinds een paar weken een auto die een stuk groter is dan de vorige.quote:Op donderdag 3 maart 2016 14:18 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Hoe groter de bak, hoe groter de zak
Daar lijkt het af en toe wel op ja.quote:Op donderdag 3 maart 2016 14:18 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Hoe groter de bak, hoe groter de zak
Bumperklevers lanceren bij een flitspaal is ook wel grappigquote:Op donderdag 3 maart 2016 19:11 schreef Zorro het volgende:
Ik vind het leuker om bij een stoplicht dan heel zenuwachtig de auto te laten wiebelen zodat die ander ook steeds meer gestresst de snelste wil zijn om dan als het groen is heel rustig weg te rijden en die BMWofwatdanook als een gek te zien wegscheuren
Al gaat dat met mijn Aygotje niet meer zo leuk als het met mijn Alfa ging vroeger
Klinkt bekend idd.. overigens niet altijd 'trut', maar vaak ook gewoon bijdehante kloteschoolmeesterjostiquote:Op donderdag 3 maart 2016 20:06 schreef BigSmurf het volgende:
Wat is dat toch met, vooral middelbare vrouwen, die altijd expres langer links blijven rijden, omdat je boven de V-max rijdt? Ja, ik rijd 150 op de teller waar 130, en ja, je kon ook gewoon meteen naar rechts in je fucking 108, in plaats van expres te wachten tot ik afremde naar 110 en vervolgens te zwaaien dat ik korte tijd vlak op je bumper zit. Trut.
Kijk je filmpje over een paar jaar, als je rijervaring hebt, nog eens terug.quote:Op donderdag 3 maart 2016 19:42 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Daar van heb ik geen filmpje. Maar heb wel een korte compilatie gemaakt van dat dagje rijden.
Dat is toch heel simpel? Gaan ze niet, knipper naar rechts en lekker doorstampen en terugzwaaien.quote:Op donderdag 3 maart 2016 20:06 schreef BigSmurf het volgende:
Wat is dat toch met, vooral middelbare vrouwen, die altijd expres langer links blijven rijden, omdat je boven de V-max rijdt? Ja, ik rijd 150 op de teller waar 130, en ja, je kon ook gewoon meteen naar rechts in je fucking 108, in plaats van expres te wachten tot ik afremde naar 110 en vervolgens te zwaaien dat ik korte tijd vlak op je bumper zit. Trut.
Vind je het zo bijzonder dat je jezelf hoort praten dat je dat allemaal eruit geknipt hebt? Of moest ik nog wat zien op die momenten?quote:Op donderdag 3 maart 2016 19:42 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Daar van heb ik geen filmpje. Maar heb wel een korte compilatie gemaakt van dat dagje rijden.
Vertel mij wat! Mijn vriend heeft ook een heel klein autootje!quote:
Volgens mij ben je niet helemaal lekker moest meteen aan die fiets autist denken in Groningen. Gebeurd weinig bijzonders in dit filmpje waar jij je druk om hoeft te makenquote:Op donderdag 3 maart 2016 19:42 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Daar van heb ik geen filmpje. Maar heb wel een korte compilatie gemaakt van dat dagje rijden.
Dank voor de tips!quote:Op donderdag 3 maart 2016 21:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Vind je het zo bijzonder dat je jezelf hoort praten dat je dat allemaal eruit geknipt hebt? Of moest ik nog wat zien op die momenten?![]()
Even serieus, wat vannelle zegt, er is niets aan de hand. Goed, groen was even grappig, maar verder. Gewoon lekker op jezelf letten en je over dit soort dingen vooral niet druk maken. Eerlijk waar, IEDEREEN rijdt anders dan jij het geleerd hebt.
@ Hard door de bocht: Beetje lef, je voertuig kennen, de bocht kennen en bij voorkeur goede banden en een knap onderstel doen zo veel. Je hebt moeite, das mooi, maar je kan echt nog wel harder. Een Mercedes/BMW/Audi met sportonderstel maakt zo'n bocht een fluitje van een cent met 130-140 km/h, zeker bij droog weer.
Aanvullende protip: Zet eerst je ruitenwisser uit en laat die terug in zijn uitgangspositie komen. Is het straks droog of laat je hem 's nachts staan en bevriest je voorruit (in deze tijd niet ondenkbaar), dan blijft ie heel.
Zal gaan om trage inhaalacties, als rechts gewoon vrij zou zijn dan is er sowieso geen probleem.quote:Op donderdag 3 maart 2016 21:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is toch heel simpel? Gaan ze niet, knipper naar rechts en lekker doorstampen en terugzwaaien.
Welke onzekerheid in welke bochten precies, haarspeldbochten op een bergpas?quote:Op donderdag 3 maart 2016 22:18 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Dank voor de tips!
Het word alleen wel een beetje lastig om van die volledige onzekerheid af te komen m.b.t bochten, maar komt vast goed
Zo`n beetje alle bochten > 80km, zweet in m`n naad vaak...quote:Op donderdag 3 maart 2016 22:38 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Welke onzekerheid in welke bochten precies, haarspeldbochten op een bergpas?
Als hij gaat schuiven gewoon gas minderen, als de voorbandjes niet tegenstribbelen kun je nog harder (bij een fwd). Het is bij een auto namelijk niet zo, in tegenstelling tot bij de motor, dat het meteen game over is wanneer de voorband(jes) gaan schuiven. Rij rondjes op een (verkeersvrije) rotonde, steeds harder en verbaas je over de hoeveelheid grip en de snelheid die je bereikt totdat de voorwielen wegglijden.quote:Op donderdag 3 maart 2016 22:40 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Zo`n beetje alle bochten > 80km, zweet in m`n naad vaak...
Geen bochtjes, bomen of heuvels in de buurt?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 00:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik was vandaag waarschijnlijk iemands irritatie... Sloeg linksaf en de tegemoetkomende smart week uit. Je hebt vrij zicht die richting op en ik heb nog steeds geen flauw idee waar hij opeens vandaan kwam.Goed, is een 30 zone waar iedereen 50 rijdt, dan met al wat lager staande tegenzon en dan een tegenligger zonder verlichting, maar dan nog had ik hem gewoon moeten zien.
![]()
Maar of die nou vlak voordat ik afsloeg een uitrit uitgedraaid kwam, ik weet het niet.
Goed, die kruising is wel gevaarlijk. Ik zit er vaak vlak bij en je hoort meerdere keren per dag getoeter en als je er naar kijkt zie je regelmatig verkeer vol in de ankers hangen. Zeer slecht te overzien, maar dat vooral uit de richting die ik op ging richting de kant die ik vandaan kwam.
- weg -
Bij een frontale botsing was je laatste zin wellicht werkelijkheid gewordenquote:Op vrijdag 4 maart 2016 08:17 schreef CherryLips het volgende:
Gister zo'n actie, vrij smalle weg, ik had net een paar fietsers ingehaald en ging weer naar rechts want er kwam een onoverzichtelijke bocht aan. Komt er zo'n petje met een noodgang om die bocht zetten, hij reed nog in het midden van de weg ookik schrok me echt helemaal lam. Hij gaf een ruk aan z'n stuur naar rechts en pakte wat gras mee, ik ook naar rechts en was zoooo blij dat er geen fietser meer tussen zat. Ik moest daar vlak voorbij die bocht zijn en zat nog even met trillende handen in die auto. Die eikel reed echt veel te hard, ik weet niet hoe een frontale botsing was afgelopen. Denk niet dat ik dit dan nu zat te typen
Sterker nog, het hele zooitje is zo onoverzichtelijk, omdat de weg waar ik uitkwam en waar de Smart vandaan kwam, de doorgaande richting dus, in een S bocht is gelegd... Ter hoogte van die kruising/T splitsing. Dat betekent dat als je uit die zijweg komt, je eigenlijk niets ziet, omdat een of ander helder figuur dat volgegooid heeft met bossages. Maar daar zou ik vrij weinig last van moeten hebben.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 02:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Geen bochtjes, bomen of heuvels in de buurt?
Laagstaande zon IS idd behoorlijk ruk, kwam ik vanmiddag ook weer achter icm nat wegdek.
Geen close call gehad of zo maar je ziet echt geen ene moer.
Het mooie hieraan vind ik dat het van die dingen zijn die je over 50 jaar nog weet.
En waarom mooi?
Ik heb het idee dat jij een heel verantwoordelijke chauffeur bent, anders zou je hier niet van balen.
Zelf weet ik ook nog momentjes van lang geleden omdat ik schrok van wat er gebeurde.
Iedereen kan een (inschattings)foutje maken maar degenen die daar van balen zijn tenminste bewust bezig met autorijden.
Vind ik mooi, zouden meer mensen moeten doen.
Mensen die met de kinderen op pad gaan ofzo en normaal de trein nemen... Was hier gisterochtend en vanochtend eigenlijk belachelijk rustig voor spitsnormen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:17 schreef Tunafish het volgende:
Ik weet niet of het de vakantierijders zijn, maar heb deze week iedere dag minstens 3 ongelukken moeten voorkomen omdat mensen lijken te denken dat ik niet besta ofzo. Voorrang nemen terwijl ik op 15 meter afstand eraan kom rijden, vanuit een parkeerplaats zo de weg op zonder knipperlichten (of uberhaupt lichten aan), en vanmorgen een doos die zonder te kijken haar blikje gewoon naar links gooit met 80km/u terwijl ik er met 120km/u aan kom.
Ik weet dat een motor vaak lastiger te zien is dan een auto, maar mijn lichten doen het gewoon, ik rij tijdens daglicht op een zwarte motor. Zo lastig zou het toch niet moeten zijn om te zien dat ik op de weg rij.
En dan rijden ze vaak ook op plaatsen waar ze niet eens mogen rijden, grote ergernis idd.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:26 schreef dick_laurent het volgende:
Scooterrijder die mij spookrijdend op mijn helft van het fietspad tegemoet komt rijden.
Het was nat, dus mijn remmen werkten minder top dan normaal, dus ik kneep ze vol in maar vertraagde niet zo hard als ik had gehoopt waardoor het echt maar net net nét goed ging.
Fucking k*t scooterrijders, echt diepe haat. Er gaat bijna geen week voorbij dat ik niet als fietser een bijna dood ervaring heb door zo'n scooter tokkie
quote:Op donderdag 3 maart 2016 21:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is toch heel simpel? Gaan ze niet, knipper naar rechts en lekker doorstampen en terugzwaaien.
Ik haat het allebei, maar hier ging het inderdaad om rechts gewoon vrij. Auto is al tientallen meters voorbij de vrachtwagen met rechts vrij, maar wacht expres tot ik afgeremd ben. Overigens is dat trage inhalen sowieso iets waar ik elke dag wel een paar keer mee te maken heb, en dé reden waarom ik graag in de wet zou willen laten opnemen dat op de linkerstrook minimaal V-max -/- 10 km/h gereden moet worden. Utopie...quote:Op donderdag 3 maart 2016 22:34 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Zal gaan om trage inhaalacties, als rechts gewoon vrij zou zijn dan is er sowieso geen probleem.
Doen sommige mannen net zo goed. Er zijn vele dingen te bedenken om je dagelijks aan te ergeren in het verkeer, zoals geen richting aangeven, mensen die de auto met 110 km/u ervoor gooien om een vrachtwagen in te halen terwijl jij er met > 120 km/u op de linkerbaan aan komt gereden, de spitsstrook niet gebruiken etc, maar jouw punt is nu echt zo'n uitzonderingsgeval wat 1x per week gebeurt ofzo.quote:Op donderdag 3 maart 2016 20:06 schreef BigSmurf het volgende:
Wat is dat toch met, vooral middelbare vrouwen, die altijd expres langer links blijven rijden, omdat je boven de V-max rijdt? Ja, ik rijd 150 op de teller waar 130, en ja, je kon ook gewoon meteen naar rechts in je fucking 108, in plaats van expres te wachten tot ik afremde naar 110 en vervolgens te zwaaien dat ik korte tijd vlak op je bumper zit. Trut.
Doe ik altijd bij die josti's die niet op de spitsstrook willen rijden. A2 Eindhoven - Maastricht bijvoorbeeld. Ik schat in dat 50% van de automobilisten niet op de spitsstrook rijdt.quote:Op donderdag 3 maart 2016 21:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is toch heel simpel? Gaan ze niet, knipper naar rechts en lekker doorstampen en terugzwaaien.
Mensen die vooruit inparkeren...quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:07 schreef CherryLips het volgende:
Mensen die uitparkeren en zo de auto in de achteruit gooien![]()
wie?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:20 schreef JDude het volgende:
[ afbeelding ]
Maar dán zie je die Laurens met z'n tegendespiegelfietsfetish natuurlijk weer niet.
Oh, die is wel heel smerig...quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:20 schreef JDude het volgende:
[ afbeelding ]
Maar dán zie je die Laurens met z'n tegendespiegelfietsfetish natuurlijk weer niet.
smerig? Dat waren die kutkliko's, en bijvoorbeeld dat aanhangertje wat ze in Rotterdam gebruikten vroeger.quote:
Ik HAAT dat stuk. Haat haat haat. Niemand die rijdt waar 'ie thuishoort. Grmbl.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Doe ik altijd bij die josti's die niet op de spitsstrook willen rijden. A2 Eindhoven - Maastricht bijvoorbeeld. Ik schat in dat 50% van de automobilisten niet op de spitsstrook rijdt.
Bossages op een kruising vind ik zelf ook vreselijk, je kunt pas zien of er wat aankomt als je zijruit thv die straat is.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Sterker nog, het hele zooitje is zo onoverzichtelijk, omdat de weg waar ik uitkwam en waar de Smart vandaan kwam, de doorgaande richting dus, in een S bocht is gelegd... Ter hoogte van die kruising/T splitsing. Dat betekent dat als je uit die zijweg komt, je eigenlijk niets ziet, omdat een of ander helder figuur dat volgegooid heeft met bossages. Maar daar zou ik vrij weinig last van moeten hebben.
[ afbeelding ]
Ik kwam dus van boven en ging de weg rechts in vanaf de tekening. De hoek rechtsboven staat vol met boompjes en hoge bosjes, de andere hoeken, waaronder het groen, hebben lage bosjes waar je overheen kan kijken. De verhoudingen kloppen wellicht niet helemaal, maar de weg schuift wel een volle breedte op. Alsof het stukje naar onder er vroeger niet aan zat en het een bocht in de weg was.
Als er meters vooruit vrij is, is het gewoon gruwelijk irritant om 2 banen op te schuiven om in te halen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:59 schreef dick_laurent het volgende:
Tja, daar verschillen de meningen ook over...waar "hoor" je thuis.
Zo houd ik op de A2 tussen Utr-A'dam veel minder rekening met zoveel mogelijk rechts rijden als dat ik dat op een andere snelweg bijvoorbeeld wel doe.
Iedereen mag toch maar 100, en rijdt in min of meer hetzelfde treintje...dus ja, of ik nu meer op een linkerbaan 103 rijd, of twee baantjes naar rechts.... maakt toch geen drol uit. Iedereen haalt mekaar toch links/rechts in daar met een snelheidsverschil van likmevestje
Punt is echter de je de kruising op moet rijden wil je het verkeer van rechts kunnen zien.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:29 schreef vannelle het volgende:
Het is een hele goede reden om de snelheid er even uit te halen zodat je kan kijken of de weg vrij is of niet. Misschien is dat ook wel de bedoeling van die kutbosjes.
Dat die ooit zijn rijbewijs gehaald heeft... En die acties op zijn fiets ook... Wát een mongool.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:29 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Die fiets autist.
http://www.dumpert.nl/med(...)heeft_het_zwaar.html
What the fuck.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:29 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Die fiets autist.
http://www.dumpert.nl/med(...)heeft_het_zwaar.html
Oh bah, hier kan ik me soms ook flink over opwinden. A13 (Rotterdam - Delft) zelfde verhaal; op de spitsstrook (vluchtstrook rechts) kun je vaak zelfs sneller rijden dan rijstrook 1.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Doe ik altijd bij die josti's die niet op de spitsstrook willen rijden. A2 Eindhoven - Maastricht bijvoorbeeld. Ik schat in dat 50% van de automobilisten niet op de spitsstrook rijdt.
Als het rechts rechts vrij is kun je er toch gewoon rechts voorbij?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:14 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
[..]
Ik haat het allebei, maar hier ging het inderdaad om rechts gewoon vrij. Auto is al tientallen meters voorbij de vrachtwagen met rechts vrij, maar wacht expres tot ik afgeremd ben. Overigens is dat trage inhalen sowieso iets waar ik elke dag wel een paar keer mee te maken heb, en dé reden waarom ik graag in de wet zou willen laten opnemen dat op de linkerstrook minimaal V-max -/- 10 km/h gereden moet worden. Utopie...
Dat schreef ik ook alleen heb je dat niet mee gequote.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Punt is echter de je de kruising op moet rijden wil je het verkeer van rechts kunnen zien.
Oh, ja.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 15:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat schreef ik ook alleen heb je dat niet mee gequote.
Fijn weekend kerel!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 15:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Oh, ja.![]()
I see... 't Is vrijdag, zullen we maar zeggen.
Inderdaad, het meeste gevaar komt van de weggebruikers maar het ontwerp kan vaak stukken beter!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:21 schreef Jihawti het volgende:
In de buurt van Zutphen heb je ook een paar van die rotondes waar kunstmatige wallen opgeworpen zijn en dus niet zichtbaar is wat er via het fietspad aankomt. Ja, ik ga dan inderdaad stapvoets rijden om er zeker van te zijn dat ik geen fietser meeschep. Nee, niet iedereen doet dat, met levensgevaarlijke toestanden tot gevolg.
De schuld daarvan ligt natuurlijk in eerste instantie bij degenen die toch lomp doorrijden. Maar ik vind dat er ook een schuldfactor ligt bij de ontwerper/uitvoerder van zo'n rotonde, want ik vind dat de praktijk zwaarder mee moet tellen bij een ontwerp dan hoe het zou moeten zijn.
Daarom kan ik me ook storen aan van die "kunstwerken" die je zicht beperken. Komt er ineens vanachter de reuzentelefoon een bakfiets de hoek om zeilen
Zulke situaties kun je melden bij de gemeente. Paar buren/vrienden overhalen om ook te melden en dan komt men wellicht in actie.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:21 schreef Jihawti het volgende:
In de buurt van Zutphen heb je ook een paar van die rotondes waar kunstmatige wallen opgeworpen zijn en dus niet zichtbaar is wat er via het fietspad aankomt. Ja, ik ga dan inderdaad stapvoets rijden om er zeker van te zijn dat ik geen fietser meeschep. Nee, niet iedereen doet dat, met levensgevaarlijke toestanden tot gevolg.
De schuld daarvan ligt natuurlijk in eerste instantie bij degenen die toch lomp doorrijden. Maar ik vind dat er ook een schuldfactor ligt bij de ontwerper/uitvoerder van zo'n rotonde, want ik vind dat de praktijk zwaarder mee moet tellen bij een ontwerp dan hoe het zou moeten zijn.
Daarom kan ik me ook storen aan van die "kunstwerken" die je zicht beperken. Komt er ineens vanachter de reuzentelefoon een bakfiets de hoek om zeilen
Dat is misschien een goed idee, bedankt! Ik zal eens kijken onder welke gemeente ze eigenlijk precies vallen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:32 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Zulke situaties kun je melden bij de gemeente. Paar buren/vrienden overhalen om ook te melden en dan komt men wellicht in actie.
Al blijkt ook uit onderzoek dat er bij overduidelijk gevaarlijk uitziende situaties juist minder ongelukken gebeuren, omdat verkeersdeelnemers dan beter gaan opletten.
Als je over het zebrapad moet én graag voorrang wil krijgen moet je afstappen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:48 schreef dick_laurent het volgende:
Dit is in Utrecht ook altijd zo'n gruwelijk naar punt:
https://www.google.nl/map(...)7i13312!8i6656?hl=en
Ik fiets hier regelmatig langs en moet dan dus rechtdoor over het zebrapad.
Ik heb dan dus voorrang, maar auto's rijden daar vaak best hard en je ziet pas op het laatste moment of ze gaan afslaan of niet, én .... of ze jou dan wel op je fietsje hebben gezien. Niet lang geleden is hier nog een fietser geschept, dus ik ben hier altijd extra waakzaam.
Als je niet in staat bent iemand in te halen, rijdt je voorligger blijkbaar toch niet zo langzaamquote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:58 schreef Baas_bas het volgende:
En dan nog iets: mensen die wel overal te langzaam rijden, maar dan op een rotonde (zo'n dubbele) wel met diezelfde snelheid door de rotonde blijven rijden dat je ze alleen in kan halen door zowat te slippen![]()
Ik ben prima in staat maar het wordt echt scheuren dan. En mijn auto weegt wat meer dan de desbetreffende auto en ik heb eigenlijk altijd veel te veel onnodige shit bij me dus dat is ook weer 50kilo extra.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 17:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je niet in staat bent iemand in te halen, rijdt je voorligger blijkbaar toch niet zo langzaam
Zucht... niet alles letterlijk nemen wat ik zegquote:Op vrijdag 4 maart 2016 17:20 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als je over het zebrapad moet én graag voorrang wil krijgen moet je afstappen.
Een zebrapad is namelijk voor voetgangers bedoeld, niet voor ander verkeer.
Trouwens, het verkeer dat de rotonde oprijdt lijkt voorrang te hebben op de fietsers als ik de wegmarkering mag geloven.
Vreemde situatie maar zo ziet het er echt uit op het plaatje uit jouw link.
De haaientanden staan voor het zebrapad.(Wat eigenlijk dubbelop is.) En niet nogmaals voor het fietspad, als je de rotonde oprijdt..quote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zucht... niet alles letterlijk nemen wat ik zeg
Uiteraard fiets ik niet op het zebrapad, maar op het fietspad ernaast.
En waaruit maak jij op dat het verkeer voorrang heeft op de fietsers? Aan beide kanten hebben de automobilisten haaientanden namelijk...
Huh, super weird....dat is wel dezelfde rotondequote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:07 schreef d4v1d het volgende:
[..]
De haaientanden staan voor het zebrapad.(Wat eigenlijk dubbelop is.) En niet nogmaals voor het fietspad, als je de rotonde oprijdt..
edit: hier staan ze wel goed https://goo.gl/maps/by1gXGpZMDr
Komt het wel op neer ja denk ikquote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Huh, super weird....dat is wel dezelfde rotonde![]()
Dat zou betekenen, dat bij het stuk waar ik dus regelmatig langs rechtdoor moet, dat het rechts afslaande autoverkeer mij wél voorrang moet verlenen..... maar het van rechts komende autoverkeer in de andere richting niet. Waardoor ik dus basically midden op de weg zou moeten stoppen om hun voor te laten.![]()
Totaal onzinnig.
Haha dit is zo niet waar, de meeste mensen remmen juist ziek hard af voor bochten en rotondes.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:58 schreef Baas_bas het volgende:
Ok wat ik dus echt fucking hard haat, mensen die overal fucking 60 rijden als het regent.
En dan nog iets: mensen die wel overal te langzaam rijden, maar dan op een rotonde (zo'n dubbele) wel met diezelfde snelheid door de rotonde blijven rijden dat je ze alleen in kan halen door zowat te slippen![]()
Ik heb altijd het gevoel dat ze dat expres doen om je te zieken. Waarom zou je wel overal te langzaam rijden maar dan wel snel rijden als mensen je kunnen inhalen?
Dus je snapt nu wel wat ik bedoel over die voorrang?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Huh, super weird....dat is wel dezelfde rotonde![]()
Dat zou betekenen, dat bij het stuk waar ik dus regelmatig langs rechtdoor moet, dat het rechts afslaande autoverkeer mij wél voorrang moet verlenen..... maar het van rechts komende autoverkeer in de andere richting niet. Waardoor ik dus basically midden op de weg zou moeten stoppen om hun voor te laten.![]()
Totaal onzinnig.
Nee, voorrang krijg je nog altijd. Als een bus aangeeft te willen vertrekken, dien je hem voorrang te verlenen. Als hij dus zijn knipper aan zet terwijl jij er al naast zit, kan jij hem geen voorrang meer verlenen. Helaas denken de meeste buschauffeurs dat gasgeven en knipper aanzetten voldoende is, want ik ben toch groter.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:24 schreef Nattekat het volgende:
Buschauffeur die voorrang afdwingt door de richtingaanwijzer aan te zetten... gelijk heeft ie, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat je na het richting aangeven ook nog kijkt of er niet per ongeluk nog iemand rijdt die geen noodstop wilde maken.
En nee, dat geeft je niet meteen een reden om te toeteren als je het eindelijk door hebt.
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:48 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dus je snapt nu wel wat ik bedoel over die voorrang?
En daarnaast typ je zelf dat je over het zebrapad moet met je fiets.
Wees dan wat duidelijker en geef niet direct een ander de schuld.
Viel me ook meteen op ja, heel slordigquote:Op zaterdag 5 maart 2016 19:37 schreef ambertje90 het volgende:
maar ze ging de situaties af, inrit, zebra etc etc.
Geen woord over "rechtdoor op dezelfde weg".
Grrrr.
Dat klinkt als een paar collega's van mij, gordijnen aan de voorruit, kinderfoto's op het dashboard, kindernamen op de voorruit (op gele platen), meer kinderen = minder zicht, zuignappen voor alle mogelijk denkbare apparatuur, gordijnen op de zijruiten, mautkast (voor het Duitse tolsysteem), en nu ook een Belgische tolkast.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 08:09 schreef deezler het volgende:
Deze week niet zo zeer irritatie. Wel verwondering. Dat de vrachtwagenchauffeur die op mijn werk kwam laden nog iets van de weg kan zien onderweg. Wat had de man allemaal op of voor zijn voorruit gehangen? Een grote Euro 5 sticker. Goed, die zal waarschijnlijk verplicht zijn. Maar verder: nog een drietal stickers waarvan de reden niet goed zichtbaar was, gordijntjes met van die leuke kwastjes, een vaantje van Poland, een vaantje van Italy, een vaantje van Hungary, een vaantje van Czech republic, een vaantje van Slovensko, een vaantje van Osterreich, een dashcam, twee navigatiesystemen, een telefoon, een vijfde apparaat waarvan ik niet kon zien wat het is, een drietal stukken plastic voorzien van een streepjescode (iets met vergunningen of tolwegen?) en nog een drietal ondefinieerbare plastic dingen waarvan ik niet kon zien wat het was.
Dat je het allemaal op enig moment nodig hebt dat geloof ik best. Maar moet je het dan allemaal tegelijkertijd en permanent met dubbelzijdige tape (uitgezonderd de vaantjes en de navigatiesystemen, die zaten met zuignappen vast) op je voorruit hangen?
Zo lekker betrouwbaar ook die oost Europese chauffeurs. 's-Midddags kwam hij in plaats van alles op de plaats van bestemming af te leveren (Bosnië), alles weer terugbrengen omdat hij blijkbaar een lucratiever vrachtje elders kon oppikken.
Dat is ook altijd wel iets waar ik me aan erger ja. Het is echt 1 keer knipperen en ze gooien hem er voor. Altijd als je binnen de bebouwde kom een bus ziet staan rij ik er vol met argwaan langsquote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:24 schreef Nattekat het volgende:
Buschauffeur die voorrang afdwingt door de richtingaanwijzer aan te zetten... gelijk heeft ie, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat je na het richting aangeven ook nog kijkt of er niet per ongeluk nog iemand rijdt die geen noodstop wilde maken.
En nee, dat geeft je niet meteen een reden om te toeteren als je het eindelijk door hebt.
quote:Op zondag 6 maart 2016 08:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
Toen ik Meppel naderde voegde deze golf links op mijn rijstrook in, om een aantal auto's in te halen. Doordat ik zelf nog een snelheid van 130 km/h (waar dat ook mag) had moest ik eerst gas loslaten en later bij remmen omdat meneer 110km/h reed en bleef rijden tijdens het inhalen.
Toen meneer de auto's voorbij was ging ik er vanuit dat meneer elk moment naar rechts zou gaan, toen dat gebeurde hield hij halverwege even in om mij af te snijden of een boodschap over te brengen.
Nadat ik meneer had ingehaald, werd ik getrakteerd op een dubbele blauwe flitslamp die in de voorbumper is gemonteerd met daarbij handsignalen dat ik moest stoppen aan de kant van de weg. Alsof meneer bij de politie werkt. Omdat ik er niet vanuit ga dat de politie undercover in een groene golf 3 carbio met glasservice reclame op de zijkant rijd heb ik dit genegeerd en ben ik doorgereden. Pas bij afslag Meppel kwam hij nog even rechts naast me rijden om te handgebaren dat hij mijn kenteken heeft genoteerd.
mafkees
quote:Op zondag 6 maart 2016 09:08 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Politie bellen. Sowieso voor verificatie. Je zou dan uit kunnen leggen wat je hebt gezien en vragen of er werkelijk iemand in die auto in functie is. En natuurlijk geef je het kenteken door zodat de beste meneer straks aan de echte politie uit kan leggen waarom hij blauwe knipperlampjes op z'n auto heeft en net doet of 'ie agent is. Dat vinden ze meestal niet zo heel erg tof.
quote:Op zondag 6 maart 2016 09:31 schreef JaapB het volgende:
[..]
Als ik jouw filmpje bekijk dan had die cabriogolf prima op dezelfde snelheid door kunnen rijden en dan achter jou de linkerbaan op kunnen zoeken zonder te hoeven afremmen.
En ik zou dit sowieso melden bij de politie dat er iemand in een opvallend onopvallende auto doet alsof hij van de politie is. Als het namelijk echt een agent was dan was hij jou wel gevolgd en had je dan staande gehouden.
quote:Op zondag 6 maart 2016 10:14 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb dit ook gemeld bij de politie. Ik was ook van plan het bedrijf aan te schrijven echter hebben ze geen mail adres
quote:Op zondag 6 maart 2016 11:41 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
filmer is ook wel een beetje een klier. Geef elkaar gewoon een beetje de ruimte jongens, zo dicht bumperkleven en rakelings erlangs gaan zodat je bijna een pit-manouvre doet is echt levensgevaarlijk
Filmer is ook niet snugger om dit te uploaden want hij komt er zelf ook niet netjes uit. Denk echt dat de meeste mensen dit als een onnodig gevaarlijke actie gaan bestempelen. Als hij de achterkant van de auto had aangetikt dan waren de gevolgen met die snelheid lastig te overzien.quote:
Sowieso haat ik alle mannen in strakke pakken met merken/sponsors erop. Het zijn altijd kansloze agressieve klein-lullige midlifecrisis flikkertjes die altijd maar overal in de weg zijn. Of het nou op een mountainbike, wielrenfiets of hardlopend is.quote:Op zondag 6 maart 2016 12:01 schreef Barcaconia het volgende:
Net weer 3 van die hoerige wielrenners voor me. Ik heb het ongetwijfeld al 6x eerder gepost maar wederom..
Met 3en de hele breedte van de weg in beslag nemen, ik kom er aan rijden met 50, omdat dat mag op die weg. Moet in de rem, ze gaan niet aan de kant en kijken niet om, ik toeter, eentje kijkt om en begint langzaam ruimte maken al schuddend met zijn hoofd "vooruit dan maar omdat het moet"
Godver wat heb ik daar een hekel aan
Bovenop duiken doe je alsof ik gas bijgafquote:Op zondag 6 maart 2016 12:04 schreef Fer het volgende:
Bekijk het filmpje nu voor de derde keer, maar in het begin zie je dat de cabrio na de eerste vrachtwagen gelijk plaats maakt. Echter rijdt degene achter hem, hem zowat klem achter de volgende. Waardoor hij wat ongelukkig voor Oxy terecht komt.
Waarop Oxy vervolgens er nogal agressief bovenop duikt.
Iets harder? Ik reed 130 en die vent 110. Prima als je iets gaat inhalen maar pas je dan aan, aan de baan waar je invoegtquote:Op zondag 6 maart 2016 11:52 schreef Baas_bas het volgende:
even een beetje in de war had nog wat gepost (hier of in een ander topic) maar zal het wel even herhalen denk dat er iets fout ging
[..]
Filmer is ook niet snugger om dit te uploaden want hij komt er zelf ook niet netjes uit. Denk echt dat de meeste mensen dit als een onnodig gevaarlijke actie gaan bestempelen. Als hij de achterkant van de auto had aangetikt dan waren de gevolgen met die snelheid lastig te overzien.
En dat alles omdat je je gas moet loslaten of moet remmen omdat iemand voor je invoegt om in te halen terwijl jijzelf iets harder komt aanrijden. Een pit manouvre met 100+ km/h![]()
Live and let live, geef elkaar een beetje de ruimte jongens
Ik vind het gewoon niet lijken alsof je echt hard op de rem moest om een ongeluk te vermijden. Het lijkt er meer op dat je geďrriteerd was dat je je gas moest loslaten of wellicht een beetje moest remmen omdat iemand invoegde om in te halen die zelf iets zachter reed. Dat bumperkleven en rakelings erlangs daar zie ik geen reden voor.quote:Op zondag 6 maart 2016 12:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Iets harder? Ik reed 130 en die vent 110. Prima als je iets gaat inhalen maar pas je dan aan, aan de baan waar je invoegt
Ok beetje eigenaardig dat je mijn post niet meeneemt? Maar OK:quote:
quote:Op zondag 6 maart 2016 12:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ok beetje eigenaardig dat je mijn post niet meeneemt? Maar OK:
Voor de plaatser van het filmpje: Waarom wacht je niet gewoon tot die man klaar is met van baan wisselen voor je inhaalt?
Dit lijkt me niet echt een filmpje dat je aan de politie moet laten zien om te laten zien wat een ander verkeerd doet
Dit is de reden waarom Oxy het bij de politie wilt laten zienquote:Nadat ik meneer had ingehaald, werd ik getrakteerd op een dubbele blauwe flitslamp die in de voorbumper is gemonteerd met daarbij handsignalen dat ik moest stoppen aan de kant van de weg. Alsof meneer bij de politie werkt.
Heb je de tekst wel gelezen? Toen ik er voorbij wilde bleef hij half op de weg rijden. Dan lijkt het idd dat ik er vlak langs ging en dat ging ook maar dat was omdat hij half bleef hangen met opzetquote:Op zondag 6 maart 2016 12:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ok beetje eigenaardig dat je mijn post niet meeneemt? Maar OK:
Voor de plaatser van het filmpje: Waarom wacht je niet gewoon tot die man klaar is met van baan wisselen voor je inhaalt?
Dit lijkt me niet echt een filmpje dat je aan de politie moet laten zien om te laten zien wat een ander verkeerd doet
In welke regel staat dat?quote:Op zondag 6 maart 2016 12:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Iets harder? Ik reed 130 en die vent 110. Prima als je iets gaat inhalen maar pas je dan aan, aan de baan waar je invoegt
Ik heb het met name over wat ik kan zien op het filmpje. Ik zie geen blauwe flitslampen (wat ik wel geloof hoor moet je zeker aangifte van doen want doen alsof je politie bent is heel erg).quote:Op zondag 6 maart 2016 12:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Heb je de tekst wel gelezen? Toen ik er voorbij wilde bleef hij half op de weg rijden. Dan lijkt het idd dat ik er vlak langs ging en dat ging ook maar dat was omdat hij half bleef hangen met opzet
En zo te zien heb je de tekst helemaal niet gelezen want de melding aan de politie ging over het gebruik van blauwe flitslampen
droeftoeter
OK ik geef het op.quote:Op zondag 6 maart 2016 12:24 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Ik heb het met name over wat ik kan zien op het filmpje. Ik zie geen blauwe flitslampen (wat ik wel geloof hoor moet je zeker aangifte van doen want doen alsof je politie bent is heel erg).
Wat ik zie is dat je geďrriteerd bent dat je gas moest loslaten omdat iemand invoegt die zelf iets zachter reed. Daarna ga je onnodig bumperkleven en er rakelings langs. Dat zie ik niet als opzettelijk ervoor hangen wat hij doet
Wat ik uit het filmpje kan opmaken is dat jij mensen niet de ruimte geeft en het straalt er wel vanaf. Dus sorry maar daar ben ik het niet met je eens.quote:Op zondag 6 maart 2016 12:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
OK ik geef het op.
"iets" zachter? ik vind 20 kmh verschil niet iets
Je rijdt als een josti en noemt mij een droeftoeterquote:Op zondag 6 maart 2016 12:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Heb je de tekst wel gelezen? Toen ik er voorbij wilde bleef hij half op de weg rijden. Dan lijkt het idd dat ik er vlak langs ging en dat ging ook maar dat was omdat hij half bleef hangen met opzet
En zo te zien heb je de tekst helemaal niet gelezen want de melding aan de politie ging over het gebruik van blauwe flitslampen
droeftoeter
AM rijbewijs 9 jaar, B rijbewijs 7 jaar, C rijbewijs 6 jaar en CE rijbewijs 5 jaarquote:Op zondag 6 maart 2016 12:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
vraag: hoelang heb jij je rijbewijs?
Schattigquote:Op zondag 6 maart 2016 12:27 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
AM rijbewijs 9 jaar, B rijbewijs 7 jaar, C rijbewijs 6 jaar en CE rijbewijs 5 jaar
Inhalen, dus het wisselen van rijstrook is een bijzondere verrichting en dan dien je rekening te houden met overig verkeer.quote:
Sterker nog, je dient het overige verkeer niet te hinderen... Nou hebben we de discussie over wat hinderen in een redelijke vorm is en wanneer het geen hinder meer zou zijn al eens gevoerd hier, dus die laat ik achterwege.quote:Op zondag 6 maart 2016 12:33 schreef JaapB het volgende:
[..]
Inhalen, dus het wisselen van rijstrook is een bijzondere verrichting en dan dien je rekening te houden met overig verkeer.
Behalve irritant vind ik het ook nog doodeng dat je in feite overgeleverd bent aan zulke gekken. Dit zijn nou de types die op volle snelheid op een file inrijden. Zul je maar net de achterste zijn die braaf met remlichtjes aan daar vaststaat. Of die ene die ineens die tegenligger frontaal op zich af ziet komen, fanatiek sms-end dat hij er bijna is, of de pizza al klaarstaat...quote:Op zondag 6 maart 2016 12:03 schreef Anne het volgende:
En ik zat gisteren achter een bestuurder, waarvan ik eerst dacht dat ie zwaar dronken was.
Apart voor 8:00 uur in de ochtend, maar alles kan..
Het was echter iemand die echte volle minuten (ik heb even naast hem gereden ook) in zijn telefoon zat te kijken, zonder tussendoor ook maar eventjes een blik op de weg te werpen. Hij heeft met enig regelmaat de vluchtstrook en linkerrijstrook gepakt in ieder geval.
Wat heb ik een hekel aan mensen die niet met autorijden bezig zijn.
Vraag me af of Fer hier nog op gaat reageren.quote:Op zondag 6 maart 2016 12:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Sterker nog, je dient het overige verkeer niet te hinderen... Nou hebben we de discussie over wat hinderen in een redelijke vorm is en wanneer het geen hinder meer zou zijn al eens gevoerd hier, dus die laat ik achterwege.
Ik lees wel eens berichten over mensen waarvoor de politie gebeld wordt omdat het men denkt dat ze dronken zijn... Wellicht een optie?quote:Op zondag 6 maart 2016 12:50 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Behalve irritant vind ik het ook nog doodeng dat je in feite overgeleverd bent aan zulke gekken. Dit zijn nou de types die op volle snelheid op een file inrijden. Zul je maar net de achterste zijn die braaf met remlichtjes aan daar vaststaat. Of die ene die ineens die tegenligger frontaal op zich af ziet komen, fanatiek sms-end dat hij er bijna is, of de pizza al klaarstaat...
Voor de 4e keer gekeken en die man verhindert hooguit, dat jij weer naar 130 kan optrekken. Op het moment dat hij naar links stuurt ga jij hooguit een paar kilometer sneller. Als jij dan gelost had, was er niets aan de hand, maar toch kies jij ervoor door te trekken en achterop zijn bumper te rijden.quote:Op zondag 6 maart 2016 13:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Vraag me af of Fer hier nog op gaat reageren.
Da's dan ook waar. Het hele gebeuren komt nogal ongeduldig over.quote:Op zondag 6 maart 2016 14:49 schreef Fer het volgende:
[..]
Voor de 4e keer gekeken en die man verhindert hooguit, dat jij weer naar 130 kan optrekken. Op het moment dat hij naar links stuurt ga jij hooguit een paar kilometer sneller. Als jij dan gelost had, was er niets aan de hand, maar toch kies jij ervoor door te trekken en achterop zijn bumper te rijden.
En nogmaals, deze man ging netjes naar rechts om je voorligger erlangs te laten, ik zou hem het voordeel gunnen. Hij probeert het netjes op te lossen ieder geval. Er is geen regel die hem verplicht ook naar 130 op te trekken.
Dat blauw knipperen? Ik vind het kinderachtig, triest en misleidend. Bumperklever of niet.quote:Over de acties erna deel ik hier geen mening.
Vmax, dus maximumsnelheid, geen verplichte snelheidquote:Op zondag 6 maart 2016 18:15 schreef Tijn het volgende:
Niet heel raar dat je last hebt van bumperklevers als je 20 km/u onder de Vmax op de linkerstrook rijdt
Nee, maar je kunt er natuurlijk vergif op innemen dat er nogal wat mensen op de linkerrijstrook rijden die wel rond de maximumsnelheid rijden. Dus dat je daar met zo'n trutgangetje snel een bumperklever in je kofferbak hebt, is niet zo raar.quote:Op zondag 6 maart 2016 18:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vmax, dus maximumsnelheid, geen verplichte snelheid
bumperklever gespot.quote:Op zondag 6 maart 2016 19:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar je kunt er natuurlijk vergif op innemen dat er nogal wat mensen op de linkerrijstrook rijden die wel rond de maximumsnelheid rijden. Dus dat je daar met zo'n trutgangetje snel een bumperklever in je kofferbak hebt, is niet zo raar.
Flitsmeister kost niks.quote:Op zondag 6 maart 2016 19:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Flitskasten die aan de andere kant van de weg je aan de voorkant flitsen.
Totaal niet verwacht .. Dus mag ik 62 euro aftikken incl 9 euro () adminstratiekosten.
Het was helaas een stuk waar ik nooit reed en zitten er op Flitsmeister ook vaste kasten? Dat is ideaalquote:
Flitsmeister geeft onder andere een signaal bij:quote:Op zondag 6 maart 2016 22:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het was helaas een stuk waar ik nooit reed en zitten er op Flitsmeister ook vaste kasten? Dat is ideaal
*App installeertquote:Op zondag 6 maart 2016 22:46 schreef Najieto het volgende:
[..]
Flitsmeister geeft onder andere een signaal bij:
• Mobiele flitsers
• Vaste flitspalen
• Vertragingen/files op je route
• Wegwerkzaamheden
• Afgesloten rijstroken
• Ongevallen
• Naderende ambulances
FM doet állesquote:Op zondag 6 maart 2016 22:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het was helaas een stuk waar ik nooit reed en zitten er op Flitsmeister ook vaste kasten? Dat is ideaal
Jep, werkt in een straal om je heen, dus het kan dat je ook eens een melding krijgt maar je ziet niks; dan rijdt hij in je buurt; niet noodzakelijk op jouw weg.quote:
Wat heeft dat dan voor nutquote:Op zondag 6 maart 2016 23:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jep, werkt in een straal om je heen, dus het kan dat je ook eens een melding krijgt maar je ziet niks; dan rijdt hij in je buurt; niet noodzakelijk op jouw weg.
Nee, je krijgt een seintje en dan check je je omgeving.. zie je niks, is het (voor jou) vals alarm.quote:Op zondag 6 maart 2016 23:13 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Wat heeft dat dan voor nutDan krijg je vooral dat mensen onnodig ruimte gaan maken omdat ze niet weten waar een spiegel voor is..
Je omgeving hoor je sowieso altijd te checken en te weten wat er (zo ongeveer) rijdt.quote:Op zondag 6 maart 2016 23:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, je krijgt een seintje en dan check je je omgeving.. zie je niks, is het (voor jou) vals alarm.
Anders verveelt je telefoon zich onderweg.quote:Op zondag 6 maart 2016 23:16 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Je omgeving hoor je sowieso altijd te checken en te weten wat er (zo ongeveer) rijdt.
Waar heb je die app dan voor nodig?
Ohjeetjequote:Op zondag 6 maart 2016 23:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Anders verveelt je telefoon zich onderweg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |